Gå til innhold

Sporty67


Gjest Sporty67
 Share

Anbefalte innlegg

Hei hei Cheery, hyggelig at du vil være med oss. Her er det en gjeng som jevn og trutt jobber mot våre mål i fellesskap. Vi utveksler erfaringer og resultater og motiverer hverandre hver eneste uke.

Du har jo et veldig motiverende mål å nå skjønner jeg.

Hvor mye har du gått ned hittil og hvor mange flere kilo skal du ned nå?

 

Har gått ned 5,3 kg siden 9 januar. 3 av dem datt av første uken så mistenker mye vann.

For å få en Bmi på under 28 må jeg veie mindre enn 73 kg. Så har 5 kg plus igjen å miste.

 

Har som mål å miste 4 hekto i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Har gått ned 5,3 kg siden 9 januar. 3 av dem datt av første uken så mistenker mye vann.

For å få en Bmi på under 28 må jeg veie mindre enn 73 kg. Så har 5 kg plus igjen å miste.

 

Har som mål å miste 4 hekto i uken.

 

 

Hei Cheery.

Så flink du har vært i oppstarten :-D.

 

Når jeg tenker tilbake, synes jeg de første ukene var de tøffeste for meg i dette prosjektet.

 

Det var egentlig ganske mye som måtte endres: mer trening, bevisthet omkring matvarer og kalorier, handlerutiner, måltidsrutiner.... Etter hvert har det blitt lettere å holde fokus både i opp- og nedturer...

 

Her er det bare til å stå på - så når vi nok målene våre smått om senn. Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

måtte ikke endre så mye egentlig.

Vi spiser sunt og ikke godter i helgene.

Så her måtte jeg bare begynne og trenne å kutte ut den andre porsjonnen med middag.

Å innse at godteret til helgen blir ikke dårlig hvis det blir igjen noe til neste helg.

Har hatt en tedens til å tømme posen når den er åpnet.

Nå er helgegodteret oppmålt og lagt i skål til meg.

Litt kos må man ha, men ikke et helt dagsbehov av kcal.

Går egentlig bare og venter på at kroppen skal begynne å klynge seg til det fettet den har.

Har aldri opplev et så jevnt stort vekttap over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke jenter altså :D

 

Jeg synes også det var vanskeligst i starten, nå går det nesten av seg selv ;)

 

Ser frem til veiing på onsdag, har vært flink jente denne uken jeg også og jeg håper det vises på vekta. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vore litt fråverande både fysisk og mentalt :huh:

Men no er eg tilbake. skal bli godt å komme i gjengen igjen med både mat og trening. Kjenner at kropp og psyke får svi når maten ikkje er sunn og eg heller ikkje får svidd av litt energi ved trening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vore litt fråverande både fysisk og mentalt :huh:/>

Men no er eg tilbake. skal bli godt å komme i gjengen igjen med både mat og trening. Kjenner at kropp og psyke får svi når maten ikkje er sunn og eg heller ikkje får svidd av litt energi ved trening ;)/>

 

Velkommen tilbake, det er godt å kjenne litt på at det er fornuft i det vi driver med :-)

 

Jeg har akkurat fullført en treningsøkt som tok 775 kcal, juhuu :-)

Vises det ikke noe nedgang på vekta i morgen så blir jeg skuffet altså :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake gleder. Var blitt bekymret for at du hadde gitt deg når fraværet gikk over en uke. Kjipt med veiedagen i går, men nå når du er tilbake så retter det seg fort opp.

 

Flott treningsøkt sporty krysser fingrene for at vekten viser et drømmetall av de sjeldne.

 

 

Sitter på toget nå lagde salat som jeg hadde med som middag i dag, men i morgen må jeg vel gi fra meg kontrollen og stole på at NSB middag ikke er et ukes behov av kcal.

 

Tok faktisk med meg trenningstøy selv om jeg bare skal være hjemmefra en natt. Driver med 30 day challenges så tenker å bite meg fast i de. De tar bare 10 min så de blir minimumsinnsatsen liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Hei igjen Sporty67, Gleder og Cheery

 

Kjekt å følge dere både med trening, oppturer og nedturer.

 

Har vært på nippet til å gi opp flere ganger etter jul, men med mitt nickname må jeg bare se fremover ;-). Mot en ny vår... og den nærmer seg. Har jeg noen dager med dårlig fokus - så er det bare å gå inn her - lese det dere skriver . så er jeg i fokus igjen. Herlig og takk damer!!! :D/>/>/>

 

Spent på hvordan uken din har gått Sporty67. Jeg har ikke så store forventninger til veiedag på lørdag fordi jeg gikk så mye ned i forrige uke. Denne uken har jeg vært litt mer påpasselig med å få i meg nok mat. I forrige uke brygget jeg på influensa og matlysten var elendig. Ha en fin kveld damer!

 

PS. Prøvd å få til sånn "linjal" under på min bruker også. Kom så langt som til at jeg fikk laget en på nettet, .prøvde å lime den inn i min profil, men der stoppet det. HMMM??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Opp 500 gr denne uken <_</> men ikke annet å forvente etter at vekten viste ned 1,7 kilo i forrige uke. Selvfølgelig går man ned i vekt når man er syk og ikke spiser noe særlig.... men det er ikke den måten jeg vil ned i vekt på. Så egentlig ingen sure miner, bare nytt pågangsmot.

 

Ukens utfordring er vinterferie. Kjekt med ferie, men alltid vanskelig når jeg går ut av hverdagsrutinene. Meldt møkkavær hele uken. Det er bare til å finne fram regntøy og støvler. Mål for uken: Ut på tur 1-2 timer...HVER DAG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 500 gr denne uken <_</>/> men ikke annet å forvente etter at vekten viste ned 1,7 kilo i forrige uke. Selvfølgelig går man ned i vekt når man er syk og ikke spiser noe særlig.... men det er ikke den måten jeg vil ned i vekt på. Så egentlig ingen sure miner, bare nytt pågangsmot.

 

Ukens utfordring er vinterferie. Kjekt med ferie, men alltid vanskelig når jeg går ut av hverdagsrutinene. Meldt møkkavær hele uken. Det er bare til å finne fram regntøy og støvler. Mål for uken: Ut på tur 1-2 timer...HVER DAG!!!

 

Kjenner veldig godt igjen den med at å gjøre noe annet enn det man pleier, skaper utfordringer. Skal du spise andre steder enn hjemme? Da er det spesielt vanskelig. Dersom jeg har fri og er hjemme, spiser jeg det samme som om jeg hadde vært på jobb.

 

Her sliter jeg med å komme inn i rutinene igjen. Søtsuget har tatt meg. Tror det kommer av manglende trening. Når jeg trener får jeg lyst på skikkelig mat, og ikke sånn kose-spise-mat <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har jeg hatt to dager der jeg spiste for lite.

Merker meg at dagen derpå for lavt alkoholinntak minner mye om fyllesyke.

Er på litt over 8 trimpoeng. Har hviledag i dag, men satser på å komme meg i mål i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ukens veiing ga 76,7 på vekta og altså0,4 ned.

Altså ligger vektnedgangen der jeg har som mål å ha den.

Så får vi se om vekttappet nå har stabilisert seg på en fornuftig plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Veie- og måledag i dag:

 

Midje: 89,5 cm. Dette har vært uendret dei siste 3 ukene.

 

Vekt : 80,8 kg. Dette er -1,7 kg sidan forrige mandag. Men den mandagen var det altså +2,5 kg Eg var derimot 80,0 kg for 2 veker sidan, og no er vekta 80,8 kg. Det er då eg tenker at utskeielsane under reising den veka ikkje var verd det, når eg ser kor lenge eg må slite med det i ettertid <_< Dette skal eg huske til neste "sving" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/>

 

Veie- og måledag i dag:

 

Midje: 89,5 cm. Dette har vært uendret dei siste 3 ukene.

 

Vekt : 80,8 kg. Dette er -1,7 kg sidan forrige mandag. Men den mandagen var det altså +2,5 kg Eg var derimot 80,0 kg for 2 veker sidan, og no er vekta 80,8 kg. Det er då eg tenker at utskeielsane under reising den veka ikkje var verd det, når eg ser kor lenge eg må slite med det i ettertid <_</> Dette skal eg huske til neste "sving" ;)/>

 

Vet akkurat hvordan du har det. Kom hjem fra vinterferie og angrer for alt jeg putta i munn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditsy: sånn som skjer. Vi kjem på sporet igjen :)

 

Har i dag vore på ganske hard trening. Men vert litt skuffa når eg registrerar den som aktivitet her på GR-sidene. Lurer på om eg skal skaffe meg ei pulsklokke. Trur eg vil komme betre ut då...

 

Har forresten smakt noko veldig godt i dag. Fisk til middag i dag, og då har vi alltid litt dessert. Det nye var Sitronis som er yoghurtis (Dream is). Den smakte kjempegodt og har berre 160 kcal/100 g. Huskar då eg gjekk på GR-kurs for nokre år sidan, så kunne vi av og til ete litt Dream-is på mjølekvoten. Eg synes Dream-isen smakar kjempegodt, så dette var jo ein herleg tilbakemelding B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Vinterferie og nede for telling med influensa (eller noe?) for andre gang på kort tid.

 

Typisk :angry:/>/> ... når en endelig kan slappe av og ta livet litt med ro.... går virusen til angrep på en sliten skrott.

 

Har enda ikke mistet motet om en ny vår; slank og fin og struttende av energi... bare litt motbakker på veien. :(/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterferie og nede for telling med influensa (eller noe?) for andre gang på kort tid.

 

Typisk :angry:/>/>/> ... når en endelig kan slappe av og ta livet litt med ro.... går virusen til angrep på en sliten skrott.

 

Har enda ikke mistet motet om en ny vår; slank og fin og struttende av energi... bare litt motbakker på veien. :(/>/>/>

 

 

Så kjedeleg!!!! Ynskjer deg riktig god betring! Vi gir ikkje opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Sporty67, Gleder og Cheery

 

Kjekt å følge dere både med trening, oppturer og nedturer.

 

Har vært på nippet til å gi opp flere ganger etter jul, men med mitt nickname må jeg bare se fremover ;-). Mot en ny vår... og den nærmer seg. Har jeg noen dager med dårlig fokus - så er det bare å gå inn her - lese det dere skriver . så er jeg i fokus igjen. Herlig og takk damer!!! :D/>/>/>/>

 

Spent på hvordan uken din har gått Sporty67. Jeg har ikke så store forventninger til veiedag på lørdag fordi jeg gikk så mye ned i forrige uke. Denne uken har jeg vært litt mer påpasselig med å få i meg nok mat. I forrige uke brygget jeg på influensa og matlysten var elendig. Ha en fin kveld damer!

 

PS. Prøvd å få til sånn "linjal" under på min bruker også. Kom så langt som til at jeg fikk laget en på nettet, .prøvde å lime den inn i min profil, men der stoppet det. HMMM??

 

Prøvde du å kopiere linjalen?

Eller gikk du til urllenken å prøvde å kopiere den?

Det er urllenken du skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :-)

Må berre skrive litt her, slik at eg blir ekstra bevisst. I dag har eg kjent at buksene mine er blitt vide. Jippi! Er spent på måling/veiing neste gang-mandag. I kveld ventar ei utfordring-klubbkveld. Og der blir det servert middag, dessert og snop. Og vanlegvis er det ikkje av det lette slaget. Eg skal ikkje vere kjip og proklamere høgt at eg takkar nei til ditt og datt. Min strategi er mykje salat eller grønsaker til middgane- og ingen brød, ris elelr pasta. Til dessert, ete berre litt eller velge vekk krem/is. Etterpåsnacks blir te og eit par bitar sjokolade eller nøtter i stadenfor kaffe latte.

 

Har droppa eit mellommåltid og ete salat til lunsj. Ete fisk (magert+protein) til middag, slik at eg har litt innabords før middagen. Har dermed 500 kcal å gå på i kveld, utan å overskride 1600 kcal. Dvs. at eg kan ete både litt middag, dessert og eit par bitar snacks. Men eg kjenner meg sjølv-det er lett å gå amok i snopeslåla. Difor dette innlegget-lage ein plan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...