Gå til innhold

Slankedagbok Tigris


Gjest Tigris

Anbefalte innlegg

Takk for lykkeønskninger, solskinn!

 

Vekten viste en oppgang på 0,4 kilo. Det skal jeg kunne leve med for det skal snart av igjen. Og jentene fra barselgruppen klarte nesten å spise opp kakene, det lille som er igjen skal barna og mannen få eller gå i søpla.

 

Nå må jeg se å få laget litt middag. Her blir det karbonader med potetmos og saus + dampede grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar

Idag var ryggen min enda verre. Jeg har lagt på is for å få ned hevelsen som er der bak de siste dagene, men nå måtte jeg ringe til kiropraktoren min for en time. Kommer akkurat fra ham nå.... han sa at jeg måtte regne med at det gjorde mer vondt før det ble bedre fordi han hadde dyttet og irriterte det betente området, men så skulle det bli bedre.

 

Og det beste var at han kunne skrive ut en henvisning til fysioterapi. Jeg ringte nemlig fastlegen min idag også for å få det, men han hadde ikke ledig time før 13. febrar!!! :Påne: Kjekt at også kiropraktorer har lov til å skrive ut henvisninger også...

 

Så nå skal jeg ringe til NIMI for å få en time. Jeg må helt klart jobbe med forebygging, slik at jeg ikke får disse akutte smertene i ryggen min. Med 3 unger så har jeg ikke tid til slike plager.

 

Heldgivis har mannen min tatt en "dag-med-syk-kone", så han kan hjelpe meg med minsten. Håper jeg er bedre igjen til imorgen....men trening denne uken kan jeg se langt etter. Og ute på veiene er det superglatt, så det blir ingen trilletur på meg idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Så kjedelig med ryggen din! Er det et resultat av 3 svangerskap at du har fått bekkenlåsning? Håper du får time hos fysioterapeut raskt så du får satt igang med forebyggingen. Skjønner godt at du synes det er ergelig å ikke få trent nå, men det er viktigere å ta vare på seg selv. Har ikke fått trent selv på en uke, pga fallet i trappen, slo ryggen skikkelig men ingenting brakk, heldigvis. Men fant ut igår at sykling gikk helt greit, bedre enn å gå.

Jeg venter på en pulsklokke jeg har bestilt, så jeg vet ikke helt hva jeg forbrenner på en sånn "kjellerøkt", men jeg kjører ikke veldig hardt. Sørger for å få opp pulsen innimellom ved å stå osv, også setter jeg meg og trår raskt med ganske liten motstand lenge. Tror det er effektivt når det gjelder fettforbrenning. Melkesyre i låra er ingenting for meg som vil ned i vekt.

 

Helt enig i at det norske godteriet er bedre enn det svenske, særlig løsvekt. All den gummien uten smak, æsjamei. MEN, de har mye god sjokolade der, faaali greier. Never stop er helt fantastisk god. Og så har de Lindt-sjokolade der, kan det være sveitsisk tro? Får kjøpt en del varianter av den i norge og, men mest mørk, og det er jeg ikke noe glad i. I sverige har de lyse typer, med fyll! Creme brulé, sitron m.m. Men dette er jo selvfølgelig ikke lov!!! :-) Skal bare en tur over for å kjøpe fullkornspasta og fullkornsris, og litt kjøtt, jeg.....hmmmmmm......

 

Pizzaen min er dessverre ingen GR pizza, men disse gutta som kommer på fredag har bestilt den med store forventninger, så jeg kan vel ikke skuffe. Den består helt enkelt av en bunn med ganske mye olje i, hjemmelaget saus med ketchup, olje og krydder, pølse eller kjøttdeig, massssse ost, og baconskiver på toppen. Det blir med andre ord kanskje nok med en bit til meg!

 

God bedring med ryggen din, ta vare på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DÅRLIGE VANER som jeg har pådratt meg i løpet av svangerskapet:

1. Safarikjeks til kaffe (3-5 stk pr dag)

2. Sukker i kaffen

3. Kjøpe sjokolade i butikken når jeg handlet, bortevekk spist innen jeg kom hjem.

4. Småsnoke i skapene på kvelden.

5. Drakk mer juice enn vann.[/Quote]

 

:hehe: Fant denne fra en av mine første dager her inne og måtte bare ta den frem for å se om jeg har endret noen av de.

 

1. Safarikjeks kan jeg av og til kose meg med i helgen, men da aldri mer enn 3 stk.

2. Bruker hverken sukker eller kunstig sukker i kaffen.

3. Kjøper kun sjokolade som skal inn i skapet når jeg kommer hjem fra butikken

4. Kjenner at jeg fortsatt snoker i skapene, men minner da meg selv på at jeg skal NED på vekten og at snoking ikke er tillatt.

5. Drikker juice kun ihht GR( fruktrasjon) og drikker massevis av vann. Det er sikkert 3 liter som bli drukket i løpet av en dag.

 

Så jeg er veldig fornøyd med det jeg har klart å oppnå i løpet av disse 4 mnd. Slik skal det fortsette...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP!!

Idag har jeg virkelig hatt problemer.... Jeg har gått rundt å snoket og tenkt at jeg skal spise mer enn det jeg egentlig burde. Har hittil klart å holde meg unna, men merker at jeg sliter litt. Heldigvis er det veiedag imorgen, så det er nok derfor det motiverer meg idag til å ikke skeie ut.

 

Æsj! Hvorfor skal man oppleve slike dager, jeg fortjener å slippe de synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grusomt med slike dager........... Jeg bruker å glede meg til de er over, nesten som om en vil legge seg tidlig for å slippe suget....

Håper veiingen blir bra i dag! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant det, Kris78!

 

Og jeg klarte nesten å komme gjennom dagen igår..... men det ble for tøft. En ørliten bit av "verdens Beste" gle ned da ungene ikke spiste opp alt. Men deretter kastet jeg resten i søppelbøtten. *STOLT*

 

Og strevet viste seg på vekten idag da jeg har gått ned 0,6 kilo. Og dermed klarte jeg enda ett delmål som jeg hadde satt for 1 februar. Vekten viser nå 78 kilo BLANK.

 

Nå skal jeg sette meg ned å spise Taco, for det er fredag.....

 

Desverre hentet jeg eldstetassen i bhg. og han hadde 39,15 i feber og hoster. Så nå har vi 2 små som hoster og har over 39 i feber. Håper ikke de smitter babyen og oss foreldre XXXXxxxxXXXXX!

 

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei du, hvordan går det med eldstemann? Det spørs om det er han som har smittet meg, men jeg er iallefall blitt forkjøla. Yet another reason til å ikke fokusere på GR akkurat nå.....

 

Men du er iallefall kjempeflink, er veldig imponert!!

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at du er blitt smittet av elstetassen min, solskinn wink.gif Håper du er på bedringens vei!

 

Idag lagde jeg en deilig middagspai til middag. Den var knallgod! Og ikke så helt gærnt kalorimessig, (tror jeg)

- brukte bare litt smør og brukte kesam som erstatning.

- Fløte ble byttet ut med melk

- brukte mindre ost på den enn vanlig.

Og den var fylt av grønnsaker: spinat, broccoli, løk, sopp og paprika.

 

Den ble igjen litt, som passer til litt lunsj imorgen.

 

Nå er det desverre minstemann som hoster og surkler...sukk.gif så det spørs om jeg kommer meg på trening imorgen som jeg hadde tenkt. Jeg er så redd for at han skal få RS virus (som de to andre hadde når de var babyer) med innleggelse på sykehus som krever at en av oss foreldre er tilstede hele tiden, og at det skal gis medisin annenhver time døgnet rungt. XXXXkrysser fingrene for at det bare er en vanlig virus.

 

Vi har ingen planer for helgen, så jeg lurer på om jeg ska male ferdig vindu -og dørkarmer fredag. For da kan vi alle dra til svigers og overnatte der.. Dumme meg som hørte på han i malerbutikken om å ta oljebasert i stedet for vannbasert maling. Men nå må jeg snart bli ferdig med å male, jeg er lei av naboer som kan kikke inn i stuevinduet vårt fordi vi ikke har gardiner der for tiden.

 

Vedr. gardiner.... har kikket litt på KID sine ferdigsydde, men likte ikke helt noen av de. Så jeg må lete litt videre og se om jeg finner noen jeg vil ha. For de små vinduene tenkte jeg å få tak i slike løftgardiner. Det ser litt penere ut enn vanlig "hengende nedover" gardiner.

 

Nei, nå må jeg se å få i meg kveldsmaten før det blir så sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukk.gif

Da er eldstemann hjemme fra bhg med over 39 i feber igjen. Så da er det vel ny runde med sykdom. Og minstemann har fått efedrin, så vi håper han blir bedre i løpet av helgen. Det er så slitsomt med syke barn i 1,5 uke allerede....

 

Det ble ingen trening på meg idag, dro en tur innom jobben min for å oppdatere meg litt. Men minsten var så stakkarslig at det var ikke det minste stas å bli vist rundt. Han ville bare sove.

 

Imorgen er det veiedag. Jeg er spent på hvordan det kommer til å gå. Tror nok jeg har gått ned, men er usikker på om det er noen få 100gram eller 1kg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Sender en godbedringkos til sjuklingene dine, huffa mei, det er ikke lett å være liten og sjuk! Og ikke lett å være foreldrene heller, friske unger er vel det beste vi vet! Håper de snart føler seg bedre, ikke lett å unngå disse virusene som svirrer rundt i lufta.

Det er ganske utrolig, men jenta mi er snart 1 år og har enda ikke vært syk (bank i bordet), bare noen få netter hvor hun var tett i nesa og gråt fordi hun ikke fikk sove.

 

Åhlens har mye fine gardiner! Hvis du ikke har tilgang til butikk kan du handle på nettet, men jeg har sett at det er mye mindre utvalg der enn i butikken.

 

Lykke til på veiingen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk! Etter en forferdelig natt med lite amming og en morgen med brystspreng så viste vekten ingen endring fra forrige uke:

 

78,0

 

Skal snikveie meg imorgen, bare for å være sikker.

 

 

Åhlens, sier du? Joda, vi har nok en butikk i kjøreavstand. Må bare finne ut hvor.... takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulle pupper kan gjøre utslag fra 0,5 - 1 kilo! Så helt klart at jeg skal veie meg imorgen også. Jeg vil så gjerne se 77, - ett eller annet.

 

Alle tre ungene har hatt feber idag, men heldigvis var det den gått ned da vi la de ikveld. Håper snart at de blir friske og vi igjen kan kommer oss ut i helgen. Jeg er så lei av syke barn etter å ha holdt på i 1,5 uke snart. De sovnet alle innen kl 21 ikveld, så mannen min og jeg har ligget på sofaen og massert hverandre, han har drukket vin og jeg har kost meg med en kaffe latte. Det trengte jeg..etter en slitsom natt og en slitsom dag. Håper nå at natten blir bedre... minsten holdt liv fra kl 03 til 05 igår. Lurer på om det var efedrinen han fikk som gjorde det utslaget... Og selv om ikke han var trøtt, så var jeg helt ZZzzzz

 

Jeg har ikke trent denne uken, men jeg fikk noen øvelser av fysioterapeuten som jeg gjør hver dag. Det er bare noen få repitisjoner, men det holder i massevis med tanke på det svekkelige ryggen min. Men hvis ungene er friske mandag hadde jeg tenkt meg på SATS.

 

Nei, nå er det vel på tide å køye... Øynene siger sammen her jeg prøver å skrive noen ord. Natta alle sammen og det blir spennende om gryxxxx har født i løpet av helgen..

 

natta.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke så veldig stor forskjell på vekten men det var herlig å se at det sto 77,6 på vekten idag.

happydance.gif

 

Ellers er de to eldste mye bedre idag, dvs ingen feber og litt mindre hosting. Lillemann holdt på inatt også. Det var helt forferdelig å oppleve at han ikke ville legges inn til brystet, men ville heller hylskrike. Tilslutt måtte jeg bare tvinge han inntil brystet og lure han til å suge på den. Jeg må nemlig passe på at han ikke går for lenge uten drikke nå som han er syk.

 

Ja, jenter; imorgen er det morsdag. Tror dere at gubben deres har en hyggelig overraskelse på lur? Det hadde vært deilig å bli vekket med en kopp kaffe og unger i sengen----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SULTEN

Herrelighet så sulten jeg føler meg for tiden. De sier at jeg ikke skal føle meg sulten så lenge jeg følger meny 3 og har det energiforbruket som jeg har nå, men i det siste har det ofte hendt at jeg går rundt og er SULTEN bare 1 time etter at jeg spiste sist, enten om det er middag eller kveldsmat? Jeg skjønner ingenting... Jeg ender med å ta meg et stort glass vann, men om det skal fortsette slik vet jeg ikke hvor lenge jeg kan klare å motivere meg selv.

 

Og jeg som skal ned enda 10kilo sukk.gif

 

Ikke finner jeg målebåndet mitt for tiden.... jeg kjenner nemlig for å måle meg igjen. Det er flere bukser som nå er blitt for store så jeg har blitt mindre!! Det er 46 bukser jeg går i nå (bortsett fra den i str 42 som jeg kjøpte på B-Young i januar). Jeg må nok ta meg en tur opp på loftet for å hente frem mindre bukser, for det er ikke noe særlig pent med bukser som henger og slenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødsel 23.09.06 Veide 98 kilo den siste uken før jeg fødte.

 

Veiing 29.09: 88,0 kg

Veiing 07.10: 87,0 kg

Veiing 14.10: 85,8 kg

Veiing 21.10: 85,2 kg

Veiing 27.10: 84,8 kg

Veiing 03.11: 84,6 kg

Veiing 10.11: 83,4 kg

Veiing 17.11: 82,9 kg

Veiing 24.11: 82,8 kg

Veiing 01.12: 81,1 kg

Veiing 08.12: 80,1 kg

Veiing 15.12: 82,0 kg

Veiing 05.01: 81,5 kg

Veiing 12.01: 80,2 kg

Veiing 19.01: 79,8 kg

Veiing 26.01: 78,6 kg

Veiing 02.02: 78,0 kg

Veiing 09.02: 77,6 kg

 

Jeg er ganske fornøyd med den stabile nedgangen (hvis man ser bort fra julekosen da) over disse 4 månedene som jeg har slanket meg og jeg er spent på hva målebåndet kan fortelle meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Jeg bøyer meg i støvet, er imponert jeg! Kan du ikke kaste over litt motiavsjonsstøv på meg, jeg har jo begynt på kurs (internettkurs) men har ikke vært så lite motivert siden jeg startet i august! Kurset begynte egentlig på mandag, men 1.veiedag er ikke før i morgen, så jeg må innrømme at jeg har ikke satt igang enda. Skjønner ikke hva som skjer, men det kan ha en sammenheng med vond rygg og syke familiemedlemmer. Skal til kiropraktor i morgen, og siden i morgen er den første rapp.dagen, så er det vel på tide å få ræva i gir, kan ikke kaste bort 1600 kroner i søpla, som kurset koster.

 

Blir så imponert når jeg ser den jevne og fine nedgangen din! Hvilken meny ligger du på, og hvordan/hvor mye trener du? Trenger oppskriften din jeg tror jeg ;-) Kris78 har også ca 10 kilo igjen til mål, det har jeg og. Vi får se hvem som spurter over målstreken først!!!!! Jeg håper å nå målet til 17.mai! Tror du vi klarer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin vektnedgang, Tigris! Du har god grunn til å være stolt av deg selv! Kast de buksene som nå henger og slenger, og finn fram de som passer sånn akkurat. For det første så vil omverden og ikke minst du selv se resultatet av den flotte jobben du har gjort så mye bedre i litt trange bukser. For det andre - de gamle buksene skal ALDRI MER passe! (Klart det kan være gøy å ta vare på den største for å se nedgangen....)

Målbåndet ditt må du finne igjen, eller kjøpe et nytt! Det er jo vel så motiverende!

 

Vi får heia frem hverandre jeg, du og Solskinnnsbolla! Slanke og pene skal vi bli til sommeren...(huff...jeg som brukte en formue på å sy UT bunaden til barnedåpen... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kommentarer, jenter. Det varmer og motiverer meg videre i slankekampen min.

 

Idag var jeg på shopping inne i Oslo. Veldig lenge siden jeg har vært der, og vi endte opp på Oslo City. Kjenner jeg er sliten i hodet etter å ha vært der i 3 timer, det var så mange mennesker og lyder, trangt når man gikk med barnevogn osv... Men jeg fikk i meg en deilig italiensk pizza ( klarte å få en uten ost!) og noen kopp kaffe. Jeg fikk shoppet litt til eldstemann på salg. En rød allværsjakke, en rød genser på Okaidi og en kul genser med leopard på H&M.

 

Og nå må jeg logge meg av, for jeg skal dekke bordet. Mannen har laget pannekaker til middag... med sammalt hvete så de er litt sunne... ;)

 

*Brrr* ...imorgen er det veiedag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å legge inn vekten på fredag. Hadde et ørlite håp om at jeg skulle klare å passere 77, men vekten stoppet opp på 77,1. Det er ned 0,5 kg denne uken.

 

Og noen timer senere spiste jeg halvparten av en slik småsjokolade pose, koste meg skikkelig.........angret jeg etterpå: JA *grrrr*

 

Og ikveld har vi vært hos svigers som serverte wienerpølser og lomper til middag, og skolebrød med is til dessert! For en helg, mandag er det ingen bønn: jeg må komme meg avgårde på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og idag fortsatte det med mer boller og deretter litt peppes pizza.

Dette lover ikke godt for veiingen til uken, tror jeg må ta noen krafttak vedr SATS denne uken.

 

Men det har vært så flott vær idag. Familien dro ut på tur og vi satte oss ned og hadde pinikk med kaffe/kakao og brød/boller. Ungene løp rundt i snøen og innimellom lekte vi "Har'n". Artig for ungene og bra trim for oss voksne.

 

Etterpå ble vi innvitert på Peppes og det kunne vi da ikke takke nei til. Koste oss masse, vekten får vi bry oss om neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det søte kommer den sure kløen! Helgens utskeielser er lagt langt vekk og nå begynner en ny kamp om hva jeg putter i meg. Sukker er skikkelig farlig, altså!

 

Startet opp med en halvtimes styrketrening for ryggen på NIMI og dro rett videre på en SATSBaby time etterpå. Ryggen er blitt så mye bedre etter at jeg startet med fysioterapi på NIMI. Utrolig deilig å slippe å ha så mye vondt. Skal bare ha en liten sjekk hos kiropraktoren denne uken for å sjekke den låsningen som jeg har slitt med tidligere.

 

I helgen var jeg en tur opp på loftet for å finne frem de gamle buksene mine :) Veldig deilig å få på seg en jeans i str. 44, som attpå til er litt for stor etter en dags bruk ;) Slik liker jeg at det er! Men jeg ser at jeg trenger å stramme opp magen og rompa litt, så jeg skal se om jeg ikke får tatt litt ekstra med styrketrening fremover. Disse bilringene ville jeg helst ikke ha til sommeren når jeg skal sprade rundt i bikinien.

 

Når jeg tenker over det så blir dette første sommeren som jeg hverken går gravid eller fullammer!! :sjokk: (på lenge, alstå)

Sommeren 2002: Høygravid

Sommeren 2003: FRI!

Sommeren 2004 var jeg nygravid og var mye kvalm.

Sommeren 2005 fullammet jeg ( ikke lett med bikiner og slikt da)

Sommeren 2006 var jeg høygravid (Lekkert syn av en hvalross som hoppet i svømmebasseng :hehe:

Sommeren 2007: Mange kommer til å ta feil av meg og Claudia Schiffer! :tenk at jeg da skal være kvitt nesten 30 kilo overvekt som har kommet på de siste 5 årene.

 

Og nå........

 

Malingen av vindu og dørkarmer er kommet ett stykke lenger. Jeg har bare ett strøk igjen men mangler maling, så det skal jeg ut å kjøpe senere idag. Håper at jeg kan ta det strøket imorgen før jeg skal ut på trilletur med barselgruppen. Håper det blir sol imorgen :løper å sjekker værmeldingen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sei meg: 3 ungar på 5 år????? Korleis går det sånn i kvardagen?

(eg har ingen ungar' date=' men eg er djupt imponert).[/quote']

 

Det går, men akkurat nå er det litt hektisk. Men vi ser for oss at det blir bedre om ca 2 år.---- Da er de to minste litt mindre krevende....for vi håpe!

 

Idag ble jeg ENDELIG ferdig med å male dør og vinduskarmer. Herrelighet, jeg begynte vel med nedslipingen i januar. TTT=TingTarTid spesielt med syke barn, min dårlige rygg +++++ masse annet. Nå skal jeg ut å handle gardiner, eller jeg så noen fine persienner hjemme hos en i barselgruppen min. De var laget av stoff og så veldig lette og tynne ut. Liker nemlig ikke disse persiennene som ser så store og voldsomme.

 

Imorgen skal jeg prøve å komme meg på SATS igjen. Håpet om å se 76-tallet på fredag er veldig motiverende for tiden, tiltross for store utskeielser forrige helg. Og nå til helgen skal vi i 40 års lag så da blir det vel noen utskeielser da også. Så her må jeg bare stå på!

 

Solskinnet: hvis du leser her inne, så kan jeg skrive ned mine middagsmåltider denne uken. Leste at du var litt lei av å lage GR mat.

 

Mandag: Fiskepudding i hvit saus ( laget på bare melk og hvetemel+ litt karri) med poteter og revne gulrøtter.

 

Tirsdag: Steinbitkarbonader, poteter, dypfrosne grønnsaker og brun saus.

 

Onsdag: Karbonadekaker med poteter, ertestuing (halvfabrikat) og sjysaus.

 

Torsdag: Middagspai (med paibunnen laget på kesam. Jeg kan gi deg en oppskrift hvis du vil.)

 

Fredag: taco med enten kyllingfilet eller karbonadedeig

 

Lørdag: Hjemmelaget pizza serveres sammen med salat og kesam.

 

Søndag: Omelett, tror jeg

 

Nei, nå for jeg logge meg av og komme meg i seng. natta.gif

 

Åhhhh....glemte å fortelle den store nyheten: Lillegutt sov fra kl 21 til kl 06 inatt :) Tenk om han kunne fortsette med deg? For ellers så våkner han at han skal ha mat i 2-3 tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...