Gå til innhold

Siste gang..


Anbefalte innlegg

Hei, ser det er lite folk som skriver på denne siden, altså for oss som skal ned over 40 kg. Hadde vært kjekt å "truffet" flere her, en liten heiagjeng! 
Jeg selv begynte med Grete Roede 20 mai, egentlig noen uker før det, men hadde noen uker uten veiekontroll. Dette fordi...jeg gikk på vekta etter å gitt fan i årevis. Vekta sto det error....tenkte at vekta va gærn og ødelagt. Fikk ungen min til å gå på den. Jo den visste 20 kg. Gikk selv på og da sto det error. Fikk sønnen min til å gå på og den visste 50 tallet. Jeg selv..error. Fikk mannen min til å gå på og den visste høye tall den også, men ikke error. Altså!!! ERROR betyr at man er over 150 kg som er maxvekt på vekta....

Jeg gråt, gråt og atter gråt over kor dum man har vært over år....

20 mai gikk jeg på vekta igjen, den visste et tall denne gang, og den visste 148,7

Spiser meny 4-5 og er god og mett hele tiden. Prøver å få til 10000 skritt for dag, der sliter jeg enda og prøver meg på en liten fjelltopp 1 gang i uken. Den har jeg neste nådd. Har gått jevt og trutt litt ned hver uke. Nå på mandag var jeg 136,2 kg. Så 12,5 kg siden siden den dagen det kom ett tall på vekta og ikke bare error. 10 juni sluttet jeg med godteri, snacks og brus. Dette for å få bort det jæ...suget etter noe hele tiden. 

Jeg har en lang vei å gå, har du også det send et pip så oppmuntrer vi hverandre denne tunge lange lei 
:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mam81, jeg hører ikke til her inne, men måtte snike meg inn her en tur, etter å ha lest innlegget ditt. 

Fy søren så tøff du er! 👍 Blir så imponert av den styrken du viser og hvordan du har klart å ta tak, og starte opp. Dette kommer du til å klare, for at du er en sterk kvinne kan jeg lese.

Jeg ønsker deg alt godt på veien videre ned, og så håper jeg det kommer noen inn her til deg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har det gått en mnd siden sist og fremdeles ingen som skal ned over 40 kg???
Jeg har vært flink, jobbet godt med kostholdet. Målet for neste mnd er litt mer fysisk aktivitet. Har gått ned 2,8 kg siden sist (1 mnd siden), totalt 15,3 kg. 

Hører fra flere som går den lange vei...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så flink. 6 kg er utrolig bra på 4 uker. Jeg startet 20 mai/16-17 uka sia trur æ og har gått ned nå 15,3 kg. Jeg er veldig fornøyd. Sluttet å spise snop og godteri 10 juni og syns det funka godt. Spiser ca 2300 kcal og prøver å få til 10000 skritt hver dag. Men der har jeg mer å hente. Ligger vell på ca 7000-8000 i gjennomsnitt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mam81 skrev:

Åå så flink. 6 kg er utrolig bra på 4 uker. Jeg startet 20 mai/16-17 uka sia trur æ og har gått ned nå 15,3 kg. Jeg er veldig fornøyd. Sluttet å spise snop og godteri 10 juni og syns det funka godt. Spiser ca 2300 kcal og prøver å få til 10000 skritt hver dag. Men der har jeg mer å hente. Ligger vell på ca 7000-8000 i gjennomsnitt 

Takk! Gratulerer med 15 kilo! Hvor lang tid har du gitt deg selv på å nå "målet? Er det trivselsvekt eller bmi du går etter? 

Jeg har funnet ut at jeg skal legge meg der jeg trives og der jeg har best helse. Jeg drømmer om 70 kilo, skulle gjerne vært nede på 60 tallet. Men det er ikke det viktigste. For meg er det helsen og om helsen er god på 70 ja så blir jeg der. 

Roede har veldig gode oppskrifter synes jeg, jeg er veldig fornøyd med dette. Jeg har forsøkt alt mulig før, slankepiller, keto, shake, og annet. Roede for meg fungerer best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk. Er i grunn fornøyd. Alt ned er bra og jeg slanker meg ikke, jeg prøver å finne min livsstil som funker. Veien er lang og mange kilo. Målet er å kunne føle meg vell med den kroppen jeg har, kunne føle meg vell med lette klær på sommeren og kanskje tørre å ta på en bikini. Jeg har aldri vært tynn og det er nok ikke målet mitt heller. Jeg vil være frisk og sunn med en kropp som jeg er fornøyd med rett og slett. 

Når har du veiedag og har du satt små delmål?

Jeg selv gleder meg for hvert nye tall jeg ser. Og når jeg har gått ned 7 kg er jeg veldig motivert for 3 kg til..osv. nå har jeg jobbet veldig med å få 15 kg unna, klarte det forrige mandag og jeg setter kursen videre til 20 kg. Håper å nå det til jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mam81 skrev:

Jo takk. Er i grunn fornøyd. Alt ned er bra og jeg slanker meg ikke, jeg prøver å finne min livsstil som funker. Veien er lang og mange kilo. Målet er å kunne føle meg vell med den kroppen jeg har, kunne føle meg vell med lette klær på sommeren og kanskje tørre å ta på en bikini. Jeg har aldri vært tynn og det er nok ikke målet mitt heller. Jeg vil være frisk og sunn med en kropp som jeg er fornøyd med rett og slett. 

Når har du veiedag og har du satt små delmål?

Jeg selv gleder meg for hvert nye tall jeg ser. Og når jeg har gått ned 7 kg er jeg veldig motivert for 3 kg til..osv. nå har jeg jobbet veldig med å få 15 kg unna, klarte det forrige mandag og jeg setter kursen videre til 20 kg. Håper å nå det til jul. 

Jeg har veiedag hver torsdag. Jeg har ikke satt meg noe delmål ennå. Tar en dag av gangen og fokuserer på å endre tankesett og livsstil. Bevisstgjøre forholdet jeg har til mat og energi. 

Er tøft, for er jo en stor endring. Jeg er spent på hvordan det blir å holde vekten. Håper du når dine delmål! Hva koser du deg med om du skal kose deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forferdelog tøft å måtte endre mye. Nye vaner tar tid, men så godt når man får ting til. Jeg sluttet å spise godter, snop og kaker i sommer. Dette fordi er utrolig vanskelig å moderere meg. Jeg hadde abstinenser i 2-3 mnd, men nå er det helt borte. Jeg koser meg med smoothie og yoghurt med musli/nøtter. Elsker smoothie og minner meg det ofte 💙 Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mam81 skrev:

Det er forferdelog tøft å måtte endre mye. Nye vaner tar tid, men så godt når man får ting til. Jeg sluttet å spise godter, snop og kaker i sommer. Dette fordi er utrolig vanskelig å moderere meg. Jeg hadde abstinenser i 2-3 mnd, men nå er det helt borte. Jeg koser meg med smoothie og yoghurt med musli/nøtter. Elsker smoothie og minner meg det ofte 💙 Du da?

Ja det er tøft og vanskelig! Men godt at vi gjør det vi kan. Annet kan vi ikke gjøre! 

Jeg spiser Propudding 40 g av det, og lett vanilje uten sukker. Eller så lager jeg gele med 8kcal per 100g. Eller så lager jeg plommepai oppskriften, bytter ut sukker med sukrin og bruker ekstra mager kesam. Er mye gode oppskrifter på roede. 

Legger du inn alt du sier på appen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så fint at vi er flere 😊 Vi har en lang vei å gå og hyggelig å gå den ilag med noen man kan dele disse oppturan og nedturan man får på en slik reise.

Jeg vet jo at stillstand på vekta/platå er bra. Leste 2 forskningsrapporter ang platå og at det er bra for kroppen. Han jobber med å finne ny vekt og kan gjerne gjøre dette over tid. Noen ganger er det ønskelig ved slanking å stoppe vektreduksjon i 6 mnd om man oppnår platå for å få "ny" startvekt. Mange ganger vil kroppen hele tiden tilbake til startvekten og mer og det er kjedelig. Med disse platåene lurer kroppen med ny startvekt hvis dere forstår?

Men jeg er nå selv på et slikt platå. Har ikke rikka vekta på 3 uker, akkurat det samme. Skjedde for en tid tilbake også, men på den fjerde uka gikk jeg ned 2 kg, så jeg krysser fingrene og biter tenna sammen for ei ny uke med forhåpentligvis vektnedgang om en uke. 

Dere da. Skal vi føre opp veiing vår? Så vi kan motivere hverandre å holde ut?

Har veiedag fredag, det førr å holde motet oppe i helgene. Men hvis det er noe så skjer i helgene så blir man ikke knust når man ser på vekta evt mandager som jeg gjorde før. 

Høres og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kult at vi er flere! 

Jeg hadde veiedag på torsdag, hadde gått ned 2 kilo. Så nå har jeg gått ned til sammen 8.8 kilo på 7 uker. Det er gøy! Har en lang vei igjen, men uansett så er jeg fornøyd så lenge jeg merker forskjell. Jeg måler meg også hver 14 dag, det gir også resultater 👍

Hva gjør dere annerledes denne gangen? Altså da tar jeg utgangspunkt at dere har prøvd tidligere å regulere vekten? Kanskje dårlig gjort av meg, men jeg har selv forsøkt flere ganger å gå ned i vekt. Denne gangen er alt annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har prøvd 30 ganger i året å slanke meg og når man ganger det med 20 år som jeg har vært overvektig blir det noen ganger. Jeg har vært innom alt og tror ikke det er en kur som er uprøvd. 

Jeg har en gang tidligere klart å gå ned mer enn 10 kg og det va Grete Roede. Det er noe jeg kan leve med og noe familien kan leve med. Jeg har ska te i 5 år etter svangerskap. Med mye stress sikkert, nattevåk. Jeg synes det er tøft å være småbarnsmor og enda tøffere når det blir 2 og 3 barn. Jeg føler energien er tilbake, hodet likeså når barna blir 4-5 år. Vet ikke om dere er enige, men jeg synes iallefall det. Ikke like sår, følelsesmessig opp og nedtur fra Time til time. 

Nå er jeg der igjen av minste er 5 og vet med sikkerhet at det ikke blir flere. Ungene er mer selvstendige og man kjenner man får litt mer pusterom og tid til å pleie seg selv. I takt med livsstilsendring går jeg samtidig til psykiater og jobber med selvfølelse, selvtillit og følelsesmestring. Dette ilag med grete roede tror jeg blir bra. Ikke bare tror, men vet det blir bra. Jeg går sakte men sikkert ned hver uke og jeg tenker ikke på at dette er slanking, men livsstilsendring. Noe jeg skal leve med ut livet. I juni tol jeg et valg med å slutte å spise godteri og kaker. Og det funker veldig bra i firhold til det evige suget på noe og faktisk fått bort en del smerter i kroppen. Mulig psykisk, men tror jeg tar bort endel betennelse i kroppen med å ha fjernet mye sukker. Spiser frukt og sukker som er i mat, men godter og kaker skal jeg ikke spise til jeg finner min nye vekt. I stabilfasen og den biten blir jeg kanskje å prøve å smake litt igjen, men ikke i denne fasen jeg er i nå. 

Jeg har satt som mål i de siste tre mnd at jeg skal prioritere 1 time tur hver dag. Om det blir delt opp i flere 10 minutter får så være, men jeg skal unne meg 60 min egen tid. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag!

Merker også at livet er litt lettere å planlegge når barna blir større. Har to skolebarn nå, og kan i litt større grad prioritere egentid til for eksempel trening. Har hatt en fin uke matmessig, men litt for mye mat i helgen så endte med 0,4 kilo ned fra sist mandag. Vet det kanskje hadde vært lurere med en annen veiedag enn mandag, men har liksom alltid hatt det, så litt vanskelig å snu...

Høres ut som du har en bra plan Mam81 - tror det er viktig både å finne en livsstil å leve med og samtidig jobbe med hodet og følelsene. For vekt er jo et sammensurium av mat, trim, psyke, hormoner og livet selv. Nytter ikke bare å fokusere på sunn mat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre Marielle1!

Gratulerer, og heia. Dette klarer du! 😊🙌

 

For meg personlig så er det psykiske det tøffeste. Har brukt mat som emosjonsregulering hele mitt voksne liv. Nå som maten har mistet sin "funksjon" nemlig det å rømme fra følelser. Så kommer alle følelser opp i overflaten nå. Og jeg må ta tak i mye gammelt og nytt grums. Indre sabotører koser seg nå. Hvilket sunne måter har dere å takle, følelser og stress? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2019 den 21.11, Mam81 skrev:

Jeg personlig går i terapi samtidig for å bearbeide gammelt grums 😊

Det kan jeg anbefale å gjøre vedsiden av. Aldri følt at dette går så bra enn noen gang. Så det må jo hjelpe 😊

Hei Mam81. 

Ja, det kunne jeg gjort men har ikke mulighet til det akkurat nå. Så må være min egen terapeut. Hvordan går det nå, siden sist? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Ny uke er gått. Jeg har dessverre møtt et lite platå. Jeg gikk ned 100 gram idag da jeg gikk på vekta. Tar også veiedag mandag siden dere gjør det. Men jeg har fått til 5 timer trimtur og spist pinlig nøyaktig 2200 kcal. Jeg kjente i helga som jeg ofte kjenner på når man har stillstand at man vil gi opp. 3 uka og 100 gram ned er ingenting. Men jeg biter tenna sammen. Snakker til hodet mitt at jeg gir meg fan ikke. Jeg skal denne gangen ikke gå i samme feller som de 100000 andre slankeprosjektene mine. De andre gangene har jeg gitt opp hvis vekta står stille uke etter uke. Men ikke nå. Akkurat skrevet opp i appen. 2220 kcal. Lang jobbdag, faumøte tilslutt skolearr. på kvelden. Hjem til syk jente, blei en smoothiebowl og en episode på tv-en og tar nå kveld.

Hvordan har det gått med deg og dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊

Det er kjipt med det at vekten står stille. Ei jeg kjenner stod stille i 6 mnd... Men hun gav seg ikke. Og stoppet ikke å trene eller å spise riktig. Så til slutt gav kroppen etter. 

Jeg har veiedag på torsdag, så er spent. Gleder meg til veiedag, det er mest fordi man er sammen om det. Vi er en god gruppe mennesker. Det hjelper å høre om andre sine erfaringer og tanker rundt mat og trening. 

På de 7 ukene, jeg startet på uke 8 nå i dag. Så har jeg tatt av meg 11 kilo. Veldig spennende. Bare 60 kilo igjen 😂 hahahaha. Altså det er drømmen, ikke målet. Målet er å bli friskmeldt helsemessig hos legen, at BMI er normal og at muskelmasse er større og fettmasse er mindre. 

Spent på juletider, hvordan det blir med mat og drikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent å høre på torsdag hvordan det går ✌💪🏆 Vi er i samme båt og godt å diskutere, spørre og ikke minst heie på hverandre.  Høres ut som vi er i samme målskikte. Jeg har gått ned 15,4 og har et mål på 60 kg til ned. Jeg skal halvere meg og har satt et mål at det skal skje innen 2 år. Jeg setter hårete mål, det ser jeg, iallefall om man får vektplatå på 6 mnd innimellom. 🤣 Men jeg tar ikke sorgene på forskudd, jeg satser på at vekta rikker seg snart.

Jula ja...marsipan,  pepperkaker, småkaker, middager....Jeg har psykisk begynt å tenke allerede. Dette også fordi jeg samtidig skal feriere i jula. Men har lagt slagplaner. Jeg skal trimme hver dag, håper å finne hus med treningsutstyr og gå og gå og gå. Jeg får jo fint vær og joggesko skal være med. Matmessig grues det til også fordi det er mye usunne muligheter og jeg jobber steinhardt med å skal kunne prøve å holde på de faste vanene. Derfor jeg håper vekta går litt til ned for da er man bedre rustet om du skjønner. Jeg vet at jeg uke etter uke etter uke ikke går ned har jeg lyst å gi opp, men går jeg jevnt og trutt ned er det motivasjonen i seg selv å holde ut. 

Jeg har ikke gått så ned i kg disse ukene, men noe skjer likevel og det merker jeg med klær. Har gått ned 1 til str i bukse på jobben, altså 2 str ned siden start. Det er gøy det!! Så kanskje kilo ikke har så mye å si, meir at man en dag føler seg tipp topp og det kan være etter 40 kg også. Vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...