Gå til innhold

Heisann :)


Gjest melody
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann :)

 

Jeg er egentlig ikkje ny her, men har aldri skrevet på forumet før. Jeg går ikkje på kurs, men bruker nettsida som verktøy :) Jeg er ei 28 år jente som alltid har vært litt stor og har kjempa mot vekta omtrent hele livet mitt.. I tenårene klarte jeg å holde meg under 100 kg, men så studerte jeg i England i 3 år og da føyk vekta opp til rundt 127 kg (vekta stabiliserte seg på ca 125kg etter at jeg flytta tilbake til Norge). Har alltid vært en følelsesspiser og vanvittig glad i sjokolade.

 

Jeg har hatt flere mindre vellykka forsøk på å gå ned i vekt igjennom årene, men denne ganga har jeg mer kunnskap takket være Vektklubben :) Før sommeren bestemte jeg meg for at nå må jeg få det til. Ikke fordi jeg skal bli tynn, men fordi jeg skal få bedre helse og en sunnere kropp. Jeg kan aldri huske å ha vært på noe jeg kan kalle trivselsvekt, derfor setter jeg målet mitt til 70 kg, og hvis jeg klarer det, så får jeg se om jeg trives der eller vil ned litt mer. Jeg er 168cm høy, men har kraftig beinbygning, så jeg vil ikkje sette målet for lavt. Det er også viktig for meg at det er en livstilsendring, ikkje slanking. Jeg spiser ikke noe jeg ikkje har lyst på og gjør ikkje noe jeg ikkje vil, for dette skal jeg leve med resten av livet. Jeg nekter ikkje meg selv ting, jeg bytter ut dårlige vaner med gode :)

 

En av utfordringene mine før har vært å finne fysiske aktiviteter og treningsformer jeg ikkje bare trives med, men faktisk bli entusiastisk over og ha skikkelig lyst til. I fjor fikk pappa meg med på Ti'toppern i kommunen vår og dette fant jeg ut var skikkelig gøy. Jeg blei jo kjempesliten og måtte ha masse pauser underveis, men fikk en helt fantastisk mestringsfølelse når jeg kom på toppen + som regel en utrolig flott utsikt som bonus :)

 

Jeg skulle jobbe som sommervikar på Kiwi i sommer og visste at det ville bli en stor utfordring, fordi de andre som jobber der generelt spiser veldig usunt på jobb og jeg har hatt lett for å velge usunne alternativer selv. Ikke alltid man har tid til spisepause når man er sulten og da er det fryktelig lett å ta seg en NewEnergy, Kvikklunsj eller lignende og ha en brusflaske stående i kassa. Så jeg la meg en slagplan for sommeren. Jeg sa til meg selv at jeg skulle ikke spise usunt på jobb. Fikk jeg ikkje spist skikkelig, skulle jeg heller velge snacksgulrøtter, bendit smoothie osv. Jeg bestemte meg også for at jeg skulle begrense godteri/is/kakespising i ukedagene og prøve å holde meg til lørdagsgodt. Jeg visste at jeg skulle jobbe 4-5 dager i uka, så jeg bestemte meg også for at hver eneste dag jeg hadde fri, skulle jeg enten ta en topptur eller lang sykkeltur. Og dette klarte jeg hele sommeren!!! :D Jeg fikk dratt med pappa eller noen av søsknene mine på topptur, så da ble det ekstra motiverende :) Jeg har blitt så glad i toppturer at jeg koste meg med å leite fram og planlegge nye turer for fridagene som skulle komme.

 

Jeg tror det at jeg har funnet en fysisk aktivitet jeg syns er kjempegøy har gjort det kjempemye lettere å komme igang og holde det igang. Denne helga nådde jeg første delmål på 115kg (-ca 10kg) og feira med å kjøpe ny bukse i en str mindre enn vanlig :) kjempegøy :)

 

Men, nå begynner jeg å tenke på at jeg burde begynne med styrketrening. Jeg har ikkje lyst å miste muskelmasse og dessuten tenker jeg at det også vil hjelpe å få opp forbrenninga og med overflødig hud kanskje. Men jeg er redd jeg vil slite mer med motivasjonen her enn med toppturene. Livssituasjonen/yrket mitt gjør det vanskelig å komme meg på treningssenter, fordi de som regel har 6/12 mnd bindingstid og jeg vet aldri når jeg flytter midlertig til en ny plass. Derfor er et enklest hvis jeg kan gjøre det hjemme. Noen her som har noen erfaringer å dele eller gode tips i forhold til akkurat dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Velkommen hit og gratulerer med bra vekttap så langt!

 

Styrketrening er definitivt bra - hva med å kombinere det med turgåingen? Finne øvelser som du kan gjøre ute i naturen ved hjelp av en trestamme, et gjerde, en benk e.l. Eks knebøy, utfall, armhevinger, situps, dips, rygghev osv. OK, å legge seg ned på en potensiell våt bakke er ikke allverdens stas, men øvelser som krever det kan du gjøre når du kommer hjem. Hvis du googler litt finner du masse styrkeøvelser som kan gjøres uten utstyr. Men hvis du har selvdisiplin nok kan du jo alltids kjøpe deg en trenings-DVD som du kan gjøre foran TV'en. Selv har jeg ikke selvdisiplin nok til å trene på stuegulvet, men heldigvis er det ikke alle som er som meg.

Uansett - lykke til med både trening og endring av livsstil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Så flink du har vært! Gratulerer!

 

Et tips fra meg: Det ligger massevis av gratis treningsvideoer på Youtube. Jeg har forsøkt noen av de med Jillian fra Slankekrigen. Søk feks. på 30 days shred level 1 - det er ca. 20 min. trening for de store muskelgruppene - veldig fine.

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips, Krusmynte og Soleie68 :) de videoene er sikkert veldig gode for å lære meg å gjøre øvelsene riktig, men det er sikkert veldig fint å kunne kombinere det med turene mine og etterhvert :) Jeg har ikkje helt funnet ut hva jeg gjør når snøen kommer (og den kan jo finne på å ligge opptil 6 mnd...), så det må jeg også begynne å tenke på.. har aldri vært spesielt flink på ski, men kanskje jeg må prøve meg igjen.

 

Akkurat nå bor jeg på hotell i 5 uker og jobber på en utendørs teaterforestilling. Jeg var utrolig spent på åssen det skulle gå i forhold til mat og trim, men det har heldigvis gått utrolig bra :) Maten på hotellet er supergod og der er alltid masse salat og grønnsaker :) De første ukene fikk jeg ikkje så veldig mye trim i uka, så jeg tok det igjen med en lengre gåtur i helgene, når jeg var "hjemme", dvs hos familiemedlemmer hvor jeg låner en seng innimellom, siden det er for langt å reise helt hjem akkurat nå :) Men nå som forestillinga er i gang, får jeg masse trim! Jeg jobber med å vedlikeholde og klargjøre kostymene hver dag og siden jeg ikkje kjører bil, må jeg frakte alt med sykkel mellom systua/vaskerommet og spillestedet og det blir noen turer frem og tilbake hver dag + til og fra hotellet for lunsj og middag. I går ble det 2,3 mil på sykkel og idag ble det 1,65 mil :) Og sånn skal jeg holde på i enda en uke :) Da blir jeg sprek da, hehe :) Det er så utrolig deilig å endelig få det til, etter så mange år! Nå er søtsuget borte også :) kan fint gå forbi godterihylla på butikken og ikkje en gang tenke at jeg har lyst på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som aktiv bruker :)

 

Vi er veldig jevne, jeg er ett år yngre og startet på 118kg i April. :) like høye er vi også ;)

 

Du har vært råflink med toppturene dine! En super start!

 

Jeg vil som flere sier anbefale Jillian Michaels 30 days shred. Ligger gratis på YouTube.

Det er hardt, men det virker! Og en merker og SER fremgang raskt. (Jeg bruker 1/2 liters flasker med sand som håndvekter ;) )

 

Når det gjelder treningsstudio så har iallefall Elixia muligheten til å trene på flere senter. Mot en hundrelapp mer eller noe slikt. Tipper flere av de store har dette tilbudet.

 

Lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som aktiv bruker :)/>

 

Vi er veldig jevne, jeg er ett år yngre og startet på 118kg i April. :)/> like høye er vi også ;)/>

 

Du har vært råflink med toppturene dine! En super start!

 

Jeg vil som flere sier anbefale Jillian Michaels 30 days shred. Ligger gratis på YouTube.

Det er hardt, men det virker! Og en merker og SER fremgang raskt. (Jeg bruker 1/2 liters flasker med sand som håndvekter ;)/> )

 

Når det gjelder treningsstudio så har iallefall Elixia muligheten til å trene på flere senter. Mot en hundrelapp mer eller noe slikt. Tipper flere av de store har dette tilbudet.

 

Lykke til!!!!

 

Tusen takk :)

 

Dessverre bor jeg ikkje sentralt nok til at det fins noe Elixia i nærheten, så da hadde det eventuelt kun blitt en medlemskap jeg fiår brukt når jeg er ute på oppdrag og det syns jeg blir for dyrt. Det fins kun et lokalt treningssenter og det er ikkje del av en kjede. Men jeg kikka litt på 30 days shred level 1 idag og det ser bra ut det :) så når jeg er tilbake til normalen igjen om et par uker, kan jeg prøve meg på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg ville skrive litt igjen :) Jeg har aldri fått helt til dette med å skrive dagbok, men nå prøver jeg meg. Tror det er bra å sette ord på ting gjennom en sånn prosess.

 

Nå går det mot slutten av siste uka mi på hotell og det kjenner jeg er deilig. Selv om det har vært et veldig koselig hotell og mye god mat, blir man fryktelig lei etter 5 uker.. Men men, som jeg skrev for noen poster siden, blir det mye sykling om dagene :) Så langt denne uka har jeg sykla ca 54 km og idag fikk jeg tatt meg en gåtur på 3 km på kvelden :) Det var opp til et utsiktstårn, så det ble litt oppoverbakke, det er deilig :) Jeg merker at det går utrolig mye lettere å sykle nå og det er fantastisk motiverende. I følge BMI (som jeg tar med en veldig stor klype salt) er jeg fremdeles i kategorien "Sykelig Overvektig", men jeg føler meg ikkje sånn i det hele tatt. Jeg kjenner meg kjempelett og klarer så utrolig mye mer enn før. Jeg bor i 4. etasje på hotellet og kan fint gå opp trappene uten å puste og pese :) det kunne jeg ikkje før sommeren, da var jeg kjempeandpusten.. bittelitt pusting blir det jo fremdeles, hehe..

 

Det som er det beste med å endelig få det til, er at jeg har det så utrolig mye bedre med meg selv mentalt sett. Blodsukkeret er stabilt og jeg slipper de veldige humørsvingingene, men jeg er bare generelt mye lykkeligere :) Kjenner for første gang på...jeg vet ikkje hvor lenge, så har jeg det utrolig godt med meg selv. Hele livet har jeg hatt dårlige selvbilde og mye negative følelser og det har jo også hatt mye å si for at jeg har blitt så stor som jeg er.

 

Etter at jeg nådde det første delmålet mitt på minus 10 kg, turte jeg å begynne å snakke med folk om hva jeg holder på med. Det er alltid litt skummelt å skulle si det høyt, for da blir fallhøyden så mye større. Mange jeg kjenner har jo sett at jeg har vært mye toppturer i sommer, gjennom diverse bilder og statuser på Facebook, men det føltes veldig deilig å kunne si at: Ja, jeg legger om livsstilen min og klarer å gå ned i vekt. Det begynte med en Facebook-status hvor jeg skrev at jeg hadde gått ned over 10 kg og kjøpte meg ei ny bukse og så har jeg etterpå selv tatt intiativ til å begynne å snakke om det til de andre som er involvert i teater-prosjektet. Og jeg har fått så utrolig mye positiv tilbakemelding og støtte og det motiverer meg så utrolig mye mer. Det er så gøy når de rundt meg blir kjempeglade fordi jeg klarer det. Daglig støtte gjennom kommentarer som "Så utrolig flink du er!" og "Kjempebra!" kjennes så godt. Det har jo også vært et par stykk som er negative og syntes at målet mitt er altfor ambisiøst og jeg aldri kommer til å klare det, men da skal jeg jammen vise de!!!! Hehe

 

Det beste var i helga når jeg traff familien til mammas bursdagsfeiring (da hadde jeg ikkje sett de på over 4 uker) og lillesøstra mi på 17 år (og er ca str 36) utbryter at "Du har blitt så liten!" hehe :) søte søstra mi <3

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen- SJ

Hei!!

 

Så flink du er!

Jeg tror det kan hjelpe å snakke med noen om hva man driver med jeg... Det er alltid godt å dele ting. Da kan man også si at nå er det vanskelig! Kan du bli meg på en tur f.eks.... :-)

 

Jeg heier på deg, og følger spent med framgangen din!

 

 

 

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag idag :) det blei mye trim denne uka, 77km på sykkel fordelt på 6 dager + litt gåturer, så jeg var spent på åssen det kom til å slå ut på vekta. Jeg landa på 112,2 som er 1,6 kg mindre enn forrige uke :) jeg lagde også nytt hull i beltet mitt i går :) 3. hull på 3 måneder :) kjempemotiverende :) men nå skal jeg ikkje bo på hotell mer, så da må jeg faktisk ta ansvar for maten min igjen. Men det skal jeg klare fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med nye hull i beltet!! Jeg fantaserer om en helt ny garderobe i 2014 :)

Jeg er tilbake her på forumet for fullt. HAr prøvd å trene jevnlig dette halvåret, men har ikke gått ned i vekt av den grunn. Har endret litt spisevaner, men det er visst mye mer som skal til..

Nå har jeg meldt meg inn på et treningssenter og er fit for fight!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det på tide å skrive litt igjen.

 

Først og fremst, tusen takk for god støtte :) Supert at du har meldt deg inn på treningsstudio, Zizzy :) Stå på :)

 

Jeg kom hjem igjen denne helga etter å ha vært borte i 6 uker. Jeg reiste ikkje rett hjem, men brukte helga til å besøke litt familie, noe som var kjempekoselig :) men dessverre gikk det negativt utover kostholdet. Uka som var ble litt halvveis når det gjelder alt egentlig. Begynte mandag med nedrigg etter uteforestillingen jeg har jobba på, så det var en ganske fysisk jobb. Kjente det i kroppen i flere dager etterpå. Klarte å holde kostholdet i sjakk de første dagene, men på torsdagen hadde vi avslutning for en kollega som skulle pensjonere seg og da ble det selvfølgelig kake. Så skulle jeg reise hjemover på fredag og da fant kusina mi ut ho skulle bake jordbærmuffins som avskjed og da er det vanskelig å skulle si nei takk, selv om jeg fint kunne klart meg uten. Når jeg kom ned til mamma, hadde ho fått noe fancy godteri i gave på jobb som ho ville jeg skulle smake på og søstra mi hadde lagd Oreo-kake til jeg skulle komme og igjen var det vanskelig å skulle si nei. Jeg kunne egentlig fint latt vært å spise kake, for egentlig syns det smaker for søtt nå.. Og så tilbrakte jeg lørdag kveld og søndag morgen hos onkel og tante og de har et veldig annerledes forhold til mat og måltider enn meg, så da ble det kun 2 måltider i løpet av dagen.. Og onkelen min er hobby-barrista, så han lagde store glass med fancy kaffe som sikkert inneholdt et lass med kalorier. Huff og huff...

 

Men, på torsdag gikk jeg tur og da slo jeg rekordene mine på tid/hastighet :) Jeg gikk ca. 8 km på 1 time og 20 min og holdt en gjennomsnittsfart på litt over 6 km/t :) Jeg jogga til og med bittelitt! :) men bare der det ikkje var asfalt, vil ikkje risikere belastningsskader. Jeg kjenner at formen har blitt bedre i løpet av de siste ukene :)

 

MEN.... så kommer det kjipe.... jeg veide meg på morgenen idag og da stoppa vekta på 113kg, som er 800gr opp fra forrige uke... Men, så gikk jeg ned veldig mye uka før og dessuten har jeg gått over til å bruke en annen badevekt, så det kan jo sikkert ha noe å si. Jeg velger å ikkje tenke for mye på det og heller starte med blanke ark denne uka :) Jeg har ikkje registrert mat på nettsida på ei god stund nå, men nå gjør jeg det i en periode fremover for å komme inn på riktig spor igjen.

 

Nå som jeg er ferdig med teaterjobben og hotellivet, må jeg faktisk begynne å ta ansvar for mat og trening igjen. Jeg har tenkt å begynne med styrketrening denne uka, med 30 day shred, men jeg kommer til å begynne med bare 2 økter i uka, så ikkje motivasjonen blir kvalt ihjel av for mye trening på en gang. Så fyller jeg heller opp med kondisjonstrening andre dager, som topptur, jogge/gåtur og sykling. Håper jeg kan få til et treningsopplegg jeg klarer å holde igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt med vekt som går opp, men som du sier - hvis du bruker forskjellige vekter har nok det sitt å si. Jeg bodde hos foreldrene mine i en periode og der var det tre vekter som alle viste tre forskjellige tall når jeg stilte dem opp ved siden av hverandre og gikk på dem en etter en. Hvilken det var som stemte skal forbli usagt, men jeg holdt meg til tallet på min vekt siden den ble med meg videre da jeg flyttet igjen (den var vel midt mellom de to andre mener jeg å huske).

 

Vet alle disse menneskene om vektprosjektet ditt? Hvis ikke - har du vurdert å fortelle det til dem? Hvis ikke tror jeg det kan være lurt - det er jo litt synd hvis mor står og baker i timesvis til ære for deg og så spiser du ikke hvis du skjønner hva jeg mener. Da er det jo greiere om hun baker noen grove rundstykker eller noe litt mer "anvendelig" og ikke minst spisbart for en som prøver å legge om kostholdet sitt. Det som du forsåvidt sier bare å takke nei, men det er (ihvertfall for meg som er kakemons) generelt vanskelig å takke nei og ekstra vanskelig når noen har tatt seg bryet med å lage noe til ære for en!

 

Flott at du har begynt å småjogge der underlaget tilsier det, og turer generelt er gode greier. Jeg tror du gjør rett i å ta 30 day shred bare to ganger i uken hvis du synes det er overkommelig - selv har jeg lagt opp til trening to ganger i uken selv nettopp fordi det er noe jeg vet jeg kan leve med også etter at jeg er ferdig med vektnedgangen. Fordi jeg gjør det ikke bare for å slanke meg, men også for å endre livsstilen som helhet, og da er det viktig å ikke møte veggen og falle helt av lasset...

 

Lykke til med opplegget fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er god som klarer å holde litt fokus i hverdagen med hotellopphold og mye jobbing - det skal lite til før man går opp i vekt i slike situasjoner - iallefall for meg..

 

Jeg tror også at å bytte badevekt kan gjøre til en viss grad stor forskjell i antall kilo :)

Lykke til med styrketreningen! Det er noe også jeg burde kaste meg ut på..

Hva er 30 day chred?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått en topptur sammen med pappa og søstra mi :) det hjelper å være sammen om det :)

 

Krusmynte - De vet alle om vektprosjektet mitt, eller de burde ihvertfall vite det. Jeg har vært ganske tydelig på det, både i hverdagen og på Facebook de siste ukene. Jeg prøvde å forklare det for kusina mi for noen uker siden, men jeg tror ikkje ho egentlig tok det innover seg hva det betyr. Mamma vet det, men tar det nok ikkje så nøye fordi ho aldri får det til selv. Søstra mi er bare generelt veldig glad i å bake (og er typen som kan spise alt uten å legge på seg), så det var nok ikkje bare for min ære. Onkelen min er en skikkelig skrue, så å prøve å forklare han noe er nok et dødfødt prosjekt. Han er altfor opptatt av å vise frem barrista-ferdighetene sine til å ta hensyn til andre og hadde nok blitt litt surmulen om jeg sa nei takk. Men heldigvis ble jeg ikkje tilbudt godteri der, som jeg alltid pleier. Fikk istedet en ny drue-type som smaker som sukkerspinn.... jepp, du leste riktig... Cotton Candy Grapes! kjempesøte, grønne, steinfrie druer....

 

Zizzy - tusen takk :) det gikk faktisk litt av seg selv på hotellet, noe som var utrolig deilig. For all del, de hadde dessert fremme til både lunsj og middag, men jeg hadde ingen problemer med å unngå de :) Og syklinga gikk automatisk fordi jeg måtte komme meg mellom A, B og C opptil flere ganger i løpet av arbeidsdagen og hadde ikkje bil.

 

30 day shred er et treningsopplegg laget av Jillian Michaels, som er en av trenerne på Slankekrigen USA. Det er et 20 min program med styrketrening for alle de store muskelgruppene. Det er delt inn i Level 1, 2 og 3, sånn at man kan øke når man er klar for det. Videoene ligger gratis på Youtube og det går ann å kjøpe det på DVD :)

 

Nå som jeg er hjemme igjen og kommer meg tilbake til normalen, kan jeg begynne å engasjere meg mer i trådene til dere andre her og, ikkje bare min egen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, kjenner meg vel litt igjen i det du sier med at folk ikke helt skjønner. Eller VIL skjønne. Kanskje det har litt med misunnelse å gjøre hos de som er overvektig selv, ikke vet jeg. Hos de som aldri har hatt vektproblemer er det helt sikkert vanskelig å forstå hvor mye arbeid og planlegging ting faktisk krever! Jeg har f.eks. i lunsjen på jobb når det har vært kaker eller andre greier fått kommentarer at "du er jo alltid så flink, du må nå kunne unne deg dette". Eeeeh... Det er ikke ved å unne meg bare litt her og litt der jeg har gått ned over 40 kg for å si det sånn. Det har jo vært beinhard jobbing, og da vil jeg prioritere å bruke utskeielsene mine på ting som teller litt mer for meg. I selskap med venner eller familie f.eks. fremfor pølse i brød til lunsj.

Når det gjelder hotell og buffeter og sånt, så er det imponerende å klare og stå over. Men bor man lenge nok på hotell kommer man nok til et punkt der man blir lei og synes det er helt OK å komme hjem til grovbrødskiver og tomatsuppe. Har ikke bodd allverdens på hotell selv utenom i ferier, og den gangen jeg bodde på all inclusive gikk det etter to dager opp for meg at de samme tingene nok kom til å gå igjen og man trengte ikke smake på all maten hver dag. Og endte opp med å gå ned 1,5 kg i løpet av to uker... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver egentlig å holde meg til en veiedag i uka, men valgte å veie meg igjen idag morres, bare for å se. Jeg syns liksom 800gr opp var litt mye, hehe. Og nå viste vekta 600gr ned igjen (112,4kg), bare siden i går, så enten er badevekta litt ustabil og variabel eller så var det et eller anna med kroppen min i går som viste høyere vekt. Jeg hadde nemlig snikveid meg på torsdag forrige uke (på den forrige badevekta) og da viste vekta 111,6kg (minus 600gr siden forrige veiing). Må nok bare venne meg til å bruke den nye badevekta ;)

 

Men, nå må jeg ikkje bli helt opphengt i vekta.. er ikkje så sunt det nei...

 

Krusmynte - nei, det er nok kjempevanskelig for andre å forstå hvor omfattende en livstilsendring er, men jeg får prøve å være litt klarere med hvor grensene mine går :) Du har vært vanvittig flink, men det som nok er vanskelig for folk å forstå er at om du nå skal begynne å unne deg ting i hytt og pine, er det stor fare for at du legger alt på deg igjen. Er ikkje så lett å få folk til å forstå alltid.

 

Man blir definitivt lei av hotellmat, men samtidig hadde jeg bedre tilgang på f.eks salater. Lunsjbordet besto gjerne av 5-7 forskjellige salater, og da fikk jeg mye lettere inn 5 om dagen. Men skal få det til hjemme også, krever bare planlegging :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg hatt første økt med 30 day shred. Svetten siler her.. Jeg må ærlig innrømme at jeg klarte ikkje holde tritt hele veien og stoppa opp av og til for å puste litt. Det var også enkelte øvelser jeg ganske enkelt ikkje klarte å gjøre skikkelig, spesielt de forskjellige situps-variantene. Men det kommer vel til å gå seg til :) Jeg hadde også litt problemer med noen øvelser pga underlaget. Jeg har tenkt å kjøpe meg matte, men akkurat idag brukte jeg gulvteppet i stua og det sklei og bevegde seg litt for mye. Jeg har heller ikke vekter, så jeg fylte noen 0,5l flasker med vann.. de veier bare rundt 0,5kg hver, så kunne nok fint hatt litt mer vekt der. Men akkurat nå får det holde.

 

Hvis noen andre her har brukt/bruker 30-day shred, hvordan registrerer dere det som trimpoeng? Idag la jeg det inn som 15min moderat styrketrening + 10min moderat aerobic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så støl jeg blei av den 30 day shred økta! Sleit med å bevege meg i flere dager :S Men idag kjentes det bedre ut, så da ble det topptur med søstra mi :)

 

Hadde egentlig tenkt å ta neste shred-økt i morra, men så starta jeg dagen med å spidde (!) tåa mi på en øredobb ved uhell. Jeg har noen knappe-øredobber og den ene hadde falt på gulvet på soverommet mitt og lå med ørestikket rett opp. Så når jeg sto opp og satte beina på gulvet for å reise meg ut av senga, klarte jeg selvfølgelig å treffe den med tåa mi! Hele stikket på rundt 1 cm gikk inn i tåa (faktisk nesten helt gjennom), så nå er det vondt å gå :( Det gikk greit på toppturen (jeg merka det jo, men gikk med fjellsko), men jeg må se åssen det funker med Shred i morra med joggesko. Det kan bli smertefullt med f.eks. "Jumping Jacks". Men jeg har ikkje lyst å skippe treninga heller. Har jo satt meg som mål å komme inn i en god rutine på det med mosjon og trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, dethørtes ikke mye godt ut, husker at jeg klarte å trakke på en knappenål en gang og det var skikkelig vondt.

30 day shred er jo super trening, holder på med det jeg også, merker at kroppen blir strammere :) jeg begynte med å gjøre 30 day hver dag,men fant ut at det ble litt for mye for meg så nå gjør jeg det 3-4 ganger i uken.

Ønsker deg en super kveld videre og håper tåa di er bedre i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Sandzax :) det går litt bedre med tåa idag, men jeg kjenner det fremdeles godt når jeg ikkje har sko på. Fikk tatt økt nr 2 av 30 day shred idag :) tok ikkje fullt like mye i som forrige gang, for jeg merket litt smerter (ikke stølhet) i hoftene sist og jeg er litt redd for knærne mine. Har tross alt ikkje trent på denne måten siden tenårene, så jeg begynner litt roligere, så kan jeg heller øke intensiteten etterhvert :) Merker at vektnedgangen går litt senere nå enn for noen uker siden, så jeg må komme inn en bedre rutine. Kostholdet er helt annerledes nå enn i hotellukene. Jeg får i meg mer enn nok frukt, men det er verre med å få i meg nok grønnsaker samtidig som å variere kostholdet. Ender som regel opp med å knaske gulrøtter for å nå dagsbehovet, men burde jo spise andre ting og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auuu! Øredobb i tåen hørtes aldeles grusomt ut!!! Godt at tåen kjennes litt bedre, forsiktig så du ikke får noe betennelse i den.

Vedr grønnsaker så kan nok gulrøtter bli litt kjedelig i lengden vil jeg tro. Er du flink til å spise grønnsaker til brødmåltidene? Ta noen agurkskiver, et par cherrytomater og/eller litt paprika så er du godt på vei. Selv bruker jeg mye mais (selv om det er "litt" mat - spiser jo ikke i uante mengder og registrerer det jo også), blomkål og brokkoli til middagene, og har begynt å lage endel salat som jeg har ved siden av enkelte retter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag gikk jeg topptur til tross for at jeg ikkje følte meg helt i form og at jeg ikkje hadde noen å gå sammen med, så er litt stolt av meg selv :) Og i morra satser jeg på 3. økt med shredding :)

 

Krusmynte - jeg har agurk og paprika på skiva innimellom, men kan absolutt bli flinkere på det :) Når det gjelder middag, har jeg ikkje alltid kontroll på det. Bor hjemme hos pappa for tida og han lager ofte middagen. Men han bruker ofte grønnsaker til middag :) problemet er at jeg jobber mye kveldsskift på en Kiwi-butikk og da går jeg glipp av middag de dagene. Det blir altfor seint å skulle spise etter jobb kl 23.. Så det er spesielt de dagene jeg sliter med å nå dagsbehovet uten å knaske gulrøtter. Lurer på om jeg skulle prøvd meg på grønnsakssmoothie.. Noen som har erfaring med det? Smaker de godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag - har gått ned 1,9kg! Det vil si at jeg har nådd delmål 2 og gått ned over 15 kg :)

 

Jeg gikk tilbake til å registrere mat og trim igjen de siste ukene, etter hotelloppholdet, og jeg har kommet igang igjen med trening igjen, så jeg har tydeligvis kommet meg inn på riktig spor igjen :) Men jeg er litt overraska over å ha gått ned så mye, for jeg har begynt med styrketrening (som vanligvis fører til litt mindre vektnedgang i begynnelsen)og tante rød var på besøk denne uka. Men, jeg har spist (nogenlunde) normalt og vært i aktivitet hele uka. Sykler til jobb hver dag, 2 toppturer, 2 økter med 30 day shred og gårsdagens skift på jobb var som å løpe et maraton (var konstant lett andpusten i flere timer, så kan nesten regnes som kardio-trening, hehe).

 

Hmm, hva skal jeg unne meg som belønning?

Jeg har planlagt en liten shoppetur, men jeg vil vente noen uker til, så jeg når str 46. For da kan jeg handle i flere butikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang samt å ha nådd første delmål! Å premiere seg selv når man oppnår sånne ting er fint, men jeg vil egentlig fraråde deg å shoppe så mye dersom det ikke er fordi ting henger og slenger og du faktisk MÅ ha nye klær. Hvorfor? Fordi det kan brukes så ufattelig kort tid før det blir for stort! Luksusproblem, I know. Av og til må man jo bare ha noe, i de tilfellene har jeg prøvd å handle på salg eller kjøpe ting som er rimelig i utgangspunktet. Bukser til 249 på H&M og sånt.

Det finnes heldigvis mange andre måter å premiere seg selv - kropps- eller ansiktspleie, noen nye accessories, sko, abonnement på favorittbladet... Mange muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Det føltes veldig deilig, for jeg hadde ikkje regnet med å nå målet før uti oktober :)

 

Når det gjelder shopppeturen, har jeg ikkje planlagt noe storshopping. Klærne mine er veldig store nå, så noe nytt kunne jeg godt hatt, men da er det ikkje snakk om mer en ei bukse og en eller to topper og da ikkje dyre klær. Men jeg handler ikkje for å handle, da må det være noe jeg har skikkelig lyst på og som fremdeles kommer til å se greit ut på når det har blitt litt stort (som baggy jeans, istedet for tettsittende stretch jeans). Det kommer nok til å bli mer vindushopping hvor jeg prøver tøy bare for å få en boost av å passe inn i mindre klær og helst klær som ikkje tilhører plus size avdelinga :) Men der er noen konkrete ting jeg trenger, som sports-BH og vanlig BH, vinterjakke, ullundertøy og julekjole etterhvert.

 

Som belønning bestemte jeg meg først for å kjøpe noen av de nyeste filmene på DVD, men så oppdaga jeg at jeg kan leie de for 39,- gjennom Parabolen, så da tror jeg at jeg gjør det. Prøver å begrense hvor mange ting jeg kjøper, men er skikkelig film-geek. Så kanskje jeg skal regne et par film-leier som belønning denne ganga og heller tenke ut noe "bedre" til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...