Gå til innhold

Leverpostei kryper skamfull tilbake :)


Gjest Leverpostei:)
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, Leverpostei!

 

Gratulerer med å få på bunaden :) Husker jeg hadde en tilsvarende konfirmasjon og 17. mai både i forfjor og i fjor - kunne knapt sitte uten at det ble ubehagelig...ikke moro, men en kjekk påminnelse om å spise kun det jeg trengte.

 

I år har jeg ikke engang tenkt å prøve min bunad, den får henge i skapet til neste år - satser på at vi får kommet oss en tur avgårde på dagen, så slipper jeg å måtte gå med noe annet også (når jeg engang har bunad, så aner jeg ikke hva annet jeg kunne følt meg like fin i den dagen, rart med det). Et nederlag i år, har alltid klart å presse meg inn før :( Vil ikke sy den ut mer!

 

Gratulerer med så flott nedgang i cm! Nesten halvmeter er jo bare fantastisk! Må mao frem med målbåndet selv, i håp om at det er gode nyheter der om ikke vekta bidrar med noe. Lurt!

 

Ha en riktig fin (og fornuftig) konfirmasjonsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Leverpostei:)

Ja målbånd anbefaler jeg på det varmeste. Har ikke vært flink til å bruke det tidligere,men tror jeg hadde gitt opp for lenge siden derom jeg ikke hadde målt nå. Er i grunn det som holder motivasjonen oppe :)

 

 

6,6 tp idag, så idag er jeg fornøyd. Nå litt påfyll, dusjing også blir det natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Jeg har bursdag idag!!!! :D Åsså fikk jeg ny pulsklokke av mann og barn. En fin rosa en, som teller kalorier. Hærli. Så nå blir det dreis på langkjøringen skal dere se.

 

Snikveide meg idag og har gått ned 0.3 kg. Skal i konfirmasjon og disse stakarslige grammene skal ikke på idag. Så er blir det ingen kake. Er koltbord, så har tenkt å holde meg til litt røkt laks, litt eggsalat og skinke. Har spist en god frokost og skal spise en god lunsj, slik at jeg ikke blir kjempesulten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Dagen igår gikk fint. Rørte ingen av kakene. Men spiste kanskje litt for mye til middag. Holdt meg unna potetsalater og waldorfsalater og valgte sundt kjøtt, reker og røket laks, litt eggsalat og litt dressing. Hadde i utgangspungtet ikke tenkt å røre noe på dessertbordet, men vet derre hva? Jeg synes det er ubehaglig å ikke spise noe. Folk forventer at du tar deg noe. Flere som føler det sånn?

Så jeg valgte hjemmelaget fruktkompot med bitte litt vaniljesaus på. Så alt i alt fornøyd :D

 

Idag blir det busdagsfeiring her i huset, og nye utfordringer for tur. Og idag kjenner jeg at jeg har lyst på kake og krem. Men jeg skal greie dette. Mulig jeg smaker en veldig liten bit og nyter den.

 

Fortsatt god helg alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bursdag idag!!!! :D/>/> Åsså fikk jeg ny pulsklokke av mann og barn. En fin rosa en, som teller kalorier. Hærli. Så nå blir det dreis på langkjøringen skal dere se.

 

Snikveide meg idag og har gått ned 0.3 kg. Skal i konfirmasjon og disse stakarslige grammene skal ikke på idag. Så er blir det ingen kake. Er koltbord, så har tenkt å holde meg til litt røkt laks, litt eggsalat og skinke. Har spist en god frokost og skal spise en god lunsj, slik at jeg ikke blir kjempesulten :)/>/>

 

Gratulerer med gårsdagen, Leverpostei:)! Nesten to dagers feiring til ende, dette - høres ut som om du har tatt så gode valg som mulig, ønsker deg lykke til med dagens feiring og hurra for deg og for gode valg i dag også! Klem fra Juni72 :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart snuppe

Kaster meg litt med her jeg også.

Skal ned til 67 kilo som var vekta mi før jeg ble gravid for 14 år siden. Så 90 tallet på vekta mi for tre år siden og da kom panikken og tok meg kraftig og jeg startet på Xtravaganza/lavkarbo og gikk ned ca 18 kilo, men åtte av disse snek seg sakte men sikkert på igjen og jeg har de siste tre årene ligget på 77- 80 kg. Det er alt for mye for meg som bare er 165 høy. Denne gangen skulle jeg også starte på lavkarbo, men ble altså så matlei at jeg ikke orket tanken lenger og konverterte umiddelbart over til en filosofi med lavere kaloriinntak og mye mer variert kosthold, så jeg prøver meg på 1400 kalorier pr. dag + 1-2 timers gåtur med hunden om dagen.

 

Jeg anser startvekta mi denne gangen å være på 77 kilo og jeg skal som sagt med til 67. Jeg har satt meg ett delmål og det er på 72 kg og i det øyeblikket jeg ser 72 på vekta skal jeg betille meg ett kort på ti behandlinger på muskelmassasje for å stramme opp! Det er ei gulrot jeg kan slite litt for å nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Kaster meg litt med her jeg også.

Skal ned til 67 kilo som var vekta mi før jeg ble gravid for 14 år siden. Så 90 tallet på vekta mi for tre år siden og da kom panikken og tok meg kraftig og jeg startet på Xtravaganza/lavkarbo og gikk ned ca 18 kilo, men åtte av disse snek seg sakte men sikkert på igjen og jeg har de siste tre årene ligget på 77- 80 kg. Det er alt for mye for meg som bare er 165 høy. Denne gangen skulle jeg også starte på lavkarbo, men ble altså så matlei at jeg ikke orket tanken lenger og konverterte umiddelbart over til en filosofi med lavere kaloriinntak og mye mer variert kosthold, så jeg prøver meg på 1400 kalorier pr. dag + 1-2 timers gåtur med hunden om dagen.

 

Jeg anser startvekta mi denne gangen å være på 77 kilo og jeg skal som sagt med til 67. Jeg har satt meg ett delmål og det er på 72 kg og i det øyeblikket jeg ser 72 på vekta skal jeg betille meg ett kort på ti behandlinger på muskelmassasje for å stramme opp! Det er ei gulrot jeg kan slite litt for å nå:-)

 

Sleng deg på. Velkommen skal du være. Har selv forsøkt lavkarbo, og det funka ikke for meg. Syntes det var litt slit jeg, å finne ut hva jeg skulle spise. Litt fordi jeg må kunne lage rask mat.

Jeg har kuttet ned på karbohydratene, litt lavkarbo light kanskje :) Og forsøker å få i meg mere proteiner istedet. Forsøker å ligge på 1600kcal og tror kanskje det funker for meg nå.

 

Kjempelurt med premie til seg selv. Hjelper litt på motivasjonen. Muskelmassasje høres herlig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Ble litt i overkant idag.Har hatt så lyst på mat. Mannen kom hjem med pizza og jeg må ærlig si jeg hadde mest lyst til å gaffle innpå, men greide å styre meg til 3 små stykker. Dette sammen med Oreodrøm, så kom jeg i overkant av 1700 kcal idag. Litt for mye, men ikke den værste helga jeg har hatt. Men jeg sitter her enda og har lyst på mat. Må vel finne på noe å gjøre :)

 

12,5 tp denne uka. Blitt litt lite trim og kun 1 dag med ordentlig styrketrening.

Prøvde nyklokka mi idag, så ble 578 kcal. Hærlig å trene med pulsklokke igjen. Ble en rolig tur for vesla skulle sykkle. Tok med vogna,som hun kunne sitte i dersom hun ble slitn. Vogn med jente og sykkel i er bra trening likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Ny uke,nye muligheter :) Fri på turnus idag og sola skinner :) Hærlig:D

 

Har ett utrolig rotetet hus og sitter nå å vurdere og jeg skal ut å trene elller rydde. UT frister mest,jaja, ingen stikker av med rotet mitt likevell.

 

Snikveide meg idag også, 0,4 ned. La nå dette holde til torsdag og veiedag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Leverpostei:)!

 

Ble det rydding og/eller tur på deg i går? :)/>

Hos meg var det dessverre sofaen som vant, men lagde god middag fra bunnen av, det er jeg fornøyd med å orke tross sliten etter jobb (og at jeg klarte krabbe meg ut av sofahorisontalen). Har fortsatt alle ukas kosemerker i behold, og holdt meg innenfor kalorimengden hittil.

 

Min veiedag er i morgen - spent, men avslappet i forhold til hva det blir, er jo første uka på meg nå.

Tvi-tvi til torsdag :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Det ble joggetur i stedet for rydding :) Rot var der jaggu da jeg kom tilbake

 

Har ikke veid meg idag, ikke målt heller. Jeg er på randen til å gi opp :angry: (selv om jeg ikke skal det). Snikveide meg igår og jeg var opp igjen. Altså ikke noe nedgang. De 0,4 gramene snek seg tilbake. :blink: Har mest lyst til å bare kutte ut hele greie. Men jeg må tenke positivt. Jeg går i alle fall ikke opp. Så det er bare å bite tenna sammen og fortsette.

Ingen is og kaker på 17.mai. Spise jevnt og telle kalorier . Fortsette og trene. Åssa er jeg nok tilbake for fult mot neste uke :rolleyes:

 

Nå blir det å finne 17.mai klær og så en løpetur før jobb. Skal ikke ha på bunad iår da vi skal hjelpe til. Har kun en svart kjole. vet jo at ma egentlig ikke skal ha svart på 17.mai, men med litt stæsj må da dette gå bra??? Gidder ikke kjøpe ny for en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggetur var mye lurere enn rydding! Så bra :)/> Ikke gi opp, resultater lar vente på seg, men de kommer til slutt! Det er dessverre lettere å gå opp i vekt enn ned (for oss som har anlegg til det), sånn er det bare.

 

Små skritt fremover og nedover, vi har både delmål og hovedmål å jobbe taktfast mot!

 

Synes du skal bestemme deg for én tynn kakebit, enn ingenting i det hele tatt, og så masse gode valg ellers - så føles det litt mer som en festdag - vi kan jo spise kake, da må bare det bli mindre av noe annet!

 

Lykke til i morgen, og videre fremover, heia heia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Takk for støtten Juni72 :)

Ble ett lite kakestykke på 17.mai

 

Idag har det vært en veldig varm joggetur i strålende vær. Angra fort på at vannflaska ikke var med :) Har ei fast løype og idag ble det 2 runder.

Ellers så har vi ordna med gjerde til våre 3 hobbysauer idag. Å jaggu er det bra trim det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

1 times trimtur fra morgenen av idag, i fortsatt strålende vær:)

Får så vondt i beina av løpinga. Noen som har tips på hvordan forebygg beinhinnebetennelsa??? Blir så sinnA!!! Men fikk da forbrent 581 kcal fordi.

Nå er det frokost: tacosalat, nam, etterpå blir det å rengjøre sauefjøset, forbrenner nok noen kcal på det.

 

Ha en fortsatt fin pinse dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kan ikke komme med noen tips ang jogging og beinhinnebetennelse, dessverre...prøvde meg på romaskin selv, til jeg fikk begynnende betennelse i albuen/forarmen, da måtte jeg bare stoppe. Surt, siden jeg hadde sett for meg å ro til fiskeskjær og tilbake igjen ukentlig, i stedet så stanger jeg fortsatt mot dørstokkmila :huh:

 

Håper du finner en løsning på det, høres jo flott ut å forbrenne mye på kort tid! Hvis jeg skal prøve jogging, så må jeg nok en del ned først for ikke å risikere knærne, har hatt litt vondt i dem før.

 

Så koselig med sauer! Har du hatt det lenge? Eneste trim her er å slippe katta ut og inn...

 

Stå på videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Leverpostei:)

Har vært så travelt i det siste. Har verken målt mat eller vekt. Så bestemte meg for å gå på vekta i dag.77,5, og ned 300 gram. Her er all nedgang positivt, så jubler stort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Gratulerer med flott nedgang, Leverpostei:)!

 

Šse at du holder fokuset tross hektisk hverdag - dét inspirerer :)/>

 

Takk Juni72. Godt med endelig litt nedgang, har tross alt holdt på ei stunn. Har kuttet ned på karbohydrater, samt mere kondisjontrening. Får se på neste veiing om det var ren flaks eller om kroppen faktisk er på tur ned :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Da står jeg stille igjen :) Begynner å bli vant til dette gitt, kan vel ikke vente noen nedgang før neste måned nå :huh: Har ikke målt med målband, finner det ikke, så får vente til neste gang.

 

Får trøste meg med det at siden jeg går såååå sakte ned, så får jeg tro jeg blir der når jeg er ferdig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Glemte helt å veie meg i dag!!! :blink: Godt å ikke ha så mye fokus på vekta også:) Nå har jeg spist og da får jeg vente til i morgen.

 

Maten har gått kjempefint de siste dagene. Føles godt. Spiser akkurat det jeg skal spise. Treninga har det vært så, som så med.

Får gjøre noe med det idag og tenkte meg en kjapp intervall trening på mølla før jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest Fjelljenta

Glemte helt å veie meg i dag!!! :blink:/> Godt å ikke ha så mye fokus på vekta også:)/> Nå har jeg spist og da får jeg vente til i morgen.

 

Maten har gått kjempefint de siste dagene. Føles godt. Spiser akkurat det jeg skal spise. Treninga har det vært så, som så med.

Får gjøre noe med det idag og tenkte meg en kjapp intervall trening på mølla før jobb.

 

 

Hvordan går det med deg Leverpostei??? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...