Gå til innhold

Leverpostei kryper skamfull tilbake :)


Gjest Leverpostei:)
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Leverpostei:)

Så var jeg tilbake igjen da. I 2011 gikk jeg ned 18 kg, og var fornøyd med vekta. Men disse har i løpet av 2,5 år kommet krypende sakte, men sikkert tilbake.

Så nå er det på tide å ta tak igjen. Jeg har merket meg det at jeg er veldig glad i å kose meg med godteri. Skal jeg kose meg, så må jeg spise noe godt. Dessuten spiser jeg når jeg er glad og jeg spiser når jeg er lei. Spiser litt dersom jeg er sliten osv.osv. Men dette er det slutt på nå!!!! Denne gangen skal jeg ta tak og virkelig få til en livsstilendring. Jeg har som mål å få til en forandring fysisk(en kropp jeg er fornøyd med), men tar også sikte på å få til en forandring oppe i hodet mitt.

 

Oppstart var tirsdag forrige uke, da veide jeg 79,4 kg!!!!!!!! Veiedag er på tirsdager. Idag viste vekta 78,8, ned 0,7 kg :)/>/> Dessuten hadde jeg minsket 14 cm, hærlig hærlig.

Delmål 1:under 70 kg 13.09.13

Hovedmål:60kg 13.03.14

 

Jeg tar sikte på å bruke ett år på å gå ned 20 kg. Målet mitt er 60 blank.

 

Kommer til å bruke denne tråden som en dagbok, dette for at jeg da MÅ skrive ned nedturene, andre kan lese det og da er det litt værre. Dessuten er det fint å se oppturene svart på hvit også.

 

Den som vil kan bare henge seg på!!! :D/>/> :D/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Leverpostei:)

Grei dag idag. Ca 1200kcal. Har blitt flink til å ta med meg middagsrester fra dagen før når jeg jobber seint på jobb. Da blir jeg ikke fristet til å kjøpe noe, jeg vet hvor mye jeg spiser og sparer penger. Så idag ble det mikrobølgevarmet spagetti. Forsøkte Axa havregrynsgrøt med vanilje og rosiner i dag også. Var kjempegod, behøvde ikke å søte den noe. 190kcal for en porsjon blandet med vann. Nam, dette kommer jeg til å spise mere av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

For en hærlig morgen, sola skinner og det våres. Fortsatt veldig kaldt ute, men håper det blir mildere til påsken. Frokost er inntatt: 2 brødskiver, en med kavli lettere baconost og en med lettere hvitost, toppet med jordbær og appelsin. Appelsina er jaggu god nå :D Tilsammen 196 kcal. Blir det samme til lunsj også. Middag på jobb idag også. Siden jeg spiste rester igår, så blir det værre med det idag. Tenkte jeg skulle steke opp litt karbonadedeig og bland i litt taco. Sammen med salat, løk, mais, rømmekolle og salsa blir dette en sunn og god middag, som kun ender på 234 kcal :D Mann og barn får selvfølgelig ordne seg selv, med sin egen middag idag :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

1400kcal igår. Litt i overkant da jeg forsøker å ligge på 1300. Kan ligge på 1600kcal i følge kalkulatoren her, så jeg var ikke over igår heller. Men av erfaring vet jeg at det går treigt for kroppen min på 1600kcal.

Det var påskeegget på jobben som gjorde utfallet. Måtte bare smake noen biter. Du viljestyrke, du viljestyrke :)

 

Idag rekker jeg ingen middag. Blir fult kjør hele dagen. Har plusset på litt på brødmåltidene, samt lagt inn noen mellommåltid, og kommer da på 1200 kcal. Satser på at dette går bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

AAAArrrrrggggggg!!!! Spist i hele dag. Tvang meg til å skrive det inn og har nok passert 2000kcal!!!!! Vennligst rykk tikbake til start. Er såååååååå sinna!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Snikveide meg idag, og det ser heldigvis ikke alt for ille ut, etter helgas utskeielser.

Har startet dagen med axa havregrynsgrøt. Godt for magen og holder en mett lenge. Den er faktisk veldig god. 1 posjon er ca 190 kcal.

 

Til middag idag blir det biffsnadder laget av elg. Elg er ett veldig kalorifattig kjøtt, i underkant av 100kcal pr 100 gram. Blander det med litt paprika, sopp og løk,nam :) Litt ris må jeg ha sammen med det, ca 50 gram, så salat og dipp av rømmekolle. Gleder meg.

Nå skal jeg dra på jobb,2 dager igjen så blir det påske.Gleder meg, men vet at all godisen rundt omkring blir en utfordring :)

Får passe på å være aktiv i påska, ta med barna på aking, skigåing og lek :) og selvfølgelig holde meg langt unna grillpølsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Jeg hadde planlagt biffsnadder av elg idag, mannen hadde planlagt biffsnadder av ribbe, som inneholder 3 ganger så mye kalorier som elg.

Jaja, spiste 100gram, kutta ut risen og hadde på litt lettdressing. Ble litt mere enn jeg hadde regna ut. Itillegg ble det iskremkaffe!!! på jobb idag, hmf, men kommer i overkant av 1300 kcal og det er levbart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Veiedag idag.Vekt 77,9,ned 0,8 kg.

Mage-95 cm = 0cm

Bryst-100cm =0cm

overarm-30 cm =1 cm

hals-31cm =0cm

Hofte-101cm =0cm

rumpe-108cm = 2 cm

Lår 64cm =3cm

Totalt cm= -6cm, totalt -20 cm borte siden jeg startet :D Lår og rumpe har blitt litt mindre, men midja vil ikke rikke på seg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Da var påsken her og jeg har feber og halsvondt. har likevel vært en tur ut i strålende solskinn. Hærlig :)Men etter det ble det softa og netflix. Ble litt stekte grillpølser og potetmos til middag idag. Ser at pølser jaggu ikke er vært å spise ,men jeg orket ikke å tenke ut noe annet idag. Fysj det er mange kalorier i den. Men sparer jeg litt inn på kveldsmaten ender jeg på 1400 kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Ny uke, nye muligheter. Skal ha meg ut på en tur nå, før jeg skal på jobb. Har startet en liten konmurranse med skrittellere på jobb, håper det bidrar til at motivasjonene på trim øker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Vårens første ordentlige joggetur igår. Kjentes godt. Skrittelleren kom over 10000 skritt også :D

 

Snikveide meg idag, og det så ikke særlig bra ut. Tror kanskje jeg spiser for lite. Får se om jeg går opp noen kalorier for å se hvordan det går idag.

 

Treningsplan idag :Komme igang med styrketrening igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

veiedag idag og ikke særlig oppløftene: vekt 78,5, opp 0,6kg!!!!!!! Hjelpes meg,hva gjør jeg galt nå da. Må opp eler ned i kalorier. Forsøker ei uke der jeg prøver å ligge på 1600 istedet for 13-1400 og ser om det hjelper. Blir det værre må jeg ned på kalorier

 

Midje: 93 cm:-2 cm

bryst:97cm: -3cm

overarm:29 cm:-1 cm

hals:31cm:0cm

hofte:101cm:0cm

rumpe:107 cm:-1cm

lår:63cm :-1cm

totalt -8cm :D/> tilsammen siden oppstart:-28,5, noe forandrer seg i alle fule fall :)/>

 

dro fram vektene igår, og det var jamme ngøy. Kjentes på kroppen at de ikke hadde blitt brukt på ei stunn :D Får sette opp ett treningsprogram igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Hei leverpostei :)

 

Satt her og leste tråden din, så bra du er motivert til å begynne på an igjen! Ønsker deg masse lykke til! :)

 

Gikk selv ned 12 kg i 2010, men de har dessverre hompet seg på igjen... Så jeg starta i januar, målet er ca 20 kg ned.

 

Jeg sliter litt med det samme som deg om dagen.. Jeg starta i januar på 15-1600 kcal pr. dag, men syntes det gikk fryktelig seint. Så har ligget på 12-1300 kcal i det siste, men den siste uka har jeg ikke gått ned noen ting. Er også redd jeg ligger for lavt, eller for høyt??

Kanskje kroppen er i sparemodus.. Tror ikke jeg orker å ligge under 1200 kcal om dagen, da sulter jeg :P

 

Trener du mye i tillegg eller?

 

Lykke til videre!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja det er veldig frustrerende! Føler jeg mange ganger driver med sporten: ett skritt frem og to tilbake....

Men, du må bare stå på - så gir det resultater etterhvert. Det er ikke så lett å være tålmodig...prøv å tenk på at 1 kilo pr. måned er jo tross alt 12 kilo på et år ;) Det trøster jeg meg med ;)

 

Ved siden av å tenke kalorier - så er det og viktig med balanse i det man spiser. Kanskje kroppen din trenger mer av noe? Tror iallfall ikke at det er veien å gå å ligge for lavt i kcal. Det fører ofte tilblodsukkerfall - og da er det lett å hive seg over feil mat... Og det berømte "spareblusset" er jo heller ikke noe å trakte etter...

 

Lykke til - dette klarer du! Tenk laaaaaaaaangsiktig så går det nok bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

HEY!!! YOU ARE BACK GIRL!!! Weee!!! Denne gangen klarer du det!!! Sett opp stålviljen din!!!

For litt motivasjon fra meg, så kan jeg fortelle at JEG ER I MÅL!!! Jeg har sett 66tallet på vekten, men hadde da ikke nådd midjemålet på 80cm. Men nå er jeg 69kg og har nådd midjemålet. Men hjelpes for en kamp og det er det fortsatt. Nå for å holde vekten og midjemålet på plass der det er nå. Skal nok mer inn rundt midjen, men jobber ikke så hard for det lengre, nå er fokuset bli værende der du er.

 

Stå på Leverpostei. Husk å SPISE NOK, pass på om du trener en del, at du ikke går på tomgang på kcal, få i deg nok.

 

Ellers så kan eg anbefale spinning, løping (ikke fort, men sånn at du ligger på 65-70% av maxpulsen din) og ikke minst, slyngetrening for styrke av kjernemusklaturen. LOVE IT!!! Cm drar seg fort inn. ;) Tungt? JA! men verd det? JAAAA!!!

 

Stå på pålegget mitt. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

HEY!!! YOU ARE BACK GIRL!!! Weee!!! Denne gangen klarer du det!!! Sett opp stålviljen din!!!

For litt motivasjon fra meg, så kan jeg fortelle at JEG ER I MÅL!!! Jeg har sett 66tallet på vekten, men hadde da ikke nådd midjemålet på 80cm. Men nå er jeg 69kg og har nådd midjemålet. Men hjelpes for en kamp og det er det fortsatt. Nå for å holde vekten og midjemålet på plass der det er nå. Skal nok mer inn rundt midjen, men jobber ikke så hard for det lengre, nå er fokuset bli værende der du er.

 

Stå på Leverpostei. Husk å SPISE NOK, pass på om du trener en del, at du ikke går på tomgang på kcal, få i deg nok.

 

Ellers så kan eg anbefale spinning, løping (ikke fort, men sånn at du ligger på 65-70% av maxpulsen din) og ikke minst, slyngetrening for styrke av kjernemusklaturen. LOVE IT!!! Cm drar seg fort inn. ;)/> Tungt? JA! men verd det? JAAAA!!!

 

Stå på pålegget mitt. :-D

Hei Trilleren! Så gøy å høre fra deg!!!Gratulere,du har vært kjempeflink. Wow,stolt av deg:-D ja denne gangen SKAL jeg klare det. Jeg var jo ned på 60 tallet jeg også,men merker at denne gangen holder virkelig kroppen fast på kg. Tror nok jeg må spise mer,som du sier. Er i gang med treninga. Slynge er digg,har bestilt meg en til hjemmetrening.Gleder meg til det:-D

 

Så fantastisk hærlig at du er i mål:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Nok ei styrketreningsøkt over :) Herlig. Har kjøpt meg flere vekter nå, så jeg kan løfte tyngre. Når jeg i tillegg får tredemølla i hus, så har jeg absolutt ingen unnskyldning lengre.

 

Nå blir det frokost. Tenkte å forsøke meg med Havregryn/banankjeks. spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Treninga går så det griner for tia!!!! Styrketrening igår også!!!! Dette er gøy. Gleder meg til jeg får hjem tredemølla og slynga, ingen unnskyldning lengre da. Må forsøke å få henta den i helga:D

Spisinga går også greit. Håper virkelig motivasjonen holder en stund nå, for jeg kjenner meg godt, den kan absolutt være borte om 1 time :)

 

Idag blir det styrketreingsfri, så tenker at det blir en sykkeltur etter jobb istedet :) Ny sykkelvogn til vesla, så det blir gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Det ble en sykkeltur på 1 time og 40 minutt idag. Alle 3 barna var med, ei i sykkevogn og 2 på egen sykkel. Flinke barn. Det er tirsdag og jeg har allerede over 7 tp, jippi!!!!! Vær så snill la motivasjonen holde nå />

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Veiedag: Og vekta viser 0,3 ned :(/> Det går sakte, men sikkert. Idag 78,2kg.

Mine mål:

Mage 90, -3cm

Bryst 93, -4cm

Overarm 29,-0cm

Hals 31,0cm

Hofte 99,-2cm

Rumpe 105,-2cm

Lår 62 cm-3cm

 

Det er -14 cm inn siden sist og 42,5 cm mindre siden jeg startet!!! Jeg har krympet 42 cm og har ett magemål på 90 cm. 8 cm er borte fra magen min!!! Juhuu, jeg driter i vekta :D/> Neida gjør ikke det, men gøy å se at det er ting som skjer fordi om vekta står stille :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Hei LindaM88 :D/>

 

Jeg forsøker nå å ligge på 1400kcal, noe under 1200 vil jeg ikke for jeg skal jo leve oppi alt dette. Samtidig så tror jeg ikke kroppen har godt av så lite. Ser jo på vekta idag at det fortsatt går trått,men forsøker å ligge slik en uke til før jeg justerer. Funker ikke dette går jeg opp til 1600kcal igjen og ser.

 

Vet også at helgene er skummel for meg, så her må jeg lage meg en plan :D/>

 

Trener ganske mye for tiden. Da forsøker jeg å veksle mellom cardio og styrke. Mulig kroppen min har gått inn på sparepluss eller at den er lei jojoslankinga mi :mellow:/>

 

Men 6 kg er kjempebra da LindaM88, stå på, du er flink!!!

 

 

Solei68: Hei, jeg har også trua på balanse i kosten. Jeg har førsøkt å ligge litt høyere i proteiner, samt at jeg er nøye med karbohydrater og fett. Jeg prøver å følge prosentregningen på siden her (har gullmedlemskap) og føler at jeg ligger fint innenfor nå.

Du har nok rett, må vel bare være tolmodig. Trøster meg med det at dersom jeg går sakte ned, så kanskje jeg hoder meg der denne gangen :D/>

 

Lykke til videre til deg, ser du er godt igang!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...