Gå til innhold

For aller siste gang.....


Anbefalte innlegg

Hei

 

For aller siste gang….Det er nemlig nå eller aldri :)

 

Er lei av å veie for mye, er lei av å stadig slanke meg – uten at jeg egentlig går så mye ned. Er ekspert i å være flink til å spise sunt og riktig i ukedagene, for så å ødelegge det med å spise altfor kaloririk mat i helgene.

 

Nå veier jeg 81 kilo, er 1,68 høy – og bør veie under 70 kilo for at BMI skal være på â€normalvektigâ€. Det er det som er målet mitt – vil være normalvektig

 

Er 46 år, gift, mamma til 3, pluss en hund.

 

Jeg vet hva som skal til, men det mangler åpenbart en del på gjennomføringsevnen…

 

Er motivert til å gå inn for dette 100% - har innsett at det nytter ikke å kun slanke seg 70% av tiden. Nå vil jeg gjøre det â€helt etter bokaâ€, så får det ta den tiden det tar. Jeg vet at det vil bli utfordringer nå de neste ukene - både her og der.....men, om jeg utsetter dette prosjektet til etter jul, er jeg redd for at jeg veier langt mer enn 81....

 

Veiedag blir mandag, med en liten oppsummering på uka som har vært.

 

 

Kjenner du deg igjen? Flott om noen har lyst til å slå følge med meg. Har fulgt en annen tråd ganske lenge – men nå er det så stille fra mine kjære venninner der, at jeg tar mot til meg og starter min egen tråd.

 

Here we go ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fredag allerede - og snart helg! Det er da mine utfordringer står i kø ;)

 

Ukedagene går fint - og så er det som om hjernen blokkerer ut alt som er kaloririkt i helgene - som om det ikke teller..... Vel, det gjør det jo - men nå er det slutt på å lure meg selv - slutt på unnskyldninger.

 

 

Men, har bestemt meg for å holde meg til planen - vil ikke rase ytterligere opp i vekt de neste ukene. Så jeg håper jeg klarer å være standhaftig. Planen min er ganske enkel:

 

Holde meg til ca. 1600 kcal pr. dag, spise nok av frukt og grønt, samt trene og bevege meg slik at jeg oppnår minst 10 trimpoeng i uken.

 

Dette har jeg klart mange ganger før. Dette fungerer, jeg vet jeg går ned i vekt ved å holde meg til dette. Men, dessverre har jeg like mange ganger ødelagt for meg selv ved at jeg ikke klarer å gjøre dette til en livsstil - men fortsetter å være en skikkelig jojo-slanker.

 

Det positive er at jeg ikke gir opp! Kunne nok med glans ha veid over 100 kilo, om jeg ikke konstant hadde prøvd å nå "normalvekten" min. Tør ikke tenke tanken på hvor mange kilo jeg egentlig har gått ned - og gått opp....

 

Men, nå gjør jeg et siste forsøk, og møter helgen med stor motivasjon for at dette skal gå greit :)

 

Ha en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Silje :)

 

Så hyggelig, nå ble jeg glad! Og så pussig at vi er så like i høyde, vekt og mål - og tilogmed alder :)

 

Jeg drømmer og om å møte sommeren 2015 som veltrent og fresh!

 

I høst har jeg trent og klart å få på plass ganske gode rutiner. Tidligere likte jeg best å løpe, men hoftene har sagt stopp.... I sommer bestemte jeg meg for å trene styrke - selv om jeg ikke hadde det minste lyst - kom til et punkt om at det var en "må-ting". Vil nemlig helst gjøre ting jeg liker...Men, det hjelper å gjøre ting mange nok ganger ;)

Resultatet er at jeg nå liker å trene styrke! Trives godt med musikk på øret, samt å utfordre meg selv. Har hatt noen timer med PT, for å lære meg de forskjellige øevlsene/apparatene, og det har vært en god investering. Prøver å komme meg på noen spinningtimer, eller saltimer med styrke når jeg ikke har motivasjon til å trene alene. Så jeg trener vel i sum ganske variert. MEN, jeg har ikke gått ned i vekt. Jeg har blitt fastere - men vekta står stille. Men, jeg vet at jeg ikke har gått inn for det 100%, så jeg får skylde på meg selv :)

 

Dagen i går gikk greit, det blir mer utfordrende i dag. Har to sosiale ting på programmet - så nå burde jeg vel komme meg på trening slik at jeg har litt "å gå på" :)

 

Om du trener mye, så er det viktig å spise nok. Om du spiser for lite så går kroppen inn i "sparemodus", og forbrenner deretter. Hvor mange kalorier ca. spiser du på en vanlig dag? Håper sukkerbehovet ditt gir seg etterhvert. Det må være tøft nå i disse tider, da det er sukker på alle kanter....

 

Ha en fin lørdag - klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Ja, jeg har nok økt i muskelmasse - kjenner det spesielt på lårene. Og det er litt dumt....for det er hofte/lår som er mitt "problemområde". Men, bedre enn å være så slapp jeg har vært tidligere :)

 

Har tidligere likt å jogge - uten at jeg skal påberope meg å være en super-joggger, mer en periode-løper :) Nå er ikke hoftene mine så glad for løpingen lengre, så da har jeg måtte finne på andre ting - liker eller ei :) Men, begynner å trives godt på treningssenteret og det er bra!

 

Tror jeg har klart meg rimelig greit i helgen... Mye sosialt i går, men begrenset det så godt jeg kunne uten å være uhøflig.

 

I dag har jeg hoppet over lunsj for å kompensere for i går....ikke så bra, men vil så gjerne se at den vekta rikker på seg nå.

 

Vekta mi har i de siste årene i snitt lagt på ca. 76 kilo. Så derfor passer klærne mine best da! Nå er alt trangt! Er sta nok til å ikke kjøpe meg noe, nekter å gi etter...

 

Veiedag i morgen - tvi tvi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Veiedag - og vekta viste 80kg. Glad for det :)

 

Da er det bare å gjøre uken så god som mulig. Skal bake en del, så da gjelder det å holde seg unna alt av prøvesmaking ;)

 

Kjenner jeg er spent på om jeg klarer meg igjennom hele julen uten å spise altfor mye. Man skal kose seg....men for meg er det en kortvarig kos. Jeg koser meg mye mere med om jeg nå klarer å minke vekta. Den følelsen smaker og oppleves MYE bedre, enn den kortvarige gleden ved å spise julegodis.

 

Skal minne meg selv om dette i ukene som kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Da er dagens trening vel overstått. Har trent en time styrke, pluss en 40 min. rask gåtur med hunden vår.

Har registrert det jeg har tenkt å trene for resten av uken, og håper jeg klarer å gjennomføre alt ;)

 

Vet at om jeg trener mye, så spiser jeg sunnere, og er mindre fristet til å spise for mye. Er liksom ikke vits i å trene om jeg skal ødelegge alt ved å spise det bort ;)

 

Nå er det kakebaking på programmet, og jeg må passe på hva jeg putter i munnen....eller hva jeg ikke skal putte i munnen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag allerede!

 

Har spist bra så langt denne uken, bortsett fra noen biter som fant veien inn i munnen min, gitt :angry:

 

Bakte Sarah Bernard - så grei å ha i fryseren....og så fristende...ble et par biter der ja...

 

Ellers har det gått greit - satser på at jeg klarer meg godt igjennom helgen.

 

Veiedag på mandag - selv om det er bittelillejulaften ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Godt nytt år :)

 

Deilig med blanke ark! Januar er en deilig måned :) Det er som om mulighetene blir større - og letter å gjennomføre :)

 

Klarte dessverre ikke å være så flink i julen som jeg hadde håpet på...kjenner på kroppen at det har blitt for mye av både det ene og det andre.... Men, nå er julen ryddet ut på alle måter - så da er det bare å brette opp armene :)

 

Hovedmålet mitt er en BMI som sier "normalvektig" - kjenner at det er litt langt unna - men du verden så deilig det skal bli! For jeg skal klare det :)

 

Veiedag på mandag :) ha en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gromjenta

Hei der!

Jeg blir gjerne med deg på veien! Vi veier det samme og er like høye. Tradisjonen tro starter jeg året med store ambisjoner om at DETTE er året jeg skal få det til.

Har aldri gått på kurs før, men har meldt meg på et nå som starter om ei drøy uke. Spennende. Jeg er 41 år og har et mål om å passe bunaden til konfirmasjon i mai, samt finne igjen trivselsvekta som jeg mener ligger rundt 66 kilo.

 

Koselig hvis vi kan holde koken sammen, og at jeg lærer meg å svare på meldinger uten å sitere deg på hele svaret....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

 

Så hyggelig at du vil slå følge med meg! Dette skal vi klare!

 

Vi har også konfirmasjon i mai – så jeg tenker og på bunaden min :) Den var altfor trang forrige gang jeg hadde den på.

 

Jeg har gått på kurs hos GR flere ganger, så jeg kjenner opplegget godt, og vet hva som skal til – men som jeg skrev tidligere her, så er det åpenbart at gjennomføringsevnen ikke er helt som den skal. Men, gir ikke opp – er veldig motivert nå. Registrerer maten ganske ofte her på GR, for å ha kontroll over kaloriene.

 

Pga et sykt barn så er jeg hjemme for tiden. Så jeg har god tid til å trene. Liker vel aller best å være ute i naturen – men har etter hvert blitt glad i å trene inne og. Det blir en blanding av spinning, styrke og yoga. Pluss turer i skogen med hunden vår :)

 

Hva liker du å trene?

 

I dag blir det en tur i skogen med hunden vår. Så klart og fint ute!

 

Ha en fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gromjenta

Jeg har nå begynt å veie det jeg spiser. Får meg noen overraskelser, feks så jeg at en porsjon musli ikke er det jeg har trodd... Men jeg rekker ikke å spise så ofte som jeg egentlig skal. Kurset mitt begynner som sagt om ei uke, så jeg tenkte å venne meg litt til før jeg må.

 

Trening er jeg periodevis god på. Da trener jeg aerobic eller løping. Nå er jeg ikke glad i trene inne, selv om det skjer innimellom. Med en mann som reiser en del, er det greit å trene hjemme for å være i nærheten av ungene. Men nå for tida er trening drit, så jeg forsøker å gå meg en tur på 45 min daglig.

 

Nå begynner hverdagene igjen, så det blir gøy å sette ordentlig i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

For aller siste gang….Det er nemlig nå eller aldri :)/>

 

Er lei av å veie for mye, er lei av å stadig slanke meg – uten at jeg egentlig går så mye ned. Er ekspert i å være flink til å spise sunt og riktig i ukedagene, for så å ødelegge det med å spise altfor kaloririk mat i helgene.

 

Nå veier jeg 81 kilo, er 1,68 høy – og bør veie under 70 kilo for at BMI skal være på â€normalvektigâ€. Det er det som er målet mitt – vil være normalvektig

 

Er 46 år, gift, mamma til 3, pluss en hund.

 

Jeg vet hva som skal til, men det mangler åpenbart en del på gjennomføringsevnen…

 

Er motivert til å gå inn for dette 100% - har innsett at det nytter ikke å kun slanke seg 70% av tiden. Nå vil jeg gjøre det â€helt etter bokaâ€, så får det ta den tiden det tar. Jeg vet at det vil bli utfordringer nå de neste ukene - både her og der.....men, om jeg utsetter dette prosjektet til etter jul, er jeg redd for at jeg veier langt mer enn 81....

 

Veiedag blir mandag, med en liten oppsummering på uka som har vært.

 

 

Kjenner du deg igjen? Flott om noen har lyst til å slå følge med meg. Har fulgt en annen tråd ganske lenge – men nå er det så stille fra mine kjære venninner der, at jeg tar mot til meg og starter min egen tråd.

 

Here we go ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

For aller siste gang….Det er nemlig nå eller aldri :)/>

 

Er lei av å veie for mye, er lei av å stadig slanke meg – uten at jeg egentlig går så mye ned. Er ekspert i å være flink til å spise sunt og riktig i ukedagene, for så å ødelegge det med å spise altfor kaloririk mat i helgene.

 

Nå veier jeg 81 kilo, er 1,68 høy – og bør veie under 70 kilo for at BMI skal være på â€normalvektigâ€. Det er det som er målet mitt – vil være normalvektig

 

Er 46 år, gift, mamma til 3, pluss en hund.

 

Jeg vet hva som skal til, men det mangler åpenbart en del på gjennomføringsevnen…

 

Er motivert til å gå inn for dette 100% - har innsett at det nytter ikke å kun slanke seg 70% av tiden. Nå vil jeg gjøre det â€helt etter bokaâ€, så får det ta den tiden det tar. Jeg vet at det vil bli utfordringer nå de neste ukene - både her og der.....men, om jeg utsetter dette prosjektet til etter jul, er jeg redd for at jeg veier langt mer enn 81....

 

Veiedag blir mandag, med en liten oppsummering på uka som har vært.

 

 

Kjenner du deg igjen? Flott om noen har lyst til å slå følge med meg. Har fulgt en annen tråd ganske lenge – men nå er det så stille fra mine kjære venninner der, at jeg tar mot til meg og starter min egen tråd.

 

Here we go ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jo flere jo bedre, Karin44 - velkommen med, og lykke til!

 

Kjenner godt til det å være en periodetrener, Gromjenta. Om du klarer å gå 45 min. hver dag, er jo det supert! Det blir mange trimpoeng av det!

 

Jeg kan ha en tendens til å ville gå for hardt ut, og ha for høye mål for meg selv...nå skal jeg prøve å ha som mål å klare 10 trimpoeng i uken. Tror det skal være realistisk. Blir en gåtur på meg og i dag :)

 

Veide meg etter julen, og status er 81 kilo. Da er det bare å jobbe... Minst 11 kilo skal bort :) Gleder meg til det er gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Blir gjerne med, jeg!. Fyller 40 i år og er evig slanker. 1.64 høy og 73kg :-(

 

Jeg elsker sjokolade og sofa...hater å trene, så jeg virkelig håper jeg blir motivert her!

 

Nå eller aldri!!!

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Jeg melder meg gjerne på denne tråen :) Jeg er 44 år, 164 cm og veier 73 kg. Målet mitt er å gå ned 10 kg. Jeg er vel en ALT eller INGENTING person :D. trener kjempebra i perioder og ligger veldig godt i sofaen i de andre peroidene, starter OFTE på ny frisk.. og trøster meg med at jeg ikke har gitt opp ;)

 

Jeg liker å trene --- når jeg klarer å komme meg over dørstokk mila. Hofte og bekken sier stopp til jogging for tiden, men spinning er bra :) for ikke å snakke om alle timer som har danserytmer, eller litt kampsportaktige --- da får man virkelig ut litt energi :) Har også funnet ut at alt av duppeditter - pulsmåler, endomondo o.l ting som viser konkret hva jeg har gjort - er med på å motivere meg :)

Jeg er VELDIG glad i mat, og ser at porsjonene har en tendens til å vokse. Derfor her inne - er bare nødt til å holde et øye med hvor mye jeg putter inn i munnen :)

Nå er målet å holde fokus - planlegge måltider og KOMME meg over DØRSTOKKEN :) LYKKE TIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gromjenta

Så gøy at det var mange på denne tråden! Mandag etter jul er jo en flott dag å kjøre i gang på:) Hei alle sammen!

 

I dag veide jeg meg (har egentlig en uvane med å gjøre det litt for ofte, satser på at mandag er den offisielle dagen) Starta opp på 80 kilo i forrige uke,i dag viser det 79,3. (Men gud så sulten jeg er, og som jeg skuler på alt det gode mannen har kjøpt av godterier på halv pris...)

 

 

Fint hvis vi kan holde motet oppe på hverandre her:)Høres ut som en fin gjeng med vekselvis treningsgale og godteslaskende mennesker, haha. Selv er mine største svakheter middag og vin.

Dere, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Så gøy at det er så mange som har blitt med på dene tråden :) Velkommen med :)

 

Mandag er fin dag for veiing - og her viste vekta 81 kilo. Gått opp en kilo i julen - tenker det ikke er så ille tross alt.

 

Ikke noe godt å gå sulten da, Gromjenta - spesielt ikke når mannen din koser seg med godis. Da får du testet viljestyrken din ;)

 

Har laget supergod suppe i dag! Hadde en del grønnsaker i kjøleskapet som måtte brukes opp. Fant en ny oppskrift, og det ble den beste suppen jeg har laget noen gang :) Magert og mettende - nå står den i kjøleskapet så det blir nok suppe både til lunsj og kvelds i morgen.

 

Min store last er alt av ferske bakevarer (og ja...jeg er glad i å bake..) pluss alt av ost. Da er det som om skylappene kommer på, og jeg glemmer alt om kalorier og overvekt...

 

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hei!

Ser tråden er ganske ny, og AKTIV, så henger meg med så lenge det er greit! Jeg er 28 år, er 1.63cm og 82 kg.

 

Jeg har alltid vært veldig aktiv og spiser i bunn og grunn ganske sunt også. Mitt hovedproblem har vært stresshormoner og dårlig søvn, men nå har jeg funnet ut av veldig mye i løpet de siste årene både fysisk og psykinsk og satser på at det har gjort sitt til at jeg skal få vekta til å gå nedover.

 

Litt seint nå, men får gå meg en tur hvertfall ;) Støl etter treningen i går.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen med NLP :) Jo fler jo bedre!

 

Lykke til - håper at kroppen din vil være med på endringene! Så flink du var som kom deg ut i går kveld!

Blir tur på meg i dag med hunden vår i dag. Tåke og regn og skikkelig glatt her - så broddene må på :)

 

Ha en fin dag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...