Gå til innhold

Denne gangen...


Anbefalte innlegg

Yes, DENNE gangen skal jeg klare det! Denne gangen skal kiloene av, og ikke på igjen.

 

Begynte på kurs for 3 uker siden, og har hittil gått ned 3,2 kg. Fornøyd med det, har 22 kg igjen,så her er nok å ta av for å si det sånn.

 

Motivasjonen er god, synes fremdeles det er gøy med utfordringen, men regner med det kommer tyngre dager. Da er det godt å ha forumet å lene seg på, mye inspirasjon å finne her inne.

 

Dette skal i utgangspunktet være en tråd hvor jeg legger ut fremgangen på vekta mi og tankene mine rundt prosessen,men den som vil må gjerne henge seg på. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det kurs og veiedag igjen, og er nå sånn relativt fornøyd. -0,8 kg, totalt ned 4,0 kg hittil. :rolleyes:

Kjenner at jeg synes det går litt tregt,men må bare lære meg å være tålmodig og se på det som et langsiktig prosjekt, ikke en "quick fix"...

 

Syns jeg har vært flink denne uka, har stort sett gjort alt det jeg skal, så derfor litt misfornøyd med "bare" 800 g. Tenker at jeg kanskje ligger bittelitt lavt, følger meny2 og skal ligge på ca 1600 kcal,men har et snitt på 1445. Skal prøve den neste uka å komme litt nærmere 1600 og se om det har noen innvirkning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er igang! Du skal ikke være misfornøyd med 800g ned, det er jo helt etter boka det; 500-1000g ned pr uke. Det vil også komme uker hvor vekten står stille eller går opp litt så jeg håper du tar mål hver uke for det kan være en god trøst i slike tilfeller.

Si meg, hva er du redd for? For å gi opp? For å ikke nå målet? Eller for å klare å nå målet? Noen ganger er det slik at vi spiser for å døyve følelser og da kan slike følelser dukke opp i lyset når vi følger et opplegg som dette. Husk da at slikt er som troll, de sprekker i lyset. Så få det vonde opp i lyset og bli ferdig med det. Hvis du er på kurs synes jeg du skal snakke med kursleder eller sende en melding om hva du sliter med så kan denne hjelpe deg bedre.

 

Jeg er sikker på at du kommer til å klare dette! Og om du bommer en dag så kommer det nye dager etterpå hvor du kan gjøre alt mye bedre :)/>

 

Ta en dag av gangen, så kommer du sakte men SIKKERT i mål! Lykke til da!:D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er igang! Du skal ikke være misfornøyd med 800g ned, det er jo helt etter boka det; 500-1000g ned pr uke. Det vil også komme uker hvor vekten står stille eller går opp litt så jeg håper du tar mål hver uke for det kan være en god trøst i slike tilfeller.

Si meg, hva er du redd for? For å gi opp? For å ikke nå målet? Eller for å klare å nå målet? Noen ganger er det slik at vi spiser for å døyve følelser og da kan slike følelser dukke opp i lyset når vi følger et opplegg som dette. Husk da at slikt er som troll, de sprekker i lyset. Så få det vonde opp i lyset og bli ferdig med det. Hvis du er på kurs synes jeg du skal snakke med kursleder eller sende en melding om hva du sliter med så kan denne hjelpe deg bedre.

 

Jeg er sikker på at du kommer til å klare dette! Og om du bommer en dag så kommer det nye dager etterpå hvor du kan gjøre alt mye bedre :)/>/>

 

Ta en dag av gangen, så kommer du sakte men SIKKERT i mål! Lykke til da!:D/>/>

 

Hei Koala, takk for peptalken. ;)

 

Mye bedre i dag, og humøret kom seg utover dagen i går. Vet at jeg har hatt en tendens til å døyve følelser med mat, og hatt litt utfordringer de siste dagene,men har ikke gått i fella! Er fornøyd med det,men kjenner at jeg må virkelig jobbe med det når de følelsene oppstår.

Var på vekta i dag tidlig til en snikveiing, og der dukka 8-tallet opp for første gang på laaaaaaaaang tid! :lol:

Nå har jeg veiing på kvelden,så vet at det ikke er "riktig", men gir en pekepinn på at det fortsatt går rett vei,og ga meg en kickstart på dagen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess!! Veiekveld igjen i går, og fikk et skikkelig hopp denne uka,ned 1,9 kg!Wohoo!! :lol: Har virkelig betalt seg for den siste uka, vært skikkelig flink, spist riktig og nok mat, klart trimpoengene mine, i det hele tatt en veldig bra uke. Sånt kan en like! Bare 0,4 kg til første delmål, det satser jeg på å klare til neste veiing. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Glemte visst å skrive inn forrige uke,ned 0,3, men er rimelig fornøyd med det etter å ha vært småsyk, ikke fått trimma noe særlig, pluss at uka før var jo et kjempehopp.

 

Sliter enkelte dager litt med motivasjonen, kjenner jeg er litt redd for å gå på en smell, slik jeg alltid har gjort før når jeg har gått på ymse andre kurs. Men samtidig ser jeg at GR er litt annerledes, det oppleves ikke så strengt,met meste er lov, men selvsagt med måte. Og det er jo nettopp slik jeg er nødt til å lære meg å leve, ikke sant? Det må innrømmes at det har ikke alltid vært slik, mat og godteri har blitt brukt som trøst,venn,kjærlighet,sinnekontroll, psykolog, ja egentlig det meste.

Så når vanskelige følelser oppstår nå, legger jeg faktisk merke til at de er der og blir bevisst dem, istedetfor å bare drukne dem i mat.

 

Anyway, i morgen er det ny veiedag, jeg hååååper at jeg denne uka klarer første delmål. Det hadde vært digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med sånn knallnedgang og litt mindre gøy uka etter, men sånn er det jo bare, kroppen er ikke som et mattestykke, det går mer i rykk og napp. Har merket at det er slik når en går opp i vekt også. Kan spise usunt lenge uten å merke så mye og så plutselig hopper det til... Stå på videre og lykke til med veiing i morgen. Et lite tips, bruk kursleder som trøst/psykolog /mm istedetfor maten! Send en melding når det går trått så får du hjelp vet du, er jo litt det du betaler for også :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag igjen i går, nest siste kurskveld på dette kurset og ned 0,6, totalt 6,8 hittil! :)/>

 

Meldte meg direkte på et nytt kurs, trenger den hjelpen gjennom jula tror jeg! Første delmål er passert med god margin, og i dag har det vært photoshoot i heimen. Før- og underveisbilder er dokumentert. En kjempefin motivasjon, jeg ser ikke såå ille ut på bilder som jeg selv tror lenger! *Happy*

 

Kursleder er veldig flink til å komme med støtte og råd, og hun hjalp meg over den dumpa i forrige uke. Så nå er det full gass fremover for å nå målet på 7,5 kg ned på første kurs. Juhuu!! :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Gratulerer med så flotte resultater, du er kjempeflink:) Så lurt å gå rett på nytt kurs, det er for dumt hvis en skal la jula ødelegge de gode resultatene:) lykke til videre, stå på, når sommeren kommer så kan du skli inn i lette klær og kose deg i sola:))

Gressenka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Så var det veiing igjen på tirsdagen, og 0,5 ned denne gangen. Kjenner jeg er både fornøyd og misfornøyd med det. Vært litt småsyk,så tiltaket har ikke vært helt til stede, men har vært ganske flink på matsiden. Er redd jeg kommer til å stagnere litt på dette nivået, så nå gjelder det å ha is i magen( bare billedlig sagt, selvfølgelig!) og ikke gi opp.

 

Synes det går overraskende lett å holde seg unna store synder, og å unne seg noe lite innimellom er egentlig nok. Utrolig at jeg ikke har klart å gjøre dette før!!

 

Totalt 12,6 kg ned så langt, med 40 cm forsvunnet fra kroppen totalt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny veiekveld igjen i går, og et ørlite steg nedover, -0,2 kg. Ikke fornøyd, synes det går saktere nå. Har tross alt bare kommet halvveis, men skal ikke gi meg og minste noe motivasjon nå! Vet jeg har litt å gå på i forhold til å drikke nok vann,der slurver jeg endel. Så denne uka er det fullt fokus på å få inn nok vann og være enda mer nøye med regelmessig spising,så håper jeg at det løsner litt neste uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Yess, da er det nytt kurs igjen, det 3. i rekken og nå håper jeg at det kan bli det siste før hold vekten. Målet er ned 5 kg på dette kurset, og innveiing i går kveld ga en god start , -1,4 siden forrige uke! Hurra! :lol:

Endelig løsnet det, har gått trått de siste ukene,så dette var deilig! Gjør underverker med motivasjonen.

Har gjort det meste riktig denne siste uken, men det har jeg egentlig gjort de siste 3 ukene,så det viser vel bare at det lønner seg å bite tenna sammen og holde ut og ikke gi opp. Jeg vant over kroppen min, den måtte tape dette slaget også og gi slipp på kiloet den tviholdt på! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det går trått nå, ja, bare 0,2 ned denne uka , 100 gram fra delmålet og 15-kgs eplet! Argh, er det mulig... Har snikveid meg igjen i dag, og vekta er ikke til å rikke. Sliter på motivasjonen, dette... :angry:

Har justert litt på menyen min denne uka, så håper det løsner til neste kurskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiekveld igjen i går, og endelig et steg nedover igjen, - 0,5kg! Så da er 15-kgsgrensen passert med god margin! :D

 

Ser at vekten går mye i rykk og napp nå, er det normalt når en er rundt et platå? har hatt fin og jevn nedgang hele tiden,men de siste 5 ukene har det vært lite eller ingen nedgang, og så et stort hopp før det stopper opp igjen...

Jaja, får bare prøve å holde motivasjonen oppe og ikke gi seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk flink du har vært hittil. 15kg er jo bare helt topp. Selv har jeg gått ned 8kg relativt fort, men nå står det stille og man blir utålmodig når det har gått greit en stund. Vi får bare holde ut. Kansje "regne med" at det står stille noen uker for da blir man kanskje ikke så skuffa. Så på mandag som er min veiedag "regner jeg med" 0 nedgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Så flink du har vært, da! Det er kjempemotiverende når det går bra, men desto mer frustrerende når det stopper opp. Jeg har i dag klart å ta 15 min styrketrening, og det er en seier i seg selv, for jeg liker virkelig ikke styrketrening. :( Men muskler øker jo forbrenningen, så nå er jeg villig til å prøve mye for å få fart på tingene igjen. ;)

 

Vi får bare stå på videre, før eller senere løsner det vel igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...