Gå til innhold

Siste gang..


Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Utrolig bra jobbet Marielle. Nesten 30 må jo merkes utrolig godt på kroppen og formen! Kan jeg spørre hvilken bmi du må ha for å få bukplastikk? Du er ikke den eneste som har hengemage... ;)

Vi er nok mange som i en eller annen grad blander mat og følelser Snutte30, og jeg har ikke helt funnet løsningen jeg heller. Men en tur i skogen er kanskje det som funker aller best? Og så prøver jeg å lese litt gode historier om vektnedgang på nettet...

Mam81 - utrolig kjedelig når vekten står stille, men prøv å tenke at det er nødvendig for kroppen å venne seg til ny vekt. Og er så utrolig viktig med målebånd i "platåtider", for det skjer jo ofte noe med centimeterne likevel. Og det er jo det som faktisk synes!

Denne mandagen var det ned 600 gram fra sist uke, og jeg er tålig fornøyd. Jeg er nå 17,1 kilo under toppvekt for to år siden og 4,7 over laveste vekt i "nyere tid" som var november i fjor. Mitt drømmemål er ned totalt 44 kilo, mens jeg nok bør være fornøyd om jeg bikker 30. Har slitt mye med motivasjonen og troen på at det skal gå det siste halvåret, så er mye viktig psykisk arbeid framover. Men akkurat nå har jeg i alle fall troen :) Og veldig kjekt at det er litt liv her inne i "øverste liga" - det hjelper veldig å høre om andre som klarer å gå ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Grattis med god vektnedgang Fuglesang. Jeg veide meg i dag, 400 gram ned for min del og minus 15,8. Etter uker med stillstand og lite nedgang va det iallefall godt å se nytt tall idag. Jobba på selv. Hadde et mål om nytt "titall" innen november. Siden vekta har bært i platå i 3-4 uker ser kanskje ikke det så lyst ut, men prøver læll å nå målet. 3 kg til dit, men kanskje jeg heller bare skal si i løpet av november 🤗

Ellers så går det greit med meg. Holder meg enda unna godteri og kaker. 10 oktober va det 4 mnd siden og ny livstil starta førr snart 5 mnd siden. Når jeg tenker over det er det jo nesten 16 kg ned på under halvåret...dritbra det. Også når jeg tenker at jeg har holdt på i snart 5 mnd så er jo det ikke lenge siden. Det skal jeg ta med meg videre. 

Hvordan har det gått med dere andre?

Tenkte å høre om vi skal gjøre ukeskonkurranse? F.eks. mest skritt, 30 min fysisk aktivitet. Eller andre forslag? Har polarklokka, dere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mam81   Startvekt:  148,7 kg 14/10  132,9 kg.  -15,8 kg

Fuglesang   Startvekt:  kg 14/10    - kg

Snutte30   Startvekt:  kg 14/10    - kg

Marielle1   Startvekt:  kg 14/10    - kg

Kikka   Startvekt:  kg 14/10    - kg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Hvordan går det med dere?. Har hatt ny veiedag. Ned 0,9 kg, tilsammen 16,7 kg. Fornøyd. Tenkte å få til med trening som gjør meg svett, det er jeg ikke så gid på. Så denne uka skal jeg ta klare en dag i uka med oppoverbakke og kjenne skikkelig puls i tillegg til 60 min tur med hunden pr dag. Har dere ukas mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Jeg har vært borte en stund. Stått stille på vekta i 2 uker og det har vært tøft. De første 8 ukene var som en lek, en nå begynner kroppen å krangle med meg. Jeg har vært så sugen på alt jeg ikke skal ha. Gikk på en smell her om dagen. Jeg står fortsatt stille, men jeg gir ikke opp. Derfor er det fint å gå på kurs og få støtte av kursholder. Jeg skal spise oftere og mindre, og drikke mye mer vann. Jeg må starte å bevege meg mer, jeg er så latterlig lat. Må få inn en rutine på at jeg går litt hver dag. Har dere tips om når? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

200 gram ned siste uke - dette går saaaaaakte altså. Har vært på helgetur med god mat og drikke, men utrolig mye gåing gjorde at resultatet ble innafor likevel.

Veldig bra nedgang på deg Mam 81 - kjenner du det på kroppen at du er blitt mer bevegelig?

Og veldig kjedelig Snutte30 når det står stille - deg går sånn utover motivasjonen. Men måler du deg også? Det hender i alle fall at min kropp forandrer seg i målene selv om vekten står stille. Og man må hente motivasjon der man kan!

Når det gjelder bevegelse, så får jeg litt "gratis" i hverdagen. Vi har bare en bil og den må mannen ha for å komme seg på jobb, så uansett hvor lat jeg er så MÅ jeg gå 20-25 min til jobb hver dag. Ellers så er jo den enkleste aktiviteten (altså som krever minst utstyr/arbeid) å gå seg en tur. Og alt hjelper litt. Hadde du klart å gå en tur i ti minutter hver dag etter middag? Fem minutter ut og så fem minutter tilbake? Fysisk aktivitet rett etter måltid har også positiv effekt på blodsukkeret, og de fleste i "vår vektklasse" bør passe litt på det ;) Ti minutter har man stort sett alltid tid til og om man først har klart å komme seg ut så frister det kanskje med noen minutter til?

Selv så trenger jeg litt mer aktivitet som gir puls og svette - så tror ukens mål skal være å få til en slik økt. Enten en god tur i skogen eller kanskje en spinningtime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊

Så godt å høre at du hadde det fint å tur og at du koste deg. Viktig å nyte samtidig som vi er i en livsstilsendring, synes jeg. Det jeg spiser og gjøre nå skal jeg jo gjøre resten av livet, og ikke bare akkurat nå. Så nye vaner skal innarbeides og dannes. 

Siden sist så har jeg laget en plan og har holdt den hehe. Jeg har bestemt meg for å gå 3 kilometer hver dag i 4 uker, for å så gå 5 kilometer i 4 uker, og deretter 10 kilometer i 4 uker. For å så kunne løpe/jogge 10 kilometer. 

Jeg har satt meg et mål i å delta på kk mila neste år, så har startet å øve. 

Det passer best for meg og jeg er mest motivert til å gå turen etter lunsj. Da har jeg nok energi og giv/lyst til å gå. Også siden jeg har følt meg så ensom så hører jeg på podcast så er jeg ikke så alene. 

I går svømte jeg også, 1200 meter. Det var deilig. Jeg står fortsatt å vipper på vekta mellom 120 kilo og 119 kilo. Har ikke veid under 120 kilo på 2 år. 

 

Det hjelper å skrive her til dere og dele fra dagen, og samtidig høre fra dere. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei damer, hvordan går det med dere? Håper ikke stillheten betyr at det ikke går så bra. Vet nemlig med meg selv at når jeg legger på meg så unngår jeg ofte både vekten og forum...

Her går det sånn tålig bra. 100 gram opp siste to uker. Ikke så verst, men ikke flotters heller. Hadde vært greit å gå litt mer ned før jul, for da blir det bare stabilisering noen uker tenker jeg. Men har fått fryktelig vondt i en hofte og kan ikke være så mye i aktivitet, og da faller alt på maten. Ingen god kombinasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei på dere! Her har livet gått sin gang med opp ned nedturer. Jeg er 2 kilo unna mitt første mål, det er å gå ned 20 kilo til jul. Jeg har hatt 2 platåer fra jrg startet i august, er på platå 2 nå. Står stille på 116 kilo. Så er tolmodig og gjør det jeg gjør. Skal på kurs i dag, spennende å høre hvordan det går med de andre i gruppa mi. Går 11 km hver dag nå og trener 15 min lett styrke. Det hjelper endel merker jeg på humøret og energien. Har ikke sklidd noe ut i matveien, foruten forrige uke da spiste jeg alt jeg kom over. Hahaha. Håper det går bra med dere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...