Gå til innhold

Nå er jeg der igjen...


Gjest v05
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Gullmedaljekandidaten

V05 - jeg er imponert! Du er jo helt rå - akkurat det du driver med vil jeg så gjerne få til. Utrolig bra - håper du er skikkelig fornøyd med deg selv. Sterk og fast og lettere - sånn blir det. Du sover nok bra - håper å la meg inspirere til å komme igang med noe liknende. Fortsatt redd for å jogge pga rester etter bekkenløsning, men fått råd om å jogge forsiktig med rask gange innimellom når jeg er under 90kg (manuell terapeut), som intervalltrening og med nye joggesko med skikkelig dempning. Jeg tenker at å løpe hjemmefra er den mest effektive treningen - fordi det er mulig å få til ila 30-40 min. men å trene styrke alene - det er jeg så imponert over at så mange får til... Jeg må pushes - faktisk konkurrere. Jeg drev med konkurranseidrett og har skikkelig vinnerinstinkt - men det handler jo om å vinne mot seg selv.

Fortsett, du - og jeg skal skryte av deg!Imponert og på grensen til positiv misunnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Alltid så koselig med melding fra deg Gullmedaljekandidaten, det varmer med så fine tilbakemeldinger :) :)

 

Jeg skal avgårde igjen i kveld, gleder meg faktisk. Ble så fornøyd med å kjenne hvordan formen bare øker og øker, jeg har mye mer overskudd og er positiv og glad. Har hatt en aktiv dag med tur i byen med søster og to barn, gått mye, spist sunt og er klar for resten av kvelden og helga B)

 

Jeg skal reise på noen dagers ferie til London neste uke, reiser meg to venninner. Er spent på hvordan jeg skal klare meg med kostholdet der, gode tips mottas med stort takk :D Venninnene mine er glade i usunn mat og snacks.. hm... :blink: Klarer jeg å beherske meg tro??

 

Gullmedaljekandidaten: Hva konkurrerte du i? Du må jo ha masse flott kunnskap om dette med trening :) Det kommer nok etterhvert, lysten til å trene styrke. Når man kjenner resultater ved at man blir strammere og fornøyd etter en flott styrkeøkt går det av seg selv. I kveld er det MRL som skal få kjørt seg, med musikk på øret går det som oftest bra :D

 

GOD, SPREK HELG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapport fra kveldenstrening:

 

Tredemølle: 40 minutter. Ca 10-11 minutter i rask gange, resten i jogging, 8,5 km/t 90/km/t og økte til 93 km/t helt på slutten. Formen stiger, så at jeg må ha høyere fart for å få pulsen på 80, noe jeg har forstått er bra trening :rolleyes: Svetten rant etterpå, deilig følelse.

 

Etterpå ble det styrketrening som gjorde at jeg kjente det skikkelig i kroppen. Lårpress og hofteleddstrener, ble 4 forskjellige øvelser til sammen, 15x3 på de fleste, ble 10 0g 12 x3 på den siste øvelsen, var tuuuungt :P Magen fikk også en runde rett opp og til hver side, 30 opp, 30 til høyre og 30 til venstre. Droppet "planken" idag, den tok jeg skikkelig i går B)

 

Nå har jeg spist 3 skiver rugsprø med mager smøreost, krydret skinke og tomat + skummet melk.

 

Ny dag og nye muligheter i morgen, har fryktelig lyst til å prøve spinningsdvden de har på treningen, mulig det blir en spinningsøkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

77,2 KG viste vekta i dag, mot 78,9 sist lørdag :D :D Betaling for strevet skjønner jeg ;) Virkelig en deilig følelse!

 

I går ble det roligere trening, bena var så støle at jeg klarte ikke noe mere enn en oppvarmingsrunde på spinningsykkelen og gange moderat (6,6 km/t) i 30 min. Ble også styrke på overkroppen og magen. Kjennes ut som kroppen trenger en hviledag idag.. så får se hvordan dagen utvikler seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

V05 - for et utrolig imponerende resultat! Gratulerer - du har trent så bra. Det er bare å ønske deg fortsatt utrolig godt resultat - og det får du med den innsatsen.

Jeg har lett etter artikkelen jeg fant - men ikke lagret linken... Skal huske på og tipse deg når jeg finner den igjen....

Ha en super uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Gullmedaljekandidaten :D Kjempestolt av meg selv, og jeg dro på trening igjen i kveld. Ble bare kondisjonstrening, 40 min og nesten 400 kalorier forbrent. Mye jogging på tredemølle i 30 min, vekslet mellom å gå raskt og jogge, ble 10 min på spinningssykkelen. Av en eller annen grunn blir jeg så sykt sliten av den sykkelen der altså.. :unsure: Super trening, så må ta en bra økt der en dag når jeg er mer uthvilt. Kjenner jo at det er fjerde dagen på rad jeg trener, i tillegg har jeg forbrent nærmere 300 kalorier på gåtur. Mulig det blir en rolig dag i morgen, skal reise bort onsdagskveld, så vil liksom ligge litt i forkant. Vet at det blir noen små utskeielser på tur, så da vil jeg ha trent før jeg drar. Tenker jeg trener både tirsdag og på onsdag før jeg drar (hvis jeg rekker det).

 

Ha en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha trent fem dager på rad (ja, trente jammen meg i går også ;) ) blir det treningsfri idag. Har vært på farten siden tidlig idag, så har nok fått beveget meg bra :) Lurer faktisk på å ta en grytidlig trening i morgen, kl 07.. men ikke bestemt meg enda, skal reise bort utpå ettermiddagen og er ikke hjemme igjen før mandag.

 

Må se hva jeg prioriterer av søvn eller trim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hilsen MammaMei :) Artig at jeg kan motivere andre. Jeg teller ikke kalorier så veldig nøye, men sånn ca. Ligger nok på ca 1400-1500 tipper jeg. På dager da jeg trener mye er jeg spesielt nøye på å få i meg nok.

 

Jeg spiser f.eks: Vita Hjertego frokostblanding, den med blåbær og tranebær. Har skummet kulturmelk på og nyter dette til frokost. Kaffe og vann også :D

 

Mellom måltid/lunsj, ofte det samme, eller noen knekkebrød (wasa sport) med magert pålegg og skummet melk.

 

Middag: Her prøver jeg og være litt fornuftig og nøye. Består ofte av magert kjøtt som svinefilet eller kyllingfilet med wok til. Noen ganger litt ris også.

 

Kvelds kan være samme som frokost, lunsj eller havregrynsgrøt med cottage cheese, litt sukker og kanel + skummet melk. Deilig!

 

Jeg har aktive dager. Jeg er daglig minst en time ute og går med hundene, i tillegg til at jeg prøver å holde meg i bevegelse med å f.eks spasere på butikken, gjøre noe hjemme etc. Jeg har kommet godt i gang med treningen og i det siste har det blitt både fire og fem dager i uka. Da trener jeg kondisjon med pulsklokke og styrketrening. Merker at det allerede gir resultater, fikk senest i går tilbakemelding om at "Oj som du har slanket deg", og at det ser ut som at det er mer enn de kiloene jeg har tatt av. Hurra :D :D

 

Nå reiser jeg bort idag, til mandag og snikveide meg nettopp. Ned 0,3 kg siden søndag :) Godt! Tror det kan bli noen utskeielser på tur da, så ikke sikkert det er mye nedgang å finne på neste veiing, men man skal aldri si aldri :)

 

Hvordan trener, og spiser du? Har du noen konkrete planer om hvordan du ønsker å nå ditt mål? Alltid interessant å høre hva andre gjør synes jeg :)

 

Motiverande å lese tråden din! :)/> Du har en enorm vektnedgang!

 

Eg er no i veke to og har 24 kg (93,7 kg på 171 cm) å gå ned. Suger til meg litt av din motivasjon ;)/>

 

Kor mange kalorier ligg du på og kor mange trimpoeng har du per veke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste veka har eg holdt meg på 1200-1600 kcal for dag med et snitt på rundt 1420 kcal, trur eg. Litt lite, men idag og i går var det litt høgre. Eg gjekk ned 1 kg første veka, og det er eg godt fornøgde med.

 

En typisk mat-dag for meg ser slik ut:

 

Frokost: 2 stk wasa fiber balance + ost, kokt skinke eller brunost

kaffi til drikke

 

Mellommåltid: wasa fiber balance med pålegg eller gulrot/paprika/tomat i skiver

 

Lunsj: Salat med kylling eller skinke og egg med litt dressing

Eller knekkebrød med proteinrikt pålegg

 

Middag: EI potet + 150-200 gram kjøtt/fisk og salat/grønsaker til. Vatn som drikke.

 

Kvelds: Knekkebrød med pålegg, tyrkisk/gresk yoghurt med bær og 4-korn eller speilegg/blautkokt egg.

 

Vi har egne høner, så vi et ein del egg :)

 

Ellers så trimmer eg en del i skog og mark og prøver å variere med å gå aleine eller ilag med nokon ;) Eg har et veldig fint skog og fjellområde her eg bur, så her er mange muligheter for tur. Prøver å få til 2-3 skogturer (går frå sjøen opp til 300-350 moh) og 1-2 spaserturer/sykkelturer utenom. Forrige veke hadde eg berre 7 trimpoeng, men denne veka har eg 6 trimpoeng alt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

76,9 kg viste vekta idag, dvs jeg har ikke gått opp ett eneste gram på turen :D Utrolig, men sant. Kostholdet har ikke vært noe å skrive hjem om, både usunn mat, snacks og øl har det blitt. Det er rett og slett deilig å være hjemme igjen og starte med sunne vaner igjen. Trening skal det bli idag, det har jeg savnet :)

 

Kjøpte meg noen nye plagg på turen, det var jammen meg deilig å kjenne at magen har strammet seg en del slik at plaggene ikke strammet seg over magen. Føler meg veldig vel om dagen må jeg si. Liker å pynte meg, har mer selvtillitt når jeg er ute blant folk osv, en deilig følelse!

 

Ser ut som du spiser veldig variert og sunt MammaMei, jeg er litt mindre kreativ når det kommer til pålegg, blir mye det samme. Heldig du er som har turterrenget rett utenfor døra, da er mulighetene mange. Bruker du pulsklokke eller skritteller/endomondo? Det er virkelig motiverende når man ser hva man forbrenner, da vil man bare gå enda mer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 min kondisjonstening = - 400 kalorier på treningssenteret. Ble 30 min på tredemølle, 10 på sykkel. Mye løping på tredemøllen og rask gange. Trente også styrke for magen. God følelse. Forbrente også mer enn 300 kalorier på tur i går, så er veldig fornøyd.

 

Idag skinner solen, så blir nok en ordentlig utedag her på meg. Vurderer en treningsrunde også, men skal bort en tur i 1830 tiden, så får se hva jeg får presset inn i dagen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du står på du! Eg skulle ønske eg også var under 80 kg... *drømme*

 

Eg har hatt ei dårlig veke, så eg prøver å stramme inn grepet igjen. Merker at eg er i sommarmodus og at "alt er lov" plutselig... Argh!

Den siste veka har vi hatt sommarfest i barnehagen (kake og mat), avslutning for en på jobb (iskrem og mat) og ettårsdag til minstemann idag! SUKK! Det må jo bli rosinboller i allefall idag, men veit ikkje om eg orker å lage ei kake.. Det ender med at det er eg som et den opp, og det er ikkje aktuelt! Tar heller fram iskake og setter på lys og raketter (Sånne som det spruter gnister ut av) :) Det får bli bra!

 

Nei, no er det fram med min indre strenge-meg og skjerpings med kosthold, trim og FOKUS! :)

 

Mitt første delmål er under 90 kg og no er eg berre 3 kg unna! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny treningsøkt i går, skikkelig deilig med løping på tredemølle for tiden. Ble 30 minutter og 354 kalorier bortevekk :D Trente også styrke for overkroppen og magen. Trimtur med hundene resulterte også i 450 kalorier bortevekk. Herlig altså. Dro på kafe med ei venninne og unnet meg chips med ost og dressing.. mmm.. lenge siden sist og det smakte helt perfekt!

 

Tror neppe jeg klarer å holde meg unna trening idag heller, det er så deilig å være i gang og kjenne hvordan formen øker. Føler meg strammere i kroppen også, er spent på neste veiing. Bør være ok den ;)

 

Kjenner meg godt igjen i disse fristelsene MammaMei, dette med selskap, ting på jobben osv. Et forslag når det gjelder selskap hjemme hvertfall, er å lage en smoothie f.eks som du legger i isbeholdere og fryser ned. Finnes de med pinner også, så da kan du eksperimentere med funlight saft som fryses ned, en lett variant av milkshake som fryses ned etc. Smaker kjempegodt og er mye sunnere! :) Jeg tror man ofte går noen runder med seg selv når man slanker seg, det er både oppturer og nedturer. Så lenge man klarer å ta seg i nakken igjen er det jo kjempebra, for noen sprekker innimellom har nok de aller fleste av oss B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ei sånn vekt som viser fettprosent og slikt, og den har gått ned 2% på ein månad :) Wee! Den er fortsatt ganske høg, men muskelmassen min er over gjennomsnittet, om ein skal tru på denne vekta mi, da :) Eg er nok det en kan kalle kraftig, med både høg muskelmasse og høg fettprosent. Stor muskelmasse har eg alltid hatt, men eg har nok ikkje alltid vore så polstra med fett utapå :P

 

Eg er veldig spent på resultatet på mandag. Har vore veldig flink idag og i går kveld. Masse trim og bra mat! :D

Eg har et hårete mål på å nå 90 kg til 8. juli.... Kan eg klare det?? Eg er 93 kg no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det 45 minutter på tredemølle, forbrant 400 kalorier. Mye løping, og formen begynner å bli veldig bra. I dag har jeg hviledag. Ny treningsøkt i morgen. Har lest enda mer om styrketrening på fitnessbloggen idag, og kjenner meg klar til å bli mer fokusert på styrke. Jeg trener styrke jevnlig, men liker bedre kondisjonstreningen. MEN fra i morgen er det fokus på begge deler. Gleder meg faktisk :lol:

 

Det var neeeesten jeg dro på trening i kveld også, men fant ut at en dag med litt ro kan være lurt for kroppen. Har spist bra i dag,spiste3 gjende kjeks, sånne uten sjokolade. GODT!! Fikk bitte bitte litt lyst på godterier i kveld, helgekos, men droppet det. Har bestemt meg for å kunne tillate meg en kosedag i uka, men ikke mere. Har jeg ikke lyst på noe godt dropper jeg det.

 

3 kg fram mot 8. juli skal være overkommelig, men så er det jo dessverre sånn at kroppen styrer sitt eget løp noen ganger og at vekta ikke viser det man selv mener man fortjener :angry: Så lenge du spiser nok og er aktiv gjør du i allefall det du kan for å få bort de uønskede kiloene. Bruker du målebånd?

 

Er spent på min vekt på mandag, veide meg sist på tirsdag, så vurderer derfor å starte med veiedager på mandager igjen i stedet for på lørdager som jeg gjorde en periode. Huff, er spent :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. da er planen for idag klar :) Rusler ut en tur etterhvert med hundene slik at de får seg en god tur. Har sovet elendig i natt, helt grusomt rett og slett. Så på klokken sist kl. 03, så tipper jeg sovnet i 03.30 tiden! Var oppe 10.30.. litt for lite søvn for min del. Sannsynligheten for at det blir middagskvil er derfor meget stor. I tillegg lå jeg og tenkte på om jeg skulle kjøpe godterier i dag og ha en kosedag, altså i natt tenkte jeg på det. Ha ha, muligens et søtsug som skriker langt der inne.

 

Planen er trening idag, kondisjon og styrke på HELE kroppen. Har lest at det er lurt med 2-4 dager i uka for nybegynnere med styrke på hele kroppen, så nå skal jeg få kjørt meg. Blir godt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen ble som følger:

 

40 minutter kondisjon, ca 330 kalorier forbrent. Startet med 10 min rask gange, så ble det styrke på hele kroppen. Det var godt, håper bare jeg klarer å like det like mye som kondisjonstrening :P

Gikk deretter på tredemølla igjen og gjennomførte 30 min med mye løping, høyeste farten var på 10,0 km/t, jeg må nesten holde meg så høyt oppe for å få opp pulsen skikkelig. Svetten rant etterpå og det var herlig.

 

Ingen godteridag i går, klarte å holde meg hard B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trening i går, men mosjonerte bra på tur, ble mer enn 300 kalorier forbrent på 1 1/2 time i normal gange. Senere gikk jeg en tur på kafe, ble nok mer enn en halvtime trim da og. Kjøpte chips med ost og dressing som helgegodt.. smakte godt der og da, MEN kroppen reagerte på det. Ble oppblåst, uvel og daff. Klarte ikke å gjøre noe resten av kvelden, så tok tidlig kveld.. hm, noen som vet hva dette betyr? Kan jeg reagere på noe i maten?

 

Vekta idag viste -0,6 kg, så 76,3 er vekta nå. Mye som skal bort ennå, men er da godt i gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny treningsdag i går, 500 kalorier forbrent på tur, og ca 200 på trening. Var en "dårlig" treningsdag i går. Kom på treningen, radioen sto på full styrke pga de som allerede trente der. Jeg klarte derfor ikke å høre nesten noe fra min musikk :angry: Ble skikkelig irritert, i tillegg pratet de som var der masse hele tiden, så det ble bare rot for min del :P Vanemenneske ser dere, liker å ha fullkontroll og i tillegg kunne gi det jeg har med min fengende musikk :lol:

 

Slik ble økta:

 

Syklet 15 minutter, 10 min gange på tredemølle, så trente jeg styrke for rumpe, hofte og lår. Nye 10 min på tredemølla, ingen løping idag, så styrke på magen og rumpa. Ble skuffet, ville ha ny løperunde, men altfor varmt treningsrom og radio på full styrke ga meg ikke den piffen jeg trenger for å gi det jeg har. Tenker det blir ny runde idag, og da blir det kondisjon i allefall. Hadde jo plan om å trene hele kroppen når jeg trener styrke, men i går delte jeg det opp igjen..

 

Kjenner at jeg er støl i kroppen idag, så det kjennes bra, selv om jeg hadde en bitter smak i munnen på vei hjem i går, ikke fornøyd liksom :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre treningsøkt i går, startet med 40 min på tredemølla, mye løping, og rask gange for å få igjen pusten og drikke ;) Forbrente 357 kalorier tror jeg det var. 282 kalorier forbrente jeg tidligere på tur.

 

Trente deretter styrke på overkroppen og magen fikk seg ny økt. Deilig følelse, følte jeg fikk tatt i ordentlig og at jeg ble sliten i kroppen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte plutselig idag at jeg har gjort feil med pulsklokka, og ikke hatt den på min puls, men % :P Skjønner jo plutselig hvorfor jeg ikke fikk tallene over 90, trodde jeg hadde den lave pulsen :D

 

Idag ble det spinning, tilsammen 35 minutter, byttet video etter 20 min.. holdt på å dø.. tok bare 15 av den på 30.. fytti katta så tungt det var. Forbrente minst 300 kalorier, litt over var det vel. Tok deretter styrke i form av knebøy med stang for første gang. Bare 5 kg tilsammen, men en grei begynnelse ettersom det er uvant. Kjenner at jeg med fordel kunne tatt enda mer. Tok også utfall med 3 kgs vekt i hånda, den øvelsen kjenner jeg godt! Vet også at den virker, så det skal bli fast.

 

Avsluttet etter en time og dro hjem. Kjente at jeg ikke hadde mye mer å gi idag, så da blir det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er med treninga!! :) Stå på! Kor høg er du forresten? Eg har 92,5 kg fordelt på 1,71 meter... Men det går nedover!

 

Eg har holdt på med penklipping idag, og det er ganske travelt. MASSE plen og den er IKKJE flat :P Hehe. Ut og slå litt til og så blir det muligens skogstur etterpå.

Eg gjekk ned 0,5 kg denne veka. Middels fornøgd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plenklipping er god mosjon det,for det kan være litt småtungt til tider,kjenner igjen den :P Ventet en stund her hjemme før jeg klippet gresset første gang i år... kan si at det var tungt!

 

Jeg er 167 cm høy. Er spent på neste veiing. Har vært veldig flink selv synes jeg, i går hadde jeg en utskeielsesdag da.. bestemte meg på forhånd at denne dagen skulle jeg unne meg det,er en stund siden sist. Ble burger meny på Mc Donalds, italiensk is, en sjokolade og litt smågodt. Skikkelig fråtsing, men deilig var det :D Ble mye gåing på byturen og jeg gikk i tillegg 1 1/2 time da jeg kom hjem.Ny treningsøkt idag har jeg planer om, er fortsatt veldig støl i bena etter siste økt, må bety at det funker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...