Gå til innhold

Nå er jeg der igjen...


Gjest v05
 Share

Anbefalte innlegg

Tusen takk for råd Gullmedaljekandidaten. Jeg kviknet til etterhvert, gikk en lett tur først med søsteren min. Senere gikk jeg en time til med hundene. Det gjorde godt å komme seg ut og få frisk luft, ble ingen anstrengende tur i høyt tempo, men fikk gått ca 7 km i går også, så er fornøyd. Kveldsen ble kraftigere enn vanlig med det var middag/kvelds i ett. Salat, litt ris, løkringer, og sånne fylte greier med cheddar :unsure: Må innrømme at det var ganske deilig etter å ha vært såpass streng over langtid, og tror det gikk bra med kalorier og sånn, så da nøt jeg det :D I dag er det ny dag og ny, streng dag :P Sitter her med frokostblanding, kaffe og vann. Elsker frokostblandinga til Vita go, den med blåbær og tranebær. Har skummet kulturmelk oppi, nam nam!

 

Tippemor: Tuuusen takk for koselig hilsen og ros :D :D Godt med støtte, det har mye å si B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei v05 - bra du ikke holdt på å bli syk .... du er forresten rå på å komme deg på tur. 7km dagen før og to turer i går - veldig bra - kroppen trenger litt energi når du er mye aktiv. Stå på!

Husk å spise mellommåltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en nærmere titt på endomondo fant jeg ut at det var ca 9 km på tur, wow! Da fortjente jeg hvertfall kveldsen :D

 

Takk for tilbakemelding Gullmedaljekandidaten :D Ja, jeg spiser frokost-lunsj-middag eller mellom måltid- middag eller kvelds. Ser det bra ut tro? Var litt redd jeg spiste for lite med tanke på det jeg forbrenner, og om det var derfor jeg var litt slapp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roligste dagen min siden jeg startet på dietten.. forbrent vel 200 kalorier på tur, ble mer kosetur idag. Har også beveget meg en del ved å gjøre litt husarbeid både inne og ute. Maten har jeg klart meg bra på, spiste spaghetti med en klatt smør og pastasaus til middag, sikkert ikke det sunneste, men gikk ned det :P

 

I morgen blir jeg borte en del timer på formiddagen, men skal i allefall på trimtur når jeg kommer hjem igjen.

 

Ha en fin kveld her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. gikk i en felle jeg visstnok :angry:

 

Fikk besøk av en venninne som bor i Oslo som var hjemme noen dager.. det gikk som det måtte gå. God mat og godterier fra torsdag-lørdag.. sunn frokost, og delvis mellom måltid, men bortsett fra det ble det mye sitting og prating med kaffekoppen. Veldig, veldig koselig, det må jeg innrømme, men samtidig irriterende at jeg ikke klarer å beherske meg med å ta litt, men ikke forsyne meg maaange ganger fra godteri, og potetgullskålen. I tillegg fikk jeg min månedlige periode, så vet ikke om jeg tør å gå på vekta i morgen, men jeg må vel det :P

 

I dag er det i allefall på igjen med det sunne, skal få trimmet med fine turer i tillegg. Så et bilde av meg en dag som ble tatt for to dager siden, må si det vises at noen kilo er borte :D Bare å fortsette da ja :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opp 0,4 kg :angry: 79,8 kg viste vekta.. håper litt av dette er pga av at jeg har tante rød på besøk :lol: Kjedelig.. men men, kan bare skylde på meg selv.

 

Ingen godterier ble det i går, men lite mosjon. Tar meg selv i nakken og kjører på igjen fra idag. Here we go!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

460 kalorier forbrent på tur i går. Har spist greit, men kjenner fortsatt at jeg sliter litt med motivasjonen om dagen. Drømmer både om sjokolade og hamburgere, fytti dette er tøft :angry:

 

Kjenner heldigvis likevel at jeg må holde meg hard, for skuffelsen hvis jeg havner tilbake i gamle vaner kommer til å være enorm. Liker jo å føle meg litt lettere, og noen kilo har absolutt forsvunnet siden jeg startet.

 

Må bare stå på og finne på ting å gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKUFFA SKUFFA SKUFFA over meg selv. Lite mosjon og har gått over til noen dårlige vaner igjen. Alt dette pga den sprekken jeg hadde da jeg hadde besøk.. fytti!!

 

Trøster meg selv med potetgull og grandprix... :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3 av den nye starten etter en sprekk periode. Går overraskende bra ;)

Sprekken var ikke av det verste, men ble litt for mye stillesittende pga høye temperaturer og godterier, potetgull mm.. absolutt ikke det jeg skal spise, men det er visst det som er vanlig når man skal være sosial nå om dagen..

 

Ja ja, er nå i allefall tilbake med det sunne kostholdet og trives bedre med det. Skal jo ned i vekt og finne den gode formen, så da er det ikke så mange alternativ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny vellykket dag, klapper meg selv på skuldra :D :D Ingenting å klage på med tanke på kostholdet, i tillegg har jeg motstått en stor fristende skål med twist! Yeyy!! :)

 

Forbrant mer enn 500 kalorier på trening også, herlig følelse og være tilbake. Ny tur dit i morgen!

 

STOLT AV MEG SELV!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagskveld, her sitter jeg med et smil om munnen. Har spist bare det jeg skal idag, har trimmet bort 800 kalorier, 400 av dem på trening. Ble kondisjonstrening på sykkel med programmet "fatburn" og en runde på tredemølle.. i tillegg trente jeg styrke for armer, bryst, rygg og mage. I morgen tenkte jeg å trene styrke på nedre del.

 

Kjente tidligere idag at det var litt sånn passe følelser for å trene, kom fort med den at "trente jo i går.." men takk og lov presset jeg meg avgårde og er mer fornøyd nå enn jeg ville vært om jeg ikke dro. :D Mulig jeg veier jeg i morgen siden det er en stund siden siste veiing, blir spennende å se hva vekta viser nå.

 

Ønsker alle en fin fredagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Du fortjener det smilet - så utrolig bra trening - kjenner jeg er litt misunnelig på den følelsen, men jeg unner deg det virkelig. Ha en strålende helg - håper du får trent resten av kroppen imorgen. Stå på - morsomt med vekten netse gang, håper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble -300 kalorier på kondisjon og skikkelig styrketrening på rumpe, mage og lår. Klarte ikke forbrenne flere kalorier så sa meg fornøyd med det. Ble to mellomstore kakestykker (gulrotkake) og en 0,33 sommerøl i koselig lag. Unnet meg det.

 

Idag koker jeg bort i varmen, men var flink og trente 50 min kondisjon på trening tidligere idag, intervall på tredemølle og fatburn på sykkel. -600 kalorier og mer enn 8 km tilbakelagt :-) Deilig! Blir mye vann på en dag som dette, og sunn mat ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny sunn og aktiv uke i vente ;) Solen skinner og jeg har akkurat spist frokost, drukket masse vann og nyter kaffekoppen min.

 

Forrige uke ble det fire dager med trening på meg, det føltes utrolig godt! Ettersom jeg veide meg på lørdag, blir min nye veiedag lørdager.

 

Er på god vei mot målet mitt, føles i allefall sånn. Er motivert, føler meg strammere i kroppen og formen stiger for hver trening. Er alltid redd for å gå på en ny smell, men må lære meg og enten planlegge en kosekveld eller ha et alternativ tilgjengelig når noen kommer med smågodt.

 

Idag blir det tur i skogen med en venninne senere, så ingen trening idag, hviledag må man ha noen dager. Tenkte jeg skulle sette opp et eget program der jeg på forhånd skriver hva jeg skal gjøre på treningen, antall repetisjoner osv. Lettere å følge da.

 

Ønsker alle en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en deilig langtur i skogen med ei venninne idag. Vi gikk tilsammen over 9 km og jeg forbrente 1000 kalorier! Det var en glede å sjekke pulsklokka da jeg kom hjem, smilte fra øre til øre. Det var en veldig trivelig tur der vi pratet om løst og fast. Blir flere slike turer, ingen tvil om det!

 

Spiste havregrynsgrøt med cottage cheese da jeg kom hjem, og ha nå spist fire rugsprø med leverpostei. Håper jeg får i meg nok mat når jeg trimmer såpass mye. Prøver i allefall B)

 

Gleder meg til en ny dag med nye muligheter i morgen, da skal pulsklokken debutere på treningsrommet med meg :D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 30 minutter med fatburn programmet idag også, pulsklokken ga meg jammen en ny opplevelse. På maskinen sto det 470 kalorier forbrent etter endt økt, min pulsklokke viste 271, så dette var nytt for meg :huh: Vet at pulsklokken er mye mer presis, så veldig greit å bruke den på trening for å få de rette resultatene. Trente deretter styrke for overkroppen og magen, deilig. Veldig varmt idag, så svetten rant.. Fikk handlet inn mye godt og sunt etterpå, så nå har jeg sunne fristelser på kjøkkenet, nam nam.

 

Ønsker alle en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaaaarm dag i går, har ikke tall på hvor mange liter vann jeg drakk. Deilig!

 

Ingen mosjon i går, ikke levelig til å trimme hverken innendørs eller utendørs. På treningsrommet har de ikke noen form for vifter, så det er sykt varmt der når temperaturene er såpass høye som de er nå :angry: Tok derfor en hviledag, men skal avgårde med pulsklokka i kveld :D Har vært 28 grader her stort sett hele tiden, men skyet over for noen timer siden, så håper det er ok der i kveld. Kommer til å gå for en skikkelig kondisjonsøkt, og styrke på , rumpe, ben og lår + mage.

 

Sliter alltid med magen, det er ofte der fettet legger seg av en eller annen unødvendig grunn. Hvor ofte har jeg ikk prøvd hold in eller noe for å skjule valkene som presser seg ut hele tiden.. grrrr :angry: :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lakker og lir mot kveld, jeg elsker disse sommerkveldene. Fin brunfarge begynner jeg å få etter å sitte ute i sola hele dagen. Deilig følelse, en følelse av velvære det også. I tillegg er det så pent med en solbrun hud :)

 

Jeg gikk til trening full av motivasjon, ble møtt av en slående varme, men gikk 20 minutter i 6,5 km/t med 2% stigning. Litt saktere fart og litt høyere fart innimellom, men ble ikke til jogging idag. Deretter tok jeg et program som heter "heart rate" på sykkelen, synes egentlig det ble litt for lite utfordringer, så tvilsomt at jeg gjør det neste gang. Ble 30 minutter der, god følelse med 50 min kondisjonstrening i varmen. Kalorier forbrent: 387 i følge min supre pulsklokke som virkelig motiverer meg masse! Avsluttet med magetrening, ingen øvelser på MRL, men det blir en annen dag :P

 

Vel hjemme var det noen firbente venner som gjerne ble med på en times tur med mye bading og løping. Forbrente faktisk nesten 300 kalorier der også, det var ganske overraskende følte jeg, men takker ikke nei til så mange forbrente kalorier jeg nei B)

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei V05 - synes du er rågod på å trene - i varmen. En dag blir det mye styrketrening på meg også - nå er jeg fornøyd med å gå masse og fort og sykle. Jeg har styrekprogram, men trenger å bli litt pushet... Hvordan greier du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Gullmedaljekandidaten, alltid trivelig med meldinger fra deg :) Jeg er heller ikke så veldig gira på styrketrening, men vet at det gjør godt og det snakkes så mye om hvor viktig det er osv. Det er ganske godt når man har kjørt en flott økt på styrke, men skulle kunne lært enda mer da. Fitnessbloggen. no har fine program for nybegynnere, i tillegg står det en del om hvordan man skal tenke med antall repetisjoner osv. I tillegg blir jeg veldig motivert av å lese om andre som trener styrke, og hvor bra de ser ut og føler seg.

 

Jeg pleier å bestemme meg litt på forhånd om hva jeg skal trene, men noen dager blir det bare kondisjon fordi jeg liker det bedre. Håper å få til faste dager etterhvert, det ser jo pent ut med litt strammere kropp da :)

 

 

Hei V05 - synes du er rågod på å trene - i varmen. En dag blir det mye styrketrening på meg også - nå er jeg fornøyd med å gå masse og fort og sykle. Jeg har styrekprogram, men trenger å bli litt pushet... Hvordan greier du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

78,9 kg viste vekta idag. Betyr -0,8 kg siste uka. Sier meg fornøyd med det. Skulle gjerne blitt enda mer trening, men pga varmen har det ikke blitt allverden til turer heller :angry: Neida, skal ikke klage på varmen, men kjenner hvo godt det gjør med fine turer med hundene og trening senere på dagen. Får vel tidsnok tatt det igjen tenker jeg ;)

 

Idag blir det kafebesøk med en tidligere kollega, har ikke bestemt meg helt for hva jeg skal spise der. Mulig jeg unner meg en liten kakebit siden det er lørdag, men skal se :)

 

Fikk en unik mulighet til å bli med ei venninne til England om et par uker, hun betaler hotell og fly, jeg trengte bare å betale maten min. Hun ville ikke reise alene :P Luksus for meg! Bli borte fra torsdag-søndag. Tror det blir artig! Må innrømme at jeg også er litt spent på dette med kostholdet der.. er så utrolig svak for hotellfrokoster blant annet. Tips noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jammen meg en aktiv søndag dette. Over 300 kalorier forbrent på tur, gikk senere på treningsrommet og forbrente over 500 kalorier ved kondisjonstrening. Deilig følelse :) Fikk pulsen jevnt opp i 70-84% på både tredemølla og sykkelen. Ble 60 minutter. Hadde egentlig gitt meg etter 40, men så regnet det sånn ute så jeg gikk fort i 20 minutter til :D Godt å holde koken når man er i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager uten å skrive i tråden, men det skyldes ikke at jeg har gitt opp, men at jeg har besøk. Blir ikke så mye tid på datamaskinen da. Jeg spiste litt usunt i gå, ble en lion is og to hveteboller ute på tur i finværet. Nå er det fire dager siden jeg har vært på trening, så idag må jeg ta turen. Er fortsatt veldig motivert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aldri til å trene uten pulsklokke mer, fytti hvor mye den gir meg av motivasjon. Hadde en kjempebra økt i kveld, 55 min kondisjon, 40 på tredemølle, 15 på sykkel. Forbrente litt over 500 kalorier tilsammen. Formen øker og øker, jogget sammenhengende i 10 minutter i 8,5 km/t, kunne jogget mye mer, men valgte å gå raskt i 1 eller 2 min før det var jogging igjen. Trente også styrke på overkroppen, pushet meg selv skikkelig idag, tok den helt ut på hver øvelse kan man si. Akkurat slik det skal være har jeg forstått ;)

 

Ny trening er planlagt i morgen, da blir det kondisjon og styrke på rumpe, mage og lår.. yeyy!! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...