Gå til innhold

SJOKOLADEAVHENGIG og SKAL ned 3-5 kilo innen 1.juli


Gjest bronzee
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg dro i grunnen bare frem den gamle kursboka mi fra 1999(!) og fulgte dietten. Dvs frokost (Max 230 kcal) fordelt på 50 g brød/ 40 gr knekkebrød eller havregryn (120-150 kcal) og resten av kaloriene i pålegg. Ved havregrøt tok jeg ut pålegget i tyrkisk yoghurt og blandet i grøten sammen med kanel og søtning. skikkelig godt og mettende. Grønnsaker er fritt frem, så jeg har lasset brødskivene og matboksen full med agurk, paprika og tomat. Krydret godt med sitronpepper. Lunsj er tilsvarende frokost. Middag er Max 400 kcal, hvorav ris/pasta el.l. utgjør ca 100 og resten er kjøtt, fugl eller fisk. Unngå farseprodukter. Spis salat og grønt til du føler fortennene vokser :-), gjerne også mellom måltidene (eksempel gulrot i veska) I tillegg til dette spiste jeg frukt (200 kcal) og melk eller yoghurt tilsvarende 200 kcal. Gjerne sammen som kveldsmåltid :-) Totalt er jeg da oppe i ca 1300. Melk i kaffen regner jeg ikke inn. That's it!

 

Jeg trodde jeg spiste for lite, men det var altså ca der jeg skulle være i flg kursleder. Så jeg stopper vel litt opp nå, vil jeg tro, men veldig motiverende å miste så mye i begynnelsen. Merker det godt på buksene nå :-)

 

Så det er "bare" å kaste seg ut i det! NB bruk gramvekt! Øyemålet fungerer så dårlig, i alle fall den første tiden. Jeg skar bort 10 gram brød o.l. - bare for å være helt nøye de første dagene til jeg kom skikkelig i gang. Det tror jeg i alle fall har vært lønnsomt for meg, både mentalt og i fht fettforbrenningen.

 

 

Takk for masse info Veteran-64. Jeg ligger og har lenge også ligget rundt 1300 kcal og går ikke ned, mulig jeg skulle spist mer de dagene jeg trener? Men jeg har god tro på at det snart løsner for meg og. Jeg kjenner meg godt igjen med vekten og det å skjære bort noen gram, det gjorde jeg også når jeg gikk på internettkurs, jeg skal ta frem vekten igjen. Gulroten i vesken er alltid med meg og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Usj,... :-(

 

Her er det absolutt ingen flying start, og jeg kjenner at en liten pulverkur kanskje hadde gjort susen! Men vet jo innerst inne at det funker dårlig... :-(

Gikk på vekta i dag, det skulle jeg ikke gjort!

 

Så nå er det fullt fokus ett par uker til og kun veiing på veiedag, så håper jeg det løsner litt snart! Søtsaker har frista myyyye i dag, men fortsatt ingen sjokolade :-)

 

Så flink du er til og trene Bronzee!! :-)

 

 

 

Du hadde en flott flying start du også på siste veiedag, du kan ikke forvente like stor nedgang hver uke, slik er det bare. Det gjelder da som du selv sier å fortsette enda mer med fullt fokus. Ja jeg vet og at pulver ikke funker, men ville så gjerne ned 3 kilo raskt:) for så å fortsette sakte hehe.

 

Når jeg nå får veldig lyst på sjokolade, så prøver jeg å fokusere på og tenke tilbake på hvor uvell jeg ble i kropp og mage ved store mengder som jeg trykket i meg. Da gjelder det om å spise noe magert f.eks. havregrøt raskt slik at jeg blir god og mett, da forsvinner søtbehovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør seg klar for en sunn helg :-)

Til tirsdag er det to uker uten sjokolade!!

 

Bronzee og Veteran 64; hva koser dere dere med på lørdagskvelden? Begynner og gå lei bær og vaniljekesam :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør seg klar for en sunn helg :-)

Til tirsdag er det to uker uten sjokolade!!

 

Bronzee og Veteran 64; hva koser dere dere med på lørdagskvelden? Begynner og gå lei bær og vaniljekesam :-)

 

 

Har akkurat laget kveldens kake, inspirert av en lavkarboblogg. Utgangspunktet er marengsbunn basert på 3 eggehviter, 30 g mandelmel og 30 g finhakkede mandler. Oppskriften lød på 100 g sukrinmelis. Det smakte grusomt sist jeg prøvde, så nå tok jeg kun 25 g. Sukrin og fylte på med litt steviapulver + stevia sjokoladedråper, som jeg har anskaffet i anledning dette prosjektet :-) Kakebunnen stekte jeg 15 min på 180 grader. Deigen smakte bedre enn sist og resultatet ser lovende ut! Som fyll har jeg laget vaniljekrem av de tre plommene jeg hadde til overs, blandet med 40 g sukrin + litt vaniljepulver og flytende stevia med vanilje. Jeg blandet i ca 1 dl lettmellk og rørte under oppvarming til det tyknet. Nb: må ikke koke. Virker som is-smaken av stevia er borte og søtheten bevart ved den mengden (oppskriften lyder på 80 g sukrin!). Jeg planlegger å drysse på noen blåbær eller andre bær jeg har i fryseren. Alternativt tenkte jeg å lage glasur av Philadelphia light med kakaopulver og litt sukrinmelis. Det ville da vært i stedet for vaniljekremen. Man kan sikkert finne på noe godt med kesam eller andre ostevarianter også. Bare å bruke fantasien og tilsette litt søtt, så vi får tilfredsstilt søtbehovet. Kaken står nå trygt i kjøleskapet, klar for å inntas med flere i kveld. Har ikke regnet ut eksakt energiinnhold, men originalen inneholdt 69 kcal pr stykke (1/8 dels kake), og det er jo slett ikke galt.

 

Fortsatt god helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi kjøpt inn ost og kjekt, så det blir lørdagsgottet mitt. Ikke så sundt, men det er i hvert fall ikke sjokolade.

Ellers så synes jeg at druer med litt vaniljesaus er digg og demper søtbehovet.

Jeg begynner å gå lei valnøtter så jeg kjenner meg igjen der Camkir.

Du er flink Veteran-64 med å bake sunn kake:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset Veteran 64! Den MÅ prøves :-)

 

Ost og kjeks er godt det Bronzee! Man må jo kunne kose seg litt og! Og som du sier, mye bedre enn sjokolade :-)

 

Jeg fikk servert ett kakestykke i går, men jeg orket det ikke... Kaka smakte slettes ikke godt, og da gadd jeg ikke og trykke i meg masse ekstra kalorier for ingenting!

 

Planen var litt frukt/bær med krem på i går kveld, men vi ble bedt bort på middag, og kom seint hjem, så da ble det ikke noe :-)

 

Veiedag i morra! Spent :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kaken var en suksess! Den gufte bismaken til sukrinen var forduftet og kaken ble mer luftig med soyamel enn sammalt hvete (som jeg måtte ty til sist). På toppen av kaken hadde jeg noen kjempeblåbær, som er søte og gode. Blandet også 1 ts. gelatin (oppløst i varmt vann) inn i egge/vaniljekremen, for å sikre at den ble stiv nok - og det ble den. Kaken så til slutt helt proff ut! Jeg regnet ut kaloriinnholdet, og kom til 70 pr stykke (1/8 kake) :-). Selve marengsbunnen inneholder ca 325 kcal totalt. Den smaker jo godt i seg selv, så jeg vurderer å lage en omgang makroner til søtsugne dager! Hvis man lager 13 makroner av hele deigen vil jo hver makron inneholde 25 kcal, dvs et "frimerke". Dette skal jeg huske til julebaksten, når vi kommer så langt (det går jo så fort...snart er det jul igjen!). Greit å ha et litt magrere alternativ på kakefatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til og prøve kaka Veteran 64 :-) Jeg har tidligere prøvd og bake med Stevia eller Sukrin, men den kalde bismaken var helt grusom.... Derfor har jeg lagt baking med det på hylla :-) Men nå må jeg prøve! Jeg har vel kanskje hatt i for mye?

 

Vekta viste ned 800 gram :-) Veeeeldig fornøyd med det! Mage/rumpe og lår mål er det samme som sist uke! En treningsøkt i uka som var...

Ny uke, nye sjanser!

 

Og for første gang i mitt liv spiste jeg kikkerter i salaten min til lunsj på jobben! Det smakte slett ikke så ille :-) Og sammen med bønner og alt det andre merket jeg at jeg holdt meg mett lenge og var overhodet ikke fysen på noe! :-)

Jeg pleier nemlig ett par timer etter lunsj og bli ganske fysen på ett eller annet, så det var godt og oppdage at kl var 10 på 4 og at jeg snart skulle hjem :-)

 

Lykke til Bronzee og Veteran 64 med ny uke :-)

 

I morra er det to uker uten sjokolade!!!! (Føles som 4 uker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med en flott nedgang Camkir, du gjør virkelig alt rett:)Kikerter er både godt også metter det synes jeg. Tror jeg har hørt at noen bruker det i stedet for ris, poteter osv.

 

Veteran-64 så bra at kaken smakte godt og tilfredstilte søtbehovet.

 

Jeg har ingen glad melding å komme med, jeg har gått opp 400 gram viste dagens vekt. Jeg har trent 5 ganger denne uken både hard styrke og kondisjon. Det er matinntaket jeg må få bedre kontroll på. Jeg hadde en god dag i går og nå når jeg så vekten var gått opp så er jeg 100% fokusert. Neste uke skal det vises på vekten.

 

I går kveld tok jeg en halv nutrilett crisp-bar for å tilfredstille søtbehovet, den smakte godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag; ned 0,9 kg. Helt fornøyd med det. Uka har gått greit. Vi kjører den sunne linjen alle mann :-) Det skorter litt på fiskemiddager, så her er det mulighet for forbedringer. Har spist ovnsbakt laks (og rester dagen derpå) men ellers har det blitt mye omelett og diverse kyllingretter. Har fått med meg at det bør være et visst inntak av det sunne fettet, men er veldig stilt inn på å tenke magert, så det merker jeg er en overgang. Ellers er det heldigvis fredag i morgen - og det nærmer seg helg! Gleder meg til å unne oss litt søtt og har alt lagt planer for en "sunn" sjokoladekake som kan nytes med god samvittighet! Rapport følger - og gjerne oppskrift hvis den blir vellykket :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag; ned 0,9 kg. Helt fornøyd med det. Uka har gått greit. Vi kjører den sunne linjen alle mann :-) Det skorter litt på fiskemiddager, så her er det mulighet for forbedringer. Har spist ovnsbakt laks (og rester dagen derpå) men ellers har det blitt mye omelett og diverse kyllingretter. Har fått med meg at det bør være et visst inntak av det sunne fettet, men er veldig stilt inn på å tenke magert, så det merker jeg er en overgang. Ellers er det heldigvis fredag i morgen - og det nærmer seg helg! Gleder meg til å unne oss litt søtt og har alt lagt planer for en "sunn" sjokoladekake som kan nytes med god samvittighet! Rapport følger - og gjerne oppskrift hvis den blir vellykket :-)

 

 

 

Nå er jeg spent på din sunne sjokoladekake, var den god? Er det mulig at du vil dele oppskriften med oss? Hvor mye kcal pr 100 gram eller pr. stykke var det i den?

 

Dagene går så altfor fort, travelt, men har fått tid til like mye trening som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg spent på din sunne sjokoladekake, var den god? Er det mulig at du vil dele oppskriften med oss? Hvor mye kcal pr 100 gram eller pr. stykke var det i den?

 

Dagene går så altfor fort, travelt, men har fått tid til like mye trening som vanlig.

 

 

Ja, kaken ble absolutt god, og ikke minst både mektig og mager :-) Hele kaken inneholder knappe 600 kcal, fordelt på 403 på kaken og 193,5 på glasuren! Delt på 8 biter vil det si 75 kcal pr bit :-) Til sammenligning inneholder 1 plate Premium 70% sjokolade 595 kcal...

Oppskriften er som følger:

1 egg

2 eggehviter

15 g mandelmel

15 g proteinpulver

15 g fiberhusk

0,5 dl sterk kaffe

0,5 dl sukrin

10 g kakaopulver

50 g mager kesam

1 ts bakepulver

Kanel og kardemomme, ca 1 ts

 

Stivpisk eggehvitene. Bland det andre sammen og vend det forsiktig inn i hvitene. Stekes i rund form ca 20 min på 175 grader.

 

Glasur:

100 g Philadelphia light

10 g kakaopulver

25 g sukrinmelis

2 ss vann

10 dråper flytende stevia (sweet toffee).

 

Kaken falt i smak hos både mann og voksent barn - og etter 2 stykker var jeg godt forsynt. Tror proteinpulveret og mandelmelet har æren for at den ble så mektig, så spander en tur på helsekosten hvis dere ikke har ingrediensene i huset. Det kan lønne seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppskriften Veteran, den skal nok prøves en dag, men mye nytt å kjøpe inn ser jeg.

Er det mulig å spise litt proteinpulver for å ikke bli sulten? blande det ut i litt juice? dette var bare en tanke som slo meg.

 

Jeg føler på å være sulten ofte fra rett etter jeg har spist middag og ut kvelden, og da er turen lett inn til kjøkkenet og valnøttene. Jeg spiser for mye nøtter og de gir meg fett, valnøttene ble erstatningen for sjokoladen og nå ser det ut som jeg må kvitte meg de også hviss jeg skal gå ned i vekt.

Jeg har dessuten spist noe sjokolade Camkir så jeg er ute av dansen, hvordan har du klart deg?

Jeg starter igjen med sjokoladekutt fra 1.mai.

 

Jeg hadde kun 200 gram i nedgang denne uken og det er for lite i forhold til ønsker, trening osv.

Mulig tabelettene jeg tar for en betennelse i foten kan være med å påvike litt her, jeg vet ikke.

Kjenner meg oppgitt og lei meg.

 

Det har vært utfordringer med kake på jobb og bursdagsfeiring privat. Det samme vil det være i uken som kommer. Jeg har bestemt meg for å gjøre så godt jeg kan også vil jeg forberede meg på å gå 100 eller 500% inn for å gå ned de siste kiloene fra og med 1.mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan jeg hive meg på her? Er med i en annen tråd, men den er lite aktiv for tiden.

Jeg har vært her inne alt for lenge, og vekta har en tendens til å bare rikke seg noen gram enten opp eller ned. følger ikke opplegget slavisk her, men prøver å ha et sunt kosthold og et par løpeturer i uka, men noe gjør jeg feil, for jeg går ikke ned!!! :angry:

Helgene ødelegger for meg, da har jeg LOV til å spise skjokolade, men det blir ikke bare med den ene, blir gjerne tre-fire stk pluss en halv pose chips som er min andre last.

Hvis jeg klarer meg uten sjokkis en periode, så forsvinner søtsuget litt, men så sprekker jeg, og så er vi igang igjen.... :blink:

Kaller ikke meg selv for tykk, men vil gjerne ha av meg ca 5 trivselskilo, av de 10 som er kommet snikende på i de senere år. Er 39 år, har to barn på 11 og 14 år.

Nei, fridag i dag, så da står en løpetur på programmet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan jeg hive meg på her? Er med i en annen tråd, men den er lite aktiv for tiden.

Jeg har vært her inne alt for lenge, og vekta har en tendens til å bare rikke seg noen gram enten opp eller ned. følger ikke opplegget slavisk her, men prøver å ha et sunt kosthold og et par løpeturer i uka, men noe gjør jeg feil, for jeg går ikke ned!!! :angry:/>

Helgene ødelegger for meg, da har jeg LOV til å spise skjokolade, men det blir ikke bare med den ene, blir gjerne tre-fire stk pluss en halv pose chips som er min andre last.

Hvis jeg klarer meg uten sjokkis en periode, så forsvinner søtsuget litt, men så sprekker jeg, og så er vi igang igjen.... :blink:/>

Kaller ikke meg selv for tykk, men vil gjerne ha av meg ca 5 trivselskilo, av de 10 som er kommet snikende på i de senere år. Er 39 år, har to barn på 11 og 14 år.

Nei, fridag i dag, så da står en løpetur på programmet! :)/>

 

 

Kjekt at du vil bli med i forumet Karmani, vi trenger flere aktive her inne. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, har hatt det sånn i mange mange år. Kiloene kommer gradvis på og plutselig er det blitt 5-10 for mye. Forbrenningen synker med alderen det samme gjør aktiviteten på oss voksne som da ikke langre har små barn å springe etter. Dessuten så er i hvertfall jeg mer trett og sliten nå etter en jobbedag enn når jeg var 20-30 år.

 

Men nå tar vi altså tak igjen og vil kvitte oss med noen kilo før bikinisesongen. Heia oss, vi skrives mer etterhvert, jeg har og veiedag om tirsdagen:)

 

Hvordan går det med dere Camkir og Veteran?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp igjen, 0.3... :angry:

Og jeg som har vært så flink med maten, men litt lite trim, kanskje... :unsure:

Jaja, får bare fortsette, må kanskje begynne å registrere maten igjen, men det er jo så kjedelig, og tar så mye tid... :o

Tror jeg spiser det jeg skal kalorimessig,hvertfall i ukedagene, verre med helgene...jaja, da er det frokosttid! ( Og kanskje en løpetur etterpå?) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp igjen her og Karmani vi er i samme båt.

 

Jeg gjør idag stor planlegging for ett nytt kosthold fra 1.mai, altså imåren. Jeg skriver ned, planlegger, veier og kjøper inn akkurat det som skal spises nå 1 uke frem i tid. En uke om gangen. Det blir knallhart å holde, det vet jeg, jeg må være sta og streng med meg selv. Jeg må tenke hva vil jeg? hvordan vil jeg se ut i bikinien om 2 måneder? Hvordan er selvfølelsen nå og hvordan vil den være om -5 kilo?

 

Sjokolade og snop skal jeg ikke spise noe av.

 

Det er kosten som er min utfordring, treningen har jeg fast rutine på som jeg aldri svikter, nettopp fordi det er så gøy.

 

Nå har jeg psyket meg opp den siste uken og er veldig klar til å skikkelig ta tak fra 1.mai.

Bli med da vel:) alle dere som leser dette forumet og som er i forumet, så pusjer vi hverandre:))

 

Imåren er begynnelsen på ett nytt kosthold, den første uken blir tøff, men jeg skal klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Da er jeg i full gang med vektreduksjonen. Matinntaket har kun vært sunt og godt, kanskje spiser jeg litt lite, men da går kiloene av på meg. Ja, jeg er sulten, men tyr til KUN sunn mat. Mye grønnsaker både kokt og rå, tomater og litt druer. Nå er jeg sta og bestemt på å nå målet raskt og har hodet med meg.

 

Er spent på neste ukes vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i full gang med vektreduksjonen. Matinntaket har kun vært sunt og godt, kanskje spiser jeg litt lite, men da går kiloene av på meg. Ja, jeg er sulten, men tyr til KUN sunn mat. Mye grønnsaker både kokt og rå, tomater og litt druer. Nå er jeg sta og bestemt på å nå målet raskt og har hodet med meg.

 

Er spent på neste ukes vekt.

 

Hei.

 

Blir spennende å følge deg.

Hvor mange kcal spiser du om dagen nå da??

 

Jeg klarer ikke å være sulten.

Siden jeg ble i litt bedre form og får trent litt hver dag, så ha jeg ligget på litt over 2100 kcal men har siden forrige onsdag, gått ned 1,6 kg.

Men må sikkert etter hvert ned på kcal innhold.

 

Lykke til å så snakkes vi her ute :)

 

Når har du veiedag??

Prøver å holde meg til mandager jeg da...

 

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Hei.

 

Blir spennende å følge deg.

Hvor mange kcal spiser du om dagen nå da??

 

Jeg klarer ikke å være sulten.

Siden jeg ble i litt bedre form og får trent litt hver dag, så ha jeg ligget på litt over 2100 kcal men har siden forrige onsdag, gått ned 1,6 kg.

Men må sikkert etter hvert ned på kcal innhold.

 

Lykke til å så snakkes vi her ute :)/>

 

Når har du veiedag??

Prøver å holde meg til mandager jeg da...

 

God helg.

 

 

Tjorven: Nå ligger jeg på 1000 kcal pr.dag, jeg vet det er lite, men jeg har testet at jeg forbrenner kun 1750 på ett helt døgn og hviss jeg skal ned i vekt raskt må jeg legge meg på så lavt. Jeg legger til 300-400 kcal de dagene jeg trener.

Jeg har heller ikke klart å være sulten på veldig lenge, jeg har hatt så stor appetitt, liksom aldri blitt mett, og har derfor spist godt og derfor har kiloene kommet på snikende igjen.

Jeg spiser nå 5 måltider til dagen kl.8,11,14,17,20, idag går bedre enn i går. Antar magesekken vil krympe og venne seg til matinntaket. Også er jeg så innstilt og motivert.

 

Jeg har veiedag på tirsdagen, så supert bra Tjorven med ned 1,6 kilo, bra at du har fått trent, jeg vet akkurat hvordan du har det. Har du vurdert de nye tabl de snakket om på TV2 "LDN" google det og du kan lese om de.

 

En fin helg til deg og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven: Nå ligger jeg på 1000 kcal pr.dag, jeg vet det er lite, men jeg har testet at jeg forbrenner kun 1750 på ett helt døgn og hviss jeg skal ned i vekt raskt må jeg legge meg på så lavt. Jeg legger til 300-400 kcal de dagene jeg trener.

Jeg har heller ikke klart å være sulten på veldig lenge, jeg har hatt så stor appetitt, liksom aldri blitt mett, og har derfor spist godt og derfor har kiloene kommet på snikende igjen.

Jeg spiser nå 5 måltider til dagen kl.8,11,14,17,20, idag går bedre enn i går. Antar magesekken vil krympe og venne seg til matinntaket. Også er jeg så innstilt og motivert.

 

Jeg har veiedag på tirsdagen, så supert bra Tjorven med ned 1,6 kilo, bra at du har fått trent, jeg vet akkurat hvordan du har det. Har du vurdert de nye tabl de snakket om på TV2 "LDN" google det og du kan lese om de.

 

En fin helg til deg og:)

 

Det var ikke mye av inntak, nei.

Håper det går bra i helga, også.

Lykke til.

 

Takk skal du ha for informasjonen ang "LDN",

skal til lege om en uke og da skal jeg si jeg vil præve dette.

Som jeg sier, smertene kan jeg leve med, men utmattelsen er ikke noe liv.

 

God helg.

og gleder meg til å se hvor mye du har gått ned på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Lørdag og fridag betyr treningsdag for meg. Det er tøft å stå i mot alt jeg har lyst på, men til nå har jeg klart det:) Snikveide meg idag og så en flott nedgang på vekten og det er enda lenge til tirsdag og veiedag. Flere cm rundt magen er borte:) og buksene begynner å føles ok igjen.

 

Det er smart å ha grønnsaker lett tilgjengelig, det er sundt og det metter.

Det er vanskelig å gå i butikken å kjøpe lørdagsgodt til de andre i familien, det beste er å være god å mett før jeg handler.

 

Gleder meg til en god treningsrunde idag og imorgen og til sunne mat-valg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Trening med mening:) en flott start på en søndag:)

Det har vert en sunn og god helg med bare rette valg. Kjenner at kroppen er glad for det, det gir mer energi og glede når jeg kjenner at buksene sitter løsere:)) måtte det vare.

 

Føler meg ganske alene her i forumet nå, er dere med videre eller skal tråden avsluttes? Kjenner jeg trenger noen å "snakke" med her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karmani

Joda, jeg er her, ikke forlat ,meg :o !

har litt dårlig tid nå, skriver sikkert mer senere, og skal bli flinkere til å komme med innlegg. hadde forresten vært gøy om du skrev ned et par dagsmenyer, litt tips til ei som har litt lite fantasi for tiden...

Må gå nå, snakkes siden...ps. ned 0.3 denne uka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Tirsdag og veiedag og stor jubel for hele 1,5 kilo ned denne uke:))) yess endelig.

Denne nedgangen fortjener jeg virkelig etter en uke med fokus, fokus, fokus på sunn mat og ingen utskeielser utenom noen druer (som ikke er utskeielse i det hele tatt).

De vanskeligste dagene var lørdag og søndag.

Treningen ligger inne hver uke uansett så det er ikke der problemet mitt er.

 

Karmani bra at du stakk innom idag og gratulere med 300 gram ned denne uken, da går det den rette veien:)

 

Denne uken har jeg spist:

Brødskive til frokost med skinke og paprika evt agurk.

2 skiver til lunch med makrell i tomat eller kyllingpålegg med tomat. En halv bar (Noka) til mellommåltid, en liten porsjon middag uansett hva jeg lager, men styrer unna fete sauser og dressinger. Knekkebrød til kvelds gjerne med smøreost eller brunost. Drikker ikke melk, men tar gjerne en youghert. Drikker mye mye vann.

Spiser mye grønnsaker både rå og kokte. Spiser ikke frukt som eple,pærer el banan.

 

Jeg har ligget på ca 1000 kcal som er veldig lite, men som fungerer for meg siden jeg har lav forbrenning pr. døgn målt til 1750. De dagene jeg trener spiser jeg 300-400 kcal mer.

 

Hvor mye i kcal spiser du og hvordan ser din dag/uke ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...