Gå til innhold

Veien mot en ny livsstil :-)


Gjest matus
 Share

Anbefalte innlegg

Ny dag nye muligheter.... Ingenting er spist enda.... 0 kalorier registrert..... Det er helt opp til meg hva jeg velger å spise, føler meg ikke så trygg på meg selv, men jeg har vært fornuftig og sterk før... Vi får se hvordan det har gått om 12 timer :huh:

 

Ha en fin dag allesammen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved smugveiing i morges viste vekta 72 kilo :)/> Smugveiing er forbudt, men denne gangen nødvendig.

 

Bedre følelse nå. Jeg kommer FRYKTELIG tilbake :D/>

 

Så deilig Fluffy... Også på en helg... Det betyr at du kommer til å ha gått ned masse innen torsdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Jeg har hatt en helsvart helg. Har vært enormt sulten og hatt en sukkerlyst helt utafor alt jeg har erfart siden før jul... Synes jeg har gjort mye gærnt, spist ekstra mye poteter og bananer og til slutt ble det helnøtt - 6 ruter :(/>

 

Følte at jeg ikke klarte å komme i gang igjen, men nå sitter jeg her da og har registrert all elendigheten...

 

Her blir det ikke noe snikveiing heller - ganske sikker på at alle kiloene er tilbake.. æsj æsj æsj :angry:

 

Tør ikke si at dette går så veldig bra lenger og føler meg svak og misslykket... men skal prøve å gjøre det riktig i dag så får jeg se i kveld hva jeg klarte å få til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hei jenter.

 

Jeg har hatt en helsvart helg. Har vært enormt sulten og hatt en sukkerlyst helt utafor alt jeg har erfart siden før jul... Synes jeg har gjort mye gærnt, spist ekstra mye poteter og bananer og til slutt ble det helnøtt - 6 ruter :(/>/>

 

Følte at jeg ikke klarte å komme i gang igjen, men nå sitter jeg her da og har registrert all elendigheten...

 

Her blir det ikke noe snikveiing heller - ganske sikker på at alle kiloene er tilbake.. æsj æsj æsj :angry:/>

 

Tør ikke si at dette går så veldig bra lenger og føler meg svak og misslykket... men skal prøve å gjøre det riktig i dag så får jeg se i kveld hva jeg klarte å få til...

 

Hei Ditsy! Cheer up! :)

Du er ikke alene om å ha dager og tider der en føler og tenker at det meste går "åt skogen", men det er da det er viktig å vite at det bare er en omvei, og ikke "slutten på alt..." Det kommer alltid en dag i morgen, da feil kan rettes opp, og feil gjør vi vel alle, stadig vekk... :o .

Jeg har hatt en helg med blnat annnet for mmye kalorier og for salt middag, men skal ikke gi opp av den grunn. Det går seg nok til i løpet av none dager.

Har lagt ned for mye arbeid i dette prosjektet til å gi opp nå!

Og det samme gjelder sikkert for deg og mange fler...

 

Fokuser på alt du har gjort rett, go det du har oppnådd, og stå på videre.

*Sender deg masse postive tanker for veien videre*.

Heier på oss alle! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vannmann

Ned 500 gram, så er godt fornøyd,ble litt mange kosemerker i helgen , men har vært flink resten av uka. Går rette veien, sakte men sikkert. synes det går greit i ukene og hverdagen, men sliter litt med helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Har nok vært litt for slapp de siste dagene, da det bare var 100 gram ned fra sist uke. B)

Vet meget godt hva som gjør det; har nemlig vært litt vel slapp med maten, pluss spist "kosemat" som (små) kjøpe-boller og vafler de siste dagene - og sånnt straffer seg alltid.

Håper også at salt mat har litt innvirkning, slik at jeg har gått ned litt mer før helgen kommer.

Men føler kroppen er i bedre form enn tidligere, og det er lettere å gå tur - og delvis å komme seg ut - så alt i alt føles det bra.

Tenker at det er bare å stå på videre, og med litt skjerpings skal det gå bra, og resultatet vil komme neste uke.

Stå på, folkens!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok vært litt for slapp de siste dagene, da det bare var 100 gram ned fra sist uke. B)/>

Vet meget godt hva som gjør det; har nemlig vært litt vel slapp med maten, pluss spist "kosemat" som (små) kjøpe-boller og vafler de siste dagene - og sånnt straffer seg alltid.

Håper også at salt mat har litt innvirkning, slik at jeg har gått ned litt mer før helgen kommer.

Men føler kroppen er i bedre form enn tidligere, og det er lettere å gå tur - og delvis å komme seg ut - så alt i alt føles det bra.

Tenker at det er bare å stå på videre, og med litt skjerpings skal det gå bra, og resultatet vil komme neste uke.

Stå på, folkens!

:D/>

Du er et kjempeeksempel for meg. Har hatt 4 forferdelige dager, hva gjelder mat... Vært i grusom trist sur humør... Tenkte jeg skulle hoppe over veiinga.... Men var flink matmessig i går og kjenner at humøret er på vei tilbake... Vet ikke hva slags reaksjon jeg får når jeg ser ++ på vekta imorgen, men håper det vil bli lettere for meg å sette strek.. spist er spist lissom... Det gikk bra, men hvor lenge var Eva i paradis... :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Du er et kjempeeksempel for meg. Har hatt 4 forferdelige dager, hva gjelder mat... Vært i grusom trist sur humør... Tenkte jeg skulle hoppe over veiinga.... Men var flink matmessig i går og kjenner at humøret er på vei tilbake... Vet ikke hva slags reaksjon jeg får når jeg ser ++ på vekta imorgen, men håper det vil bli lettere for meg å sette strek.. spist er spist lissom... Det gikk bra, men hvor lenge var Eva i paradis... :mellow:/

 

Husk det om at stillstand og litt oppgang bare er en omvei til målet, Ditsy! Og alt kan ikke gå på skinner hele tiden. B)

ALLE gjør feil, eller har "rævva perioder", men når vi har klart å hente oss inn igjen kommer likevel resultatene.

Jeg har skyflet innpå med cottage cheese de siste ettermiddagene, fordi jeg vet at jeg har spist for mye søt mat med hvetemel i tidligere på dagen...

Gikk meg en kjemperask tur i går kveld og satte ny personlig rekord på den faste runden, og har gangsperr over alt i dag. Det er i grunnen bare til pass for meg, når jeg er så dum med maten - jeg VET jo at kroppen min reagerer negativt på sånn tullemat med masse sukker...:o

Skulle heller reddet meg på grønnsaker...(som selvfølgelig lå hjemme i kjølekapet i stedet for å være med på jobb...)

 

Men håpet er selvfølgelig ikke ute for noen av oss: Selv om jeg/en går sent ned, så er fem kilo på ti uker det samme som ti kilo på tjue - og det skal bli deilig å komme dit!

(Jeg tror det dummeste en kan gjøre, er å droppe veiing - da sklir en fort videre inn i de gamle og dårlige vanene...)

 

Stå på, Ditsy, og alle oss andre!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vannmann

Opp 400.... ja ja... :blink:/>

 

400 opp er jo ikke så mye, og så lenge man vet hva som gjorde at man gikk opp og ikke ned. Det viktigste er at man ikke gir opp, men fortsetter. Vi gjør alle feil, og mister litt fokus enkelte dager/ perioder. Men så lenge man klarer å ta seg inn igjen og fortsette på rett spor, så er det det viktigste. Det å skulle gå ned i vekt tar tid, og går innimellom grusomt sakte, og av og til blir det litt omveier. Tror det viktigste er å tenke at dette skal være en livsstilsendring og da vil det ta tid og endre alle de dårlige vanene, og innarbeide nye sunne vaner. Så lenge men i lengden klarer å ta de rette valgene, så må man kunne leve med at av og til ender opp med litt dårligere valg. Da er det om å gjøre å tenke at spist er spist, og heller se framover og prøve å ta gode valg for framtiden. Du har tross alt gått ned noen kilo siden du startet. Så er bare å stå på videre framover. Jeg heier på deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

400 opp er jo ikke så mye, og så lenge man vet hva som gjorde at man gikk opp og ikke ned. Det viktigste er at man ikke gir opp, men fortsetter. Vi gjør alle feil, og mister litt fokus enkelte dager/ perioder. Men så lenge man klarer å ta seg inn igjen og fortsette på rett spor, så er det det viktigste. Det å skulle gå ned i vekt tar tid, og går innimellom grusomt sakte, og av og til blir det litt omveier. Tror det viktigste er å tenke at dette skal være en livsstilsendring og da vil det ta tid og endre alle de dårlige vanene, og innarbeide nye sunne vaner. Så lenge men i lengden klarer å ta de rette valgene, så må man kunne leve med at av og til ender opp med litt dårligere valg. Da er det om å gjøre å tenke at spist er spist, og heller se framover og prøve å ta gode valg for framtiden. Du har tross alt gått ned noen kilo siden du startet. Så er bare å stå på videre framover. Jeg heier på deg :D/>

 

Heia vannmann - det var som om jeg skulle sagt det selv - er bare så totalt enig med deg!! Derfor mener jeg du har totalt rett i det du sier her! :D

Tror egentlig Ditsy også er enig, i alle fall når hun får ristet av seg skuffelsen. Rist den av deg, Ditsy :huh:

 

Og Ditsy, du er IKKE alene om å ha opplevd det der, så vet du det!

Når jeg ser tilbake på mine vektkurve hittil i år, så vet jeg ikke helt hva den ser ut som*ler*.

MEN, det som betyr noe, er at den nå slutter lenger nede på vekt-skala'en enn den begynte - og det er det som er viktig!

Jeg ser hvor mye og hvor lite som skal til før jeg vipper den ene eller den andre veien, og har lært noe hver eneste uke (av meg selv), etter som jeg har prøvd meg frem hva som passer meg og min kropp.

Og det har vært utrolig lærerikt, og jeg går nå for minus ti frem til sommerferien, så får jeg heller komme i mål senere i år - eller neste år.

Jeg vet at jeg uansett kommer til å føle meg mer vel enn jeg gjorde før jeg gjorde endringer, og være litt sprekere. OG selvfølgelig lettere :D

 

I går ble det èn engelsk lakriskonfekt til kaffen - veiet og registrert. Kan derfor opplyse alle om at èn Bassets lakriskonfekt på (kun) ni gram gir 19 kilokalorier. Tenkte da på at ti stk. ville gitt 190 kilokalorier, og hvor mange knekkebrød med pålegg en får på de kaloriene... Og ikke minst at jeg tidligere spiste ti biter lett som ingenting, og på null komma svisj kunne de være spist uten nesten å merke det... :o

Joda - noe har jeg absolutt lært - om lakriskonfekt også - i denne prosessen.

Neste uke er jeg arbeidsledig, og er fryktelig spent på hvordan hverdagene vil bli. Krysser fingre og tær for bra vær, så jeg kan gå tur hver dag - det får tiden vise.

 

Heier fortsatt på oss alle - stå på folkens - nedgang er nedgang, og oppgang er bare en omvei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 gram oppgang er registrert i vitenskapens navn, Ditsy. Det er resultatene i det lange løp som teller. I det perspektivet: jeg har gått ned 200 gram siden 20. februar. Stusslige greier, men jeg er i det minste på mitt laveste så langt nå, og nå håper jeg på jevn, om enn langsom, nedgang herfra.

 

Vi holder ut :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjempeoppbakking Vannmann, Sundshine og Fluffy!

 

Jeg var veldig skuffet ja.... vurderte å kaste meg i et sjokoladehav... men er på sporet igjen og det kjennes deilig ut rett og slett..

 

Lurer litt på om jeg er allergisk til kaker... finnes det en diagnose som går på psykisk avhengighet og depresjon som følge av overdrive av sukker??? Jeg ble iallefall utrolig dårlig humør etterhvert som jeg tok småbiter...

 

Det er stooor familiefest hos meg til søndag... alle har med sine beste kaker... lurer litt på om jeg rett og slett må avstå fra all smaking... litt usikker, men det er en option iallefall - fordi for første gang gleder jeg meg til veiing til torsdag for nå skal jeg TA vekta!!!! Hmm jeg er modig på avstand ja, vi får se hvordan det er på onsdagskveld :-)

 

I dag skal jeg iallfall spise sunt og det gjorde jeg i går også :D

 

Tusen takk for kjempestøtte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia vannmann - det var som om jeg skulle sagt det selv - er bare så totalt enig med deg!! Derfor mener jeg du har totalt rett i det du sier her! :D/>

Tror egentlig Ditsy også er enig, i alle fall når hun får ristet av seg skuffelsen. Rist den av deg, Ditsy :huh:/>

 

Og Ditsy, du er IKKE alene om å ha opplevd det der, så vet du det!

Når jeg ser tilbake på mine vektkurve hittil i år, så vet jeg ikke helt hva den ser ut som*ler*.

MEN, det som betyr noe, er at den nå slutter lenger nede på vekt-skala'en enn den begynte - og det er det som er viktig!

Jeg ser hvor mye og hvor lite som skal til før jeg vipper den ene eller den andre veien, og har lært noe hver eneste uke (av meg selv), etter som jeg har prøvd meg frem hva som passer meg og min kropp.

Og det har vært utrolig lærerikt, og jeg går nå for minus ti frem til sommerferien, så får jeg heller komme i mål senere i år - eller neste år.

Jeg vet at jeg uansett kommer til å føle meg mer vel enn jeg gjorde før jeg gjorde endringer, og være litt sprekere. OG selvfølgelig lettere :D/>

 

I går ble det èn engelsk lakriskonfekt til kaffen - veiet og registrert. Kan derfor opplyse alle om at èn Bassets lakriskonfekt på (kun) ni gram gir 19 kilokalorier. Tenkte da på at ti stk. ville gitt 190 kilokalorier, og hvor mange knekkebrød med pålegg en får på de kaloriene... Og ikke minst at jeg tidligere spiste ti biter lett som ingenting, og på null komma svisj kunne de være spist uten nesten å merke det... :o/>

Joda - noe har jeg absolutt lært - om lakriskonfekt også - i denne prosessen.

Neste uke er jeg arbeidsledig, og er fryktelig spent på hvordan hverdagene vil bli. Krysser fingre og tær for bra vær, så jeg kan gå tur hver dag - det får tiden vise.

 

Heier fortsatt på oss alle - stå på folkens - nedgang er nedgang, og oppgang er bare en omvei! :)/>

Takk for lakrisinformasjon :-)

 

Hvorfor blir du arbeidsledig? Fin tid på året å få litt mere fri da... kan bli mange turer i sola...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 gram oppgang er registrert i vitenskapens navn, Ditsy. Det er resultatene i det lange løp som teller. I det perspektivet: jeg har gått ned 200 gram siden 20. februar. Stusslige greier, men jeg er i det minste på mitt laveste så langt nå, og nå håper jeg på jevn, om enn langsom, nedgang herfra.

 

Vi holder ut :)/>/>

 

Måtte smile av "registrering i vitenskapens navn" B) Akkurat der og da var jeg fast bestemt på å ikke registrere og aldri vise meg herinne igjen... Men nå er jeg tilbake på riktig spor igjen..

 

Jeg synes du var så flink når du hadde gått ned så mye denne gangen... så nevner du 200 gr siden februar og da virker det veldig lite... så da tenker jeg at vi kan velge hvilken måte vi evaluerer oss selv på og noen ganger er vi våre egne verste kritikere...

 

Ja - vi både holder ut og skal lykkes i denne nye livsstilen vår :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 opp er jo ikke så mye, og så lenge man vet hva som gjorde at man gikk opp og ikke ned. Det viktigste er at man ikke gir opp, men fortsetter. Vi gjør alle feil, og mister litt fokus enkelte dager/ perioder. Men så lenge man klarer å ta seg inn igjen og fortsette på rett spor, så er det det viktigste. Det å skulle gå ned i vekt tar tid, og går innimellom grusomt sakte, og av og til blir det litt omveier. Tror det viktigste er å tenke at dette skal være en livsstilsendring og da vil det ta tid og endre alle de dårlige vanene, og innarbeide nye sunne vaner. Så lenge men i lengden klarer å ta de rette valgene, så må man kunne leve med at av og til ender opp med litt dårligere valg. Da er det om å gjøre å tenke at spist er spist, og heller se framover og prøve å ta gode valg for framtiden. Du har tross alt gått ned noen kilo siden du startet. Så er bare å stå på videre framover. Jeg heier på deg :D/>

 

Takk for kloke ord Vannmann - og det er veldig oppmuntrende at du heier på meg også... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vannmann

Takk for kloke ord Vannmann - og det er veldig oppmuntrende at du heier på meg også... :D/>

Det er jo derfor vi er her :) for å støtte og heie på hverandre, og dele oppturer og nedturer og få råd og tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

God søndag, folkens! :)

Litt nedgang eller stillstand på vekten er uansett bedre enn oppgang, Fluffy, og du har vel allerede gått ned en god del av det som var målet? Så ligger du på stabil vekt for er periode, før du fortsetter jobben nedover.

Noen perioder er bare sånn - av en eller annen grunn mister en litt fokus for en periode, eller er borte med jobben, eller er nødt til å konse på andre prosjekter enn egen mat og livsstil.

Det heter vel kort og godt Det Virkelige Livet, vil jeg tro... ;)

 

I går fik jeg meg nesten fem km.tur, og ble ganske mør i musklene, så derfor blir det kortere i dag. Men været bare skriker på oppmerksomhet, så fint er det ute nå. Bare å benytte når det er her!

I går kveld ble det litt mye snop, men jeg håper likevel på nedgang på vekten neste uke, etter generelt god innsats i det store og hele. Må uansett bare ta det som kommer.

Skal i en rund dag om et par uker, der jeg treffer mange som ikke har sett meg på lenge, og det kan jo bli interessant om noen mååå bemerke at jeg er blitt litt mindre - jeg ser i alle fall selv at pupper og mage har smalnet. Uansett er en sånn sammenkomst inspirasjon til ekstra innsats på forhånd ;)

 

Ditsy, jeg blir ledig fordi jeg jobber for vikarbyrå. Har selvfølgelig ikke råd til å være ledig - men det er hyggelig med ekstra ferie hvis en får betalt for det. Det får altså ikke jeg, så mer enn et par fridager har jeg ikke råd til. Får jeg flere fridager skal de brukes på ekstra innsats for meg selv og helsen/sunnheten.

Men det skjer veldig raske endringer når en er vikar, og en må ta den jobben som byr seg.

 

 

Stå på videre, folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Litt usikker på hvor jeg står i forhold til ho Grete, men føler jeg har litt ordning på en bedre livsstil... Hadde stor familiefest her i går og smakte bare på 2 kaker... Klarte å begynne på sunn dag til morgen i dag til tross for kakene...

 

Men det er 3 dager siden jeg førte inn maten og tror det kan være litt lurt for humøret at jeg tar en ukes pause fra det. Det begynte å bli veldig intens i forhold til kalorier og veiing og hva skal jeg spise i dag og trimpoeng... Håper jeg ikke lurer meg selv nå da og som sagt så spiser jeg som jeg har gjort i noen uker fordi det er ikke vanskelig, men kanskje jeg bare trenger en liten pause fra full konsentrasjon, den som lever vil se til torsdag :-)

 

Lykke til til alle - vi gir oss ikke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...