Gå til innhold

Oppstart 28 april:) Nettkurs. Noen andre???


Gjest Sitka
 Share

Anbefalte innlegg

Kort fortalt: Gift, 41år og ei datter på 21 :D/> Veier pr dags dato 80 kg :angry:/> er ca 162 cm så vekta er ikke tilfredsstillende kan man si! Jeg har gått på kurs tidliger og den gangen gikk jeg ned 13 kg.. men jammen har de snike seg på igjen :blink:/> Jeg har lyst å ned til 65 kg, altså 15 kg. Håper jeg klarer 6-8 kg på første kurs :blink:/>

Det er rart med oss mennesker,iallefall meg,... mat som kos, mat og snop som belønning, mat og snop når man er trist og lei, mat og snop som tidsfordriv, mat og snop.... MEN nå er det NOK!!! (igjen...)

Nå gleder jeg meg til å starte opp med roede metoden, den funker iallefall! Jeg kommer til å bruke denne siden som en dagbok, eller ukebok tenker jeg. Kommer ikke til å oppdatere vær dag for det tror jeg ikke at jeg får tid til! Men ved veiedagen da skal jeg oppdater... Det er noe med å skrive det slik at andre kan lese det... Det gir ett vist press :rolleyes:/> Jeg skal gå på nettkurs og det blir ekstra spennende. Det har jeg ikke prøvd før og håper jeg klarer å fokusere like mye! Hodet er klart iallefall!!! (håper jeg...)Er det noen som også skal gå nettkurs eller vanlig og har lyst å henge på så hadde det vært koselig:) Sammen er vi sterke :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg blir med :)/> jeg skal også ned ca 15 kg.

Begynte på Drop in kurs i går.

 

 

Så bra!!!! Jeg syker meg opp til oppstart :rolleyes: Legger planer for hvordan jeg skal gjennomføre det og hvordan jeg skal snu mitt noe "vrangforestilte" hode :blink: Jeg skal legge inn mine cm og vekt den dagen jeg starter opp og så får vi se da... Lykke til til deg som akkurat har startet!! Åsså i påska! Respekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kansjøl!

Er vel bare å kaste seg uti det... Ja; begynner også på nettkurs 28. april!! Gru-gleder meg, og sitter nå og spiser chips. Som om jeg liksom må gjøre det nå mens jeg kan. Sliter litt med motivasjonen, men vet at jeg vil. Innerst inne. Liker ikke meg selv slik jeg er nå. Håper det er mulig å gå ned ca. 12 kg - tilbake til dit jeg var før barn, da jeg levde et aktivt singel-liv. Veier nå ca. 77 (167 høy, 38 år), og synes ikke jeg er fin i noen klær. For ikke å snakke om tanken på en sommer uten klær... Er ikke erfaren bruker av forum, men håper at det kan hjelpe meg å ha noen å "prate" med. Mannen min vil nok motivere meg underveis, men sliter som sagt litt med motivasjonen nå. Er altfor glad i sjokolade, iPad og sofa... Og mangler totalt energi til å gjøre noen store endringer. Men nå nå beslutningen er tatt, skal jeg nok klare å hente frem det som skal til. Og tror jo absolutt det vil hjelpe på energi og alt å komme seg utav den dårlige sirkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare å kaste seg uti det... Ja; begynner også på nettkurs 28. april!! Gru-gleder meg, og sitter nå og spiser chips. Som om jeg liksom må gjøre det nå mens jeg kan. Sliter litt med motivasjonen, men vet at jeg vil. Innerst inne. Liker ikke meg selv slik jeg er nå. Håper det er mulig å gå ned ca. 12 kg - tilbake til dit jeg var før barn, da jeg levde et aktivt singel-liv. Veier nå ca. 77 (167 høy, 38 år), og synes ikke jeg er fin i noen klær. For ikke å snakke om tanken på en sommer uten klær... Er ikke erfaren bruker av forum, men håper at det kan hjelpe meg å ha noen å "prate" med. Mannen min vil nok motivere meg underveis, men sliter som sagt litt med motivasjonen nå. Er altfor glad i sjokolade, iPad og sofa... Og mangler totalt energi til å gjøre noen store endringer. Men nå nå beslutningen er tatt, skal jeg nok klare å hente frem det som skal til. Og tror jo absolutt det vil hjelpe på energi og alt å komme seg utav den dårlige sirkelen.

 

Hei! Så koselig du ville være med på tråden her:) Ja det er vanskelig å motivere seg! Men det er bare vi som kan gjøre noe med at vi ikke er fornøyde med oss selv:) Det jeg vet er at når man kommer igang og fokuserer på jobben vi må gjøre, så blir det nesten en liten besettelse:) OG vi SKAL klare det!!! Tenk så fornøyde vi blir når vekta går nedover og energinivået øker fordi vi trener og spiser riktig :D/> (ja, jeg har gjort dette før......... vekta bare sneik seg tilbake etter noen år :P/> ) du må sette små mål, sette av faste dager til trening og slepe seg ut av sofaen! Tro meg det tar ikke lange tiden før du bare MÅ trene til de tidene :lol:/> Jeg er nå gaaaanske klar for å sette igang! Dette SKAL jeg klare, og jeg er sikker på at dere andre også klarer det sammen med meg! Girl Power!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Kanskje jeg kan få henge meg på her. Er litt lettere å snakke med og dele erfaringer med noen som jobber med det samme problemet. Heie på hverandre i medgang og motgang. Er 42 år og har to barn 12 og 19 år. Jeg begynte på GR kurs i oktober 13 og har til nå gått ned 15 kg. Har fremdeles 12 kg igjen før jeg kan si meg fornøyd. Gått litt tregt etter jul da jeg har blitt student og er mye mindre i aktivitet. Synes opplegget til GR er veldig bra og vet at det funker og er så klar for en sommer slank og fin :-). Akkurat bestilt sydentur så den henger der fremme som en motivator til å holde seg til opplegget. Prøver å få trent en del på helsestudio, men er en utfordring når eksamen nærmer seg og det blir mye lesing. Men i dag har jeg studiedag og da starter jeg med en time Zumba. Ha en fin og sunn dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Kanskje jeg kan få henge meg på her. Er litt lettere å snakke med og dele erfaringer med noen som jobber med det samme problemet. Heie på hverandre i medgang og motgang. Er 42 år og har to barn 12 og 19 år. Jeg begynte på GR kurs i oktober 13 og har til nå gått ned 15 kg. Har fremdeles 12 kg igjen før jeg kan si meg fornøyd. Gått litt tregt etter jul da jeg har blitt student og er mye mindre i aktivitet. Synes opplegget til GR er veldig bra og vet at det funker og er så klar for en sommer slank og fin :-). Akkurat bestilt sydentur så den henger der fremme som en motivator til å holde seg til opplegget. Prøver å få trent en del på helsestudio, men er en utfordring når eksamen nærmer seg og det blir mye lesing. Men i dag har jeg studiedag og da starter jeg med en time Zumba. Ha en fin og sunn dag.

Hei!!! Vi har plass til mange på tråden :D Du har jammen vært suuuuper flink!!! Gleder meg til at jeg og er der :) Det er stressende å være student.. det vet jeg aaalt om.. er i sykehuspraksis nå.... men gøy da :D Jeg liker å sykle, jogge i skogen, gå turer og styrketrening.. ville også gjerne trent zumba men liker ikke treningsstudioer og her hjemme er det ikke plass til slike utfoldelser :P Men naturen er fin å "danse" rundt i så d blir vel ei råd.. vi kommer til å bli en suuuper sprek gjeng i løpet av sommeren!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hiver meg gjerne på :)/> Nå skal de oppsamlede svangerskapskiloene (20 stk, kilo altså, ikke barn :)/> ) til pers! Jeg er 31 år, 183 høy og 99 kg (hjelpe meg, det var vanskelig å skrive :o/> ) Jeg vet ikke om jeg gleder meg eller gruer meg, men det skal hvertfall bli spennende å se hva de neste ukene bringer :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!! Velkommen til tråden Lullu23 :) Jeg er enig med deg om at det er vanskelig å skrive ned tallene... Det blir så veeeeldig reelt :angry: Da hjelper det ikke å tenke mens man ungår vekta, "Jeg veier sikkert ikke så mye"....... Her er min vekt og mål siden i morgen blir en hektisk dag/kveld så legges de herved inn nå.... :huh:

 

Vekt: 81,1

Cm til sammen: 523,0

:blink::blink::blink::blink::blink:

Det var det sjokket på søndags morgen..... Satser på at neste søndag/mandags rapport viser mindre summer.......

 

Delmål 1 i løpet av 4 uker: 77,0kg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kansjøl!

Stigende motivasjon her. Kjekt det er flere her som henger seg på! Begynte veiing og kostregistrerng i dag, og må jo so det er spennende! Kjekt så lenge alt er nytt!;-) Alt går veldig i farten med to små som maser rundt hele tiden, men cm-mål er nå registrert, og starter på vekt 76 kg. Snart får jeg dra gjengen med ut på tur! Nyt søndag og sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredje dag :P Sliter med å få i meg nok kalorier! Når jeg er i praksis så blir det fort til at man ikke tar/har tid til å spise... eller at man glemmer det... så da må jeg fylle på når jeg kommer hjem :) trikset mitt er å spise noen valnøtter som er sunne og stappfulle av kalorier! er det ikke ca 70kcal pr nøtt??? blir ikke så mye trening når jeg har seinvakt men tar noen lengere økter når jeg har fri. Gikk en rask tur på 9 km på mandag. Det er jeg godt fornøyd med! Kjenner jeg er lysten på noe søtt men skal vel klare å holde meg til lørdag, da jeg kan ta frimerkene mine :D Håper d går bra for dere andre! Stå på! Blir spennende etter den første uka!! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med å få i meg alle kaloriene hver dag, men litt innkjøringsproblemer hører vel med :) jeg har et spørsmål noen av dere kanskje kan hjelpe meg med: er frimerkene inkludert i de kaloriene som er i min meny, eller er de ekstra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kansjøl!

Dere er gode! :-)

Får mye mat for få kalorier, ja. Jeg sliter litt med diverse bursdager og kaffeselskaper. "Måtte" spise kake i går og bolle i dag. Irriterende. For gjør det kun for høflighets skyld, kjenner jeg. Og får visst ikke lov å skrive det som kvelds/mellommåltid. Bør føres som frimerker... Og da forsvinner de merkene fort! (Og ville gjerne hatt noen til senere i uka...)

Har forøvrig skjønt det som at de er inkludert i kalorimengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med å få i meg alle kaloriene hver dag, men litt innkjøringsproblemer hører vel med :)/> jeg har et spørsmål noen av dere kanskje kan hjelpe meg med: er frimerkene inkludert i de kaloriene som er i min meny, eller er de ekstra??

Hmmm, d med frimerker er jeg usikker på altså.. men trodde de var utenom... men kanskje de ikke er d??? Har ikke fått bøkene ennå så veit jammen ikke :huh: Men her blir de iallefall fortært til lørdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er gode! :-)

Får mye mat for få kalorier, ja. Jeg sliter litt med diverse bursdager og kaffeselskaper. "Måtte" spise kake i går og bolle i dag. Irriterende. For gjør det kun for høflighets skyld, kjenner jeg. Og får visst ikke lov å skrive det som kvelds/mellommåltid. Bør føres som frimerker... Og da forsvinner de merkene fort! (Og ville gjerne hatt noen til senere i uka...)

Har forøvrig skjønt det som at de er inkludert i kalorimengden.

D der kjenner jeg godt til :angry: Men lærte meg det forrige gang at jeg sa at jeg gikk på grethe roede så desverre... d respekterte alle :D

vanskligere med viljestyrken... og man kan ta bitte litt istedet for mye :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dere forresten skritteller? Kjenner litt på et handikap når jeg ikke har...

Jepp :) kjøpte rett før kurs oppstart gjennom grethe roede. For jeg ble litt nysgjerrig på hvor mye jeg egentlig gikk om dagen! Blir litt hekta så det er en god investering! Anbefales :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kansjøl!

Jepp :)/> kjøpte rett før kurs oppstart gjennom grethe roede. For jeg ble litt nysgjerrig på hvor mye jeg egentlig gikk om dagen! Blir litt hekta så det er en god investering! Anbefales :D/>

Kanskje jeg rett og slett skal bestille jeg også. Ser den er på tilbud nå i mai. Når det gjelder trening trenger jeg en ekstra dytt bak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er litt nervøs for i morgen!!! Har fulgt opplegget slavisk denne uka og fått trent ganske bra! Så blir veeeeldig skuffet hvis det ikke er noe resultat.... synlig da... enten minus cm eller vekt! :mellow: Har sagt til meg selv at vekta skal jeg holde meg unna ellers i ukedagene, så gjenstår det å se hvordan d går..... Åssen har det gått denne uka for dere andre??? Uansett, tvi tvi i morgen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kansjøl!

Kjenner jeg er litt nervøs for i morgen!!! Har fulgt opplegget slavisk denne uka og fått trent ganske bra! Så blir veeeeldig skuffet hvis det ikke er noe resultat.... synlig da... enten minus cm eller vekt! :mellow:/> Har sagt til meg selv at vekta skal jeg holde meg unna ellers i ukedagene, så gjenstår det å se hvordan d går..... Åssen har det gått denne uka for dere andre??? Uansett, tvi tvi i morgen :lol:/>

Flink du har vært!! Jeg har slitt nå i starten, synes jeg. Vanskelig å registrere alt nøyaktig, samt at hyttetur uten tilgang til nett førte til dårlig registrering. Dessuten har jeg vært omtrent konstant sulten. Men jeg har spist mye mindre søtt enn til vanlig (til tross for bursdag og div. besøk), og beveget meg noe mer. Så forhåpentligvis er det noe som har skjedd. Så ja; jeg er også spent på morgendagen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D-Day!!!! Ja da var vekta og cm registrert. Og jeg ble glad for å se tallene spesielt cm :D

 

Start vekt: 81,1 kg

Mål i cm : 523,0 cm

5/5 1 uke vekt: 80,1 kg -1kg

cm : 510,0 cm -13 cm :D

 

1 kg er jo bra, men synes 13 cm er fantastisk!!!!!!

Gyver på en ny uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lullu23

Vi overlevde første uke B)

For min del har uken vært grei. Ble lettere stresset de første dagene av å hele tiden tenke på å spise, men det gikk seg til.

For min del har jeg rotet litt med målene første gang for nå var jeg 15 cm større :o , men vekten viste -1,1. Det kan jeg leve med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kansjøl!

Jepp, vi er gode!!

Ned 1,3 kg her, og noen cm mindre. Og best av alt; har gått så greit å avstå fra den sjokoladen som jeg alltid har kastet meg over på kveldene! Koser meg egentlig med denne registreringen, jeg. Blir litt sånn nerdete;-) Så mål for uken er 10 i kostscore minst 4 av dagene! Fant ellers fram den gamle ergometersykkelen i dag. Funka den! :-)

Lykke til med fortsettelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner nerdegenet komme frem her også!! i dag har jeg første dag med 10 i kostscore!! har endelig knekt koden B)/>

Å så Flink! Høyeste jeg har er 8:) Vi er iallefall flinke:) klapp på skuldra til oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...