Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Ha a :D:o:lol::blink:

Holde meg unna "tilbehøret" til vinen.... Litt ost, noen cashews.... Og grønnsaker. Faktisk spiste jeg mest av det, men en fantastisk Manchego (skrives det slik???) kunne bare ikke stå urørt... Sikkert fire glass med vin :rolleyes: .. Oi oi oi... Vel. Det er jeg som skal vaske hus i morgen - ingen andre... (Selv om akkurat nå skulle jeg ønske jeg gjorde som alle mine venner her borte... Betalte noen for å vaske... Jeg gjør nemlig ikke det )

Ok Bam Bam -det der med "alt-eller-ingenting-og-når-først-noe-har-gått-galt-kan-man-likegjerne-spise-til-man-ligger-der"... Been there, done that - but still I do it :mellow: (av og til)

Og jeg tenker stadig på det... Jeg er flink, dag ut og dag inn... Sier nei, går og legger meg for å komme unna fristelser (ikke sant Bam Bam? <_< )... Holder det gående med trening osv... Så kommer det en eller annen greie, et eller annet hvor jeg tenker : ok, en smak. Så er det akkurat som om fornuften, intelligensen, evnen til rasjonell tenking.... Kall det hva du vil... forlater kroppen. Og jeg ETER som om fanden selv løper etter meg. Da lurer jeg på om jeg NOEN gamg blir "frisk", eller om jeg er som en alkoholiker... At jeg aldri noensinne kan få et normalt forhold til mat. Jeg har skrevet om det før... Men jeg er egentlig aldri fornøyd etter et vanlig måltid. Det er bare en slags tillært fornuft som sier at det jeg har spist er bra og nok for kroppen min... Jeg har ikke noe signal før jeg er så mett at jeg er uvel... Dvs, jeg kjenner at jeg er mett, men jeg har ikke noe naturlig stopp i kroppen. Dette gjelder særlig godteri, ost(og kjeks), pizza, pastaretter og noen andre ting (boller, vafler, noen typer kaker). Vel så leser jeg da... Bytt ut disse varene med de her, så minsker "suget". Det har til dags dato ikke hjulpet meg, og jeg er 49!!!! Jeg tror rett og slett ikke på det, lenger. Det eneste som hjelper meg er trening og tvang av viljen... (Og en lyst til å kjøpe klær i 38/40... ;) ) så jeg har nå holdt vekten et sted mellom 65,7 og 68,2 siden jul - for det meste mellom 66,5 og 67,8 - og det er fordi jeg for første ang i historien har tvunget meg på vekta morgenen etter et "etegilde" og sett at vekten øker (big surprise <_< ), og tatt rev i seilene umiddelbart.

Det er takket være dere og dette forumet at det i det hele tatt har gått bra så angt, for gudene skal vite at jeg mange ganger har tenkt at nei, dette er det ikke verdt... Jeg gir opp.... Men så ser jeg på klærne jeg har handlet... Hvor mye finere de sitter, at jeg ser bedre ut på bilder, osv.... Og så holder jeg ut litt til.

Jeg tenker kanskje at jeg på sikt skal ned til 61-63 kg, men det får vente... Så lenge jeg for det meste svinger på 66-tallet er jeg fornøyd

Bam Bam gratulerer med talefør datter, det er artig. Jeg skal på noe tilsvarende til fredag... Ikke noen av mine skal tale i den sammenhengen, men høytidlig nok ;) .

Nå sovner jeg her jeg sitter... IPaden har vært på vei mot gulvet flere ganger...

Dette ble eviglang prat. Måtte bare få det ut!

 

Stor klem fra Enna

 

(Håper det ikke er formange skrivefeil... Har en tendens til å treffe v eller n istedenfor mellomromstasten...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Amen! :lol:

 

Hva annet kan jeg si, Enna? Jeg kunne ha skrevet det du skrev. <_<

Så det er godt vi har hverandre, for det utgjør faktisk HELE forskjellen denne gangen! Dere er grunnen til at jeg fortsatt er her! Og i mine verste stunder - den eneste grunnen til at jeg faktisk gidder å fortsette.

 

TAKK! :)

 

Det ferske grovbrødet og brien jeg hadde kjøpt slik at min elskede skulle ha noe godt å spise når han kom sliten hjem ikveld.....? Det forsvant 2 skiver denne veien også..... -_- Sukk....

Men jeg tenker uansett å gå på vekta til fredag. Vil vite hva jeg står på når jeg begynner ferien.

Wish me luck! ;)

 

Sov så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Igår var en utrolig slitsom dag på jobben - jeg var fullstendig utkjørt! :mellow:

Ingen trening, bare rett hjem og i dusjen. Deretter videre til utdeling av vitnemål.

En flott seremoni med flott ungdom! Men hallo! Nå må det bremses litt her! Det var barn nr. 3 av 4 som var ferdig med skolen. Hvor ble det egentlig av alle disse årene......? :mellow: Gullet mitt klarte seg strålende som konferansier, da! :)

 

Etterpå var det ut å spise, og jeg valgte ikke akkurat GR mat da. ;)

 

Ny dag idag. Vet den blir like travel på jobben som igår.

Etter jobb er det tannlegen + en tur til ansiktsbehandling. Videre går turen innom mamma og pappa, og der blir det garantert vafler!!! :P:o

Men så - så er det ferie!!!! Da skal jeg senke skuldrene og bare vente på avreise natt til tirsdag.

Kjenner at det skal bli godt.

 

Ingen trening igår. Blir heller ikke idag. Satser på å få til et par løpeturer iløpet av helga.

 

Håper det er bra med dere. Håper du koste deg skikkelig igår, Enna! Og håper at du Optimista orker litt mer hver dag og at smertene gir slipp.

 

Ha en fin, fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

 

Har nå sittet og kost meg med en stoooor kopp kaffe og lest innleggene deres! Og jeg lurer også på om vekta er noe jeg alltid vil slite med, som en alkoholiker som du skrev Enna. Tror heller det er det at vi må greie å holde vekta, var det ett eller to år? Kroppen har en lei uvane å huske gammel vekt og gjør alt den kan for å komme seg dit - dvs. få tilbake spekket vi har slitt med å kvitte oss med. Men når det har gått en tid husker kroppen den nye vekten... får håpe det stemmer for jaggu meg vil det være slitsomt å telle kalorier resten av livet! :unsure:

 

Jeg skulle jo ha en sånn 1600 kalori-uke og jo tja det gikk vel greit til i går... da satt jeg og gubben ute i sola og koste oss med rødvin og rødvin og rødvin... sukk, hvorfor kunne jeg ikke bare ha ventet til i dag? Men jeg har ikke spist en eneste nøtt, kjeks, kake, tørket frukt, bamsemums eller hva alt det usunne nå heter hele uken så litt flink har jeg vel vært. Har vært på karate trening også - fatter ikke at jeg orker det egentlig for jeg blir utslitt bare å gå trapper opp en etasje! Og tatt noen lengre spaserturer med veninne, og jobbet litt i hagen. Og sover. Sov i dag til 1030 og like trøtt i tryne og kroppen som om jeg ikke har sovet ett sekund! Hmmm egentlig kunne jeg bare sove døgnet rundt for da synder man ikke hverken i mat eller drikkeveien!! :P Så noe superaktiv jeg jeg ikke vært, men har heller ikke bare sittet på baken heller :)

 

Nei mer kaffe trengs, super sterk kaffe! Prøver forresten en japansk te som er anbefalt skal gi mega energi og balanse i kroppen (og en bieffekt at man raser ned i vekt.....) den smaker py (helv....te for å være mer presis) har ikke merket effekt enda, men hvis det viser seg at det er et vidunder te fra Japan brukt i 2000 år da skal jeg anbefale den til dere også! Det er ikke en te dere vil sitte og nyte, her gjelde det å holde seg for nesa og drikke fort før du kjenner smaken... og så oppleve enorme grimaser - spasmiske ukrontrollerbare rykninger/ristinger hovedsakelig i overkroppen når smaken gjør seg gjeldende i munnen... og forhåpentligvis har du vært smart og laget et lite knekkebrød med syltetøy (lett syltetøy naturligvis)før du drakk jævelskapen... og som du hiver i deg for å normalisere hele situasjonen. Sånn har jeg det hver morgen nå, prøvd i en uke. Skal egentlig ta to kopper om dagen så jeg må prøve meg på det fra neste uke eller noe sånt... sukk...

 

Nei ladies! som sagt, mer kaffe trengs!

Tastets

klem fra Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en flott kveld i går :) - virkelig flott. Men da jeg kom hjem så sa det pling og jeg ÅT ost og kjeks og til og med sjokolade! Helt dustete, ingen unnskyldning, bare teit. :blink: så kom med teen din, Optimista... Med ondt skal ondt fordrives har jeg hørt ;) ...

Er ellers full av beundring for din styrke!!! Jeg kommer sterkere tilbake, altså :D .

 

Ingen trening siden tirsdag, og jeg som trodde jeg skulle få så god tid denne uka! Nope! Vel, begynner ferie i morgen, så DA får jeg hvertfall bedre tid :).

 

Har nettopp kommet hjem fra avslutningsseremoni(er) på skolen... Tårene har sprutet! Sukk! Det var flaggseremoni hvor alle skolens nasjoner var representert (og det er mange), og det var ganske flott å se våre ungdommer komme inn med høyt hevede flagg :lol::wub: , jeg griner nå mens jeg skriver :o .

 

Nå må jeg fortsette med pakking, det viser seg at jeg har blingset på avreisetiden i morgen så vi må dra 8.50, ikke 9.50 - og for meg er det STOR forskjell!

 

Ok, kjære dere... Det er ikke sikkert at jeg sjekker inn mer i dag, må se an tiden.

 

Ha en fin fredag, uansett.

 

Klem fra en svært beveget Enna (jeg har nemlig også sagt farvel til en del av mine venner som skal flytte herfra.... :o )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vakre Ladies.

Det er søndag og jeg sitter i huset mitt i Norge! Vanlig norsk sommer ute med overskyet, tidvis regn og omtrent 15 grader i lufta <_< . Vel det var omtrent som ventet, om ei ønsket ;) .

Har holdt på en god stund ute i hagen med diverse ting... Blir ikke ferdig med det aller første, for å si det sånn :blink: .

Maten de siste dagene har vært katastrofal, og det er bare å innse at jeg ikke har begreper om balansegang :huh: .

Jeg må tilbake til registrering, til hyppige måltider, til streng kontroll... Tydeligvis ikke klar for noe annet :unsure: .

Det har vært lite trening denne uken. Det har stort sett ikke vært mangel på lyst, heller mangel på tid, sånn er livet så DET bekymrer meg ikke, men det med maten tynger meg.... Dere må ikke tro at jeg gir opp, for det gjør jeg ikke, jeg bare sliter litt... Og som nevnt - det hjelper ikke akkurat at jeg er matlei.... :mellow: . (Og matlei har ingenting med manglende matlyst å gjøre.... Har bare ikke lyst på sunne ting, bare usunne ting!!!)

Ladies, jeg plager dere med dette fordi jeg vet at vi er her for hverandre... Og da tåler vi slikt!

 

Bam Bam - ferie om et par dager :) ... Gled deg!! Det blir knall! Vi skal en uke til England om to uker fra nå.... Gleder meg VELDIG!

 

I mellomtiden skal jeg skjerpe meg skikkelig. Komme inn i godt gjenge, igjen.

 

Optimista, går det bedre?

 

Ha en fin søndag :)

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Hei dere - og velkommen til gamlelandet, Enna!

Det ser ut til at vi alle sliter litt.... :(

Jeg tror rett og slett det har med fravær av hverdager å gjøre, ikke at vi er "sløve" eller svake eller noe sånt.

Husk - vi har ikke vært her før. Dette er ny lærdom for oss. Ifjor på denne tiden var vi ganske tidlig i fasen med jobben å gå ned i vekt. Da var utfordringen å holde " dietten" gjennom late sommerdager. Nå skal vi holde vekten.

Jeg trenger jo bare å tenke tilbake på det året som er gått, og der ligger all inspirasjon jeg trenger for å klare det : Nemlig dere! :)

For vi har jo klart det! Jeg hopper i bikinien om 2 dager 10 kg lettere enn ifjor! :D Er det herlig, eller??!! :D Og det gjør dere også!

Denne sommeren skal vi gjøre oss erfaringer med hvordan holde fokus, holde på gode vaner, ikke slippe taket og ikke skli for langt ut.

 

Jeg turte å gå på vekta på fredag. Den viste nøyaktig det samme som for 3 uker siden : 64,8

Jeg er kjempefornøyd! Målet mitt er å være under 65. Der går grensen for meg. Kommer jeg over, da må jeg gjøre noen reale grep. Holder jeg meg under, ja da fungerer jo ting slik jeg gjør det! :)

Jeg har ikke trent nok den siste uka. Som du sier, Enna - tiden strekker ikke til. Og idag har jeg verdens dårligste grunn.... Det ble for mye vin igår. Det har vi snakket om før.

 

Jeg holder på å pakke kofferten. Reiser natt til tirsdag. Har funnet frem treningstøyet, men vet ikke om det blir brukt. Vi blir en gjeng på ca 40 pers med stort og smått. De som allerede har reist nedover, sier det er åpnet et treningssenter på øya siden ifjor.... Treningstøyet skal iallefall med, så får vi se. ;)

 

Så kjære dere, jeg tro ikke vi skal være for strenge med oss selv. Men vi må være bevisste, det vet vi. Alle vi tre ( og fler med oss) faller fort tilbake til game vaner. Vi får se ett år til frem i tid om kroppen har tilpasset seg den nye vekten da, som du sier Optimista. Uansett så er det en spennende reise vi er på, og jeg priser meg lykkelig og er så utrolig takknemlig for at jeg får være på denne reisen sammen med dere! :)

 

Tror jeg tar med iPad'en på ferie, så kanskje hører dere fra meg?

 

God St.Hans kveld fra Bam-Bam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Velkommen til gamlelandet Enna! Godt å ha alle samlet igjen :) Og grattis Bam-Bam at vekta er der den skal!!

Det går sånn passe greit med meg, vekta er grei, ikke gått opp og da skal ejg ikke klage, men det er vel knappe 2 kilo som jeg ønsker å kvitte meg med, men det tar jeg når energien kommer tilbake. Småjustering som det der kan jeg trygt leve med for å si det sånn!

 

Syns energien kom seg litt i går, men har ikke sovet godt i natt - veldig urolig så jeg er sliten i skrotten i dag. Og vondt i brystet, enda, så jeg må nok ta meg en ny runde til legen ja...sukk. Men skal på en liten tur i dag, besøke ei veninne og kommer ikke hjem før i morgen så da får jeg skrive mer da! :)Ellers har jeg humøret i behold, smiler titt og ofte og ler likedan! :)Jeg må bare være tålmodig, helsa mi og gamleformen kommer tilbake en vakker dag!

 

Ha en super dag ladies! Vi tastes!

Stor klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Håper du kan kjenne knuskosen jeg gir deg nå, Optimista! :D Stående sånn litt med rumpa ut for ikke å klemme for hardt der det gjør vondt. Vi er litt av et syn! :P:D

 

Ønsker deg en nydelig dag i selskap med venninnen din!

 

Bam-Bam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fantastiske damer.... I går gikk det litt bedre, løp blant annet en runde som jeg fant ut var på omtrent 6 km. Ikke på noen ny rekord, men godt med en tur ut.... Mellom regnskyllene!

Starter uken med friskt mot, nå skal vi avgårde på en handletur..

Vi tastes :)

Bam Bam - GOD FERIE!!!!

Optimista - :huh: håper det blir bedre snart. Kos deg med venninnebesøk :D

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går løp jeg samme runden som på søndag og slo meg selv med nesten tre minutter raskere tid :) .

Vet ikke helt hva som skjedde, men det gikk lettere (løpmotsatt vei, så kanskje det var mer å se på :P )

I dag må (!) jeg en tur til byen sammen med datteren min og vi får mest sannsynlig noe besøk i ettermiddag/kveld.... Håper likevel jeg får tid til en løpetur. Nå har det ikke regnet på litt over et døgn, så kanskje det snart er mulig å løpe i skogen uten å kombinere sportsgrenene svømming, klatring og løping ;) . Gjørmebryting er også ganske utbredt for tiden ....

Mannen min har reist tilbake til Moskva, men bare for noen dager.... Så har vi ferie sammen :) .

Bam Bam du er vel på vei til France.... Tres bon. Jeg ELSKER Frankrike :lol: .

 

Vi tastes hvor enn i verden vi er... Lenge leve teknologien!

Ha en fabelaktig sommer, husk: alt er mulig!!!!!

 

Stor klem,

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Bam-Bam sjekker inn! :)

Ikke på vei til Frankrike, Enna, men til Antiparos. Befinner oss akkurat nå på flyplassen i Athen. Venter på fly til Paros, deretter blir det ferge over til Antiparos. Kjenner det har vært en lang dag allerede, men vi hadde første glasset med ferie-rødvin kl. 07.30 :P idag tidlig - så jeg overlever nok! Det er definitivt ferie!! B)

 

Misunner deg faktisk at du har fått vært ute og løpt.... :huh: For jeg har en bekjennelse å komme med.... Kofferten viste en antydning til å bli for tung - og det første som røk ut - ja det var treningstøyet...... :o:(:lol: Var egentlig bare realist. Tenkte som så at på 10 dager i Hellas, hvor mye tror jeg egentlig at jeg kommer til å ikle meg treningstøy?? Nei, nettopp. Jeg får heller gå noen turer langs stranda og svømme noen tak. Dessuten så tar det 15-20 min å gå til stranda også, så jeg får jo rørt på meg de skrittene ihvertfall!

 

Da ser det ut til at vi må røre på oss igjen hvert øyeblikk.

Ha en fortsatt fin dag! Logger meg på igjen senere hvis vi har nettilgang som lovet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja... Har vel sovet i timen som vanlig... Hellas... Vel der har jeg aldri vært ;) så da kan jeg ikke uttale meg.

Nå skal jeg SNART iføre meg treningstøy ... Det er ganske fint vær i dag :lol: .

Optimista har du fått noe hjelp med problemene? Håper det kan gi seg, snart :( .

Jeg har handlet inn påleggslaks.... :) det er såååå godt :)

 

Feriemodusklem fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello Ladies :) .

Bam Bam -det eneste fornuftige er å reise til varmen!

Maten er stort sett katastrofe, men jeg tar mine daglige løpeturer. I går ble det tredemølle, jeg syns ikke regnvær er det beste i verden.... :huh: . Så en del personer som var ute og løp i plaskregnet, men .... Not me! Styrketrening hardetblitt lite av, så langt. Men gir selvfølgelig ikke opp :) (evig optimist.... Hvertfall av og til ;) )

Nå skal jeg spise meg litt frokost, så skal jeg stable rusk og rask i bilen for en tur på "fyllinga" som vi kalte det da jeg var liten. Syns det er så trist med masserusk i oppkjørselen. Vi har bygd litt uthus osv :) .

 

Vi snakkes seinere.

Tenker på deg Optimista... Bam Bam, kos deg i varmen.

 

Enna den storspisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Jeg er her og tuuuusen takk for klemmen Bam-Bam, så det for meg der dus to med rumpa ut hehe!

Hadde det veldig koselig med venninne - hadde godt av den turen! Det går fremover men smertene jeg har skal ikke være der, så det er ny tur til lege i morgen. Håper bare det er bagateller og at det er kroppen min som er litt treg i å reparere seg! :)

Holder på med karatetreningen og det er virkelig balsam for sjela mi! Har det tungt underveis siden energinivået mitt er ikke slik den burde være, men svett blir jeg og musklene får jobbe!

Jeg sliter med den fæle teen enda - Matcha grønn te fra Japan. Den skal visst gi masse energi som jeg skrev om tidligere, så jeg prøver litt til og ser om det er håp ;) Pokker så dyr er den også, så den få jaggu meg virke!

Humøret er her alltid, hvis dere lurer :) og begynner å nærme meg mitt "gode gamle jeg". Gleder meg til å begynne å jobbe igjen.

Og dere lurer vel - har Optimista vært flink i matveien? Tja kan ikke si jeg har vært super usunn, heller ikke supersunn. Hadde planer om å greie en 1600 kalori uke - men sprakk litt på torsdagen (vin sukk) men så lenge jeg ikke ser ut som en vandrende rosinbolle og er bare 2 kilo fra idealen (hva nå den er da...) så klager ikke jeg. De to siste kiloene (ca - tror det er 1,5 kg faktisk) som har kommet på i sykdomsperioden kvitter jeg meg med når jeg får opp aktivitetsnivået. Det jeg syns er ok er at jeg har vært stabil her lenge nå, selv om jeg har spist og drukket både sunt og usunt! Og det er jo positivt da!

 

Om vel en uke skal jeg og gubben farte litt rundt i Norge, og da er det ikke sikkert dere vil høre så mye fra meg, men vil gi lyd hver gang jeg får en Pc i neven!

Hmmm.. lurer på hvor du bor Enna, beskriver været som om du er naboen mi hihi.....

 

Ha en super dag ladies! Tror jammen meg det blir sol i dag!

klem fra meg

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sååååå tregt internett at det nesten klikker for meg :angry::blink: .

Vel.

I dag har jeg sjauet og ordnet litt i oppkjørselen vår, etterpå løp jeg 7 km... Jeg strevde VELDIG med å bestemme meg for om jeg skulle løpe ute eller på mølla.... Heldigvis "vant" utehjernen... Det var ikke regn, så egentlig var det greit. Jeg var bare så frossen før jeg startet... Snakket med en venninne i Moskva.... 30 grader og sol!!! (Jeg hadde vel ikke orket og løpt der borte, da... Så aldri så galt ;) )

Nå skal vi snart spise middag.... Ta vare på dere, vakre Ladies

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

God morgen, vakre sommerladies! :)

En skamfull Bam-Bam sjekker inn...... :unsure:

Skamfull? Blir vel ikke helt riktig det heller. Jeg liker å tenke på det som situasjonspreget.

Kroppen oppfører seg jo totalt annerledes i varmen! Behovet for mat er ikke så stort (kjennes det ut som, i allefall), mens behovet for drikke er ENORMT!

Og noe av det beste er jo en iiiiiskald Mythos (øl) i iiiiiiiskalde glass!!!! Og det blir fort en del av de iløpet av en dag......

Sliter med mat. Vi spiser jo lunch, og det er gjerne sånn i 14- tiden. Da smaker det veldig godt med mat. Om kvelden er det jo middag, men det blir gjerne ikke før i 20.30-tiden. Da er jeg egentlig fortsatt mett etter lunch + x antall øl iløpet av ettermiddagen, men man spiser jo. Og når man da skal legge seg noe senere, føler man seg elendig stappmett og ekkel..... :(

Men jeg har innsett at det ikke er så enkelt å få til noe fornuftig disse dagene, så det får bare humpe og gå som det går.

 

Idag blir det kun en liten tur på stranda før lunch, så er det å forberede seg på den store begivenheten! Idag er nemlig dagen for bryllupet! Det kommer til å bli utrolig vakkert! Gleder meg masse!

 

Har skjønt at været ikke er av det beste hjemme. Flinke dere som holder dere i aktivitet for det. Jeg skal igang med èn gang jeg kommer hjem igjen jeg også. Men kjenner jeg meg selv rett, så må det nok en STOR porsjon selvdisiplin til for å klare det.

 

Håper "vondten" din ikke er noe trøblete noe, Optimista, men at det greit lar seg ordne.

 

Ha en fin, fin dag - så snakkes vi om ikke så lenge igjen!

 

Solfylt klem fra Bam-Bam som er godt besøkt av mygg :angry: ( Blir sååå lekkert med de leggene stikkende ned fra penkjolen ikveld, att...... :angry: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå varme... Tipper bryllupet var fiiiint :D . Myggestikk <_< det kan jeg styre meg for! Det er MASSSE mygg her, også. Måtte stoppe for å knyte skoen i går da jeg var på løpetur!! Holdt på å bli helt sprø! Det myldret av mygg!!

Matmessig går det ikke så bra.. Legger ikke direkte på meg, men er et kg over der jeg skal, som jo egentlig er et par kg over det jeg (etterhvert) har tenkt bør være sluttresultatet...

Men så vet jeg liksom ikke helt... Jeg vil ikke gi helt slipp på "sommergodene", så vin fortsetter jeg med! Jeg må bare slutte med snacks... Det har liksom blitt litt av det nesten HVER dag i uken som har godt :blink: ... Sukk. Skjerpings! (Det verste med snacks og tullemat, er at jeg blir så sur i magen dagen etterpå, og da er løpeturen litt tyngre :huh::angry: )

Sender eldstemann avgårde på en leir i dag, han blir borte til onsdag... Han skal være leder. Visstnok gleder han seg veldig ;) .

Neste uke drar vi -hele familien- til England. DET gleder jeg meg til :D . Vi skal gå langs Hadrians mur i Nord-England. Går mellom 13 og 20 km hver dag, så vi får da mosjonert litt. Det blir vel ikke akkurat varmt, men vi skal ha det fint, uansett. Det har vi bare bestemt!

Ønsker dere en fin dag.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Goood morgen!

Oppe og ikke gråter skjønne damer? Bam-Bam tipper jeg har litt skallebank etter bryllupsfeiringen! :P Men uansett formen på hodet Bam-Bam håper virkelig feiringen var bra, og i nydelig vær da...sukk.... vel vel det er varmt (varmt og varmt fru blom....) her hjemme i dag - solen skinner iallefall!

 

Enna, gi meg noen uker så skal jeg gi deg konkurranse i løypa! (kremt dagens mest optimistiske mål vil jeg si.... )Satser på å være i jobb om en mnd. Nå får jeg i meg det ene sunnhetsmiksturen etter den andre som visst skal gi meg haugevis med energi... hmm.... jeg venter enda, men det tar kanskje noen uker før det virker?... En ny kopp med styrkedrikk-teen venter på meg (og det er ingen jubel i stua her kan jeg love dere, det smaker py!!!) Hver dag synes jeg det er litt fremgang, og det er jo bra. Og jeg får teste min tålmodighet.... :P

 

Nei ladies, ha en nydelig dag. Vi tastes!

Take care. klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

God morgen fra sol og varme! :)

Sitter her på verandaen med iskaffen min og bare nyter stillheten før alle de andre står opp. Det er utrolig deilig!

 

Bryllupet var kjempehyggelig! Og bruden som fra før av er en utrolig vakker kvinne, ja hun tok bare pusten fra en stakkar!

Ingen skallebank på meg dagen derpå. Da dansen begynte var nemlig vi de første som gikk. :( Mannen min følte seg ikke helt bra, så vi var hjemme allerede ved midnatt. Resten av natta kastet han opp..... :(

Ingen av de andre bryllupsgjestene ble dårlig, så det var heldigvis ikke noe med maten der.

Så igår tilbrakte han dagen i sengen, mens jeg var på stranda. Det resulterte også i at jeg spiste mindre mat og drakk mindre øl igår. Det var veldig deilig å legge seg uten å være fullstendig stappmett!

 

Den turen dere skal gå Enna, den kunne jeg også tenke meg!

Vi var 4 damer fra jobben som dro til England for 3 år siden. Da gikk vi de siste 3 milene av pilgrimsturen til St. Cutheburry (skrevet litt feil kanskje?) Gikk fra Wooler og ut til Holy Island. En utrolig vakker tur!! Skulle gjerne ha gått mange fler slike turer! Hvis du ikke har gjort det før, så er det virkelig noe å glede seg til! :) Vi hadde også en guidet dagstur. Morsomt å få historien fortalt mens man går!

 

Godt å høre at det går fremover, Optimista! :) Hold deg for nesa, drikk og la det stå til! :P

 

Nå tror jeg det er på tide å ta ATW'en ned til bakeren for å kjøpe litt ferskt brød til frokost.

Så får jeg vel sjekke formen til sjuklingen når jeg er tilbake. :unsure:

 

Ønsker dere en dag fylt av alt som er vakkert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bam Bam håper VIRKELIG du slipper unna oppkast!! Det er det verste som finnes (syns jeg, da...). Man kan bare ikke gjøre noe annet enn å være syk :huh: ...

I går var det nok en regnfull dag <_< , så løpingen ble inne på mølla. Intervalltrening.... Siste fire minuttene var tøffe for meg, altså. Holdt på å sette ned farten, men tenkte på dere og holdt ut! Har hengt opp redcorden min i trappa og gjorde minilitt ;) med styrke, men klokka var blitt mye mer enn jeg trodde, så det får bli mer i morgen. I dag rekker jeg ikke noe. Vi står på farten ut døra. Det gjør ikke noe. Har trent hver dag siden forrige lørdag...

I dag er det første dagen siden tirsdag at det er antydning til varme i lufta. Sol, faktisk (typisk da at vi skal tilbringe en del tid i bil :blink: .

Det å se redcorden henge intrappa med matta under, plakat med forslag til øvelser... Det er meget inspirerende!

Har på meg min trange, hvite bukse i dag... Den er ikke blitt trangere, så selv om jeg har kost meg, så går det bra.... Men jeg VET at den kosingen måmta slutt og helst i dag :o . Litt blir fort mer og så har jeg det gående....

 

Ladies - ha en flott dag!!

 

Vi tastes

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Gooooooooood morgen ladies!

 

Meget kjapt innom (duracell kaninen våkner så vidt i meg...) har det litt hektisk - må ordne en del ting før vi skal på en liten "norgesturne i slutten av uken ..." kremt ferie.... :) Men vil bare gi dere beskjed at jeg tror sannelig meg at energien min begynner å komme tilbake igjen. I dag våknet jeg - heeeelt lys våken kl.0800. Og følte meg rimelig uthvilt. Det har ikke skjedd på lenge!!! Kanskje det er teen som fungerer? vi får se vi får se -

 

Vi tastes! Ha en nydelig dag vakre ladies!

klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gooooooooood morgen ladies!

 

Ok da sier jeg GOOOOOOOD kveld ladies. Og takk og pris for det. Jeg er sååååå trøtt :blink: . På denne iskalde sommerdagen har jeg tilbragt de fineste timene i bil <_< . Vel... Satser på finere og varmere dager... Det blecen lten løpetur. Mange dårlige og noen gode unnskyldninger for at den ble så kort, men i dag var ikke all tid il min disposisjon (ha-ha, som om det var noe nytt :lol: )

Men jeg løp en "gammel" runde for første gang siden i fjor.... Og med bruk av runkeeper målte je runden til ikke 5 km som jeg har trodd.... Nei, til skarve 3,6 km :( . Så i fjor hadde jeg mange løpeturer hvor jeg trodde jeg løp både fortere og lengre enn jeg faktisk gjorde.... Det positive var at da jeg var ferdig med denne minituren (løypa ER kuppert, altså!!!) var det bare manglende tid som gjorde at eg ikke forlenget turen... Ikke på noe tidspunkt var jeg i nærheten av å være sliten. Nå skal det også legges til at det var utrolig våt tur, så jeg måtte balansere mye på steiner og greiner... Tror jeg venter litt før eg tar den runden igjen! Har andre og mindre våte alternativer.

Maten går dit høna sparker, og jeg sliter VIRKELIG med å holde fokus!!

Skal holde meg unna vin noen dager. Det hjelper litt, hvertfall! Må arbeide litt med tankesettet mitt igjen...

Kjære vakre kvinner. Det er flott å lese om en opplagt Optimista.... Ørlite grann bekymret for kvinnen i varmen..... Håper det står bra til, at du har sluppet unna oppkast....

 

Vi tastes i morgen, ladies.

 

Veldig glad i dere!! Dere holder den siste galskapen unna!

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morran er ikke alltid dum :) . Våknet i 6- tiden og det var ikke så ille... Sitter i sofaen med kaffe... Ute er det antydning til sol, men kjølig og litt vind. Må vente litt før jeg setter meg ut.

Satser på løpetur og styrke i redcord i dag... (Hi-hi... Kjenner jeg meg selv rett blir det vel bare løping ;) .....)

Ha en fin dag, vi tastes :)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:angry:

Stod stille foran et fotgjengerfelt og ble påkjørt bakfra.... Ikke veldig hardt og det ser ut som om elskeden har rettet på den lille feilen.... Men jeg ble jo helt sjelven :blink: .... Skrev skademelding mens hendene skalv som ospeløv :o ...

Dagen i dag ble helt revet ut av hendene mine, så nå kl. 19.15 venter jeg på at middagen skal bli ferdig så jeg får servert besøkende barn, egne barn og mann og meg selv.... Elskeden har snekret uthus i hele dag (da er ikke mat viktig i det hele tatt..... ;) )

Resultat: ingen trening, og så syns jeg litt synd på meg selv, så jeg tror jeg må ha litt rosevin B).... Eller er det FOR dårlig unnskyldning???

 

Håper det står bra til med dere, vakre ladies.

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...