Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Sjokolade stod IKKE på bordet i går, ellers ble det både det ene og det andre. Vi var bedt bort på avskjedselskap... Ok, ok jeg VET at alt foregår oppe i hodetmitt, og at jeg kan styre selv, osv.... Men jammen er det ikke enkelt når godsakene står i køøøøøøø og roper så høyt de kan på meg!

Nå sitter jeg i finstasen igjen for NOK en avskjedsmiddag, og i morgen er det en avskjedslunsj.... Sukk.... Not too easy :huh:

Jeg bakte sjokoladekjeks i går og da var jeg hvertfall "flink". Jeg spiste ingen ting!

Vel, i dag tvang jeg meg på mølla for en løpetur. Jeg kunne godt løpt ute, men jeg hadde ikke lyst til å trene, så da fant jeg ut at om jeg bare er på mølla, så er jeg jo "hjemme" og det er jo fint... Så jeg tvang meg gjennom 30 min... Var utrolig umotivert, men siden det var så lenge siden sist, var det veldig viktig for meg å komme igang... Går det FOR lang tid mellom øktene blir jeg fort litt makelig! Så nå er jeg vel i gang, igjen og kan komme meg ut snart, igjen.

Lykke til der ute med det ene og det andre.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hallaisen...

en meget sliten optimista melder at 20 min på mølle samt en time beinhard sirkeltrening for mage,rygg og lår er unnagjort. Hvordan jeg skal greie å komme meg ut av senga i morgen, for ikke å snakke om å greie å fullføre karatetreningen er for meg en gåte.... jeg kommer til å bli bein støkke stiv støl....... ;)/> men jammen er det godt å få svettet og brukt muskler skikkelig. Er så sliten at jeg knapt greier å skrive.... så kjære Enna hvis du ikke har fått trent i dag, så har jeg trent for deg hehe... :)/>

 

Nå er det mat, litt biff og masse salat. det er da sunt!

 

Vi tastes skjønne du! Og forresten (mens jeg har energi igjen i fingrene...) du vil greie deg fint gjennom disse utfordringene du møter nå! Du har stålvilje, det er jeg sikker på! :)/> Men husk det er hva vi spiser på det jevne som er viktigst! Sånn mellom nyåret og jul ikke sant!?

 

Ha en fortreffelig aften.

 

Forresten - telte nå hvor mange situps jeg tok på økta.... 160 + like mage for de skrå magemusklene... ikke alt på en gang da - det var sirkeltrening ;) og masse andre snaddeøvelser som instruktøren så fint kalte det. :)

Stor god klem fra meg

Optimista :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

160 for de rette, 160 på venstre side, 160 på høyre side... 480... Ok, greit! Du er offisielt min helt!!!!

Maten i går var grei nok og dit jeg skal i dag er det masse salater, så jeg SKAL klare meg! :P

Ønsker deg hell og lykke med dagens karatetrening :lol: ... Tipper det kan bli et interessant syn, ben på den andre siden, du er jo så gjennomtrent, at om du er utsitt en dag, er du pigg og rask neste. Jeg er bare litt redd for at du blir overtrent! Pass på at du får litt hvile! En time med yoga i stedenfor hardtrening hadde vært bra innimellom :huh: .

 

Vakre du, vi tastes og tastes.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaauuuuuu..... say no more sier jeg bare! :blink:/>/>

Himmel og hav så støl jeg er i hele kroppen, og dette er jeg rimelig sikker på skyldes hun treningen. Jeg tok jo en god økt også, ja var det på lørdag og en ting kan jeg love deg - eksempelvis brystmusklaturen (trente den forrige gang....).... den er så støl og vond at jeg greier ikke strekke ut ermene til sides..... rumpe og lår - en helt annen historie.... ikke noe bedre for å si det sånn. Det som overrasker meg er at jeg er sånn passe ok i mage regionen. ja jeg kjenner det, tvil aldri på det, men sammenlignet med det andre jeg nevnte er det peanuts i forhold.

De på jobben lurte på om jeg egentlig burde bare hvile på sofaen i dag. De syns jeg hadde en merkverdig gange... nei her skal det bli karate trening! hvordan det sommer til å gå..... følg med følg med. Men nå skal jeg iallefall legge meg nedpå sofaen 15-20 min bare for å strekke ut (vel prøve) men iallefall hvile kroppen. Det har jo pokker meg gjort vondt bare å sitte og stå oppreist på jobben i dag - og nå venter sidespart, slag, ja you name it....

 

Kjøpte forresten en bukse forrige helg - den var alt for stram, fikk ikke opp smekken en gang, men jeg likte fasongen knallbra, og så at det var rette type bukse for meg - og det beste av alt - merkebukse av super kvalitet til kr. 50,-. Den buksen prøvde jeg i dag tidlig og jeg fikk opp smekken!!!! Men alto for trang enda da. Så nå har jeg et mål, den buksa skal jeg inn i!!! Basta! Da vil jeg være tilbake der jeg var før, ja all elendigheten begynte i fjor! Yes yes yes! :)/>/>

 

Og forresten - du nevnte yoga.... tror du virkelig jeg greier å bøye skrotten min inn i alle de merkverdige "slangemenneske" posisjonene????? :P/>

Ha en fortreffelig dag Enna, vi tastes!

Stor klem

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha... ler så jeg griner :lol: ! Du er bare herlig!

Løp - ha - JOGGET en mil i går... fikk gnagsår under føttene. Sånn går det når man skal kjøpe fine såler til skoene! Æsj. Ble litt sur, for til tross for at jeg var utrolig trøtt, så var det fint å løpe, men jeg kan ikke fordra gnagsår, og evner ikke "å heve meg over dem", heller... :blink: vel, vel de forsvinner og de "fine" sålene skal ut!

 

MAtmessig - ok, tror jeg... Kunne nok vært litt mer grønnsaker, men det går litt i bølger her hos meg. :rolleyes:

HA en glitrende fredag :)

 

enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp meg en tur langs kanalen i dag. Veldig behagelig temperatur og til lørdag å være, UTROLIG lite folk ute på tur. Hadde veien nesten for meg selv. Tok ut de "dyre innleggsålene" og la inn de originale og kjente ikke noe til gnagsårene.... fra nå av: ingen innleggsåler på meg ;) .

Tempomessig vet jeg ikke akkurat om jeg bir så fryktelig mye raskere, men jeg holder meg sånn omtrent likt fra gang til gang... Litt styrke for mage og rygg på slutten av turen og jeg føler meg relativt fornøyd med meg selv.

Ellers så er motstanden mot å kutte ut pizza, snacks og sjokolade STOR!!! Jeg kjenner at jeg - selv om jeg VET at jeg trives best når vekten er omtrent 4 kg mindre enn nå, er så inn i hampen glad i den pizzaen og de nøttene når fredagskvelden kommer... Uten å veie noe som helst i går tok jeg en grovregning på hva jeg fikk i meg og det er ikke lite... Så hadde det ikke vært for at jeg STORT sett holder meg i skinnet, så hadde vekten vært BETYDELIG høyere. Jeg syns stadig vekk at det er vanskelig å stoppe og spise. Ikke bare når det er pizza på bordet, men vanlig brød med ost, også... Jeg er ALDRI mett (før jeg er overmett!) og det skyldes nok alle årene med overspising... vel....

Jeg ser meg stadig i den utgaven hvor jeg veier 66 i steden for 70... og vet at jeg er tilbake der om en stund!

Det er jo bare"å bestemme seg" som "naboen" Bijou sier. Ville det nok!!! Så lett og så vanskelig! Og som det stod på VGs vektklubb: For å gå ned i vekt om sommeren gjelder det samme som ellers i året: Spise mindre enn du forbruker... Kan det sies enklere? (eller være vanskeligere??)

Ha en fortreffelig lørdag dere som evt leser dette (Og Bam Bam... OM du leser.... det gjelder deg, også!)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen Enna!

Syns du er flink jeg så løper og løper og løper, og tar en dæsj styrketrening imellom de øktene! :) Du inspirerer meg! Ja faktisk så pass mye at selv om det var varmt og godt i dag og jeg helst ville ligge ute i sola å få litt farge på mine Tine- skummetmelk farget skrott så tok jeg meg en treningsøkt i stedet. Dessverre tåler ikke ryggen min løping på asfalt (har prøvd det og det er mye asfalt her før jeg kommer meg ut i skogen, og der har jeg hørt at det er mange hoggorm som venter på ei som kaller seg Optimista..... :) ) så jeg kom meg til helsestudioet i stedet. Det ble 45 minutter på mølla, i greit rolig tempo og oppoverbakker, svettet godt kan du si, pusten er overraskende bra, og deretter en god styrkeøkt på tja ble det 45 eller en time? fikk tatt mage, rygg ermer og ben. kjennes godt nå og er passe fornøyd med disiplinen min! :rolleyes:

Matveien går det også passe bra. Har spist sunt i hele dag, og i kveld blir det kyllingsalat. Med et glass rødvin! det fortjener jeg. Ikke så glad i varm mat når det er varmt ute, så det passer bra med denne retten!

 

Kanskje er kroppen såpass i form at jeg greier en treningsøkt ik morgen også. kan ikke love noe, men ja vi får se. Nå skal jeg kose meg i kveldssolen og nyte resten av dagen.

Livet er faktisk ikke så ille! :)

 

Flott bilde av deg forresten på FB! :)

 

Vi tastes.

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen Enna!

Syns du er flink jeg så løper og løper og løper, og tar en dæsj styrketrening imellom de øktene! :) Du inspirerer meg! Ja faktisk så pass mye at selv om det var varmt og godt i dag og jeg helst ville ligge ute i sola å få litt farge på mine Tine- skummetmelk farget skrott så tok jeg meg en treningsøkt i stedet. Dessverre tåler ikke ryggen min løping på asfalt (har prøvd det og det er mye asfalt her før jeg kommer meg ut i skogen, og der har jeg hørt at det er mange hoggorm som venter på ei som kaller seg Optimista..... :) ) så jeg kom meg til helsestudioet i stedet. Det ble 45 minutter på mølla, i greit rolig tempo og oppoverbakker, svettet godt kan du si, pusten er overraskende bra, og deretter en god styrkeøkt på tja ble det 45 eller en time? fikk tatt mage, rygg ermer og ben. kjennes godt nå og er passe fornøyd med disiplinen min! :rolleyes:

Matveien går det også passe bra. Har spist sunt i hele dag, og i kveld blir det kyllingsalat. Med et glass rødvin! det fortjener jeg. Ikke så glad i varm mat når det er varmt ute, så det passer bra med denne retten!

 

Kanskje er kroppen såpass i form at jeg greier en treningsøkt ik morgen også. kan ikke love noe, men ja vi får se. Nå skal jeg kose meg i kveldssolen og nyte resten av dagen.

Livet er faktisk ikke så ille! :)

 

Flott bilde av deg forresten på FB! :)

 

Vi tastes.

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten løpetur langs kanalen i dag, også :) Den runden min er 5,5 km og er fin når jeg har begrenset med tid :) Rakk akkurat hjem før et skikkelig regn og tordenvær!! Sitter og venter på at det skal gi seg litt før jeg skal ut på et av de mange avskjedspartyene før neste helg... Det er et lite stykke å gå fra metroen til der jeg skal være og det er så kjedelig å være KLISSVÅT når man ankommer en fest.

Ler så tårene triller over at JEG inspirerer DEG når det gjelder trening!!! Det er jo du som inspirerer meg :D . Vel - som du sa selv.... vi insprierer hverandre og holder hverandre i ørene... skjønt jeg kunne nok trenger noe hardere øreholding.... sjokolade ER godt!!! (Sukk :blink::rolleyes: )

 

Ok Ta vare på deg - vi tastes

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen Enna!

Oppe og ikke gråter? Flott! :rolleyes: Sola skinner, sommeren er her og jeg "gleder meg" til tre dager med beinhard trening med karate.... i en treningssal som virkelig får det til å svette i tillegg.... gradering på onsdag og da har vi samling i klubben der det virkelig skal trenes hardt for å sikre at vi er klare til å få nytt farge på beltet! :)

 

Ikke så ille i kroppen i dag selv om jeg tok en god treningsøkt på lørdag. Og det lover jo bra. I går bevegeet jeg meg meget.... dvs. fra solsengen og inn for å hente frukt og vann og ut igjen.... :)

Sunn i kostholdet helt til kvelden. Da ble det ett glass vin men masse sunn mat! Er fornøyd med meg selv. :)

 

Nå får jeg jobbe litt og prøve å ikke tenke på mye på treningsøktene som venter på meg - tre dager på rad.... vi får krysse fingrene at stølheten ikke hindrer elegante sidespark og slag etc :) Følg med,følg med!

 

Ha en fortreffelig dag Enna!

Klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen Enna!

Oppe og ikke gråter? Flott! :rolleyes:/> Sola skinner, sommeren er her og jeg "gleder meg" til tre dager med beinhard trening med karate.... i en treningssal som virkelig får oss til å svette i tillegg....(trenger nytt ventilasjonsanlegg for å si det mildt!) gradering på onsdag og da har vi samling i klubben der det virkelig skal trenes hardt for å sikre at vi er klare til å få nytt farge på beltet! :)/>

 

Ikke så ille i kroppen i dag selv om jeg tok en god treningsøkt på lørdag. Og det lover jo bra. I går bevegeet jeg meg meget.... dvs. fra solsengen og inn for å hente frukt og vann og ut igjen.... :)/>

Sunn i kostholdet helt til kvelden. Da ble det ett glass vin men masse sunn mat! Er fornøyd med meg selv. :)/>

 

Nå får jeg jobbe litt og prøve å ikke tenke på mye på treningsøktene som venter på meg - tre dager på rad.... vi får krysse fingrene at stølheten ikke hindrer elegante sidespark og slag etc :)/> Følg med,følg med!

 

Ha en fortreffelig dag Enna!

Klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<_<

Dårlig kosthold og for mye mat... dum kombo!

 

I går og i dag blir det ingen trening, i morgen HÅPER jeg det skal bli en tur langs kanalen eller i skogen. Det ble en fin-fin tur i skogen på mandagskvelden! Jeg løper nesten aldri på kvelden her borte og det å gjøre det er en helt ny opplevelse! Da er det massevis av andre løpere, også. Nesten litt "sosialt" - ikke akkurat for mange smil, men en form for positiv energi når man møter en annen....

 

I dag har jeg hjulpet til med å servere utelunsj til high school-elevene... det var så inn i GRANSKAUEN kaldt!!! Sur vind og altfor få grader... OG DET ER JUNI!!!!! Kan noen forklare meg hvorfor det skal være 30 grader i mai og 10 grader i juni???

 

Til lørdag er jeg tilbake i Norge og blir der et par måneder... det skal faktisk bli godt! LEEENGE siden jeg var i Norge, nå... gleder meg til å løpe i "min" skog, igjen! Der er det hvertfall litt bakker... (og til alle vestlendinger: Jeg VET at det østlendinger kaller bakker og fjell, bare betraktes som en liten stigning eller knaus, men alt er relativt, her borte er det HELT FLATT!!! )

Satser på et fantastisk kosthold i hele sommer - totalt fritt for alle fristelser og slikt ( :rolleyes: :rolleyes: )

Jeg vet ikke hvor mye jeg kommer til å være så veldig mye på nett de neste par dagene, men jeg sjekker inn....

Take care, håper du tar deg av alt som har med sunt kosthold og trening sånn at jeg bare kan "kuule´n helt (eller chille som det muligens heter, nå....).

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen Enna! Og velkommen tilbake til moderlandet! :)/>/>/>

Håper reisen gikk bra og at du ikke ble fristet av alt for mye snack og kalorier på flyplasser og fly hehe....

 

Denne uken har jeg vært meget aktiv om jeg skal si det selv. Ble tre dager på rappen trening (dag tre var ikke så mye, for da hadde vi gradering i karate), greide neste belte!! :)/>/>/> juhuuu! :)/>/>/> nå er det bare å jobbe videre til neste belte!

I går var det sånn passe med aktivitet, tok litt husarbeid (meget lite, men en kalori forbrent her og så en annen der, så blir det noe hihi) men plenklippinga fikk meg til å svette iallefall... fint med plen men pokkers mye arbeid å holde den ved like...

 

I dag var det dugnad i klubben. "bare noe timer" sa de.... alt er relativt har jeg nå erfart. Det var dugnad i går også men da kunne jeg ikke, og noen timer i dag kunne jeg jo spandere....herreminhatt... begynte åtte i dag tidlig (for en ukristelig tid på en søndag...), var ferdig fire... nett kommet hjem... vet ikke hvor mange stoler som skulle demonteres i et passe stor konserthall.... to puter i hver stol og mange mange mange trapper opp og ned... og vi kastet puter så vi slapp å gå x antall tusen trinn opp og ned... (de var tunge de putene fy f...) så vi fikk trent mage, rygg, ermer og ja all slags muskler der... og beina... herreminhatt... om jeg greier å gå i morgen vil være et under.... verker fra nakken og ned til lilletåa... og alt skulle stables på traller - svære tunge traller, og enda tyngre ble de med stolputene... og så var det å kaste det i konteinere ute.....

Som du sikkert har forstått min kjære Enna, jeg har forbrent kalorier for fem uker i dag, og det inkluderer kaloriforbruk for både deg og Bam-Bam.... så spis nøtter med god samvittighet i dag haha :P/>/>/>

 

Vi skulle ha pause og litt mat, og de bestilte pizza.... tror du ikke Optimista tenkte kalorier og "hmm dette er ikke sunt"....jeg spiste kun ett stykke!! stå den du! Og masse brus hadde de der. Hva drakk jeg? VANN, VANN og atter VANN! Når jeg tenkter på det så må jeg ha vært sinnsyk i "gjerningsøyeblikket..." ett stykke bare.... jaja.

 

Nei nå skal jeg nyte litt sol, og kaffe og etter det skal jeg sannelig meg ta meg litt vin. Det tror jeg er vel fortjent i dag. Ikke sant?

 

Du skriver noen ord her når du kan Enna. Det er sommer og da vil aktiviteten her kanskje være så som så, men jeg forsvinner ikke!

 

Nyt sommeren, kos deg masse - jeg følger med på FB når du er der :)/>/>/>

 

Stor god sommerklem til deg

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ETT STYKKE PIZZA????? Du er ikke riktig KLOK :blink: !!!!

Ja her blir også menyen pizza... det er fordi alle har gledet seg til pizza med NORSK karbonadedeig ;) VI finner ikke en god, tilsvarende "kjøttdeig" i Moskva :mellow: .

Jeg løp i "min" skog i går og det var kjempedeilig, men ganske slitsomt... massevis av røtter man må hoppe over + mye opp og ned. Bra for både hode og hjertet det der :) .

Tar meg en tur ut nå, også. Har vært rundt i hagen i dag og klippet trær - ja du leste riktig. Omtrent 1000 små trær dukker opp over alt! Det er et system av røtter som går på kryss og tvers av tomta vår. Du klipper gress, jeg klipper trær - hi-hi.

 

Var også en tur på plantasjen og kjøpte litt blomster som skal stå på plattingen. Det er sååå fint :)

Nå ser det ut som om det snart blir noe regn. Det er nok sikkert bra for bakken. Det var tørt i skogen! Deilig, men jorda skal jo ha sitt.

 

HA en strålende støl dag i morgen! Ha-ha 8 timer med bæring av stoler!! Hvordan går det med ryggen, da??

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen....

 

Jeg kan herved bekrefte at min kropp inneholder muskulatur fra øreflippene helt ned til lilletærne - og som tydeligvis ikke har blitt aktivert tilstrekkelig de siste 49 og 3/4 år..... Er jeg glad karateklubben har tatt sommerferie og dermed ingen trening i dag? yes. Er jeg glad at den ekstratimen med trening jeg ville ha i dag i stedet måtte instruktøren avlyse? yes. Har jeg en merkverdig gange i dag, en gange som kunne tolkes som ukontrollerbare og unormale bevegelser og i særdeles sakte fremrykk i gangen på vei til do, og under det oppholdet i det lille rom håper det er så lydtett at ingen høre mine stønn på grunn av alle musklene som verker? jepp, thats me today... My god.... jeg sier ikke noe mer. Det sies at når man har slik opplevelse som meg så er ny trening en god ting for å få gørra ut av musklaturen. Hallo, den besservisseren der har pokker meg ikke opplevd det jeg har av gangsperre i dag...og Enna, ikke prøv en gang å ymte på at Yoga hadde vært tingen da....det er absolutt helt umulig å bøye noe på denne skrotten i dag, til og med fingrene er støle... det eneste plassen jeg ikke er støl er i kjeften... jaja kanskje noen andre steder og før du begynner å bruke fantasien din...

I morgen er dag to... dvs. jeg skal i teorien ha det verre enn i dag... og jeg ber til vår herre - ja hvis jeg greier å folde hendene mine da...at jeg greier å komme meg ut av senga og på jobb....

Det mest utroligste er at ryggen holder, absolutt ingen "farlig-smerte" - kun musklatur.....og det har jeg herved bekreftet at jeg har massevis av...

 

matveien? døh Enna, jeg har krampe i fingrene nå, orker ikke skrive mer... :)/>/>/>/>/>/>

 

Ha en strålende dag i sola, jeg skal komme meg hjem, legge meg vannrett på solsenga (hvis jeg greier å bøye meg så lavt ned da...) og håper at sola mykner opp skrotten min...

 

Ha en fortreffelig dag videre.

klem Optimista, som ikke eier magemål hva gjelder trening og fysisk aktivitet.... :)/>/>/>/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HYSTERISK :lol::lol::lol:

Vel, i går gjorde jeg noe annet som er bra for helsa - jeg shoppet :rolleyes: .

Eldste datter og mor handlet klær og sko. Mor handlet også litt nytt treningstøy :) .

Det er ikke akkurat høyintensiv trening, men det gjorde godt! Vi var også på kino og da nærmest løp vi for først å rekke FILMEN, deretter for IKKE å få parkeringsbot :blink: . Vi rakk alt!!!

Nå har jeg brukt siste halvtimen på å bestille diverse timer til tannlege, helsestasjon og vanlig lege... sånne "sjekketimer" som er veldig greit å gjøre unna her hjemme i Norge.

Maten i går var ikke så verst, ellers syns jeg det er vanskelig å finne ut av dette med mat.. Jeg roter rundt i sjokoladefat og snacks-skåler.. til og med kake har jeg spist. Og jeg som EGENTLIG ble en ikkekakespiser i fjor... Jeg trenger en skikkelig gjennomgang oppe i hodet om hva som er greit og ikke greit. Kjipt å føle at jeg "mister grepet" på en måte.

DU blir ikke kvitt meg, altså... det er ikke så ille fatt, men jeg sliter litt med den SUNNE hverdagen. Det blir litt sånn halvveis. Sunt og usunt annenhver dag - akkurat nok til å holde vekten sånn rimelig "stabil" - 4-5 kg over ønsket vekt. Ja, ja... jeg får vel ikke klage for mye, kanskje. Jeg har det bra, bare litt manglende kontroll...

Det er fint vær her jeg bor, kunne vært varmere, men på en annen side - helt perfekt å løpe i!!! Blir varm uten å bli overvarm! Jeg løp min "gamle kortløype" her om dagen. JEg løper kanskje litt tregere i noen av bakkene, for jeg er ikke så vant til det ulendte terrenget, lenger... men på de rette strekningene hadde jeg et tempo som er høyere enn før! Så det er tydleig at man blir god på det man trener mest på :)

Nå skal jeg spise en skyr og så løpe en tur i den fine morgensolen. Så skal jeg ut å kjøpe malekoster, for nå er det husveggen som skal for tur!

Take care, vakre kvinne. Du som er så sprek at det ikke likner noen ting!!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER deilig å løpe i terrenget!!! Opp og ned, balansere på smale stier, hoppe over grøfter, unngå å snuble i røtter... Mange utfordirnger for meg som ikke har verdens beste koordinasjon :rolleyes: .

Så er det alltids en benk eller en liten fjellhylle man kan bruke til litt styrketrening. Så jeg kjenner at dette er BRA for en litt tilårskommen skrott. Maten går sånn rimelig bra, ganske sunn og ikke så allverdens mye... så det kjennes bedre enn sist uke :) .

 

Håper alt er bra med deg :)

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen Enna!

Nok en nydelig dag her jeg er, kan si at sommeren og sommervær absolutt har kommet, og det nyter jeg! :)/> Herlig å spise frokost ute på en lørdag morgen.

Ser du hopper og spretter rundt omkring i skogen din! :)/> syns du er flink jeg som løper jevnt og trutt! Jeg kom meg etter "økta" som jeg så fargerikt beskrev... tok en ekstra privattime på torsdag... hadde vanlig karatetime onsdag så bare det er sagt...men nå var det bare meg og instruktør. Og jeg ville finpusse på følgende teknikker - slag og sidespark... kremt... ja du kan begynne å le allerede. Du kan nå forestille deg meg etter å ha sparket i 45 minutter (ja en liten drikkepause på tja 1 1/2 min)...hvis jeg noen gang var i tvil hva bakenden var laget av og mengde så har jeg fått avklart det i de grader nå....dag to er verst som sagt, og i dag er det dagen.... jeg ba jo om det så skal ikke klage egentlig, men herreminhatt - er det egentlig forsvarlig å la en middeladrende kvinde på 49 og 3/4 år sparke sidelengs (og merk ikke spark uten kraft og høyde... minimum hoftehøyde spark..) i 45 minutter?.... nå er jeg heldigvis bare støl i setemusklatur og låra ned til knærne, men det er facinerendes mange muskler i det området... å ja ikke glem knoklene på hendene. de to ytterste knoklene på hver hånd der man skal treffe med full kraft... en vakker dag greier jeg å trene så mye uten å bli helt kake....

 

Matveien? jo der går det faktisk veldig bra syns nå jeg. Tok med litt vin og cognac i går kveld, men det må da være lov på en fredag!

 

Kos deg hjemme Enna, nyt sommeren. Uansett hvor lite/mye du er her, jeg er her!

stor klem

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag du sparkende vidunder :lol: . Jeg syns du er fantastisk flink som gjør det - bestiller timer med instruktør for å forbedre SPARKETEKNIKK!!! Du satser på svart belte, skjønner jeg :) (heter det det, forresten? Eller er det noe annet i den sporten du holder på med? )

I går ble det ingen løping, men jeg gikk 40 min i bra tempo :P . I dag burde jeg løpe en tur - kanskje det blir en tur på mølla, for det regner ... (Å for en PYSE jeg er :blink: , jeg burde jo bare komme meg ut - uansett!!! Men jeg liker ikke så godt glatte røtter og fjell... hmmm, asfaltløping er ikke så artig... sliter litt mye på ankler, knær og rygg og tredemølle ER hvertfall bedre enn ingenting :D .)

Litt (les KRAFTIG) ute å kjøre med kostholdet og kan ikke komme med noen gode forklaringer på hvorfor. EN positiv ting jeg har å si om egen innsats i går: Var i butikken og holdt i en sjokolade - sånn-liten-som-bare-glir-ned-uten-at-man-merker-det-sjokolade. SÅ LA JEG DEN TILBAKE I HYLLA!!! DA var jeg stolt! (men jeg spiste litt sjokolade seinere på kvelden, men da SAMMEN med andre :rolleyes: )

 

Ok. Spark og slå - her blir det vel litt løping, igjen. Tenker mye på dette med trening, variasjon, lyst osv. Dvs jeg tenker ikke på det som noe problem! Jeg syns at det viktigste er at vi trives med sporten vår... Og løping er kanskje tøft for knær og ankler, men jeg LIKER det - jeg er kanskje ikke den som presser meg HARDEST hver gang, men jeg har god puls og løper fortere nå enn for et par år siden... så noe riktig må jeg gjøre :) Og DU DA - som sparker hatten av alle som går forbi! Jeg er altså SÅ imponert over at du fant på å begynne med karate!!! Vel, spreka - ha en vidunderlig helg! Jeg skal nok ha meg litt hvitvin i kveld, men det er bare SÅÅ godt, så ;)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 40 min på tredemølla i går - greit tempo. I dag ble det 8 km i kuppert terreng - MYE artigere enn mølla, det MÅ jeg si :) . LA inn en bitteliten styrkeøkt midt i - det er alltid bra!

Nå er det avgårde i bursdagsselskap.... Hodet på rett plass!!!

 

Ha en glitrende søndag i din (forhåpentligvis) solrike by.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen Enna!

I går var jeg kjempeeffektiv - ikke tradisjonell trening, men vasket vinduer, luket ugress i hagen, husarbeid - ja jeg var veldig effektiv. I dag da jeg kom hjem fra jobb slang jeg med ned i godstolen i solen, nøt en god kopp kaffe før middag skulle lages og tenkte, ahhhh her skal jeg sitte i dag..... men så krøp Enna opp på skulderen min..... resultatet ble at jeg heiv meg rundt og fikk med meg en knallhard spinningtime. Og den var knallhard skal jeg love deg. Tøyde ut etterpå og tok en haug med situps og planke, og pushups... så kjære gode Enna: Tuuuuuusen takk for at du satt på skulderen min!! Jeg trengte det lille sparket bak! :)

 

Karateklubben har ferie nå så det blir bare en tradisjonell trening i uken der, men skal bestille ekstratimer ;) og ja, svart belte er målet - laaaaangt der fremme! Men jeg skal greie det.

 

Nå venter dusj og godstolen igjen, men denne gangen, mye bedre samvittighet, takket være deg Enna! :)

 

Ha en fortreffelig aften. Vi tastes

 

klem fra meg

ps. matveien - jo jeg holder meg i skinnet, det går bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU ANER IKKE hvor god mosjon du fikk i går med meg på skuldrene! Jeg har nemlig IKKE vært flink med kosten de siste dagene, så du fikk en ekstra kg i tillegg til mine sedvanlige! Så det ble en bra økt, ja. <_< (Klarte ikke å sette smilefjes fordi jeg har vært litt teit - dvs tatt ekstremt dårlige valg et par dager :blink: )

Det ble ikke trening på meg i går - hadde en intens hodepine hele dagen. Var likevel en del i bevegelse, men bare sånn rolig rundt i hus og hage.

I dag skal jeg tolbringe en del tid i bil, men satser på en løpetur i ettermiddag/kveld. Det kom litt etterlengtet regn i går, men det er fortsatt veldig tørt... De største fristelsene er ute av huset, nå så det bør ikke være problem... Så nå er det bare å lete fram den gode og trygge vanen fra i fjor... Var i et selskap på søndag og da var jeg egentlig veldig flink og fornuftig. Tok salat til middag, en liten klump is og MASSE jordbær, et bittelite kakestykke... men hjemme i stua på kvelden var jeg ikke så flink... Sukk :mellow: .

Så treningen går bra - maten ikke fullt så bra.

Nå må jeg hive meg rundt så jeg komme rmeg ut døren i riktig tid.

 

VI tastes og tastes... og treffes litt på FB, også :)

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble løping på mølla i går og i skogen i dag. Mølla er bra for da får jeg løpt litt fort, men i skogen får jeg bedre mosjon, syns jeg - masse muskler må settes i sving for å holde meg på beina :) .

Maten i går og i dag har vært rimelig bra. I overkant mye jordbær i går kanskje :blink: , men det er nå og kanskje et par uker til, så er det slutt - DESSVERRE - jeg elsker jordbær! :lol:

Vel, Optimista. Du er nok flink som vanlig med både kost og mosjon, så jeg frykter ingen "vanskelig" rapport fra deg :P . Nyt sommeren og stikk innom når det passer.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hallaisen Enna! :)

Kjapt innom for å melde at det ble 1 1/2 time med karatetrening i går. Svettet og sleit som vanlig :) sidespart igjen... men går bedre i dag med de berømte musklene som plutselig etter mange år har blitt vekket opp fra dvale...

I dag blir det kettlebells.... ja det vil ejg nok merke godt i morgen. Lenge siden jeg har trent det... skal prøve å komme med tidligere hjem fra jobb i dag sånn at jeg får tatt meg tja 30 min på mølla....

 

Matveien, jo fremdeles flink. Blir nok værre i helgen for da er det familiesamling, og du vet hva det medfører.... sukk... kaker kaker og atter kaker! Må bare prøve å "late som" jeg spiser og prøve å finne noe som er sunt.... :)

 

Vi tastes Enna. Ha en super dag. Og forresten om vi ikke trener så mye som vi burde, ja kroppen skal jo ha ferie den og hihi...

 

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ettermiddag. Har nettopp dusjet etter en løpetur i skogen. Det er virkelig deilig! Møtte EN annen løper... I dag holdt jeg virkelig på å gå rett på snørra!! Og hadde jeg falt der, da hadde jeg slått med skikkelig.... Heldigvis klarte jeg å holde meg på beina :blink: .

I kveld skal jeg på "jentekveld". Utfordrende for meg, men som den usedvanlig selvkontrolløren (finnes det et slikt ord????) jeg er, så skal jeg nok klare meg. Vin kommer det til å bli, da ;) .

Ok, ta vare på deg, fortsett med dine sidespark, jeg fortsetter med min løping :) Og bare så du vet det... Det foregår litt (og da mener jeg litt) styrketrening sånn inn i mellom, også. Jeg har et par plasser ute i terrenget som egner seg utmerket for diverse øvelser :) .

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...