Gå til innhold

Ikke 1600, men 1400-1500 kalorier?


Anbefalte innlegg

Gikk på kurs, landet der på 1600 kalorier, gikk ned fem kilo på kurset. Syntes det går veldig tregt og lurer på på om jeg kan gå ned til 1400-1500 kalorier pr dag istedet. Er 162 høy, 81 kilo, 34 år og trener svært lite pga skade. . Håpet er at kroppen vil respondere raskere på litt mindre kaloritak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 kg på et 7 ukers kurs? Det synes jeg er veldig bra! Hvis du fortsetter å gå ned like jevnt og trutt, så vil jeg ikke anbefale deg å endre kaloriinntaket ditt. Synes det virker som at kroppen din responderer bra.

 

Ikke bli utålmodig riktig ennå. Du kommer kanskje til et punkt der vektnedgangen stopper opp, da kan det være greit å ha noen kalorier å gå på for og kunne redusere litt ;)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Nickii, 5kg på et kurs er bra det, men om du ser på kursanbefalng så er meny 2 1600kcal lagt inn med et slingringsmonn på 1450-1750kcal pr. dag. Det betyr at man kan ligge høyt eller lavt en dag men i snitt, inkl. kosepoeng-dager, bør man ligge på 1600. Men jeg ser ingen grunn til at du i snitt kan ligge på f.eks.1500. Noen ganger kan det være deilig at det går fort og anbefalingen ligger på ned 500-1000g i uken og du har ligget på 700g i snitt så om du spiser litt mindre ELLER trimmer litt mer gjør sikkert ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...