Gå til innhold

SJOKOLADEAVHENGIG og SKAL ned 3-5 kilo innen 1.juli


Gjest bronzee
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest bronzee

Kjenner du deg igjen i overskriften? Ja da er du i rett forum, bli med:) Jeg vet vi er mange med dette problemet, og i dette forumet kan vi kjempe sammen. Vi kan dele erfaringer, gleder og frustrasjoner vi har i hverdagen.

 

Litt om meg selv: Jeg er en dame på 45 år, gift og har 2 ungdommer i hus. Jeg er glad i å trene, og trener fast på treningssenter og egentrening 4 ganger i uken.

Min største utfordring i hverdagen er søtbehovet og da spesielt sjokolade.

 

Jeg har veiedag på tirsdager, men dere velger den dagen som passer dere best.

 

Håper vi blir en kjekk og aktiv gjeng:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, dette er kjente toner! I dag viste vekta 75.7, fordelt på 172 cm! Høyeste tallet hittil i år - må mer enn ett år tilbake i tid for å finne tilsvarende, men har stadig vært der... Jojo-slanker, med andre ord, men tar meg som regel i nakken før det bærer alt for galt avsted. Jeg pleier å ta et "røsk" hver vår - og nå er det definitivt på tide! Dagens vekt ga nådestøtet; NÅ HAR JEG MELDT MEG PÅ KURS! Oppstart torsdag 11 april. Håp om å nå målet om 69 kg innen ferien :-)

 

Jeg har tro på å gjøre ting i fellesskap for å bevare motivasjonen - så derfor nok et Grete Roede kurs! Har gått på flere i årenes løp, men nå er det ca 10 år siden sist og mye har skjedd kan jeg se. Kontakt med andre via dette forumet virker også spennende - så jeg håper det kan bidra til å lette hverdagen noe. Jeg vet det blir hardt, særlig de første ukene frem til resultatet begynner å merkes på buksene, så da håper jeg vi kan inspirere og støtte hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Velkommen Veteran-64, ja jeg kjenner meg og igjen i det du skriver med gang etter gang ta nye skippertak når det liksom har nådd en viss grense (kilomessig). Det er slik at vi igjen og igjen tar av og kjemper oss ned de samme kiloene.

 

Kunnskapen du har innen jobben din vil nok absolutt være en fordel for deg ang. avhengigheten av sukker, håper du kan dele alt av nødvendighet:)

 

Jeg har lest en bok som heter sukkeravhengig og i den opplyses det at sukker er 7 ganger mer avhengighetsdannende enn heroin? Det skrives og i boken at en bør/skal slutte helt med sukker for å bli sukker-uavhengig. Eks de drar frem er: du kan ikke hjelpe en narkoman ut av narkotika ved å si du kan ta en sprøyte til helgen, sammenlignet med sukkeravhengige så kan vi ikke ta en sjokolade til helgen altså.

 

Eksempelet over gjelder oss som er sukkeravhengige, ikke dere som har kontroll på sjokoladen og virkelig kan ta en sjokolade til helgen. Når jeg holder meg fra sjokolade er det vanskelig i starten men det går bedre etterhvert og bedre for hver uke som går. Dersom jeg lar meg friste til litt sjokolade går det skikkelig galt, da spiser jeg så mye at jeg får magevondt.

 

Dachshunder er de flotteste hundene synes jeg, jeg er ikke spesielt glad i hunder, men jeg kjenner en dachhund og den er helt unik, snill og god:) Det er flott å gå turer, og når du har hunder så MÅ du ut i allslags vær.

 

Lykke til på kurset du skal starte på, ta med deg tips og gode råd.

 

Jeg veier meg imorgen og så er det null sjokolade og søtsaker på meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner meg godt Bronzee så jeg slår følge :-)

 

For deg Veteran-64 og andre som kommer til så er jeg en jente på 35 år med to barn på 3 og 8 år! Jeg har gått fra 82 kilo til 65 kg og var i mål i fjor, men sjokoladesuget tok overhånd og de gode spisevanene skled ut, så her er jeg tilbake med 5 kilo for mye og flere cm mer...

Forrige gang jeg gikk ned var jeg hjemme og hadde masse tid til trening, nå er jeg i full jobb, stillesittende!!! Ikke bra! Alt jeg klarer og få til nå er litt rockering hjemme i stua... Håper jeg etterhvert nå får tatt opp jogginga igjen! Treningsstudio har jeg ikke råd til!

 

Så ny start i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Velkommen camkir, nå skal vi klare det sammen:) alle (foreløpig) 3 :rolleyes:

 

Dagens vekt viste opp til 73,4 kilo, jeg er ikke fornøyd med det men var klar over økningen da jeg har snik-kikket på vekten. Jeg legger veldig fort på meg, det er kun noen sjokolade-dager og vips der var det noen kilo på igjen med en gang. Dessuten har jeg ligget syk i over 1 uke og da spiste jeg akkurat det jeg ville, nok om det nå er det hverdag igjen og kun vanlig mat i hus. Jeg har fått til 1 time på treningssenteret idag og det var veldig tungt men godt etterpå.

 

Det er dumt at treningssenterene er blitt så dyre, egentlig burde kommunene gått inn og sponset litt her synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Fint med en til på laget camkir ;-) Vekta var falt til 75,2 i dag, så da hadde nok søndagens kveldsmat bestående av taco og potetgullrester etter sønnens guttelag litt skyld i den høye mandagsvekta! Men jeg er glad jeg tok skrekken - for jeg kjenner på hele meg at jeg er på vei oppover... Merker liksom at fettcellene jobber med formeringen, så det gjelder å sette på bremsen!

 

Jeg har prøvd litt halvhjertet å sette meg inn i hvordan man registrere vekt, slik at det blir synlig her på siden med startvekt, hovedmål, delmål, resultat fra uke til uke og det hele, men har ikke helt forstått hvordan jeg gjør det. Regner med litt opplæring på kursstart neste torsdag, hvis jeg ikke har fattet det innen da. Hvordan går det med sjokoladesuget? Ved behov for "nedtrapping" vet jeg noen som har glede av å unne seg noen biter 86% sjokolade når suget blir for stort - men da skal jeg være skikkelig nøden ;-) Kan man holde ut den første uka, tror jeg det er det beste. Da kjenner i alle fall jeg at det slipper taket litt. I dag har jeg tygget V6 så jeg sikkert blir støl i kinnene i morgen :-)

 

Nå venter kveldsturen med de små firbeinte. Skal prøve å sette opp tempoet nok til at jeg i det minste blir litt svett på ryggen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Veteran-64 mener du hvordan du lager signatur? = Trykk deg inn på "min profil" som du ser i rød linje over her, Trykk så på "rediger min profil" som du finner til høyre og som er lilla, Trykk så på endre signatur som du nå ser til venstre. Her kan du skrive opp alder, høyde, start vekt, delmål, hovedmål osv osv.

 

Ja enig med deg i det at det blir lettere etter en uke, men idag har jeg dessverre spist en fristende jojo som min snille ungdom kom hjem med til mammaen sin:) Men det er en myk nedgang iforhold til andre dager denne påsken.

 

Imorgen er det ny dag og nye blanke ark uten sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Onsdagen er gått igang og så langt i dag har vært en sunn og fornuftig dag. Så gjelder det å holde fokus når kvelden kommer.

 

Hvordan har deres dag vært? Hva erstatter dere søtsuget med? Hva spiser dere til kveldsmat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name='bronzee' timestamp='1364992966' post='394990'

Hvordan har deres dag vært? Hva erstatter dere søtsuget med? Hva spiser dere til kveldsmat?

 

En påminnelse om nye innlegg hadde jeg glemt og hake av for :-) Her var det jo flere nye innlegg!! Bra!

 

Dagene går litt i surr her men klarer meg greit mat og sjokolademessig!

Andre dagen er over uten sjokolade!!! :-) Og søtsuget har ikke vært så enormt heller!

 

Rockeringen har støvet ned... Må klare og prioritere tid ett eller annet sted... Hmmm.... Ikke lett alltid!

 

Når søtsuget melder seg som verst spiser jeg nøtter eller eple med kanel på :-) eller frukt og bær med vaniljekesam på!!

 

Godt og være igang igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min dag har gått i ett frem til nå. Onsdager er det Pilates rett etter jobb og deretter kor kl, 19.00. Ingen vits i å dra hjem i mellomtiden, så jeg velger å ta med meg mat. Dagens middag var omelett av 2 egg med gårsdagens grønsaksrester, iblandet litt mozarella, sammen med litt salatrester og byggris. Laget den i går kveld og hadde den med i en plastboks i dag. Fungerte kjempefint :-) Til kveldsmat har jeg nå spist et knekkebrød med Tyrkisk yoghurt og masse tomat, paprika og purre. Ofte tar jeg frukt med yoghurt og kanel også - det metter godt og tar knekken på litt av søtsuget syns jeg, men i dg har frukten glidd ned tidligere på dagen. Spiste litt ekstra yoghurt også, for å få i meg melkerasjonen, så nå regner jeg med at jeg har brukt opp de kalorier jeg har til rådighet - selv om det ikke føles slik!

 

Mannen min har latt seg inspirere! Han skal vel ned ca 5 kg han også, så da har jeg støtten på hjemmefronten :-) Lettere når det ikke er så mange fristelser ved at de andre i familien koser seg i tide og utide :-)

 

Vekta viste 74.1 (!) , men jeg er vant til å miste mye vann de første dagene, så jeg lar meg ikke lure...Pleier å stå stille en stund når de første par kiloene er borte. det er da slitet begynner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Camkir frem med rokkeringen, den gjør jobben på sidehåndtakene:), flink har du vært og ikke spist sjokolade:) Ja nøtter er en fin erstatning til søtbehovet også metter det godt:) Bær med vaniljesaus/kesam er og godt:)

 

Veteran-64 så bra at mannen din også vil være med på livsstilsendring og ned noen kilo, da er det MYE lettere. Hjemme hos meg er det litt gotterier i helgene, men som regel begrenset. Jeg bryr meg ikke om chips og annet søtsnop, kun sjokolade og marsipan:)

 

Jeg har også klart meg uten sjokolade hittil denne uken. Nå ikveld reiser vi (familien) bort noen dager hvor vi vil få servert god mat og bl.a kaker. Jeg føler jeg må smake på, men vil spise litt og sakte.

 

Ønsker dere en fin helg med sunne valg, jeg er tilbake på søndag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur Bronzee :-)

 

Dag 3 uten sjokolade er over!!! Får skikkelig lyst på innimellom men har klart meg!

Syntes det er vanskelig og gå i butikken nå... Marsipanen fra påske ligger i svære hauger i handlevognene til halv pris.... Og jeg som ELSKER sjokolade... Godt jeg bare prøver og handle en gang i uka!

 

Jeg MÅ blåse støvet av rockeringen... Jeg trenger det virkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg :-)

 

Fordelen med og veie seg på mandager er at jeg MÅ være forsiktig i helgene! Og det trenger jeg, for det er som regel da jeg sklir ut!

I går fikk jeg endelig en aldri så liten runde med rockeringen, og en ny runde må jeg få til i morra!

 

Da skal jeg ENDELIG ut og prøve løpeformen igjen og!!! Grøss og gru :-)

 

I dag blir det shopping og en tur på kino i kveld :-)

 

Gooood helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har sukkerabstinensen satt inn for alvor, I min desperate jakt på et magert kakealternativ kom jeg over en blogg som jeg nesten ikke klarer å rive meg løs fra. Adressen er www.dedication.blogg.no. En 23 år gammel jente som åpenbart driver med kroppsbygging og virker nokså treningsfiksert, men også bakeglad og med et hav av utrolig spennende oppskrifter med diverse erstatninger for sukker mel og fett (oftest sukrin, stevia, soyamel og andre glutenfrie melsorter, mager kesam, skyr o.l.). Jeg endte med å prøve en Påskesuksessterte, linket under "påskegodt". Jeg pyntet med tørre bringebær fra fryseren og kaken gjorde absolutt nytten som kveldens lørdagsgodt! Sukrinen er nesten i søteste laget syns jeg, og jeg misliker den kjølige bismaken som visstnok er mindre dominerende i Sukrin +, men jeg fikk uansett stillet søtbehovet ganske raskt - med betydelig mindre kalorier enn på en vanlig lørdag hos oss :-). Anbefales!

 

Ellers har jeg også en rockering, som jeg har tenkt å ta i bruk. Har egentlig aldri kommet i gang med å bruke den, så jeg tar gjerne imot tips om hvordan den kan brukes på en mest mulig effektiv måte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Da var helgen over og jeg må innrømme at jeg har ikke vært flink. Jeg har spist sjokolade,marsipan og faktisk litt chips og, i tillegg til god mat,drikke og kaker.

Imorgen er det veiedag og skal være fornøyd hviss jeg har klart å holde vekten denne uken.

Da er det å brette opp armene og virkelig gå inn for en ny uke med SUNNE valg.

 

Jeg har trent både lørdag og søndag så noe positivt har jeg og å melde om:)

 

Rokkeringen bruker jeg rundt magen, bruker den begge veier.

Dersom det er en slik tung du har Veteran-64 så må du begynne med noen få minutter hver vei også øke for hver dag/uke. Jeg kan nå stå veldig lenge uten at jeg blir mørbanket, men jeg har brukt den i 5-6 år. I starten var det vanskelig å få til, og spesielt den galne veien, men øvelse gjør mester. Stå på:) Nå bruker jeg den ca 20 minutter pr. dag og av og til x 3 ganger pr.dag.

 

Stevia er det beste sukkeralternativet synes jeg, har foreløpig kun brukt det i te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Ikveld har jeg og mannen min gått tur i 1 time:)) nydelig vær men kaldt.

Det føltes godt etter en hel dag inne på kontor:)

 

Matinntaket har vært helt etter læreboken idag..... fortsettelse følger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vært innom her i går, men dagen gikk ifra meg med jobb, håndball trening for den største, middag, rydding.... :-)

 

Vekta viste ned 700 gram, og 1 cm mindre rundt magen!

Hadde min første joggetur på søndag siden i fjor høst, og jeg er fortsatt støl overalt :-)

 

I dag er det 1uke uten sjokolade :-) Jeg har tilogmed sjokolade i hus, men det ligger fortsatt urørt og frister ikke!!!

 

Jeg kjenner meg igjen Bronzee, og det er så fort gjort, men så lenge man tar tak fort igjen går det så bra!!! Jeg og sitter på kontor hele dagen, og da er det så utrolig godt og være ute litt etter jobb...! Og nå har vi jo bare nydelige dager med sol :-)

 

Planen er joggetur og rockering i dag!

 

Lykke til i dag Bronzee og Veteran-64 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Så flott Camkir en hel uke uten sjokolade, og minus hele 700 gram, du er virkelig flink:) Stå på videre så vil flere gode resultatene komme:) Og jeg vil gjerne være med deg på denne vei:)

 

Jeg har klart 2 dager snart helt uten sjokolade og det går ganske ok, erstatter det med knekkebrød med smørost og valnøtter.

Men.... idag veide jeg meg og jeg hadde ingen nedgang fra forrige tirsdag, helt sikkert pga helgens utskeielser. En tapper trøst var at vekten ikke hadde økt i hvert fall.

 

Håper å kunne melde om bedre resultat til neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoselig om du slår følge med meg Bronzee! Alltid litt lettere når man er fler :-) Vi klarte leeeenge sist :-)

 

I dag hadde de sjokoladekake x2 på jobb.... Jeg klarte og ligge unna!!!

 

Satser på bedre vekt for deg neste uke Bronzee :-)

 

I går ble det en ny runde med rockeringen, og i dag fikk jeg endelig årets første joggetur!!! Her er det absolutt rom for forbedringer! Men gikk mye bedre enn jeg frykta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har slått følge og klart meg uten sjokolade siden mandag Camkir:) Jeg spiser meg god og mett på havregrøt om kvelden og det hjelper. Tror ikke at kiloene raser av meg, men sakte og sikkert er det jeg håper på. Kjenner at søtsuget kommer hver kveld og da er det lurt å spise noe fort som er sundt og som metter, altså havregrøt.

 

Flott av deg å ikke spise sjokoladekake på jobben Camkir og så flink med joggetur og rokkering, er helt imponert:)

 

Jeg har idag fått til en god treningsøkt fra morgenen av og det føles veldig bra. Mandag - torsdag har jeg spist mange men kun sunne måltider.

Jeg har funnet ut at dersom jeg er opptatt med noe om kvelden så kan jeg glemme ut å kjenne på søtbehovet, men er ofte så trøtt om ettermiddag/kveld at jeg ikke orker å finne på ting som f.eks. strikking,andre hobbyting, hus/hage-arbeid eller andre ting. Men det er ett godt tips:)

 

Hvordan har uken gått for deg Veteran-64? Var det idag du skulle begynne på GR-kurset? Var det internettkurs eller oppmøtekurs? Det blir spennende å høre hva tips og gode råd de gir deg. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har slått følge og klart meg uten sjokolade siden mandag Camkir:) Jeg spiser meg god og mett på havregrøt om kvelden og det hjelper. Tror ikke at kiloene raser av meg, men sakte og sikkert er det jeg håper på. Kjenner at søtsuget kommer hver kveld og da er det lurt å spise noe fort som er sundt og som metter, altså havregrøt.

 

Flott av deg å ikke spise sjokoladekake på jobben Camkir og så flink med joggetur og rokkering, er helt imponert:)

 

Jeg har idag fått til en god treningsøkt fra morgenen av og det føles veldig bra. Mandag - torsdag har jeg spist mange men kun sunne måltider.

Jeg har funnet ut at dersom jeg er opptatt med noe om kvelden så kan jeg glemme ut å kjenne på søtbehovet, men er ofte så trøtt om ettermiddag/kveld at jeg ikke orker å finne på ting som f.eks. strikking,andre hobbyting, hus/hage-arbeid eller andre ting. Men det er ett godt tips:)

 

Hvordan har uken gått for deg Veteran-64? Var det idag du skulle begynne på GR-kurset? Var det internettkurs eller oppmøtekurs? Det blir spennende å høre hva tips og gode råd de gir deg. Lykke til.

 

 

 

 

Ja, nå er jeg i gang på kurs :-) Godt å være i båt med flere. Jeg har rast ned flere kg disse 10 dagene. 71,9 på min egen badevekten i dag tidlig, dvs nesten 4 kg på den korte tiden og det er i meste laget. Vet jo at det som går fort av, kommer fort på igjen...Greit å få regnet ut energibehovet. Har nok spist litt for lite ved å bruke min gamle kursbok. Skal nå ha ca 1300 kcal, så får jeg se hvordan det går.

 

Søtsuget har jeg stagget de siste dagene ved hjelp av flytende stevia med div smaker. Unner meg kaffe latte med noen smaksdråper - til forveksling likt disse sirupene som smaker så godt, men uten de ekstra kaloriene ;-) Tilsetter også smak på yoghurt.

 

Jeg får se hvor tett følger opp dette forumet nå som jeg er i gang på kurs og treffer mennesker "live". Føles egentlig litt kunstig for meg å skrive til ukjente mottagere - som hundrevis av andre er inne og ser på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veteran-64 du har rast ned i vekt ja, det er jammen sikkert 4 kilo på så få dager? Men det er jo en super motivasjonsfaktor til å fortsette selv om du må regne med at det ikke skal og vil gå fort. Du har nok spist litt for lite vil jeg anta også er det mye vann i starten av en vektreduksjon, men nok en gang gratulere. Vil du dele med oss hva hvert måltid har bestått av de siste dagene? Jeg kunne svært gjerne ønsket og prøvd en like flott flying start. Er litt fristet til i å ta en pulveruke for å komme i gang med nedgangen, da tenker jeg at jeg kun vil spise middag utenom pulver til frokost,lunch,mellommåltid og kvelds. Har dere forsøkt dette noen gang?

 

Jeg har fått trent bra de siste dagene, mye styrke og litt spinning. Imorgen skal jeg på en step-time. Jeg spiser mye knekkebrød og havregrøt i tillegg til en porsjon middag. Jeg drikker og mye vann, men er ikke så flink med frukt, spiser nesten ikke frukt, men spiser gulrot.

 

En fin helg til dere:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj,... :-(

 

Her er det absolutt ingen flying start, og jeg kjenner at en liten pulverkur kanskje hadde gjort susen! Men vet jo innerst inne at det funker dårlig... :-(

Gikk på vekta i dag, det skulle jeg ikke gjort!

 

Så nå er det fullt fokus ett par uker til og kun veiing på veiedag, så håper jeg det løsner litt snart! Søtsaker har frista myyyye i dag, men fortsatt ingen sjokolade :-)

 

Så flink du er til og trene Bronzee!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veteran-64 du har rast ned i vekt ja, det er jammen sikkert 4 kilo på så få dager? Men det er jo en super motivasjonsfaktor til å fortsette selv om du må regne med at det ikke skal og vil gå fort. Du har nok spist litt for lite vil jeg anta også er det mye vann i starten av en vektreduksjon, men nok en gang gratulere. Vil du dele med oss hva hvert måltid har bestått av de siste dagene? Jeg kunne svært gjerne ønsket og prøvd en like flott flying start. Er litt fristet til i å ta en pulveruke for å komme i gang med nedgangen, da tenker jeg at jeg kun vil spise middag utenom pulver til frokost,lunch,mellommåltid og kvelds. Har dere forsøkt dette noen gang?

 

Jeg har fått trent bra de siste dagene, mye styrke og litt spinning. Imorgen skal jeg på en step-time. Jeg spiser mye knekkebrød og havregrøt i tillegg til en porsjon middag. Jeg drikker og mye vann, men er ikke så flink med frukt, spiser nesten ikke frukt, men spiser gulrot.

 

En fin helg til dere:))

 

 

Jeg dro i grunnen bare frem den gamle kursboka mi fra 1999(!) og fulgte dietten. Dvs frokost (Max 230 kcal) fordelt på 50 g brød/ 40 gr knekkebrød eller havregryn (120-150 kcal) og resten av kaloriene i pålegg. Ved havregrøt tok jeg ut pålegget i tyrkisk yoghurt og blandet i grøten sammen med kanel og søtning. skikkelig godt og mettende. Grønnsaker er fritt frem, så jeg har lasset brødskivene og matboksen full med agurk, paprika og tomat. Krydret godt med sitronpepper. Lunsj er tilsvarende frokost. Middag er Max 400 kcal, hvorav ris/pasta el.l. utgjør ca 100 og resten er kjøtt, fugl eller fisk. Unngå farseprodukter. Spis salat og grønt til du føler fortennene vokser :-), gjerne også mellom måltidene (eksempel gulrot i veska) I tillegg til dette spiste jeg frukt (200 kcal) og melk eller yoghurt tilsvarende 200 kcal. Gjerne sammen som kveldsmåltid :-) Totalt er jeg da oppe i ca 1300. Melk i kaffen regner jeg ikke inn. That's it!

 

Jeg trodde jeg spiste for lite, men det var altså ca der jeg skulle være i flg kursleder. Så jeg stopper vel litt opp nå, vil jeg tro, men veldig motiverende å miste så mye i begynnelsen. Merker det godt på buksene nå :-)

 

Så det er "bare" å kaste seg ut i det! NB bruk gramvekt! Øyemålet fungerer så dårlig, i alle fall den første tiden. Jeg skar bort 10 gram brød o.l. - bare for å være helt nøye de første dagene til jeg kom skikkelig i gang. Det tror jeg i alle fall har vært lønnsomt for meg, både mentalt og i fht fettforbrenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...