Gå til innhold

En måneds fokus


Anbefalte innlegg

Da er det nesten gått en uke igjen... og d går ikke særlig bra. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har fått utvida medlemskapet uten ekstra kostnad. Har appen her nesten 8 uker til. Det er mye tid å gjøre mye godt arbeid med vekta. Men hva gjør jeg når jeg bare faller tilbake i dårlige spor.. Har tenkt tanken at jeg burde meldt meg på kurs, men har ikke penger til det. Dumt å bruke penger på noe jeg vet hvordan jeg skal løse selv. Alt handler om viljestyrke og bestemmelse. Jeg er en mester i å utsette. Jeg bestemmer meg, og så går det noen dager og så orker jeg ikke mer. Slik også denne siste perioden... Holdt bra i 4 dager, så bare klappa jeg sammen igjen. Jeg kan ikke skylde på forkjølelsen lenger, jeg er jo ikke dårlig selv om snuen henger i 😰 Ingen grunn til å trøstespise for den, liksom. Jeg merker at jeg sover dårlig for tida; og har mange bekymringer. Det kan også ha sitt til at jeg ikke orker å ta tak, og at jeg ikke føler det gir resultat selv om jeg prøver å skjerpe meg. Jeg har også en del å bearbeide på det private plan. Det er rart hvor mye mer man lærer og forstår om seg selv og sin historie når man kommer oppi 40årene. Det er på både godt og vondt. Men også dette er ting som krever sitt; og som gjør at jeg innimellom tyr til trøstespising. Det har ikke vært problem for meg før, men jeg leste en artikkel om det og kjente meg igjen. Som om det hjelper noe!! Man føler seg jo bare dobbelt så fæl ved slutten av dagen.. 😥 Jeg får prøve å spore meg på bedre tider igjen. I morgen begynner våren. Jeg elsker den årstiden. Jeg håper alt vil lysne for meg! Dette var tankene mine på skuddårsdagen. Føles bra å bare skrive det innpå her. God kveld der ute 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har nesten gått to uker siden sist jeg skreiv innpå her. Hvordan har det gått?! Noen dager bra, andre dager mindre bra. Jeg bestemmer meg for å ta meg sammen, det går noen dager, så klapper jeg sammen igjen. Jeg kjenner ikke meg selv igjen i det å være så lite standhaftig. Jeg måtte sjekke hvor lenge jeg har medlemskap i appen her; det er til 24.april. Det betyr at det begynner å haste om jeg skal klare å ta tak og benytte meg av muligheten å være innpå her. Jeg har lurt på hvilken strategi jeg skal velge. Gå for ny kickstart og ha det skikkelig ille et par uker, bare for å få en god start? Slik det er nå, så blir det så halvhjerta og ingen ting skjer på vektfronten. Virker som jeg må gå mer drastisk til verks. Det gikk fint da jeg hadde 10 dg kickstart på starten av året; og jeg gikk ned nesten 3 kg. Så om jeg er fornuftig, så er det den eneste riktige løsningen. Begynner jeg i dag, så kan jeg komme meg litt nedpå til påske. Sitter bare så langt inne å gå all in, men samtidig så vet jeg at det er det eneste som gir resultater. Jeg har skrevet mye i boka mi i det siste; fått sortert tanker og følelser. Men innser at jeg trenger å skrive innpå her også; ikke som en dagbok men mer for å rapportere kalde fakta; antall spiste kcal - sånn at jeg har et sted der jeg må "face" at jeg holder meg på sporet. Viss jeg skal gjøre det overkommelig for meg selv, kan det f eks bety en kort rapport hver kveld der jeg legger inn dagens kcal. Det er verdet et forsøk. Det er jo derfor jeg ønska å fortsette med appen og medlemskapet, at jeg da har tilgang til forumet her. Så da er det dumt å ikke benytte seg av det. Dette var mine spredte tanker på en mandags morgen... God uke til alle der ute ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan nok hende at det er kickstart som må til. Var inne på tanken jeg også, men siden kroppen fremdeles er syk så velger jeg 1300 nå. Forrige kickstart gikk mye bedre enn jeg hadde trodd faktisk. Det meste satt i hodet ;) 

Lykke til uansett hvilket valg du ender på og ha en fin uke :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Lillemor ❤️ Ja i dag har jeg vurdert fram og tilbake. Selv landa jeg på 1400 kc i dag, noe som er 100 mer enn jeg tenkte. Rester av lørdagsgodt får ta skylda 🙈 Jeg har bestemt meg for 10 dg kick start slik jeg gjorde i januar, d blir 12.-21.mars. Skal se om d kan gjøre underverker før påske. Gir meg selv godkjent å lande på 1000-tallet hva kcal angår , så om d er 1050/70, så er d godkjent 👍 Synes 1000 blank er veldig lite.. men klarer jeg å ta fornuftige valg, så er d mulig i 10 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var å begynne på kickstart i dag; men d gikk ikke. Jeg enda på 1400 i dag også, pga gjester - og jeg greide ikkje forberede godt så jeg kunne ta gode valg. Sier meg likevel fornøyd med 1400, og i morgen er d kickstart - da må jeg holde på til fredag før palmehelgen i stedenfor torsdag, siden d skal være 10 dager ✔️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1 / 10 Kickstart ✔️ 1055 kcal. 
Grei dag, klart å holde meg til planen. 9 dager til på dette nivået. D blir hardt, men må til - og da vil d føles mye når jeg kan ligge på 1300-tallet hva kcal angår i påskeferien og utover 😍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3/10 ✔️ 1074 kc

Fin dag; går bra! Spist litt godteri og frister med sååå mye mer 🥹 Men jeg holder stand, d er en seier for meg, En uke igjen med kickstart! 7 dager.. Blir en drøm å gå over på 1300-tallet på kcal igjen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 4/10 ✔️ Lørdag: 1308 kc 

I dag gav jeg meg lov å spise lørdagsgodteri 🤩 Har kosa meg max og enda på 1300-tallet. I morgen er det tilbake på 1000-tallet. Jeg har sett 66-tallet på vekta igjen. Jeg drømmer om 65 tallet på veiing neste fredag !! 😅 Men da må jeg en hel kg ned de neste dagene, så jeg må være streng m meg selv og 1000 kcal!!! Håååper på 65,5 🥹😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 5/10 ✔️ 1050 Kcal. Her er det bare å skynde seg å skrive innpå, for nå har jeg spist det som spises skal i dag!! Komme meg ned på 1000-tallet igjen.. Jeg har et utrolig mål om å se 65-tallet innen påske. KAN d være mulig? Om jeg ikke klarer til fredag, så iallfall til midten av neste uke - onsdag - før påskedagene?! Det er min store drøm, det er mitt store mål. Skal fortsette videre nedover, men det er liksom første delmålet. Ønsker så veldig å nå det snart. Har hatt en fin dag og en god helg. I dag lurer jeg litt på hvorfor jeg unna meg lørdagsgodteri i går... Det gjør jo bare at jeg har lyst på mer! Men samtidig er det nå kjekt å kunne glede seg til litt kos når det er helg.. Så det er både og. Er klar for ny uke nå! Ønsker dere som leser en god uke ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6/10 - i går fikk jeg ikke gjennomført! Jeg er skuffa over meg selv. Men vi hadde besøk og d føles helt umulig å ende på 1000 kc, inntaket ble mellom 1400 og 1500. Ikke godkjent, men på en annen side bedre enn før, den følelsen jeg sitter med nå. For jeg gir ikke blaffen og opp, jeg fortsetter på dag 7/10. 4 dager til med 1000 kc, til og med fredag. Så blir d 1300 med god samvittighet 😍 Jeg rapporterer innpå her i kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 7/10 - hva skjer!!?? Jeg var så bestemt i dag tidlig på å gjennomføre videre på 1000 kc, men så ble jeg invitert på kafe i godt lag, og da er det som om alle gode forsett er blåst ut av hodet mitt. Jeg blir så sur og skuffa over meg selv! Kunne da pent ha nøyd meg med litt mindre, og likevel hatt det koselig. Men nei da, det ble både bakst og kake. Og ergo røyk hele dagens prosjekt. Det positive er at jeg har trent, men ikke nok i forhold til inntaket. Nå skjer d igjen, d sklir ut en dag og den påfølgende kommer demotivasjonen sigende på... Jeg er nødt til å ta meg sammen! Jeg vil ikke gi opp nå! Jeg las en artikkel om å ta en bestemmelse og sette noe inn på å følge den. Jeg skal lese den igjen, og la det bli mitt motivasjonsskriv for dette. For jeg MÅ tilbake på sporet!! Sukk fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg igjen! Nå er det fredag. Denne uka har ikke vært bra! Jeg merker at når jeg sklir ut en dag, så bare følger det på de kommende dagene. Det er så skuffende for meg. Jeg klarer bare ikke mobilisere!! På samme tid vil jeg ikke gi opp! Hva skal jeg gjøre? Det er mye i livet som føles kaotisk for tida, vil ikke gå inn på det nå, men det påvirker meg. Sover dårlig. Og klarer liksom ikke ta ordentlig tak. Samtidig vet jeg at om jeg gjør det, så får jeg det bedre. Hadde gode dager da jeg spiste det jeg skulle og hadde kontroll. Men jeg ser at å satse på 10 dager med 1000 er for hardt for meg. Så nå må jeg heller spore tilbake på 1300, i istedenfor å prøve på 1000 og ikke greie det. Så da prøver jeg det igjen da :) Har igjen ca en måned med abonnementet her som er gratis; tror det var fram til 24.april! Så det er jo verdt å bruke det for det det er verdt. Jeg melder innpå dagens kcal i kveld. Vil tilbake til registreringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene flyr avgårde, hadde langhelg og var bortreist! Det var ikke lett å kombinere med å legge meg på 1300 kcal. Så i stedet gav jeg blaffen. Ikke smart, men sånn ble det. Det er fremdeles en uke igjen av påskeferien, nesten. Så det er ikke lurt å holde frem i samme spor! Jeg er nødt til å ha en måneds fokus, som også tråden min heter. Og det må begynne nå. Jeg er en mester i å utsette. Men nå har jeg bare en måned igjen med abonnementet mitt innpå her. Så skal jeg enda en gang kaste bort muligheten? NEI!! Så derfor skriver jeg innpå her igjen. Derfor finner jeg fram appen min igjen. Nå er vi hjemme resten av påska og det er opp til meg å ville ta gode valg og stå for det. Vet at da vil jeg føle meg mye bedre når påska er omme. I istedenfor å ha gitt blaffen i halvannen uke, og at det har sklidd ut enda mer. Jeg tar meg selv i nakken! Ønsker alle der ute en fin dag 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke klart å ta meg sammen eller ta gode valg 🥲 Jeg har derimot en fin påske og må bare innse at jeg må få den unna før jeg greier å fokusere igjen. 1.april - ny måned, ny uke. Da skal jeg være klar 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha komt over i april - nå er det ny måned og borte er alt påskesnopet, det spiste vi opp i går 😅 Så nå er vi klar for en måned med sunnere valg her i huset. og jeg må bare bestemme meg for å ta fatt nok en gang. Nå har jeg filosofert litt her. Jeg innser at jeg tror det er fort gjort, og så blir jeg utålmodig og gir opp. Men jeg bør heller tenke at jeg bør innarbeide meg gode vaner ved å ta gode valg; ikke tenke at jeg skal "pine meg" for en kortere periode. Men at det er bra for meg å leve sunt! Så jeg må prøve å snu tankegangen og ikke stresse. Klarer jeg å holde det fokuset og ta de gode valgene, så vet jeg også at kiloene vil forsvinne... Men bare at det går ikke så fort. Så det blir ingen kickstart på meg, jeg bare kollapser når jeg holder på med det. Men jeg skal legge meg på 1300 kcal. Det er jo heller ikke mye, og iallfall ikke i forhold til det jeg har putta inn i påska. Jeg har ikke spist mye mat, men godteri.. Huffameg. Jeg har ikke kontroll. Så nå tar jeg en periode av med det. Jeg må rett og slett avruse meg på det søte liv. Det blir hardt ,men jeg vet at det er bra for meg! så jeg vil ha det som fokus, og ikke at jeg nå ikke får spise søtsaker... Det har gått fint idag! Har også fått en fin tur i det fri, og fått bevega meg. God følelse! Nå er jeg klar for ny arbeidsuke. Håper det samme for dere der ute! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger visst en "avrusing" jeg også. Det har blitt snop hver eneste dag og i stooore mengder her. Jeg har rett og slett spist meg lei tror jeg, for i går så fristet det faktisk ikke i hele tatt. Datteren hadde en del liggende, men det fikk hun ha i fred. Vi får stå på og holde oss på både lavkalori og godtefri :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet føles bedre etter disse dagene! Spist mat i istedenfor snop; det er alltid lurt ;) Vekten går også ned over, men jeg har bestemt meg for å ta neste offisielle veiing om en uke. Har likevel komt meg ned 1 kg siden mandag; det er jeg glad for! Men det var altfor mye å ta av. Føles greit å ligge på 1300 kc, så jeg fortsetter med det og håper d vil fortsette å gi resultater. Nå er det helg; det er er alltid en utfordring, men jeg vil ikke at den skal ødelegge nå som jeg har klart å ta meg sammen igjen. Så da er det et stikkord for meg: FOKUS! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg gjør som deg. Velger 1300. Det har blitt mellom 1000 og 1150 hittil denne uken, men tror jeg går over til 1300 igjen nå. Enig i at det føles bedre etter å ha spist mat fremfor snop. Jeg levde jo på snop i flere uker mer eller mindre. Lite lurt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...