Gå til innhold

Nå er jeg der igjen...


Gjest v05
 Share

Anbefalte innlegg

Idag da jeg sto i dusjen bestemte jeg meg, IGJEN! Nå eller aldri..

 

I morgen den 8. april skal jeg starte på min vei til et lettere liv. Jeg skal veie meg når jeg våkner, følge slavisk med på hva jeg spiser, og telle kalorier.

 

Jeg har hatt flere halvhjertede forsøk det siste året, det har aldri vart lenge. Jeg er på mitt tyngste nå, tipper jeg har passert 80 kg og jeg e 167 cm.

 

Målet mitt er 60, der har jeg vært før og trivdes med det. Har en suksesshistorie fra tidligere der jeg gikk ned 17 kg, var i kjempeform både fysisk og psykisk kan man si.

 

Av tidligere erfaringer er dette forumet godt å ha, håper noen vil følge meg på veien, vi kan motivere hverandre, fortelle opp og nedturer og dele andre hverdagslige ting.

 

Jeg er 30 år, er glad i turer generelt, går med mine hunder hverdag, har kort til treningsrom, men e fortsatt ubrukt i år ;) Det skal jeg gjøre noe med, i morgen er jeg der igjen :P

 

Takk til dere som har lest hit ned, nå håper jeg det kommer noen innlegg også :D Har forresten pulsklokke også, men kan ikke bruke den.. hm.. er en polarklokke.

 

Tjohei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så bra vi er fler her :) Jeg veier mer enn deg, men er omtrent samme høyde. Håper å komme ned til 70 kg i løpet av et år, og så lite har jeg faktisk ikke veid før i voksen alder... (og jeg er 31).

 

Jeg begynte på torsdag, hjemme, og begynner på kurs 8.mai. Håper å klare noen kg alene før kurset starter. Teller kalorier og fører nøye dagbok for første gang! Blir spennende dette, men vi klarer det helt sikkert, spesielt når vi støtter hverandre her inne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du skrev på tråden min FrkSol :D Godt vi er flere i samme båt, det hjelper å dele erfaringer og det er også nyttig å få opp motivajonen ved å lese hva andre gjør.

 

Hvilket kurs skal du gå? Hvor mange kalorier spiser du daglig, og hvordan mosjonerer du?

 

Jeg lå på 1300 kalorier sist jeg gikk ned, men økte til ca 1500 når jeg trimmet ganske mye mer. Har mål om å gå på turer med høy intensitet daglig + at jeg bør dra på treningsrommet og trene kondisjon + styrke hvertfall 3 dager i uken til å starte med.

 

Gleder meg til en lettere hverdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå Standard-kurs, da det var det eneste i nærheten som passet med tidene. Tror det er det som passer meg best også, igrunn. Vi får se :)

 

Jeg prøver å ligge på 1600 kcal nå, etter det jeg fikk anbefalt her inne da jeg la inn infoen min. Får se hvordan det går de 4 ukene frem til kursstart, og så evt revurdere etter det. Prøver å trene ca 3 x i uken (spinning og styrke hovedsaklig) nå fremover, men vi får se hvordan det går. Ellers går jeg mye tur, i dag ble det 7 km, så får prøve å være flink med det, spesielt i helgene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

82,8 viste vekta idag og jeg er på mitt tyngste noensinne :angry:

 

Frokosten besto av 3 stk knekkebrød med mager leverpostei og melk til, i tillegg til en vannflaske 7 dl og kaffe :P

Planen videre idag er å handle inn noe mer sunn mat ettersom jeg mangler litt av det. Skal også gå tur i høyt tempo + treningsrom, SKAL SKAL SKAL! Gikk til sengs i går med en liten uro i meg, nesten så jeg kjente savnet etter slaraffenlivet allerede, MEN idag tenker jeg helt annerledes :D Så meg selv i speilet i går og måtte si "herregud" for meg selv.. fettet legger seg spesielt på magen til meg, men også lårene og rompa får kjenne litt på det :blink: Jeg har ofte fått spørsmål om jeg er gravid eller noe, og det er jo bare veldig pinlig og ødelegger både humøret og selvtillitten min!!

 

Blir spennende med kursstart! Gikk nettkurset til Grete Roede første gang jeg skulle slanke meg, syntes det var motiverende og bra, lærte mye om kosthold, veiing av mat osv. Det har jeg blitt mer besvisst på i ettertid også (når jeg slanker meg B) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk til sengs med en god følelse, frisk farge i ansiktet etter en dag med strålende vær. Følte meg stolt og på god vei til å gjøre noe med kiloene mine.

 

550 kalorier ble forbrent i går, og jeg spiste ikke usunt. Frokosten var 3 knekkebrød (55 kcal pr stk), mager leverpostei og melk. Kaffe og 0,7 dl vann i tillegg :D

 

Lunsj: Havregrynsgrøt med litt sukker og melk. 0,7 dl vann

 

Middag: Spaghetti med pastasaus..

 

kvelds: 3 knekkebrød (55 kcal pr stk), mager leverpostei og skummet melk.

 

Oppholdt meg mye utendørs i går, fantastisk vær med sol fra skyfri himmel. Ny dag i dag med slikt vær, så blir en ny ute dag på meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig med vår og sol og at det er lettere å være ute!

Her har det snødd litt idag, men nå slipper det opp og jeg skal straks ut og gå jeg også! Det blir godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirsdag 9. april gikk jeg nesten 7 km + at jeg på kvelden var på treningsrommet!! Juhuuu!! :D 35 min på tredemølla, rask gange og vekslende jogging gjorde at jeg forbrant over 200 kalorier der, deilig. Til sammen ble det nesten 1 mil den dagen (inkludert tur) :D Trente også styrkeøvelser for bryst, rygg, skuldre, biceps og mage. Deilig start på treningsrommet etter 2 års opphold, har kanskje vært en eller to ganger der på to år.. :angry:

 

Merket at det var mye tyngre å jogge med mye mer å drasse på, så her må jeg bare prøve meg fram. Hadde fancy nytt treningstøy + sko som jeg fikk i julegave (jeg har planlagt dette lenge, he he).

 

I går ble det en roligere dag.. gikk tur på 1 t 20 min. Normalt tempo, 4,2 km og 364 kcal forbrent. Gikk også til butikken, 12 min hver vei ca.. Merkelig hvor mye dårlig søvn har å si for dagen derpå altså B)

 

Kostholdet går det også kjempebra med. Spiser fornuftig og inntar nok kalorier. Tirsdag var det bursdagsfeiring da, så det ble noe god indiskmat og et lite kakestykke, men det tror jeg gikk bra den dagen pga all mosjonen.

 

I dag blir det tur som vanlig, og ny tur på treningsrommet! Yeyy, jeg er definitivt i gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ bra jobba!

Du har jo vært kjempesprek :D

Jeg gikk en time idag (5,5 km/t gjennomsnittsfart) og var kjempefornøyd med det, men du slår meg ned i støvlene der altså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bestemt meg om at det nå er på tide å ta tak i dårlige vaner. Godt å se at det er flere :)/>

 

Jeg har lagt på meg en god del - for å si det mildt - etter å ha vært gjenno to svangerskap på to og et halvt år. Jeg har latt det flyte og har lenge tenkt at kiloene kommer til å forsvinne av seg selv fordi jeg ammer. De gjør nok ikke det gitt, spesielt ikke når har spist mye mer for mye enn det amminga ville tatt av. SÅ etter å ha gått på vekta og sett at jeg nå har bikket 90(!) - er 177 høy - datt motivasjonen på plass.

 

Inspirerende å lese om hvor flinke dere har vært :)/> Her blir det mest lange trilleturer enn så lenge, men satser på at det blir jogging etter hvert, og forhåpentligvis tid til litt styrketrening. Ser for meg at det kommer til å ta litt tid før jeg når trivselsvekta på ca 70, men det er jeg (forhåpentligvis) forberedt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første trimturen i dag ble på 6,31 km på 1 t og 27 min. Forbrente 466 kalorier. Fornøyd med det. Snart går turen til treningssenteret, blir deilig med litt mer kondisjonstrening og også styrke på mage, rumpe og lår. Kjenner meg veldig motivert for tiden, må det bare fortsette ;)

 

FrkSol: Synes du også har vært veldig flink jeg :D Er det ikke deilig å være i gang med gode vaner? Jeg føler i allefall at dette er den rette tiden for forandringer, skal utnytte denne motivasjonen så godt jeg kan fremover B)

 

Kortison: Godt vi er flere i samme båt :D Synes noe av det som er mest motiverende her inne, er å lese hva andre gjør og hvordan de oppnår resultater. Da kjenner jeg meg fit for fight selv :P Starter gjerne dagen med frokost, masse vann og kaffe mens jeg leser blogger og innlegg om trening og slanking :D Facebook får ikke fullt så mye av tiden min lenger, ha ha.

 

Har du trent noe før svangerskapene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei - skikkelig bra med to treningsrunder på en dag - kom du deg på treningssenteret? Det er fantastisk fint å føle motivasjonen være så god, da må man bare nyte det og kjenne overskuddet komme.

 

Jeg har også fått en solid vektøkning etter to svangerskap med 3 års mellomrom, og jeg trente mye før, men ikke så organisert - lange skiturer, fjellturer, gikk til jobb, syklet, spilte basket med kolleger en dag i uka, danset mye. Av og til "friskis og svettis" - Men jeg har aldri fått til å trene på helsestudio, selv ikke med treningskamerater, det må være litt lek i treningen for meg, helst utendørs. Har heller ikke likt å se meg selv i speilet på aerobic-timer de siste årene, men har trent noe zumba- det er morsomt.

 

Stå på du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kortison: Godt vi er flere i samme båt :D Synes noe av det som er mest motiverende her inne, er å lese hva andre gjør og hvordan de oppnår resultater. Da kjenner jeg meg fit for fight selv :P Starter gjerne dagen med frokost, masse vann og kaffe mens jeg leser blogger og innlegg om trening og slanking :D Facebook får ikke fullt så mye av tiden min lenger, ha ha.

 

Har du trent noe før svangerskapene?

 

Ja, jeg trente ganske mye før jeg ble gravid med første mann. Jeg var som regel ute og løp mellom 7 og 10 km 3-4 ganger i uka, og det ble en del sykling i sommerhalvåret. Jeg er gammel håndballspiller, men jeg flyttet fra laget mitt for en del år tilbake, og det har ikke blitt til at jeg har funnet meg noe nytt lag. Jeg har alltid intensjonen om å trene styrke, men jeg synes det er så kjedelig at jeg sliter med å finne motivasjon til å komme igang.

 

Her startes dagen med å drikke kaffe og frokost mens minsten sover sin første lur. Så er det om å gjøre å få i seg riktig type mat i løpet av dagen. Jeg har lagt meg på ca 1600 kcal om dagen. Det går mye i knekkebrød til frokost og lunsj - og havregrøt innimellom - for jeg er skikkelig brødlei. Middagene prøver jeg å få fordelt slik at vi har variert type hovedingrediens i løpet av uka, og minst en dag med fisk, og en dag vegetar. I dag hadde vi kylling pad thai, som er veldig grei slankemat så lenge man er veldig måteholden med nudlene

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med meldinger her på tråden min når jeg sitter her med kaffekoppen min ;)

 

Kom med på treningsstudio i går ja, kjente meg ganske tung i bena på vei dit pga turen tidligere på dagen, men det ble 30 min kondisjon i allefall, sykkel og tredemølle. Forbrant ca 200 kalorier, så da ble det totalt 666 (oj) kalorier forbrent i går :D Trente også styrke for beina, magen, ryggen og også brystet. Tenkte det var greit når jeg først var der :P Vurderer å ta meg en ny tur i kveld, har så godt av det, og hvorfor ikke bare kjøre på der når jeg likevel ikke kan sitte her i sofaen med godisen min på en fredagskveld? B)

 

Jeg synes heller ikke det å trene styrke er så utrolig spennende, kjenner at det er noe som jeg bare vet jeg må gjøre, og det er jo godt å kjenne det i kroppen dagen derpå. Skjønner likevel hva du mener Korison, om å ikke komme helt i gang med det. Jeg droppet noen av apparatene i går fordi det er så kjedelig.. :rolleyes:

Imponerende at du løp så langt flere ganger i uka, wow! Da var du nok i kjempeform!

 

Gullmedaljekandidaten: Skiturer og fjellturer er jo veldig god mosjon, selv elsker jeg å være på fjellet med hundene mine. Det å gå i terrenget kjenner man godt, i tillegg gir det meg så mye mer med den gode fjellufta som bonus.

 

Skal på tur med hundene mine etter hvert, høyt tempo på planen i dag også ;)

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Var på tur med yngste i vogn og eldste på sykkel, og løp og gikk om hverandre - kjente på lysten til å begynne å løpe igjen - tenker jeg bør være minst 10 kg mindre før jeg begynner å løpe - dvs jogge - får holde med sykling og gåturer til det blir mindre belastning på knær...

det er ingen unnskyldning, jeg er skikkelig redd for belastningsskader - da blir jeg passiv og det 'tåler' jeg ikke. Ha en nydelig uke - det er inspirerende at du greier å trene så mye - jeg tror det er eneste løsningen for meg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-0,8 kg på ei uke! :D/> Sier meg fornøyd med denne starten. Hadde nok ønsket å gå ned litt mer da.. men det er bare å henge i ;) Har klart meg fint med sunt kosthold, følte kanskje jeg spiste litt mye på lørdag da jeg hadde spaghetti med pesto og kyllingfilet til kveldsmat + epler med vanilje kesam og kanel, men det har visst gått bra det også B)/>

 

Hadde treningsfri fredag og lørdag, da gikk jeg heller turer i normalt tempo, kjente meg sliten i kroppen. Sikkert uvant med mye mer trening/styrketrening for kroppen også.

 

I går hadde jeg en flott treningsøkt, kondisjon og styrke. Forbrente 700 kalorier i går, det var deilig.

 

Gullmedaljekandidaten: Jeg skjønner det du mener med å jogge, jeg jogger en del på tredemølla, gikk mye lettere i går, men føler at jeg har mer og drasse på nå enn før ja :lol:/> Det er motiverende med god musikk, men jeg mangler liksom den beste treningsmusikken føler jeg. Noen tips?

 

Hva er planene dine denne uka? :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei - 0.8 er bra! Bare fortsett så går det i riktig retning. Tips om treningsmusikk - jeg kan gå milevis (og jogget masse før) til denne: "Timeless" av Sergia Mendes, utrolige rytmer og ståpåhumør og energi kommer automatisk.

Min plan denne uken er å drikke mindre lettbrus, sykle til og fra jobb hver dag og få noen turer på kveldene - 3 kvelder - gå raskt i bakker som trening! Når det gjelder mat skal jeg planlegge middagene litt bedre og veie det jeg spiser til middag - snikveie. I tilleg skal jeg ha gulrøtter stående ferdigskrelt (+ kålrabi) i skål med vann i kjøleskapet. Mitt problem er egentlig kveldene, har så utrolig lyst på noe godt å spise - greier å la det være, men går hele tiden og tenker jeg har lyst på noe. Kanskje jeg skal greie å ha stående en utrolig god og tilnærmet kcaloriløs salat: halvt kålhode strimlet med ostehøvel, strå på urtesalt og pepper, saft av en lime og 1 ss god olivenolje - helles over og vend salaten noen ggr, når det står i kjøleskap blir det utrolig smakfullt. Og det er bare olivenoljen som gir kcal av betydning. Kål bruker man mer på å forbrenne enn det den inneholder. Jeg skal 1.3 ned denne uken.

Og hva er dine planer for uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, skal sjekke den låten ut :D

 

Høres ut som du har planene klare for uka, dette med å ha gulrot og kålrot ferdig skrellet skal jeg jammen gjøre også.

 

Er som deg, kveldene er verst. Har begynt å gjøre en del ting på kveldene. I går var jeg ute og trente hundene, så gikk jeg på tur med de etterpå. Spiste kyllingfilet som var skikkelig krydret og spaghetti med saus til kvelds.. hm.. vet at kyllingfilet er bra da, men spaghettien er jeg mer usikker på. Følte likevel at det var ok ettersom jeg ikke hadde spist siden 14 30. Var ute med ei venninne og spiste litt i går. Ble to kjøttkaker, ris, grønnsaker og en sikkert litt for kraftig saus + kakestykke :blink:

 

Ble ikke altfo mye mosjon i går heller, i allefall ikke i høyt tempo. I dag blir det tur, men så skal jeg bort på ettermiddagen og er ikke hjemme før sent i kveld. I morgen blir jeg også borte fra morgenen av, men bør prøve å ta en tur på treningsstudio etter det, for på torsdag reiser jeg på besøk til min søster og blir der til søndagen. Skal ta med joggesko da ;)

 

Målet mitt er å gå ned nok en kilo denne uken, men tør ikke håpe for mye når jeg skal på besøk. Vet at det muligens blir bitte litt mer usunt enn jeg er vant til nå om dagen, men skal prøve å styre med samt gå fine turer i tillegg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei igjen - det er en hel CD! Masse å glede seg til.

Synes du er flink, jeg. Vær ekstra viljesterk denne kvelden og når du skal på besøk - om du ikke sier du skal mye ned i vekt kan du si at du jobber med å få et sunnere kosthold og at det ville være fint om det var salat til maten og masse grønnsaker - så tar du bare litt potet/ris/pasta og masse grønnsaker....

Gleder meg til å høre hvordan det går. Og en ting til - ikke gjør som meg - jeg hev i meg en hel haug med sjokolade (non-stop) uten å nyte det engang. Om du spiser noe veldig kcaloririkt - ta litt og spis supersakte og nyyyyyt det. Det må da føles utrolig mye bedre enn å hive det i seg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min søster vet at jeg slanker meg. Vi skal gå turer sammen :D Hun vil også komme i bedre form, som småbarnsmor er det ikke alltid hun finner tid til det, men vi skal få til kveldsturer når ungene er i seng B)

 

Nå spiste jeg nettopp middagen min bestående av kyllingfilet gooooodt krydret, nyyydelig. Litt ris, wok grønnsaker med krydder og litt sweet and sour og balsamico eddik til. Smakte så godt! Og bestemte meg for å ha mere grønnsaker enn ris :P Så langt i dag har jeg gått 4,8 km på tur og forbrent 443 kalorier. Skal nok klare meg resten av dagen. Drar jo på kurs etter hvert og er hjemme rundt 22 i kveld. Da får det bli en lett kvelds :D

 

Føler meg i alle fall mye bedre når jeg har kuttet all godterier, tror nok kroppen min nyter det også. Jeg er mer opplagt og kjenner meg ikke så daff heller. Rart å si det etter bare en uke, men godt!

 

Vet du, når jeg leste det du skrev om non-stop så kjente jeg smaken tvert! Jeg brukte også å hive det i meg, det var nesten slik at jeg måtte sørge for å spise opp ALT når det var tilgjengelig. Noen dager hvis jeg ikke ville ha godterier kjøpte jeg det likevel fordi jeg tenkte at kanskje jeg får lyst på det senere, vel, jeg spiste det opp uansett om søtsuget var der eller ikke. Spiser nå kromtabletter, håper det er med på å hjelpe meg. Sist jeg slanket meg spiste jeg ikke sjokolade på nærmere 3 mnd, plutselig en dag fikk jeg DET behovet, spiste to ruter kokesjokolade. Nøt det veldig, og det var nok. Da gikk jeg ned 17 kg på 3 mnd.. Gikk ganske lett faktisk. Hadde en aktiv jobb der jeg gikk mye i tillegg til turer med hundene, begynte også med trening etter en stund. Nå er jeg 7 kg tyngre enn jeg var den gangen når jeg startet (var 75 er nå 82).

 

Skal klare det igjen :D

 

Hvilke planer har du for dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Planer for dagen? Sykle hjem og hente barna i barnehagen, lage torskemiddag med grønnsaker og linser eller bønner eller det jeg har av denslags (må handle litt mer). Håper på en kveld der jeg får gått meg en tur, jeg må vel bare bestemme meg for det, og sove tidlig. Så imponerende med 17kg på 3 mnd - ja da kreves mye fysisk aktivitet!

det er noe som heter "avsukring" - når man ikke spiser sukkerholdig mat på flere uker nedregulerer kroppen sitt behov og man kan greie å nyte små mengder - det håper jeg virkelig på!

Je må bare ikke kjøpe denslags - men faktisk holder jeg meg unna kjeks og søtsaker som er i skapet, jeg greier det egentlig stort sett når jeg er fokusert på det. Ønsker deg en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du bra flink som holder deg unna fristelser som finnes i skapet ditt. Jeg kan ikke ha sånt i hus, i alle fall ikke i starten. Nå etter over en uke på slanker'n føler jeg at jeg snart kan gå et steg videre, og da tenker jeg litt på dette med å fokusere enda mer på hva jeg spiser. Faren min sverger til lavkarbodietten, men det tror jeg ikke blir helt meg. Er bitte litt glad i noe under pålegget, men tror jeg skal klare meg uten ris og pasta til maten, selv om det kan bli litt vanskelig. Mye grønnsaker må det blir da :)

 

I dag har jeg gått 4,23 km og forbrent 371 kcal. Bruker endomondo når jeg er på tur.

 

Spiste en salat til lunsj og et grovt rundstykke. Jordbær og knaske gulrot til dessert :P Middagen har jeg enda ikke spist, glemte å ta opp kyllingfilet fra fryseren, så vet ikke helt hva jeg finner på i dag..

 

Ha en fortsatt fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra ferien...koset meg masse med min familie der. Har dessverre hatt flere sprekker, men ikke av de største. Vekta lå på 82,0 i dag, så da overlever jeg. Ikke gått opp noe.

 

I dag er det på an igjen med sunt kosthold, vann og mosjon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny flott dag i går. Gikk tur på nesten 6 km, forbrente 487 kalorier :D Gikk også til og fra kurs, men det ble ikke mer enn 20 minutter. Var veldig flink med kostholdet, ingenting feil ble puttet i denne munnen nei :P

 

Har kuttet spaghetti og ris til kyllingen, så i går ble det kyllingfilet med masse krydder, wok og litt pesto. Nydelig!

 

Ny tur på programmet i dag, har også planer om å dra på trening i kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd med denne uken så langt. Snikveide meg idag -0,9 kg siden mandag :lol: Tjohoo!! Herlig og gir meg masse motivasjon til å fortsette slik. Spiser sunt, mosjonerer og er positiv ;)

Har planer om en langtur på formiddagen i høyt tempo, deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...