Gå til innhold

Nå er jeg i gang


Gjest 58kg
 Share

Anbefalte innlegg

Dagens registrering 60,9. Alltid opp etter fastedagene, selv på 1200 kkal og en joggetur. Daglig blir det 2 TP på meg (joggetur pluss en halvtime rask gange til og fra jobb).

 

Veiedagen er om to dager og jeg ligger langt unna delmålet mitt på 60,0 kg. Gjør en redelig innsats helt etter programmet (veldig fornøyd med meg selv!) men resultatet er svært beskjedent denne uken. I alle fall på vekten. Men bra resultat på målebåndet - den er helt wow. Håper på "et sprang" nedover på vekten i morgen, det har jo skjedd før. Belønningen må jo komme!

 

 

Fikk svar på alle blodprøver bortsett fra d-vit, den må jeg vente på. Godt med elektroniske prøvesvar, før måtte man vente en evighet.

 

Alt er jo helt perfekt, har indre organer som en 20-åring. Jeg er i en tilstand av "gladsjokk". Gikk jo og bekymret meg om kanskje leve på så lavt antall kalorier ikke er bra for meg, blabla bla...du vet. Fikk rene drømmeverdier på blodprøvene. Kolesterol 3,7, blodglukose 4,4, urinsyre 201. Stoffskiftet er også helt normalt, tsh på 1,3 og ikke lavt!! Ingen kan nå fortelle meg at faste ikke er sunt eller bra og bremser stoffskiftet. Har ikke vondt noe sted, føler meg lett i kroppen, da må det være bra for meg. Men det å se sine egne helt perfekte blodverdier er noe helt annet enn synsing. Forsker jeg - så forsker jeg seriøst :)/>/> :)/>/> :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens Sjokk: 61,7. 1 kg opp. Syns selv jeg var kjempeflink til å ikke overspise på festen.... Desto større sorgreaksjonen. Dagen begynte med en joggetur kl. 6:30...ble presset ut i kulda av samboeren. Han sa at hvis vi ikke jogger på morgenen, vil jeg gråte resten av dagen over vekta, hehe:) og det ville han ikke. Hadde nok rett, den joggeturen hjalp en del...

 

Igjen er jeg på den fæle vekta 61.... Holder på å bli gal. Skikkelig "set-point". Sultestreik neste??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens registrering 62,2 - full krise. Helgen har vært veldig avslappende, men matmessig ikke så sunn: en håndfull nøtter her og der, pannekaker til middag i går, brie på brødskiva, og så videre. Ikke så store utskeielser hver for seg kanskje, men summen vises på vekta - den lyver aldri. Ingen vits med å gjøre seg unnskyldninger, helgekos og sånn, bare bullshit. Det går an å kose seg på andre måter enn med overspising. Jeg burde ha vært litt klokere enn så. Men så var jeg det ikke. Joggeturen i går ble det heller ingenting av. Back on track i dag. Heldigvis er det fastedagene i dag og i morgen. Skjerpings! :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 58kg.

 

Ble så stille fra deg, både her og hos meg.

Håper det går bra med deg.

 

Selv om vekta hopper litt, så må du ikke gi opp...

 

Okei, noen dager med overspising, men ikke gi opp for det.

 

Jeg har selv sist for mye, trodde jeg, noen uker, og gått opp i vekt,

Men denne uka har jeg fått trent ved siden av å spist for mye og vekta er på vei ned, igjen.

Ikke lett å skjønne seg på denne vekta og kroppen.

 

Håper du snart er tilbake.

skriv noen ord for det.

Alle har opp og nedturer...

Men det er når det ikke går så bra at vi trenger hverandre.

 

God dag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 58kg.

 

Ble så stille fra deg, både her og hos meg.

Håper det går bra med deg.

 

Selv om vekta hopper litt, så må du ikke gi opp...

 

Okei, noen dager med overspising, men ikke gi opp for det.

 

Jeg har selv sist for mye, trodde jeg, noen uker, og gått opp i vekt,

Men denne uka har jeg fått trent ved siden av å spist for mye og vekta er på vei ned, igjen.

Ikke lett å skjønne seg på denne vekta og kroppen.

 

Håper du snart er tilbake.

skriv noen ord for det.

Alle har opp og nedturer...

Men det er når det ikke går så bra at vi trenger hverandre.

 

God dag videre.

 

Hei Tjorven, så hyggelig å høre fra deg og takk for støtten:) helt riktig, noen dager med (nesten helt) frie tøyler og god mat. Oppleves som en riktig nedtur å gi opp for maten igjen. Vekta har igjen stagnert på 61,1.....langt bak delmålet mitt i dag. Men som du sier man må ikke gå opp! 13 dager igjen til 17.... Jeg SKAL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Feirer 60,8 på vekta. Tross besøk og fest, minus 300 g på vekta. Holdt meg til 1000 kkal. Siden det var meg og sambo som stod for maten, lagde vi en smart meny av fransk tomat-og linsesuppe som har mye smak men nesten ingen kalorier, salat og aspargespai. Til dessert is og bringebær. Gikk kjempebra, dette. 12 dager til målet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig pene tall på vekta - 60,1 i dag. Minus hele 700 g etter en 1000-kkal dag. Kanskje vinner jeg veddemålet med samboeren likevel og lar kortet mitt ligge hjemme ;) Har fått troen tilbake. Det hadde vært fantastisk.

I dag og i morgen fastedagene, men jeg lurer virkelig på om jeg trenger disse når jeg er på så pass stor kalorirestriksjon som nå. Har lært veldig mye av fasteprosjektet, fasten kan også være nyttig, og særlig på begynnelsen av slankeopplegget. Prøver å kjøre vanlig 1000-1200 kkal dagene med frokost, lunsj og middag - det passer meg mye bedre. Kan evt. bruke fasten bare som "dagen derpå" i tilfelle overspising (som jeg håper jeg slipper nå på spurten, føler meg kjempemotivert igjen og i en god måltidsrytme).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt opp i dag - vekta er 60,3. Jobb og kveldskurs i går og i dag, ingen tid til trening (og ikke særlig lyst, heller). Mai pleier å være en hektisk måned, masse å gjøre, masse å tenke på. Dessverre en del sosialt (jo mindre sosialt, jo bedre for helsa fant jeg ut, må balansere).

10 dager til målet... Vil, må, skal. Forteller alt dette til meg selv mange ganger om dagen...Må nok være helt ekstremt motivert disse siste dagene... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ned - igjen 60,1. Vil bryte gjennom 60-tallet i morgen og ned på 59. Vil aldri nå målet hvis tråkkingen på stedet fortsetter. Var ekstra flink i går og gjorde noe jeg aldri har gjort før - gikk fra kveldskurset en halvtime før tiden og jogget! Kjæresten min var veldig glad og joggeturen gikk som en drøm. Var jo helt nydelig vær :) i morgen er planen FEMTIKLUBBEN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Bravo! 59,9! Feirer minus 5 kg siden jeg begynte slankingen her på forumet 3.april. Ikke verst resultat - 5 kg på 5 uker. Har all grunn til å skryte av meg selv uhemmet!

Nå gjenstår de siste 2 vanskeligste kg. Tiden er utrolig knapp, har passert alle rimelige frister. Det verste er at mensen nærmer seg igjen og kan ødelegge for resultatet. Har jo store økonomiske fordeler hvis jeg klarer innveiingen på 17.mai:) Må klare!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! Kjempebra jobbet :D/>/>/>/>/>

 

Tusen takk, j87! Så hyggelig med gratulasjoner! :)/>/>/>/> Ser du Har mål 59,9 og har laget en fornuftig plan. Ønsker deg masse lykke til! Du klarer dette! :)/>/>/>/>

 

I dag er ny jubel på vekta - 59,4. 500g ned siden i går.

 

Gjorde en endring i går som jeg tror ga meg en kjempefin resultat i dag. Har nemlig erstattet middagen med havregrøten kokt på melk og hjemmelagd smoothie (kun bær, ingen tilsatt sukker) ca. 2 timer etter midagen. Det ga meg færre kalorier om kvelden noe jeg begynner å skjønne er meget viktig for vektnedgang. Denne siste uken skal jeg spise hovedsakelig om morgenen og redusere gradvis kaloriene mot ettermiddagen. Det er sikkert dette som skal til.

 

Er veldig fornøyd med sammensetningen av denne menyen i forhold til næringsstoffer (har et program som hjelper meg med dette).

 

Har noe klønete limt inn gårsdagens meny fra matprogrammet mitt, som ga så bra vektnedgang i dag. Som sagt, har jeg gått vekk fra fasteopplegg siden jeg holder meg til 1000-1200 kkal daglig meny, dette gir meg jevnere nedgang fordi jeg spiser fullverdig og kan skyte inn trening. Pluss har positiv og langvarig erfaring med 1000-kkal programmet fra før av. Kan bruke fasten i nødsituasjoner, f.eks. etter overspising (noe jeg ikke har planer om akkurat nå).

 

Tallene betyr kalorier.

 

 

Matvare Enhet Mengde

 

FROKOST   471

Egg, fra frittgående høns, kokt 1 stor 85

Brød Ekstra Grovt, 750 g, Coop, 1 skive 35 g 82

Kaffe, Caffe Latte, enkel, med lettmelk 500g

195 (for 3 kopper Kaffe Latte for hele dagen, var for lat å dele opp)

Helios Linfrøolje 10g 90

Linfrö krossat, Saltå Kvarn, 5g 19

 

 

 

LUNSJ   243

Tomat, uspesifisert, rå 250g 35

Feldsalat, rå 30 g 3

Majones 15g 117

Feta Original, Ekte Gresk, Fontana, 30 g 87

Sitronsaft Lemona, Realemon 5g 1

 

 

 

MIDDAG   211

Melk Ekstra Lett 1/4 liter, Tine 76

Havregryn, lettkokte/store 3 ss 117

Lønnesirup, Citadelle Camp 5g 18

 

 

SNACKS   38

Blåbær, rå, 1 neve 10

Bringebær fryst, Coop 30g 11

Jordbær, rå 1dl 17

 

 

  Sum:   963 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, dette har du nok kontrollen på og det ser ut som en næringsrik og grei kur, for 1 uke.

Lykke til.

Du skal være på 58 blank til fredag om 1 uke??

 

Hvordan har du tenkt å leve nedi sydens sol og varme da??

2 uker du skal være borte??

 

Håper du ikke går opp alt igjen.

 

Heia deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tjorven, håper du har en knallfin dag på Kiel-båten med musikk og dans og godt selskap, og takk for at du titter innom:) Ja du har helt rett, det er mange fristelser på reisen! Skal ikke være borte lenge denne gangen - kun en liten tur til Wien, 5 dager.

 

Men har full kontroll og reisevekt med meg. I fjor klarte jeg å gå ned 17 kg og vedlikeholde vekta. Hemmeligheten er reisevekt og jogging hver bidige dag på reisen. Pluss måtehold, selvsagt. Jeg og samboer var på fem utenlandsreiser etter slutten på slankekuren min i fjor inclusive criuse, det gikk kjempebra. Når jeg går opp på vekta hver morgen, hvis tallene ikke er bra - da er det på med joggesko og bukse og ut og jogge og oppdage fremmede byer og land! Det er faktisk utrolig spennende å oppdage byer på denne måten, og man får venner på hotellet som alltid kommenterer til oss hvor flinke vi er til å jogge sååå tidlig på morgenen :) Samme på cruisebåten - ned på 5.dekk og jogging track!

 

Store øyne på vekta i dag - 59,0 og veiedagen er "bestått med glans". Men frykter mensen som skal være der om et par dager og pleier å ødelegge all innsats. Det blir slit nå helt på slutten....

 

Ønsker deg fortsatt en kjempebra tur til Kiel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en helt vanlig dag i dag - har bikket under 59 og vekta er 58,9. Har ventet på denne dagen siden 2008. Klarte ikke målet i fjor - men klarte i år!!! :P/>/> Veide egentlig 56 på mitt beste i 2008, men 58 har alltid vært min trivselsvekt som jeg holdt siden siste klasse på skolen... Helt til vi startet med denne idiotiske (vel, kanskje også helt nødvendige) IVF-prosjektet som tok fra meg både kropp og sjel og trivsel. I dag setter jeg virkelig strek over dette! Betyr kjempemasse for meg. Ja, min kjære fikk store øyne da han fikk se tallene!!! :o/>/> Vant veddemålet, avtalen var at han skulle få se tallet 58 med hvilketsomhelst antall decimalier (sier han i dag...) Nå venter "shop till I drop" i Wien på lørdag :)/>/> GIRL POWER! Skal helt ned til 58,00 - for meg selv :)/>/> :)/>/> :)/>/> Er helt bestemt på å lande prosjektet. Avtale er avtale! Det er litt sport i dette og det er gøy når man klarer såpass viktige forsetter:) Det er greit å sette høye krav til seg selv!!! :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta står stille på 58,9. Fornøyd og ikke fornøyd samtidig. Fornøyd fordi den ikke går opp, misfornøyd fordi den ikke går ned. Nå odelegger mensen fordi den IKKE er der ennå, regnet med å bli ferdig med den før 17.mai :( Er sliten og tung i låra, har måtte løpe hver dag denne uka og tåle ekstra restriksjoner på mat. Trenger en pause men kan ikke før målet er oppnådd. Noen vil kanskje si hvorfor alt dette slitet for noen tall på vekta? Er det så farlig da å oppnå det noen dager senere? Jeg tenker at jo mer jeg sliter for å oppnå det jeg ønsker nå, jo mer verdifullt det vil kjennes for meg å beholde resultatet. Easy comes - easy goes. Jo mer blodsmak i munnen - jo mer verdifull seier og jo sterkere bevis for meg selv og for kjæresten at jeg holder hva jeg lover. Fire dager til målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skikkelig dårlig morgen her. Kunne ikke vært verre. Vekta viser 60,2. Våknet med ekstremt mye vann i kroppen, kjente at fingrene var sprekkferdige og klødde. Spiste en stor porsjon med veldig salt suppe i går til middag (overdrev med Gastromat). Ble ekstremt tørst hele kvelden og slukte glass etter glass med vann på kurs, kjentes helt feil ut hele greia. Forsøkte å rette opp meg løping sent på kvelden, fikk igjen skikkelig hold (mye vann i mage og i tarm) og joggeturen ble delvis mislykket. Fikk da en anelse om at dette muligens ikke ender helt bra i dag men var likevel sjokkert over tallet. Gråte gråte. Mensen er heller ikke her og bidrar til opphopingen av væsken. Håper den kommer i dag - det hadde betydd minus 1 kg helt av seg selv på 17.mai. Jeg tenker at uten dette vannet er vekten min egentlig rundt 58,5 nå. Må bli kvitt vannet i løpet av nærmeste par dager, forutsatt at mensen kommer. Hormoner er helt umulig å gjøre noe med!

 

Med andre ord, en totalt mislykket start på dagen. Jobber med løsningen for å rette opp elendigheten. Null salt fra nå av og skal kun spise mat som grøt, corn flakes, smoothies og liknende disse dagene. Har så pass peiling på hva som skal til at dette skal jeg klare. Ber for mensen - uten den vet jeg ikke hva jeg skal forvente på vekta 17.mai. Tre dager igjen...THRILLER!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis 1,1 kg vektnedgang siden i går og mensen har kommet - hurra! 59,1. Venter masse nedgang i løpet av de siste to dagene - restene forsvinner nok med "vannet". Ble ingen trening i går, tidsmangel. Full jobb og avsluttende dag på kveldskurset i går, oppgavepresentasjon og kom hjem først ved 22-tiden. To dager igjen til målet! Kroppen ser utrolig fin ut nå, alle kjoler passer og det blir moro å pakke reisekofferten i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det 58,7 på vekta - bare 400 g ned, er litt paff... Forventet litt bedre resultat... På en annen side, er jo jeg i 58-klubben, må jo se positivt på saken! Innveiing i morgen kl.08:00. Blir nok en joggetur både i kveld og i morgen, hehe. Presse presse. Siste dagen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God 17.mai til alle! For en fantastisk dag ute!!! :P/>/>/>

 

Her feires den store seieren - 58,0 på vekta!!! :P/>/>/> Er helt oppe i skyene. I går var det ekstra mye slit, for jeg ikke bare kunne stole blindt på at kroppen min samarbeider på de siste par-tre hundre gram.. Måtte en liten dehydrering til. Fikk tips av en kroppsbygger som jeg kjenner (han bare lo av meg, hahaha tre hundre gram, jeg vet hvordan man skal svette av seg 5 kg på 12 timer). Så han ga meg tips om å stoppe all væskeinntak etter middag, ta en joggetur om kvelden og rett på passiv svetting til jeg blir fornøyd (jeg har ingen sauna hjemme men dundyner og elektrisk varmevest har jeg). Etter bare en times svetting viste vekten 58,5 og jeg tenkte at resten forsvinner vel av seg selv i løpet av natta. Våknet 58,0 - End of story! Kjæresten sa bare ett ord: RESPEKT. Når det dette kommer fra en gutt, så er det supermoro. :P/>/>/>

 

Nå er det 17.mai-frokost her hjemme og kaken står klar (men jeg er ikke så kakesulten, venter på egget mitt med brød til som min kjære lager mens jeg rapporterer her - beste mat i verden servert av beste mann i verden)

 

Er på HV forum etter dette, først 5 dagers pause og storbyferie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucilla

Gratulerer med at du har nådd målet 58kg.Du har vært kjempeflink. :)

 

Håper du har hatt en fin storbyferie til Wien :)/> .Lykke til med å holde vekten,dette klarer du :D/> :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...