Gå til innhold

Nå er jeg der igjen...


Gjest v05
 Share

Anbefalte innlegg

2 timers tur, gikk 8 km og forbrente 625 kalorier ;) Deilig!

 

Ble en berlinerbolle på kafe idag, ble spandert på og sa ikke nei.. :angry: Men men.. ikke noe å gjøre med det. Prøver å tenke at jeg trossalt er flink ellers og at jeg har trimmet bra idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir borte i helgen, så får ikke skrevet noe her på forumet.. dessverre. Skal prøve å holde meg i skinnet med kostholdet. Skal bo på hytte, og delta på noe kursgreier. Motivasjonen er i allefall på topp, kjenner meg lettere i kroppen og til sinns :D Snart skal jeg i allefall ut på en langtur igjen, bør prøve å gå 1 1/2-2 timer i bra tempo. Da kan jeg reise bort meg lettere samvittighet.

 

Neste uke har jeg planer om å trene kondisjon og styrke igjen, har ikke vært på trening denne uken, men har trent i form av turer og sånn. Bra det og ;)

 

Den berlinerbolla var visst fy fy fy!! Sjekket på nettet ang kalorier, 400 (!!!!) i EN berlinerbolle. Fytti, da var det ikke verdt det. Ja ja, spiste ikke kveldsmat i går, ettersom det ble sen middag (18). Tror jeg klarte meg ganske greit med antall kalorier.

 

Håper på noen meldinger her inne, alltid mer motivasjon når man er flere som støtter og backer opp hverandre B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann! Så du hadde svart i tråden min, og tenkte derfor komme innom for en titt. Så flinke dere er. Trener og holder kontrollen på matinntaket! Og resultater blir det ser jeg, gøy ;)

 

Jeg glytter gjerne innom tråden din med jevne mellomrom!

 

Jeg har også trent i dag, så nå har jeg to økter denne uka. Skal bli en til ila helgen :) I dag har jeg gått motbakke, jogget og trent bittelitt styrke. Ikke veldig mye av sistnevnte, men noen øvelser på rygg, mage, rompe og lår. Kjenner det iallefall :rolleyes:

 

Kan jo introdusere meg selv her også;

Er 30 år, gift tobarnsmamma. Er veldig lykkelig og har det bra. Trives veldig godt med livet mitt, men så var det disse kiloene da, som ødelegger litt for mitt selvbilde. Og det er på tide å gjøre noe med - for godt! Er nemmlig ikke ny her. Har mange tråder, målsettinger og mislykkede forsøk :( , men det er det slutt på nå. Vil ikke lenger skjemmes over kroppen min, da vil jeg heller gjøre noe med det.

Jeg er 170 høy, veier 96 kilo og har et midjemål på 100 cm.

Målsettinge min er 26 kilo, forhåpentlig på et år.

Første delmål er å komme i gang. Treningen er på Plass, men maten (les; godteri) må det gjøres noe med. Selve maten og måltidsrytmen er det ingenting å si på. Men denne evennelige fysen på noe godt....

Håper jeg kan joine dere, det hadde vært hyggelig :)

 

Ønsker dere en riktig god helg!

 

Klemmer fra meg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Nå viste vekta 80,7. Dvs -1,3 kg siden sist uke :D Hurra, hurra så glad jeg blir. Forrige uke ble det ikke noe trening på treningsrommet, men det blir det denne uka! Kostholdet er jeg flink med, ble ikke så mye mat i helga, men spiste noen grillpølser meg brød, noen biter sjokolade og litt potetgull med mindre fett. Likevel viser vektnedgangen dette, helt herlig! Stolt og veldig motivert til å fortsette. I går etter hyttetur og kurs var jeg kjempesulten på hjemveien, sto og veide fram i og i mot for å heller hive innpå med flere påsmurte lefser, kjeks o.l. på butikken, men holdt på å få sjokk når jeg så antall kalorier. Klarte å kjøpe en god morgen og jordbær i tillegg :D Puuh.. det var nære på, så der ble jeg ganske fornøyd etterpå!

 

nueva vida: Velkommen inn på tråden min, kjempe koselig at du la igjen en melding her :D Som jeg skrev i din tråd også, jeg kjenner meg mye i gjen i det du skriver, har selv startet mange ganger, lyktes og feilet. Nå er jeg lei av nettopp det! Jeg velger å tro at det finnes flere måter å bestemme seg på, og at det må være DEN rette måten som skal være tilstede for at man skal lykkes. Føler selv at jeg er på rett vei nå, jeg trives med kostholdsendringene og mosjonen. Har enda ikke lært å ta i bruk pulsklokken som jeg fikk til jul.. må prøve igjen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig kveldstur på 2,15 km på en time, forbrant 220 kalorier :D Så i går ble det 654 kalorier som ble trimmet bort, og nærmere 8 km i tur. Sier meg godt fornøyd :D

 

Nå er det ny dag og nye muligheter, spent på å se hva jeg skal bruke dagen til. Tur er som vanlig på programmet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på å lage en liten plan, eller noen målsettinger for våren.

 

Jeg håper jeg kan gå ned ca 1 kg i uken, forhåpentligvis betyr det at jeg er ca 70 kg om 10 uker, og når målet mitt om 5 måneder.. har klart 17,5 kg på 3 måneder før, så dette bør være mulig. Håper det! Motivasjonen er i allefall tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme etter en super trening. Først 30 min på sykkel, over 7 km og 450 kalorier. Deilig! Hadde 20 min med rask gange og jogging på tredemølle etterpå, 2,4 km og 140 kalorier forbrent, juhuuu!

 

Trente styrke for lår og bak, rygg og bryst + sit-ups før jeg ga meg. Herlig følelse. Har nå spist en deilig middag bestående av strimlet svinefilet, masse grønnsaker, litt ris, agurk, tomat og litt pesto. Fytti det var godt :D :D Har planer om å gå/jogge en flott tur i morgen formiddag. Er så ufattelig glad for at jeg er i gang med alt dette i gjen, skjønner ikke hvorfor jeg kom ut av denne gode sirkelen og la på meg mer enn 20 kg sist :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter alltid dagen med å lese igjennom andre brukere her på forumet sine tråder. Gir meg mye motivasjon, og jeg synes det er så mange flinke skrivere der ute som beskriver så lekende lett hvordan det er å være på diett. Det er både oppturer og nedturer. Selv synes jeg det er lettest når jeg er hjemme hos meg selv, og har full kontroll på hva som finnes i kjøleskapet.

Har hatt flere svake øyeblikk sammen med andre der jeg neeesten har skeiet ut, jeg har også skeiet litt ut, og smakt på litt sjokolade og potetgull. I går ble det en halv bolle og en halv bolleliknende sak med sukker på :huh: Besøk vettu :o Klarte ikke si nei da, så fikk nok noen eksta kalorier der. Snikveide meg idag, ned 0,5 kg siden mandag :D Opptur!! Har startet å føre opp maten min her på grete roede, godt å ha litt oversikt.

 

I går forbrente jeg 579 kcal ved å gå tur i to omganger, totalt 7,4 km. Ny mosjonsdag idag også, skal muligens reise bort i helga, så greit å ha vært skikkelig flink før jeg drar :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hei du :)

 

Så flink du er, moro å lese om deg :)

 

Treninga har du jo skikkelig rutine på. Og det er så digg en følelse nå man kjenner det glir litt lett :)

 

Jeg sliter med en forkjølelse, og det er ganske kjipt når jeg virkelig skulle sette inn støtet. Skjønner liksom ikke hvorfor det skulel bli vanskelig? Man kan jo holde seg unna godis selv om man er forkjølet? Jeg har strammet skikkelig inn, men går ikke helt etter planen.

Men jeg jobber med saken, og er på tur :)

Skal få til en liten, rolig gåtur senere i dag. Bare for å komme meg ut litt i frisk luft. Blir ikke de store påkjenningene, men det er vel heller ikke veldig lurt med tett nese og sår hals!

 

Syns du setter deg fine mål, du er tøff!

GFørste målet mitt er å komme i gang. Når jeg føler jeg er skikkelig i gang, skal jeg sette meg et vektmål.

 

Vi vet jo at det er mulig, for vi har gjort det før.

Som du sier; hvordan kunne jeg??? Ja, hvordan kunne vi? En ting er bra sikkert: når jeg når drømmevekten min nå, skal jeg aldri slippe vektnålen så langt opp igjen. Da skal jeg ta kilo for kilo når de kommer. For et par kilo vil man gå opp etter en høytid, ferie o.l., men da skal jeg ta dem med en gang. 2 blir fort 5, 5 blir fort 8, 8 blir fort 13 osv, osv..

 

Ha en fin torsdag, og helg!

 

Jeg gleder meg til å følge deg videre!

 

Torsdagsklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Når målet er nådd - da er det viktig å gå på vekta hver eneste uke, spesielt når man har spist ikke optimalt - og se at det forandrer seg i feil retning - bruke klær som sier fra om vekten øker - skummelt når man bruker litt flagrende klær som fint tåler en vektoppgang på 5 kg...

 

Du er godt igang - et lite tips - når du først begynner å telle kcalorier - du vil få bedre langtidsresultat - viser forskning - om du følger diett og går bra ned den første tiden. Du vil bli så motivert da at du ikke gir opp - du ser at du kommer til å nå målet ditt. Sett deg en dato - vi er mange som kommer til å støtte deg.

 

Jeg har mange kg igjen - begynnte nettkurs 8.april. Nærmer meg å ha gått ned 5 kg og da er det 'bare' 25 kg igjen. 1/6 unnagjort. Jeg ønsker deg alt godt! Vi har samme hovedmål nå, faktisk.

Det blir gull tilslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Lur vinkling, gullmedaljekandidaten! Og helt sikkert et poeng. Begynne, og får resultater, da vil man mest sannsynlig fortsette!

Gleder meg til å følge dere videre, sammen klarer vi det.

Dere er snille som lar meg slenge meg på dere :)

 

Gratulerer med 5 kg nedgang, det er godt jobba :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så glad jeg ble for å lese kommentarene deres Gullmedaljekandidaten og nueva vida :D Blir litt ensomt og suse rundt her på tråden alene :lol:

 

Dette med å holde vekten er nok en stor utfordring, løse plagg gjør det bare enkelt å skjule valkene som man heller presser inn med en god tights som går langt opp ;) Hold inn truse og hold inn longs hvis man skal pynte seg.. Magen er nemlig hovedproblemet mitt, og det har det alltid vært.. var nesten i mål sist, var helt rart å ha så lite på magen i forhold til det jeg er vant til, men neida, holdt ikke det heller.. potetgull og sjokoladen har ødelagt mye for meg.

 

Gullmedaljekandidaten: Grattis med hele 5 kg!! Helt supert :D Er jo bare for deg å fortsette i samme stil framover ;) Fornøyd med kurset?

 

nueva vida: Du får ta trimmen mer når du er frisk, ikke mye å hente med forkjølelse. Får også alltid så lyst på godterier når jeg er syk.. typisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei v05 - nettkurs er bra fordi jeg tvinger meg til å føre inn alt jeg spiser - og det er viktig med disse mellommåltidene. Når jeg ikke får tid til det går det ikke like bra - vanskeligere å spise små porsjoner når man er så sulten! Men jeg føler egentlig ikke jeg får så mye igjen, men problemet er vel at jeg ikke bruker kursleder til annet enn å sende ukentlige rapporter. Men det er det presset jeg trenger. Jeg er litt stolt og sta som person og vil gjerne 'prestere'. Jeg synes Roede-klubben er gull verdt - helt genialt med registreringen og mål på 'riktig' sammensatt mat - kcalorifellene blir så tydelige når man er helt ærlig.

 

- jeg skal fortsette med både registrere mat og trening og bruke forumet - dvs alle dere - håper noen 'følger' med når kurset er ferdig om 4 uker og gjennom sommeren. Kanskje gå på GR aktiv kurs til høsten for å få med treningen og veiing på kjøpet, og kurs som varer 45 min. Men motivasjonen må komme fra meg selv.

 

Ha en nydelig kveld både nueva vida og v05.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Ja, veldig typisk. " stakkars meg må kos meg litt..." Patetisk og dumt! Er slik når jeg har mens også.... Det er noen tankemønster å jobbe med. Og det er vel der jobben ligger.

 

Store klær, ja..grøss! Jeg stamper rundt i store joggings, når jeg er hjemme. De passer jo kilo etter kilo, og vips så har man gått opp enda noen kilo. Jeg bruker andre klær ute blandt folk, men de er trange, og jeg føler meg aldri vel. Og med en gang jeg kommer hjem, er det rett på badet og inn i joggingsen. Har tenkt mange ganger, at jeg skal tvinge meg til å bruke dongeri ol hjemme, for å kjenne på det. En annen side ved disse store, stygge klærne.... Ikke direkte sexy..hehe. Er gift, så hvem bryr seg? Er elsket likevel. Men det hadde vel ikke skadet, og gjort seg litt flid innimellom. Og det håper jeg også vil komme etterhvert som kiloen forsvinner. Er liksom så godt å gjemme kroppen i disse store klærne.

 

Forkjølsen er sakte men sikkert på retur. Trimmen har uteblitt, men som du sier, den kan tas når kroppen er i form. Planen er å ut en tur nå. Skal vaske litt til helgen først.

 

Så bra at du er tilfreds med kurs, gullmedaljekandidaten. Man får kanskje ikke like mye igjen for nettkurs som vanslig kurs, men når det funker og er nok til at du tar deg sammen, er jo det det viktigste!!

 

Ønsker dere en riktig flott helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du er fornøyd med kurset Gullmedaljekandidaten. Som du sier er det lurt å føre opp alt man spiser, du verden så mange overraskelser man kan få seg innimellom. Sjekker hele tiden kalorier i produkter nå, man kan virkelig tenke om det er verdt det liksom når man ser at en rosinbolle har 200 kalorier i seg, EN bare! Kunne spist mer enn en i slengen jeg ja, så fort hadde det blitt godt over en middag. Jeg følger deg gjerne både etter endt kurs og utover sommeren, har tenkt å være aktiv på forumet her lenge jeg ;) Kjenner at motivasjonen er tilstede, og da må jeg bare fortsette. Skal på trening i kveld, droppet helgeutflukten og tror nok ikke det var så dumt egentlig. Blir sunn mat og mye mosjon her i helga.

 

Nueva Vida: Kjenner meg så igjen i mye du skriver, alle unnskyldningene for at man skal spise noe godt og ikke bare i helgene nei.. her var det hver eneste dag! Helt sykt å tenke på. Går alltid i joggeklær, ettersom jeg er langtidssykemeldt ble det ikke til at jeg hadde på meg så mye annet en joggeklær, både inne og ute på tur. Holdt på å få sjokk da jeg skulle prøve noen klær jeg hadde passet for noen få måneder siden, ikke snakk om at det så pent ut :o Skuffelsen og alle tankene rundt det gjør at jeg ikke kan la det fortsette. Jeg er mye mer positiv og fornøyd når jeg spiser sunt og trener, skjønner ikke hvorfor jeg da gang på gang har skeiet ut?

Noen ganger er det så ille at jeg har syntes det er flaut å treffe folk som jeg ikke har møtt på lenge, fordi de garantert ser hvordan vekta har skutt i været.. men nå folkens, nå er den tiden over :P

 

Dagen startet med tur på 5,74 km på 1 t 22 min, forbrente 448 kalorier. Senere blir det både kondisjonstrening og styrketrening, regner med at noen flere kalorier forsvinner da :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, kom nettopp hjem fra trening.. ble en flott økt. Rask gange og lett jogging på tredemølla i 25 min og 3,4 km tror jeg, forbente 185 kalorier. Trente deretter styrke på lår og rumpe + rygg og bryst. Gikk deretter på en sykkel og programmet "fatburn" i 30 minutter. Forbrente 410 kalorier og syklet 6,84 km.. puuuhh. Kjente det i rumpa etterpå :lol: Avsluttet med magetrening og uttøying. Skikkelig deilig dag, forbrent over 1000 kalorier, så da bør jeg jammen meg spise godt i kveld.. trenger mat :P

 

Ha en fortsatt fin kveld :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

God lørdagsmorge! Her er det snø og et stusselig maivær. Jaja, pytt-pytt, det får vi ikke gjort noe med! Du er utrolig flink til å trene. Jeg fikk til en god økt i går, håper jeg får til en i dag også. Men nå får vi snart besøk, også har vi begynt på et enormt ryddeprosjekt i kjelleren, som skal avsluttes i dag. Og det er jo mye bevegelse i den slags prosjekt!! Forkjølelsen er mye, mye bedre :)

 

Wææææ...kjenner igjen den følelsen når du møter folk du ikke har sett på lenge. Hadde en klassefest i høst, der hvor vi ikke hadde sett hverandre på 5 år. Jeg syns det var helt pyton....

But -those days are gone...snart! Vil ikke føle slike negative tanker rundt egen kropp og meg selv, derfor gjør jeg noe med det! Denne gangen en gang for alle :D

 

Klem, vi tastes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdagsmorgen nueva vida :D

 

Her skinner solen, snart blir det utflukt med mine kjære gledespredere på fire ben :) Kjenner i kroppen at jeg hadde en skikkelig økt i går, så muligens blir det litt roligere idag. Må lytte til kroppen. Ulempen med å trene senere på kvelden er at jeg drikker masse, masse vann = mye på do utover natta.. litt mer urolig søvn da kan man si. Leste et gammelt Shape-up på senga i går, blader som jeg har abonnert på og ikke åpnet på en stund :rolleyes: Godt å ha noe tilgode, selv om det står om trening på høsten :P

 

Ryddeprosjekt i kjelleren vil nok forbrenne mange kalorier, jeg tror at hvis man heller ser på det på den måten vil det gå mye lettere. Løfting og bevegelse blir jo nesten som styrketrening :D Husk å drikk mye vann!

 

Klem til deg, ha en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig dag idag, spist sunt og bra, trimmet bort ca 600 kalorier i form av tur. Sov en lang middagskvil på sofaen, våknet 18.30, så da ble det litt sent å både spise middag og dra på trening. Valgte middag idag og en roligere mosjonsdag, 600 kalorier er godt nok å forbrenne også ;) Kjenner på kroppen etter dager som i går at det er godt med litt mer ro dagen etterpå..

 

Nå blir det dvd snart, og senga etterpå, kjenner meg fortsatt noe trøtt kan man si :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JuhuuUUU 79,4 viste vekta, dvs -1,3 kg siden forrige mandag :D Dette går akkurat den veien jeg ønsker :P

 

Har spist en liten bit sånn 80% sjokolade(heter det det?), mørk med mest kakao. Ellers har det vært sunt her denne helga også. Deilig! Tror ikke jeg har så mye valg når jeg skal ned i vekt, vet hvor mye søtsuget kan ødelegge for meg.

 

I helga trente jeg ikke på treningsrommet, i gå ble det rask gange/lett joggetur i finværet, deilig! Forbrente over 600 kalorier, så er fornøyd med det :D

 

Hva har dere gjort i helga da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti så daff jeg er i dag.. var småkvalm tidligere idag, har gått en tur på nesten 4 km, men føler meg helt tappet. Tror det bør bli en rolig dag her, mulig kroppen er litt sliten.. Noen andre som har hatt det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Ja, det har jeg - til stadighet - men funnet ut at å spise et eple, en liten banan eller et knekkebrød før jeg gjør noe fysisk - det hjelper godt - er ofte slapphet som kommer av at man spiser for lite. Muskulaturen vil spare energi- fordi kroppen får for lite for å holde vekten - akkurat som vi vil. Og hvis du trente litt bra for 1-2 dager siden kan jo det gi litt tretthet i muskulaturen - lurt med hviledager om du trener hardt. Jeg jogget (!) igår - vekselsvis med å gå fort - og kjenner det litt i dag. Ha en fin dag - og bli ikke syk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...