Gå til innhold

Ikke noe problem det her...


Gjest Sommerbrud

Anbefalte innlegg

Gjest Svenska

Hva gjör du egentlig her inne?

Du fölger ikke GR opplegget, du er ikke overvektig og du har overhode ingen forståelse for oss andre og den "situasjon" vi er i. Jaja, jeg vet du vil si/tenke vi kan skylde oss selv for våre ekstra kilo, men vi er her inne for å få stötte og oppbacking fra likesinnede, vi har tatt tak i våre kilo og pröver å bli kvitt dem. Vi trenger ikke moralprekener fra normalvektige/slanke!

 

Håper du snart når ditt mål og bryllupet snart er overstått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar
Gjest FatNoMore
Dette er heldigvis riktig!

 

Problemet er at de medisinene ofte er nokså vanskelig tilgjengelige' date=' ettersom mange leger ikke skjønner problemet helt. Selv var jeg, som tidligere fortalt, kommet opp i 110 kg og så langt ned i kjelleren psykisk som man kan være uten at man har møtt store påkjenninger fra omverdenen, før jeg traff en lege som bestemte seg for å la symptomene tale mer enn blodprøvene. Når jeg er på kontroller nå, er vi begge like lykkelige for resultatet og like irriterte for at det tok så lang tid før jeg fikk hjelp.

 

Mange leger vil at man skal spise sunnere og trimme mer før man blir vurdert for hjelp med medisiner. Og når du først blir satt på medisiner, kan det være en nokså omstendelig prosess å finne riktig dosering. Selv gikk jeg i 12 uker før jeg var stabilisert etter operasjonen, og det var visstnok en ganske kort periode, sier noen.

 

Men, som sagt, nå har jeg fått hjelp, og nå er jeg i stand til å gå ned i vekt ved hjelp av sunn mat og nok aktivitet. På tide, synes jeg, å få uttelling for en sunn livsstil, etter at jeg ble syk som 18-åring og nå nærmer meg 40.[/quote']

 

Det er mange dyktige leger her i landet, men dessverre er det en del som ikke lytter til pasienten sin og det de har og fortelle.

 

Suverent at du har fått hjelp nå og du er på rett vei!

 

Må si det er imponerende at du har klart å opprettholde motivasjonen selv om du har "stanget hodet i veggen" i så mange år! Keep up the good work! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FatNoMore
Jeg forstår at du mener det ikke er noen big deal å slanke seg når du gjør det på den måten du gjør det på. Jeg vet selv at det ikke er noe problem å sulte seg i noen uker' date=' det kan hvem som helst klare. Jeg har selv tatt av 16 kilo på 9 uker, og jeg spiste 1100 kcal til dagen. Det var mer enn det menyen din viste. Problemet er jo at dette ikke er en mulighet når man skal gjøre varige endringer. Vi som er inne på denne tråden er ikke ute etter noen kjappe og lettvinte løsninger. Vi er her for å få til en varig forandring for oss selv, noe som tar en god del lenger tid enn 8 uker. Vi er ikke ute etter en " strengere diett" i noen få uker, vi er ute etter en livstilsendring.

 

Jeg har en venninne som gikk ned 56 kilo på egenhånd i løpet av 15 måneder. Hun spiste Mc.Donals hver lørdag, og koste seg med godteri på lørdagskvelden. Den ufattelige selvkontrollen hun har er noe jeg misunner. Hun klarte å holde seg til junkfood en dag i uken, og hun oppnådde fantastiske resultater. Jeg vil absolutt påstå at det å klare å oppnå et resultat som det på egenhånd er en BIG DEAL. Og det at hun nå i dag, to år etter, fortsatt holder vekten er helt utrolig.

 

Jeg jobber hardt for å holde meg unna ting jeg ikke skal ha, nå går jeg inn i den femte måneden med kurs og det blir ikke lettere. Jeg føler meg til tider inne i en sorgprosess, der jeg kjenner at det hadde vært så lett å bare gi seg. Jeg jobber med mine tanker hver dag, og de er som oftest positive, men det er begrensninger for hvor positiv man klarer å være hele tiden. Jeg for min del trenger å kunne vite at andre har det som meg, og at andre er med og støtter opp når ting blir vanskelige. Har du lest andre tråder her inne? Da vil du se at folk her inne er positive, og hjelper hverandre med gode innspill.

 

Jeg har ikke stor tro på en ernæringsfysiolog som deler ut en 8 ukers streng diett til noen for at de skal se bra ut i en brudekjole. Det er vel det jeg har størst problemer med å ta seriøst.

 

Som sagt tidligere forstår jeg at det ikke var vanskelig for deg å ta av 8 kilo, det hadde flere av oss klart. Selv om du har funnet din vidunderkur, så trenger du ikke bagatalisere det hele ved å ta det for god fisk at det skal være like lett for alle andre.[/quote']

 

Nå blir jeg vel mektig upopulær her inne på forumet... men, men...

 

Slik jeg har forstått innleggene til Sommerbrud var det vel en livsstilsendring hun hadde tatt beslutning om også (med 8 uker som var mer intensive).

 

Jeg forstod ikke big deal begrepet som det vesentlige i innlegget, men at en bør fokusere på det positive ved slanking når det butter i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mezzina

du har helt rett; de medisinene er ofte noe en må slåss for. Gud vet hvorfor, det må da alltid være verdt et forsøk.

 

For min del er jeg der hvor det ikke lenger er så lett å si om jeg er deprimert som legen først trodde, nå tyder vel ting mer på at hormonene har skylden...eller mangelen på dem rettere sagt...

 

Mulig jeg har stor tiltro til medisinene, vet likevel at jobben må gjøres av meg selv. Bare at nå håper jeg etter hvert kroppen spiller på mitt lag og ikke mot meg...

 

Jeg har unnlatt å kommentere det sommerbrud sa i det første innlegget sitt. Men jeg føler jeg må si et par ord jeg også nå.

 

Det første jeg tenkte da jeg leste det var ikke særlig pent, men mest av alt ble jeg bitter og en smule misunnelig. Samtidig som jeg aldri i verden ved mine fulle fem ville utsatt kroppen for en sånn sultekur som det der. Jeg skjønner godt at en ønsker å ta seg best mulig ut på bryllupsdagen. Men likevel...

 

Likevel skal du ha rett i en ting sommerbrud; det handler mye om den mentale biten og å tenke positivt også. Men når det først er sagt synes jeg du skulle vært en smule vennligere mot kroppen din..

 

Det er ufattelig bra at du stakk nesen din inn her og lot oss provosere. For det er en annen ting jeg tror dette forumet bør fungere som; en form for sikkerhetsventil der andre har mulighet til å rope varsko når vi aner at noen er på ville veier i sin ferd mot en slankere kropp... Sunn sjel i et sunt legeme sier de.. Mulig du ser fantastisk ut på bryllupsdagen din sommerbrud. Men sår tvil om det ordtaket passer for din del. Kanskje er du ikke så opptatt av det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerbrud

Det er beregnet at jeg forbrenner ca. 1600 kcal om dagen. Kostholdsendringen min gjør at jeg i disse 8 ukene ligger på et kalori-inntak på ca. 1400. Hvordan kan det være en sultekur. Jeg kan jo ikke ligge på over 1600 kalorier om dagen dersom jeg ønsker å gå ned i vekt? :rolleyes:

 

Når "slankekuren" er over, skal jeg ligge på ca 1600 kcal om dagen for å få en stabil vekt.

 

Kostholdet mitt kommer ikke til å endre seg, men jeg spiser bare litt mer!

 

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor dere dømmer meg fordi jeg ønsker å ta av noen kilo. Dere vet da ingenting om hvor kiloene mine har plassert seg?! Jeg har som sagt lagt på meg 8 kilo i løpet av vinteren. Jeg har ikke gått opp en størrelse i bukser (like tynn i bein og rumpe), men kiloene har lagt seg som et belte rundt midjen. Det er mulig dere ser på det som forfengelig å ønske å bli kvitt disse kiloene, men jeg vet det ikke er et sunnhetstegn når fettet legger seg nettopp her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjör du egentlig her inne?

Du fölger ikke GR opplegget' date=' du er ikke overvektig og du har overhode ingen forståelse for oss andre og den "situasjon" vi er i. Jaja, jeg vet du vil si/tenke vi kan skylde oss selv for våre ekstra kilo, men vi er her inne for å få stötte og oppbacking fra likesinnede, vi har tatt tak i våre kilo og pröver å bli kvitt dem. Vi trenger ikke moralprekener fra normalvektige/slanke!

 

Håper du snart når ditt mål og bryllupet snart er overstått...[/quote']

 

Jeg må si at jeg reagerte virkelig på dette innlegget her, og et par andre, som sier mer eller mindre rett ut at enkelte ikke er ønsket her.

 

Dette er et forum for de som ønsker å slanke seg. Vi er alle forskjellig bygget, og noe som er normalvektig for en person, kan være overvektig for en annen. Syns alle og enhver bør få bestemme hva som er sin idealvekt, uten at andre skal legge seg opp i det.

 

Tenk hvis noen som føler seg normalvektige og er fornøyd med vekten sin får høre at de er overvektige! Hvor sårende er ikke det? Det samme går jo litt andre veien også.

 

Det er mange her som ikke følger GR-opplegget, og jeg syns det er kjempefint med råd fra forskjellige filosofier. Det er jo også mange andre innlegg som gir råd utenfor GR, men likevel blir ikke disse personene klassifisert som "uønsket".

 

Jeg mener at alle som føler at de hører hjemme her, og kan få utbytte av forumet bør få være her, uten å bli "kastet ut" av andre. Men hvis vi først skulle kastet ut noen, ville jeg helst sett at de som prøver å kaste ut andre går først.

 

Etter å ha lest all personhetsen som har vært i denne tråden, har jeg nesten blitt litt redd for å skrive nye innlegg... Hva hvis noen tolker det jeg skriver helt feil, og gyver løs på meg, slik jeg har sett her? Jeg er veldig sårbar pga overvekten min, og det siste jeg trenger er å få slengt den typen kommentarer som overfor. Er sikker på at det gjelder alle andre her også. Og er det virkelig et slikt forum vi vil ha, der folk er redde for å komme med råd og tips og meninger, fordi de da blir frosset ut av andre?

 

Nå kommer jeg nok garantert til å erge på meg mange, men jeg klarte rett og slett ikke å holde kjeft lenger. Det har vært så mange personangrep i denne debatten, og jeg syns det bare blir mer og mer ukoselig her inne. Syns det er kjipt hvis et bra forum skal bli ødelagt slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mezzina

- tenk om du kunne sagt det der med en gang så tror jeg du hadde sluppet alle de mest fordømmende kommentarene... Du ga nemlig inntrykk av at du lå under 1000 kalorier og det var da varsellampa mi begynte å lyse.... Er ikke dårligere enn at jeg legger meg flat når det ikke stemmer. 1400 kalorier er noe helt annet for din lave kropp - tror eksempelet du ga tidligere i tråden i så fall var svært misvisende...

 

Uansett - da er du gørheldig som har en kropp som slipper kiloene så lett. Det har du all grunn til å være glad for!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerbrud

Da noen her kommenterte at matinntaket mitt ikke kunne ligge på mer enn 1000 kcal om dagen, svarte jeg dette:

 

Nei' date=' det er mye mer enn 1000 kcal. Selv om jeg spiser 1 knekkebrød, har jeg veldig mye pålegg på. Det her var jo bare et eksempel på hva jeg spiser i løpet av en dag. Spiser f.eks. havregrøt, fiberrik frokostblanding, wok-retter, sushi, grillet scampi og kamskjell, diverse salater (kylling, tunfisk), grønnsaker o.l. også.

 

Vanligvis skal kosten min bestå av 20% proteiner, 20% fett og 60% karbohydrater. Nå i disse 8 ukene spiser jeg noe mindre karbohydrater og mer proteiner. Jeg passer på å få i meg nok omega-3, kalsium, c- d- og e-vitaminer.

[/quote']

 

Jeg spiser ofte valnøtter (og andre nøtter) som mellommåltid. Valnøtter er bra for hjertet og inneholder det sunne fettet. I 50 gram valnøtter er det 350 kcal, så det blir fort 1400 kalorier om dagen med alt det andre jeg spiser! :P

 

Det er hyggelig å høre at ikke alle her mener at jeg har et sykelig forhold til slanking! :D Jeg ønsker bare å være sunn, frisk og ha masse energi.

 

Jeg lar meg ikke lett påvirke av kommentarer og spydigheter fra andre, men jeg må si jeg virkelig er skuffet og lei meg over det jeg har måttet tåle fra enkelte i dette forumet. Men sta som jeg er, så klarer dere ikke å få "kastet" meg ut herfra på den måten! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strikkeline

Som du ser, er det en del her som føler seg litt tråkket på av deg også, så det går da begge veier, dette.

 

Sier det, jeg, siden det sikkert er meg som burde ryke ut herfra først og alt det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerbrud
Som du ser' date=' er det en del her som føler seg litt tråkket på av deg også, så det går da begge veier, dette.

 

Sier det, jeg, siden det sikkert er meg som burde ryke ut herfra først og alt det der.[/quote']

 

Etter hva jeg kan lese av mine innlegg har jeg ikke gått til personangrep på noen. Hvis jeg mot formodning skulle ha gjort det, ber jeg med den største selvfølgelighet om unnskyldning for det.

 

Dette er noe av det jeg har måttet tåle:

 

Med 63 kg på 168 cm og et så intenst ønske om å gå ned i vekt at du går til ernæringsfysiolog og får satt opp en kostholdsplan' date=' så tror jeg just det er ett og annet du kan tenke over

[/quote']

 

Fint for sommerbrud at kiloene faller av å lett. La oss håpe at de holder seg borte også' date=' så kan vi andre som synes at slanking er litt vanskelig til tider motivere hverandre slik som er meningen her inne.

[/quote']

 

jeg synes det grenser til litt sykelig slanking...jeg er 1.68 høy selv og var 60 kg en gang og da var jeg altfor tynn' date='folk kommenterte det,og jeg er kraftig bygd i tillegg,min ønskevekt er 65 kg.

[/quote']

 

du sier at man ikke kan unne seg junkfood og godteri når man slanker seg og det høres ut som de som gjør det er dumme...det er vel heller du som er litt tett da hvis du tror at du klarer å holde deg unna sjokolade' date='kaker og junkfood resten av livet..haha synes jeg ser det.Lykke til med resten av det kjedelige livet,og gulrota istedenfor isen på 17.mai

[/quote']

 

det er nesten sånn at jeg lurer på hva denne personen gjør inne på denne siden i det hele tatt

 

det forbauser meg at du har så lite forståelse for andres virkelighet hvis det stemmer at du har vært døden nær flere ganger på grunn av alvorlig sykdom

 

det du nok ikke skjønner' date=' bekymret som du er for dine noenog femti kilo

[/quote']

 

Du har et åtteukers prosjekt' date=' som jeg fra mitt ståsted egentlig oppfatter mer som forfengelighet enn som en helsemessig greie.

[/quote']

 

Jeg har ikke stor tro på en ernæringsfysiolog som deler ut en 8 ukers streng diett til noen for at de skal se bra ut i en brudekjole. Det er vel det jeg har størst problemer med å ta seriøst.

 

Hva gjör du egentlig her inne?

Du fölger ikke GR opplegget' date=' du er ikke overvektig og du har overhode ingen forståelse for oss andre og den "situasjon" vi er i. Jaja, jeg vet du vil si/tenke vi kan skylde oss selv for våre ekstra kilo, men vi er her inne for å få stötte og oppbacking fra likesinnede, vi har tatt tak i våre kilo og pröver å bli kvitt dem. Vi trenger ikke moralprekener fra normalvektige/slanke!

 

Håper du snart når ditt mål og bryllupet snart er overstått...

[/quote']

 

Samtidig som jeg aldri i verden ved mine fulle fem ville utsatt kroppen for en sånn sultekur som det der.

 

Sunn sjel i et sunt legeme sier de.. Mulig du ser fantastisk ut på bryllupsdagen din sommerbrud. Men sår tvil om det ordtaket passer for din del. Kanskje er du ikke så opptatt av det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som man reder ligger man,når man påstår at slanking er lett på et slankeforum der folk har problemer kan det nok dessverre gå slik...Man må tenke litt før man slenger ut ting tror jeg.Men det er selvfølgelig delte meninger om alt her i verden og ingen kommer til å være helt enige uansett,sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sommerbrud,du sa at folk måtte skjønne at det ikke gikk an å kose seg litt når man slanket seg for det ble ikke resultater av slik,eller gjorde du ikke det kanskje???Er ikke blind jeg heller altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerbrud
Som man reder ligger man' date='når man påstår at slanking er lett på et slankeforum der folk har problemer kan det nok dessverre gå slik...Man må tenke litt før man slenger ut ting tror jeg.Men det er selvfølgelig delte meninger om alt her i verden og ingen kommer til å være helt enige uansett,sånn er det bare.[/quote']

 

Jeg har sagt at slanking ikke trenger å være så vanskelig hvis man prøver å fokusere på det positive ved slankingen i stedet for å tenke på alt man går glipp av.

 

Problemet med et slikt forum er at i tekstlige diskusjoner er det lett å misforstå hverandre siden nyanser i språket forsvinner kombinert med mangel på mimikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerbrud
Og sommerbrud' date='du sa at folk måtte skjønne at det ikke gikk an å kose seg litt når man slanket seg for det ble ikke resultater av slik,eller gjorde du ikke det kanskje???Er ikke blind jeg heller altså![/quote']

 

Jeg skrev følgende:

 

Jeg tror mange sliter fordi har lagt seg til et feil kosthold over lang tid med mange uvaner. En av uvanene mange har er å utsette den mest kaloririke maten til sent på dagen. Jeg har lest mange av innleggene her og veldig mange "unner" seg litt godteri og fastfood i løpet av uken. Det blir selvfølgelig ikke resultater av sånt!

 

De jeg siktet til her var de som klager over manglende vektnedgang og samtidig skriver at de spiser både den ene og andre kaloribomben i løpet av en uke. En kan ikke forvente å gå ned en masse da!

 

En kan gå ned i vekt ved å leve på kun sjokolade dersom antall kalorier totaltsett er lavere enn forbruket (ikke noe å anbefale :rolleyes: ), men en vil ikke oppnå resultater i form av den helsemessige effekten et sunt kosthold bidrar til.

 

Og jeg må nok en gang si at jeg forstår ikke hvorfor mange her syns mine kommentarer er så provoserende! Er det fordi jeg ikke er overvektig selv? En må ikke være kreftpasient for å få mene noe om kreft, men det kan virke som om en må være overvektig for å kunne ha meninger om overvekt på dette forumet! Dette er sikkert nok en kommentar som kommer til å provosere enkelte noe helt umåtelig, men det får heller gå! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mezzina

og jeg er helt sikker på at sommerbrud ikke mente at den skulle bli det...

 

Nå begynner jeg å føle litt med deg, og at du har fått ufortjent hard medfart. Men kanskje i våre stille sinn vet vi andre at vi lar oss provosere fordi det føles litt urettferdig at noen slipper å sloss for gevinstene og vektnedgangen.. Helt sikker på at sommerbrud heller ikke er dummere enn at hun vet hun traff et sårt punkt i starten..

 

Vi har alle ulike grunner til at vi veier det vi gjør, til at vi vil ned i vekt og til hvorfor det går i ulikt tempo. At det kun gjelder å tenke positivt er en sannhet med sterke moderasjoner. Men når det er sagt, vet vi vel alle like godt at de færreste av oss raser ned i vekt av den ene store utskeielsen etter den andre. Men kanskje derfor gjør det ekstra vondt å bli minnet på at for noen så går faktisk det greit også....

 

Hadde det fantes en enkel løsning hadde vi neppe noe vektproblem noen av oss. Synes vi skal heve vannglassene våre og skåle for at vektklubben og dette forumet faktisk finnes og inspirerer til en sunn livsstil enten vi veier 50 eller 150 kilo - vi har like stor rett til å ønske oss en sunn livsstil og dermed også til å være her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strikkeline

Jeg syns det er merkelig at så mange gjemmer seg bak en masse unnskyldninger for at de ikke klarer å gå ned i vekt. Virker som om enkelte skal bevise at det ikke er mulig å gå ned' date=' i stedet for å bevise at det faktisk er mulig for de aller fleste mennesker å ha en slank og frisk kropp! All vitenskap støtter jo det siste utsagnet.[/quote'] Synes du det er rart man leser dette som en teori om at vi nok er litt dumme, vi som ikke klarer å gå ned i vekt så lett?

 

Men bevares dersom en ønsker å beholde kiloene og livstilen en har lagt seg til, spiller det ingen rolle for meg! :-) Jeg personlig trives best i en slankere utgave av meg selv! :rolleyes:

Og denne... KLART vi er tjukke fordi vi vil det! No doubt about it!

 

Siden vi nå er inne på oppramsing av sårende uttalelser.

 

At du ikke selv skjønner at du har sagt ting du kan be om unnskyldning for (selv om det ikke har vært rettet mot en enkelt person, det var vel bare din kommentar til min misforståtte kommentar om din sykdom - som du til overmål GJENTAR etter at jeg har beklaget uklarheten i den), sier meg at du nok er ganske trygg på at du har rett, og at du ikke uten videre ser at der er flere sider av denne saken.

 

Deg om det.

 

Jeg tror ikke det har noen hensikt å fortsette denne diskusjonen, og med mindre jeg blir spikret opp på veggen igjen, skal jeg avholde meg fra videre kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerbrud

Siden det tydeligvis ikke er så populært at jeg, som selv ikke er overvektig, uttaler meg om det å ha en positiv tankegang gjennom slankeperioden, kan jeg jo prøve meg på en liten historie for å få frem poenget mitt! :D

 

På et sykehus sentralt i Norge mottar to pasienter den forferdelige nyheten at de har kun én måned igjen å leve. Om disse personene veier for mye, for lite eller akkurat passe, vites ikke. :rolleyes:

 

Begge pasientene mottar selvfølgelig beskjeden med sorg, sinne og maktesløshet. Det er jo så mye mer de ønsker å oppleve og som de ønsker å få ta del i.

 

Den ene pasienten velger å tilbringe den siste tiden sammen med sin nærmeste familie og venner. De deler gode minner fra tiden de har hatt sammen, ler, gråter og holder rundt hverandre. Den døende ønsker at den siste tiden sammen skal være preget av en positiv atmosfære til tross for at hun har måttet gi opp kampen mot sykdommen. Hun sier til sine venner og nærmeste familie: ”Døden er ikke slutten, den er bare begynnelsen på noe nytt for oss alle”.

 

Den andre pasienten har hørt om de som mener at det hjelper å være positiv uansett hva man har å slite med. ”Sånt tull!”, tenker den syke. ”Jeg har jo bare én måned igjen å leve, hva skal jeg være positiv for?” ”Og hvorfor skulle dette hende akkurat meg?”, mumler hun stille. ”Det er så uendelig mange som fortjener dette mye mer enn meg!”. Hun tenker på alt hun kommer til å gå glipp av og at hun aldri kom seg til Paris engang. Hun blir mer og mer bitter.

 

Historien fortsetter, men jeg velger å stoppe herÂ…

 

Hvilken av pasientene syns dere gjorde det beste ut av situasjonen, selv om de begge var i samme båt? Tror dere at den ene gjorde den siste tiden lettere for seg selv og sine nærmeste?

 

Jeg tror det hjelper å være positiv uansett hvilken oppgave man står ovenfor! Si meg i mot så mye dere bare vil, jeg kommer ikke til å endre mening! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er beregnet at jeg forbrenner ca. 1600 kcal om dagen. Kostholdsendringen min gjør at jeg i disse 8 ukene ligger på et kalori-inntak på ca. 1400. Hvordan kan det være en sultekur. Jeg kan jo ikke ligge på over 1600 kalorier om dagen dersom jeg ønsker å gå ned i vekt? :rolleyes:

 

Når "slankekuren" er over' date=' skal jeg ligge på ca 1600 kcal om dagen for å få en stabil vekt.

 

Kostholdet mitt kommer ikke til å endre seg, men jeg spiser bare litt mer!

 

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor dere dømmer meg fordi jeg ønsker å ta av noen kilo. Dere vet da ingenting om hvor kiloene mine har plassert seg?! Jeg har som sagt lagt på meg 8 kilo i løpet av vinteren. Jeg har ikke gått opp en størrelse i bukser (like tynn i bein og rumpe), men kiloene har lagt seg som et belte rundt midjen. Det er mulig dere ser på det som forfengelig å ønske å bli kvitt disse kiloene, men jeg vet det ikke er et sunnhetstegn når fettet legger seg nettopp her![/quote']

 

....med deg ja !! Synes nok enkelte blir en smule " nebbete " når det " bare " er snakk om 7-8 kilo !! Merkelig , synes jeg ... Stå på , du vet selv hvor på vekta du trives best ; håper jeg hører fra deg etterhvert hvordan det går !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerbrud
Sorry' date=' MÅ bare spørre:

 

Mener du at den ene reagerte riktig og den andre reagerte feil?[/quote']

 

Nei, jeg fortalte en historie og stilte noen spørsmål om hvem dere mente gjorde det beste ut av situasjonen og gjorde tiden lettere for seg selv. Hvem av pasientene det er får hver enkelt gjøre seg opp sin egen mening om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg reagerte virkelig på dette innlegget her' date=' og et par andre, som sier mer eller mindre rett ut at enkelte ikke er ønsket her.

 

Dette er et forum for de som ønsker å slanke seg. Vi er alle forskjellig bygget, og noe som er normalvektig for en person, kan være overvektig for en annen. Syns alle og enhver bør få bestemme hva som er sin idealvekt, uten at andre skal legge seg opp i det.

 

Tenk hvis noen som føler seg normalvektige og er fornøyd med vekten sin får høre at de er overvektige! Hvor sårende er ikke det? Det samme går jo litt andre veien også.

 

Det er mange her som ikke følger GR-opplegget, og jeg syns det er kjempefint med råd fra forskjellige filosofier. Det er jo også mange andre innlegg som gir råd utenfor GR, men likevel blir ikke disse personene klassifisert som "uønsket".

 

Jeg mener at alle som føler at de hører hjemme her, og kan få utbytte av forumet bør få være her, uten å bli "kastet ut" av andre. Men hvis vi først skulle kastet ut noen, ville jeg helst sett at de som prøver å kaste ut andre går først.

 

Etter å ha lest all personhetsen som har vært i denne tråden, har jeg nesten blitt litt redd for å skrive nye innlegg... Hva hvis noen tolker det jeg skriver helt feil, og gyver løs på meg, slik jeg har sett her? Jeg er veldig sårbar pga overvekten min, og det siste jeg trenger er å få slengt den typen kommentarer som overfor. Er sikker på at det gjelder alle andre her også. Og er det virkelig et slikt forum vi vil ha, der folk er redde for å komme med råd og tips og meninger, fordi de da blir frosset ut av andre?

 

Nå kommer jeg nok garantert til å erge på meg mange, men jeg klarte rett og slett ikke å holde kjeft lenger. Det har vært så mange personangrep i denne debatten, og jeg syns det bare blir mer og mer ukoselig her inne. Syns det er kjipt hvis et bra forum skal bli ødelagt slik.[/quote']

 

Kjempe flott at du skriver hva du mener ! Fortsett med det , vi har alle noe å lære av hverandre ! Også synes jeg jammen at vi har noe å lære av sommerbrud : hun har ikke en eneste gang angrepet NOEN på tross av all dritten hun har fått slengt mot seg !! SÅNN skal man oppføre seg på dette forumet !! Stå på !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt at slanking ikke trenger å være så vanskelig hvis man prøver å fokusere på det positive ved slankingen i stedet for å tenke på alt man går glipp av.

 

Problemet med et slikt forum er at i tekstlige diskusjoner er det lett å misforstå hverandre siden nyanser i språket forsvinner kombinert med mangel på mimikk.

 

Tror du at du hadde hatt samme innstilling hvis det var snakk om 20-30-40 kilo?Det blir straks litt mer da,og det tar lenger tid og er jo derfor mer krevende.Men nå gidder jeg ikke diskutere mer,alle får ha sine meninger tror jeg.Ha en fortsatt fin lørdagskveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strikkeline

Sissi - det vet du og jeg og en hel del andre mennesker. Så får vi bare "misunne" de som ikke har noen bakgrunn for å vite det.

 

Sant?

 

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over til noe helt annet' date=' petit: Skriver du en del på andre fora under annet navn? Synes jeg kjenner igjen stilen din?[/quote']

 

... har min egen stil , jeg !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...