Gå til innhold

Hvilke joggesko bruker dere om vinteren?


rugemor
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er relativt ny på joggefronten og lurer på hvilke sko dere jogger i om vinteren. Er det noen som har erfaring med pigg-joggesko? Men hva når det bare er glatt? Er det noen som har gode tips hva som er lurt da? Klarte å ramle i dag, enda det bare var bittelitt is på løvet:-(

Tips til vinterjogging tas altså i mot med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vestlandet er det et must med gore-tex i hvert fall. Har selv en eller annen Asics med gore-tex. Disse skal ikke vaskes i maskin for da forsvinner gore-tex-membranen. Kun vask med fuktig klut. Lite jogging på meg akkurat nå (grunnet baby i magen).

 

Har ingen erfaring med å jogge på glatta. Da velger jeg heller tredemølle på treningssenteret

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jogger vinteren igjennom med vanlige joggesko med Yaktrax Pro-pigger montert på. Det er samme system som gå-pigger, du trekker de bare på skoene dine, med strikk. Men disse er ikke pigger, men mer metallspiraler, som på ett eller annet vis funker bedre når man løper enn vanlige gå-pigger.

 

Funker på speilblank holke og det meste av vinterføre.

 

Fåes kjøpt i vanlige sportsbutikker. Bare å google Yaktrax, så finner du dem. Jeg synes ikke holdbarheten på strikkene rundt eller spiralene er sånn all verdens, og sliter vel ut 1 par pr. vintersesong. Men de er det beste alternativet til vinterjogging jeg har funnet hittil, i alle fall. Jeg holder meg på beina - og jeg får jogget når jeg vil! :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene... Det høres smart ut med slike man setter utenpå joggeskoene... Da slipper jeg flere joggesko... Jeg skal få tak i det til isen og snøen kommer. Denne uka ble det mildere, så har ikke glidd denne uka :rolleyes:/> :rolleyes:/>

Men det er på grensen, nå .... Jeg trodde det var mildt, men jommen var det isete i dag morges!

God løpetur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...