Gå til innhold

Veien mot en ny livsstil :-)


Gjest matus
 Share

Anbefalte innlegg

gratulerer med 800 fine gram, vannmann!

 

Kom deg på vekta, Ditsy! Få det overstått. Det skjer ikke noe verre enn at den viser oppgang, og du kommer ikke til å gå opp alt du har gått ned. Er nysgjerrig på hvilket utslag en ukes forsiktig kos gir :)

 

jeg kan melde om en tilnærmet tulleuke. Helga ble bare rot med tanke på mat, finbrød og snacks og ikke en grønnsak i sikte. Neste gang jeg reiser på hyttetur må jeg ta med egen mat, for dette går ikke. Jeg får jo vondt i magen og. Det positive var at jeg fikk gått litt på ski, men det var også den eneste treningen jeg fikk til den uka. Synd jeg får gått så sjelden på ski, for jeg merker at det er god trening.

 

Nå venter flinke dager fram til veiing torsdag. Jeg håper på 100 gram ned :huh: Jeg har kommet meg på trening igjen, og det gjorde godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hallo, damer/jenter! :)

Gratulerer med fin nedgang, til de som har hatt det. Ikke gi opp, folkens, uansett resultat! Til slutt er vi i mål.

 

Jeg har vært litt stille de siste dagene, men det betyr ikke at jeg ligger i ro på sofa'en og spiser snop og snacks*ler*.

Jobber fortsatt jevnt og trutt, og håper og tror jeg har gått ned noen hundre gram denne uken, og blir veldig fornøyd så lenge det er nedgang. Dessuten har jeg jobbet knallhardt for hvert gram, og har bare hatt eneste dag med skikkelig utskeielse kaloriemssig sist uke.

 

Nærmer meg første delmål på morgenvekten, og er ekstremt glad for det! Det betyr iallefall at kroppen min responderer positivt på kostomlegging og kutting av sukker og usunne kalli'ser og innføring av sunt fett.

Mange år siden jeg var nede på - og ikke minst under - 85 blanke kilo, og skal juble den dagen jeg bikker under den vektgrensen. Forrige runde med GR kom jeg neeeesten under 85, så den dagen blir en stor og hyggelig seier for meg - juhuu:D

Og dette kostholdet kan jeg fint leve med, og synes det er deilig å kjenne at kroppen jobber bra med lite sukker og jevt påfyll av mest sunne kalorier.

Har brukt is og bittelitt snop som kosemet, og synes det funker veldig bra med "lite, men godt".

 

Stå på, folkens - og husk at en "sprekk" ikke betyr at alt er ødelagt - det betyr bare en bitteliten omvei mot målet!

Heier på oss alle, jeg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med 800 fine gram, vannmann!

 

Kom deg på vekta, Ditsy! Få det overstått. Det skjer ikke noe verre enn at den viser oppgang, og du kommer ikke til å gå opp alt du har gått ned. Er nysgjerrig på hvilket utslag en ukes forsiktig kos gir :)/>

 

jeg kan melde om en tilnærmet tulleuke. Helga ble bare rot med tanke på mat, finbrød og snacks og ikke en grønnsak i sikte. Neste gang jeg reiser på hyttetur må jeg ta med egen mat, for dette går ikke. Jeg får jo vondt i magen og. Det positive var at jeg fikk gått litt på ski, men det var også den eneste treningen jeg fikk til den uka. Synd jeg får gått så sjelden på ski, for jeg merker at det er god trening.

 

Nå venter flinke dager fram til veiing torsdag. Jeg håper på 100 gram ned :huh:/> Jeg har kommet meg på trening igjen, og det gjorde godt.

 

Jeg gikk på vekta :blink: . Jeg tuller ikke når jeg sier at det var forsiktig kos, men det var kos hver kveld da... men vi var veldig enige om at det var mye mindre mengder enn før og det kjenntes ikke som om vi gikk glipp av noe, hvis du skjønner hva jeg mener... men den forsiktige kosen kostet meg 1 kilo, til tross for at vi gikk en mil på ski hver dag. Veldig skuffendes, men jeg håper at det var en del vann og at det vil være litt ned nå til torsdag. Vi krysser fingrene for oss begge to til torsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

URF! SÅ var jeg 80,0 kg igjen :angry:

Heldigvis ingen cm opp - men likevel.

Ble "plutselig" lei av alt sammen på torsdag i forrige uke - og har spist det som befant seg i min vei hele helgen: kaker, godterier, ekstra porsjoner med middag osv. Jeg var ikke egentlig sulten men bare lei av å tenke på alt jeg spiser hele tiden, OG resultatet lar ikke vente på seg. For å toppe det hele koste jeg meg med sjokolade og chips i går også. SÅ denne uken er det bare to dager som har vært Roede-kosthold.

 

Slik kan det jo ikke fortsette. Bob Harper i slankekrigen sier jo: "du kan aldri gå tilbake til slik det var før"... noe jeg virkelig sliter med. Jeg vet jo at hele mitt forhold til bevegelse og matinntak MÅ endres, det er jo derfor jeg gikk i vekt de siste årene. Jeg forstår det, men det er SÅ slitsomt å tenke på det hele tiden. Men jeg MÅ det, for blir jeg lei eller slapper av litt sklir jeg rett tilbake til gamle vaner… SUKK!

 

Tror jeg skal endre litt strategi. Totalt har jeg gått ned så mye jeg har hatt lyst til, men det har vært mye opp og ned i vekt; overspising med «reparering» for å si det slik. Jeg har ligget rundt 1500 kcal i snitt pr. dag og 5-7 treningspoeng pr. uke. Jeg tenker at hvis jeg prøver å ligge på 1600 kcal på hverdager og 1800 kcal en dag i helgen, men øker treningen til ca 10-11 treningspoeng burde nedgangen bli omtrent den sammen. Håper det skal føre til at det blir litt lettere å holde «kuren», og at fokuset blir mer på trening enn på mat.

 

Målet for siste dagen i april er å veie 74,9 kg og kunne løpe 5 km sammenhengende (altså uten å gå) på 35 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med 800 fine gram, vannmann!

 

Kom deg på vekta, Ditsy! Få det overstått. Det skjer ikke noe verre enn at den viser oppgang, og du kommer ikke til å gå opp alt du har gått ned. Er nysgjerrig på hvilket utslag en ukes forsiktig kos gir :)/>

 

jeg kan melde om en tilnærmet tulleuke. Helga ble bare rot med tanke på mat, finbrød og snacks og ikke en grønnsak i sikte. Neste gang jeg reiser på hyttetur må jeg ta med egen mat, for dette går ikke. Jeg får jo vondt i magen og. Det positive var at jeg fikk gått litt på ski, men det var også den eneste treningen jeg fikk til den uka. Synd jeg får gått så sjelden på ski, for jeg merker at det er god trening.

 

Nå venter flinke dager fram til veiing torsdag. Jeg håper på 100 gram ned :huh:/> Jeg har kommet meg på trening igjen, og det gjorde godt.

 

Vet ikke om det er riktig å tenke sånn, men når du sier tulleuke så tenker jeg at det er vel bare normalt å miste fokus og bli litt lei innimellom. Men jeg er veldig spent på hvordan det går med deg i dag fordi du har hatt så bra nedgang og jeg tenker i forhold til høyden din så må du være ganske fin i fasongen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

URF! SÅ var jeg 80,0 kg igjen :angry:/>

Heldigvis ingen cm opp - men likevel.

Ble "plutselig" lei av alt sammen på torsdag i forrige uke - og har spist det som befant seg i min vei hele helgen: kaker, godterier, ekstra porsjoner med middag osv. Jeg var ikke egentlig sulten men bare lei av å tenke på alt jeg spiser hele tiden, OG resultatet lar ikke vente på seg. For å toppe det hele koste jeg meg med sjokolade og chips i går også. SÅ denne uken er det bare to dager som har vært Roede-kosthold.

 

Slik kan det jo ikke fortsette. Bob Harper i slankekrigen sier jo: "du kan aldri gå tilbake til slik det var før"... noe jeg virkelig sliter med. Jeg vet jo at hele mitt forhold til bevegelse og matinntak MÅ endres, det er jo derfor jeg gikk i vekt de siste årene. Jeg forstår det, men det er SÅ slitsomt å tenke på det hele tiden. Men jeg MÅ det, for blir jeg lei eller slapper av litt sklir jeg rett tilbake til gamle vaner… SUKK!

 

Tror jeg skal endre litt strategi. Totalt har jeg gått ned så mye jeg har hatt lyst til, men det har vært mye opp og ned i vekt; overspising med «reparering» for å si det slik. Jeg har ligget rundt 1500 kcal i snitt pr. dag og 5-7 treningspoeng pr. uke. Jeg tenker at hvis jeg prøver å ligge på 1600 kcal på hverdager og 1800 kcal en dag i helgen, men øker treningen til ca 10-11 treningspoeng burde nedgangen bli omtrent den sammen. Håper det skal føre til at det blir litt lettere å holde «kuren», og at fokuset blir mer på trening enn på mat.

 

Målet for siste dagen i april er å veie 74,9 kg og kunne løpe 5 km sammenhengende (altså uten å gå) på 35 minutter.

Jeg synes du tenker mye fornuftig samtidig som du må være kjempefornøyd med vektnedgang - 5 kilo siden jul - det er jo superbra!

 

Men det å jobbe med seg selv sånn at man ikke mister kontrollen og må dermed "reparere" - deri ligger nøkkelen for meg også. Så lenge vi er aktive herinne så tror jeg det holder oss på den rett stien, men etterhvert så skal dette bli en ny livsstil, som blir en vane for oss, og da må vi ha klart å endre på hverdagsvalg og gode vaner skal bli helt vanlige - og det er der jeg må jobbe med meg selv i allefall... for det hjelper ingenting å gå ned masse kilo og deretter opp igjen - det er der utfordringen ligger..

 

Men du har gått ned 5 kilo!!! Flotte greier :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på vekta og nå er jeg på riktig vei igjen... Hurrraaaa :D

 

Har nå gått ned 2.5 kilo på 5 uker. Synes det er lett å følge den nye livsstilen på dagen, men sliter litt med mengdene til middag enda. Har fått mange aha opplevelser når jeg har veid og oppdaget kaloriinnhold i diverse, tar et glass vin i ny og ne(bare 100 kalorier og det er det jammen verdt, hi hi), og har blitt flinkere med daglig mosjon..

 

Men du og du så glad jeg er for at vekta var snill i dag - var nok veldig aggresiv da jeg gikk på den... kanskje han var for redd for å vise meg noe annet enn nedgang... :D:D

 

Glad for at vi har dette forumet - det motiverer meg veldig - takk jenter B)

 

Nå håper jeg at neste uke skal være veldig stabil og at jeg snart kommer under 75 :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hurra, Ditsy - det er jo superbra med 500 gr. ned per uke - det er jo bortimot perfekt i forhold til det Grete sier - kjempebra! :D

Hverdagene kan by på utfordringer, både i forhold til mengde og kalorier, og spesielt dersom en skal gjøre ting som å spise hos andre, være på farten, på idrettsarrangement eller lignende. Det er vel der "de smarte valgene" kommer inn - det som skal bli en livstilendring. Og det tar definitivt tid!

 

Jeg synes du har gjort en kjempejobb, Matus, og det virker som du kjenner deg selv godt og er klar over svakhetene dine... B)

Jeg kan ikke komme med noe godt råd, utover det jeg selv tenker, dersom jeg føler at det blir for lite mat eller jeg tror jeg "mååå" ha noe.

Har nesten alltid bær i fryseren som kan tines i micro, kan ta en dobbel porsjon frukt med is på, en brødskive med godt pålegg - evt.to - alt mulig bortsett fra å ta de helt fullstendig gale valgene.

Dette har jeg gjort før, og jeg vet at dersom jeg skal la dette bli livstilendring, så er jeg nødt til å løse de små krisene på en smart måte.

Har til vanlig veldig lite godsaker i huset - helt bevisst, og lar de andre kjøpe sitt eget lørdagsgodt som helst de liker. Da velger jeg meg helst mørk sjokolade, som jeg alltid har litt av. Har nesten aldri kjeks og kaker i huset lenger - fordi jeg vet hvem som da spiser det...

Og jeg drikker veldig lite alkohol, fordi jeg vet hvor lang tid kroppen bruker på å kvitte seg med det - og da ødelegger jeg totalt for meg selv, fordi jeg går så sent ned uansett. Det blir nå (foreløpig) kun til fest, og et vinglass i hverdagen eller på lørdagen har jeg rett og slett kuttet ut. Både fordi det setter stopp for vektnedgang, og fordi vin ofte trigger appetitten... Da koser jeg meg mye heller meg litt ekstra mat, og mørk sjokolade, bær og is.

 

Må se de små positive tingene i hverdagen, folkens! :D

Selv håper jeg å snart krype ned under 85 på morgenvekten, og ser vanvittig frem til det! Det er mange år siden jeg har vært der, så da skal jeg prøve et par sommerskjørt som har godgjort seg i skapet et par år... Og er fasongen feil, så skal jeg jammen meg kjøpe nytt, for det her jeg ærlig fortjent. :D

Nå skal jeg snart ut og gå en tur, for første gang på en evighet tidlig på en hverdag. Og i går kjøpte jeg meg treningsmatte, for å trene hjemme - fremskritt for meg!

Ha en strålende dag, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt forslag jenter. Barnebarna kommer imorgen og vi har litt tradisjon med at alle lager sin egen pizza og deretter spiller vi spill. Hadde tenkt å foreslå noe annet enn pizza, av hensyn til meg, men jeg skal jo lære meg nytt livsstil og må kunne finne en løsning på pizza. Leste et eller annet sted om pizza laget av pitabrød halvert... Men kanskje dere har gjort det eller har andre forslag. Alle tips mottas med takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

900 gram opp :o Måtte de få bein å gå på.

 

Nei Ditsy, jeg er ikke fin i fasongen nå. Jeg må under 70 kilo før magen ikke stikker utenfor puppene. Og jeg vil gjerne bruke klærne mine igjen. Det er mindre enn 4 år siden jeg veide 65 kilo, og det trivdes jeg godt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Trenger litt forslag jenter. Barnebarna kommer imorgen og vi har litt tradisjon med at alle lager sin egen pizza og deretter spiller vi spill. Hadde tenkt å foreslå noe annet enn pizza, av hensyn til meg, men jeg skal jo lære meg nytt livsstil og må kunne finne en løsning på pizza. Leste et eller annet sted om pizza laget av pitabrød halvert... Men kanskje dere har gjort det eller har andre forslag. Alle tips mottas med takk :D/>

 

Ditsy: Her finner du oppskriften på pita-pizza: http://www.greteroed...2400610.o2.html. Husk grovt pitabrød.

Jeg bytter ut fisken med skinke, men ellers er det vel bare å kjøre på med ja-grønnsaker så mye en lyster. Og så har en kanskje "spart" nok kalorier til ekstra frukt eller noe annet lurt etterpå?

Lykke til.

Og Fluffy: Don't you ever give up - stå på!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

900 gram opp :o/> Måtte de få bein å gå på.

 

Nei Ditsy, jeg er ikke fin i fasongen nå. Jeg må under 70 kilo før magen ikke stikker utenfor puppene. Og jeg vil gjerne bruke klærne mine igjen. Det er mindre enn 4 år siden jeg veide 65 kilo, og det trivdes jeg godt med.

 

Uffda Fluffy - men det er jo ikke fett vettu... det er mye rart som skjer med kroppen vår. Jeg veide 600 gr mindre 2 dager etter vanlig veiing og da skjønnte jeg at det ikke alltid viste riktig. Vann i kroppen osv. Men det er en forferdelig nedtur når man går på vekta og det ikke står til forventning. Men bare vent og se, neste uke går det desto mere ned. Ikke gi deg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditsy: Her finner du oppskriften på pita-pizza: http://www.greteroed...2400610.o2.html. Husk grovt pitabrød.

Jeg bytter ut fisken med skinke, men ellers er det vel bare å kjøre på med ja-grønnsaker så mye en lyster. Og så har en kanskje "spart" nok kalorier til ekstra frukt eller noe annet lurt etterpå?

Lykke til.

Og Fluffy: Don't you ever give up - stå på!

:)/>

 

Linken fuker ikke :(

 

Kan du skrive inn hele adressen - veldig takknemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Linken fuker ikke :(/>

 

Kan du skrive inn hele adressen - veldig takknemlig :)/>

 

Sjekket den, og linken funket ikke,nei - dumt!

MEN den ligger under "oppskrifter - lunsj og småretter - smått og godt". Så vidt jeg husker er det pita-pizza Provence, eller noe sånt. Et annet sted ligger tunfisk-pita-pizza'en vil jeg tro.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg synes du har gjort en kjempejobb, Matus, og det virker som du kjenner deg selv godt og er klar over svakhetene dine... B)/>

Jeg kan ikke komme med noe godt råd, utover det jeg selv tenker, dersom jeg føler at det blir for lite mat eller jeg tror jeg "mååå" ha noe.

Har nesten alltid bær i fryseren som kan tines i micro, kan ta en dobbel porsjon frukt med is på, en brødskive med godt pålegg - evt.to - alt mulig bortsett fra å ta de helt fullstendig gale valgene.

Dette har jeg gjort før, og jeg vet at dersom jeg skal la dette bli livstilendring, så er jeg nødt til å løse de små krisene på en smart måte.

Har til vanlig veldig lite godsaker i huset - helt bevisst, og lar de andre kjøpe sitt eget lørdagsgodt som helst de liker. Da velger jeg meg helst mørk sjokolade, som jeg alltid har litt av. Har nesten aldri kjeks og kaker i huset lenger - fordi jeg vet hvem som da spiser det...

Og jeg drikker veldig lite alkohol, fordi jeg vet hvor lang tid kroppen bruker på å kvitte seg med det - og da ødelegger jeg totalt for meg selv, fordi jeg går så sent ned uansett. Det blir nå (foreløpig) kun til fest, og et vinglass i hverdagen eller på lørdagen har jeg rett og slett kuttet ut. Både fordi det setter stopp for vektnedgang, og fordi vin ofte trigger appetitten... Da koser jeg meg mye heller meg litt ekstra mat, og mørk sjokolade, bær og is.

 

 

Du er heldig som har folk rundt deg som støtter deg hele tiden! Jeg har nok også det, i utgangspunktet... men nå har det jo gått mange uker, og unnskyldinger som "jeg kjøpte bare litt.." eller "vi må jo få kose oss litt også..." dukker opp igjen. Jeg er den eneste i min husholdning som har et vektproblem, og selv om mannen min støtter meg på en måte :-) så vil han ikke egentlig endre vanene sine <_< -han skjønner nok at han burde men vil egentlig ikke. For han er jo ikke for stor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Du er heldig som har folk rundt deg som støtter deg hele tiden! Jeg har nok også det, i utgangspunktet... men nå har det jo gått mange uker, og unnskyldinger som "jeg kjøpte bare litt.." eller "vi må jo få kose oss litt også..." dukker opp igjen. Jeg er den eneste i min husholdning som har et vektproblem, og selv om mannen min støtter meg på en måte :-) så vil han ikke egentlig endre vanene sine <_< -han skjønner nok at han burde men vil egentlig ikke. For han er jo ikke for stor :-)

 

Jeg skjønner selvfølgelig hva du mener, for hos oss er det også bare jeg som har overvekt! Heldigvis, på en måte, for da tenker jeg det hadde vært enda lettere å skli helt ut dersom vi begge var store og gav blaffen i perioder... :o

Min bedre halvdel var faktisk undervektig i sin ungdom, men er nå ganske gjennomsnittlig, tror jeg. Han lager stort sett middag på hverdager, og det har tatt meg laaang tid å få ham til å skjønne at vi f.eks. mååå ha masse grønnsaker til middag, og at det betyr veldig mye for meg. Omsider ser det ut for at han har skjønt det, men ennå hender det at jeg må lage en stor salat selv, i tillegg til det han har laget, så jeg får grønnsaker sammen med middagen. Og han koker helst fin pasta, mens jeg bruker grov osv. Og med en tenåringsdatter som "ikke liker" mye av der som er sunnest, og sikkert kunne levd på bare pasta og taco, er det ikke bare medvind her heller...

Nei, det skal jammen meg ikke være lett. Men vi må se positivt på alt som er positivt! :D

 

Jeg har tatt meg to feriedager denne uken, og har til min glede klart å kutte kalori-inntaket litt. Sikkert fordi jeg har stått opp så sent at det har blitt lettere å spise litt mindre enn når jeg står tidlig opp og drar på jobb. Skal jobbe knallhardt for å holde denne trenden gjennom helgen, og spise grovt og velge snop og godsaker etter nøye planlegging, og prøve å være knallhard på det. Og så har jeg klart å drikke ekstra mye vann i dag, og er veldig fornøyd med det.

 

Stå på, folkens, og ikke gi dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen vanskelig nok å få til en livsstilendring når mannen er med og støtter så jeg kan godt forstå hvor vanskelig det er når man føler seg litt ensom opp i det hele, men det betyr at dere kommer enda sterkere ut av prosessen til slutt - men akkurat nå er det sikkert litt fattigmannstrøst <_<

 

Men selv om jeg opplever stor støtte hjemme så synes jeg at jeg får enormt drahjelp av dere jenter herinne. Det viser seg at vi ofte har de samme utfordringer og det hjelper bare å vite at det ikke er noe "galt" med meg, fordi dere andre sliter med de samme tingene. Masse råd har jeg fått - i dag prøvde jeg pita-pizza og jeg ser at det er absolutt noe som vil fungere for meg i fremtiden også...

 

Jeg har lært meg at jeg ikke trenge registrere ja-grønnsaker hele tida og at bær er en safety nett å ha i fryseren sammen med vanilje yoghurt light eller light kesam... og for ikke å snakke om mørk sjokolade - den kan stå i kjøla i 2 uker før den er ferdig, men det holder med en bit..

 

Vi må finne vår egen vei, men når jeg ser at dere står stille på vekta noen ganger, eller tom går opp i vekt.. ja - da håper jeg at når det samme skjer med meg at jeg husker hvordan dere gikk opp, men gikk ned uka etterpå - og at jeg ikke blir så lei meg og tror at det må være noe galt med meg og bare gi opp... håper dere skjønner hva jeg mener..

 

Ville bare takke dere og håper dere har tenkt å bli herinne - iallefall frem til sommerferien...

 

Nå skal jeg rydde litt og slappe av og jeg er heeeelt alene... og det er en kjempefarlig situasjon for meg for ingen kommer til å se hva jeg dytter i munnen og alle vet at hvis ingen ser det så har det ikke skjedd... B)

 

Kryss fingrer for at jeg bare tar litt bær jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen vanskelig nok å få til en livsstilendring når mannen er med og støtter så jeg kan godt forstå hvor vanskelig det er når man føler seg litt ensom opp i det hele, men det betyr at dere kommer enda sterkere ut av prosessen til slutt - men akkurat nå er det sikkert litt fattigmannstrøst <_</>

 

Men selv om jeg opplever stor støtte hjemme så synes jeg at jeg får enormt drahjelp av dere jenter herinne. Det viser seg at vi ofte har de samme utfordringer og det hjelper bare å vite at det ikke er noe "galt" med meg, fordi dere andre sliter med de samme tingene. Masse råd har jeg fått - i dag prøvde jeg pita-pizza og jeg ser at det er absolutt noe som vil fungere for meg i fremtiden også...

 

Jeg har lært meg at jeg ikke trenge registrere ja-grønnsaker hele tida og at bær er en safety nett å ha i fryseren sammen med vanilje yoghurt light eller light kesam... og for ikke å snakke om mørk sjokolade - den kan stå i kjøla i 2 uker før den er ferdig, men det holder med en bit..

 

Vi må finne vår egen vei, men når jeg ser at dere står stille på vekta noen ganger, eller tom går opp i vekt.. ja - da håper jeg at når det samme skjer med meg at jeg husker hvordan dere gikk opp, men gikk ned uka etterpå - og at jeg ikke blir så lei meg og tror at det må være noe galt med meg og bare gi opp... håper dere skjønner hva jeg mener..

 

Ville bare takke dere og håper dere har tenkt å bli herinne - iallefall frem til sommerferien...

 

Nå skal jeg rydde litt og slappe av og jeg er heeeelt alene... og det er en kjempefarlig situasjon for meg for ingen kommer til å se hva jeg dytter i munnen og alle vet at hvis ingen ser det så har det ikke skjedd... B)/>

 

Kryss fingrer for at jeg bare tar litt bær jenter :D/>

 

 

Det gikk ikke så bra, men samtidig kunne det gått mye verre... Det endte med at jeg spiste 1 brødskive med lettostskive og 2 bittesmå bananer før jeg la meg ille ille sent... Men i gamle dager kunne jeg ha spist masse mere og avsluttet med hele sjokoladeplater..Hmm, kan jeg føre opp en banan på dagens rasjon kanskje - klokka var langt over midnatt :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Så bra, Ditsy! Du klarte å ta sunne valg - det er jo helt glimrende! :D Jeg tror det er der det ligger for oss alle: Dersom vi sklir litt ut, lar vi det skure litt til, fordi vi tror at "alt er ødelagt", men det er det jo ikke!

Men der og da er det fryktelig vanskelig i å se fornuften i at to ekstra brødskiver ikke er et kjempenederlag... Vil tro flere kjenner seg igjen...?

En brødskive med ost og to små bananer er vel ikke mer enn en god frokost, vil jeg anta, og det er jo småtteri i forhold til å stappe i seg masse sjokolade.

 

Min datter har bakt boller her - hjelp!

MEN jeg tok èn i går kveld, og veiet og registrerte den. Holdt meg godt innenfor kalori-inntaket, selv om det helt klart er neimat... Satser videre på at vi alle her er så pass lite glad i krem, at vi avstår fra fatelavens-bolle og nøyer oss med bollene slik de er. Jeg håper de andre fråtser i boller, så bli de fort borte! :o

 

Har en utfordring neste helg, da jeg skal på fest - en rund dag. Er faktisk begynt å grue meg - et fryktelig dårlig tegn!

Vet at det blir champagne ved ankomst, og deretter bl.a. taps-buffet, men jeg er så redd for at kvelden med alkohol gir ny stillstand på vekten...!

Orker bare ikke tanken på at fem-seks ukers innsats skal gi enda dårligere resultat enn hittil - har bare gått ned knappe 2,5 kilo hittil :(

Gleder meg selvfølgelig til festen og menneskene, men gruer meg grådig til stillstand eller nytt tilbakeslag... Uff - sååå dumt at jeg kan se noe så positivt som noe negativt... :(

 

Ditsy: Jeg tro jeg kan garantere deg at jeg blir her inne til sommerferien...

Jeg må nok satse på fortsatt registrering av mat for å holde motivasjonen oppe, og jeg må garantert jobbe lenge før jeg er kvitt ti kilo, som er mitt første, lille mål. Når jeg kommer dit er umulig å si, men det blir iallfall sommer, om ikke advent...! :o

Og uten dere på forum'et tror jeg ikke heller at jeg klarer det...

 

Ønsker dere alle en superfin dag - stå på, jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vannmann

Selv om det går sakte, så må man prøve å fokusere på at det er flere hverdager enn festdager, men er kjedelig når man er flink hele tiden og går ned noen få gram, men litt for mye utskeielser en dag/ helg, så hopper vekta i været. I hvertfall gjør den det på meg. Så er litt tungt innimellom når man strever og er flink hele uka, skeier ut en dag, og så er det opp noen hundre gram på neste veiing. Ser at jeg har fått litt for mange ( en god del faktisk) kosemerker denne uka. Ble litt mye smågodter, men enda er det bare en brøkdel i forhold til det jeg pleide å jarve i meg tidligere, men er bare å komme seg på rett spor igjen i morgen, og håpe at det ikke gjør altfor stort utslag på vekta på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det går sakte, så må man prøve å fokusere på at det er flere hverdager enn festdager, men er kjedelig når man er flink hele tiden og går ned noen få gram, men litt for mye utskeielser en dag/ helg, så hopper vekta i været. I hvertfall gjør den det på meg. Så er litt tungt innimellom når man strever og er flink hele uka, skeier ut en dag, og så er det opp noen hundre gram på neste veiing. Ser at jeg har fått litt for mange ( en god del faktisk) kosemerker denne uka. Ble litt mye smågodter, men enda er det bare en brøkdel i forhold til det jeg pleide å jarve i meg tidligere, men er bare å komme seg på rett spor igjen i morgen, og håpe at det ikke gjør altfor stort utslag på vekta på mandag.

 

Jeg tror ikke man går opp så mye av å skeie ut innimellom, men jeg tror at kroppen kan reagere med å holde på vannet hvis man spiser litt ufornuftig dagen før man veier seg... Spiser man riktig flest dager så ender det i mindre vekt til slutt - tenker jeg... Lykke til med veiunga :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Ditsy! Du klarte å ta sunne valg - det er jo helt glimrende! :D/> Jeg tror det er der det ligger for oss alle: Dersom vi sklir litt ut, lar vi det skure litt til, fordi vi tror at "alt er ødelagt", men det er det jo ikke!

Men der og da er det fryktelig vanskelig i å se fornuften i at to ekstra brødskiver ikke er et kjempenederlag... Vil tro flere kjenner seg igjen...?

En brødskive med ost og to små bananer er vel ikke mer enn en god frokost, vil jeg anta, og det er jo småtteri i forhold til å stappe i seg masse sjokolade.

 

 

 

Og der tror jeg du har satt fingeren på noe veldig viktig Sundshine - for jeg skjønner etterhvert at det var hverken usunt eller et nederlag det jeg spiste - men jeg klarte så vidt å unngå å stappe i meg mye mye mere fordi jeg følte at jeg hadde ødelagt alt... akkurat som du sier her... og da er det jeg tenker at jeg kan ha litt vrengte forestillinger om mat og kalorier og kontroll som må bearbeides. Det er rart at når man tror man har spist for mye og har "tapt" og føler dårlig samvittighet og skam for at man har spist for mye - ja da er "løsningen" å spise enda mere ... trenger å jobbe litt med hodet også tenker jeg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...