Gå til innhold

50 shades of dicipline.


Anbefalte innlegg

Da var 17. mai vel overstått og jeg fikk gravd frem en kjole i skapet som var mer i retning snurpe/sekke-modell og som dermed passet helt utmerket på nasjonaldagen. Ingenting som strammet noen steder! ;)

 

Men... Familiebildet vi tok i går ga meg likevel en nyttig påminnelse om ståa, og dermed var det bare å krype til korset. Her trengs det disiplin. Pronto.

 

En kjapp kikk i GR-trådene mine viser at jeg på denne årstiden veide 62 kg i 2015, mens 64 kg i 2016 og i dag viste den jommen 68,4 kg. Dels pga. spekemat og kos i går, da, men likevel. Jeg har sett 68-tallet i korte glimt før denne våren, etter å ha ligget rundt 66/67 kg en lengre periode.

 

Bottom line: kurven går feil vei - og den stopper ikke av seg selv.

 

Jeg telte nettopp ned dager til sommerferien min og kom fram til ca. 50 dager. For en som sliter med motivasjonen, elsker mat/vin og regelrett hater trening, fant jeg ut at 50 dager jo er langt mer levelig enn "på ubestemt tid". Så... 50 dager med disiplin, fra i dag av, fram til sommerferien. 7 uker totalt. Det må jeg da for pokker klare, jeg som ellers synes tiden flyr avgårde i racerfart.

 

Jeg har prøvd å gå ned i vekt i forkant av sommerferier tidligere, og bomma. Men også lykkes (før jeg begynte å bomme). Resultatet er helt opp til meg. Jeg vet hvordan jeg skal gjøre det, rent praktisk/teknisk, jeg må bare få med hodet på disiplin - og ikke minst: repetisjon av disiplin.

 

Fasiten for min del:

 

- redusere kaloriinntaket (har myyyye å gå på her)

- jogge 2-3 ganger i uka + litt styrke (i dag: 0)

- sørge for nok søvn (underskudd, pr. i dag)

- drikke nok vann (eneste jeg gjør riktig for tida)

- repetere, repetere, repetere....

 

Jeg har selvfølgelig IKKE lyst til å registrere mat igjen her inne på GR, mest fordi det er så uhyre tidkrevende og pirkete, men jeg må kanskje tilbake dit. I første omgang skriver jeg det ned på en Post-it lapp, for å minne meg selv på dagens total. (Av erfaring vet jeg at jeg bør ligge på 15-1600 kalorier pr dag for å gå nedover.)

 

Planen er at det skal bli lettere, mentalt, hvis jeg tenker på dette kun som et 50-dagers prosjekt. 50 dager går fort. 50 dager er jo bare svisj-svusj! Så kan jeg ta sommerferie med god samvittighet etterpå.

 

Det eneste jeg er helt sikker på, er at hvis jeg fortsetter i samme spor som jeg har tråkket i fram til nå, de neste 50 dagene også, så kommer jeg til å bikke 69 kg i stedet, før sommerferien. Og det er motivasjon god nok til å prøve.

 

Hvis flere vil slenge seg med på en 50-dagers utfordring til seg selv, uavhengig av hva målet er, heng dere gjerne med!

 

Selv har jeg ikke satt meg noe konkret vektmål for disse 50 dagene, annet enn at jeg vil NED og at jeg samtidig får snudd noen vaner og vært litt snillere med kroppen, om enn for en kortere periode. Da tenker jeg at den uansett vil takke meg, når ferien står for døren! :)

 

 

* * * *

 

Kort om meg: 43 år, 168 cm høy, har stillesittende kontorjobb, hater trening, elsker søtsaker og vin. Dagens vekt: 68,4 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1 vel overstått, bare 49 igjen! ;)

 

Kroppen har skjønt at det er skjerpings på gang, men ingen protester foreløpig. Tror jeg endte innafor på kaloriinntaket i går, og spedde på med en joggetur på kvelden. Endelig! Tror det var et par uker siden sist.

 

Pleier vanligvis å ha veiedag på fredager, men bare 1 dag inn i prosjektet er det vel litt for tidlig. (Selv om jeg sniktittet og allerede så nedgang på pila i morges.) Og siden jeg er bortreist neste fredag, uten nett, tar jeg første offisielle veiedag onsdag neste uke istedet, før avreise. Da har det gått omtrent 1 uke.

 

Men nå: helg, med alle dens utfordringer! En fest i morgen kveld hjelper vel ikke akkurat på, men har planlagt ukas andre joggetur på søndag, så håper det retter opp en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1 vel overstått, bare 49 igjen! ;)/>/>

 

Kroppen har skjønt at det er skjerpings på gang, men ingen protester foreløpig. Tror jeg endte innafor på kaloriinntaket i går, og spedde på med en joggetur på kvelden. Endelig! Tror det var et par uker siden sist.

 

Pleier vanligvis å ha veiedag på fredager, men bare 1 dag inn i prosjektet er det vel litt for tidlig. (Selv om jeg sniktittet og allerede så nedgang på pila i morges.) Og siden jeg er bortreist neste fredag, uten nett, tar jeg første offisielle veiedag onsdag neste uke istedet, før avreise. Da har det gått omtrent 1 uke.

 

Men nå: helg, med alle dens utfordringer! En fest i morgen kveld hjelper vel ikke akkurat på, men har planlagt ukas andre joggetur på søndag, så håper det retter opp en del.

 

Jeg blir litt motløs når jeg ser høyden og vekten din... Du er høyere enn meg og veier mindre... Jeg har ikke håp om å gå ned til 60 kilo. Hvis jeg klarer 5 kilo så har det skjedd et under hos meg. Så ser jeg målet ditt og tenker at det må være noe gæli med mitt...

 

Synes du har bra vekt jeg, men håper du blir fornøyd før ferien din :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg forstår ditt ønske å om å gå ned noen kilo, Bijou! Jeg er i nøyaktig samme situasjon, og jeg er desperat etter å klare å STARTE OPP!! Samtidig har jeg ikke penger å bruke på et kurs nå for tida, så jeg bare MÅ prøve meg innpå her igjen... Og jeg vet nøyaktig hva som skal til, og at jeg klarer det om jeg bare er fokusert!! Men jeg har prøvd igjen og igjen.. og det sklir ut, jeg klarer å være flink toppen 10 dager, så mister jeg motivasjonen. Men nå måtte jeg bare innom denne sida igjen, har hatt en LANG pause! Og da lyser det mot meg: Bli sunnere, gladere og lettere... og det er akkurat det jeg ønsker. For jeg har det ikke bra med meg selv når jeg ikke er på trivselsvekta mi. Den har jeg funnet ut må være på ca 63 kg. Tidligere var den 61, men det er HELT urealistisk! Og jeg har funnet ut at jeg ser slank ut på 63 også. Jeg har samme høyde som deg, og du husker meg sikkert fra tidligere innpå her ;) Nå er jeg ca 67 kg tror jeg, skrekk og gru, jeg har sett 68 tallet i vinter. Det er bare ikke kledelig i det HELE tatt!!!

Bijou, kan vi ikke bare gi det et TAPPERT FORSØK frem til sommeren da? Jeg reiser på ferie rundt 10.juli. I følge denne kalkulatoren som er innpå her, så sier de at jeg kan nå mitt mål til 10.juli. Så derfor tenker jeg at JUNI skal bli min måned!!!! Og at jeg skal vise for meg selv at jeg KLARER DET!!! For da vet jeg at jeg går sommeren i møte lettere til sinns. Nå har jeg IKKE lyst å vise meg i bikini, for å si det sånn..... :( Og jeg har så lyst å få tilbake den gode følelsen av velvære når klærne ikke strammer og jeg må velge bort enkelte plagg i klesskapet som jeg har SÅ lyst å ta på!! Bijou, hva sier du? Blir du med?? Og så lover vi hverandre å skrive innpå her HVER DAG!!!?? Tror du det kan gå? Jeg tror det er det eneste som nytter for min del...... ;) Og jeg vil prøve!!!! Jeg er bortreist i dag, i morgen er det 1.juni - ny sjanse og en helt ny måned! DA starter jeg!!!! :) Håper å høre fra deg :) Forstår også om du ikke ønsker, men tenkte i alle fall det var verdt et forsøk å spørre deg!!! Klem fra Live life, som har levet det søte, gode liv altfor lenge nå.... med sjokolade daglig i 2017.... Grrrrrrrrrrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann igjen!

 

Unskyld meg for dårlig forum-oppdatering, altså. :unsure: Men jeg er med, fortsatt. Ukene går bare så forferdelig fort.

 

Vel, kjapp oppsummering: fest unnagjort, en hyttetur unnagjort og diverse. Jeg er 2 av 7 uker inn i 7-ukers prosjektet mitt, fram til ferien. (3 veiinger.)

 

Blitt flinkere til å redusere kaloriinntak og bruke hodet, til å drikke vann/te, til å jogge, men ikke så flink på søvn foreløpig. Men kan bli bedre enda bedre på samtlige områder. Disiplin er noe jeg må øve MASSE mer på. Det var 50 shades av dem, var det ikke...? ;) Tror jeg har gått igjennom samtlige allerede.

 

Men vekta har gått min vei likevel: fra 68,4 kg ved start til 66,9 kg igår. Feirer det med en splitter ny graf, til akkurat denne tråden.

 

oZWmbbw.png

 

Har ikke noe annet mål enn å i hvert fall ikke veie 68 (eller 69) kg når ferien begynner. Og nå som det går rette veien tenker jeg jo at det hadde vært forferdelig deilig å lande på 65-tallet ved målstreken. :rolleyes: Men klok av skade tør jeg ikke ta noenting for gitt. Det går nedover, men det går ikke fort.

 

Ditsy: Vi har alle forskjellige mål her inne på GR, og forskjellige oppfatninger av hvilken vekt som passer til hvilken høyde osv. Vi får alle velge den vekten vi selv synes passer.

 

LiveLife: Takk for sist! :) Sleng deg gjerne med her, fram til sommeren. Jeg får ikke til å oppdatere her inne hver dag, men skal prøve et par ganger i uka. Gitt opp har jeg uansett ikke, selv om det kanskje blir litt stille fra meg til tider. Det er 7 uker til fulle, altså! (Eller 5, nå da.) Go, go, go!

 

Heia juni! Heia oss! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Elsker tittelen!! - Slenger meg på om det er greit? - Hver dag - ja, men noe kommer til å bli veldig korte da ;) I-ll do my best!

 

Akuratt det jeg trenger nå. Etter et år med 100% jobb og tar en master ved siden av har det kommet på for mange kilo. Selv om det startet litt før det...

 

Så hvilken dag er dere på? Kanskje lettere om vi teller sammen eller skal jeg bare starte på 50?

 

Elsker å trene, men grunnet diverse skader de siste to årene (og speseilet skade i hælen siden slutten av januar i år) har det blitt ekstremt lite. Kilioene har gått oppover og muskler har blitt til fett.

 

Når jeg får trent, klarer jeg å holde et normalt matinntak og godterisuget blir hvertfall håndterbart.

 

Så må jeg bare skjerpe meg, sparke meg sjøl bak og ta meg sammen. For nå er det akuratt det. Har fremdeles 1 eksamen gjen, fredag 9 juni..

 

Er 31 år, har en fantastisk kjæreste og samboer. Er 163 cm og veier ca 87 kg.

Så det var ei som var litt lei seg for hun var lavere og veide mer enn noen andre. Vil bare minne på at vi alle er forskjellig! Vi har et felles mål om å gå nedover i vekt. Men målet er og BØR være forskjellig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PolarErMinVenn: Hei og velkommen! :) Sleng deg med!

 

Jeg er aktiv på denne tråden i 5 uker til, fram til ferien min starter, deretter avrunder jeg mitt sommerprosjekt, i alle fall. Men andre må jo selvsagt få fortsette. Så hvor mange dager som gjenstår... er jo opp til hver enkelt. Hvor ofte man vil rapportere inn på tråden er også valgfritt.

 

Her har vi hatt en regnfull 1. pinsedag, men fikk dratt med hele familien på en gåtur likevel. Ble ikke kjempemasse skritt, akkurat, men noe. Og jeg har uansett planlagt ukas andre joggetur i kveld. Venter bare på at middagen skal synke.

 

Ha en fortsatt fin pinse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

40 dager igjen

 

Fant ut at det er akuratt 40 dager til jeg drar på ferie, så ble det 40 og ikke 50 for meg ;)

Er helt fantastisk vær her i dag (et sted i Nordland), men jeg sitter jo å leser til eksamen og kan ikke gå tur med hælen. Fikk meg ei spinnigsøkt da :) Selv om det påvirker hælen det også..

 

Har kun drukket shake og spist noen knekkebrød i dag ( flere ganger altså) og skal det et par dager til, bare for å komme meg ut av den stygge sirkelen med snoking og spising av alt mulig av både mat og godteri som det har vært de to siste ukene med eksamen.

 

Fortsatt god Pinsehelg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

39 dager igjen

 

I dag har det vært shake - knekkebrød- shake - knekkebrød - knekkebrød - bar, masse te, vann og litt saft. Har sitti å lest i hele dag, ingen aktivitet utenom lett husarbeid ved siden av.

 

Er greit fornøyd med dagen. Blir ikke veldig seint før jeg skal i seng... Er strålende fornøyd med dagen egentlig, for jeg har holdt meg til skjema, og det selv med "Ant Flo" på besøk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Kort om meg: har stillesittende kontorjobb, hater trening, elsker søtsaker og vin.

Måtte flire da jeg leste dette, for det er akkurat som meg! :lol: Men jeg er 41 år, 180 høy og adskillig tyngre enn deg, ikke at det egentlig spiller noen stor rolle. Det er jo som dere sier over her at vekt er individuelt og likeså hvor man føler seg fornøyd. Selv er jeg fornøyd med å ikke være superslank for hadde jeg veid så lite som BMI'en vil hadde det rett og slett kostet meg for mye å holde vekten. Vil gjerne kose meg litt og! Men alt med måte og alt det der... :)

 

Jeg har også satt i sving "feriefokus" og slenger meg gjerne på her inne hvis det er greit. :) Jeg har gått ned et stort antall kg på kurs tidligere og vært stort sett stabil i 3 år, men våknet en dag og kjente at en skjorte jeg har var blitt litt trang i overermene... Da gikk jeg på vekten igjen (både den og kjøkkenvekt har vært pakket bort lenge, det ble litt tvangsnevrose over det hele og måtte skifte fokus..) og oppdaget at jeg hadde gått opp 8 kg fra der jeg har vært omtrentlig stabil. Så da var det fokus, men jeg trenger hjelp for å holde på fokuset, så jeg begynte på kurs i midten av mars og er nå på kurs 2. Jeg vet ikke helt når siste kursdag før ferien er, selve kurset strekker seg faktisk til over sommerferien! Det har vært litt lange pauser mellom kurskveldene (grunnet alle helligdagene i mai), da har motivasjonen vært vanskelig og jeg har vært fornøyd med å holde meg stabil i disse periodene. Jeg har heldgigvis ikke sklidd helt utpå i disse lange pausene (3 uker siden sist veiing).

 

I morgen er det 4 uker til jeg reiser på ferie, jeg har en del utfordringer (to bursdager denne uken, sommerfest med jobben neste uke, ut og spise med kolleger osv) frem til det, men det skal jeg klare. Om jeg klarer å bli kvitt de siste 3-4 kg på den tiden gjenstår å se, men skal gjøre mitt beste med de utfordringene jeg har underveis. Det var et rent h...... å skulle registrere og telle kalorier igjen, men det er det som funker for meg. Det, samt å bli holdt i ørene. Og når man betaler så mye som man gjør for øreholding så... ja, da må man jo gjøre sitt beste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

37 dager igjen

 

Det går den rette vein. Klarer å holde meg i ørene, selv om jeg har lagt meg litt småsulten så har det gått bra! har vært hos legen i dag og fått svar på noen hormonprøver som ikke akuratt hjelper meg ned vekt, så da er det bare en ting å gjøre - jobbe enda hardere! Dvs med maten. Fått forbud om å gå mer enn absolutt nødvendig på foten (men slikkerkrykker foreløpig hvertfall) får vite når jeg får time hos manuellterapeut i løpet av morgen dagen. 2 dager igjen til siste eksamen og det skal bli godt det!

 

Stå på hver dag! Det gir resultater, bare det tar litt mer tid enn årket skule tilsi ;)

 

Velkommen til deg også Krusmynte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Krusmynte! Velkommen til deg også! Altså, sånn helt mellom deg og meg... sjokkis er best, ingen protest! :rolleyes::P Kos ER viktig! Det er bare så dumt at vi ikke alltid klarer å begrense denne kosen. Men vi forsøker!

 

Og juni er ikke nødvendigvis en lett måned, nei, for det er ofte en avslutning eller to, eller fire. Med dertil middag eller feiring. Sukk... Her også. Men sånn kan man jo egentlig drive å unnskylde seg, hele året. ;) Det er stadig ett eller annet.

 

Her ble det jogging søndag og igår, tirsdag. Og ellers greit med kalorier inn, tror jeg. Men mensen herjer på, så stoler ikke helt på tallene på vekta. Jeg rapporterer inn uketallet mitt fredag, eller lørdag, så får vi se.

 

Har i alle fall gjort mitt på trimfronten. Tatt rockering og styrke ikveld, og skal jogge igjen imorgen torsdag.

 

Vanndrikking går også greit, men det var den søvnen da... Vi B-mennesker (som jobber som A-mennesker) sliter litt med den, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vuppss! Så fløy dagene litt for fort igjen. :unsure:

 

Men rapporterer kjapt inn fredagens vekt: 66,9 kg.

 

oZWmbbw.png

 

Samme vekt som forrige fredag, men tatt i betraktning at det var PMS/mens-uke er jeg mer enn fornøyd! Har trent bra. Holder på å ta igjen søvn nå i helga. :P

 

Men... burde få til å krabbe ytterligere noen gram nedover til neste fredagsveiing. Bare å holde fokus videre. Nå er det strengt tatt bare 4 uker igjen også, for min del.

 

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

33 dager igjen

 

Dagene går fort ja! 33 dager igjen. Går greit her. Spiste sjokolade og brødskive med sjokoladepålegg på fredag under eksamen. Koste meg med gulerøtter, blomkål og dip i gpr, klarte å minimere dip.mengden så fornøyd med det :P

 

Har ikke vekt her jeg er nå, og får en nye en levert på tirsdag kveld, så onsdag blir det veiing på gammel og så nye vekt! Blir spennende!

 

Skal ut å spise i dag, så får se hva de har, men skal spørre om jeg kan få halv porsjon. Noen steder går det bra, andre ikke.. Evt ta en slat uten ost og dressing så blir ikke kaloriene så mange.

 

På treningsfronten så blir det noe styrke som ikke belaster helen, men ellers får jeg ikke lov å gjøre noe. Ny "dom" på helen på tirsdag så får vi se da hva jeg kan få lov til fremover :D

 

God søndag til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Torsdagens innveiing viste 1,3 kg mindre siden forrige veiing. Men det var jo 3 uker siden, så det er jo egentlig ikke noe wow-faktor over det. Men uansett, er selvsagt fornøyd! Hadde ikke forventet på langt nær så mye. :)

Med bursdagskake for modern torsdag, utepizza samt litt lørdagsgodt lørdag, ulvehunger hele søndag som kuliminerte i at jeg laget meg vafler på to egg, litt vann og sammalt hvete og spiste alle selv er jeg spent på hva det vil si på denne ukens veiing. Men - det er jo noen dager igjen og satser på helt vanlige dager og to gode treningsøkter. Enkelte uker må jeg vel egentlig bare være fornøyd med å holde meg stabil fremfor å gå ned.

3 arbeidsuker igjen til ferien begynner, 22 dager til avreise. Siste kursdag blir såvidt jeg har fått med meg 29. juni, men satser på fullt fokus helt frem til avreise. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

30 dager igjen

 

Akuratt 1 mnd til vi flyr av sted på ferie :D

 

Ny vekt i hus i dag, og den viser det samme som den forrige, veide meg på begge to i dag. Forskjellen er at den gamle endrer litt på vekta etter hvor på gulvet jeg setter den, selv om gulvet er flatt og hardt hele veien. den nye vekta brydde seg ikke om hvor jeg plaserte den (snakker om 100gr den ene eller andre veien innen for 1kvadratmeter på den gamle vekta da)

 

Så i dag var vekta 85.9. det vil si 1.1 kg ned på 10 dager... Med eksamner, hjemmreise til familien i helgen som var, grilling mandag og tirsdag (i går), så er det innafor, men må holde enda mer fokus fremover! Grillingen i går gikk veldig bra, men ble litt mye potetsalat (hjemmelaget) på mandagen... Holder oss til reint kjøtt på grillen da, og vanlig salat ved siden av :)

 

1.3 kg på 3 uker, med alt som var i mellom er absolutt den rette veien Krusmynte. Jeg hadde nå 1.1 kg på 10 dager, og det hadde nok ikke vært mer om det var 3 uker....

Skal prøve å huske å ta midjemål i morgen også, helt glemt i dag.

 

Har blitt sykemeldt jeg da. Og får ikke belaste foten på noen måte. Så her må det FOKUS, FOKUS, FOKUS til for å klare å begrense inntaket masimalt. Trenger mindre når jeg ikke får trent, må spise mindre for å gå ned, men MYE mere tid til å tenke på mat.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

29 dager igjen

 

Har klart meg ganske godt i dag. Litt sein frokost, men ellers bra. Kjøleskapsgrøt med blåbær til frokost. 2 knekkebrød med ost og paprika til lunsj, en liten (dvs ganske normal) posjon til middag med 1 liten kyllingfileet, potetmos (hjemmelaget) og ovnsstekte røtgrønnsaker. Holdet meg til den ene posjonen og fornøyd med det. Til kvelds ble det en proteinbar.

 

Håper det går bra med dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

1,1 kg på 10 dager er jo bra! Men sykemelding er kjedelig - håper beinet er bedre!

 

Her går det forholdsvis greit. Dvs. jeg klarte å hente meg greit inn igjen etter helgens ulvehunger og hadde greie treningsøkter både mandag og onsdag, men helgen har gitt utslag i den forstand at jeg har stått bom stille på vekten. Akkurat på grammet, faktisk. Dvs på morgenvekten har jeg gått ned, men ikke på kursvekten, men begge steder har jeg nå gått ned akkurat like mye så da er det vel den ene vekten som har måttet catche opp med den andre. Eller noe sånt...

 

I kveld er det sommerfest med jobben i form av kurvfest. Selv skal jeg ha med kake, synes det er gøy å bake men må gjøre det til denne typen happenings for ellers spiser jeg jo bare alt selv. Så da benytter jeg anledningen. :) Og jeg har planer om å ta drikkevaksine i dag når jeg kommer hjem, da skal man ikke spise 1 time før/etter slik at da smaker jeg ikke underveis heller! :D

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sveis!

 

Jeg synes ikke det gjør noe at det går sakte nedover, så lenge det faktisk går nedover! :P

 

Her viste vekta 66,7 kg i dag. Noe som da betyr totalt 1,7 kg ned på 4 uker. Sikkert det andre racere kvitter seg med på 1-2 slanke-uker... Men jeg er ingen racer. He he! Sånn er det bare. ;)

 

Så 200 gram ned siden forrige fredag, på meg.

 

oZWmbbw.png

 

Kostholdet går greit, men blitt litt for lite trening denne uka. Kun 1 joggetur og 1 økt med rockering og styrke. Det er litt for slapt. Men da vet jeg hva jeg kan forbedre til neste fredag.

 

God helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

28 dager igjen.

J

 

 

a alttså, er fornøyd med 1.1 kg ned på 10 dager, som Bijou sier, så lenge det faktisk går nedover :D Og så lenge jeg vet jeg har gjort mitt for å få det til....

 

Er ikke i form. Magen gir meg trøbbel, og har såååå lyst på sjokolade!!!!!! Men men, skal prøve å holde meg unna så lenge som mulig. Er vel bare "slankere" som er kvalm, uvel og alikvel vil ha sjokolade liksom....

 

Var en tur i byen i dag og kjøpte ingen mat eller godteri!! Er superfornøyd med det! :D/>

Har snikveid meg i dag, og det går den rette veien. Innveiing i morgen, og på nytt på onsdag. Skal ha 2 i uka nå frem til jeg drar så jeg klarer å holde fokus. Vi heller kunne kose meg en mohito om dagen på Cuba, enn å skulle kose meg her hjemme før jeg drar, og da føle meg mindre veld der nede. Skal vite at jeg har gjort det jeg kan for å komme meg ned. Og DET får være bra nok uansett resultat!

 

Føler nesten at jeg spammer denne siden n :blink:/> , men håper det er ok at jeg skriver ett innlegg om dagen i denne nedtellingen.... :rolleyes:/> Hjelper meg skikkelig, så håper jeg det hjelper dere også :)

 

God helg :D />

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

26 dager igjen!

 

Tida flyr, jeg skrev jo akuratt første innlegget her på 40 dager :blink:

Vekta er nede på 84,9 kg, er strålende fornøyd, men jubler ikke. Vet at når vekta har gått såpass fort ned siden onsdag (1 kg), så skal jeg få sliten med å holde den før jeg klarer å komme meg videre nedover. Den kommer sikkert til å gå bittelitt opp også, men skal overleve det ;) må bare gjøre det jeg kan og forhåpentligvis så gir kroppen etter etterhvert ;)

 

Har gått bra med maten. Spiste lassagne i går (hjemmelaget) og et glass vin, men ellers sunn og slankende kost. Har til og med fått svømt litt i dag, 500m, det er hvertfall noe som ikke belaster foten min på noen som helst måte. Spent på hva behandleren sier når jg kommer til den nye timen i morgen..

 

Håper dere har hatt en bra helg og kost dere masse (men bare kost dere med mat og/ eller godis ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

84,9 er akkurat den vekten jeg gjerne skulle vært! Dvs jeg var der, men stabiliserte meg rundt 87-88, og det var egentlig greit. :) Jeg har vært nede på 70-tallet for mange år siden, men da trente jeg overhodet ikke - nå har jeg mer muskler og sånt. Det klarte jeg ikke å holde stabilt, og jeg innser at det vil koste mer enn det smaker for meg å holde meg der nede. Så da er man fornøyd med 87-88, og det er 3,5 kg igjen på morgenvekten til jeg er der (og hvis noen lurer - er 180 på strømelesten). :)

Men akkurat nå om dagene tør jeg ikke gå på vekten... Jeg innser at motivasjonen er fraværende og at det er veldig lite som skal til før jeg "faller utpå" og ikke klarer å motstå fristelser. For jeg klarte jo ikke å holde meg unna når jeg holdt på med den sjokoladekakebakingen på fredag. Og når jeg fikk restene med meg hjem klarte jeg jo ikke holde meg unna de heller. Og ble sur på meg selv da jeg selv om jeg var mett til middagen på lørdag spiste opp alt på tallerkenen istedenfor å kaste resten når jeg ble forsynt. Jeg er min egen verste fiende. Rett og slett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

84,9 er akkurat den vekten jeg gjerne skulle vært! Dvs jeg var der, men stabiliserte meg rundt 87-88, og det var egentlig greit. :)/> Jeg har vært nede på 70-tallet for mange år siden, men da trente jeg overhodet ikke - nå har jeg mer muskler og sånt. Det klarte jeg ikke å holde stabilt, og jeg innser at det vil koste mer enn det smaker for meg å holde meg der nede. Så da er man fornøyd med 87-88, og det er 3,5 kg igjen på morgenvekten til jeg er der (og hvis noen lurer - er 180 på strømelesten). :)/>

Men akkurat nå om dagene tør jeg ikke gå på vekten... Jeg innser at motivasjonen er fraværende og at det er veldig lite som skal til før jeg "faller utpå" og ikke klarer å motstå fristelser. For jeg klarte jo ikke å holde meg unna når jeg holdt på med den sjokoladekakebakingen på fredag. Og når jeg fikk restene med meg hjem klarte jeg jo ikke holde meg unna de heller. Og ble sur på meg selv da jeg selv om jeg var mett til middagen på lørdag spiste opp alt på tallerkenen istedenfor å kaste resten når jeg ble forsynt. Jeg er min egen verste fiende. Rett og slett...

 

Vi er alle vår egen verste fiende tror jeg! Synes det høres fornuftig ut jeg, å legge seg på 87-88, utifra det du forteller hvertfall :) Nå er jeg 163 på strømpelesten, så må nok ned noe mer enn deg, selv om vi alle er forskjellige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

24 dager

 

Fant ut at jeg måtte fortsette med resten her og ikke under svar til dg Krusmynte :P

Isteenfor å sette meg så store mål, så er første ned til 82, kg til ferien starter som nå er 24 dager igejn, klarer jeg mer er det bare bonus :D

 

Neste delmål er 78 kg. Så må jeg bare jobe med 2 og 2 kg, for der veit jeg at det blir tøft. Målet er å ligge mellom 72 og 74 kg. Men tenker jeg helt ned dit nå så mister jeg motivasjonen tvert. SÅ holder meg på målet ned til 82, det er innen rekkevidde! 84,7 kg i dag så, 2,7 kg ned på 24 dager bør gå, selv for meg :P

 

Må si at den Cubaturen, det å telle ned her inne og ny (ploar)vekt virkelig får meg til å holde fokus! Nå går jeg på vekta hver dag, vet at den kommer til å svinge, men klarer så mye lettere å spise mindre middag, droppe sjokoladen osv, når jeg vet at jeg skal på vekta neste morgen, og neste morgen, og neste morgen. Har jo ikke tenkt til å fortsette med det hele tiden, men for en liten stund så skal jeg det, så litt sjeldnere. Har tidligere rapportert vekt tirsdag og lørdag, og fortsetter med det så lenge jeg er hjemme på lørdags morgen.

 

Veier meg 2 dager i uka.

4 juni: 87kg

14 juni: 85,9 kg

17 juni 84,9 kg

20 juni: 84,7 kg

 

Første delmål 82 kg 14 juli

Totalt 20 juni: - 2,3 kg igjen til delmål 2,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

23 dager

 

Ikke den beste dagen i dag. Fått gjort noen styekeøvelser, men det er det. Ikke den beste dagen på matfronten heller. Ikke noe uoverkommelig, med stramt løp igjen skal det gå bra. Men har ikke vært sulten, bare vært VELDIG søstsugen, og ikke den beste viljen - dårlig kombinasjon

 

Må bli bedre igjen i morgen og planen er klar!

 

Går det bra med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...