Gå til innhold

165 cm høy? Hva er trivselsvekten din?


Ditsy
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 165 cm høy og hadde i utgangspunkt tenkt å gå ned 5 kilo, da blir jeg 70 kilo. Men når jeg ser på bmi målinger og leser noen innlegg herinne så skjønner jeg at jeg kanskje lurer meg selv litt og burde satse på enda 5 kilo så jeg kommer ned i 65... Er det noen andre her på 165? Hva tenker dere er trivselsvekta deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 165 cm høy og hadde i utgangspunkt tenkt å gå ned 5 kilo, da blir jeg 70 kilo. Men når jeg ser på bmi målinger og leser noen innlegg herinne så skjønner jeg at jeg kanskje lurer meg selv litt og burde satse på enda 5 kilo så jeg kommer ned i 65... Er det noen andre her på 165? Hva tenker dere er trivselsvekta deres?

 

Jeg er 165 høy å ønsker å gå ned til 57-60 kg :) har så si samme startpunkt som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Jeg er ikke 165cm men velger å svare likevel. For meg handler det mer om fettprosent enn om vekt. På en Inbodytest i januar hadde jeg 29% fett på kroppen. Denne skal ned til i første runde 22%. Legger jeg på meg muskler pga styrketrening, vil jo ikke totalvekten gå ned så mye. Jeg har gått ned 1-2 kg, men klærne sitter mye bedre. Så jeg vet jeg er på god vei. :)

Ny test er planlagt til etter påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest PolarErMinVenn

Jeg er heller ikke 165, men en 163 ;) Trivselsvekt er individuelt, VELDIG individuelt, og om du trives på 70 kg er det ingen andre enn deg selv du luÅ•er om du tvinger deg til å gå lenger ned. Min trivselsvekt vil ligge på mellom 64 og 68 :) Ingen som ser tallet på vekta uansett og de "siste" 5 kg kan se ut som veldig mye, eller ikke syns i det hele tatt, kommer ann på kroppsfassong osv osv, men ikke minst hvordan men bærer vekta man har :)

 

Mitt tips er å legge seg på 70, så får du se når du har stabilisert vekta der etter en stund om du trives med deg selv. Lite kan slå en sterk, men litt fyldig kropp som bæres med verdighet!! Bare håper å innse det selv snart også ;)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg er 165 cm høy og regner 65 kg som trivselsvekt. Har lyst til å veie 63 kg, jeg, men er fornøyd når jeg kommer til 65. Man merker det vel på klærne, tenker jeg. Når jeg veier 65 kg, sitter klærne mye bedre. BMI gir vel også en god indikator? BMI på ca 22 tenker jeg er bra.

 

Husker en badevekt fra tenårene. Der stod det en tabell med anbefalt vekt, og det fulgte centimetrene. 160 cm=60 kg, 165 cm=65 kg, 170 cm=70 kg osv. Den gang lo jeg meg halvt i hjel. Kunne ikke se for meg at jeg noen gang skulle komme over 57 kg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest sigridrg

Jeg regner 65 kg som trivselsvekt, men sannheten er at jeg ikke aner. Jeg gikk MANGE år uten å veie meg før jeg begynte å følge litt med for fem-seks år siden, og da var jeg allerede over 90 kilo :/ Jeg vet rett og slett ikke hvordan kroppen min kommer til å se ut når jeg er 65 kilo, så jeg pleier å si at når jeg bikker under 70 må jeg ta en ny vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Jeg er 165 cm høy og regner 65 kg som trivselsvekt. Har lyst til å veie 63 kg, jeg, men er fornøyd når jeg kommer til 65. Man merker det vel på klærne, tenker jeg. Når jeg veier 65 kg, sitter klærne mye bedre. BMI gir vel også en god indikator? BMI på ca 22 tenker jeg er bra.

 

Husker en badevekt fra tenårene. Der stod det en tabell med anbefalt vekt, og det fulgte centimetrene. 160 cm=60 kg, 165 cm=65 kg, 170 cm=70 kg osv. Den gang lo jeg meg halvt i hjel. Kunne ikke se for meg at jeg noen gang skulle komme over 57 kg :-)

 

 

:lol:/> Ja den som hadde visst når man var 16-17 :lol:/> Jeg veide 56kg og følte meg urtjukk fordi venninnene mine var strikkepinner og jeg hadde figur...Jeg er 171cm høy og min trivselsvekt nå er 70kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Gjest Sundshine

Hei, Ditsy!

Det er bare du som kan avgjøre hvor vel du føler ved den og den vekten.

Og så spiller selvfølgelig alder, tidligere fysisk form (og barnefødsler) litt inn.

Jeg er ca.10 cm. lavere enn deg, og mye tyngre. Stiler på laaang sikt mot rundt 70 kilo, slik jeg var for en god del år siden, før fødsler etc. Alt under 75 er ren bonus for meg.

At jeg en gang i ungdommen var under 60 kilo føles nå helt merkelig, for å være ærlig...

 

Nå er jeg passert 50 år, og var i flere år ganske usunn og inaktiv, før jeg begynte livsstil-endringen min. Jeg har nå valgt å se bort fra BMI-kalkulatoren, og kommer til å la min fysiske form/kondisjon få avgjøre når jeg er fornøyd.

Det viktigste for meg vil være at jeg blir i mye bedre fysisk form, og at jeg kan velge å kjøpe klær i mindre størrelser.

Jeg blir garantert aldri en av de halvgamle, halvmagre og rynkete damene som sliter seg rundt i den lokale joggeløypen, men kommer nok til å gå inn for stabilisering av vekten den dagen jeg ser at jeg begynner å se for rynket og gammel ut...

Lykke til, til deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Dette er en interessant tråd.

 

Jeg er 166 cm høy og aner ikke hva min trivselsvekt er. Jeg har foreløpig satt som mål å gå ned til 75 kg (laangt igjen!). Jeg ønsker heller å ha en litt høy vekt jeg greier å holde (uten å se for gammel ut) enn å gå ned til det som er anbefalt i forhold til min høyde og gå opp i vekt igjen med en gang.

 

Min hovedmotivasjon er å bli lettere i kroppen sånn at det skal bli litt lettere å trene og at kærne mine ikke skal bli helt utslitt. Dette vil være styrende for hvorvidt jeg ønsker å gå ned mer enn til 75 kg.

 

Jeg er nå såpass gammel og har vært overvektig i så mange år og har slanka meg så mange ganger, at jeg har innsett at dette er noe jeg må finne ut av selv og ikke høre på meningene fra alle andre.

 

Lykke til, forresten.

 

Katla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Vanilli

Som flere andre sier så er trivselvekt veldig individuelt. Både med tanke på kroppen og sinnet.

Jeg er 163, og mitt mål er egentlig 52, men jeg gir meg når jeg synes det blir passelig. Jeg legger mest på meg på magen, og selv 2 kg i pluss eller minus synes på meg. Andre bærer kiloene mer jevnt over, og kler det.

Jeg får spørsmål om jeg er gravid...

 

Så, poenget var, din trivselvekt er nettopp det, DIN. :) Så ikke bry deg om andres vekt.

Og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Trivselsvekt er virkelig individuelt. Jeg er 167, jeg tror min trivselsvekt er et sted mellom 65 og 69 kg. Jeg har vært nede i underkant av 62 som voksen, og da ble jeg skrall og utmagra. Mens venninna mi som er like høy veide da 52 kg og så sunn og slank ut, overhode ikke utmagra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...