Gå til innhold

Vi som skal ned under 5 kg!


Gjest Lækkernos
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Lækkernos

Hei alle som ønsker å gå ned noen kilo i høst!

 

Det høres nok så enkelt ut, men faktum er at jeg har prøvd på dette nå i 4 år. Er 1,59 cm høy og da jeg stod på vekten i dag viste den 62,2 kg. Trivest best under 60 kg, derfor er delmålet mitt 59,9 kg. Da skal jeg bestille meg en spa-time:) Startet okai i går med spinning- og styrketimer. Ikke helt rutinert på mat og måltider enda, spiste ekstra til kvelds, desverre. Jeg kommer til å bruke denne linken til å skrive opp vekten min, og hva jeg trener. Dersom noen er med, kan vi gjerne dele smarte oppskrifter og tips. Jeg kommer til å ta dette langsomt denne gangen. Målet er 58 kg til jul, som er 5-6 år siden jeg veide. Jeg håper det er noen andre som er i noenlunde samme båt, og som har lyst å være med på denne linken! Vi alle trenger motivasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei!

 

Mitt første innlegg i forumet her:) Jeg har akkurat avsluttet GR nettkurs, men har enda 4-5 kg jeg vil ned, så flott om vi er en gjeng som kan motivere hverandre her på forumet :)

 

Jeg veide mandag 67.1, og forrige uke gikk jeg ned hele 2,4 kg (!), etter noen uker med veldig stillegang. Derfor har jeg kanskje ikke de største forhåpningene om stor nedgang denne uken, men jobber nå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 10 kg på egenhånd først, etter å ha lagt på meg 14 fæle kg på kort tid første året som student. Men den vektnedgangen var ikke på en sunn måte, spiste aaaaltfor lite til vanlig, og supplerte med masse godis i helgene:P Vekten gikk da nedover, men hadde lyst til å lære mer om å spise helt riktig. Så da begynte jeg på kurs og gikk ned 5,3 kg på kurset:)

 

Økonomien gir meg bare mulighet til ett kurs til, og da vil jeg prøve å gå ned resten selv, for deretter å ta et hold-vekten-kurs:)

 

Har du regnet ut ant kalorier du skal ha og sånt eller?

 

Jeg er 168 cm, veier nå 67,1 kg og har rundt 22-25 trimpoeng i uka. Er med andre ord ganske aktiv. Har to hunder som jeg går et par timers tur med hver dag, i tillegg til at jeg i løpet av kurset har lært hvor viktig det er å trene styrke. Kan, som mange andre her på forumet, anbefale Jillians Thirty days shred, på youtube, om du trenger styrkemotivasjon:)

 

Jeg lå lenge på 1600 kalorier, men etter et par uker med nedgang, så stoppet det helt opp. Så siste uken økte jeg til 1900, pluss trente styrke, vips 2,4 kg ned ; Så anbefaler styrketrening, og pass på å siste riktig, men nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lækkernos

Fantastisk å ha gått ned hele ti kg! Da har du funnet deg en metode som funker:) Jeg teller ikke kalorier nå. Jeg gikk ned 7 kg for 6,5 år siden, da telte jeg nøye kalorier. Men merket at jeg da ble helt overfokusert på mat, og derfor tenkte mye mer på mat enn når jeg ikke teller. Jeg ønsker å prøve først uten nå....men om det ikke går, må jeg nok til med kaloritelling. Du er dyktig som trener såpass mye! Jeg har denne uken hvert på en spinningstime og styrkingstime, og så gått en tur på kvelden i går. Jeg jobber en del sent, og da går jeg glipp av timene på treningsstudio. Bør være flink å ta meg en gå/joggetur disse dagene. Takk for tipset med styrke, har som mål å trene dette minst en gang per uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lækkernos.

 

Har lest dine ord og vil bare komme med et godt råd.

Som Kjajo sier, når hun økte fra 1600 til 1900 gikk hun ned i vekt.

 

Mange spiser for lite, tror de spiser såååå mye og så viser det seg at at det alt for lite.

Da jeg startet på GR-kurs for 3 år siden, viste det seg at jeg spiste bare ca 1000 kcal og måtte øke til minst 1600 i første omgang.

Det er ganske mye mat når en holder seg til den sunde varianten.

Med passe mengde av frukt, proteiner, karbohydrater og fett.

Grønnsaker kan en spise ubegrenset av.

 

Så mitt råd til deg, Lækkernos, er å begynne å føre hvor mye du spiser, for å å få en oversikt, i starten. Så slutter du når du ser hvor mye du har kommet til det du skal spise i løpet av dagen.

Jeg har ført mat i 3 år og har trengt det.

Men sluttet i sommer og enkelte dager spiser jeg nok alt for lite for dagen etterpå et jeg nesten hul...

 

Lykke til begge to.

Dette klarer dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lækkernos

Takk for svar Tjorven 45!

 

Fra i morgen skal jeg skrive opp maten jeg spiser! Veide meg på tirsdag, og da var vekten 62,4, altså opp 0,2 kg. Haar på følelsen at det ikke blir de store resultater kommende tirsdag heller. Men jeg skal holde ut, veie meg. Og prøve en uke med å skrive opp alt! Ha en fin uke alla sammen!

 

20.08: 62,2

27.08: 62,4

02.09: ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her vil jeg gjerne slå følge! Jeg er en typisk "etparkiloformye"-dame. Gikk et GR kurs for ti år siden og lærte mye om kosthold som jeg ikke er så god til å praktisere i hverdagene, og med dte sniker kiloene seg på igjen. Jeg har tre barn og har lagt på meg 20kg i hvert svangerskap :P de første 15 har vært greie å få av igjen men de siste fem sitter som spikra. Kroppen ser heller ikke ut som den engang gjorde, he he, man kan si at tyngdekraften har gjort sitt, så en 30 days shred høres ut som midt i blinken. I tillegg har jeg rockering og liker å jogge så jeg satser på en aktiv høst. I dag veier jeg 76,3 kg (er 178 cm) og vil i første omgang stabilisere meg på 74.0. Mitt hemmelige mål er å se 6-tallet først, det kan jeg ikke huske sist skjedde....må ha vært på ungdomsskolen! Har dere noen fast veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lækkernos

Velkommen til minmais og tullehøne!! 2,3 kilo og 5 kilo skal dere klare! Er rart dette hvor mye noen få kilo har å si.

 

Jeg veide meg idag tidlig til 62,2 kg, nøyaktig det samme som 20.08. Jobbet lenge i går, og spiste sein kvelds, håper det har litt å si. Men vet også at jeg har litt å gå på både med mat og trening, vet at jeg kan være flinkere enn jeg har vært totalt sett denne uken. I går tenkte jeg gjennom alt jeg spiste, og var meget fornøyd med den totale mengden. Til nå har jeg klart meg bra gjennom dagen. Skal spise noe lite før jeg legger meg.

 

20.08: 62,2

27.08: 62,4

03.09: 62,2

10.09: ?? Håper å se 61-tallet

22.10: Mål om å se 59-tallet! Da skal jeg hoppe i taket!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt kort istad, men no er borna i seng. Og det er litt av mi utfordring. Eg har tre små born og lite tid til meg sjølv. Eg tyr ofte til lettvinte løysingar som til dømes ein sjokolade på veg heim frå jobb.

 

Eg har borna ein del aleine på kveldane, men no når haustmørket kjem vonar eg at mannen er meir tilgjengeleg og eg kan få trent. Eg har som mål å trene 3 dagar i veka. Eg har vore medlem på treningssstudio lenge, men det har vore sjeldne besøk. Eg håpar verkeleg det rettar seg snart elles må eg faktisk melde meg ut. Og då trur eg neppe det vert trening i det heile.

 

Målet mitt er som sagt å gå ned ca 5 kilo. Idag veg eg rundt 57.5. Det er ikkje mykje for ein vanleg kropp, men eg er berre 154-155 cm deromkring så 5 kilo utgjer faktisk ein del.

 

Det er kjekt å lese andre sine historier og eg håpar eg kan bidra med noko etterkvart. Eg likar veldig godt Gull-medlemskapet då eg konkurrer med meg sjølv om å score høgt. Litt dårlig start med vel fire poeng, men det vil heilt sikkert rette seg (håper, trur og ønskjer). :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lækkernos

Det er nok utfordrende å putte inn egentid med 3 barn! Jeg var 62,1 kg idag. Gleder meg sånn til mitt lille mål nås. Har funnet ut at maten smaker så mye bedre når jeg er mer sulten til måltidene! Det er jo en motivasjon i seg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok utfordrende å putte inn egentid med 3 barn! Jeg var 62,1 kg idag. Gleder meg sånn til mitt lille mål nås. Har funnet ut at maten smaker så mye bedre når jeg er mer sulten til måltidene! Det er jo en motivasjon i seg selv:)

 

Då går du rette vegen :-) Eg prøvar å dele opp dagen i to. Halvparten av kaloriane før middag og resten til middag og kvelds. Synest det fungerer greit. Eg skal vege meg mandagane.

 

Det nærmar seg helg, nokon med bra tips til helgemat som gir valuta for kaloriane? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har eg vore heime grunna kraftig forkjøling. Og eg som skulle trene, hehe. Det er utruleg kor motivert ein er for trening når ein er sjuk. :P

 

Les at mange synest dei et og et når dei er på Grete Roede. Eg synest det heilt motsatte. Eg er så svolten sjølv om eg vel dei sunne alternativa. Eg et 1300 kcl om dagen. Altså meny 1. Så mange av desse dagane har eg ete meir enn det eg skal. Synest det er meiningslaust å vere svolten.

 

Det er litt om meg idag. Synest det er kjekt å lese om andre sine suksesshitorier, det er insiprerande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Jeg er med dere i ånden, altså, finner bare ikke tid til å rapportere så mye her inne! Har hatt litt nedgang i vekt og det er kun fordi jeg har renska ut all den sjokoladen jeg ellers har proppa i meg når energinivået synker. Jeg "snackser" med gresk yoghurt med nøtter og akasiehonning når søtsuget melder seg. Det er godt, og sikkert litt kalorispekket, men også med proteiner, kalsium og godt fett, jeg stiller søtsuget og småsulten og når vekta går et lite stykke nedover ser det ut til å ikke inneholde like mange kalorier som sjokoladene ;) Som sagt prøver jeg å spise vanlig uten å telle kalorier, det er godteriet som må bort og treninga som må inn...enklere sagt enn gjort?

 

02.09: 76,3 kg

11.09: 75,8 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle som ønsker å gå ned noen kilo i høst!

 

Det høres nok så enkelt ut, men faktum er at jeg har prøvd på dette nå i 4 år. Er 1,59 cm høy og da jeg stod på vekten i dag viste den 62,2 kg. Trivest best under 60 kg, derfor er delmålet mitt 59,9 kg. Da skal jeg bestille meg en spa-time:) Startet okai i går med spinning- og styrketimer. Ikke helt rutinert på mat og måltider enda, spiste ekstra til kvelds, desverre. Jeg kommer til å bruke denne linken til å skrive opp vekten min, og hva jeg trener. Dersom noen er med, kan vi gjerne dele smarte oppskrifter og tips. Jeg kommer til å ta dette langsomt denne gangen. Målet er 58 kg til jul, som er 5-6 år siden jeg veide. Jeg håper det er noen andre som er i noenlunde samme båt, og som har lyst å være med på denne linken! Vi alle trenger motivasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med fleire i gruppa! Eg er flink med kostholdet om dagen og registrer med det meste. Treninga har eg framleis ikkje funne tid til, men imorgon tidleg (søndag) må det vel vere mogleg.

 

Kor kan eg skrive inn kilo-oppdateringane? Slik at alle ser det på dei innlegga eg skriv?

 

Jeg skriver mine tall inn manuelt, men det ser ut til å være en funksjon for gullmedlemmer eller noe som går på kurs....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chubbchubb

HeiHei! Slenger meg på her, jeg om det er greit! :)

 

Jeg er ca 171,5 cm og vipper veldig mellom øvre del av 68kg - 69,5 kg. Har brukt sommerferien på å gå ned fra 72-73kg og er fornøyd med det siden jeg ikke har sett 7 først tallet i det siste. Målet mitt er 65, det har jeg ikke veid på 3 år nå. Har delmål på 68 jeg hadde håpet på å nå i morgen, men det ser mørkt ut.

Har altså veiedag tirsdager :)

 

Jeg prøver også å klare meg uten å telle kalorier, men denne uken (fra og med i dag) skal jeg gjøre det, for å se hvorfor det har gått så dårlig i det siste. Jeg endelig fått inn treningsrutine igjen og gleder meg til å komme litt ned på vekta.

Jeg har fått et stort behov for spotify premium, noe jeg vil unne meg når det står 68 blank. ;)

Ellers håper jeg på å se merkbart bedre ut når jeg kommer hjem til jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeiHei! Slenger meg på her, jeg om det er greit! :)/>

 

Jeg er ca 171,5 cm og vipper veldig mellom øvre del av 68kg - 69,5 kg. Har brukt sommerferien på å gå ned fra 72-73kg og er fornøyd med det siden jeg ikke har sett 7 først tallet i det siste. Målet mitt er 65, det har jeg ikke veid på 3 år nå. Har delmål på 68 jeg hadde håpet på å nå i morgen, men det ser mørkt ut.

Har altså veiedag tirsdager :)/>

 

Jeg prøver også å klare meg uten å telle kalorier, men denne uken (fra og med i dag) skal jeg gjøre det, for å se hvorfor det har gått så dårlig i det siste. Jeg endelig fått inn treningsrutine igjen og gleder meg til å komme litt ned på vekta.

Jeg har fått et stort behov for spotify premium, noe jeg vil unne meg når det står 68 blank. ;)/>

Ellers håper jeg på å se merkbart bedre ut når jeg kommer hjem til jul :)/>

 

Så gøy med fleire!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, jo flere jo bedre! Ned noen hundre gram her, det går da veien. Nå er dte bare å få litt ordning på treninga og å holde motet oppe når høstmørket siger på og trangen til å kose seg i sofaen blir stor....god uke, folkens!

 

02.09: 76,3 kg

11.09: 75,8 kg

17.09: 75,3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Lenge siden jeg har brukt dette forumet nå, men kanskje på tide å begynne igjen. Jeg slanket meg ned til ønsket vekt og vel så det for ca 1 år siden og har holdt vekten noe Lunde stabil:-) men nå har jeg gått opp 7 kg, men vil gjerne ned 5 :-)

Kan jeg få være med i denne tråden. ? :-)

Jeg har prøvt på disse siste 5 kg'ene i evigheter nå, men ingenting hjelper.. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...