Gå til innhold

MOSJONSUTFORDRINGEN AUGUST 2013


Gjest Lucilla
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Lucilla

Da er vi i august.Det ble ikke så mange trimpoeng som jeg hadde skrevet opp,men er fornøyd med 13,5 tp:-) Er jo bedre enn ingenting.

 

Denne måneden har jeg satset på 25 trimpoeng,og håper å klare det!

 

Håper dere har hatt en fin sommerferie.Vi har hatt en fin ferie,og vært på ferie i Kragerø og København.Har også vært på dagsturer.

 

Håper dere blir med i august også :)

 

------------------------

 

Bli med på "Mosjonsutfordringen" i forumet "Trim og trening"

 

Hei alle vektklubbere!

 

Du lager ditt eget arbeidsmål, om det er minutter, trimpoeng, kilometer eller en blanding er helt opp til deg!

 

---

Håper det er flere som vil utfordre seg selv litt i August måned!

 

PS: Hvis du velger å lage en full kalender er det fint om du bare har den i ett innlegg, slik at det blir lett å følge med (og at det ikke blir så mange tomme kalendere). (Trykk [rediger] innlegg for å skrive mer/oppdatere et tidligere innlegg)! Du kan selvfølgelig velge å oppdatere om utfordringen din ved å skrive mer og mer av kalenderen i nye innlegg i stedet - det er helt opp til deg!

 

Vær din egen sjef! Du skal lage DIN personlige utfordring! Vi andre heier på deg!

 

Hvis du vil kopiere noen andre sin måte å rapportere på kan du trykke [siter] - da vil du få med alle kodene de har brukt i sitt innlegg, i motsetning til hvis du kopierer selve innlegget inne i forumet.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucilla

1.8:styrke 1,1tp

2.8:gange 1 tp

3.8:0

4.8:gått tur 0.7 tp

sum uke:2,7tp(5,1tp)

 

5.8:zumba 1,6 tp :)/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>

6.8:ergosykkel 1,4tp

7.8:ergosykkel 1,2tp

8.8:fridag

9.8:styrke 1,6tp

10.8:trimfri

11.8:gått tur 0.5tp

sum uke:6,3tp

 

12.8:zumba 1,4tp

13.8:zumba+styrke 1.4tp

14.8:0

15.8:0

16.8:aerobic 1,4tp

17.8:0

18.8:0

sum uke:5,4tp

 

19.8:zumba 1,3tp

20.8:trimfri

21.8:aerobic 1,4tp

22.8:gått tur 0,5 tp

23.8:gått tur 05.tp

24.8:trimfri

25.8:0

sum uke:3,8tp

 

26.8:gått tur 0,8 tp

27.8:zumba 1,4tp

28.8:gått tur 0,9tp

29.8:trimfri

30.8:aerobic 1,3tp

31.8:styrke 1,6tp

sum uke:6 tp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med igjen, Lucilla :)/>

 

Gjør som før, skriver inn her hver gang jeg har gjort noe trim-aktig :)/>

 

Gledelig at mai-juni-juli ble tangert med 8 turer/treningsting hver - det betyr at jeg har mål for august - tangere eller slå den "rekorden"!

 

01.08 Gå/jogg 2,0km 19,5min 0,8TP Yay! Er i gang! :lol:/>

05-07.08 3 gåturer ca totalt 10km ca 4TP eller no? ;)/>

08.08 Gåtur 1,8km 20min 0,6TP (nesten mest hverdagstrim, men pytt) :)/>

12.08 Gåtur 4,5km 48min 1,8TP

14.08 Gå/jogg 2,1km 19min 0,9TP

17.08 To-topptur (små) 6,5km 1t44min 2,6TP

18.08 Gå/jogg 2,06km 19,5min 0,9TP Passert rekorden på 8 trimturer!! (Trimtur nr 9 :lol:/>)

24.08 Gå/motbakke 2,7km 25min 1,1TP

24.08 Gå/jogg 2,06km 19min 0,8TP testet nytt treningstøy!

25.08 Skogstur/småtopptur 14km 3,5t 6,3TP!!! Slitsomt, men gøy ;)

 

Enig med deg, alt er bedre enn ingenting :)/>

Vel overstått ferie, nå er vi igang!

Klem :)/>

Endret av Juni72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa! Her vil jeg også være med! :)

 

Holder til inne på Holde Vekten-forumet og har glidd helt ut med joggingen min i sommer. Pleide å jogge 2-3 ganger i uka, helt frem til mai. Da gadd jeg ikke mer.

 

Har funnet ut at jeg ikke er noen flink sommer-jogger (i motsetning til de fleste, som synes sommeren er beste tiden å jogge på). Jeg er nok mer en høst- og vinterjogger. Stålis, joggebrodder og 17 minusgrader... da er jeg liksom i mitt ess. (Noen som sa sær? :rolleyes:

 

Så på jogge-appen min at jeg hadde kun 5 joggeturer i mai måned, før det dabbet helt av og jeg gikk i frø. Så mitt mål for august blir derfor å slå den "rekorden". Pluss generelt bli flinkere til å påse at jeg får minimum 7 trimpoeng i uka. Ikke alltid jeg er så flink til det heller.

 

Så Bijou's mål for august:

 

* 6 joggeturer (minimum, gjerne mer)

* 7 trimpoeng i uka

 

Man må begynne i det små. He he!

 

I'm ready! B) Jeg lover å oppdatere her inne i alle fall 1 gang i uka. Lykke til dere andre også!

 

 

Resultater (oppdatert):

 

Uke 31: 6,7 TP - 0 joggeturer

Uke 32: 6,8 TP - 1 joggetur

Uke 33: 11,9 TP - 3 joggeturer

Uke 34: 8,4 TP - 1 joggetur

Uke 35: 4,5 TP - 1 joggetur

 

Totalt: 38,3 TP og 6 joggeturer

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du vil være med på tråden Bijou. :-) Er slik med meg også,ikke like enkelt å trene om sommeren(i ferien fikk jeg ikke mer enn 13,5 tp så var litt sløv da;-) ) som på høst/vinter.

 

Stå på!

 

Idag har jeg tatt meg en trimfri dag,skylder nå mest på været,blir så værsyk av torden/lyn ;-(

 

Flinke dere er til å jogge juni og bijou,har litt lyst til å begynne å jogge,men kommer ikke igang!..sukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terrapia

Hei! Sitter og nøler litt over tastaturet her, er egentlig en "lurker" ;)/>/>/> men nå følte jeg plutselig for å slenge meg med her! Har dårlig erfaring med å sette mål for meg selv... de sklir alltid ut, jeg mangler visst et selvdisiplin-gen! Har derimot latskap-gener i overflod ;)/>/>/>

 

Men nå har jeg tatt meg selv ørene og nakken og kommet igang med trening, samtidig som jeg holder meg til 1600 kcal-dietten. Hart satt som mål å trene 6 dager i uka (! kjør hardt når du først kjører ja...) og min favoritt treningsform er zumba! Danser så svetten renner her på stuegulvet! Det er så morsomt at jeg går rundt og svinber og vrikker utenom treningstida også ;)/>/>/>

 

Tenker at kansje kanskje blir det lettere å holde fast ved målet hvis jeg er med her?! Håper det!

 

Lykke til til oss - la oss ta august med storm!

 

1.aug: zumba 60 min 2.7 TP

2.aug: zumba 90 min! 4.0 TP

3.aug: zumba 50 min 2.2 TP

4.aug: Sykling rolig 90 minutter (med snuppa på 5 bakpå ;)/>/>/> 2.6 TP

Totalt: 14.7 TP denne uka (3.1 TP onsdag 31.juli)

Gjennomsnittlig kcal/dag: 1694

 

5.aug: zumba 60 min 2.7 TP

6.aug: zumba 25 min 0.8 TP

7.aug: zumba 45 min + styrke 15 min 2.4 TP

8.aug: jogging 40 min + styrke 5 min 2.6 TP

9.aug: hviledag

10.aug: jogging 30 min + styrke 5 min 2.0 TP

11.aug: zumba 30 min 1.3 TP

Totalt: 11.8 TP denne uka

Gjennomsnittlig kcal pr dag: 1526

 

12.aug: zumba 70 min 3.1 TP

13.aug: rask gange 20 min 0.8 TP

14.aug: jogging 40 min 2.3 TP

15.aug: Hviledag, men masse hagearbeid :)/>/>/>

16.aug: zumba 40 min 1.7 TP

17.aug: jogging 30 min 1.7 TP

18.aug: zumba 20 min 0.9 TP

Totalt: 10.5 TP denne uka

Gjennomsnittlig kcal pr dag: 1722 (litt over planlagt)

 

19.aug: jogging 30 min 1.9 TP

20.aug: hviledag

21.aug: gange 30 min + rask gange 15 min 1.5 TP

22.aug: Hviledag

23.aug: sykling 30 min 1.3 TP

24.aug: zumba 60 min 2.6 TP

25.aug: jogging 40 min 2.6 TP

Totalt: 9.9 TP

Gjennomsnittlig kcal pr dag: 1590

 

26.aug: sykling 0.6 TP

31.aug: jogging 2.6 TP

Totalt siste uka august (uten søndag) 3.2 TP

Gjennomsnittlig kcal pr dag: 1557

 

So far so good :)/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til tråden terrapia :-) Enig med deg zumba er kjempegøy.Jeg har alle dvdene som har kommet ut,og trener det 1-2 ganger i uken :-)

 

Lykke til med å nå målet ditt.:-)

 

Så flink du er Bijou,6,7 tp er jo supert. :-)

 

Ha en fin uke du også,og dere andre som er på tråden her . Ble zumba på meg idag,fikk 1,6 tp(45 min).puh.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terrapia

Hei igjen!

 

Bra jobba Bijou, vi runder jo opp når det er 6.7 så da er det nådd ;) er kjempeimponert over at du har klart 20 kilo på ett år!! Respekt! Skulle virkelig ønske jeg klarte det selv!

 

Har helt dilla på zumba jeg, tida bare flyr foran tv'n! Jeg har en pakke med 7 dvd'er og to sticks, er det den du har Lucilla? Og evt hvilke andre har du? Har også spillet til pS3. Forresten, jeg så du skrev 1.6 TP på 45 min zumba - syns det hørtes lite ut i forhold til hva jeg "får", på 40 min får jeg opp 1.8 TP. Hvorfor er det forskjell?

 

Jeg oppdaterer resultatene i den første posten så jeg får god oversikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dvdene : zumba "target zones" og "the zumba fitness system ,og den du har med 7 dvd:-)

 

Jeg tror det har noe med vekt og høyde og gjøre når det gjelder trimpoeng :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terrapia

Phuuuuu sliiiten nå! Det skulle vært et til alternativ på treningsregistreringa; "Tusenfryd"! Er helt sikker på at en hel dag der brenner en del kalorier! (snakker ikke så høyt om kcal'ene som gikk INN iløpet av dagen der :P )

 

Er så sliten i beina at zumba'n henger i en tynn tråd i dag, får se om motivasjonen kommer etter litt hvile!

 

Hvor har du kjøpt zumba target zones lucilla? Er den bra? Ja virker logisk at TP henger sammen med vekt/høyde.

 

Håper dere alle er i fullt driv og koser dere med sommerdagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Terrapia! :)

 

Jeg gikk ned fra 82-62 kg mellom oktober '11 og oktober '12. Og så har jeg gått ned ca 3 kg etter det også, til 59 kg nå. Trodde aldri jeg skulle få det til, eller at det var fysisk mulig, men det var det altså. Det var nok savnet etter den "gamle" kroppen min (og alle de gamle klærne mine) fra før graviditeten, som motiverte meg aller mest. Og staheten og tålmodigheten min som drev meg, selv om det var uutholdelig kjedelig og demotiverende underveis. Det er bare å aldri gi opp! Og ta tak med det samme de ekstra helge-, ferie- eller høytidkiloene har satt seg. Ikke la de få tid til å feste seg. He he!

 

Idag rapporterer jeg inn her bare for å si ifra at jeg har ENDELIG jogga! :P Kom meg ut igår kveld. Første runden siden slutten av mai måned. Det gikk overraskende bra! (Men av erfaring vet jeg at det er runde nr. 2 etter lengre pauser som er verst... Pfffffttt!)

 

Men altså: 1 joggetur unnagjort! 5 igjen. Dette skal jeg klare!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terrapia

Jeg er kjempeimponert! Klarer ikke å forestille meg at jeg noen gang kan klare noe sånt... men drømmer om det likevel ;) Har vandret mellom 80 og 90 i mange år, sikkert 12-14 år. Har brukt Roedemetoden med hell før, men så sklir det ut etter en stund og da kommer det gjerne ett par kilo ekstra på. Ikke er jeg så veldig glad i å trene heller, og sjokolade er min største last! Derfor er jeg litt forsiktig med å proklamerer at DENNE GANGEN... men håpet er der :) Supert at du er igang med jogginga!

 

Samtidig som jeg holder meg litt nøytral til hele vektnedgangen, så er jeg ganske stolt av meg selv (kan man si sånt? :P ) Idag brukte jeg runkeeper app'en for første gang, og jogget/gikk 4.5 km! Hurraa! Litt stiv og støl ja, men det gikk overraskende bra! Andre joggetur verst sier du Bijou? :) Vi tar den "sammen" på lørdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt hvor jeg kjøpte target zones terrapia,men tror det var på zumba.com. :) Er en stund siden jeg kjøpte den.

 

Tror de har den på tvshop,men da må du kjøpe den med andre zumba dvder tror jeg.:-) Du kan jo ta en titt .

 

Hørtes ut som en kos dag på Tusenfryd;-) Ble shoppingtur til Svinesund her igår,så da tok jeg trimfri.Pån igjen med trim etterpå.

 

Flinke dere er til å trene jenter,her blir det styrke idag.

 

God helg :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terrapia: Det er absolutt lov å si at man er stolt over seg selv når man har trent, altså! ;)

 

Her hadde jeg håpet på en joggetur til i helga, men vi får overnattingsgjester (uvisst hvor lenge de blir), samtidig som samboer skal jobbe helg. Skikkelig super planlegging... Så blir nok litt opptatt denne helga. Vi får se.

 

Ha en fin helg og innspurt av trimpoeng-sankingen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Hiver meg inn på her med friskt mot :)/>/>/>/>/>/>

 

Nå skal det sankes tp , men siden vi er kommet ett stykke ut i aug må jeg ta inn litt..

 

 

1,8: 3,3 tp - stamina

3,8: 3,2 tp - stamina

7.8: 3.3 tp- stamina

Resultat uke 1: 9.8 tp

 

 

9,8: 3,2 tp - stamina

10,8: 1,3 tp -30 days shred (reg som aerobic..)

11,8: 1,3 tp -30 day shred

12.8: 3, 2 tp - stamina

13.8:1.3 tp 30day shred

Resultat uke 2 :10, 3 tp

hittil denne uka: 12, 3 tp

 

jeg har to faste treninger på stamina, men må ha i alle fall to økter utenom. så da lander jeg på min 9tp i uka :)/>/>/>/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen- SJ

Jeg vil også være med :-)

 

Jeg har akkurat startet min kamp mot kiloene, og har mer enn 40 kg som skal vekk!

Trim blir min største utfordring. Men har jobba kjempe bra denne uka. På mandag skal jeg på jobb etter 4 uker ferie, og da blir spørsmålet om jeg klarer å presse inn så mye trening!!

 

Håper det å bli med på denne utfordringen pusher meg litt!!

 

Uke 31 : ingen registrering pga ferie.

Uke 32: 22,7 TP (blir ikke så mange til uka når jeg begynner å jobbe igjen)

Uke 33: 18,9 TP ( jeg som trodde jeg ikke fikk tid når jeg begynte å jobbe...)

Uke 34: 5,8 TP (ikke en god uke.... Ikke orket jeg å trene i dag heller.... Men neste uke :-))

Uke 35: 16,8 TP (hopper over på sept utfordringen og blir med der!!

 

Heier på dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sveis, folkens!

 

Oppdatering etter uke 32 på meg: 6,8 TP og 1 joggetur. Hadde håpet på 2 joggeturer denne uka, men den gang ei. Ikke alltid timeplanen går opp slik man vil.

 

Men satser på 2 turer førstkommende uke! :)

 

Har også oppdatert det første innlegget mitt i tråden her inne og lagt inn den fullstendig oversikten min der, uke for uke.

 

Lykke til med ny uke alle mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terrapia

Hei og velkommen Linda og Mamsen! :) Jo flere vi er sammen! :) Dere er godt igang da, kjempeimponert over 22 TP Mamsen!

 

Bra jobba denne uka alle sammen!! :)

 

Er ganske fornøyd med egen innsats denne uka, bortsett fra idag. Hadde tenkt meg en lengre økt med zumba, men kroppen var liksom ikke helt PÅ, hvis dere skjønner hva jeg mener?! Har vært tung i kroppen og hodet hele dagen (kan det ha sammenheng med konstant buldring og romling fra oven? )Så da ble det bare en halvtime og 1.3 TP idag.

 

Jogging er hardt forresten ;) blir mye mer stiv og støl og sårbeint enn med zumba.

 

Da er vi klare for å heie hverandre frem i en ny sprek uke :) GO!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,Mamsen-SJ,velkommen til tråden.

 

Lykke til med å nå målet ditt.Stå på :-)

 

Flink du har vært til å trene bijou,her ble det 6,3tp forrige uke,satser på 7 tp denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terrapia

Hei jenter! :)

 

Ser ut som alle er travelt opptatt, forhåpentligvis med tid til trening og sunn mat! Her har det vært litt travelt, med planleggingsdager og flytting av skolen!! Mye frustrasjon over manglende backing fra de ansvarlige... jaja, vi lander vel tilslutt. Jeg tror det blir utfordrende å få tid til trening/TP hver dag nå når hverdagen starter for fult fra imorgen. Maten tror jeg går bedre, sålenge jeg husker å ha sunne alternativer parat når jeg blir sulten mellom måltidene. Knekkebrød og frukt f.eks.

 

Denne uka har gått greit likevel, TP hver dag, litt færre enn forrige uke, men jeg tar en god runde zumba ikveld også. Maten er på 1800 i gj.snitt sålangt for uka, får prøve å være litt ekstra påpasselig idag!

 

Håper alt er bra med dere andre! Ha en fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen- SJ

Det ble jammen 18,9 TP denne uka også....

Trodde at det ble vanskelig med jobb og alt som hører med der. Det skal sies at jeg var hjemme uten 5 åringen i 2 døgn, og det gir meg noen timer ekstra til trening. Uka som kommer skal jeg være fornøyd med 10 TP. Jeg skal i 40 årsdag på lørdag et stykke unna, og blir derfor bortreist hele helgen...

 

Ønsker dere alle lykke til med trimmingen, og håper målene deres blir nådd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, folkens!

 

Oppdatering fra meg etter uke 33: 11,9 TP og 3 joggeturer! Superfornøyd! :D

 

Blir litt mer TP på meg nå som poden har begynt i barnehage. Jeg går til jobb og det tar vanligvis bare 15 minutter. Men nå blir det en liten omvei for levering/henting i barnehage i tillegg. Alle monner drar.

 

Og jogginga gikk jo helt strålende denne uka. Satset på 2 turer og så ble det 3. Det var vel en kombinasjon av ny jogge-app på mobilen (som måtte testes ut) og en fest, med hotellopphold, vi var på i helga. Jogget lørdag morgen før avreise og nå søndag kveld, i et lønnlig håp om å minimalisere skadeomfanget fra festen og utskeielsene. He he! Så får vi se da, hva vekta sier imorgen...

 

Men mål for neste uke er uansett det samme som sist: 2 joggeturer og minst 7 TP. Alt over er bare bonus.

 

Lykke til med ny uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...