Gå til innhold

Bestemor skal bli sprekere


Anbefalte innlegg

Bestemor, 65 år og nok en gang skal de samme kiloene av.

Er det mulig? Ja det er som 2 verdener. Ene hvor hjernen ikke forstår at det som går inn av feil mat, legger seg på som ekstra kilo.

Andre verden har jeg kommet i idag og det skal gå fint å komme nedover, bli sprekere og glede seg over at det blir sol og sommer snart.

Startet nettkurs idag

Vekt 101.0

Mål er å bli ca 80kg.

 

Vil noen henge seg på her. Veiedag torsdag men er fleksibel.

Sammen er vi sterkere????????og å vite at noen faktisk venter på mitt innlegg motiverer meg og kanskje deg.????

 

Velkommen på tråden????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa - det vil denne bestemora også :D/>

 

Jeg er 65 - til sommeren i alle fall - og har så lyst å gå denne sommeren i møte med litt mindre kilo enn i dag.

 

Jeg har også to modus. Enten slanker jeg meg ikke - da spiser jeg utkritisk, kan man si. Eller så slanker jeg meg - og da er jeg altfor fokusert på det. Nå prøver jeg meg på en mellomting :P/>

 

Jeg veier meg på mandager. På treningsfronten er det trimturer som funker for meg. Har prøvd treningsstudio - der ender jeg opp som støttemedlem ganske raskt.

Startet på yoga forresten. Et kurs på tre uker med 2 treninger pr. uke. Vet ikke helt om det er det rette - men skal gi det en tjangs :)/>

 

Jeg veier 87,8 - og har ligget å vaket rundt der leeenge.

Nå vil jeg ned.

 

Har min egen tråd i ned 10 - 20 - mest for å prøve å holde fokus. Blir gjerne med på din tråd.

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg. Så kjekt at vi er 2 og like gamle.

Jeg har også holdt meg på dette nivå I flere år.

Jeg vil nedover og vet at kurs virker.

2.dag har også gått greit til tross for at jeg skal kun ha 1400 kalorier. Det blir en utfordring. Kanskje er det nettopp det jeg trenger. Nå må jeg planlegge mer for å få alle måltidene.

Jeg har tredemølle hjemme og er ganske flink å bruke den. Men jeg GÅR og trener på å gå fortere etterhvert. Har ei spennende bok som jeg legger over displayet og da ser jeg ikke minuttene. Der er jeg veldig utålmodig,jeg fikser ikke å bare se på minuttene som snegler seg avsted. Men nå er det ny giv. Det går mot vår og nå skal jeg ned på trimsykkel en stund.(tar med meg boka)

Var litt vanskelig idag å vite hvordan jeg skulle beregne middagen. Hjemmelaget ertesuppe på svineknoke. Måtte spise den opp for jeg kokte den før kurset startet. Hadde bare ei kvart potet og skrev ca.400kal. Håper det er så noenlunde.

 

Må planlegge lørdag og søndagsmiddag. Finner sikkert noe spennende I boka.

God helg til alle som jobber med det samme som meg????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg. Så kjekt at vi er 2 og like gamle.

Jeg har også holdt meg på dette nivå I flere år.

Jeg vil nedover og vet at kurs virker.

2.dag har også gått greit til tross for at jeg skal kun ha 1400 kalorier. Det blir en utfordring. Kanskje er det nettopp det jeg trenger. Nå må jeg planlegge mer for å få alle måltidene.

Jeg har tredemølle hjemme og er ganske flink å bruke den. Men jeg GÅR og trener på å gå fortere etterhvert. Har ei spennende bok som jeg legger over displayet og da ser jeg ikke minuttene. Der er jeg veldig utålmodig,jeg fikser ikke å bare se på minuttene som snegler seg avsted. Men nå er det ny giv. Det går mot vår og nå skal jeg ned på trimsykkel en stund.(tar med meg boka)

Var litt vanskelig idag å vite hvordan jeg skulle beregne middagen. Hjemmelaget ertesuppe på svineknoke. Måtte spise den opp for jeg kokte den før kurset startet. Hadde bare ei kvart potet og skrev ca.400kal. Håper det er så noenlunde.

 

Må planlegge lørdag og søndagsmiddag. Finner sikkert noe spennende I boka.

God helg til alle som jobber med det samme som meg

Juhu20 min trimsykkel gjennomført

Endret av mia-53
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemor, 65 år og nok en gang skal de samme kiloene av.

Er det mulig? Ja det er som 2 verdener. Ene hvor hjernen ikke forstår at det som går inn av feil mat, legger seg på som ekstra kilo.

Andre verden har jeg kommet i idag og det skal gå fint å komme nedover, bli sprekere og glede seg over at det blir sol og sommer snart.

Startet nettkurs idag

Vekt 101.0

Mål er å bli ca 80kg.

 

Vil noen henge seg på her. Veiedag torsdag men er fleksibel.

Sammen er vi sterkere????????og å vite at noen faktisk venter på mitt innlegg motiverer meg og kanskje deg.????

 

Velkommen på tråden????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen på en lørdag☺️

 

Gikk ganske greit i går - tross fredag

Spiste reker - uten maiones - og minimalt med brød. Men det ble eit glass hjemmebrygga øl til.

Og så tok vi oss en tur ut - jazz og nok et par øl☺️

Men vi spaserte begge veier - det blir 2x4 km i friskt driv. Hjalp litt på totalen det.

I kveld skal vi i vennelag. Der blir det garantert god mat og drikke. Får tenke måtehold - og at jeg skal logge inn her????

 

Har lurt på å melde meg på kurs. Men må være med personlig oppmøte - det som fungerer for meg. Ulempen er at det er litt for langt unna - og de tidene som er ikke passer inn i resten av de aktivitetene jeg allerede har. Får sette alle kluter til nå - og ta en evaluering om en stund.

 

Nå er det sol - lørdag og jeg skal ut i hagen og klargjøre for våren????

 

Lykke til med resten av helga - og takk for tips om bok????

 

Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...