rugemor Skrevet November 11, 2013 Rapporter Share Skrevet November 11, 2013 Hei Jeg er relativt ny på joggefronten og lurer på hvilke sko dere jogger i om vinteren. Er det noen som har erfaring med pigg-joggesko? Men hva når det bare er glatt? Er det noen som har gode tips hva som er lurt da? Klarte å ramle i dag, enda det bare var bittelitt is på løvet:-( Tips til vinterjogging tas altså i mot med takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TinaP Skrevet November 14, 2013 Rapporter Share Skrevet November 14, 2013 På vestlandet er det et must med gore-tex i hvert fall. Har selv en eller annen Asics med gore-tex. Disse skal ikke vaskes i maskin for da forsvinner gore-tex-membranen. Kun vask med fuktig klut. Lite jogging på meg akkurat nå (grunnet baby i magen). Har ingen erfaring med å jogge på glatta. Da velger jeg heller tredemølle på treningssenteret 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bijou Skrevet November 14, 2013 Rapporter Share Skrevet November 14, 2013 Jeg jogger vinteren igjennom med vanlige joggesko med Yaktrax Pro-pigger montert på. Det er samme system som gå-pigger, du trekker de bare på skoene dine, med strikk. Men disse er ikke pigger, men mer metallspiraler, som på ett eller annet vis funker bedre når man løper enn vanlige gå-pigger. Funker på speilblank holke og det meste av vinterføre. Fåes kjøpt i vanlige sportsbutikker. Bare å google Yaktrax, så finner du dem. Jeg synes ikke holdbarheten på strikkene rundt eller spiralene er sånn all verdens, og sliter vel ut 1 par pr. vintersesong. Men de er det beste alternativet til vinterjogging jeg har funnet hittil, i alle fall. Jeg holder meg på beina - og jeg får jogget når jeg vil! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sommerivrig Skrevet November 16, 2013 Rapporter Share Skrevet November 16, 2013 Jeg bruker Icebugs som jeg har kjøpt på Løplabbet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rugemor Skrevet November 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2013 Takk for tipsene... Det høres smart ut med slike man setter utenpå joggeskoene... Da slipper jeg flere joggesko... Jeg skal få tak i det til isen og snøen kommer. Denne uka ble det mildere, så har ikke glidd denne uka :rolleyes: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sommerivrig Skrevet November 17, 2013 Rapporter Share Skrevet November 17, 2013 Takk for tipsene... Det høres smart ut med slike man setter utenpå joggeskoene... Da slipper jeg flere joggesko... Jeg skal få tak i det til isen og snøen kommer. Denne uka ble det mildere, så har ikke glidd denne uka :rolleyes:/> :rolleyes:/> Men det er på grensen, nå .... Jeg trodde det var mildt, men jommen var det isete i dag morges! God løpetur! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå