Gå til innhold

Ikke noe problem det her...


Gjest Sommerbrud

Anbefalte innlegg

Må si meg litt enig i strikkeline sitt innlegg ang.arrogant osv...jeg synes det grenser til litt sykelig slanking...jeg er 1.68 høy selv og var 60 kg en gang og da var jeg altfor tynn,folk kommenterte det,og jeg er kraftig bygd i tillegg,min ønskevekt er 65 kg.Hvorfor Må du ned i 55 kg?er ikke det i minste laget?Det føles som du tenker KUN slanking spør du meg...Men det er min mening da...Husk,man kan bli sykelig opptatt av slanking og..og du sier at man ikke kan unne seg junkfood og godteri når man slanker seg og det høres ut som de som gjør det er dumme...det er vel heller du som er litt tett da hvis du tror at du klarer å holde deg unna sjokolade,kaker og junkfood resten av livet..haha synes jeg ser det.Lykke til med resten av det kjedelige livet,og gulrota istedenfor isen på 17.mai for DET GÅR JO IKKE AN NÅR MAN SLANKER SEG,det må du skjønne,det blir jo ikke resultater av det....SORRY,men jeg blir VELDIG provosert av slike mennesker som setter seg selv høyere enn andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar
Gjest Sommerbrud
Må si meg litt enig i strikkeline sitt innlegg ang.arrogant osv...jeg synes det grenser til litt sykelig slanking...jeg er 1.68 høy selv og var 60 kg en gang og da var jeg altfor tynn' date='folk kommenterte det,og jeg er kraftig bygd i tillegg,min ønskevekt er 65 kg.Hvorfor Må du ned i 55 kg?er ikke det i minste laget?Det føles som du tenker KUN slanking spør du meg...Men det er min mening da...Husk,man kan bli sykelig opptatt av slanking og..og du sier at man ikke kan unne seg junkfood og godteri når man slanker seg og det høres ut som de som gjør det er dumme...det er vel heller du som er litt tett da hvis du tror at du klarer å holde deg unna sjokolade,kaker og junkfood resten av livet..haha synes jeg ser det.Lykke til med resten av det kjedelige livet,og gulrota istedenfor isen på 17.mai for DET GÅR JO IKKE AN NÅR MAN SLANKER SEG,det må du skjønne,det blir jo ikke resultater av det....SORRY,men jeg blir VELDIG provosert av slike mennesker som setter seg selv høyere enn andre![/quote']

 

55 kg er akkurat passe for meg med min høyde. :) Jeg tenker absolutt ikke kun slanking. Det var jo det var jo nettopp det som var poenget mitt. Ikke fokuser så mye på selve slankingen! Jeg er opptatt av et sunt og riktig kosthold og det å holde kroppen i form vha trening.

 

Hvorfor skulle livet mitt være kjedelig for jeg ikke spiser sjokolade, kaker og junkfood? Det finnes mye annet her i livet som er mye artigere enn å spise! :)

 

Og jeg kommer ikke til å spise sjokolade eller noe annet godis på 17. mai, da har jeg helt andre og mye mer spennende planer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at det går an å unne seg litt godt iblant fordi om man slanker seg,du sier jo at det ikke går an å gjøre det!Da tror jeg nok desverre du har misforstått opplegget til grete roede.....Har du hørt om KOSEMERKER???De er nemlig til for å brukes,og på dem kan man spise det man vil.Tviler på at du klarer å spise sunt 365 dager i året resten av livet!Hvis ernæringsfysiologen din sier det vil jeg påstå at hun/han ikke er helt god i hodet,men det er ditt problem,ikke mitt.Jeg gikk ned 8 kg på 8 uker på sist grete roede kurs og jeg spiste smågodt og sjokolade på kosemerkene mine og det gikk helt fint.Skjønner ikke helt hvorfor du er 8 kg "for tung" hvis det bare er så enkelt som du sier,rart du ikke kom på den tanken før da!Mulig dette blir litt usaklig,men dette er rett og slett for DUMT!Hvis det er så enkelt som du sier så lurer jeg på hvorfor halve verden er overvektige?Men jeg skjønner poenget ditt med at man ikke skal tenke kun slanking,men det andre er bare tull og tøys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerbrud
Poenget mitt er at det går an å unne seg litt godt iblant fordi om man slanker seg' date='du sier jo at det ikke går an å gjøre det!Da tror jeg nok desverre du har misforstått opplegget til grete roede.....Har du hørt om KOSEMERKER???De er nemlig til for å brukes,og på dem kan man spise det man vil.Tviler på at du klarer å spise sunt 365 dager i året resten av livet! Hvis ernæringsfysiologen din sier det vil jeg påstå at hun/han ikke er helt god i hodet,men det er ditt problem,ikke mitt.

[/quote']

Nå vet jeg ikke helt hva planen din går ut på, men planen min er ikke å slanke meg resten av livet! :) Jeg følger ikke Grete Roede opplegget, men det ernæringsfysiologen har gitt meg. I perioden på 8 uker som jeg slanker meg, holder jeg meg unna junkfood og godteri. I den perioden er jeg mer opptatt av å få i meg de riktige næringsstoffene enn tomme kalorier i form av en sjokolade. Det er ingen problem for meg ihvertfall! Når jeg så har nådd målet mitt, skal jeg holde en stabil vekt. Det er selvfølgelig ikke noe i veien for at jeg spiser en sjokolade eller to i løpet av uka da (hvis jeg på død og liv må ha det). Det viktigste er at dette er en kostholdsendring som varer for livet.

 

Jeg gikk ned 8 kg på 8 uker på sist grete roede kurs og jeg spiste smågodt og sjokolade på kosemerkene mine og det gikk helt fint.Skjønner ikke helt hvorfor du er 8 kg "for tung" hvis det bare er så enkelt som du sier,rart du ikke kom på den tanken før da!

 

Hyggelig for deg at du kan spise smågodt og sjokolade flere ganger i uken og fortsatt gå ned 1 kg per uke. Hvorfor veier du fortsatt for mye? :) Jeg har alltid veid mellom 55 og 58 kg. Men i løpet av vinteren har jeg jobbet ekstremt mye og det har blitt litt for lettvindte løsninger når det gjelder mat. Jeg ønsket en total endring av kostholdet mitt og oppsøkte derfor en ernæringsfysiolog for å få riktige og sunne råd.

 

Mulig dette blir litt usaklig,men dette er rett og slett for DUMT!Hvis det er så enkelt som du sier så lurer jeg på hvorfor halve verden er overvektige?Men jeg skjønner poenget ditt med at man ikke skal tenke kun slanking,men det andre er bare tull og tøys!

 

Ja, det er usaklig av deg! Som jeg har sagt hele tiden er prinsippet ganske enkelt, men det er det mentale de fleste sliter med. Hvis det ikke er noen sammenheng mellom dagen kosthold og aktivitetsnivå i forhold til overvekt, hvorfor hadde vi ikke problemet med overvekt for 100 år siden? Var alle sunne og friske da og ikke hadde den "medisinske" tilstanden de fleste tydeligvis har i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg litt enig i strikkeline sitt innlegg ang.arrogant osv...jeg synes det grenser til litt sykelig slanking...jeg er 1.68 høy selv og var 60 kg en gang og da var jeg altfor tynn' date='folk kommenterte det,og jeg er kraftig bygd i tillegg,min ønskevekt er 65 kg.Hvorfor Må du ned i 55 kg?er ikke det i minste laget?Det føles som du tenker KUN slanking spør du meg...Men det er min mening da...Husk,man kan bli sykelig opptatt av slanking og..og du sier at man ikke kan unne seg junkfood og godteri når man slanker seg og det høres ut som de som gjør det er dumme...det er vel heller du som er litt tett da hvis du tror at du klarer å holde deg unna sjokolade,kaker og junkfood resten av livet..haha synes jeg ser det.Lykke til med resten av det kjedelige livet,og gulrota istedenfor isen på 17.mai for DET GÅR JO IKKE AN NÅR MAN SLANKER SEG,det må du skjønne,det blir jo ikke resultater av det....SORRY,men jeg blir VELDIG provosert av slike mennesker som setter seg selv høyere enn andre![/quote']

Det forbauser meg en smule at du kaller sommerbrud arrogant . Alt hun har gjort , er å skrive om noen av sine meninger og synspunkter ang. kropp og slanking . Det må da bli opp til sommerbrud om hun vil være foruten snacks og junkfood i slankeperioden ; jeg har selv holdt på med GR - opplegget og det er da ikke alle ukene jeg har brukt kosemerkene!!

 

En annen ting er at hvis nå sommerbrud mot formodning driver med sykelig slanking , så er hun faktisk syk og burde slippe sånne usaklige kommentarer som dette !!

 

PS. Jeg tror hun er frisk som en kjempesunn fisk !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerbrud
Det forbauser meg en smule at du kaller sommerbrud arrogant . Alt hun har gjort ' date=' er å skrive om noen av sine meninger og synspunkter ang. kropp og slanking . Det må da bli opp til sommerbrud om hun vil være foruten snacks og junkfood i slankeperioden ; jeg har selv holdt på med GR - opplegget og det er da ikke alle ukene jeg har brukt kosemerkene!!

 

En annen ting er at hvis nå sommerbrud mot formodning driver med sykelig slanking , så er hun faktisk syk og burde slippe sånne usaklige kommentarer som dette !!

 

PS. Jeg tror hun er frisk som en kjempesunn fisk !![/quote']

 

Hehe... ja, jeg er frisk som en kjempesunn fisk! :)

 

Jeg spiser masse mat i løpet av dagen og får i meg alle viktige næringsstoffer. Har et helt annet overskudd nå enn før jeg startet "slankingen", som vel mer er en kostholdsendring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... ja' date=' jeg er frisk som en kjempesunn fisk! :)

 

Jeg spiser masse mat i løpet av dagen og får i meg alle viktige næringsstoffer. Har et helt annet overskudd nå enn før jeg startet "slankingen", som vel mer er en kostholdsendring.[/quote']

 

Det er nok kostholds - og livsstilsendring som er " cluet ".

 

Disse slankekurene er iallfall jeg ferdig med ! Og hele meg har godt av dette kostholdet der jeg får alle næringsstoffene jeg trenger . Også så BLID som jeg er !! Hihi !! Når er det du skal gifte deg , forresten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerbrud
Det er nok kostholds - og livsstilsendring som er " cluet ".

 

Disse slankekurene er iallfall jeg ferdig med ! Og hele meg har godt av dette kostholdet der jeg får alle næringsstoffene jeg trenger . Også så BLID som jeg er !! Hihi !! Når er det du skal gifte deg ' date=' forresten ?[/quote']

 

Ja, er det ikke suverent at humøret stiger?! Virker ikke som kostholdsendringen har den effekten på alle da... :)

 

Jeg gifter meg i midten av juni, så det er ikke lenge til nå. Gleder meg virkelig til den store dagen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke helt hva planen din går ut på' date=' men planen min er ikke å slanke meg resten av livet! :) Jeg følger ikke Grete Roede opplegget, men det ernæringsfysiologen har gitt meg. I perioden på 8 uker som jeg slanker meg, holder jeg meg unna junkfood og godteri. I den perioden er jeg mer opptatt av å få i meg de riktige næringsstoffene enn tomme kalorier i form av en sjokolade. Det er ingen problem for meg ihvertfall! Når jeg så har nådd målet mitt, skal jeg holde en stabil vekt. Det er selvfølgelig ikke noe i veien for at jeg spiser en sjokolade eller to i løpet av uka da (hvis jeg på død og liv må ha det). Det viktigste er at dette er en kostholdsendring som varer for livet.

 

 

 

Hyggelig for deg at du kan spise smågodt og sjokolade flere ganger i uken og fortsatt gå ned 1 kg per uke. Hvorfor veier du fortsatt for mye? :) Jeg har alltid veid mellom 55 og 58 kg. Men i løpet av vinteren har jeg jobbet ekstremt mye og det har blitt litt for lettvindte løsninger når det gjelder mat. Jeg ønsket en total endring av kostholdet mitt og oppsøkte derfor en ernæringsfysiolog for å få riktige og sunne råd.

 

 

 

Ja, det er usaklig av deg! Som jeg har sagt hele tiden er prinsippet ganske enkelt, men det er det mentale de fleste sliter med. Hvis det ikke er noen sammenheng mellom dagen kosthold og aktivitetsnivå i forhold til overvekt, hvorfor hadde vi ikke problemet med overvekt for 100 år siden? Var alle sunne og friske da og ikke hadde den "medisinske" tilstanden de fleste tydeligvis har i dag?[/quote']

Jo,er 8 kg tyngre enn vanlig,føder om 6 uker,normalt å legge på seg da kanskje?:) Og er her for jeg ønsker å begrense vektøkningen.La på meg 24 kg forrige gang og akter ikke det nå.Gikk ned igjen etter den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forbauser meg en smule at du kaller sommerbrud arrogant . Alt hun har gjort ' date=' er å skrive om noen av sine meninger og synspunkter ang. kropp og slanking . Det må da bli opp til sommerbrud om hun vil være foruten snacks og junkfood i slankeperioden ; jeg har selv holdt på med GR - opplegget og det er da ikke alle ukene jeg har brukt kosemerkene!!

 

En annen ting er at hvis nå sommerbrud mot formodning driver med sykelig slanking , så er hun faktisk syk og burde slippe sånne usaklige kommentarer som dette !!

 

PS. Jeg tror hun er frisk som en kjempesunn fisk !![/quote']

 

For hvis du har lest innleggene de andre har skrevet og så skjønner du.Det er ingen lekende lett lek å slanke seg,det er for dumt å si,ellers hadde ingen hatt behov for denne klubben,da hadde det jo bare vært å kutte ut usunn mat,spise lite og sunt og trene!U C?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i grunnen litt enige med alle her jeg! Poenget er at folk her er overvektige på forskjellige måter, hvis det går ann å si det. jeg har lagt merke til at mange av de som syns det er enkelt å gå ned i vekt, har gått opp i løpet av de siste årene, enten etter barnefødsler, mindre trening, mer stress eller lignende.

 

For folk som meg, derimot, sitter kg litt bedre. jeg har vært mer eller mindre overvektig siden jeg var seks år!!! Jeg har slanka meg fram og tilbake siden jeg var 10 (satt i gang av helsesøster på skolen). Jeg aner ikke hva det vil si å være slank. Har aldri vært det.

 

I tillegg mener jeg at jeg i det store og hele har et normalt sunt kosthold. Jeg spiser mye frukt og grønt og fiber, lager mye mat selv og spiser svært sjelden (max 2 - 3 ganger i månden) ferdigmat. Jeg har prøvd dette med å spise litt hver gang jeg er sulten og kg hopper på meg, så dette fungerer ikke for alle... I tillegg betyr mat utrolig mye for meg. God mat er viktig. man må bare huske at god mat kan være sund mat ( og omvent).

 

Jeg er dessverre en av de som hater å "trene", men jeg har en aktiv jobb og en hund som krever mosjon, så jeg går mye.

 

Det eneste som stopper meg fra å ikke ese ytterligere utover er min egen fornuft. Alle vet jo at det er helseskadelig å være overvektig, så her er det bare å brette opp ermene!

 

Jeg er litt enig med Sommerbrud i at mange gjør så mye ut av det å slanke seg. Jeg fokuserer på å ha en sund livsstil og å leve godt. Går ned ca en halv kg i uka og det er ikke lett. Jeg må veie mat og telle kcal for å få det til. Hadde det vært lett å slanke seg, hadde jeg vært tynn for lenge siden...

 

Jeg er litt lavere enn Sommerbrud og har nok ikke veid så lite som henne siden 6. klasse og kommer heller aldri til å gjøre det. Men det er jo forståelig at folk går ned litt til "den Store Dagen". Selv veide jeg i underkant av 75 kg den dagen jeg giftet meg. Og da var jeg FLOTT!

 

Lykke til som brud i sommer

 

Katla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj sann - her var det mye følelser... og litt vel mye personangrep etter min smak...

 

Tor vi må innse at vi alle er forskjellige; det som funker for den ene gjør ikke nødvendigvis det for den andre. Det kan være mange forskjellige faktorer som spiller inn, uten at det nødvendigvis går under kategorien "sykdom".

 

Kjempefint for de som klarer å være veldig stanhaftige og gå ned en kilo i uken. Selv har jeg innsett at det ikke funker for meg... har prøvd men det endte alltid med at jeg ga opp. Har derfor valgt å ha et kosthold med utskeielser innimellom. Går saktere ned i vekt, men det går iallefall jevnt og trutt nedover :-) og så tror jeg at det blir lettere å holde seg der når målet er nådd.

 

Men det er som sagt min måte å gjøre det på - hver og en får finne den formen som passer seg best. Det viktigste er at vi til slutt når trivselsvekten og klarer å holde den :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerbrud

Ja, det ble en virkelig heftig diskusjon ut av innlegget mitt, med både saklige og usaklige kommentarer. Uansett syns jeg det er positivt at det er et såpass stort engasjement her på forumet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hvis du har lest innleggene de andre har skrevet og så skjønner du.Det er ingen lekende lett lek å slanke seg' date='det er for dumt å si,ellers hadde ingen hatt behov for denne klubben,da hadde det jo bare vært å kutte ut usunn mat,spise lite og sunt og trene!U C?[/quote']

 

 

 

....men da er vi jo enige da , eller ??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' er det ikke suverent at humøret stiger?! Virker ikke som kostholdsendringen har den effekten på alle da... :)

 

Jeg gifter meg i midten av juni, så det er ikke lenge til nå. Gleder meg virkelig til den store dagen! :)[/quote']

 

 

heldig !! Er lykkelig gift på sjuende året ( er det nå krisen starter ?!) , b

ryllupsdagen var super og romantisk ! Sukk .... Er like forelsket ennå , jeg ...

 

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo' date='er 8 kg tyngre enn vanlig,føder om 6 uker,normalt å legge på seg da kanskje?:) Og er her for jeg ønsker å begrense vektøkningen.La på meg 24 kg forrige gang og akter ikke det nå.Gikk ned igjen etter den.[/quote']

 

...er du som er i forkant ! Er nok kjempelurt ; la selv på meg 17 kilo da jeg var gravid for 16 år siden !! DA var jeg RUND !! Fordelt på 156 cm ; du ser det for deg ,ja ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mezzina

hvordan ser dagen din ut kostholdsmessig? Jeg må si jeg er imponert over åtte kilo på like mange uker, det er sånn jeg opplevde for flere år siden med stor kropp som utgangspunkt og bortimot sulting....

 

Hva spiser du? Noen tips som gjør at dette er så enkelt for deg? Jeg er aktiv og spiser lite og ofte. Har riktignok et stoffskifteproblem som er i startgropa med medisinering, men går likevel utroooolig sakte ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerbrud
heldig !! Er lykkelig gift på sjuende året ( er det nå krisen starter ?!) ' date=' b

ryllupsdagen var super og romantisk ! Sukk .... Er like forelsket ennå , jeg ...

 

Lykke til ![/quote']

 

Så flott å være like forelsket etter sju år! Det virker som om du har en veldig positiv innstilling til livet og jeg tror det hjelper for å beholde lykken! :)

 

Jeg gleder meg til et langt og lykkelig liv sammen med min elskede! Og et sunt kosthold og trening skal se til at jeg beholder helsen også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerbrud
hvordan ser dagen din ut kostholdsmessig? Jeg må si jeg er imponert over åtte kilo på like mange uker' date=' det er sånn jeg opplevde for flere år siden med stor kropp som utgangspunkt og bortimot sulting....

 

Hva spiser du? Noen tips som gjør at dette er så enkelt for deg? Jeg er aktiv og spiser lite og ofte. Har riktignok et stoffskifteproblem som er i startgropa med medisinering, men går likevel utroooolig sakte ned.[/quote']

 

En typisk dag for meg kan se slik ut:

 

Frokost: 1 knekkebrød (Wasa multigrain) m/ magert pålegg (ikke noe noe smør)

Spiser ofte rent kalkunkjøtt. Til frokost passer jeg på å krydre med

sterkt krydder for å få igang forbrenningen.

3 kapsler tran (for kvinner, inneholder flere næringstoffer og vitaminer)

 

Mellommåltid: 1 banan (evt. 1 neve peanøtter naturell)

 

Lunsj: Det samme som frokost hvis jeg har mulighet. Jeg er ofte på farten i

jobben, så jeg bruker ofte en måltidserstatter til lunsj. Jeg liker Nutrilett

sitt alternativ.

 

Mellommåltid: 1 eple

 

Middag: Grillet kjøtt (svin, kylling og kalkun), 1 gang i uken spiser jeg oksekjøtt

(indrefilé). Som tilbehør spiser jeg salat (varierer ingrediensene) og

villris (ca. 1/4 porsjon). Jeg veier ikke kjøttet, men spiser den mengden

som skal til for at jeg blir mett (ikke stappmett). Som smakstilsetning

bruker jeg å marinere kjøttet og gjerne ha litt tsatziki ved siden av.

 

Mellommåltid: Frukt av noe slag (ikke banan som inneholder for mye kcal så sent

på dagen)

 

Kveldsmat: Knekkebrød m/magert pålegg

 

Jeg spiser veldig lite meieriprodukter og har kuttet ut smør helt.

 

Jeg drikker ca. 2 liter vann i løpet av dagen og dersom jeg ønsker drikke med litt smak er mitt alternativ Pepsi Max.

 

I tillegg må det litt trening til for meg i løpet av uka for at kiloene skal renne av! :)

 

For meg fungerer det å spise jevnt og aldri gå sulten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strikkeline
heldig !! Er lykkelig gift på sjuende året ( er det nå krisen starter ?!) ' date=' b

ryllupsdagen var super og romantisk ! Sukk .... Er like forelsket ennå , jeg ...

 

Lykke til ![/quote']

 

Jeg rundet akkurat 20 år med mannen min her om dagen, har vært overvektig hele tida - og gjett hva: Han har vært like glad i meg hele tida!

 

Ikke blir han MER glad i meg selv om jeg nå går ned i vekt, heller. Han synes jeg er flink, synes jeg er tøff som gjennomfører og alt det der, men for ham betyr det lite hvordan jeg ser ut så lenge jeg har det bra!

 

Slanket meg ikke før bryllupet, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerbrud
Jeg rundet akkurat 20 år med mannen min her om dagen' date=' har vært overvektig hele tida - og gjett hva: Han har vært like glad i meg hele tida!

 

Ikke blir han MER glad i meg selv om jeg nå går ned i vekt, heller. Han synes jeg er flink, synes jeg er tøff som gjennomfører og alt det der, men for ham betyr det lite hvordan jeg ser ut så lenge jeg har det bra!

 

Slanket meg ikke før bryllupet, jeg...[/quote']

 

Kjæresten min er også like glad i meg uansett om jeg er +/- noen kilo. Men jeg ønsker å ta av noen kilo for min egen del. Jeg er av den oppfatning at hvis jeg har det bra med meg selv og er sunn, frisk og glad, så har dette en positiv effekt på alt annet i livet, inklusive forholdet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strikkeline

Jada, jeg skjønner jo det. For noen mennesker er velværet nært sammenhengende med utseendet. Nå er jeg så heldig at jeg klarer å trives også MED mange kilo, men siden jeg innser at det ikke er sunt, tar jeg likevel jobben med å bli kvitt noen av dem. Med mine 167 cm tror jeg at jeg kommer til å være godt fornøyd når jeg kommer ned til 80.

 

Forresten har jeg tenkt litt mer på det du skrev i dine første innlegg, om at folk gjør en så big deal av slanking - det er jo bare å spise sunnere og trene mer. Men skjønner du at folk som er vant til å kose seg med kaloribomber, og som så legger om livsstilen, er nødt til å bruke en del energi og omtanke på den prosessen, og at den kan koste nokså mye innsats?

 

Nå har jeg jo, som sagt, ikke selv hatt noe nært forhold til kioskmat og godterier, så jeg har ikke vært nødt til å kjempe den kampen i tillegg til det jeg faktisk anser som krevende i denne sammenhengen, men jeg vet hvordan det var da jeg sluttet å røyke - det var en omlegging av livet som krevde oppmerksomhet og energi i nesten ett år etterpå. Bare det å takle situasjoner hvor røyken hadde vært en selvfølge, uten å ha den der pinnen der! Det å legge om handlingsmønsteret, og huske at man IKKE skulle ta den sigaretten selv om alle de andre gjorde det! Hvordan det da er å legge om fra velsmakende til sunt kosthold (jeg nekter nemlig å gå med på at disse knekkebrødene som er så sunne smaker godt, mager ost smaker ikke som sine fetere "søsken" osv) -mat MÅ man jo ha uansett, røyk må man for det meste IKKE ha for å overleve- hvis man er vant til å spise etter smaken og ikke etter innholdet, det kan jeg levende forestille meg selv om jeg ikke har erfart det på egen kropp.

 

Jeg har stor respekt for dem som faktisk tar jobben med å gjøre dette, og jeg beundrer deres viljestyrke og stå-på-vilje. Det er IKKE enkelt. Det ER big deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint for de som klarer å være veldig stanhaftige og gå ned en kilo i uken. Selv har jeg innsett at det ikke funker for meg... har prøvd men det endte alltid med at jeg ga opp. Har derfor valgt å ha et kosthold med utskeielser innimellom. Går saktere ned i vekt' date=' men det går iallefall jevnt og trutt nedover :-) og så tror jeg at det blir lettere å holde seg der når målet er nådd. [/quote']

 

Helt enig. Jeg tror det er viktig å leve så normalt som mulig selv om man "slanker" seg. Jeg vil spise et godt måltid på restaurant og drikke et glass vin i ny og ne. Og spise lørdagsgodt... Uten å få dårlig samvittighet! Jeg bruker heller litt lenger tid på å nå ønsket mål.

 

 

 

Jeg rundet akkurat 20 år med mannen min her om dagen' date=' har vært overvektig hele tida - og gjett hva: Han har vært like glad i meg hele tida!

 

Ikke blir han MER glad i meg selv om jeg nå går ned i vekt, heller. Han synes jeg er flink, synes jeg er tøff som gjennomfører og alt det der, men for ham betyr det lite hvordan jeg ser ut så lenge jeg har det bra!

 

Slanket meg ikke før bryllupet, jeg...[/quote']

 

Jeg har levd i 10 år sammen med mannen min og har gått endel opp og ned i vekt ja. Men han er akurat like glad i meg (og jeg i han) og vi har det akurat like fint sammen.

 

Det er veldig mange som strever veldig med både det ene og andre før de gifter seg. Og når den store dagen kommer er det nesten en helt annen person som står der å skal si ja. Bryllupet mitt var veldig lite planlagt, så det var nærmest en tilfeldighet at jeg var "tynn".

 

Katla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerbrud
Jada' date=' jeg skjønner jo det. For noen mennesker er velværet nært sammenhengende med utseendet. Nå er jeg så heldig at jeg klarer å trives også MED mange kilo, men siden jeg innser at det ikke er sunt, tar jeg likevel jobben med å bli kvitt noen av dem. Med mine 167 cm tror jeg at jeg kommer til å være godt fornøyd når jeg kommer ned til 80.

[/quote']

Ja, det er viktig å trives med seg selv uansett om det er med eller uten noen kilo for mye. Men for meg blir det uten de kiloene for mye.

 

Forresten har jeg tenkt litt mer på det du skrev i dine første innlegg, om at folk gjør en så big deal av slanking - det er jo bare å spise sunnere og trene mer. Men skjønner du at folk som er vant til å kose seg med kaloribomber, og som så legger om livsstilen, er nødt til å bruke en del energi og omtanke på den prosessen, og at den kan koste nokså mye innsats?

Jeg har vært vant til å kose meg med godteri hver kveld. Samboeren min har en jobb som gjør at han trener 2 økter om dagen på flere timer og han kan naturlig nok spise "hva som helst". Vi har spist tildels sunn mat, men hver kveld har det blitt sjokolade og annet godis. Men da jeg bestemte meg for å endre kostholdet og kutte ut sukker, hadde jeg ingen problemer med å kutte tvert. Samboeren min koser seg fortsatt med godteri hver kveld.

 

Nå har jeg jo, som sagt, ikke selv hatt noe nært forhold til kioskmat og godterier, så jeg har ikke vært nødt til å kjempe den kampen i tillegg til det jeg faktisk anser som krevende i denne sammenhengen, men jeg vet hvordan det var da jeg sluttet å røyke - det var en omlegging av livet som krevde oppmerksomhet og energi i nesten ett år etterpå. Bare det å takle situasjoner hvor røyken hadde vært en selvfølge, uten å ha den der pinnen der! Det å legge om handlingsmønsteret, og huske at man IKKE skulle ta den sigaretten selv om alle de andre gjorde det! Hvordan det da er å legge om fra velsmakende til sunt kosthold (jeg nekter nemlig å gå med på at disse knekkebrødene som er så sunne smaker godt, mager ost smaker ikke som sine fetere "søsken" osv) -mat MÅ man jo ha uansett, røyk må man for det meste IKKE ha for å overleve- hvis man er vant til å spise etter smaken og ikke etter innholdet, det kan jeg levende forestille meg selv om jeg ikke har erfart det på egen kropp.

Som sagt hadde jeg ingen problemer med dette! :) Jeg jobbet med det mentale og resten fikset seg selv. Jeg vet at kroppen min ikke har godt av alt sukkeret!

 

Jeg har stor respekt for dem som faktisk tar jobben med å gjøre dette, og jeg beundrer deres viljestyrke og stå-på-vilje. Det er IKKE enkelt. Det ER big deal.

 

Jeg har stor respekt for de som tar tak i livet sitt og ønsker en kostholdsendring. Men min opplevelse av dette er at det IKKE er så vanskelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...