Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Gjest Optimista

Halloen enna!

Nå imponerer du virkelig! Grattis!! Du greier det hvis du vil vettu! :)/>/> Stolt av deg! :)/>/> Sånn skal det være. Og hadde ikke du knallgod smvittighet etterpå? jo - syns jeg ser deg smile fra øre til øre nå! :)/>/>

 

Veldig bra at mannen smurte tredemøllen for deg, hehe egentlig ut fra hvor tungt du har måtte løpe før vedlikeholdet så hadde du jammen meg fortjent å spise tomme kalorier i går! :)/>/> Men tenk på hvor mye ekstra du har forbrent uten å vite om det! Det må jeg si er en knall fin overraskelse!

 

Det ble karate trening på meg i går, og rimelig sunn i maten også. Prøvde meg på stekt ris med masse grønt og skinke i. Smakte knall og det kan da umulig være sinnsykt mange kalorier i det - grov ris brukte jeg og og svært lite smør i panna...:)/>/>

Vekten er som den var i forrige uke, men syns nå at ting "kommer mer på plass" - litt fastere i fisken på en måte - kan være synsbedrag, ønsketenking eller noe sånt, men OPP i vekt er det iallefall ikke. Får være tålmodig og flink denne uka også! :)/>/>

 

Nei, må visst jobbe litt her! Men vi tastes! Se ut som vi har mistet Bam-Bam på veien! :(/>/> det var synd. Håper hun kommer tilbake!

Tastes Enna

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen Enna!

Oppe og ikke gråter? :)

Jeg er trøtt som en dupp. Hadde en megakrig med dyna i dag tidlig, for ikke å snakke om vekkeklokka.... :blink: Merket at jeg var sliten i kroppen i går, så jeg droppet trening. Tror det var lurt, å lytte til kroppen en gang i blant ;) Matveien var jeg flink. Ok ok jeg spiste 5 seigmenn - rester jeg fant i en skål på kjøkkenet.... gud de er go'! Men i dag er det karate igjen, og da får jeg svidd av noen kalorier igjen! Juhuu!

Nå skal jeg hente meg litt kaffe slik at jeg våkner. Så kjedelig å få tastatur-trykk i panna, flaut å sovne på kontoret...... ;)

 

Ha en super dag Enna, taster senere!

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt som en dupp... det er jeg stadig vekk :blink: .

I går var det ingen suksess i matveien... Får ta meg sammen i dag. Det har vært bra så langt i dag, da. Vi er invitert bort på litt vin i kveld. Får hold meg til vinen og la være å spise snacks!!!

I forgårs kjøpte jeg meg et par støvletter, sånne fornuftige, flate fra Ecco. De var på salg, men kostet over 1000 kr likevel... vel, Ecco skal jo liksom være så gode... Jeg gikk med dem rundt på kjøpesenteret i ca 2 timer og da jeg kom hjem hadde jeg skikkelig vondt på framsiden av leggen. Løp 20 min på mølla og måtte bare stoppe for det gjorde SÅ VONDT!!! I går og i dag har jeg prøvd å gå minst mulig for å se om det går over... Det virker som om det beveger seg oppover framsiden av liggen - kjennes som det er i muskulatuern og ikke skinnbeinet. Men skikkelig vondt! :angry:

Vel. Nå har jeg nettopp spist for mye hjemmlaget lasagne - det er sååå godt, men jeg ble for mett! Sukk, at jeg aldri lærer :unsure:

Ok.

Det er skikkelig kaldt her! -20 Det blir liksom ikke varmt inne.. brr.

Jeg skriver mer i morra. Håper det står bra til med deg, Optimista... Du har vel trent hardt og lenge og er sterk og flink!! Ja, Ja jeg henger etter som en dupp :) . Stå på!!

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er invitert bort på litt vin i kveld. Får hold meg til vinen og la være å spise snacks!!!

 

 

ja... sånn kan det sies <_< , men det betyr jo ikke alltid at der er sånn det gjøres :blink: .

 

De hadde jo ost og kjeks og nøtter og rosiner og og og og... (MEN INGEN SJOKOLADE)! Så Enna tråkket uti IGJEN!

Og hvis jeg skal være helt ærlig, og det skal man jo, ikke sant... så drakk jeg mer enn mine tenkte tre glass... vi hadde det jo så hyggelig!!! Sukk, men formen i dag er på topp, så jeg skal ikke klage (Må bare sukke litt over egen ufattelig dårlige evne til å holde meg til planen... :o )

I dag skal jeg spise lunsj på en restaurant, men der blir det ingen vin, så da pleier det å gå bedre... I kveld er det "bestilt" GR grov kyllingpai, så det er ganske greit... Da blir det hvertfall sunt og godt.

Nå må jeg hive meg rundt å gjøre unna det grøvste husarbeidet før jeg hopper i dusjen og kommer meg ut døra.

Tastes mer seinere.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen god morgen - eller er det blitt ettermiddag!

Spist er spist, drukket er drukket Enna! Og du har jo på en måte vært sunn da... du har selv sagt at vin er flytende druer...... hihi

Hørtes ikke bra ut det med smertene du har fått i benet. Håper det går fort over. Men det kan jo bare være at skoene du kjøpte har annen hæl høyde og at det var uvant for musklaturen. Ecco sko skal jo være bra sko det da!

 

I dag skal jeg ha en ekstra karatetime. Og det trengs for jeg skal på helgesamling med en haug med gamle venninner. Det skal bli hyggelig det men det kan vel også bety mye usunn mat... sukk.... Men jeg behøver ikke spise opp alt alene da.. men det var det å tenke med hodet (fornuft) og fortrenge abstinensene når sjokolade, nøtter, vin, kake® blir satt fram..... det er nå jeg skulle hatt deg ved min side. Dette kan ikke annet enn å gå totalt gale... Jeg får ta det som det kommer og tenke at mandag er ny uke og nye muligheter... :)

Siden jeg blir borte noen dager nå er det nok ikke sikkert at du hører fra meg før på søndag. Men da skal du få full oppdatering om alle mine synder.. Du får trene for meg du Enna, og spise sunt (for meg også) og heng litt over skulderen min og vær litt streng hver gang neven min angriper fy-maten.... :)

 

Ha en super helg! Kos deg i helgen. Vi tastes

Klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen god morgen - eller er det blitt ettermiddag!

Spist er spist, drukket er drukket Enna! Og du har jo på en måte vært sunn da... du har selv sagt at vin er flytende druer...... hihi

Hørtes ikke bra ut det med smertene du har fått i benet. Håper det går fort over. Men det kan jo bare være at skoene du kjøpte har annen hæl høyde og at det var uvant for musklaturen. Ecco sko skal jo være bra sko det da!

 

I dag skal jeg ha en ekstra karatetime. Og det trengs for jeg skal på helgesamling med en haug med gamle venninner. Det skal bli hyggelig det men det kan vel også bety mye usunn mat... sukk.... Men jeg behøver ikke spise opp alt alene da.. men det var det å tenke med hodet (fornuft) og fortrenge abstinensene når sjokolade, nøtter, vin, kake® blir satt fram..... det er nå jeg skulle hatt deg ved min side. Dette kan ikke annet enn å gå totalt gale... Jeg får ta det som det kommer og tenke at mandag er ny uke og nye muligheter... :)

Siden jeg blir borte noen dager nå er det nok ikke sikkert at du hører fra meg før på søndag. Men da skal du få full oppdatering om alle mine synder.. Du får trene for meg du Enna, og spise sunt (for meg også) og heng litt over skulderen min og vær litt streng hver gang neven min angriper fy-maten.... :)

 

Ha en super helg! Kos deg i helgen. Vi tastes

Klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakre, skjønne, gode Optimista. Hold ut med en overstappet og delvis plukket høne..

ALT er gjort feil med hensyn til mat og annet helt siden torsdag kveld...

Jeg er i full fart på vei mot feite høyder og for øyeblikket vet jeg knapt hva jeg skal finne på...

Det ENESTE positive jeg har å si om meg selv i dag er at jeg trente yoga i går og styrke for rumpe, lår og mage i dag + stretch for stiv rygg...

Jeg lar det bli med dette og kommer svært mye sterkere til bake i morgen (dvs klokken bikket akkurat 24, så det blir teoretisk sett senere i dag...)

GOD NATT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.klikk.no/helse/dinkost/vektkontroll/article886760.ece?utm_source=apsis&utm_medium=nyhetsbrev&utm_campaign=232552

 

 

Denne listen skal jeg memorere og tenke på neste gang jeg sitter foran fristelser... lurer på hvor mange kcal jeg har trykket inn i kjeften denne helgen...

 

Vel. Den hersens leggen min plager meg fortsatt, men trene må jeg jo, så Optimista, jeg har begynt med styrketrening i slynge, igjen.. + at jeg har begynt å abbonere på "web trening.no" Det er noe for meg som ikke har et treningssenter og som er "allergisk" mot å trene bare når et senter er åpent, eller slikt... Så nå har jeg funnet noen filmer som passer meg og så pøser jeg på med andre ting i tillegg. Som slyngetrening og så snart leggen er i orden skal jeg begynne å løpe, igjen. Det var bla.a en video der med trening for stive og litt vonde rygger! Himmel så bra den er for meg!!! JEG ER ALTSÅ SÅ STIV I KROPPEN!!

Nå skal jeg komme meg i dusjen før jeg spiser lunsj. Den skal veies!!!

Vi tastes. Håper helgen din var vellykket!!!

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen enna!

Veldig kjapt innom. skriver mer i morgen, men måtte gi et livstegn fra meg. skal sjekke linken du har lagt inn da også.

karate trening i dag, og vi ble kjørt noe så inn for j....lig. Men godt var det etterpå da!

Synd å høre at du er skadet i leggen, men slyngetrening er knallbra trening så ikke gi opp! :) matveien? jo rimelig greit i dag, men vekta er nett den samme. Aner ikke hva jeg må gjøre for å få fjernet unødvendig spekk... sukk. men men, tålmod er det noe som heter.

 

Sov godt Enna, skriver mer i morgen! Og ikke gi opp. Motgang gjør sterk vettu!

Stor klem fra meg

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så herlig... motgang gjør sterk!!! Vel, jeg kan jo leve i håpet.

Den linken heg sendte handlet altså om hvor mye godteri du "får" for 150 kcal... Og da jeg så på bildene begynte kalkulatoren inne i hodet å surre... og eksploderte av varme, det ble FOR høyt tall!!!

Leste også en ernæringsfysiolog si at det var bedre å lære seg opp til å spise f.eks 8 seigmenn (150 kcal) enn å være totalt avholdende... OG det ble sagt at EN GANG I UKA holder. Det er jeg jo helt enig i - i prinsippet :lol: !

Vel gårsdagen gikk bra og det skal jammen resten av uka, også!! I dag skal jeg prøve meg på en chili con carne fra GR... jeg har ikke karbonade deig, men kyllingkjøttdeig får gjøre susen, tenker jeg :) Og så skal jeg tilsette masse ekstra chili!! :rolleyes:

 

Gårsdagens slyngetrening kjennes i dag, kan man si!! Puh! Og det blir vel bare verre utover dagen, tipper jeg :blink: .

 

Ha en fin-fin dag, Optimista

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den chili con carne-retten ble jammen god :) . Den skal jeg lage en annen gang, også!

I går trosset jeg vond legg og gikk til butikken... det frister ikke til gjentakelse, så nå har jeg rett og slett bestilt en legetime. Leggen er litt varm og rød og hoven. Det har jeg ikke kjent før når jeg har hatt beinhinnebetennelse... Det kan godt være det er det, men jeg vil gjerne ha utelukket at det er noe annet.

Ellers har jeg vært flink med maten - takk og pris. Det er liksom ikke noe stort problem når det er hverdager og enkelt og greit, men så er det disse fristelsene jeg syns jeg blir utsatt for hele tiden! Sukk, Vel... det er jo derfor jeg er inne her sammen med deg, Optimista, for EN GANG å lære hvordan det går til :D

Vel, vel. Jeg får to jenter fra en internasjonal skole i Warsawa på besøk i noen dager. Jeg får hive meg rundt å rydde og gjøre litt rent før de kommer. (jeg har litt prestasjonsangst, for nesten alle jeg kjenner har vaskehjelper i huset og det er gullende reint over alt... her hos meg er det ikke fullt så fint!!! (Ja, ja...)

Håper det står bra til med deg, Optimista. Forresten - jeg er så stiv og støl etter den runden i slynge i forgårs!!!! :blink:

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hei Enna!

Jo det er liv i meg, men kveldene har jeg vært opptatt, og når jeg har lagt meg har jeg tenkt "åh nei, jeg har glemt å skrive til Enna!!!" så du er i mine tanker titt og ofte.

Skal en tur til legen i morgen, sender deg en mail og gir mer info. Ingen krise, men utfordringer kan man si. Men håper det ordner seg. Mye som skal falle på plass vettu etter fjordåret... :)/>

Var på karatetrening i dag, og himmel og hav, hvis jeg ikke er stiv og støl i morgen da står ikke jorda til påske! :)/> Beinhard trening for å si det mildt - ny ekstra trening på meg blir det på fredag. her skal ikke gamlemor hvile i gyngestolen!

Mat? jau det går bra der, spiser sunt hele tiden synes nå jeg men ingen tegn til endringer på vekta... pokkers også men gir meg ikke.

Likte ikke det med beinet ditt, Enna. Men veldig bra at du tar deg en tur til legen. Høres ut som en kraftig betennelse, men nå er ikke jeg lege da. Krysser fingrene at det ikke er noe alvorlig og at du blir frisk og smertefri før du vet ordet av det. Vil jo ha litt konkurranse da! Men slyngetrening er bra, og det merker du, så om det er så gale at du ikke kan løpe på en stund så er det mange andre ting du kan gjøre. Kan gi deg noen tips der!

Nei senga roper på meg nå (og gubben hihi) så jeg får gi meg for i kveld. Godt å ha deg her Enna!

Take care, stor god klem.

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ettermiddag!

Nå har jeg vært flink med kosten denne uken og det føles godt! Litt for lite mosjon, men i går og i dag har det blitt litt dårlig med tid. Jeg HAR gått litt, da... Og i dag gikk jeg til legen og hun trodde at jeg hadde fått en blødning pga et slag fra et eller annet (jeg kan ikke huske det, men det betyr jo ikke at det ikke har skjedd... jeg finner ofte et blåmerke..) og den blødningen gjør at det blir trangt og ømt. Det beste med det er at dette ikke er en betennelse eller venetrombose eller noe annet som kan gi varige men av noe slag. Det er bare vondt et par uker til og SÅ er jeg klar til å "ta rotta på deg" i løypa, igjen!! Men det var ingen ting i veien for å gå litt... så lenge det ikke gjør for vondt.. men det utrolig hvor mye vondt man kan holde ut når man vet at det ikke gir senskader :D . Så humøret er bedre i dag enn på flere dager. Hva har DU å melde fra dagens besøk, da??

 

Vi tastes :)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Leste litt tilbake i tråden vår og så der at jeg har satt som mål at jeg skal være nede på 65 innen utgangen av februar! Vel... Da jeg skreve det hadde jeg god tid :lol: , men jeg ser nå at det er en svært hypotetisk uttalelse :blink: . Så DET målet når jeg ikke.. Ikke med mine nøttetendenser, og så streng tror jeg ikke jeg evner å være at jeg treffer mål, men midten av mars er rent teoretisk mulig!!!

I morgen satser jeg på å få tid til en runde med slyngetrening, igjen.

 

Nå er jeg på overtid av leggetiden min... god natt!

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen!

Bra det med beinet ditt men... hmmm har inntaket av flytende druer vært såpass at du ikke husker at du har slått deg? :lol: jaja, say no more Enna, du er desverre avslørt.... :D

Har sendt deg en mail forresten. :)

Skriver mer senere i dag etter treninga

 

ha en superduper dag, det er jo FREDAG! Godteridagen ikke sant? og særlig når vi har vært så flinke hele uken! Yes!!

 

Vi tastes

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... du kan så si... jeg ANER altså ikke hvor jeg har slått meg. Men det ER mindre vondt!

I går bakte jeg 93 chocolate chip cookies, to brett gulrotkakemuffins, stekte vafler og lagde pizza. Snakk om å lage vanskeligheter for seg selv!!!

Rørte ikke kjeksene (de er til noe på skolen), spiste vaffel (det har jeg ikke spist siden juni i fjor!), spiste pizza, men for første gang i historien klarte jeg å beherske meg(!), spiste to muffins (Mannen hadde bursdag! :) ) og drakk både hvitvin og champagne :P . Spiste ikke nøtter eller tørket frukt, men noen flak potetgull :rolleyes: .

I dag har jeg bakt boller... hva skal jeg gjøre da??? Sønnen kommer hjem og sier: Mamma, kan du bake boller til teaterøvelsen på lørdag. De andre i gruppa syns de er så GODE!! Snakk om internasjonal suksess :lol: . "Norske, hjemmelagde boller gjør suksess på internasjonal skole i Russland.." Det kan jeg like :D . Så enden på visa er at jeg bakte boller og siden jeg alltid er litt engstelig for at de ikke er gode (bruker jo ikke oppskrift, så jeg vet jo aldri om jeg har for lite, eller passelig med sukker..), måtte jeg kvalitetssikre og de ble godkjent :rolleyes: . Så på dagens regnskap står det en bolle....

Middag i dag - NO idea!

Vel, vel Optimista. Ha en fin lørdag. VI tastes :)

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dagens regnskap står en bolle, skrev jeg på lørdag... Det var nok ikke bare en bolle... det ble godteri, også!! SUkk... jeg gikk i fella IGJEN!

Begynte dårlig i går, også - morsdag osv... men hanket meg inn i løpet av dagen og selv om lysten var der, stod jeg over. Det føles godt at det - tross mye av det motsatte - INNIMELLOM er en smule fornuft.

Trening - jeg bare leser om deg som trener til du "ser mannen med ljåen" og jeg har ikke løftet noe som er tyngre enn to kg mel... Det er ikke helt sant, for jeg var i butikken med ryggsekken min full på lørdag :P ...

PÅ DEN POSITIVE SIDEN - jeg har ikke lenger VONDT i leggen. Den er litt hoven når kvelden kommer, men det er ikke vondt, så hvis ikke verden går under eller liknende i dag SKAL jeg en tur på tredemølla.

Nå skal jeg først gjøre unna det vanlige husarbeidet før jeg skal på skolen å dele ut sjokoladekjeksene som har fristet meg (over evne - det er sikkert og visst - jeg spiste MINST 6 stykker i går....) til glade 11-klassinger :lol: .

 

Take care.

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forgårs løp jeg 6 km (legen SA at jeg burde vente litt lenger med å løpe..) fordi jeg omtrent ikke kjente noe i leggen... så da jeg i går entret tredemølla for å gjøre det samme, sluttet jeg etter 10 min og trente styrke i steden, det gjorde for vondt.... av og til er det lurt å høre på de som er betalt for å kunne noe om kroppen... MEn det var ikke i næreheten av sånn det var forrige uke, og jeg vet at det ikke SKADER om jeg løper, men jeg fant ut at siden jeg ikke blir betalt for å løpe, trenger det ikke gjøre vondt....

Vel, dagen i går var ikke den ryddigste... jeg var så forferdelig sulten sånn midt på dagen at jeg gjorde et par dårlige valg.. spiste en bolle, litt tørket mango (45 g) og et knekkebrød med gjeitost. Det å gjøre sånn har av og til helt katastrofale følger... for da "har jeg ødelagt og kan likegjerne bare hive innpå-tendenser". I går klarte jeg å la være det! Jeg var borte på et møte med god mat og vin, men hadde spist hjemme, så jeg nøyde meg med vin. Og da kaka (sånn type kake som jeg syns er veldig god) kom på bordet lot jeg bare være å ta. Det føltes VELDIG ok.

STOLT!

Har skaffet meg kort til treningsrommet på skolen likeved der vi bor... det gamle var utgått og jeg har liksom ikke kommet meg i siget til et nytt, men nå har jeg det, så når jeg bare finner det for godt, skal jeg bort dit å trene, igjen... (og den tredemølla der er myyyyye lettere enn min egen...)

 

Krya på deg, Optimista

 

Klem, Anne-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hei enna!

Kommet hjem nå - mega forkjølet etc etc... er het kake. Håper en cognac kan være god medisin....

skriver mer i morgen, men nå må jeg bare legge meg.

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, veldig kjipt å være så forkjølet!!!

Her går det stort sett bra i forhold til sykdom!! Har vært LITT lat denne uka. Dagene mine har vært mye fram og tilbake, sånn at jeg har måttet forholde meg masse til diverse tider ... nå hit og dit- dager... ikke så tilfredstillende for meg! Men jeg har ikke hatt "evnen" denne uka til å trene når jeg kan. Kjenner at det meste innen fysisk aktivitet er litt kjedelig... Men det går raskt over. Har absolutt på planen at jeg skal løpe i dag, f.eks. (i tillegg til husvask - syns det er helt utrolig hvor skittent det blir, hele tiden!!! <_< Jeg er ikke noen stor fan av rengjøring..)

 

I går var jeg på en flott konsert og det er altså en oppkvikkende greie for meg. Moskva symfoniorkester spilte to symfonier av Beethoven... mmmm

Etterpå gikk vi ut for å spise litt, det ble en middag - jeg hadde nok ikke trodd det, men hold tmeg på matta. Likevel er det vanskelig. Det brukes nok en del smør og fett i matlagingen på en restaurant... så hva totalinntaket i går ble er vanskeligå si.

Var på en lunsj på dagen i går, også... der var det "bare" enkel, skandinavisk mat med rugbrød, laks, eggerøre, ost etc... Spiste nok en skive brød for mye og litt mye ost... men ingen vin OG -hold deg fast - det ble servert TO forskjellige sjokoladekaker, jeg rørte INGEN av dem, enda jeg nesten skulle til å ta... tok fruktsalat i steden - STOLT!!!

Vekten... nokså stabil siden sist uke, men har nå beveget meg litt nedover siden jeg tok rev i seilene for et par uker siden. Jeg endte jo opp på OVER 71 kg igjen etter jul - tenk det, jeg som EGENTLIG har bestemt meg for at vekt over 68 ikke skal skje mer... Vel nå er jeg på 69,8 i dag og det skal altså ned til 64-65, men jeg så jo i fjor at det mulig 66 er bra nok... ble litt dradd i fjeset..

Man skulle ikke tro at 4-5 kg var så vanskelig, men jammen er det det!!! Så målet mitt er jo tilbake til vektbelte på (64)65-68... jeg varierer altså så mye fra dag til dag... at jeg ikke kan ha bare 1 kg opp eller ned... Men årsaken er vel ganske enkelt at jeg ikke har full kontroll på mitt eget inntak ... den tendensen til overspising er der HELE tiden, og jeg er aldri fornøyd (! :blink: ) før jeg er så stappa at jeg ikke kan røre meg....

Ok, Optimista - GOD bedring og vi tastes når du er opplagt nok til å ha fingrene på tastaturet.

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 6 km intervall på mølla, i går. Jeg er virkelig ikke en rask løper, altså.... Sukk! Skulle gjerne likt å løpe som en vind, men det må nok bli i et annet liv... Vel, flinkheten med mat går opp og ned. Jeg har vanskeligheter med å endre helgekosten min... Jeg har ikke helt kommet unna dette med kos hele helgen... Vel... Nå sitter jeg i sofaen og sløver... Kunne kanskje løpt meg en tur på mølla... Ute er det flere plussgrader og kliss vått! Snøen smelter fort, men dessverre ikke fort nok! Til fredag blir det minusgrader, igjen og da blir det HOLKE... :blink:

 

Håper formen er stigende, Optimista :)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen enna!

Forkjølelse er noe herk, men det går fremover. var på karatetrening i går og det gikk rimelig greit. Litt tung i pusten men pytt sann! Eller går det bedre med kroppen (ref mail jeg sendte til deg). Vekta, ja den er bom stille. Og det er irriterende. Men det er visst håp i hengende snøre. Ifølge lege har jeg alt for lite d vitaminer i kroppen og jeg skal visst nå settes på en kur.Nye prøver skal tas om 3 mnd. Og han sier at mangel på den vitaminen er ofte en av grunnene til overvekt... si det du!! kanskje det er det som mangler og kan gi meg et puff i riktig retning!

 

hadde ikke matlyst i går så min middag ble sunn havregrøt og en cognac (for forkjølelsen). Mannen min storkoste seg med en diger pose med nøttemix, men jeg ble ikke fristet. Så det går fremover der hehe.

Må ut og handle litt, så er det å legge seg på sofaen etterpå og bli frisk. her går det i nesespray, hostesaft og smertestillende og febernedsettende piller! Satser på at formen er litt bedre i morgen!

 

Vi skal greie dette Enna! Vi gir ikke opp! Når sommeren er her, DA er vi tilbake til vår matchvekt! Avtale?

Yes!

Ha en finfin lørdag. Vi tastes

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D-vitaminmangel... det er DET som er årsaken :D ... ok, da vet jeg det!

NEi du, jeg vet hvertfall hva som er årsaken her i gården, for vekten min GÅR ned når jeg spiser skikkelig...

Men som du sier, kjære venn - matchvekt og stålkontroll til sommeren :lol: .

Nå har jeg løpt 6 km i bakker og berg på mølla. Litt fort og litt rolig... syns det er slitsomt, men det går jo på en måte framover, også :)

 

Havregrøt og cognac... ny blanding!

 

Nå skal jeg i dusjen og så blir det nok et glass vin mens man lager middag og så litt etter middagen, tror jeg ... og så litt til... mmm

(Håpløst :P )

 

Fortsatt god bedring.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

halloen

veldig kort innom - og god grunn til kort melding. Ser ikke så veldig mye bokstavelig talt, så også god grunn til at det ikke ble trening i dag. Måtte til lege i dag, hostemiksturen jeg tok i bøtter og spann i går for å bli kvitt hoste og forkjølelse hadde 1:1000 (eller var det 1:10000?) sjans for en kjedelig bivirkning - øyeverk /heveler, gjett en gang hvem som var 1:1000 (eller 1:10000) denne gangen.... yes, du er flink å tippe Enna....

Håper jeg ser mer normal ut i morgen. Ser ut som en dracula bulldog i motvind..... :)/> ser pokker meg ikke ut, skremmer livskiten av folk ute så jeg holder meg inne for sikkerhets skyld til dette går over... :P men bortsett fra det har jeg det bra.

Vi tastes

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har altså ALDRI hørt NOEN andre som har fått alle bivirkningene fra ALLE medisinene de tar... Helt utrolig!!

Jeg har bare bivirkninger fra at jeg ikke klarer å holde fingrene fra fatet.... (Jeg pleier ikke å banne, men innimellom kjenner jeg at jeg har veldig lyst til å rope ut noen velvalgte gloser over egen "udugelighet". Er det VIRKELIG så vanskelig?? (Hvis det er skrivefeil her, så skyldes det at jeg i øyeblikket skriver uten briller... dårlig ide!) (Fant et par - MYE bedre!)

 

Nei, matmessig går det dårlig med meg! Jeg har ikke helt grepet på ting og spiser både feil og for mye..

Jogget (merk jogget) en tur i går i lette motbakker. Jeg har hatt et par dager på rad med nokså hard løping, så da tenkte jeg at kroppen kunne få en rolig tur. Den ble ikke så lang, burde vært 10 min lenger, men tiden strakk ikke til.

 

Så moralen er litt laber, men jeg gir ikke OPP, altså!! På ingen måte. Her skal hvert gram som er over "ønsket vekt" vekk - det tar bare litt mer tiiiid enn jeg hadde tenkt!! Men vekk skal de!!

 

God bedring med øynene, Optimista! Vi tastes når du ser klart, igjen

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...