Gå til innhold

SJOKOLADEAVHENGIG og SKAL ned 3-5 kilo innen 1.juli


Gjest bronzee
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Gratulere så mye med flott nedgang på vekta Bronzee - ja, 1,5 kg på 1 uke er jo helt rådd. Ja, det nytter å spise mindre.

Du er skikkelig flink.

Må nok holde meg på 17-1800 jeg, og prøve å trene ca 2 TP hver dag.

Ikke kommet igang med treningen, skikkelig denne uka.

Men har fått litt styrketrening i går, og tur i dag så er da i gang.

Nei, det er vel ikke trening som er problemet for oss, Bronzee :)

 

Jeg gikk ned 400 gram siste uke. Har veiedag på mandag, fortsatt.

 

Ser ut som det er mange som faller av på alle forum nå i vår.

Rart at alle er i mål for sommeren, allerede...

Eller kanskje det er får få kilo vi skal ned...

 

Jeg henger meg litt på med deg her, kanskje ikke hver dag, og så håper vi flere av damene dine kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest bronzee

Hei.

 

Gratulere så mye med flott nedgang på vekta Bronzee - ja, 1,5 kg på 1 uke er jo helt rådd. Ja, det nytter å spise mindre.

Du er skikkelig flink.

Må nok holde meg på 17-1800 jeg, og prøve å trene ca 2 TP hver dag.

Ikke kommet igang med treningen, skikkelig denne uka.

Men har fått litt styrketrening i går, og tur i dag så er da i gang.

Nei, det er vel ikke trening som er problemet for oss, Bronzee :)/>

 

Jeg gikk ned 400 gram siste uke. Har veiedag på mandag, fortsatt.

 

Ser ut som det er mange som faller av på alle forum nå i vår.

Rart at alle er i mål for sommeren, allerede...

Eller kanskje det er får få kilo vi skal ned...

 

Jeg henger meg litt på med deg her, kanskje ikke hver dag, og så håper vi flere av damene dine kommer tilbake.

 

 

Tusen takk Tjorven, ja denne pangstarten gir pågangsmot til "sommerkroppen"hihi

 

Gratulere selv med fin "normal" nedgang på 400 gram, dette går veien for oss nå. Vi gir oss ikke, vi er ikke i mål, det er nå vi trenger hverandre.

 

Supert at du vil henge deg på her inne. Nei vi skriver ikke alltid hver dag, men jeg trenger mer aktivitet her enn hva det er nå, ellers må jeg over i en annen tråd. Jeg synes det er lettere når vi er flere.

Ha en fin kveld og onsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Denne uka har hittil vært veldig fin ang matinntaket.

Ligger i snitt på litt under 1800 kcal, men pga av nok en forkjølelse,

så har det blitt lite med trening, men har kommet opp i 3,5 TP og kanskje

det blir noen i dag, også. Ser ut som det lysner ute og da er det lettere å

komme ut enn når tåka er tykk som grøt.

 

Egentlig er min oppgave i dag og finne frem sommerklær.

Det er jo alltid spennende.

For i forhold til i fjor, veier jeg 7,5 kg mindre og 2 kg mer,

det vil si at jeg ved St.Hans i fjor, veide 72 kg og når vi skreiv

midten av august veide jeg 64,5 kg.

Du verden å flink jeg var da :)

Jeg liker å slanke meg i bolker, fort ned og ligge der en stund og så noen kilo igjen.

Sakte og rolig blir bare ned og opp og ned igjen,for meg, ser det ut som

 

Selv om jeg denne uka har vært flink ang matinntaket så har jeg hoppet opp i vekt.

Skjønner meg ikke helt på denne vekta.

Når jeg spiser mindre går jeg opp i vekt, men ligger jeg på 2000 kcal går jeg ned,

sånn ca 400 g i uka. Men jeg vil ned mer og litt fortere og bli ferdig med det.

Men jeg er nok avhengig av å få trent for å gå ned. Bare å spise mindre går ikke her, ser det ut som.

 

God dag videre og flott helg til dere som tar den herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Dagen startet bra med en joggetur ute, ca 14 grader overskyet og noen regnbyger. Jogget intervall ute nesten 1 time, tok 15 min styrke hjemme etterpå og rokkering.

 

Idag er det litt husarbeid, baking og god men sunn matlaging som står på programmet. Gleder meg.

 

Tjorven, ja vet hvordan du har det, av og til er rett og slett ikke vekten venn med oss uansett om vi gjør riktige valg. Jeg velger å tro det har med dagsformen, vann i kroppen, syklus osv å gjøre. Tar du betennelsesdempende tabletter så spiller det også inn.

 

Enig med deg i det å gå raskt ned fort også stabilisere det der før en går videre ned er en bra måte å gå ned i vekt på:)))

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Takk skal du ha Bronzee.

Skal til legen i dag og spent på hva han sier ang det du foreslo.

 

Gårsdagen ble ikke helt etter planen.

Spiste litt for mye, litt over 1900 kcal.

Ikke trening i det hele tatt.

Vist det å prøve klær ikke er trening da ;)

 

Ja, jeg fant frem sommerklærne i går og det var både deprimerende og mor.

Hadde klær fra str.36-42.

40 og 42 var for stort, så det havner nå på Frelsesarmeen og noe hos ei venninne.

36 var litt trangt.

Så nå er det bare å ta seg sammen og holde seg på 1700 kcal og håpe på å få trent litt, også.

Dansetur med båt fra søndag. Håper det er noen å danse med så jeg får svidd av noen kcal der.

 

God dag videre og flott lørdag og helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Mistet fokuset helt her... Skjedde for mye privat og sjokolade og usunne ting har gått ned på høykant.... :-(

 

Men nå får det være nok :-)

 

Har meldt meg på I Form løpet i Oslo så nå er det fullt fokus på sunn mat og trening!!! Og det er jo sommeren snart også :-) Mange gode grunner til og stramme inn :-)

 

Full start i dag og håper vekta ikke er altfor ille i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Camkir, nå ble jeg glad, jeg har savnet deg her inne, jeg mister helt fokus når jeg ikke har noen å skrive til her inne så jeg hadde tenkt å gi meg i dette forumet og hoppe inn i ett annet aktivt.

 

Vil du være aktiv så blir jeg her? Skal vi holde oss fra sjokolade sammen og starte på likt slik vi engang gjorde? vi var så flinke da, det er snart siste sjanse før sommerferien og sommerkroppen:) Er det noen andre av dere i forumet som vil bli med? gi lyd:)

 

Jeg har og spist sjokolade igjen både lørdag og søndag og litt idag, og vekten har gått noe opp igjen dessverre. Jeg føler meg så sulten hele tiden, og matlei (ikke sjokoladelei dessverre).

Når det er sagt så har jeg løpt utendørs torsdag og fredag, har kjøpt meg nytt antrekk både sko, bukse, løpejakke osv. Idag ble det tredemølle inne pga veldig dårlig vær.

 

Jeg sier det igjen mitt problem er mat/og aller helst sjokoladeinntaket, sikkert fordi jeg spiser for lite mat. Treningen er jeg kjempeflink på og slurver aldri unna med det.

Tror jeg må ha ett slags spiseproblem????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Camkir, nå ble jeg glad, jeg har savnet deg her inne, jeg mister helt fokus når jeg ikke har noen å skrive til her inne så jeg hadde tenkt å gi meg i dette forumet og hoppe inn i ett annet aktivt.

 

Vil du være aktiv så blir jeg her? Skal vi holde oss fra sjokolade sammen og starte på likt slik vi engang gjorde? vi var så flinke da, det er snart siste sjanse før sommerferien og sommerkroppen:) Er det noen andre av dere i forumet som vil bli med? gi lyd:)

 

Selvfølgelig vil jeg slå følge med deg Bronzee :-) jeg er klar for null sjokolade sammen med deg!! Vi har klart det før, og vi klarer det igjen !!!! :-)

 

Men vi må være aktive :-) ellers sklir det ut !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Selvfølgelig vil jeg slå følge med deg Bronzee :-) jeg er klar for null sjokolade sammen med deg!! Vi har klart det før, og vi klarer det igjen !!!! :-)

 

Men vi må være aktive :-) ellers sklir det ut !

 

 

Veldig bra Camkir. Da noterer vi 1.dag fra i morgen av 14.mai ok? sammen er vi sterke og påvei mot drømmekroppen/sommerkroppen hihi :)

 

Ja vi skal og må være aktive, det er en selvfølge for å lykkes, det har vi og erfart før:) heia oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Veldig bra Camkir. Da noterer vi 1.dag fra i morgen av 14.mai ok? sammen er vi sterke og påvei mot drømmekroppen/sommerkroppen hihi :)/>

 

Ja vi skal og må være aktive, det er en selvfølge for å lykkes, det har vi og erfart før:) heia oss:)

 

Heia oss!!! Dette klarer vi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karmani

Jeg er her altså, men ikke så mye jeg burde, tiden strekker ikke helt til for tiden, og jeg har gått opp 0.4 kg denne uken, grrr!

Et liv uten sjokolade? Klarer dere det er dere gode, for det kan jeg bare innrømme; det klarer ikke jeg!

Men jeg er med på å halvere det jeg spiser av godt i helgene, det er hvertfall en start!

Ellers spiser jeg tålig sunt i uka:

Frokost: en herbashake de dagene Morgæn er hektisk, ellers havregryn eller knekke rød med magert pålegg.

Lunsj: to skiver nybakt brød( baker i barnehagen hvor jeg jobber)

middag: f.eks laks med salat og ei potet, fiskeboller, bruker mye kylling i ovn med fullkornsris og salat, og bytter ut kjøttdeig med karbonadedei alltid.

kvelds: 1-2 knekke brød, en fettfattig youghurt, en frukt eller gulrot.

Jevnt over er dette sånn ca hva jeg spiser i løpet av en dag, ligger på ca 1600 kalorier, avogtil under, men sikkert over 2000 i helgen. Spiser jeg for lite, så går jeg opp i vekt....samme hvis jeg trener mye, så tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

1.dag uten sjokolade, kjenner suget idag ja, men nå er det snart middag her så får jeg håpe at det demper seg helt. Ja kan jo håpe på det ihvertfall. Jeg skal prøve å være opptatt med noe i hele ettermiddag og kveld slik at jeg ikke sitter å kjenner etter:)

 

Karmani ja bli med du og på halvering, det er bra det og:) opp 400 gram er ikke avskrekkende, og jeg er sikker på at nå skjerper du deg extra. Jeg har og gått opp denne uken 1,1 kilo faktisk, men nå er jeg veldig gira på sjokoladestopp og da vil jeg tro at kiloene går av, av seg selv.

 

Trening idag og, en god stram opp time på treningssenteret nå i ettermiddag:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Halvering er bra det og Karmani :-)

 

Første dagen har vært pyton, men vet det bare kan bli bedre!!!

Jeg har fått det til før og VET at jeg klarer det :-)

 

Heia Bronzee, så flink du har vært :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Ble det "bare" med snoking Camkir??? håper du erstattet det med sunn god mat istedet.

 

Jeg er den rette som snakker, jeg synes dette er knallhart og vanskelig, er litt sur faktisk. Idag måtte jeg innom butikken på vei hjem for å handle noen få ting til middagen. Jeg kom ut met valnøtter og som ikke sto på lappen. Jeg hadde tenkt å kutte ut valnøtter og pga jeg spiser for mye av de og det er mye fett i de selv om det er det "sunne" fettet.

Så idag har jeg altså spist mye valnøtter og er god og mett men har lyst på mer og mer.

 

Vekten var lik fra tirsdag. Været er surt og kaldt så det frister ikke med ute-gym idag.

Er dessuten trett og litt uvel idag, blir sofaen nå.....

 

Har vi mer tips og råd å dele med hverandre, sunne gode sjokoladeting vi kan spise? ikke nutrilettbar, de liker jeg ikke.

Hva gjør dere på 17.mai ang gotterier, kaker, is osv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ser fokuset deres blir mot sjokoladeavhengighet,igjen, og der er jo det forumet er, også.

Men ettersom du etterlyste flere, Bronzee, og jeg følger med deg, litt, ettersom jeg "kjenner" deg over flere perioder her inne, så hengte jeg meg på.

 

Men jeg sliter ikke med sjokoladeavhengighet... men spiser litt innimellom og så kan jeg holde meg unna i lange perioder og når jeg spiser litt sjokolade er det kakaosjokolade på 70 %, synes Friskis med sjokoladetrekket er godt innimellom og samme med kokosboller med mørk sjokolade. Men dette spiser jeg ikke ofte...

Er mer avhengig av det søte i frukt og bær så spiser alt for mye av det om dagen. Nå er den jordbære de har på Rimi, helt herlig.

Sund sjokolade finner det vel ikke noe av??

Men de Biksit kjeksene med sjokolade er vel kanskje ikke så ille??

Men uansett er det mengden som avgjør. Noen biter i nye og ne eller hver dag, går jo bra.

 

Her ble det en halv kilo nedgang siste uka.

 

Jeg følger med deg, Bronzee, fra sidelinja.

Du kan jo holde meg litt oppdatert på min side her ute, også??

 

Lykke til alle dere som sliter så mye med sjokolade-/søthunger.

Håper dere når vekta dere skal til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Da er heldigvis 17. mai, fridager og vannkopper over....

 

Så mange fri og hjemmedager er overhodet ikke bra for meg.... :-(

 

Skapsnokingen gikk rett vest Bronzee, og vekta i dag taler sitt TYDELIGE spor....

 

NÅ er det nok....! Med varmen i pinsa og for mange kilo var pyton!

 

Planen er klar og sunn frokost er allerede inntatt!

 

Håper du Bronzee og dere andre har klart dere bedre enn meg!!!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karmani

Ned 0.2...ikke så verst med tanke på 17.mai og pinse...

Hvis du vil ha sunt "godteri", har du prøvd herbalife sine barer? Er de beste jeg har smakt, kan "nesten" erstatte vanlig sjokolade på en lørdagskveld, spesielt den med vanilje og mandel, som smaker karamell...mmmm...

Ellers hjelper det meg å ta en bit premium, de beste er karamell og så den med mandel. Syns det demper søtsuget noe, og trenger ikke ha mye av den.

Ellers hjelper mat generellt, blir ekstra søtsugen om jeg er småsulten og ikke mett jeg.

Vanlijekesam (lett) med oppkuttet frukt i er også veldig godt og kan hjelpe for søtsuget...

Nei, nå er det frokost på programmet, så er det ut å jobbe litt i hagen i finværet, fri i dag nemlig! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karmani

Ned 0.2...ikke så verst med tanke på 17.mai og pinse...

Hvis du vil ha sunt "godteri", har du prøvd herbalife sine barer? Er de beste jeg har smakt, kan "nesten" erstatte vanlig sjokolade på en lørdagskveld, spesielt den med vanilje og mandel, som smaker karamell...mmmm...

Ellers hjelper det meg å ta en bit premium, de beste er karamell og så den med mandel. Syns det demper søtsuget noe, og trenger ikke ha mye av den.

Ellers hjelper mat generellt, blir ekstra søtsugen om jeg er småsulten og ikke mett jeg.

Vanlijekesam (lett) med oppkuttet frukt i er også veldig godt og kan hjelpe for søtsuget...

Nei, nå er det frokost på programmet, så er det ut å jobbe litt i hagen i finværet, fri i dag nemlig! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Tirsdag og veiedag, jeg er storfornøyd med -700 gram denne uken som det har vært både 17.mai og pinse. Mye trening/aktiviteter i tillegg til riktig valg innen mat.

 

Camkir det er bra at du nå bretter armene opp, du klarer det, sammen er vi sterke:) Fint om du skriver vekten din i signaturen uke for uke slik at vi kan følge med deg og slik at du får presset på deg når vi andre skal følge deg uke for uke.

 

Tjorven veldig koselig at du skriver innom, fortsett med det, jeg vil besøke deg på din side og.

Flink var du med -500 gram forrige uke, håper det går din vei nå. Nei du har ikke sjokoladesuget har jeg forstått men kanskje noen andre laster?? som du bare må ha?.

 

Ønsker alle en fin uke med riktige valg, vi må være aktive her inne, da går det lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Ned 0.2...ikke så verst med tanke på 17.mai og pinse...

Hvis du vil ha sunt "godteri", har du prøvd herbalife sine barer? Er de beste jeg har smakt, kan "nesten" erstatte vanlig sjokolade på en lørdagskveld, spesielt den med vanilje og mandel, som smaker karamell...mmmm...

Ellers hjelper det meg å ta en bit premium, de beste er karamell og så den med mandel. Syns det demper søtsuget noe, og trenger ikke ha mye av den.

Ellers hjelper mat generellt, blir ekstra søtsugen om jeg er småsulten og ikke mett jeg.

Vanlijekesam (lett) med oppkuttet frukt i er også veldig godt og kan hjelpe for søtsuget...

Nei, nå er det frokost på programmet, så er det ut å jobbe litt i hagen i finværet, fri i dag nemlig! B)/>

 

Jeg syntes Nutrilett sin brownie bar er desidert best :D

Og bær/frukt med vaniljekesam er bare supergodt!

Gjelder bare og snu tankegangen litt nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Tirsdag og veiedag, jeg er storfornøyd med -700 gram denne uken som det har vært både 17.mai og pinse. Mye trening/aktiviteter i tillegg til riktig valg innen mat.

 

Camkir det er bra at du nå bretter armene opp, du klarer det, sammen er vi sterke:) Fint om du skriver vekten din i signaturen uke for uke slik at vi kan følge med deg og slik at du får presset på deg når vi andre skal følge deg uke for uke.

 

Gratulerer med vektnedgang begge to!!! Det er jammen bra med tanke på både 17. mai og pinsa!

 

Og takk for påminnelsen Bronzee! :) Signaturen må oppdateres! Da må jeg stå på ekstra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Uten sjokolade her og, nå går det veldig bra, er litt overrasket selv. Vil anta jeg er i en god periode hvor jeg ikke har den store trangen, holder på den så lenge jeg kan:)

 

Ryker vi en dag så gjelder det om å ikke ryke for alltid da men å fortsette dagen etter.

 

Sommerferien er like om hjørnet damer, heia oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...