Gå til innhold

Registrering av melkerasjon og fruktrasjon?


Gjest Bolleline
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Bolleline

Hvor registreres dette i nettsiden? Det er kun oppført frokost, lunsj, middag, kveld og mellommåltid. Når jeg i dag drakk bila førte jeg det opp i frokost, men det blir jo da færre kalorier på mat og "feil"... Eller? 

 

Var også på lang tur i dag. Polar klokken viste at jeg forbrent 850 kcal ca, hvor mye ekstra mat spiser man da for å ikke gå i sparebluss?? 

Nytt for meg dette, går litt i surr... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på  det samme. For noen år siden gikk jeg på kurs, men klarer ikke å huske hvordan det ble registrert. Så da søkte jeg inne på sidene til GR og fant en oversikt.
Dette gjelder Meny 2, men finnes for de andre alternativene også

Tilleggene:
Meierirpodukter 200 kcal
Frukt og grønt: 200 kcal
Nøtter: 100 kcal
2 Kosemerker: 50 kcal

Men i skjemaet er det jo ingen egen registrering på tilleggene, så da får vi kanskje legge det som tillegg på frokost/lunsj/kveldsmat og mellommåltid?

Jeg begynner på kurs på mandag og tenker spørre kursleder om akkurat det + hvor mye man må spise om man forbrenner veldig mange kcal ved trening.
Utrolig lite jeg husker fra det forrige kurset, men det er en del år siden...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg helt forstår hva dere vil frem til, men det legges sammen med resten av måltidet du drikker/spiser det til, og så inngår det som en del av totalen. Har man meny 2 så kommer ikke f.eks 200kcal melk i tillegg til de 1600 man skal spise. Så ja, det blir jo på en måte mindre mat når noe går bort i drikke. Derfor bør man velge lettere alternativer sånn at man ikke bruker opp så mye på ett måltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den oversikten jeg fant sto det dette om fordeling av energiinntaket:

Frokost: 220

Lunsj: 220

Middag: 400

Melommåltid/kvelds: 220

Dette blir 1060 kcal, og for at det skal bli ca 1600 kcal som i Meny 2, så har man de tilleggene som jeg skrev om i innlegget mitt over.

Jeg skal som sagt begynne på kurs på mandag, og da skal jeg spørre kursleder om dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte kursleder i dag, og til frokost er det f.eks brød og pålegg som skal være 220kcal (meny 2), om du drikker melk eller spiser yoghurt er deg en del av melkerasjonen og kommer i tillegg. Jeg spiser gjerne kjøleskapsgrøt til frokost. I den er det 1 dl melk og 1 dl mager vaniljekesam. Da blir melka og kesam en del av min melkerasjon, og altså i tillegg til de 220 kcal som er utgangspunktet. 

Videre sa hun at grønnsaker kan vi spise så mye vi vil av, men frukt bør skrives opp siden de inneholder en del fruktsukker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte du om du skulle spise ekstra om du trener svært mye? Jeg mistenker at vi ikke skal spise ekstra, før vi forbrenner gaaanske mange kalorier på trening. Men vet ikke hvor denne grensen går. Dumt de kaloriene ikke kommer inn i mat-dagboken, for om man da spiser ekstra, blir jo skjema rødt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...