Gå til innhold

Dame 46 år søker venner som skal ned i vekt


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er en dame på 46 år som ønsker å bli kjent med andre som skal ned i vekt. Jeg har selv holdt på i ca 1,5 år og hadde gått ned 22kg, men har gått opp 7,5kg av disse. Jeg begynner på nytt nettkurs i neste uke.

 

Jeg kan reglene men trenger motivasjon og forpliktelser.

 

Motivasjon utenom målet i seg selv; positivt snakk, være heia gjeng, dele hva som helst som fungerer for deg.

 

Forpliktelser; skrive i denne tråden minst en gang i uken, gi beskjed dersom noe hindrer det, tørre å si ifra selv om det går feil en uke, holde liv i tråden til september 2015, evt lenger dersom det er behov. Om vi blir en liten gruppe og dette fungerer fortsette tråden gjennom å opprette en lukket gruppe på Facebook hvor vi følger hverandre videre, da blir vi bedre kjent og det er letter å etterlyse hverandre om noen ikke gir lyd fra seg (min erfaring med trådene her er at de dør ut etterhvert og folk blir bare borte)

 

Venner - ja helt klart, her har vi et felles mål som vi arbeider mot og sammen, og deretter skal vi vel fortsette videre med den nye kampen som blir å holde målet :)

 

Litt mer om meg; gift, to barn, jobber med tall, liker å trene Step, Aerobic, har så vidt begynt å jogge, liker å strikke og har begynt med lappesøm. Jeg liker å gå tur i skogen, men gjør det alt for sjeldent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Gressenka

Hei dame 46

Jeg er på din alder, gift, barn, stillestående jobb og har ca 10 kg for mye. Tror jeg veier 77-79 kg, skal veie meg på fredag. Er en evig jojoslanker, og er den typen som plutselig bare forsvinner fra forumet når motivasjon blir borte😅 det går alt mellom 2 uker og 5 måneder...

 

Målet er å gå ned i vekt og bli der og å komme meg i trening igjen. Turgåing og trene styrke hjemme. Holde på motivasjonen til å leve sunt og tenke over hva jeg spiser også når jeg har nådd ønsket vekt. Jeg spiser all mat jeg vil, men med måte. Jeg skal ikke spise godis(sjokolade, chips, smågodt, brus) før skoleferien starter. Kaker(bursdag, helg, 17.mai....)og nøtter er lov, i greie mengder da. Jeg skal ikke gå kurs.

 

Jeg er den typen som ikke liker å innrømme at vekta går opp og at jeg er på tur inn i den samme fella som jeg har gått i mange ganger.

 

På tide å komme bort fra jojoslankinga, og hva er vel bedre enn å forplikte seg til noen. Jeg er til å stole på, så når jeg sier at jeg forplikter meg frem til september og kanskje lenge så mener jeg det😊😄

 

Så fantastisk å ha gått ned 22 kg, det står det respekt av. Ny garderobe og bedre fysisk form?😊 Hva skjedde når du begynte å gå opp vekt igjen? Jeg liker forpliktelsen i det opplegget du har skissert 😊

 

Håper flere følger på😊

Hilsen gressenka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gressenka

 

Så hyggelig at du vil slå følge med meg :)

Jeg har vært 4 dager på hyttetur uten nett tilgang, så jeg så først svaret ditt i dag.

 

Jeg spiser også all mat jeg vil, men med forbehold etter kcal innhold. Jeg har ikke hatt noen regel om at jeg ikke skal spise smågodt, sjokolade ol under vektnedgangsperioden, men mengden er begrenset (eks 48g firkløver - min favoritt - en dag i uken).

 

Jeg har litt ny garderobe men i tillegg har jeg hatt noen klær som har vært kjøpt med tanken "en dag så passer det", nå passer faktisk noe av det, samtidig vil jeg ikke kjøpe for mye for planen er å gå ned mere. Formen min tror jeg ikke har endret seg så veldig mye, fordi jeg trente jevnlig også før vektnedgangen, men jeg merker STOR forskjell på at det er lettere å trene med mindre vekt :)

 

Hvorfor har jeg begynt å gå opp i vekt igjen - det tror jeg er flere grunner til som inntreffer samtidig, men de viktigste tror jeg er;

 

1.Først jeg har holdt på i vektreduksjonsperioden en god stund og blir lei av alltid si nei eller bare en liten bit (da tenker jeg spesielt på sjokolade, smågodt ol)

2. Jeg får ikke de samme resultatene når jeg har holdt på lenge som når man er "ny" - vektredusjonen går saktere og saktere og jeg blir mere utålmodig (selv om jeg vet inderlig godt at det tar tid)

3. Ferier - ferier er klart min største utfordring, da kommer jeg ut av rutinen (som er alfa omega for meg, som jeg nå har lært meg basert på erfaring) jeg kan slite i alt fra to dager til flere måneder med å finne tilbake til de gode rutinene etter en ferie (sommerferien er aller værst :P )

 

Tidligere trodde jeg at bare jeg holdt på lenge nok med gode vaner, ville de gode rutinene feste seg så godt at jeg ikke trenger å tenke på de lenger. Jeg har også trodd at "lystene" på snop ville bli mere eller mindre borte etter hvert. Vel for min del stemmer dette ikke i det hele tatt. Jeg har innsett at dersom jeg ønsker meg en slank kropp (og det har jeg ønsket meg leeeeeenge) må jeg for all fremtid holde fokus og være bevisst mine valg i matveien.

 

Jeg har veie/rapport (nettkurset) dag på onsdager, men jeg kan tilpasse meg om vi skal basere oss på felles veiedag.

 

Vi har et felles mål - jeg gleder meg til å brette opp ermene og ta fatt på veien sammen med deg :D

 

Og gjerne noen flere om noen har lyst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg kan gjerne slenge meg med her. :P

Jeg er 46 år gift med barn og 2 nydelige barnebarn. Sliter med Lupus og har pga kortison gått opp over 20 kg. har hittil gått ned 14 av disse men planen er å gå ned 15-17 kg til . mål er en plass mellom 68-72 kg.

har sittestillende jobb men prøver å trene styrke 2 ganger i uken samt gå turer 2-3 ganger. varierer litt etter formen hvor godt dette går.

 

Min største utfordring er å spise nok mat i helgene samt redusere litt i helgene og da er det gjerne vin og potetgull som er synderen

heldigvis er jeg ikke så glad i søtt så det er ikke noe problem., spiser en sjokoladebit og er fornøyd med det.MEN potetgull bør jeg bare la være å ta den første biten av ..for der bare stapper jeg innpå. setter fram bare en liten skål og den fylles ikke på igjen. kanskje 1/3 av en liten pose

 

nå har jeg veiedag både onsdag(pga slankekrigenpå motivasjontråden) og fredager som er min vanlige. jeg kan derfor legge inn vekt her på onsdager.

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag starter jeg på nytt nett kurs og vekta viser 79,5kg.

 

Så flott at du vil være med Bht. Jeg ser du har gode innarbeidede rutiner både når det gjelder mat og trening og du er på god vei mot målet ditt! Jeg er sikker på at de aller fleste kjenner seg igjen når det gjelder potetgull og vin eller med lignende matvarer ;) Den utfordringen tar vi fremover sammen :D

 

Jeg gleder meg til å ta fatt på uken som kommer, hodet er positivt og motivasjonen er på plass.

 

I uken som kommer har jeg tenkt å ikke spise noen form for snop, dvs ikke noe potetgull, smågodt, sjokolade, vin el, bare for å kjenne litt på hvordan det er. Neste uke skal jeg ha mine tilmålte sjokoladekalorier igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for fine ord. :)

vekt denne uken var 87.4 og det var opp fra forrige uke men jeg får mensen til helgen og da får jeg mye vann i kroppen så satser på neste uke blir bedre.

siden jeg har hatt lungebetennelse så har det ikke vært noe trim hittil etter påske kun 1 gå tur på 5 km. gikk med en ap som kom med oppmuntringer og hvor fort jeg gikk underveis så skal teste samme rute og sammenligne. ( det var veldig artig og motiverende for å holde farten oppe)

 

helgen blir litt rar ..først blir det oslotur fredag til lørdag og så rett på selskap når jeg kommer hjem. det positive er at det blir ikke noe potetgull og ikke så store utskeielser på fredagen iallefall . blir nok litt vin på lørdagen men det får jeg ta med.

 

lykke til ChristineH dette klarer du nok lett. det viktigste er å ha med seg hodet først. mye lettere når man har bestemt seg og ha tenkt ut hva man skal drikke og evnt spise på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

siden jeg har hatt lungebetennelse så har det ikke vært noe trim hittil etter påske kun 1 gå tur på 5 km. gikk med en ap som kom med oppmuntringer og hvor fort jeg gikk underveis så skal teste samme rute og sammenligne. ( det var veldig artig og motiverende for å holde farten oppe)

 

Lungebetennelse er tøft, godt det er over nå.

Det høres skikkelig lurt ut med en sånn ap og klart det motiverer når du kan måle deg selv mot forrige tur :)

Selv bruker jeg en klokke som forteller meg hvor lang jeg har gått/løpt, gjennomsnittsfart og hvor mange kalorier jeg har forbrent, jeg bare MÅ ha på meg klokka (+ puls belte) når jeg trener, for som du sier det er artig og se på resultatet etterpå.

 

helgen blir litt rar ..først blir det oslotur fredag til lørdag og så rett på selskap når jeg kommer hjem. det positive er at det blir ikke noe potetgull og ikke så store utskeielser på fredagen iallefall . blir nok litt vin på lørdagen men det får jeg ta med.

 

 

Høre ut som du skal ut på en hyggelig tur, og med noen fristelser på veien ;) siden du har gjort deg noen tanker om turen og hva som skal spises/drikkes i forkant kommer dette til å gå fint :D Du må kose deg og ha en flott tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Til lykke med oppstartet kurs Christine😊

 

Ser du kutter godis en ukes tid, det kan være lurt for å dempe noe av søtsuget, hvis du har det da😊 jeg er stort sett kvitt søtsuget nå, men har lyst på alt mulig av mat istede😅

 

Jeg kjenner meg igjen i det du sier om at det er vanskelig å endre livsstilen, jeg har og vært flink over tid, men ferier, og at jeg blir lei av å være sunn ødelegger ofte. Sånn som etter jul både i forfjor og i fjor, jeg har spist på meg mange kilo uten å klare å stanse. Helt sykt, jeg følte meg så fin og vel med meg selv, og så spiser jeg bort den gode følelsen, klarer ikke stoppe. Håper jeg har den rette motivasjonen nå, den som får meg til å holde på over tid😊

 

I dag har jeg gått tur i regnvær, dørstokkmila blir lavere for hver dag😊

 

Jeg har gått ned 1,2 kg denne uken, vekta viste 76,2 i dag og jeg var 6cm mindre😊

 

Jeg satser på smoothie til kos, og ellers sette pris på en god kopp kaffe eller te til kos😄😊

 

Hvor mye tenker du å gå ned? Jeg føler meg vel når jeg er mellom 65-70, er 170 høy😊

 

God fredag😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er helgen overstått. det ble en helg med litt feil mat men mest pga mye salt mat Dette gjør at jeg har veldig mye vann i kroppen i dag og med dertil vonde ledd. bør virkelig holde meg unna salt.

ellers var det en trivelig helg.

jeg og datteran var en gårunde i Oslo og oppdaget et "ukjent# kunstverk som bestod av massse små mennesker i div høyder. og så var vi innom nasjonalgalleriet. ble en kulturell dag med mye gåing - 4,5 km fredagen og 8 km tilsammen på lørdagen - 4 km gåtur på søndagen

tror ikke helgen ble så feil tilslutt bare jeg får kvittet meg med noe vann B)

 

så bra Gressenka. du er på rett vei når du ser at dørstokken blir lavere og lavere :D kjempefin vektnedgang med 1,2 kg

 

jeg er 168 høy og tenker å ligge mellom 68-73 kg en plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg vil gjerne være med. Dame på 51. Mann, 4 barn og 4 barnebarn :) veide 89,1 for en uke siden :( har vært med på to kurs uten den store forandringen. Sliter med lavt stoffskifte. Nå har jeg virkelig bestemt meg. Skal i første omgang ned 10 kg. Etter dette 10 nye :) har en datter som skal hjelpe meg og følge opp måling og veiing. Inne på stamina to ganger i uka. Har fått fiska sykkelen og har starta med å sykkel også. Jeg tenker det er viktig å måle med målbånd for da servi resultat. Dette er ikke lett alene, men om vi støyer hverandre blir det sååå mye lettere. Stå på :) jenter. Dette skal vi klare :) på søndag var vekta 87,6 juhuuuu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

da er helgen overstått. det ble en helg med litt feil mat men mest pga mye salt mat Dette gjør at jeg har veldig mye vann i kroppen i dag og med dertil vonde ledd. bør virkelig holde meg unna salt.

ellers var det en trivelig helg.

jeg og datteran var en gårunde i Oslo og oppdaget et "ukjent# kunstverk som bestod av massse små mennesker i div høyder. og så var vi innom nasjonalgalleriet. ble en kulturell dag med mye gåing - 4,5 km fredagen og 8 km tilsammen på lørdagen - 4 km gåtur på søndagen

tror ikke helgen ble så feil tilslutt bare jeg får kvittet meg med noe vann B)/>

 

så bra Gressenka. du er på rett vei når du ser at dørstokken blir lavere og lavere :D/> kjempefin vektnedgang med 1,2 kg

 

jeg er 168 høy og tenker å ligge mellom 68-73 kg en plass

 

 

Det er ikke lett å spise rett når man ikke er hjemme hos seg selv nei😠men du fikk jo forbrent mye på all gåingen😊 jeg samler mer og mer vann ettersom jeg blir eldre, i perioder når jeg spiser altfor feil så får jeg merker etter smykker og klær. Ser ikke pent ut, hovner i ansiktet også. Det burde være motivasjon nok til å hoppe over feil mat, men nei...😅😅

Da skal vi jo til et lignende vektmål også, og etterhvert på stabilisering, håper vi alle holder ut😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Hei. Jeg vil gjerne være med. Dame på 51. Mann, 4 barn og 4 barnebarn :)/> veide 89,1 for en uke siden :(/> har vært med på to kurs uten den store forandringen. Sliter med lavt stoffskifte. Nå har jeg virkelig bestemt meg. Skal i første omgang ned 10 kg. Etter dette 10 nye :)/> har en datter som skal hjelpe meg og følge opp måling og veiing. Inne på stamina to ganger i uka. Har fått fiska sykkelen og har starta med å sykkel også. Jeg tenker det er viktig å måle med målbånd for da servi resultat. Dette er ikke lett alene, men om vi støyer hverandre blir det sååå mye lettere. Stå på :)/> jenter. Dette skal vi klare :)/> på søndag var vekta 87,6 juhuuuu

Gratulerer med 1,5 kg ned, det motiverer😊og så aktiv du er med trening, da forsvinner cm😊ðŸ‘ðŸ‘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helgen over og uken godt påbegynt.

Vekta viser 1kg ned og jeg er godt fornøyd :D

 

Blammy - velkommen!

Jeg forstår godt at du sier juhuuu over ukens vektap, -1,5kg gratulerer!

Jeg ser du har tatt grep over hverdagen og så bra at du får hjelp av datteren din da kommer nok resultatene :)

Trening på Stamina og sykling, det inspirerer, jeg må se å få sykkelen min ut, jeg tror jeg brukte den en gang i fjor :o

 

Gressenka - så flott resultat -1,2kg gratulerer!

Så flink du er som til og med går tur i regnevær, det viser vilje.

Det høres godt ut med Smoothie til kos. Du må gjerne dele hvordan du lager den. Selv er jeg et vane menneske når det gjelder mat og jeg vil gjerne prøve noe nytt (det gjelder kanskje flere her inne).

Det med motivasjon over tid mener jeg er det som virkelig er vanskelig. Det er derfor det er så bra å snakke med andre (her i tråden) som har holdt på en stund og som kjenner/er klar over motivasjonsutfordringen som ligger foran oss. Jeg tror det er her at possitivt selsnakk og heiing på hverandre og at vi holder liv i tråden, forplikter oss til hverandre vil føre oss frem til målet :D

Når det gjelder vekt målet mitt er det 60kg, jeg er 165 høy. Det vil si at jeg skal ned 18,5kg. Jeg har i alle år ønsket å komme meg ned til 60kg, urealistisk, jeg tror ikke det, men jeg er innstilt på å endre målet om det blir for vanskelig, men først vil jeg prøve og kjenne på den vekta ;)

 

Bht - så flink du har vært til å gå turer!

Det med mye vann i kroppen er ikke noe godt, det føles litt sånn uggent ut. Jeg kjenner det på klokka og gifteringen når jeg har mye vann i kroppen. Det minner meg om at for over et år siden måte jeg bruke såpe for å få av meg gifteringen. Ikke nå lenger, mange goder som kommer med vektap :)

 

På lørdag tok jeg året første joggetur og det i skogen. Det ble 5,5km uten stans og gåing. Jeg er veldig fornøyd, men det er ikke lår musklene mine, du så støl jeg har vært de siste dagene.

I morgen har jeg tenkt å henge meg på en jogge/løppegruppe som er et lavterskel tilbud for vanlig folk/sofaslitere, ingen løpefantomer der. Jeg var med i fjor også og da ble rekorden 7,5km uten gåing, målet er å slå det i år. Jeg har ingen lang joggehistorikk bak meg, startet som fersking i fjor, opphold i vinter men jeg har veldig lyst til å prøve meg igjen nå som snøen er borte.

 

Da er vi klar for ny uke med nye muligheter.

Jeg har troen på dere alle, vi skal komme til mål sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her ble det ned 200 gram- 87.2 kg og fortsatt mye vann i kroppen men hadde en lureveiing på mandagen og da var jeg opp i 90.1 så det går no rett vei da. må bare være flink med kosten og det å drikke myye vann så blir det vell .

 

så bra nedgang ChristineH 1 kg er mye :D og så artig med den joggegruppen. der har du noe å utfordre deg på. men jeg synes du var flink som fikk til 5,5 km også :)

jeg har store problemer med å jogge. tror det er psykisk for jeg blir utslitt og får pusteproblemer nesten før jeg starter.. ;)

men jeg prøver og prøver. neste gang skal jeg prøve å gå en km først og så jogge derfra for ser når jeg går så øker farten etter 1 km . må kanskje varme opp kroppen ordentlig først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

1 kg ned Christine, grattis, det er jo hærlig🎉

Ned 18,5 kg er realistisk hvis du klarer å holde på motivasjonen over tid, så her er det bare å heie hverandre fremí ½í±í ½í±

Så flott at du er kommet i gang med jogging, og over en halv mil uten stans er imponerendeí ½í±í ½í±í ½í±

 

Jeg lager smoothie av frosne jordbær, blåbær eller bringebær. Så har jeg oppi litt biola, gjerne med med samme smak som bærene jeg bruker men kan godt blande forskjellige smaker, deretter litt naturell yoghurt og litt eple eller appelsinjuice. Ikke for mye juice og yoghurt naturell hvis du ikke liker syrlig smak. Jeg liker den litt syrlig, og så tykk at jeg spiser den med skje😊 og så prøver jeg å spise den saaaaaaaakte så kosen varer lenge😅😅

 

 

 

Selv kjenner jeg at motivasjonen er på topp og søtsuget er ganske fraværende. Har enda litt sånn at jeg vil luske litt rundt i skapene på ettermiddag/kveldstid men da er det gjerne mat jeg er ute etter😂

Kokt vann med sitron synes jeg er godt, det skal visst også gi en litt rensende effekt, spesielt på tom mage. Jeg tar gjerne det når jeg hungrer etter noe å spise😊

 

Ellers vurderer jeg å begynne med 10 min styrketrening 5-7 dager i uka. Blir det i dag? Vi får se😄😄

 

Ønsker dere en flott onsdag😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Christine

 

Jeg vil gjerne være med! Har oppsøkt forumet igjen i dag, jeg har visst en gammel tråd fra fem år tilbake her også. Jeg er 47 år, har gått ned litt over ti kilo i vinter/vår og er frustrert over at det nå har stoppet opp. Veier nå 89,5 kg og vil gjerne ned til 75. Vet ikke annen råd enn å fortsette som jeg har gjort, så får vi håpe det løsner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SelmaP - velkommen!

Så flink du har vært, litt over 10kg ned merkes nok godt :D

Vi er jo så forskjellige, men min erfaring er at vekttapet går tregere og tregere når du har tatt av en del. Så er det noe som heter at du trenger mindre kalorier jo lettere du blir. Det er min taktikk nå og spise litt færre kalorier enn det jeg gjorde for noen måneder siden. I den perioden jeg har holdt på med vektnedgang har jeg spist ca 1600 kalorier, nå har jeg som mål å spise mellom 1200-1400 kalorier. Siden du har gått ned en del kan det være noe å tenke på for deg også?

 

Gressenka - takk for pene ord, og ja jeg er veldig stolt over 5,5 km jogging. Nå har jeg trent step og aerobic gjennom hele året, så jeg er ikke i helt elendig form, men det viktigste er nok at det er mindre å dra på ;)

Den smoothien høres nydelig ut, den skal jeg teste i helgen. Jeg har blåbær i fryseren fra ifjor fint å få brukt litt av dem. Kokt vann med sitron, må jo bare prøve det også. Jeg har litt av de samme tendensene som deg at jeg har lyst på mere mat så hjelper sitronvann er det toppers. Ellers er min erfaring at dette med lyst på mere mat er noe som tidvis kan være veldig slitsomt og litt stressende men at det er noe som går over om jeg bare jeg "holder ut". Er det sånn for deg også? Men motivasjonen din er på topp og søtsuget er fraværende da tenker jeg at dette håndterer du i godt i nåværende fase :D

5-7 dager med styrketrening, gærne flinke deg. Må si jeg er litt misunnelig. Jeg har sånn halvhjertet prøvd i 1,5år og er ikke i nærheten. Siden du skal, så skal søren meg jeg også, men jeg prøver først 3 dager i uken :P

 

Bht - 200 er flott! Litt her og litt der blir kiloer det!

Vann og rett mat og/eller rett mengde gir resultater. Da jeg startet med vektnedganperioden for 1,5 år siden veide jeg alt jeg spiste og jeg gikk ned jevnt og trutt. Etterhvert har mat veiingen sklidd ut, nå har jeg fokus på det igjen, for det er lett at "øyemål" kan bli litt mye, særlig synes jeg det gjelder ost, brød, ris, pasta og poteter.

Dette med jogging er jeg ikke så veldig erfaren med. Som deg har jeg prøvd diverse ganger i løpet av mine leveår. Det har alltid endt med mye pesing, vondt og ingen gjentagelse. Nå er jeg lettere det hjelper helt klart, jeg jogger mye roligere enn når jeg prøvd tidligere, jeg har ikke som mål å holde tritt med de andre men og fullføre runden. Jeg har bare fjorårets erfaring å uttale meg på, men de første ukene, da gikk og jogger jeg litt om hverandre, etterhvert greide jeg å jogge hele runden og da greide jeg også å holde følge med løpegruppen. Denne erfaringen har gjort at jeg vet jeg kan og jeg opplever ikke jogging som umenneskelig lenger, det er faktisk ikke så galt ;) og ja, oppvarming er viktig må gjøre kroppen klar for hardere arbeid, jeg går 10-15 min før jeg begynner joggerunden, og jeg går ca 5 minutter etterpå også. Lykke til med din runde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SelmaP - velkommen!

Så flink du har vært, litt over 10kg ned merkes nok godt :D/>

Vi er jo så forskjellige, men min erfaring er at vekttapet går tregere og tregere når du har tatt av en del. Så er det noe som heter at du trenger mindre kalorier jo lettere du blir. Det er min taktikk nå og spise litt færre kalorier enn det jeg gjorde for noen måneder siden. I den perioden jeg har holdt på med vektnedgang har jeg spist ca 1600 kalorier, nå har jeg som mål å spise mellom 1200-1400 kalorier. Siden du har gått ned en del kan det være noe å tenke på for deg også?

Takk! Jeg har følt meg kjempeflink i vinter, men nå som nedgangen har stoppet litt opp kjenner jeg meg like tjukk som før... Hjernen er merkelig!

 

Ja, det spørs vel om jeg ikke må enda lenger ned i energiinntak. Jeg prøver meg med en fastedag i dag. Det er noe jeg gjør fra tid til annen, litt sånn 5:2 eller 6:1, det passer meg greit egentlig. Tror det er enklere for meg med 1400 kcal fem dager i uka og to med 500 kcal, enn 1100 kcal hver dag, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

God ettermiddag damer������ dagen motivasjonstips fra meg������

 

Jeg sto opp 20 min tidligere enn vanlig, hadde lagt klar treningsklær, matte og vekter i går kveld. Trente 15 minutter. Kokte vann som var passe avkjølt til jeg hadde tatt morgendusjen, putta sitron oppi og hev innpå.

 

Dette tar alltså ikke lang tid. Vann med sitron på tom mage skal gi en rensende effekt, trening på tom mage skal visst gå rett på fettforbrenning. Var jo ikke lange økta, men starter forbrenningen ihvertfall ������Jeg blir motivert til å ta riktige valg rundt mat og trim resten av dagen når jeg har starta dagen på en sunn måte.

 

Matte kan erstattes med et pledd, vekter kan erstattes med halvlitersflasker med vann������

 

Gode tips til å få mest mulig ut av kort trening fås på youtube, 20 minutters programmet "thirty day shred".

Jeg gikk gjennom det treningsopplegget for etpar år siden, det hjelper på kondis og cm forsvinner fortere.

Jeg er mere et turmenneske, men har plukket ut de øvelsene jeg og kroppen min fixet best. Og vet jo at 10-15 min kan jeg klare å finne tid til 5-7 dager i uken.

 

Christine, så flott at du hiver deg med, øvelser for rumpe, midje, lår og armer er bra for at cm skal forsvinne fortere. Og så strammes man opp etterhvert som man går ned i vekt������

 

Kanskje noe for flere?

 

Her er det en masse forbrente kalorier på husarbeid, gørr kjedelig, men ikke så vondt at det ikke er godt for noe������

 

Ha en fin torsdag������

 

Ned 0,6 kg og inn 3cm denne uken, litt mindre enn forventet. Blir sikkert bedre resultat neste uke😊

God helg 😊

Endret av Gressenka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som gjennomfører styrketrening hjemme, Gressenka, det får ikke jeg til. Gjelds husarbeid?! ;-)

 

Jeg har hatt en pangstart min første uke her inne, ned to kilo til 87,5. Nå skal det sies at vekta stod nesten stille de to ukene før det igjen, så vi kan nok si to kilo på tre uker. Men jeg er lykkelig og klar for neste etappe. Dersom målet mitt er 75 kg, så er jeg faktisk nøyaktig halvveis i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen er overstått og jeg har både jogget og plantet ut alle Georginer.

Det ble litt for mye mat på søndag og litt for mye godt på lørdag. Det vil nok straffe seg til onsdag, men jeg fortsetter videre ved godt mot :D

 

Gressenka - du er bare kjempeflink, flott resultat!

Jeg kan bekrefte at Smoothie er godt! Sitronvannet har jeg ikke fått prøvd enda :P

Mine styrkeøvelser blir bare noen enkle øvelser som består av armhevinger, litt på mave, rumpe og ben. Armhevingene er ikke noe å skryte av men jeg har som mål å få til 10 strake (ingen knær i gulvet) etterhvert. Jeg har hørt om "thirty day shred" men ikke prøvd det, jeg skal bort i helgen men uken derpå burde det vært mulig å se litt nærmere på Youtube.

 

SelmaP - wow hvilket resultat, kjenner jeg nesten blir litt misunnelig ;) og så fantastisk å være halveis til målet!

Husarbeid må gjelde, det kan jo være svært krevende det da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Så flink du er som gjennomfører styrketrening hjemme, Gressenka, det får ikke jeg til. Gjelds husarbeid?! ;-)

 

Jeg har hatt en pangstart min første uke her inne, ned to kilo til 87,5. Nå skal det sies at vekta stod nesten stille de to ukene før det igjen, så vi kan nok si to kilo på tre uker. Men jeg er lykkelig og klar for neste etappe. Dersom målet mitt er 75 kg, så er jeg faktisk nøyaktig halvveis i dag.

 

Husarbeid gjelder, du får ta ekstra hardt i vaskekosten😂

Så deilig å gå ned to kilo i full fart når det har stått stille så lenge, det gir motivasjon til å forsette selv om det går trått👌ðŸ‘

Tenk, halvveis, du har vært flink, nå er det bare resten igjen 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Helgen har gått usedvanlig bra, få kalorier og masse aktivitet😊 i dag har jeg trent mine 15 min styrke og gått 1,5 t rask gange😊

 

Christine, så flott at du er i gang med styrke. All aktivitet hjelper, det er viktig å gjøre noe man mestrer og liker💪👌 så kan en avansere etterhvert 😊 jobbing i hagen er også fysisk aktivitet, så kanskje er det ikke så ille at du spiste litt ekstra😊

 

 

Nå er det velfortjent sofasliting her😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at man må gjøre noe man trives med. Jeg går lange turer og jogger, og det er (nesten..) bare lystbetont. Kunne helt sikkert trent "bedre" på andre måter, men den mest effektive treninga er faktisk den man får gjennført!

 

Klarte meg på under 600 kcal i går, kombinert med 8 km tur gir jeg det godkjent som fastedag. Til gjengjeld er jeg veldig sulten i dag og har spist en deilig (men sunn!) gigafrokost, så nå blir det ikke mere mat før middag.

 

Innser at jeg ikke er en GR-er, jeg spiser heller to store måltider enn mange mindre, jeg dropper brødet og har smør på brokkolien... Kosemerker opererer jeg ikke med, jeg baker heller kosen inn i måltidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det ble en grei helg. vi var på hytta og sånn matmessig var det ikke noen store utfordringer og litt alkohol men ikke de største mengdene. i tilegg så ble det ganske mye rydding og vasking etter påska. 2 maskiner bare med håndkler ..sånn blir det når man er mange samlet :rolleyes:

i tilegg så syklet vi rundt fjellet som er en tur på 1 mil og så 6 km litt senere på kvelden. det ble 3 km i motvind og hjem 3 km i motvind( mått jo seff snu vindrettningen også ) og plaskregn

 

styrketrening på mandagen . tror jeg skal prøve meg på en jogge(gå) tur i morgen. og på torsdagen drar vi til Gdansk så regner med det blir endel gåing der da.

 

SelmaP fint du har funnet noe som passer deg , jeg kunne ikke hatt bare få måltider så en fastedag hadde ikke passet meg. :P

 

ellers er det noen flinke damer her- trening av ulike slag og hagearbeid og godt humør

ha en flott dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...