Gå til innhold

Jakten på go`formen er i gang


Anbefalte innlegg

Nå SKAL jeg finne tilbake til den gode formen, den som gjør at jeg føler meg bra. Jeg har det bra når jeg veier 30 kilo mindre enn jeg gjør i dag(også når jeg veier 23kg. mindre for så vidt). Det å kunne se meg i speilet å like det jeg ser, kunne trekke på meg ulike bukser og føle meg vel med en enkel bomullsgenser over, like å kjøpe klær og pynte meg osv. osv. En viktig greie for at jeg føler meg bra er også at jeg opplever å være i fysisk god form, at jeg kan sykle, gå løpe uten at det er en lidelse.

 

Vekten har rundet 100, 103,8 for å være helt nøyaktig, det er mye for lille meg på 167 cm :(/>

Heldigvis liker jeg å trene bare jeg kommer i gang, jeg detter av når jeg blir for tjukk og blir vel for tjukk av å ikke være der, så hva er hva egentlig? Nå har jeg vært på spinning i går og i dag, min favoritt treningsøvelse. Jeg hater styrke, men tenker vel å ta meg i nakken og få en veileder til å gi meg et opplegg og gjøre det x 2 pr uke om ikke annet...

 

Målet er 73 kg, jeg er fortsatt ikke normalvektig der, men allikevel tenker jeg at det er min idealvekt(føler meg ok mellom 73 og 80 faktisk).

 

Jeg har satt meg noen delmål underveis, og sluttmålet er å være der jeg ønsker til 01. november- det vil komme til å ta tid. Går jeg tregere ned nå som jeg er blitt 40 mon tro? Det kan virke litt sånn :o/>

 

Så herifra kan det bare bli bedre, jeg gleder meg til å kjenne fremskritt sakte, men sikkert. Nå går jeg "all in"- i morgen og søndag er det igjen dags for spinning. Håpet er at å skrive her kan hjelpe meg til å holde fokus -JEG ER I GANG :rolleyes:/> . Kanskje du til og med vil slå følge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Mye likt til meg her, og kjekt å lese at du fokuserer på god form.

 

Jeg har akkurat passert 50, er 167 cm høy og vekten viste på mandag 104,8 kg. Startvekt 106,2 kg....

 

Jeg orker ikke kjøre til noe treningssenter etter en hektisk hverdag, så jeg satser på å trene selv. Etter som årene har gått har jeg skaffet meg treningsutstyr som kunne utstyre et treningssenter.... Vel, ta det med en klype salt men jeg har en god del. Akkurat nå er favorittene mine BungyPump staver og ellipsemaskin. Da jeg startet i midten av desember var målet å gå 30 minutter hver dag, og så en lang økt i helgen. Men det har nå blitt til 1 time hver dag.

 

Veier på mandager. Jeg blir gjerne med deg på veien! Jeg er også med i en annen tråd men det gjør vel ikke noe? Føler jeg trenger masse motivasjon for å ikke skli tilbake til gammelt mønster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Piggen, så flink du har vært som har gått ned også gjennom julen og også økt gåturene til en time. Imponerende! Ingen vits i å dra på treningssenter når man har treningssenter hjemme ;)/> Dessuten er det fantastisk deilig å trene ute og få frisk luft samtidig. I fjor høst jogget jeg tre ganger pr. uke og elsket det(har alltid sagt at jeg ikke kan jogge), men så kom kulda og skogen var ikke så farbar og jogge langs veien var ikke høyaktuelt kan du si. Samtidig fikk jeg kjæreste og det ble mye god mat og annen kos. Målet er ut å jogge igjen og kjenne på den gode følelsen av å løpe i skogen.

 

Og ja, jeg tenker virkelig at den gode formen er det viktige her, det gir så mange gode bivirkninger :rolleyes:/>

 

Så hyggelig at du vil slå følge, andre tråder kan da ikke være noen hindring. Jeg veier på torsdager. Min utfordring er å spise nok grønsaker og melkeprodukter.

 

Gleder meg til å følge deg videre, 2014 skal få tilbake det 2013 ga!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir gøy! :) Vi har hytte på fjellet og jeg gleder meg kjempemye til å bli i god form slik at turområdene kan utvides! Og ikke minst, stilig og flott treningstøy....

 

Jeg har vært veldig forkjølet med feber de siste dagene men jeg har likevel klart å komme meg ut litt. I dag var formen litt bedre så jeg fikk meg en god times tur i skogen i øs pøs regn. En dusj da jeg kom hjem og så laget jeg kakao til meg og ungene etterpå. Kakao med kanel og chili, har lest at det skal øke forbrenningen B) Jeg sa til ungene det var forkjølelseskakao.... Jeg brukte ikke sukker, så da er det vel ikke så altfor usunt.

 

Jeg sliter også med å få i meg nok melkeprodukter da jeg ikke liker å drikke melk. Men jeg har nå kjøpt meg Yoplait yoghurt med 0% fett og sukker. Jeg valgte blåbær og den var skikkelig god, og ikke tynn konsistens slik som jeg er vant til at lettyoghurter er. Grønnsaker slet jeg også med i begynnelsen, men har nå erstattet smør på maten med salatblad, og jeg merker at jeg bruker mer og mer grønt i maten.

 

Jeg elsker å være ute i naturen, men i dag har jeg kikket på hjemmesidene til det nærmeste treningssenteret.... Jeg har ikke bestemt meg ennå, det blir i hvertfall ikke aktuelt før jeg er under 100 kg. Men jeg vet ikke, det er for langt å gå dit eller sykle så da blir det å sette seg i bilen. Og hvorfor bidra ekstra til forurensing når jeg har skogen rett bak huset? Vi får se, jeg bestemmer meg ikke i dag.

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg hive meg på denne? Starter med nettkurs på mandag, og trenger noen man kan prate med og noen man kan motivere seg sammen med :-)

 

Jeg er ei jente på 22 år. Mamma til en liten gutt på 11 mnd. Desverre så veier jeg 35 kg for mye. Veier ca 104 (skal på vekten på mandag). Jeg ønsker å veie 70 kg. Tenker at det er passelig for meg som er 1.75 over bakken. Har klart å gå ned 14 kg før, men de kom raskt tilbake når jeg ble gravid (pluss 15kg til). Nå er jeg lei!

 

Ser frem mot et nytt år, nytt liv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cody, velkommen til deg, klart du kan henge deg på! Det er bra og ha noen motivasjonspartnere :rolleyes:

 

Piggen, så flink du har vært og trene på tross av sykdom. Tenker den kakaoen smakte godt jeg, viktig å unne seg noe innimellom, man skal jo tross alt leve med dette over tid.

Jeg kjører også til treningssenteret, jeg kunne gått dit på 20 minutter, men da blir det for tidkrevende. I dag har jeg vært på spinning, morsom time og mye mennesker- det er motiverende :D

 

Om ikke lenge er det tour de ski, da skal jeg sepå de med mer viljestyrke enn gjennomsnittet- tenk å klare å hente ut så mye krefter og ha så vondt, de vet hva det betyr å "gå i kjelleren". Jeg har litt å lære der, men målet mitt er nok ikke det samme :P

 

Ha en strålende søndag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går dere på nettkurs eller vanlig? Veldig spent her på hvordan dette går, men jeg er toppmotivert! Lurer på om man får en fast meny å forholde seg til eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nord199!

 

Selv går jeg ikke på kurs, selv om jeg har gjort det en gang i tiden. Da gikk jeg på "vanlig" kurs og det var helt greit det. Denne gangen går jeg ikke på kurs, jeg er så motivert at jeg vil klare det på egen hånd. Men jeg registrerer alt av mat og trening i Roede-klubben. Det er litt greiere da å holde oversikt synes jeg. For oss som skal ned så mye er det vel meny 2 vi skal bruke, dvs 1600 kalorier pr dag. Det er det samme du får når du går på kurs. Du får ikke utdelt en meny og "dette skal du spise" når du går på kurs om det hva det du mente. Det er fokus på sunne matvaner og du får også frimerker dvs en slags kosemerker du kan bruke slik at du kan ta deg en sjokoladebit, et glass rødvin e.l

 

Kjekt å høre at du har kost deg med trening SnellaPetronella73! Det ER motiverende å høre om eller se andre trene!

 

Jeg har hatt meg en flott tur i skogen i dag på over 2 timer. Jeg oppdaget også noen nye stier og turmål selv etter å ha bodd her lenge. Nå har jeg mange forskjellige "runder" jeg kan ta slik at jeg ikke går lei av å trave de samme stedene. Jeg har begynt å notere ned hvor lang tid jeg bruker til de forskjellige stedene slik at jeg kan følge med om det er noen fremgang. :D

 

Jeg har vel mer eller mindre bestemt meg for ikke å begynne på treningssenter. Jeg hadde likt det nå men når vi kommer til mars-april da vil jeg være så mye som mulig utendørs! :)

 

I morgen er det veiing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nord199, blir spennende å følge deg på nettkurs, håper du vil dele utfordringer og oppturer med oss her. Jeg går heller ikke på kurs, men har gått mange både ordinære og på nett. Tanken er nå at jeg skal klare de første 20-25 kg. på egenhånd også får jeg heller melde meg på kurs for å ta av de siste kiloene. Det er når de siste gjenstår at jeg faller av for jeg er egentlig fornøyd lenge før jeg er innafor det som er "normalvekt" målt etter BMI. Det er også greit å gi seg når jeg føler det er bra, men da må jeg melde meg på "hold vekten kurs". Denne gangen gjelder det, jeg skal føle meg vel og oppleve å være i god fysisk form inn i fremtiden, det er nemlig superdeilig :rolleyes:

Grete Roede har mye mere variasjon i inntak av kalorier i dag i forhold til før, så ikke umulig at du skal ha 2200 pr. dag. Om du trener mye for eksempel skal du sikkert ha mer. Bra med en kursleder som kan hjelpe deg i gang og de er flinke til å dra deg i riktig retning.

 

Piggen, så gøy å oppdage nye turstier i nærområdet, selv etter mange år. Blir moro å høre om tidsbesparelsene dine over tid. Ingen vits å begynne på treningssenter så lenge du er så flink til å drive egentrening.

 

Jeg har fått 13,2 trimpoeng denne uka, og det siden start torsdag, det må jeg si meg godt fornøyd med :D/>

 

Lykke til med veiing i morgen dere som skal veie, jeg veier ikke før torsdag, håper det da er litt mindre enn forrige torsdag :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er rå på trening Snellapetronella73! Jeg var fornøyd med 19,4 trimpoeng, men det var for hele forrige uke.

 

Var på vekten i morges, og den viste ned 1,2 kg fra forrige uke. :)

 

Startvekt: 106,2 kg

Forrige uke: 104,8

Vekt i dag: 103,6

Endring vekt denne uke: -1,2 kg

Endring totalt: -2,6 kg

TP forrige uke: 19,4

 

En bra uke selv med feber og forkjølelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er jeg igang :-)

 

Fikk mitt første brev hos kursleder idag, og ser frem til flere. Lurer på om disse brevene er masseprodusert eller om de skriver et eget til hver enkelt?

 

Jeg kom akkurat hjem fra en 6km lang skitur, 3 trimpoeng;)

 

Jeg sliter litt med å få i meg nok kalorier. Kan noen her skrive opp et eks på deres dagsmeny? :-) Trenger litt inspo!

 

ha en fin kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin64

Hei

Jeg er ny her på forumet. Har sitti og lest gjennom tråden deres og liker at dere fokuserer på fysisk aktivitet i tillegg til riktig kosthold. Er det mulig for flere å være med her?

Jeg har gått ned noen kg det siste året, men det har av forskjellige årsaker gått tregt. Men jeg gir ikke opp og fortsetter veien mot målet mitt som er ca 60 kg. Jeg veier nå rundt 79-80 kg. Skal på vekta i morgen ;-) jeg er 162 cm høy og 49 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Piggen -1,2 kg. er strålende resultat og over 19 trimpoeng er jo bare fantastisk. Så flink du er, moro når en ser at innsatsen gjør en forskjell. Motivasjon til ny uke det :)/> Håper formen din begynner å bli bedre også.

 

nord199, moro å komme skikkelig i gang :) Så heldig du er som har snø og kan gå på ski, det har jeg ambisjoner om også- har ikke hatt ski på beina på to år :mellow:

Forstår at du sliter med å komme opp i kalorier. Jeg fyller gjerne på med litt nøtter. Cottage cheese lett landet med vaniljekesam lett toppet med friske blåbær, bringebær og valnøtter er supergodt, og greit tror jeg(?)

Brevene fra kursleder tror jeg er masseprodusert også fyller kursleder inn litt selv her og der, men de oppleves motiverende.

 

Kristin64 du er hjertelig velkommen til å følge med oss på veien, jo fler jo bedre :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin64

Takk for at jeg får være med her. :-)

Jeg går ikke på noe kurs nå. Har gått på kurs tidligere, men tror jeg kan klare det like bra ved hjelp av dagboka her og forumet. Nå har jeg lagt meg på 1300 kcal or dag siden jeg ikke får trent pga en luftveisinfeksjon. Ellers ligger jeg på 1600 kcal pr dag. Tror at 1300 kcal blir riktig for min del når jeg om et par uker skal operere foten og blir sittende med gips i seks uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på spinning, det var så fullt at de måtte hente inn ekstra sykler, utrolig morsomt, 60 minutter med høy intensistet :D

 

Kristin64, sikkert lurt å legge seg litt ned på kalorier når du skal operere foten, lykke til med operasjon. Som gullmedlem kan du regne ut kalorier kontra akrivitet.

 

nord199, frimerker er kalorier du kan bruke på hva du vil, tror hvert merke er 25 kalorier(?) For meg blir det ofte sjokolade i helgen.

 

Ha en fin kveld videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takk for svar :-)

 

Ikveld har jeg gått en tur på litt over en time, ca 500 kalorier forbrent. Men jeg sliter litt i å få i meg nok kalorier. Skal ligge på ca 1900 om dagen, men idag har jeg bare spist rundt 1000. Føler at jeg enten spiser mye over eller kjempe lite.. Blir nok bedre når jeg får boken imorgen, med tips og slikt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babyphat77

Hei!

 

Får jeg joine dere? :)

 

Jeg skal selv ned fra 104-68kg.

Er supermotivert og vil gjerne dele resultatene med dere :)

 

Har kjøpt meg tredemølle og skal løpe 3-4 økter på den i uka samt styrketrening.

Veiedag mandager:)

 

Gleder meg til å komme igang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin64

Jeg r helt ny her selv, men jeg tillater meg likevel å ønske deg velkommen Babyphat :-)

Høres ut som du har en god plan når det gjelde trening. Hvis du er i startgropa når det gjelder trening, så begynn pent og øk litt og litt. Da er det større sjans for å unngå belastningsskader. Lykke til. 😃

Jeg var på vekta i dag og den viser nå 79,6 kg. Det er 0,3 mindre enn for en uke siden. Jeg har absolutt ikke hatt fokus siste uka, så hadde ikke regnet meda t det skulle gå nedover så dete r helt greit med -0,3 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babyphat77

Jeg har løp en del intervall i høst. 2 min løp, 2 min gange, 2 min løp osv.

Så kom mørket og (litt) kulde og det ble ikke noe mer løping ute på meg..

Skal fortsette med intervallprgram på tredemølla.

Takk for tips om å starte litt forsiktig, for det er lett å bli litt ivrig.. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Babyphat77!

 

Jeg tok en rolig dag treningsmessig i går pga at forkjølelsen jeg har slitt med var på frammarsj igjen. Men i dag har jeg fått meg en lang tur i skogen. Jeg var så som så innstilt før jeg la avgårde, kroppen føltes så tung. Men når du først kommer over dørstokkmilen så går det så mye bedre! Og så er jeg stolt av meg selv fordi jeg tross alt kom meg ut og ikke ga opp allerede før jeg hadde forsøkt.

 

Så nå sitter jeg her veldig fornøyd med et stort glass Isvann og røde kinn! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kg_berta

Hei på dere.

 

Her på denne tråden kjenner jeg meg igjen :-) Håper jeg kan få være med sammen med dere??

Jeg er ei jente på 38, mamma til to gutter på 14 (snart 15) og 11 år.

Har ca 35 kilo som skal bort, og starter på kurs neste tirsdag.

Har gått på kurs tidligere - første gangen etter at jeg fikk min første sønn. Da holdt jeg vekten frem til jeg fikk nr 2, og etter det så har det gått opp og ned som en jojo.

 

Nå har jeg bestemt meg for å gå på kurs til jeg har nådd målet mitt, og deretter gå hold vekten så lenge jeg kan og trenger det.

 

Jeg er glad i å trene, og trener på treningssenter og går turer i skog og mark.

 

Vekten nå er 102,9 - så høy har den ikke vært siden jeg var høygravid.... Blæh, aldri mer!!

 

Hadde vært supert å kunne få og gi litt drahjelp sammen med andre i samme situasjon :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin64

Velkommen hit kg_berta😃 Jeg synes det er så fint å lese om andre også som liker å være i fysikk aktivitet og ser på det, sammen med kosthold, som en måte å gå ned i vekt på. Samtidig som man blir i mye bedre form. Man kan jo sette seg treningsmål også. Om man f.eks går med en liten drøm om å være med på et løp, eller et sykkelritt, eller hva dom helst😃

Intervalltrening er kjempefint Babyphat. Får du til litt styrketrening er det også supert. Det forebygger skader😉

Så bra at du kom deg ut på tur Piggen. Den dørstokkmila kan være fryktelig lang av og til. Men du verden så deilig det er etterpå😉 Og man angrer aldri på ei treningsøkt som er utført😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...