Gå til innhold

10kg til sommeren (juli)


Anbefalte innlegg

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så flink du er!!!

 

Kan jeg spørre om hvilken meny du følger, hvor aktiv du er og hva spiser du? Jeg står FAST.

 

L1

 

Hei L1,

 

jeg har fra januar til mars liggi på 1500-1600kcal pr dag, men har i april gått ned til 1300kcal. Og merker at det hjalp for å komme seg nedover.

 

Jeg trener endel styrke nå + litt kondisjon på mølle, prøver 3 ganger i uka. Men har stillesittende jobb, så har vel ganske lavt aktivitetsnivå.

 

En vanlig dag for meg matmessig kan være:

Frokost: havregrøt

Mellommåltid: frukt

Lunsj: salat fra GR-menyene

Mellommåltid: knekkebrød

Middag: kylling/laks/kjøtt med mye grønnsaker og lite karbohydrader

Kvelds: Nutrilettshake/ bar / smoothie.

 

Glemmer mellommåltidene innimellom, og tar da et par mandler for å få inn litt kcal.

Jeg tror at det viktigste er å tenke langsiktig. Merker det er annerledes nå enn alle de andre gangene jeg har forsøkt å gå ned i vekt, da jeg ga opp om vekta ikke stupte nedover. Merker at jeg liker kroppen bedre med dette kostholdet, føler meg mindre blubbete og så går det sakte men sikkert nedover.

Om et år kommer vi til å være sååå glade for at vi ikke ga opp :)

 

Håper det løsner for deg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Tuva 76.

 

Jeg ligger på 1900 kacl som er anbefalt av GR etter mine mål.

Det er jo mye høyere enn deg...

 

Jeg prøvde en stund å gå ned litt på energitiltaket men da stagnerte det helt. Har jo gått ned 14-15 kg i 2014 og vil ned 10 til!

 

Trener også styrke, intervall, mølle og uteløping/rask gange. Hvert fall 3 dager i uken.

 

Må bare legge til at jeg merker at helse, pust, muskler og kropp har blitt bedre og bedre.

Vurderer kurs. Så jeg får litt ny input!

 

GOD HELG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Tuva 76.

 

Jeg ligger på 1900 kacl som er anbefalt av GR etter mine mål.

Det er jo mye høyere enn deg...

 

Jeg prøvde en stund å gå ned litt på energitiltaket men da stagnerte det helt. Har jo gått ned 14-15 kg i 2014 og vil ned 10 til!

 

Trener også styrke, intervall, mølle og uteløping/rask gange. Hvert fall 3 dager i uken.

 

Må bare legge til at jeg merker at helse, pust, muskler og kropp har blitt bedre og bedre.

Vurderer kurs. Så jeg får litt ny input!

 

GOD HELG

 

Så flink du har vært da! Da er det bare å ta tiden til hjelp og stå på videre, så forsvinner de siste ti også.

 

Jeg går ikke på kurs nå. Har gjort det tidligere, men ser nå at jeg var altfor hard mot meg selv og mot kurset i så måte, ville ha bedre resultater på kortere tid...

Nå¨som jeg har gått ned 7,5 kg på litt over 3 mnd, så virker det jo litt lite. Men bare at jeg veier 7,5 kilo mindre enn jeg gjorde til jul, så er jeg jo glad for det. Og får bare håpe at neste jul er det enda større forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER JEG IGJEN HER ALENE? :unsure:/>

 

L1: START 92,6 NÅ: 92,3 TAP:0,2 MÅL: 82,6 GJENSTÅR: 9,7

 

Ikke gjør jeg det så bra heller, men jeg jobber mot ukens mål hver uke!

 

Nå har det endelig gått litt nedover, men bare litt. Kommer ikke under 90!!

 

 

Jeg sliter, kanskje alle sliter litt. Noen går fort ned, alltid i begynnelsen. Så stagnerer det neo. Tok meg 20 år å få alle disse ekstra kiloene. Gir meg tid til å gå de ned. Uansett er jeg sunnere og sprekere enn da jeg startet januar 2014.

Nå skal jeg være litt ekstra streng i helgen. Det har vært mange utskeielser (men det er også viktig).

 

Stå på, vi vet det funker! God helg, L1

post-38219-0-53807500-1429854274_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her jeg og.

veiedag igår, ned 0,3kg. Ny vekt 87,5.

Går veldig sakte... ser de siste mnd at jeg går ned litt over en kilo pr MND... burde jo vært pr uke egentlig.

 

Nå reiser jeg til syden en uke, og er spent på hvordan det skal gå.

Jeg er jo fornøyd med at jeg er 8 kilo mindre enn jeg var til nyttår, men jeg føler meg ikke fornøyd og er litt irritert at jeg ikke har vært flinkere.

Dessuten merker jeg at 4 mnd med null overspising og lite smeller, gjør at jeg nesten higer etter å trøkke alt jeg kan finne av mat i meg... det gir seg liksom ikke.

Vanskelig å være flink så lenge, men det er jo det som må til for å få endret på disse uvanene.

 

Nytt mål er 85 kilo innen 1 juni og 80 kilo innen 1 september.

Det betyr 2,5 kilo i mai... skjønner nesten ikke hvordan det skal gå når jeg syns jeg er flink hele tiden, trener mye og holder meg ihvertfall ganske bra til kostholdsplanen...

:huh:

 

Det er så frustrerende å stå stille. Jeg sto nesten en mnd rett over 90 før det endelig slapp, og da var jeg så glad jeg ikke hadde gitt meg.

Så det er å tenke langsiktig, og tenke at det går bra. Og du kommer til å være glad du ikke ga deg! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...