Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Pip........?

Det er meg......

 

Har tenkt på dere hele tiden, men ikke vært innom her før idag. Hvorfor?

Rett og slett fordi jeg skammer meg.....

 

Jeg har gått rett i "sommerfella".

Vet ikke om det var med begge beina eller hue først, men jeg ble fullstendig borte i den.

Ingen trening, ingen struktur på mat og selvfølgelig feil mat, alt for mye mat, alt for mye snop og vin. Jeg kan fortsette i det uendelige, men jeg har på forhånd bestemt meg for ikke å syte til dere.

 

Dette er kun for å informere om ståa.

Jeg har totalt lagt på meg 3 kg i sommer. Jeg hadde første dag på jobb igjen etter ferien igår. Jeg har ingen kontroll på mat i den forstand at dagen begynner ok, men jeg holder ikke en hel dag uten utskeielse av et eller annet slag.

Jeg trener ikke. Eier ikke motivasjon. Totalt fraværende.Kondisjonen er på bånn igjen, og det kunne ikke falle meg inn i halvmørket en gang å ikle meg løpetøy. Til det føler jeg meg for feit! Ja, jeg vet det høres sykt ut, og jeg vet et eller annet sted at det bare er tull, men jeg synes noe utrolig, vanvittig så inni helv..... synd på meg selv om dagen.

Og der er jeg.

 

Min plan (i mine få, normale stunder), var å rydde opp i dette. Komme tilbake på sporet, og så hoppe jublende fornøyd inn her når alt var bra igjen.

Jeg tenkte som så at det ikke spiller noen rolle om jeg er her inne, om dere er her - det stopper meg jo tydeligvis ikke fra å oppføre meg som en total idiot allikevel......? Hvem er det jeg prøver å lure liksom??

Og dessuten så vil jeg ikke være den som hele tiden sutrer og drar dere ned.....

 

Nei, fy søren - nå er jeg en motbydelig egoklyse! Æsj!

 

Ta det for det det er, jenter - det er min verden om dagen.

 

Masse glad i dere, da..... Bam - Bam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BAM BAM!!!!! Så fantastisk at du piper til oss!!! Hvis du hadde våget deg innom tidligere kunne du lest om meg og mine 3 ekstra kg, om mine dypdykk i is og snacks.... Det er jo for dette vi har vår link!! Hadde alt vært såre enkelt hadde vi ikke trengt hjelp av noe slag.

Vi finner ut av det her...

Nå er du tilbake på jobb og ta jobben, Bam Bam. Begynn med å si nei til det som blir budt på jobben... Det VET du at du klarer.... Begynn der... Hold deg her inne med oss, så laaangsomt er du tilbake på gode stier! Tenk noe positivt om deg selv hver gang du er på do, og begynn med dine 10 (eller var det 20?) knebøy etter hvert dobesøk, igjen.. Gjør det! Berra gjer da! Hører du stemmen...

Vi er bare mennesker, vi er ikke maskiner .....

(Jeg spiste nøtter og litt ost i går + fire store glass hvitvin... På en tirsdag. En av mine gode venninner skal reise så vi hadde et lite avskjedsselskap.... Det var ikke helt etter planen da jeg startet dagen, men det ble nå sånn da ;):P )

Jeg ønsker så veldig at vi holder sammen her inne... Vi har hengt sammen i ca et år... Vi har greid mye og skal nå våre mål...

Jeg har tenkt på dette med mål i sommer... En ting er vekt, noe helt annet kontroll. Joda, jeg vil gjerne at vekten skal være sånn omtrent 65, men om jeg vakler mellom 65 og 67(68) og har KONTROLL er det viktigere for meg enn akkurat tallet 65. Og det er denne kontrollen jeg skal lære meg nå.... Gå opp og ned et par kg er nokså normalt, tror jeg.... Men det som skiller oss fra de "normale" er jo følelsen av at alt er forgjeves, gått til et visst sted, at vi er mislykkest som menneske når vi har "sluppet taket". Da kan vi likevel bare gi opp.... Men NEI BAM BAM, ALDRI MER!! Nå SKAL vi klare det. Vi SKAL begynne på nytt igjen og igjen til vi er der vi vil! Hold deg her, rapporter, skriv opp hva du spiser selv de dagene summen stor....

Stor klem fra Enna

Jeg er sååå glad for å høre fra deg igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloooen Bam-Bam!!! Og Enna - men jeg må si fy pokker så glad jeg ble når jeg så du har meldt deg Bam-Bam! Enna, er en klok "kvinde" hehe og kan ikke annet enn å støtte henne i det hun skrev til deg Bam-Bam - og ja du skulle ha lest hva Enna og jeg har skrevet - Enna opp 3 kg, jeg og faktisk så vi er alle tre i samme båt!! Og vekta den vil svinge litt, og uten å gjenta det Enna har skrevet - det gjelder å ka KONTROLL!! 3 kilo, hva er nå det - det var vekta før og etter dobesøk sa en kraftig kollega til meg en gang... Nei du skal ikke gi deg Bam-Bam! Du vil jo ikke tilbake der du var ikke sant? Og vi har jo lovet hverandre at vi skal hjelpe hverandre når ting går tungt! Vi skal ikke bare fortelle om glansdagene - da lurer vi alle, men mest av alt oss selv! Om det er noe trøst Bam-Bam, jeg spiste ikke en smule usunn mat i 2 hele uker nå, heller ikke en dråpe alkohol men vekta er akkurat den samme!! Men, jeg gir meg ikke av den grunn. De 3 kiloene skal bort. Enkelt og greit! om det er bare 100 gram i uka så er det 100 gram!

Husk vannflaske og husk at Enna og jeg vi sitter på skuldrene dine og passere på - når du blir fristet stopp opp, pust dypt og tenk "trenger jeg dette?" og se godt etter - vi sitter ved siden av deg :)

 

Få på deg treningstøy når du kommer hjem fra jobb - og når du ser deg selv i speilet - så vil du se en vakker dame som er stolt og som igjen skal ta kontrollen! You can do it girl!!! You can!!

 

Vi tastes ladies - ha en fin fin dag

klem Optimista

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er de nydeligste i hele verden! :)

Takk for gode, kloke ord - tørker noen tårer her, jeg.......

 

Og gjett hva jeg gjorde da jeg kom hjem fra jobb idag?

Jeg tok på meg det for øyeblikket forhatte løpetøyet, løp et par km og avsluttet med 6 drag i bakke. JA! Jeg har løpt igjen!!!! :D Og jeg døde ikke! Jeg tror ikke folk kjørte av veien heller da jeg løp forbi, så jeg så nok ut som meg og ikke den hvalrossen jeg føler meg som. :mellow:

 

Men det stopper ikke der :o Det skulle være taco til middag idag, og jeg fikk ikke trumfet igjennom grove tortillas, så da ble det både og. For jeg SKULLE være flink! Mens de andre brukte seterrømme, brukte jeg kesam. Jeg stoppet etter kun èn porsjon av fornuftig størrelse, og jeg drakk vann - ikke øl! Har fått fullstendig dilla på Olden vann med kullsyre og pæresmak. Hadde sikkert vært bedre med kun vann fra springen, men det vet dere jo at jeg har problemer med å få i meg. Så da velger jeg å tro at det er en god nr. 2!

Og ja, jeg har skeiet ut litt ikveld også, men det var kun en grov tortillas med potetsalat på - så den skal jeg klare å leve med. Vet at jeg ikke burde gjort det, vet også at jeg ikke må være så slepphendt med å tillate feilskjær. Vet at jeg heller burde ha valgt et par rugsprø med ost eller noe. Men akkurat nå er det ett skritt om gangen på veien tilbake til det jeg ønsker skal være meg. Det var iallefall ikke 200 gr med fruktnøtt......

Og tro det eller ei, men jobben er aldri noe problem. Der holder jeg meg fullstendig til planen uten problem!

Litt endrede rutiner i heimen på ettermiddagene her nå ( tar det i innboksen med dere ) , så det er fra jeg går fra jobb og resten av kvelden som er min store utfordring å få til og fungere nå for at jeg skal få dette til igjen.

Og det skal nok gå bra!

 

God, varm antakelig til dere fra meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies! Og en gledens dag det er å skrive i flertall! :rolleyes: Flott å lese at du tok deg en løpetur Bam-Bam og som du sa, løpeturen resulterte ikke i noen trafikkulykker av noe slag! Mye av vår virkelighetsoppfattelse av oss selv er et forvridd feilbilde som av en eller annen grunn ligger mellom øra våres! :)

 

I går var det karatetrening og det gikk sånn rimelig greit - ikke noe nevneverdig strekkskader å melde om etter alle sparkene jeg måtte utføre, men kjenner det godt i muskulaturen, det gjør jeg! Nå skal jeg prøve meg på kettlebells eller hva det nå er, kanskje jeg skal ta en liten runde på tredemølla først, vi får se. Må få i meg litt næring nå først..

I helgen blir jeg borte fra pc så dere vil ikke høre noe fra meg i morgen til søndag, bare så dere vet det!

 

I går drakk jeg forresten litt vin- og siden det er lenge siden sist var det ikke mye jeg måtte drikke før jeg kjente det litt i topplokket så det ble ikke mye heldigvis (kalorimessig sett) men jommen var det godt hihi

 

ha en super dag videre ladies! Vi heier på hverandre!

stooor god klem til dere begge fra meg

Optimista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slukkøret Enna melder inn...

Jeg var flink "jente" hele dagen, gikk en fin tur. (Hoster så voldsomt at det ikke har vært ok å løpe de siste dagene :huh: ) Lagde nokså sunn mat, spiste litt mye, men ikke noe stor utskeielse... Så plutselig datt jeg av lasset og spiste søte kjeks... Så var vi invitert bort på champagne... Og mengden av det kan jeg stå inne for... Men frukt- og nøtteblandingen, snackpølser, osteterninger... DET var bare tull og tøys!!! To dager på rad med tull og null kontroll... Hu hei, snakk om egnet person til å gi gode råd :blink: .

I dag har jeg holdt meg på matta, hvertfall.

Neste uke tror jeg ikke at jeg skal NOE ekstra....

Nå er jeg stuptrøtt... Hostet og hostet nesten hele natten, så det ble ikke så mye søvn... Håper det er på vei over, snart.

 

Flinke jentene mine, dere to.

Fortsett sånn, så blir det bra til slutt. Jeg får bare komme meg opp av grøfta jeg, også.

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er råtøff som alltid du, Optimista! Enna og jeg er jammen heldige som "er sammen med" deg! :D

Jeg har også så lyst til å prøve kettlebells, men jeg har ikke sett det noe sted her..... :(

 

Enna - du ER god til å gi gode råd! Dette blir vel egentlig litt som barneoppdragelse, gjør det ikke?

"Gjør som jeg sier - ikke som jeg gjør."

Det skumle når man faller, er hvor fort følelsen av udugelighet kommer! :o Det skal ikke store tugga med noe " ulovlig" til før vi føler at det står skrevet " LOOSER" i panna vår......

Jeg tror du har veldig rett i det du skrev til meg her om dagen, Enna. Det handler om kontroll. Ikke bare på maten, men kanskje mest på å få seg selv tilbake igjen raskt og uten denne jæ..... følelsen av å være verdens svakeste sjel.

Jeg har også tenkt at de 3 kg jeg har gått opp, de forsvinner etterhvert igjen. Det er ikke lenger målet mitt. Målet mitt det neste året, må være nettopp det å øve på kontroll. Målet VÅRT til neste sommer må jo være at vi kommer oss glatt igjennom uten vektøkning og kommer ut på andre siden med hodene våre HØYT hevet og vakrere enn ever!!! :D

Det jeg er redd for ( og hold dere fast! ) det er at jeg faktisk skal bli FOR god på kontroll. Og med det mener jeg at jeg ender opp der jeg har vært i mange år. Dagen begynner så bra, men så sklir det ut jo lenger utpå dagen man kommer. (Enna...?) Men hvis jeg da tar meg selv i nakken og begynner på nytt neste morgen, har jeg ikke kontroll da? Da går det jo ikke utforbakke i dagevis ( eller ukesvis, for den saks skyld ) før jeg klarer å ta meg sammen igjen? Det er jo absolutt IKKE kontroll, for sånn går vi bare opp i vekt igjen. Jeg er bare så redd for at jeg kommer til å klappe meg selv på skulderen og si " pytt, pytt" Frisk start i morgen. ( Les tortillalefsa med potetsalat i går kveld. )

Det er en hårfin balansegang her som jeg må prøve først å finne, så leve videre med.

 

Ble mye dette her...... skal gi meg nå.

Tok forresten samme treningstur idag som igår: 2 km lett jogg, 6 bakkedrag og ferdig med det.

Hjelper godt på selvfølelsen bare å ha vært ute i treningstøyet selv om jeg ikke kommer hjem med blodsukker i munnen! :D

 

Du får kose deg i helga, Optimista hva enn du skal - så snakkes vi når du kan igjen.

Hos oss skal barnebarnet døpes denne helgen, så her blir det masse familiekos! ( Blir en liten utfordring i fht kaker da, selv om jeg i utgangspunktet ikke er så glad i det. )

 

Ser forresten at den varme nattaklemmen fra meg igår ble til " antakelig" :lol:

Men den var godt ment, og dere får en ny ikveld! Masse god bedring til deg også, Enna. Håper du snart føler deg mye bedre! Kanskje du må fram med den, var det noe ingefær-greie du brukte? Tror Optimista også prøvde det ifjor vinter? Hva var det igjen?

 

Nå blir det kveld i stua. Skal bare finne oppskriften på kornblandingen til Puls - Yngvar å skrive til deg!

 

Søte drømmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig blanding

 

1 pk havregryn eller havrekli ( og det var vi enige om at er 500 gr husker du? :P )

1 pose mandler eller hasselnøttkjerner ( eller 50 - 50 ) ( det er 250 gr i de posene jeg kjøper )

1 dl sesamfrø

1 dl solsikkekjerner eller gresskarkjerner

2 ts malt kanel

2 ts maltingefær

4 ss honning eller brunt sukker

200 gr rosiner

 

Skru ovnen på 180 grader.

Bland alt sammen bortsett fra rosinene i en bolle. Du kan evnt grovhakke nøttene. ( Jeg gjør det )

Bre blandingen utover en langpanne dekket med bakepapir.

Etter omtrent halve steketiden bør du røre gjennom blandingen for å sikre jevn steking. Det vil ta ca 30 min. Når blandingen er fin og gyllen, lar du den avkjøle før du blander inn rosinene. Oppbevar i beholder med tett lokk.

 

Jeg pleier å røre rundt hvert 10. minutt, og så lar jeg den være i ovnen totalt 40 min. Men det er nå sånn det passer med min ovn. Du har vel funnet hva som passer hos deg.

 

Vel bekomme! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen ladies!

Veldig kjapt innom (har et fly å nå hihi) men må melde at det ble en god treningsøkt på meg i går - kettlebells og før det greide jeg faktisk 15 minutter sammenhengende løping!! Det er en dobling fra sist! Det går fremover! Matveien? jau synes jeg spiste sunt i går - kjøttkaker til middag men det er da sunt ikke sant? ikke noe nøtter, men hihi ble et glass vin til maten da! :)

 

Ha en strålende dag og helg - jeg kommer tilbake og melder meg igjen på søndag/mandag!

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok jeg skynder meg bare å fortelle....

:huh:

 

Spiste tre -3 - hjemmebakte rundstykker til kvelds i går. Først mager gulost (det var planlagt), så et med ekte geitost.... Så til slutt ett med peanøttsmør og SJOKOLADEPÅLEGG. Hurraaaaa for sunn fornuft!

Det eneste positive jeg kan si om min oppførsel i går kveld var at jeg klarte å la være å gi helt opp i den forstand at jeg ikke spiste resten av nøttene i skapet (det tenkte jeg nemlig at jeg skulle siden alt gikk skeis <_< . Jeg spiste ikke sjokolade, som jeg også tenkte på av samme grunn :blink: og jeg klarte å la være å snoke etter kjeks el.l

Så vekten i dag er som sist fredag.... Dustemikkel!

Gyver løs på nytt i dag, selvfølgelig! Det er jo akkurat dette vi skal arbeide med! Få kontroll, kjenne etter, lære hva som er ok og hva som ikke er ok.

Vel, jeg må hive meg rundt i vaskebøtta... Det tar ALDRI slutt :angry:

 

Fredagsklem, Enna

 

P.s. Det er så godt å ha deg tilbake, Bam Bam... Flink til å trene er du også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha.... Kjenner den, men jeg må ha mer enn ett glass før jeg "må" ha ;) .

I går var jeg på fest, hadde det veldig hyggelig, men plutselig hadde jeg fått for mye å drikke..... Jeg vet ikke helt hva som skjedde ... Trodde jeg hadde rimelig kontroll, men nei... Da gikk jeg rett og slett hjem B) . Tror jeg hadde spist for lite...

Vel, vel... Blir ikke vin i dag, nei... Frister ikke etter en sånn kveld! Men vann er bra (syns jeg ;) ).

I går hadde jeg av en eller annen grunn fått det for meg at jeg ikke skulle trene. Ikke spør hvorfor for jeg har ikke noe svar. Men en halv time før festen skulle starte (det var sånn "fra kl... og utover-fest", og rett i nabolaget) fant jeg ut at 30 min på mølla med intervalltrening var en fin ting... Jeg rakk 22 min og tre innsatser på 3 min hver... Så måtte jeg hjelpe vertskapet... Men det var bedre enn ingen ting :) .

I dag er det første dag det er skikkelig vått og grått vær siden vi kom tilbake.... Tror det blir sofaen og en bok...

Ha en fin lørdag.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal vi gjøre med oss, Enna? :o:lol:

 

Var i formiddagsselskap idag. Ble servert snitter, kaffe og kaker.

Tok 4 halve snitter. Var sulten, så selv om det var loff, så valgte jeg heller å spise 2 mer enn jeg burde for å unngå og gå berserk over kransekaka etterpå. Kransekake kan jeg bare ikke motstå.... Ble noen små biter, og en bitte, liten, tynn flis med bløtkake.

 

På vei hjem kjente jeg at jeg faktisk hadde lyst til å løpe meg en tur. :o Tenkte jeg skulle ta runden som er ca 5,6 km lang, men var litt skeptisk. Har ikke løpt ordentlig på lenge, og kondisjonen er på bånn. Men været var så deilig, og den ruta er så fin både gjennom skog og langs sjø, så det ble til at jeg dro ut.

Det føltes som en fullstendig katastrofe allerede etter et par km da jeg kom til den første, slake bakken..... Måtte gi opp før jeg var helt på toppen og gå den siste biten opp..... Etter ca 4 km måtte jeg også gå litt, for da sleit jeg sånn med pusten og følte at hjertet lå på utsiden av kroppen og slo. Like etter er den siste, tunge kneika med en kort, men bratt bakke. Subbet meg opp, for jeg skulle f**** meg ikke gå den også. Herre Gud - jeg må ha vært litt av et syn! :P

Den siste km holdt jeg på å love meg selv at jeg ALDRI mer skal utsette meg for noe så vondt igjen!

 

Vel hjemme igjen ble jeg enig med meg selv at det iallefall blir lenge til jeg løper sånn igjen. Må nok kjøre en del bakkeintervaller de nærmeste ukene for å få opp kondisen igjen først.

Men fy søren så stolt jeg var over å ha vært ute! ( Uææææh!!! Smileikonene er borte! Får ikke brukt noen!!!! )

Det førte igjen til at da vi hadde hjemmelaget pizza etterpå, så lot jeg være å ta en øl til for ikke å "ødelegge" effekten av turen! Og det er en deilig bieffekt av å trene - det blir lettere å ta lure valg!

 

Så til deg, Enna : Den lille turen du rakk på mølla er gull verdt! Alle de gangene vi bare hiver oss rundt og benytter de små smutthullene vi finner til å være i aktivitet på en eller annen måte, det er så BRA!

Klapp-på-skulderen til deg og meg!

Langtidsvarselet viser knallfint vær hele neste uke også, så det er ingen grunn til ikke å løpe når jeg kommer hjem fra jobb. Men som sagt - da blir det mer intervall. Merker det i hele kroppen at det var litt i tøffeste laget idag. Men jeg skal tilbake dit jeg var før ferien. Og heldigvis så er det ikke årevisog mange kg mellom meg og det målet! Neida, det er usle 3 kg og noen få ferieuker, så dette skal gå veien!

 

Ha en god natt og en god søndag etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Ladies.

 

Vel, etter en fuktig fredag ble det en vannfylt og ellers sunn lørdag :) . Lite, VELDIG lite (som i ikke noe som helst) mosjon, desto mer filmtitting. Mannen min og jeg så nesten alle episodene av Justified sesong 1 :lol: . Nytt møte (for oss) med en skikkelig ok krimserie fra Kentuckey :) . Ute var det møkkavær hele dagen. Perfekt for en så sløv dag :) .

Som jeg sa - sunn dag. De andre spiste både det ene og andre av søtt, jeg holdt flere ganger på å ta litt sjokolade, men jeg lot være... Jeg fant ut at så surrete som jeg er MÅ jeg bare holde meg på matta når jeg kan. Det er ikke direkte kontroll, men det er et skritt i riktig retning, hvertfall. Før ville jeg - siden det det er helg osv... - bare kastet all fornuft vekk og spist meg gjennom lørdagen og søndagen, og ventet til mandag med å ta grep.... Og da er jo spørsmålet om jeg i det hele tatt hadde tatt grep, da....

Vel. Klokken er 10, jeg sitter fortsatt i senga... Tror jeg må komme meg opp, få meg litt kaffe å nyte søndagsfreden.

 

Bam Bam... Sånne løpeturer som du beskrev er fæle! Jeg har av og til sånne... Uavhengi egentlig av om jeg er ute av treningsmodus eller ei.... St på videre, tenker på Optimista på fjellet... Håper du koser deg masse :lol:

 

Ha en god dag, Ladies

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget frokostblanding og knekkebrød. Jeg har løpt intervaller... Nå lager mannen middag, litt scampi, litt laks, litt tomat, litt av hvert for som vanlig har ikke jeg tenkt ut noe som helst :P .

Føler at jeg har det godt - svært godt!

 

Håper dere har en fin dag, også... Gleder meg til å høre om fjellturen til Optimista :) .

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere har hatt en herlig dag idag, Enna! :)

Nyt å ha det godt! :wub:

 

Vi er like i så mangt vi, Enna - og det var selvfølgelig ikke planlagt noen middag her heller idag.

Men det ble ikke noe så sunt som scampi hos oss, vi endte nemlig opp med en kebab! :o

Alt har vært helt feil idag i forhold til kosthold. 1 brødskive til frokost, så den dynga med kebab til middag og en yoghurt til kvelds. Ikke særlig bra, og med løpeturen fra i går friskt i minne, så ble det ingen trening på meg idag heller. Men jeg har også holdt meg unna alt av sjokolade og snop i helga, eneste utskeielse var de kakene igår.

Så vær stolt av det du, Enna at du var så bevisst til tross for en ellers sløv helg!

Ny dag imorgen og vi fortsetter med små skritt!

 

Ha en god natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvitre! Kvitre!

God morgen! :D

 

Stod å tenkte nå mens jeg lagde meg frokost på det du sa,Enna om at du også av og til har sånne løpeturer uavhengig form.

Det gjorde egentlig veldig godt å høre. Det gjorde det akkurat litt mindre fælt, og nå som det er gått litt tid synes jeg litt mindre synd på meg selv. ;) Tusen takk!

 

Ha en strålende dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksepsjonelt våken i dag, Bam Bam :D

 

I dag er det flott vær, men nå kjenner jeg at høsten nærmer seg. Etter et forrykende uvær med masse lyn og torden og regn på lørdag og delvis i går, forsvant den litt trykkende heten som var forrige uke. Men nå er det friskt og fint, ikke sommerkjolevær i skrivende øyeblikk.... Det kan jo endre seg :) . Bladene på trærne begynner å bli gule... Egentlig litt deilig, også. Hvor mye jeg enn elsker vår og sommer.... Høsten er på mange måter roligere, mye er litt lettere... Vet ikke hvorfor. Det er mindre mas i ukeblader om kropp, mer om kos og hygge, varme supper osv.... Litt mindre preg av "å så vellykket og pen jeg er", men det er kanskje feil???

Vel, frokost i dag var den fantastiske kornblandingen :lol: .... Var forresten litt stolt av dagens frokostbord. Der stod det hjemmelaget syltetøy, hjemmelaget knekkebrød, hjemmelaget kornblanding og hjemmebakt brød.... Følte meg rett og slett som en husmor :):rolleyes: (som jeg faktisk er...).

Planene i dag er en løpetur... Burde gjøre det nå med en gang, men jeg har nettopp hatt en time med div huslige sysler og har veeeeeldig lyst til å drikke kaffe og lese litt.... Gjør det, jeg B) .

 

Ha en fin dag, Ladies

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ettermiddag :)

I dag syns jeg selv at jeg var ganske flink! Jeg la ut på løpeturen med eneste målsetting, løpe/jogge minst 5 km... Da jeg kom hjem hadde jeg løpt 10 :lol: . Og ikke så aller verst tid til meg å være, heller! Godt fornøyd! Det hikk rimelig greit det meste av turen. Gikk i ca 100-150 m da jeg krysset en stor vei, likevel hadde jeg god tid!

Har vært ganske flink med kosten i dag. Godt fornøyd med meg selv :rolleyes::blink: .

Ønsker dere en god kveld!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, Ladies.....

For øyeblikket føler jeg meg fullstendig ensom i hele HV-forumet.... Bare jeg som har "lagt inn" noe på noen dager... Ja, ja sånn kan det gå.

Dagen i går gikk rimelig bra, kostholdsmessig... Skeiet ut med 91(snakk om nøyaktighet ;) !) g tørket mango. Koster litt i kcal, men smaker himmelsk :rolleyes: Jeg tror ikke jeg er i stand til å leve karboredusert... Eller, i stand til er feil, men jeg liker det godt! Så den fordelingen av fett, protein og karbo som GR opererer med passer meg utmerket! Faller stort sett innenfor de rammene... :)

I dag og i morgen stiller store krav til meg... Nei ikke i morgen, forresten... Men i dag. Hvis jeg skal få tid til trening må jeg gjøre det snart... Og det betyr at jeg går glipp av lang morgenkaffe... Og det vet jeg jammen ikke om jeg er villig til å ofre... (Himmel og hav - snakk om latskap....) jo, det kan hende jeg klarer det... Men akkurat nå holder det litt (les VELDIG) hardt....

Vel mine damer. Ha en fortreffelig dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, jeg er her! :) Det er bare så vanvittig travelt noen dager, og nå er det også 10 min til jeg må ut døra....

Ville bare si hei, og ikke minst skryte MASSE av deg, Enna! Så flink du er! :D

 

Jeg har også klart meg bra. Igår tok jeg intervallturen med løping igjen. Tenker at jeg burde avslutte med 1 km eller så rolig jogg, men har ikke funnet en rute som passer til formen enda. Er for mange bakker for å komme meg hjem... :o Gikk også totalt nesten 1,5 t rask tur igår, så jeg sier meg godt fornøyd med gårsdagens innsats!

 

Ha en fin, fin dag!

 

Kom deg ut og løp, Enna!

 

Optimista? Kommet deg etter helgen?

 

Bam- Bam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løp OG trente styrke!!! Kryss i taket :D . Fant fram min fantastiske redcord og kjørte et program for armer, bryst, rygg, mage og bak! TUNGT!!!!!

Varmet opp 10 min på mølla først og avsluttet med 30 min til slutt.. Følte meg faktisk litt flink :rolleyes: (særlig da jeg kastet meg rundt med støvsuger og vaskebøtte etterpå!!!!!)

 

Nå skal jeg snart synke ned i sofaen med litt kveldsmat..

 

God natt til dere.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...