Gå til innhold

Heisann :)


Gjest melody
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Leste om en her inne på forumet et sted som la vekk penger for alle kiloene hun gikk ned. Husker ikke hvor mye, men var det snakk om 100 kroner per kilo eller noe sånt? Synes det var en super ide og skulle ønske jeg hadde tenkt på noe sånt selv - da hadde jeg hatt en del å shoppe med når hovedmålet er nådd... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen- SJ

Den spareplanen var slettes ikke dum!!

 

Selv er jeg en strikker, og har to sparebøsser stående der jeg i den ene putter 10 kr for hvert garnnøste jeg bruker opp!!

I den andre putter jeg 20 kr for hver ting jeg produserer ferdig. I perioder putter jeg på penger ganske jevnt!! NÅ vet jeg hva jeg skal bruke disse pengene til :-) NYE KLÆR til meg selv. Sparingen har pågått fra 01.01.13 og avsluttes den 31.12.13.

Sparebøssa er av den typen man må bruke boksåpner for å få åpna :-) så da " låner" jeg ikke småpenger der heller!!

 

Nå blir der bare å ta fram strikkepinnene skjønner jeg!! Tjihi :-)

 

Ha en flott søndag der ute!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en kjempesmart idè :)

 

Jeg er litt seint ute, men hadde altså veiedag på lørdag og det var ikkje like gøy som forrige gang. Jeg hadde gått opp igjen 1,2 kg... Men, jeg bestemte meg for at jeg ikkje ville miste motet. Jeg har begynt å trene styrke, så kanskje det er muskler.. Eller kanskje forrige vekttap egentlig var for stort pga vanntap f.eks.. Det som er kjipt er at jeg gikk tilbake over delmål 2 igjen... :/

 

Men, som sagt, holder motet oppe :) Jeg var forberedt på å kunne treffe et platå snart, siden det har gått så bra så langt. For å bevisstgjøre trim og trening, har jeg installert en liten kalender som ligger på desktoppen på pcen, hvor jeg legger inn fargekoder for trening. Grønn for topptur, gul for jogging eller sykling og blå for styrketrening. Så før hver uke planlegger jeg hvilke dager jeg gjør hva (må tilpasse det til skiftene mine på jobb) og så holder jeg meg til det :) Jeg har økt 30DS til 3 dager i uka + 2 dager med kardio, så plutselig trener jeg 5 dager i uka!! Det har alltid virka fullstendig uoverkommelig ut for meg før, så når jeg innså det er en dag, fikk jeg litt sjokk, hehe :P

 

Idag hadde jeg 9. økta av 30DS, så neste uke er jeg klar for Level 2. Dvs, jeg vet ikkje om jeg er klar, men har tenkt å prøve, hehe :) Lurer på om jeg må kjøpe ny treningstights, for nå sklir den ned når jeg gjør Jumping Jacks. Jeg liker å dra den opp over magen, så den holdes på plass (som er SportsBH for magen, hehe), men mens jeg hopper, detter den ned under magen. Trenger også desperat en SportsBH!

 

For en gang skyld har jeg ikkje snikveid meg, så jeg er spent på hva vekta sier denne helga. Kanskje jeg egentlig burde måle kroppen også, så jeg kan bruke målebåndet som motivasjon når vekta ikkje viser det jeg ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Kjipt med oppgangen, men det er dessverre sånt som skjer av og til. Det tar litt tid å bygge muskler, men når man begynner å trene styrke og sånt holder gjerne kroppen en del på vann - spesielt hvis du har gangsperr og sånt. Greit å ha i bakhodet.

 

Ellers er det jo superbra at du har kommet så godt i gang med treningen! Den kalenderen hørtes smart ut.

 

Når det gjelder treningstøy så har jeg to stk Rönisch anti-shake tights. Jeg har den gamle modellen som jeg synes går greit opp i livet, men den nye modellen er visst enda litt høyere. Jeg liker dem også godt fordi de er litt tjukk i vevingen og holder ting på plass. I motsetning til billig-greier fra H&M og de rimeligste til Adidas og sånt. Misforstå meg rett - det er ikke noe i veien med dem heller, men for meg er det et spørsmål om comfort. Jeg føler meg ikke kjempekomfortabel med å gå i tights i offentlighet, og da er det greit med noen som sitter godt og ikke cellulitter og andre ekkelskaper lyser igjennom. :)

Når det gjelder trenings-BH så vet ikke jeg hvilke behov du har der, men jeg har kjøpt på Change som jeg har vært veldig fornøyd med. De er imidlertid ganske dyre - rundt 500 tror jeg? Men jeg var på Lindex og fant noen der som var ganske mye rimeligere - fant en fra Swegmark samt Lindex sitt eget merke som begge funket greit for meg. :) Jeg endte opp med den fra Swegmark fordi den var på tilbud, lurer på om prisen på de var 249,- eller noe sånt. Og da går det jo an! For det er greit å ha mer enn en... Begge jeg prøvde var sånne high impact greier som er passende til løping etc. Skviser det meste på plass... ;)

 

Krysser fingrene for at neste uke blir bedre vektmessig! Og er forresten veldig enig med det du skrev i Flodhesten sin tråd - det mentale har vært superviktig for meg og denne gangen. Og jeg og unner meg ting selv om det kanskje innebærer at vekten går senere ned. Men sånn er jo livet - man kan ikke unngå fristelser i all evighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å gå opp i vekt ja! Selv om det kan ha mange årsaker og selv om man innstiller seg på at så kan skje, så er og blir det kjipt allikevel!!

Jeg er fæl med denne snikveiinga.. Veier meg hver dag..

Ikke å anbefale, men jeg klarer nok ikke å kutte det ut heller. Ikke enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake under delmål 2, med et vekttap på 1,8kg siden forrige helg. Er selvfølgelig fornøyd, men syns vekta hopper mye opp og ned for tida. Men kostholdet er litt bob-bob nå som jeg er tilbake på Kiwi. Ikkje fordi jeg spiser usunt, men fordi jeg ikkje alltid har tid til å spise skikkelig på jobb (ender fort opp med å hive i meg en nutrilettbar i farta) og fordi jeg ikkje får spist middag (og derfor ender opp med å ikkje spise nok grønnsaker) når jeg jobber kveldsskift.

 

I går på jobb hadde jeg plutselig veldig lyst på sjokolade, men klarte å motstå :) er veldig stolt av meg selv :) det er ikkje så enkelt å ignorere fristelsene når jeg jobber 7 timer ved siden av godterihylla i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Melody

 

Du er jo super flink! du har jammen klart og utrette en god del ting ser jeg...har en ide til premie for deg, nemlig og dra til stylist og få hjelp til sminke og farging, som Jan Thomas eller lignenede!

 

Du hva slags mat rytme har du? når spiser du de dagene du er på Kiwi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Når begynner kveldsvaktene på Kiwi? Kunne det vært mulig å bytte om på måltidene de dagene du jobber sent og spise middag tidligere? De dagene jeg trener går jeg rett fra jobb. Kan jo ikke trene uten å spise, så da spiser jeg kveldsen før trening og middag når jeg kommer hjem. Å bytte den veien blir jo altfor sent for deg, men kunne du f.eks byttet om lunsj og middag? Altså tatt middag før du går på jobb? På den måten kan du jo få i deg både nok grønnsaker og ikke minst kalorier.... Bare en tanke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Maysa :)

 

Takk for tipset om styling :) Absolutt noe jeg kan vurdere :)

 

Sånn cirka matrytme, hvis jeg jobber kveldsskift på Kiwi:

 

- Frokost i 08.30 tida (havregrøt med frukt/bær, vann og kaffe)

 

- Rundt 12-12.30 spiser jeg en Skyr og noe frukt/grønnsaker etter trening

 

- Rundt kl 14.00 spiser jeg lunsj, som stort sett er et par brødskiver (en sjelden gang oppvarma middagsrester hvis jeg er veldig heldig)

 

- Skiftet mitt begynner som oftest kl 15.00 og hvis det er en litt roligere dag (som ikkje skjer ofte), blir det rundstykke e.l. med pålegg, yoghurt (som regel skyr) og en liten Bendit-smoothie (en sjelden gang er jeg flink nok til å smøre niste, men burde bli mye flinkere), men på travle dager ender jeg stort sett opp med å hive i meg en Nutrilett/Naturdiet bar (og en Skyr-yoghurt hvis jeg har tid). Tidspunkt for spising på jobb varierer fra 18.30 - 20.00, alt etter når jeg har tid. Jeg drikker stort sett også en 0,5l Farris på jobb. Veldig tørr inneluft gjør at jeg ikke syns vann er nok, jeg trenger kullsyra. På de absolutt verste dagene på jobb, får jeg ikkje spist i det hele tatt, men det er heldigvis veldig sjeldent.

 

- Jeg er stort sett hjemme fra jobb mellom 22.35 og 23.00 og da spiser jeg en gulrot eller to. Klarer ikke spise skikkelig så seint på kvelden og det burde man jo ikkje heller.

 

----

Hvis jeg jobber dag, er det mye enklere. Da spiser jeg frokost før jobb, spiser lunsj på jobb (da er det ofte bedre tid til å ta skikkelig matpause), men kan oppleve å måtte gå opptil 6 timer etter frokost før jeg får spisepause. Så har jeg middag, Skyr/frukt/grønt etter trening og kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke ditt innlegg før nå, Krusmynte.

 

Det jeg kan gjøre, er å be pappa lage nok middag til at jeg kan varme det opp som lunsj før jobb dagen etter. Eller jeg kan lage opp middag som jeg kan fryse ned i porsjoner og ta opp de dagene jeg jobber kveld. Jeg er veldig glad i middag, så jeg syns jo det er dumt at jeg går glipp av det så ofte.

 

Hvis jeg kan bli litt flinkere til å planlegge, kan jeg nok få til et bedre kosthold også på Kiwi-kveld-dagene. Må bare ta meg litt sammen, hehe :)/>

 

Men, bare kan være greit å nevne at jeg etter kontrakten min, egentlig bare jobber en kveldsvakt og en midtvakt annenhver uke. Den eneste grunnen til at jeg jobber mye akkurat nå er fordi ho ene faste er sykemeldt og da tar jeg alle hennes vakter + mine egne, som tilsvarer en fulltidsstilling. Så når ho ikke er sykemeldt lenger, blir det veldig annerledes for meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Å lage ekstra porsjoner er ikke dumt, evt lage noen middager og fryse i porsjoner som du sier. Det er også veldig raskt og enkelt å raske sammen f.eks. en wok med noen grønnsaker og kylling. Jeg har av og til kjøpt en grillet kylling, rensket og frosset i porsjoner og tatt opp om morgenen og hatt i en wok til middag. Funker veldig greit, da går det jo enda fortere fordi du bare skal varme og ikke trenger å steke det også hvis du skjønner. Ellers er det mange Fjorlandmiddager som er gode, jeg har blitt veldig glad i den som heter Fjordland Ekspress pasta med ost og skinkesaus som jeg spiser med en enkel salat med f.eks. salatblader, tomat, agurk, paprika og mais (pleier stort sett å ha alt det i hus). De har også noen gode kyllingkjøttboller med grønnsaker og en kjøttdeiggryte med potetmos som er ganske gode og snille kalorimessig. Har du mikroovn er det jo superraskt å lage, hvis ikke er det 10 minutter i en gryte med kokende vann. Liker du fisk er den posen rett i ovnen fra Findus veldig grei, igjen spesielt hvis du har mikro. Jeg koker opp noe vann og slenger i pasta og etter omtrent halve tiden setter jeg fisken i mikroen samtidig som jeg slenger grønnsaker i passe størrelser oppi til pastaen og så er alt ferdig samtidig. Praktisk! :)

Når det gjelder matpakke kan du jo gjerne lage dette samtidig som du lager brødmatlunsjen, evt om morgenen mens du spiser frokost. Det er fort gjort å legge noe pålegg på to skiver og putte i vesken på vei ut døren. ;)

 

Som du sier selv så er det bare en periode du skal jobbe så mye, så da er det sikkert ikke noe stort problem. Bare pass på at du får i deg nok mat også de dagene du jobber sent selv om det kanskje blir litt lite grønnsaker akkurat de dagene (knaskerøtter og sukkererter er genialt å ha i lommen siden de kommer i poser! ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

ut i dra det jeg kan se spiser du kansje litt sjeldent? på kveldsvaktene dine ville jeg gjort som krusemynte sier ! det var først tanken når jeg så hvordan du spiste at kl 14 burde du ha middag.

 

så mitt forslag er frokost kl 8.30.. lunch klokka 11, så mellom måltid ca klokka 12, middag kl 14..et litemåltid som 1 liten brøskive el Wasa sandwich for eks osv ca kl 17 så kvelds matpakke kl 20 dette er de dagene du jobber..du bør selvsagt ikke la det gå mere enn max 3 timer mellom hvert måltid, men som du sier det er ikke like lett alltid så ta en banan eller noe slik at du holde forbrenninga oppe.

 

du har gjort en super jobb, stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Maysa :)

 

Forslaget ditt ser veldig bra ut "på papiret". Dessverre har jeg null kontroll på når jeg får spisepause på jobb :( Det er det som er hovedproblemet med jobben min, jeg må bare ta det jeg får, når jeg får det. Vi er stort sett bare 2 på jobb (utenom enkelte dager) og hvis jeg sitter i kassa får jeg ikkje spist før det enten er stille nok til at jeg kan snike til meg en matbit innimellom kundene eller kollegaen min har mulighet til å overta kassa og gi meg pause. Og går jeg på gulvet, har jeg ofte såpass mange oppgaver at jeg har vanskelig for å finne tid til å spise i det hele tatt. Jobb i matbutikk er rett og slett lite matvennlig :(

 

Men, om jeg får inn en god vane med å smøre med meg niste og spise middag før jobb, så vil det gjøre en stor forskjell :) Og jeg har spart på noen av de små Bendit-smoothie flaskene og tenkte jeg skulle lage grønnsakssmoothie, fordele i porsjoner i flaskene og fryse ned. Da kan jeg ta med meg en flaske på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt seint ute som vanlig, men igår var det altså veiedag igjen. Jeg var ikkje veldig lysten på å veie meg, for det har blitt lite trening og ikkje helt kontroll på maten denne uka. Jeg begynte å føle meg småsyk tidlig i uka og siden jeg jobba tredje 6-dagersuke på rad, var jeg generelt veldig sliten, så jeg skippa en del treningsøkter. Men, jeg har hatt 2 økter med 30 Day Shred, med tyngre vekter enn før, og en liten topptur, siden forrige veiing, så noe har det jo blitt :) Det har også blitt litt mye kake denne uka. Pappa testa ut en ny gulrotkakeoppskrift forrige søndag, og da ble det jo prøvesmaking. Så lagde han samme kaka et par dager senere som bursdagsgave til bestemor og da ble det er stykke til + et stykke av bestemors bløtkake. Og så kom broren min på besøk i helga og da bakte vi Chocolate Chip Cookies.

 

Likevel viste vekta -1,1kg :) hadde ikkje forventa det :) men jeg må likevel ta meg sammen igjen til uka. Da skal jeg ikkje jobbe like mye, så vidt jeg vet, så langt ihvertfall.. så da burde jeg ihvertfall klare mine 5 treningsdager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Melody.

 

Jeg syns du har vært kjempeflink! Stå på videre. :)

 

Selv jobber jeg også på Kiwi, og kjenner igjen problemet med å ikke vite når en får tid til å spise. Jeg har lagt inn vanen med å spise middag før jeg drar på jobb, og blitt veldig flink til å ta med niste på jobb, da gjerne oppkuttede grønnsaker og frukt, knekkebrød, salat eller brødskiver. Med å spise middag før jobb slipper en også å blir sulten lenge før en får tid til å spise. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Puselusken :) Tusen takk :)

 

Det høres ut som du har fått til litt bedre kostholdsrutiner i forhold til Kiwi enn meg :) Det er jo kjempebra :) Jeg har mye å jobbe med akkurat der. Men, må jobber jeg ikkje fullt lenger, for kollegaen min er ikke sykemeldt lenger. Men jeg skal jobbe med å planlegge bedre, så jeg får et bedre kosthold på Kiwi-dagene mine :)

 

Denne uka måtte jeg framskynde veiedagen til idag, i stedet for i morra, for jeg skal reise bort i helga og har ikkje tilgang på vekt der. Etter forrige uke, skulle jeg jo være så flink denne uka... den gang ei..... når jeg endelig begynte å føle meg frisk, kom tante rød på besøk og det skulle en av de gangene da jeg ble ganske dårlig. Smerter i kroppen, kvalme, frysninger og slapphet. Så da ble det ikkje noe trening og lite kontroll på kostholdet. Hadde en utskeielse med smågodt på jobb på mandag, mest fordi jeg følte meg crap pga mensen (første dag er alltid verst). Men utover det ble det ingen konkrete, store utskeielser, bare ikkje alltid riktige mengder med mat og kanskje litt for mange flytende kalorier (har blitt veldig glad i kaffemaskinen min, som lager fancy, men ikke kalorifri kaffe). Jeg merker at søtsuget gjør litt inntog igjen, så jeg må være litt ekstra nøye med å ikke utsette meg for fristelser.

 

Anyway, vekta hadde gått opp igjen 0,5kg siden sist.. Det er ikkje veldig gale, men må definitivt skjerpe meg. Så i går kveld prøvde jeg meg på youtube-videoen "Walk 2 miles with Leslie Sansone" og idag hadde jeg en økt med 30 day shred + Walk a mile with Leslie Sansone etterpå :) det er så utrolig deilig å komme igang igjen med trening altså, en følelse jeg aldri trodde jeg skulle oppleve, hehe :P Walk-videoene til Leslie er helt greie kardio-økter, men jeg føler ikke at de er intense nok til å erstatte toppturene mine. Men tenkte jeg skulle prøve ut forskjellige kardio-videoer på Youtube til jeg finner en eller flere jeg kan trives med som innetrening i vinter.

 

I morra skal jeg på shoppetur med søstra mi :) det blir mest innkjøp av ting jeg virkelig trenger og heller bare prøverom-shopping på alt jeg har lyst på. Jeg fikk overta litt klær fra storesøstra mi, som gikk ned nesten 50kg for noen år siden og fant litt av mine egne klær fra før England, så da klarer jeg meg greit med klær en stund til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig ha starta på Level 2 av 30DS for noen uker siden, men idag kom jeg endelig igang :) Fy søren så tungt!! Der var flere øvelser jeg måtte tilpasse eller bytte ut, men jeg tenker at det viktigste er at jeg gjør noe. Om jeg velger vanlige situps kontra doble osv, så er det bedre enn at jeg skipper øvelsen helt. Jeg merker også at jeg har gått over til tyngre vekter (1,3kg - ikkje veldig tunge, men likevel dobbelt så tunge som de jeg brukte før). Jeg passer alltid på å trene når jeg er alene hjemme, for jeg puster og peser og grynter og føler meg kjempeteit, hehe :P

 

I helga var jeg som sagt på "prøverom-shopping" med søstra mi :) Det var utrolig gøy å kunne gå i vanlige butikker og prøve tøy :) Men, det er jo helt sykt hvor mye størrelser varierer fra butikk til butikk. Vi starta på Lindex og der prøvde jeg en strikkegenser i str L og den satt greit på, litt stram på ermene, så kunne nok gått opp en str. Så gikk vi på Buksesmekken, hvor jeg prøvde 3 gensere/topper, denne gangen i str XL. Igjen satt de greit på, men stramma på armene. Så var vi innom Noa Noa og der fant jeg en kjole i XXL som jeg ville prøve. Den ble for tettsittende. Det er jammen ikkje godt å bli klok på størrelser nei.... Til slutt havna vi på Indiska, en av mine tidligere favorittbutikker, og her visste jeg at jeg ville passe inn i XL. Så jeg plukka med meg 7 kjoler og inn på prøverommet. Jeg er egentlig kjempeglad i kjoler, men har aldri følt meg komfortabel i de selv, så å oppleve at jeg følte meg skikkelig fin i kjole var kjempegøy :) Dagen endte med innkjøp av en ny BH, 4pk med funky sokker og en tunikakjole fra Indiska som var på salg :)

 

Søstra mi nevnte at jeg kunne låne Zumba-DVDen hennes. Noen her som har erfaring med Zumba? Har null peil, har bare skjønt at det er noe slags kardio-dans. Jeg føler ikkje at jeg har verdens beste balanse og koordinasjon, men kan jo kanskje forbedre de litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedagsrapport :) gikk ned 0,8 kg denne uka og er veldig fornøyd med det :) Det blei bare 2 økter med 30 day shred denne uka (satser på å ta en i morra også) i tillegg til en kardio-økt og på torsdag var jeg og noen av søsknene mine på dugnad hos mamma og lødde 4 paller med ved.

 

Nå begynner jeg virkelig å kjenne effektene av styrketreninga :) den eneste plassen jeg ble sliten under vedløinga var håndleddene og idag jobba jeg vareskift på Kiwi. En av oppgavene mine er da å ta ned varer fra topphyllene og fylle inn i hyllene. Noen av de varene kan være ganske tunge, nå jeg i tillegg skal løfte de ned fra en hylle 2 meter opp, er ikkje det alltid så enkelt. Men idag var det så utrolig mye lettere :) klarte fint å løfte ned de tyngste varepakkene uten at jeg omtrent merka at de var tunge :) Jeg har også blitt mye mer obs på holdning og løfteteknikk på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg kom aldri så langt som å rapportere forrige helg, men jeg gikk ned 700 gram både forrige uke og denne uka, så 1,4kg ned :) Det til tross for at jeg ikkje har vært like flink til å trene de siste ukene. Delvis fordi jeg ikkje har vært i form (lumbago-smerter og tante rød), men det blei litt lett å finne unnskyldninger. Må definitivt få skjerpa meg på det området nå! Jeg kjenner at jeg savner noen å trene med..

 

I morra reiser jeg på ferie til England i en drøy uke for å besøke noen tidligere klassevenninner. Jeg gleder meg masse, men er litt bekymra for maten. Engelsk kosthold er ikkje akkurat kjent for å være veldig sunt... og det var i løpet av de 3 årene jeg bodde der at jeg virkelig økte vekta. Jeg har prøvd informere venninnene mine så godt jeg kan om livsstilsendringa mi og hva slags mat jeg prøver å styre unna, så jeg håper de tar det på alvor. Men, jeg vet også at de er super-ivrige cupcakebakere og er kjempegira på å bake til jeg kommer. Og jeg har ikkje hjerte til å si at jeg ikkje liker cupcakes. Vi kommer også til å reise til London for et par dager og da blir det mye spising ute. Jeg får bare prøve å bruke så mye fornuft som mulig og være nøye på å begrense porsjoner og mengder. Det blir ikke noe trening heller, men vi kommer til å ta noen gåturer og det blir nok mye gåing i London. Men, det blir mer "prøveromsshopping" og det gleder jeg meg til :D

 

Jeg vet at en uke ikkje kan gjøre masse skade, men jeg er så nære neste delmål (1,4kg igjen) og har ikkje lyst å gå opp i vekt den uka. Jeg har som mål å komme under 105kg før jul og jeg har så veldig, veldig lyst å klare det! Jeg skal klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kom tilbake fra England for halvannen uke siden, så nå var det kanskje på tide med en oppdatering. Det blei jo noen utskeielser der nede, men jeg følte også at jeg hadde nogenlunde kontroll og. Jeg planla litt på forhånd og det hadde mye å si. Heldigvis ble det ingen cupcakes, men de hadde bakt gulrotkake da. Jeg var litt bekymra for å veie meg når jeg kom hjem igjen, men jeg hadde bare lagt på meg 300 gram :)

 

Men så blei jeg jo selvfølgelig syk på slutten av turen og er fremdeles ikkje blitt frisk :( det nærmer seg, men det blir ingen trening før jeg blir frisk igjen.. Jeg var helt sikker på at jeg ikkje kom til å klare målet mitt om å komme under 105 kg før jul, men så plutselig idag stoppa vekta på 104,8kg! Det er sikkert fordi jeg er syk og jeg håper inderlig ikkje vekta går opp igjen når jeg blir frisk, men akkurat nå bare gleder jeg meg over å ha nådd delmål 3 :D

 

I England brukte venninnene mine og jeg en ettermiddag hvor vi fant klær til hverandre i klesbutikkene og prøvde på. Det var kjempegøy! Det blei stort sett kjoler på meg, blant annet en nydelig gallakjole som var den røde løper verdig og en blomstrete retrokjole som gav meg en skikkelig fin figur :) kjempeboost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Gjest melody

Nå er det lenge siden jeg har skrevet her inne. Jeg har ikkje falt av lasset, men ting har gått litt mer trått de siste månedene.

 

I november/desember begynte jeg å få vekslende smerter i lårene, hoftene/hoftekammen, ryggen og magen og slutta å trene fordi jeg var redd jeg kanskje gjorde det feil. Spesielt siden jeg aldri har fått noe veiledning, bare fulgt diverse youtube videoer på egenhånd. Jeg var også veldig redd for at jeg kanskje feilet noe alvorlig. Etter flere måneder og noen legebesøk, fikk jeg endelig beskjed om at smertene var muskulære og at jeg kunne oppsøke fysioterapeut. Fysioterapeuten konkluderte med at jeg hadde et litt vridd bekken og at muskelene i rygg og seteområdet var stramme. Så nå får jeg endelig behandling og fikk råd om å begynne med fysio-pilates for å styrke kjernemuskulaturen, som jeg begynte med for en uke siden. Så nå håper jeg at jeg kan sakte og rolig bygge opp igjen de gode treningsvanene jeg hadde på høsten. Men 30 day shred var nok for ambisiøst og for tidlig.

 

Jeg er tilbake på teateret og går til og fra jobb hver dag (ca 2 km hver vei) og når jeg kommer fram, jogger jeg opp trappene (68 trinn). Et par dager i uka går jeg en lengre omvei hjem fra jobb (ca 5km). Tenkte jeg skulle begynne med Leslie Sansome's Powerwalk-videoer et par dager i uka, siden de er relativt lette.

 

Dessverre har måneder med kroniske smerter gått utover motivasjonen min og jeg er ikkje på langt nær så flink med maten som jeg var. Søtsuget er tilbake og jeg ender stadig opp med trøstemat. Og jeg blir sint på meg selv hver gang og bestemmer meg for å være flink neste gang, men så ender jeg opp med et eller anna likevel. Jeg skeier ikke ut nok til at vekta går oppover (mye takket være gåturene, tenker jeg), men likevel nok til at den ikkje går særlig nedover heller. Jeg la på meg et par kilo i jula og de klarte jeg å kvitte meg med ganske kjapt i januar, men siden da har vekta vippa på rundt 102-103kg. Jeg føler meg fremdeles flink med det vanlige kostholdet og spiser mye frukt og grønt og grov mat, men det er alle de små utskeielsene jeg ikkje klarer å motstå på kvelden. Kjeks, kokosboller, påskemarsipan på tilbud (heldigvis utsolgt nå)....

 

Jeg trenger litt motivasjon og hjelp til å komme inn på riktig spor igjen. Når jeg først begynte, gikk alt på skinner og jeg føler ikkje at jeg har måttet jobbe så mye for det, men nå syns jeg det er kjempevanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest melody

Etter at jeg skrev forrige innlegg, kom jeg på en ide som kanskje kan hjelpe meg å holde meg unna fristelsene i ukedagene. For de som har lest min tidligere innlegg, så vet dere at jeg hadde en kalender på skrivebordet på laptopen som jeg brukte til å planlegge og holde oversikt over trening. Der la jeg inn alle gjennomførte og planlagte treningsøkter med fargekoder etter type trening (styrke, kardio, toppturer..)

 

Så fikk jeg den ideen at jeg kan bruke kalenderen til å indikere hvor sunt jeg har spist hver dag. Fargekode grønn de dagene jeg har vært flink og spist sunt og nogenlunde riktig mengde. Gul hvis jeg har spist litt mer enn anbefalt eller hatt en liten utskeielse (jeg er veldig glad i en kopp kakao på kvelden av og til) og Rødt hvis jeg har gitt etter for fristelsene. Fargekoder + notat av eventuelle utskeielser. Håper dette kan motivere meg inn på riktig spor igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...