Gå til innhold

Noen som vil bli med ned i vekt?


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker ned 30 kg på sikt, men må bare ta litt etter litt.

Så første delmål er 10 kg. Tenker å bruke 10 uker på det.

 

Jeg er småbarnsmor, hjemme i permisjon med baby på 10 mnd, hatt 3 svangerskap og lite styrketrening. Så jeg er slapp i fisken og blitt alt for tykk.

Jeg elsker mat, og sliter med å begrense posjonene mine. Spiser for mye. Og i tillegg har jeg nå spist mye sjokolade i permisjonstiden. Sukkersuget var enormt i begynnelsen av amminga. Ammer fortsatt, men nå er ikke det ekstreme sukkersuget lenger.

 

Bestemte meg i dag at nå er det nok. Magen står ut som om jeg er flere mnd på vei. Det er flaut. Så nå er det nok.

 

 

Hadde vært koselig om flere hadde blitt med. Mye kjekkere å ha noen å pusje.

 

Jeg bruker skritteller, og skal klare å gå minst 6000 skritt hver dag. Kan også bli med på en challenge på endomondo

Skal øke mål etterhvert.

Jeg er periodevis flink til å gå lange trilleturer, men så har jeg også de dagene der jeg går lite.

 

Begynner i dag med strengt kosthold. ( har tatt av veldig i det siste med usunnheter) Skal ligge på 1800 kcal tenkte jeg. Jeg ammer ganske mye enda.

Spiste alt for mye kcal i dag til frokost.

 

Vekta i dag var 109 kg

 

 

 

Flere som blir med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg blir gjerne med, men akkurat nå er jeg på ferie i Spania så det blir ikke start før jeg er tilbake til hverdagen igjen ;)

 

Meldte meg akkurat på et Aktiv-kurs som starter i august så det blir min offisielle start, men jeg skal begynne så smått før den tid assa.

 

Jeg er akkurat ferdig med min andre høyskolegrad og har fått meg en fast deltidsstilling. Mamma til to som begge har blitt skolebarn.

 

Har lavt stoffskifte noe som gjør at kiloene mine sitter hardt... og de er vanskelige å få av. Fikk PT-timer i julegave og ytterligere flere når jeg hadde bursdag. Problemet er at jeg har pådratt meg en rift i ene leddbåndet i ankelen samt en senebetennelse som ikke vil gi slipp... Jaja, noe skal det vel være :blink:

 

Det jeg VET er at jeg MÅ endre vaner og blir lettere og sunnere.

 

Jeg skal ned ca. 25-30 kilo og har også noen delmål!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er også klar for å kvitte meg med en god del kilo! Målet er 21 kg ned, og jeg begynner nå

 

Jeg har vært overvektig siden vi fikk førstemann, og med flere tette svangerskap har kiloene dessverre satt seg. Men nå er det nok! Jeg går ikke kurs, men satser på å logge mat her i dagbokfunksjonen og forsøke å samle trimpoeng. Har hund og går litt tur, og er aktiv med hagearbeid. Jeg vil ikke ta det for hardt med maten og sprekke, så jeg vil ligge på 1700-1800 kcal om dagen.

 

Mitt største problem er nok overspising/ store måltider/ kosespising på kveldstid. Er supermotivert på dagtid og sprekker på kvelden og i helgene ☹️

 

Håper vi kan backe hverandre opp og motivere hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Venessiela

Jeg blir gjerne med :)

 

Har ei datter på 10 uker og ønsker å gå ned 22 kg (ammer ikke). Har pcos og lavt stoffskifte og var overvektig før graviditeten også, men må skal jeg gjøre mitt beste for å få en sunnere kropp jeg kan være fornøyd med. Startvekt 10/07 var 102 kg, så første mål er å komme meg ned på tosifret :) Har gått lange trilleturer hver dag denne uken (den lengste på 11 km) og har lagt på rundt 1600 kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Bippemor

Hei du ???? Kjenner meg veldig igjen i det du skriver....jeg har 3 barn. Eldste er snart 13 og yngste er akkurat blitt 2 år. Pga at yngste var prematur og dysmatur og veldig syk da hun var liten ble det ikke tid til meg selv. Nå er alt på stell og jeg er klar for å gjøre noe med vekta...ringte en bjelle kan du si da jeg ikke tørre dra på stranda i sommer pga vekta. Jeg kunne gjerne tenkt meg å bli kjent med noen i ca samme situasjon! Dette skal vi klare!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er hverdangen her og på torsdag begynner jeg på kurs. Hadde meldt meg på et aktiv-kurs, men siden det kun var meg som hadde meldt meg på ble det avlyst. Blir derfor et standarskurs.

 

Har selvfølgeig klart å brekke en tå for en uke siden, så må avvente et par uker til med trening :P MEN nå gleder jeg meg til å se at kiloene forsvinner!

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei!

 

Jeg har vært inn og ut på disse sidene siden jeg var 17. Jeg har vært på 2 ordinære kurs og 2 internettkurs, alle med varierende resultat.

 

Jeg har en herlig datter på 9 år og en sønn på 8 måneder, snart 9

 

Jeg er 159 cm og veier idag 90.8 kg og har nettopp fylt 30 år. Føler det snart er på tide å faktisk komme seg til trivselsvekten og bli der.

 

Jeg vet det er mye jobbing, og at det sikkert blir utfordrende. Men samtidig er det gøy å være på vei og se at det faktisk nytter å være snill mot kroppen sin.

 

Målet er 60kg (+-)

 

Jeg skal trene 2-3 ganger i uken og holde meg på 1600 kalorier i gj. snitt. 13-1500 i hverdagen og litt høyere i helgene.

 

Helgene er den største utfordringen. Mye mat og god drikke.

 

Jeg føler jeg har satt meg et realistisk mål, men det skjer alltid noe uventet som nå i det siste har vært ekstra tungt å takle. Jeg føler at ting sklir veldig lett ut. Jeg veier nå det samme jeg gjorde rett etter fødselen, og det er nokså demotiverende og innrømme ovenfor meg selv.

 

Men prøver å starte med friskt mot og tenker at det vil bli motiverende om jeg skriver et par ord på tråden her et par ganger i uken om hvordan ståa er og hva som trengs å jobbe med og hva som fungerer bra. Kjekt å få tips og inputt også.

 

Veiedagen min er fredager. Idag hadde jeg gått opp 200g. Men det tror jeg skyldes menstruasjonen. Husker at det kunne påvirke vekten min før, så det gjelder kanskje nå også :)

 

Håper jeg kan være med å følge dere!

 

J87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...