Gå til innhold

Ikke noe problem det her...


Gjest Sommerbrud

Anbefalte innlegg

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar
OK - jeg bare lurte på om vi egentlig var "gamle kjente". :rolleyes:

 

Vi er nok ikke det , men det er alltid hyggelig å bli kjent med nye !! Nydelig vær her idag ; skal gå ut og grave i hagen . Holdt på i hele går . Er rimelig støl på baksiden av lårene , men pyttsann ; med ondt skal ondt fordrives sies det jo , så da så !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strikkeline

*misunnelig*

 

Skal nok sitte og rette prøver mesteparten av dagen, jeg... men håper jeg får meg en stavtur når mannen kommer hjem fra jobb i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*misunnelig*

 

Skal nok sitte og rette prøver mesteparten av dagen' date=' jeg... men håper jeg får meg en stavtur når mannen kommer hjem fra jobb i kveld.[/quote']

.

 

,

..... sånn ja . Ja , men tenk på den lange , flotte sommerferien du har snart !! DA blir iallefall JEG misunnelig ! Sukk .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strikkeline

Den er litt oppskrytt, den der ferien, den er ikke så lang som mange tror.

 

For min egen del pleier jeg å bruke en uke eller to på å komme meg, ettersom det stort sett ikke er en eneste dag man med god samvittighet kan la skolearbeid ligge, fra påske og ut. Til og med på 17. mai måtte jeg jobbe med retting og forberedelse, så jeg er nokså blåst i hodet når elevene endelig tar ferie. Og så er vi jo tilbake på jobb i god tid før elevene kommer tilbake, så jeg synes i grunnen ikke denne ferien er så flott.

 

Forresten har jeg søkt på en jobb med kortere ferie, men med bedre resten av året, sånn arbeidsmessig, håper jeg får den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sissi - det vet du og jeg og en hel del andre mennesker. Så får vi bare "misunne" de som ikke har noen bakgrunn for å vite det.

 

Sant?

 

Ha en god helg!

 

Ja,vi får nok det.. :rolleyes: Fortsatt god helg til deg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jomjom

Jeg ville holde meg unna denne tråden, jeg synes den har utartet og burde avsluttes. Men jeg lot meg faktisk provosere likevel.

 

Er det fordi jeg ikke er overvektig selv? En må ikke være kreftpasient for å få mene noe om kreft' date=' men det kan virke som om en må være overvektig for å kunne ha meninger om overvekt på dette forumet! Dette er sikkert nok en kommentar som kommer til å provosere enkelte noe helt umåtelig, men det får heller gå! :rolleyes:[/quote']

 

Det ville nok bli oppfattet som i beste fall taktløst hvis man sier i et støtteforum for kreftpasienter at det er deres egen skyld at de har fått kreft, og at det er lett å bli frisk igjen, det er igrunnen bare å bestemme seg for det.

Og dette er DIN sammenligning, bare trukket litt videre! Når du synes sammenligningen er relevant, forstår du kanskje at vi lar oss provosere?

 

For øvrig er dine råd:

"1. Det hjelper å fokusere på noe annet enn selve slankingen.

2. Det er en sammenheng mellom aktivitetsnivå, kosthold og vekt.

3. Det hjelper å jobbe med det mentale.

4. Kroppen har ikke et medfødt behov for sjokolade, junkfood og potetgull."

 

helt greie, jeg tror ikke noen lar seg provosere av dem. Det er mange som sier omtrent det samme rundt omkring her.

Men bare tittelen på innlegget ditt er provoserende i dette forumet, og det er jo den som står og lyser mot oss.

Ønsker deg all mulig lykke til med bryllup og det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morild

Man må vel få kunne si sin mening selv om man ikke synes slankingen er vansklig? Det er da ingen regel som sier at alle må synes det er vansklig? Dette er vel ikke bare et forum for de som synes det, men et sted for alle slankere.

Foreløpig har jeg slanket meg i 3,5 uker, tatt av litt over 7 kilo, og jeg har ikke synes det har vært vansklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerbrud
Vi er nok ikke det ' date=' men det er alltid hyggelig å bli kjent med nye !! Nydelig vær her idag ; skal gå ut og grave i hagen . Holdt på i hele går . Er rimelig støl på baksiden av lårene , men pyttsann ; med ondt skal ondt fordrives sies det jo , så da så ![/quote']

 

Er det ikke deilig å være ute og jobbe i hagen? Det som er så suverent med hagearbeid er at man kan være ute, gjøre noe nyttig og samtidig forbrenne kalorier. I tillegg blir det raskt synlige resultater av det nedlagte arbeidet! :rolleyes:

 

Skulle vært ute og jobbet i dag selv, men må sitte inne og jobbe litt. Når man driver eget firma, tar arbeidsdagene aldri helt slutt.

 

Som svar på et tidligere innlegg av deg, så er det klart at jeg skal høre av meg etterhvert om hvordan det går med kostholdsendringen min og om jeg klarer å beholde trivselsvekta! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerbrud
Tror du at du hadde hatt samme innstilling hvis det var snakk om 20-30-40 kilo?Det blir straks litt mer da' date='og det tar lenger tid og er jo derfor mer krevende.Men nå gidder jeg ikke diskutere mer,alle får ha sine meninger tror jeg.Ha en fortsatt fin lørdagskveld alle sammen.[/quote']

 

Ja, jeg tror jeg hadde hatt samme innstillingen uansett om jeg skulle ned 5 eller 50 kg. Jo, lenger slankeperioden varer, desto viktigere mener jeg det blir å beholde en positiv innstilling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerbrud
Jeg ville holde meg unna denne tråden' date=' jeg synes den har utartet og burde avsluttes. Men jeg lot meg faktisk provosere likevel.

 

 

 

Det ville nok bli oppfattet som i beste fall taktløst hvis man sier i et støtteforum for kreftpasienter at det er deres egen skyld at de har fått kreft, og at det er lett å bli frisk igjen, det er igrunnen bare å bestemme seg for det.

Og dette er DIN sammenligning, bare trukket litt videre! Når du synes sammenligningen er relevant, forstår du kanskje at vi lar oss provosere?

 

For øvrig er dine råd:

"1. Det hjelper å fokusere på noe annet enn selve slankingen.

2. Det er en sammenheng mellom aktivitetsnivå, kosthold og vekt.

3. Det hjelper å jobbe med det mentale.

4. Kroppen har ikke et medfødt behov for sjokolade, junkfood og potetgull."

 

helt greie, jeg tror ikke noen lar seg provosere av dem. Det er mange som sier omtrent det samme rundt omkring her.

Men bare tittelen på innlegget ditt er provoserende i dette forumet, og det er jo den som står og lyser mot oss.

Ønsker deg all mulig lykke til med bryllup og det hele.[/quote']

 

Nå var det jo ikke det å ha kreft og det og være overvektig som jeg mente å sammenligne. Jeg har da heller aldri påstått at det er noens skyld at de har kreft eller er overvektige. Jeg tror ikke at noen bevisst har bestemt seg for å bli overvektige, men at kostholdsvaner og lite aktivitet har bidratt i den retningen for mange. Jeg har heller aldri sagt at det gjelder alle, mange er som kjent ikke alle! :rolleyes:

 

Og dersom jeg hadde skrevet et innlegg på et forum for kreftpasienter, hadde budskapet mitt om å ha en positiv innstilling vært det samme!

 

Min beste venn har nettopp kjempet en hard kamp mot en meget aggresiv kreftform. Gjennom hele sykdomstiden har han hatt en superpositiv innstilling. Han har håpet og blitt skuffet gang på gang, men fortsatt holdt motet oppe og kjempet videre. Det er slike mennesker som inspirerer meg enormt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strikkeline

Være glad-leken funker fint, den, men å lette slankingen min gjør den dessverre ikke.

 

Meeeennnn... det skal innrømmes at det jo blir lettere å være overvektig når man ser lyst på livet. Så greit, faktisk, at man ikke nødvendigvis gidder å slanke seg! Livet er jo lyst og morsomt også MED de ekstra kiloene!

 

Jeg og Polyanna stemmer for Være Glad-leken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' jeg tror jeg hadde hatt samme innstillingen uansett om jeg skulle ned 5 eller 50 kg. Jo, lenger slankeperioden varer, desto viktigere mener jeg det blir å beholde en positiv innstilling![/quote']

 

Ja..ja..ja,så sier vi det.Bra du har innstillingen.Nå skal jeg vaske hus,det jeg orker med den ekstra klumpen på magen og kiloene på rumpa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margarita

Sommerbrud, jeg synes du har mange positive meninger om slanking, for friske mennesker som trenger positiv motivasjon. Men ærlig talt, målet ditt er vanskelig å forstå: 55 kg fordelt på 168 cm. Du er vel ingen tenåring? Jeg har selv ufrivillig vært for tynn tidligere. Jeg skjønner ikke at en ærnæringsekspert kan ha støttet deg i å slanke deg ned i 55kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

har vært kommentert mange ganger av flere forskjellige. Jeg personlig vil føle meg slank som en lilje når jeg kommer ned i BMI under 25, men vi er alle forskjellige! Hvis Sommerbrud har lett benbygning, er ikke 55 kilo fordelt på 168 centimeter så ille galt, det tilsvarer en BMI på 19 1/2.

 

Enkelte mener at normal BMI skal ligge på mellom 18,5 og 25, feks http://www.gomotion.dk/artikler.asp?p_id=111&a_id=124&mode=detail&title=art

Det mener nå jeg er noget ekstremt. Jeg synes jeg ser meg selv veie 48 kilo! Haha! Da jeg veide 48 kilo, var jeg ikke ferdig utvokst i høyden engang!

 

Dere som følger med på TV-shop og har sett presentasjonen av Winsor Pilates - har dere lagt merke til at Melanie Griffith sier hun er 1,75 høy og veier 54 kilo?! Det er tynt det! BMI på 17,6 - reell undervekt! Uhu!

 

Jeg synes Sommerbrud bør få jobbe mot den kroppen hun føler seg best med. Uten bilder er det ihvertfall vanskelig for oss andre å bedømme... uansett er det noe vi verken har noe med eller kan få gjort noe med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mezzina

med tanke på Grete Roede sine egne prinsipper og grenser - i og med Vektklubben er i regi med disse tankene og prinsippene... Virksomheten setter en nedre grense ved BMI på 20. Det vil si at mennesker under denne grensen ikke vil få delta på et kurs, og at en ikke vil få hjelp til å komme lenger ned enn dette dersom man allerede går på kurs. Bare noe å legge seg på minne når en jobber seg ned i vekt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerbrud

Jeg er klar over at jeg vil komme under den magiske grensen på 20 BMI dersom jeg når målet mitt på 55 kg. Men som dere alle sikkert vet så er BMI bare en indikasjon på om vekten er innenfor det normale. Noen kan være overvektige med en BMI på under 25, mens andre kan være normale med en BMI på under 20.

 

Som det også ble påpekt her, så er den internasjonale grensen for normalvekt 18,5.

 

Jeg har en veldig slank figur (bare 70 cm over hoftene) og et ikke så altfor tung skjelett, så jeg ser ikke spesielt tynn ut når jeg veier 55 kg. Jeg er ikke tenåring lenger, men har veid 55 kg etter jeg rundet 30 år også og følte meg vel da. :)

 

Ha en god helg alle sammen! Og nyt livet med sunn og næringrik mat! :)

 

Mistenker at det venter et utdrikningslag for meg denne helgen, så jeg er spent på hva som kommer til å skje! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at jeg vil komme under den magiske grensen på 20 BMI dersom jeg når målet mitt på 55 kg. Men som dere alle sikkert vet så her BMI bare en indikasjon på om vekten er innenfor det normale. Noen kan være overvektige med en BMI på under 25' date=' mens andre kan være normale med en BMI på under 20.

 

Som det også ble påpekt her, så er den internasjonale grensen for normalvekt 18,5.

 

Jeg har en veldig slank figur (bare 70 cm over hoftene) og et ikke så altfor tung skjelett, så jeg ser ikke spesiell tynn ut når jeg veier 55 kg. Jeg er ikke tenåring lenger, men har veid 55 kg etter jeg rundet 30 år også og følte meg vel da. :)

 

Ha en god helg alle sammen! Og nyt livet med sunn og næringrik mat! :)

 

Mistenker at det venter et utdrikningslag for meg denne helgen, så jeg er spent på hva som kommer til å skje! :)[/quote']

 

 

DET må vi få høre om etter helga !! La dem nå bare ikke få ta rotta på deg ; sånne utdrikningslagsarrangører er ikke til å spøke med !! Lykke til ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerbrud
DET må vi få høre om etter helga !! La dem nå bare ikke få ta rotta på deg ; sånne utdrikningslagsarrangører er ikke til å spøke med !! Lykke til ......

 

Hehe... ja, nå finner jeg ut hvor gode venner jeg egentlig har! :) Dersom det skjer noe, skal jeg holde dere oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mezzina

min BMI-antydning var vel egentlig ment som en støtteerklæring for å si noe om at du ligger akkurat i det sjiktet der man kan anses som normalvektig.

 

Håper du får ei knall helg og noe hyggelig å se tilbake på;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Sommerbrud

Utdrikningslaget mitt kom denne helgen i stedet for forrige. Trodde denne helgen var utelukket siden det var pinse, men jeg ble kidnappet og tatt med på spa i Sverige på fredag.

 

Har hatt en helt utrolig deilig helg sammen venner, som jeg med rette kan kalle gode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...