Gå til innhold

En måneds fokus


Anbefalte innlegg

Hei, Lillemor! Ja, jeg bruker å være på av og til, og andre ganger av. Jeg har aldri gått opp kjempemye likevel; jeg har en sperre for d. Så når jeg nærmer meg et visst tall, tar jeg meg som regel sammen. Sist gang jeg gikk ned en del, var i 2019. Da var det fra 68 tror jeg, til 61-62. Da synes jeg forumet var en god hjelp. Men da var det også flere aktive her. Nå er det veldig få innpå her - bortsett fra deg, du er jo den mest trofaste! Og har vært det i lang tid. Jeg skjønner godt om du har lyst å prøve en periode uten, ja. Jeg har stort sett ligget på 66-67 når jeg har vært ute av forumet. Og det er jo deromkring jeg er nå, kanskje 68. Drømmen min er liksom å ligge på 62, som sagt 5 år siden sist. Ikke uoppnåelig, men vanskelig likevel. Jeg har bestemt meg for å ha medlemskap i tre måneder nå, bruke 300 kr. Så er det av igjen. D blir fram til påske. Nå har jeg også bestilt den kickstartboka, det var veldig inspirerende å høre podcasten i dag. Så jeg gir meg selv en sjanse fram mot påske. Jeg skal spore meg inn når jeg har fått boka.  Har lyst å gå sommeren lettere i møte. Jeg har gått på ett roedekurs - det var i 2002, så det begynner å bli kjempelenge siden! Da gikk jeg også ned fra 68 til 61. Så fikk jeg tre barn, men kom meg alltid ned igjen mellom graviditetene. Nå som jeg har passert 40, merker jeg at det er vanskelig å holde seg stabil. Jeg strever mer enn før. Det var derfor jeg har måttet ta tak siste årene - ellers har jeg ikke tenkt så mye på vekt, egentlig. Dette var litt mine tanker. Jeg støtter deg om du velger å melde deg ut. Lykke til med bestemmelsen 🌸 Du vet virkelig hva om skal til, og du har vist at du kan, senest i høst. SÅ imponerende 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt mye på Lauvstad & co. Skikkelig motiverende podcaster alle sammen. Liker det veldig godt og gleder meg til hver tirsdag når det kommer nye. 

Ja, det er veldig få her. I vår kategori er det jo bare oss to. Det ser jo heller ikke ut som om Roede vil bruke særlig ressurser på forum. Det er jo ingen direkte link hit mer slik det var før. Man må vite om dette forumet for å komme inn. I appen kommer man ikke inn hit i hele tatt. Man må gå inn via nettsiden. Det synes jeg er veldig leit. Det ekskluderer jo alle de nye som sliter med det samme som oss.

Jeg har nå inntil videre avsluttet medlemsskapet her. Merker at jeg ikke har den samme iveren etter å komme meg nedover. Dette har vært en litt tung vinter for meg på flere måter, men tipper at jeg kommer sterkere tilbake igjen om en stund. Medlemsskapet avsluttes ikke før i slutten av februar siden jeg var litt sent ute med avmeldingen, men det er helt ok. Så da henger jeg her litt til i hvert fall ;) Heier på deg her fra sidelinjen! Har planer om å "telle med øynene". Jeg har litt dårlig erfaring med det fra før, men jeg vil ikke gi meg på det. Nå veier jeg 64 kg og har ikke det minste lyst til å øke ytterligere. Så får vi se hvor jeg er om en måneds tid når medlemsskapet her avsluttes. Hvem vet, kanskje jeg må krype til korset og melde meg inn igjen. Jeg vet ikke. 

Lykke til med ditt påskeprosjekt, HappyLife ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndags kveld! Har vært en grei helg, men i dag ble det for mye mat - var på farta fra lunsj til nå i kveld. Vanskelig å ta gode valg da! Men nå har boka komt i hus - og i dag begynte jeg å lese. Så da må jeg være klar ti å kickstarte i morgen igjen; jeg skal gjøre alt jeg kan for å fullføre 2 uker med kickstart - tar det i første omgang nå - og så skal jeg se hvordan det ser ut derfra. Det var en flott bok, masse flotte bilder og gode oppskrifter. Utfordringen er jo å ta seg tid til å gjøre innkjøp og lage noen av rettene ;) Har ikke så mye mer å tilføye nå, annet enn at jeg må holde fokus og motivasjonen oppe ❤️ Lillemor, kjekt du blir innpå her innimellom - om ikke fast ;) Takk for gode ønsker for meg og mitt påskeprosjekt. Det er 8 uker til påskeuka begynner nå. Det er jo litt tid, men samtidig vet jeg hvor fort ukene flyr - og det nytter ikke tenke at NESTE UKE skal jeg begynne, det som jeg er en mester til - å skyve foran meg. Men det kan jeg ikke gjøre denne gangen 😰 God uke💜 til meg selv og dere som måtte lese❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du med på en god start for februar? Jeg har startet opp med en kickstart igjen fra i dag :) Hva synes du om boka forresten? Er det noe nytt? Mulig jeg også kjøper den, men det er mest for å få inspirasjon til oppskrifter til lunsj og middag. Man har så lett for å spise det samme om og om igjen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig Lillemor!! Gratulerer med å ha bestemt deg 🤩 Ja, jeg er med - men jeg måtte velge å sette startpunkt 2.februar, litt fordi fredager er veiedagen min - og mest fordi  i dag er jeg på farta fra morgen til kveld - og jeg orker ikke få en "dårlig start". Så jeg begynner kickstart i morgen. Har også regnet meg fram til at det er 7 uker til påskeferien starter nå i helga; så det er enda en god grunn. Jeg har jo tenkt litt på prosjekt Påske, men nå er det virkelig tid for å la det blir virkelighet! 😅 Ja, boka er grei - den gir en god innføring, jeg synes det var lærerikt. Og er du på jakt etter oppskrifter, så kan den anbefales - med masse flotte bilder, ser skikkelig delikat ut ❤️ Jeg skal til å lese på de som har opplevd suksess med kickstart, tenker at det er fint for motivasjonen. Heia oss 👏👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er i gang, HappyLife! Jeg har kikket litt på oppskriftene på middagsforslagene til kickstart, men jeg synes faktisk at de er forholdsvis kaloririke jeg altså. På 1300 kcal pleier jeg å ha middager som inneholder ca 400 kcal, men jeg ser i oppskriftene her at de også har det på kickstart. Da bikker jeg 1000 totalt i så fall, noe som ikke er meningen nå. Jeg sitter nå å prøver å planlegge middagen for lørdagskvelden. Har du noen forslag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Lillemor! Jeg så meldingen din først nå 😳 Jeg har vært på farta stort sett hele dagen;  men jeg håper du fant noe godt å spise / lage til middagen i kveld. Jeg er ikke så god på matlaging, har ikke så mye glede av det dessverre. Men tenkte jeg skulle prøve meg på noe i Kickstart-boka etterhvert; så langt har jeg bare spist det samme som familien - men i mindre mengder. I dag ble det pizza - to stykker blir fort 100 gram og mange kalorier. Så i dag har jeg ikke klart meg på 1000 kc, men det var slik sist jeg gikk på kickstart også, jeg lot lørdagen være unntak, sånn at det ikke blir så tungt. Jeg klarer ikke droppe alt av søtsaker. Landet på ca 1350 i dag etter mine beregninger, men det blir sånn ca siden jeg var på farta ;) Hverdager er enklest når man holder på med dette! God helg videre, Lillemor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det ingen grunn til å gratulere meg! Jeg vet ikke, det er en merkelig mekanisme. Når jeg går ned bra; så får jeg en følelse av at jeg kan unne meg litt - så nå har jeg hatt en mandag og en halv tirsdag der jeg har slurva 😳 Det er SÅ tåpelig! Nå vil jeg ikke parkere i hengemyra, men opp igjen!! For jeg vet jo at det nytter ikke å holde på sånn om jeg vil videre ned. Jeg har vært litt sånn utafor av andre omstendigheter; og jeg innser at jeg da tyr til noe søtt for å trøste meg selv. Det er en svært dårlig strategi - og det gjør at jeg bare føler meg enda dårligere etterpå. Det er fremdeles nesten tre dager til jeg skal på vekta; så jeg skal stramme inn umiddelbart. Det hjalp bare at jeg stakk innom her og leste litt. Takk for heiarop, Lillemor! Jeg trenger det 🙈😂 Og jeg heier på deg også. Du er virkelig i siget nå. Det har jeg lyst å være, for det var jeg jo i helga!!! Sukk altså. Hva er det som skjer med meg. Jeg må bare bite tenna sammen! Jeg tror jeg må forplikte meg på å skrive daglige kcal innpå her, for da blir det ikke så kjekt å face at man har slurva. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, slike nedturer er noe herk! Skjønner at du har litt å stri med på din kant og at det da blir litt vanskelig å fokusere ❤️ Håper virkelig at du fikk tatt tak umiddelbart og ikke havnet i den der velkjente "what the hell-effekten" som jeg ble tatt av. Å gi totalt blaffen er mer en straff enn belønning for seg selv og vi føler oss skikkelig dårlige etterpå. 

Så flott at det hjelper på å lese her inne :) Det er som regel mye bedre å stå i det sammen enn alene. Har mye erfaring med det på flere andre fronter også. 

Ja, nå er jeg virkelig i siget altså ;) Jeg la inn et superlangt innlegg i tråden min i sted med massevis av betraktninger av min egen reise med kickstart. Jeg boblet over av iver og måtte bare få det ned 😅 

Jeg har forresten sendt inn et forslag til podcast. Jeg la inn et ønske om de kunne ta opp det med at forbrenningen mulig går ned om man driver med slik jo-jo slanking som jeg gjør :wub: Får stadig høre rundt omkring at jeg har ødelagt forbrenningen min ved å holde på slik :( Lurer virkelig på om det faktisk er noe hold i det eller om den myten er avlivet. Så om du har sett det innlegget på Facebook i gruppa til Roedes Ett fett så er deg meg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støtten ❤️ Alt gikk bra helt til kl 21; da hadde dattera mi baka og sa jeg måtte smake! Og jeg klarte ikke si nei takk🥹 Så etter å ha landet på 1100 kcal og forbrent ca 280 på trening, så rota jeg det hele til nå på kvelden. Jeg blir så sur på meg selv 😭 Jeg skjønner ikke hva som går av meg. Nå skal jeg kjenne på den dårlige følelsen og spør meg selv: Er d verdt d? Jeg vet svaret. Dette ble bare despessiv skriving, men sånn føles d nå. Ny dag i morgen. Jeg må restarte meg selv på 10 dg kickstart/max 1300 ved trening  og jeg skal skrive inn daglige kcal og slutte å ødelegge for meg selv etter kl 21 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restart Kickstart:

Dag 1/10 Torsdag 8.2. 1014 kcal. 

Føles godt å ha mestret dag 1, og nå skal jeg holde fokus framover. Får det så mye bedre med meg selv da, og det trenger jeg. 

I dag er det fredag og veiedag. Vekta viste 68.1 kg. Ned 0,7 kg siden sist. Det får være godkjent, siden jeg havna på TRE dårlige dager denne uka... 😱

Neste fredag skal jeg se et helt annet tall etter 8/10 dager med kickstart. Jeg kommer ikke til å ligge på 1000 kc hver dag, dersom jeg trener blir det litt mer. Men skal ikke overstige 1300, det er max antall for meg. 

Jeg skriver innpå i kveld dagens registrering av kcal. Sånn - då har jeg laget meg en plan. Den skal jeg holde.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang :) Nå er du i gang igjen ja. Fint med planer for da går det ikke så lett den gale veien. 

8-10 dager med kickstart gir garantert resultater, men det vet du jo fra før ;) Blir spennende å følge med deg denne uka! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 4/10: Jeg har blitt syk, ligget på sofaen og ingen trim, men heller ikke spesielt god matlyst. Et pizzastykke til middag. Men barna disket opp m fastelavnsboller - og jeg spiste en. Kom sikkert på nærmere 1300 kc i dag uten bevegelse. Har ikke orket følge opp registrering. Kjedelig dag🥹 Jeg håper jeg er bedre i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at selv om du ligger rett ut så vil kroppen din forbrenne ganske mye likevel. Om du ikke vet basalforbrenningen din fra før så kan du jo finne det ut her på GR sine sider når du er innlogget. Det står i profilen din der du har satt opp hvor stort inntak du skal ha, i hvert fall om du går på nettsiden.

Så lenge du holder deg til maks 1000 kcal så går du jo ned ;) Ikke at det er nedgang man orker å tenke mest på når man ligger der syk, men å føle at det hjelper lite med dårlig matlyst må du legge fra deg. Kroppen må uansett ha de kaloriene den trenger for å opprettholde alle systemer. Det eneste er at om man får i seg for lite væske så kan man bli både svimmel og uvel. La mat være mat akkurat nå og så lar du kroppen bli frisk ❤️ Håper de der hjemme steller godt med deg. Fortsatt god bedring :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Lillemor ❤️ I dag føles det litt bedre, etter noen elendige dager fra søndag av. Jeg har fått tilbake smak og dermed også matlyst, men det jeg ikke har fått tilbake er motivasjonen. Så nå føles alt bare tungt ut. Og slik føler jeg meg selv også. Jeg får bare håpe at jeg får tilbake krefter og motivasjon; at ting kanskje føles litt lysere i morgen. Jeg orker ikke skrive mer innpå her nå.  Lenge siden jeg var så satt ut. Men så er jeg jo stort sett frisk da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Lillemor! 😍 Håper du får fine uker fram mot påske. Søndag fikk jeg trent igjen, og det skal jeg i dag også. Men d blir litt roligere, jeg er fremdeles ikke helt frisk. Men mye bedre enn jeg var. Takknemlig for det ❤️ Jeg har sagt opp innpå her, men har abonnement ut måneden. Jeg går tilbake til gratis appen yazio, den har funka greit før. Da slipper jeg bruke penger innpå her. Men jeg blir her til og med neste torsdag. 29.februar. Så jeg skal prøve å komme meg ordentlig på sporet igjen. Godt å merke at energien kommer seg dag for dag. Så da må jeg bare klare å ta tak igjen. Det er tungt, men det er det eneste som nytter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser seg at jeg får skrive her, men ikke bruke appen til å føre opp inntak. Ja ja, hadde det enda vært omvendt så ;) Da følger jeg deg her fra sidelinjen så lenge :) Det kan nok være at jeg kommer til å oppdatere litt i hold vekten tråden min om GR tillater det. Enn så lenge så er det i hvert fall mulig.

I dag har jeg foreløpig ikke planlagt noe lørdagsgodt, men kan godt hende at jeg tar en tur på Europris eller noe senere i dag. Det var det jeg gjorde forrige lørdag og koste meg skikkelig med godteskåla derfra. I går løp jeg 1,5 time på mølla så det er ikke samvittigheten det skal stå på. Planlegger å løpe litt i morgen også. Jeg vet jo at du pleier å kose deg med noe godt i helgene. Hva er det du pleier å velge som ikke nødvendigvis raserer hele ukas resultater? Skulle gjerne hatt litt tips ;) 

Edit: Jeg fikk akkurat tilbud om 60 dagers gratis prøveperiode og da slo jeg til! :D Har brukt Lifesum de siste dagene, og den appen funker helt greit, men den er ikke som den gamle gode GR altså. Da blir jeg her til slutten av april da :) Så da får jeg nesten "gjenåpne" tråden min som jeg akkurat forlot. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...