Gå til innhold

Slankedagbok Tigris


Gjest Tigris

Anbefalte innlegg

Gjest Solskinnsbolla

Så deilig at lillegutt sov så lenge, man blir nesten et nytt menneske selv når man kan sove en natt i strekk.

 

Tusen takk for middagstips, jeg er litt lei de samme oppskriftene uke etter uke. Jeg vil veldig gjerne ha den paioppskriften din! Er veldig glad i å lage mat, men noen ganger trenger man litt ny input.

 

Hvor gammel er veslegutten din nå? Snuppa mi er 1 år om bare litt over en uke. Jeg skal være hjemme i et halvt år til, men nå begynner jeg å lure på om hun hadde hatt godt av å ikke se meg hele dagen allikevel. Jeg kan ikke gå mer enn 2 skritt ifra henne før hun begynner å gråte av full hals, høres ut som verden virkelig går under for henne! Tidligere kunne jeg jo rydde og ordne litt mens hun lekte for seg selv, men den tiden er over tydeligvis! Jeg tenkte jeg kunne spørre om du også hadde det sånn, siden du har erfaring med to små fra før. Vi skal snart på helsestasjonen igjen, så jeg kan spørre der og, men helsesøstra vår er litt rar...hmmm.

 

Det blir spennende å se om du ser 76-tallet i morgen da, det gjør du nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar

Solskinnet: Lillegutt er 5 mnd. IDAG! Synes tiden har gått superraskt... koser meg mer nå enn det jeg gjorde da han var nyfødt. Jeg har mer overskudd siden jeg sover litt mer på natten og han smiler, ler og er mye mer med oss hvis du skjønner hva jeg mener.

 

Gikk på vekten idag og var superspent om jeg hadde klart å passere ned til 76 tallet. Var nok veldig usikker siden det ble så mye fråtsing forrige helg.. men det hjalp nok å kaste inn to SATS timer og styrkeøvelser her hjemme for vekten var snill mot meg og viste:

 

 

76,4!!!!

 

Nedgang på 0,7 kilo. Og det er jeg helt knallfornøyd med!

danse2.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! Du er så utrolig standhaftig og flink, jeg blir helt matt av misunnelse! Det er veldig gøy å følge deg nedover på vektskalaen, håpet er at skalaen min skal se omtrent likens ut om en stund *host*

 

Gratulerer så mye med 5 mnd-dagen! Tiden spurter avgårde, jeg blir nesten litt lei meg ved tanken. Snart er det tilbake på jobb! ANGST...!

 

Det er så kjekt at du lykkes i slankingen din, satser på at noe må skje her snart også. Med trening 4-5 ganger pr uke bør det jo gi resultater etterhvert... håper jeg...

Skulle ønske vi hadde SATS her i byen også, men vi må nøye oss med lokale treningsstudio. Heldigvis har de fått tilbud som pilates og yoga, jeg har lenge hatt tro på de treningsformene, i kombinasjon med kondisjons-og vekttrening. Liker tanken på trening uten for mye svetting, om du skjønner, heheh!

 

Vel, nå skal jeg vekke tenåringen som har vinterferie, hun skal passe bebis mens jeg tar turen til treningsstudio igjen. Ha en flott dag og gratulerer igjen med strålende resultat!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Det var vel en god start på helgen tenker jeg, 700 gram ned, så deilig! Gratulerer så mye!

Jeg skjønner godt hva du mener, når de blir 4-5 måneder så skjer det mye med bebisene, de blir mer sosiale og du ser tydeligere at de har det bra :-)

 

Den paien har jeg tenkt å lage i morgen, den så skikkelig god ut! Men, jeg er sikkert kjempedum, hva betyr egentlig å blindsteike? Har aldri laget pai før.

 

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjoner, jenter!

 

Kan ikke skrive så mye nå, men det har vært litt av en dag idag. *oppgitt*

Skriver om det når jeg får tid igjen.

 

Solskinnet: Blindsteke betyr bare at du skal steke paibunnen først (uten fyllet opp i). Paibunnen trenger nemlig litt steking den også. Jeg holder på å lage den nå, skal servere den til gjester ikveld.

 

Ha en flott helg, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATTIS!!!! DU ER KJEMPE FLINK!

 

og veldig heldig..... her har det stoppet helt opp................i dag va det pluselig opp 400 gram siden tirsdag, og jeg har ikke gjort noe for å fortjene det. UUUUUU

 

Men men, vi får se på tirsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Åååååja (me so stupid) :-) Jeg skal også lage den nå, gleder meg! Har kjøpt paiform. Håper jeg har kjøpt rett størrelse, den er ca 26 cm bred.

 

Har du hatt en æsjedag? du får åpne slusene for oss når du får tid, sånn som jeg ofte gjør, det hjelper!

 

Håper du får en fin kveld, og at gjestene blir fornøyd med paien (det er jeg sikket på at de blir!). Vet du forresten hvordan kaloriinnholdet blir pr et "vanlig" stykke? Jeg har valgt å prøve med bacon i dag, siden det er fredag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei igjen, nå er jeg midt i paiingen her, og jeg har et par spørsmål, hehe :-) Hva, kremt, mener du egentlig med 50-100 g smør? det er jo en ganske så stor forskjell. Betyr det at man kan velge litt hvor sunn den skal være? Blir bunnen rett og slett bedre jo mer smør man tar? Jeg tok 80 gram denne gangen.

Også lurer jeg på den lille pakka med fetaost, hvitløk og oliven. Heller du i oljen fra pakka, eller plukker du kun ut innholdet?

Nå holder bunnen på å BLINDSTEKES her, hehe. Det som skal stekes i panna er stekt og jeg har 5 minutters pause foran pc'en med en tuborg lite. Måtte sjekke om den var like god, skal jo være en del mindre kalorier i denne. Joa den var ok, men det manglet noe. Ja, sikkert resten av kaloriene ;-)

Hjelp, nå kikket jeg inn i ovnen, og det ser ut som en diger luftboble løfter hele bunnen. Den synker sikkert når jeg tar ut formen.

 

Jeg kommer med en rapport senere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei, paien var kjemmmpegod, samboeren ble også veldig fornøyd! Det ble rødvin attåt, så kvelden ble lang. Nå kryper vi til sengs.

 

Har skjønt at du har hatt en litt lei dag, håper ting ordner seg for deg. Har hatt det litt trått selv, så det kan hende vi er i samme båt. Ting har løsnet litt her i dag, for meg. Kjærligheten overvinner alt, heter det seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere likte paien. Den er blitt populær her i huset..

Vi skal ha med oss en middagspai til et 40 års lag som vi skal være med på ikveld, så her blir det pai 2 dager på rad + at det ble litt restemat igjen av den som står i kjøleskapet.

 

 

Så dette var min dag igår: gaah.gif

 

*klageinnlegget er poffbortevekk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Det er ikke lett når de er små små og man fullammer, da er det jo naturlig at de blir med på det som skjer. Jeg må si at det hørtes litt egoistisk ut av disse jentene å "forby" babyene, da hadde nok jeg også blitt irritert! Det kan nok hende at et par av dem får litt dårlig samvittighet når de sitter der uten deg, og vet at du gjerne ville være med. Joda, jeg kan forstå at de ønsket en helg uten barn, men det er jo tross at ikke dems "problem" at du må ta deg av amming og legging osv., de hadde vel ikke fått ødelagt så mye av sin egen frihetsfølelse av den grunn?

At veninna di er i et dilemma kan jeg godt forstå.

Håper det ordner seg på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg skeiet ut og kost meg litt ekstra. Ingen grunn til det, men jeg hadde så forferdelig lyst på is i kaffen min. Det smakte helt fortreffelig og nå må jeg nok komme meg ut å trene igjen imorgen :) Fikk tatt meg en trilletur med barselgruppen idag også!

 

Idag lagde jeg enda en ny oppskrift som jeg har funnet på et annet nettsted.

ca. 400gr Fullkornspasta kokes

 

4 kyllingfileter kuttes i biter og stekes i 1/2 ss meierismør og 1/2 ss olje. Ha i en 1/2 løk i biter og 2 fedd hvitløk, salt/pepper, 2ss pesto, 1/2 frossen spinatpose, 1/2 dl lettmelk (evt matfløte) og 1/2 dl vann. Rør rundt til alt blir varmt.

 

Ha den ferdigkokte pastaen oppi gryta, del opp noen cherrytomater i to og ha oppi.

 

Serveres med salat.

 

KNALLGOD! og selv ungene våre likte det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigris

Det er helt utrolig hvor lett det er å lage blomkålsuppe!

Jeg har aldri laget en suppe fra skrætsj før, men fant en blomkål/brokkolisuppe oppskrift som har fått så mye skryt. Den var helt knallgod! Og bra var det, for vi innviterte 2 gutter fra bhg og pappaen deres på middag igår. Stekte spekeskinke og ch.sopp som jeg hadde i suppen og serverte med hj.lagede krutonger.

 

Men jeg sitter fortsatt her å rister på hodet over at JEG har klart å lage en så god suppe og HVOR ENKELT det var. Kok opp vann og hell i grønnsakene, omtrent slik var det.

 

Jeg har laget noen matretter fra skrætsj i det siste, og må si at det egentlig ikke tar så lang tid. Det overrasker meg veldig for jeg har alltid trodd at slike ting krevde flere timer på kjøkkenet. Og i disse dager hvor det snakkes veldig rundt dette om et sundt kosthold ( ikke bare på slankesidene) så må jeg si at jeg begynner å bli mer kritisk til ferdigmat og halvfabrikata. Det var en artikkel på Aftenposten.no som jeg ble ganske paff over. Det var en som skrev at grønnsaker og frukt idag, nesten ikke inneholder de mineraler og vitaminer som de burde. Dette fordi de vokste så fort og ble tatt opp av jorden før de var ordentlig modne.

Her er linken: http://www.aftenposten.no/meninger/signert/article1636242.ece

 

Nå må jeg gjøre meg klar til å trene. Må ha med meg mellommannen også idag... han hoster så veldig og bhg skulle på tur..ergo vi holder han hjemme-

 

Imorgen er det veiedag igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigris

Ned usle 0,2 kilo!

Gikk på en skikkelig sprekk igår. Bakte banankake og resten sier seg vel selv.....

Og nå eter jeg en pose med sjokolade.

 

:GIGANTISK SPREKK:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigris

Takk skal du ha, kris!

 

Idag er det 2 års dagen til mellomste. Det er rart å tenke på hvor fort tiden går, han prater fremdeles ikke, men skjønner veldig godt hva vi sier til han. Jeg gleder meg masse til han begynner å snakke og det blir slutt på peking og æhæ til svar.

 

Vedr slanking så lurer jeg på om jeg skal kutte ut slanking denne uken, og innvilge meg selv litt slakk. Det har gått litt dårlig på kostholdsfronten i det siste; kaker, sjokolade og kjeks...

Og idag har det vært en 200g firkløver og kaker :flau:

 

Må skjerpe meg... og må komme meg avgårde på trening. Jeg er ikke fornøyd med min egen innsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigris

Må bare innom for å få litt motivasjon til å komme meg tilbake i rett spor. Sliter litt for tiden men må nok bare jobbe meg tilbake. Igår endte jeg opp på kvelden med 2 liter vann som jeg skulle ha i meg før jeg gikk for å legge meg.

 

Det blir ikke noen trening idag som jeg kan svette av meg litt kcal, heller. For mellomste er hjemme med diare idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kris78

 

Vedr slanking så lurer jeg på om jeg skal kutte ut slanking denne uken' date=' og innvilge meg selv litt slakk. Det har gått litt dårlig på kostholdsfronten i det siste; kaker, sjokolade og kjeks...

Og idag har det vært en 200g firkløver og kaker :flau:

 

Må skjerpe meg... og må komme meg avgårde på trening. Jeg er ikke fornøyd med min egen innsats.[/quote']

 

Vet du hva? Jeg synes du bør unne deg denne uken med utskeielser! Dersom det vil hjelpe på motivasjonen å ta en liten pause så hadde jeg ikke vært i tvil! Du må bare regne en ekstra uke på å få bort svineriet/godsakene....mmmm :)

 

Prøv å ikke fokuser så mye på denne ene uken du skeier ut, men heller tenkt på ALLE DE ukene du har levd asketisk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en tøff uke, sett med GR øyner. Her kommer innrømmelsene etter en uke på "rømmen":

- spist mye godteri og kaker

- ikke trent i det hele tatt

- ikke drukket så mye vann

- ikke spist så mange måltider som jeg skal

- ikke gått ned i vekt.

 

Men nå er det slutt. Jeg tror motivasjon er på retur....jupp.gif, det hjalp på motivasjonen å trene litt på lørdag. Mann, 3 barn og jeg dro på SATS (ungene hadde det kjempefint på barnepassen) Det var en STEP time som var kjempeartig og jeg ble positivt overrasket over hvor god form jeg egentlig var. For jeg kom ikke helt opp i max-puls og det er jo bra når jeg skal forbrenne masse. OG når timen nærmet seg slutten så var jeg lei meg for det (helt seriøst!) og skulle ønske at det var en styrketime etterpå. Helt utrolig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake da!!!! Jeg tror en trenger en uke i ny og ne der en ikke fokuserer så mye på slanking. Dersom slanking er det eneste som står i hodet så blir en bare drittlei!!!

 

Hva er så dine planer for påsken/tiden frem til påske?

Jeg svarte deg på min side :)

Og hvor har du nå havnet på vekten? Når vi 68 kg til sommeren tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må tenke litt på hvordan jeg skal legge opp påsken...:tenkersådetknaker:

Vi drar sannsynligvis opp på fjellet fredagen før påske starter og er der i ca 5 dager.

 

- TRENE 4-5gr i uken (skigåing og SATS)

- Spise alle måltidene ( ikke hoppe over noen)

- Kose meg med litt ekstra godteri... og nyte det.

- drikke masse vann

 

De lilla kartongeggene fra Freia liker jeg ikke men jeg ELSKER kolibriegg, så kanskje jeg skal ta meg EN hver kveld i de 5 dagene jeg er på fjellet? Eller blir det for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Jeg synes du bør unne deg denne uken med utskeielser! Dersom det vil hjelpe på motivasjonen å ta en liten pause så hadde jeg ikke vært i tvil! Du må bare regne en ekstra uke på å få bort svineriet/godsakene....mmmm :)

 

Prøv å ikke fokuser så mye på denne ene uken du skeier ut' date=' men heller tenkt på ALLE DE ukene du har levd asketisk! :)[/quote']

 

Dette hjalp veldig å komme meg gjennom HELVETESUKEN. Da fikk jeg hvertfall ikke utilgivelig dårlig samvittighet over det jeg foretok meg. Noe anger selvfølgelig, men nå skal jeg komme meg videre igjen.

 

Jeg veier fortsatt 76,2 så jeg har ikke gått opp. Jeg tror ikke jeg klarer 68 kilo til sommeren, satser på ca 2 kg i mnd (ca 0,5 kilo i uken). Jeg har satt opp mine delmål/mål på mitt aller første innlegg her i dagboken min. Tror jeg skal nå 68 i løpet av august/september. Da skal jeg melde meg på Hold-vekten-kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var vi på babykino, det var så helt utrolig å kunne ta med seg baby og sette seg inn i kinosalen. Der var det stellebord og volum var skrudd ned, og det var ikke mørkt som det pleier å være. Jeg fikk kjøpt meg en kopp kaffe og satte meg godt ned i stolen og fikk se "Dreamgirls". Det ble litt amming, men guttungen sov under halve filmen så jeg kan ikke klage på at han var plagsom.

 

Etterpå gikk vi hjem, og i raskt tempo brukte vi 1,5 time! Og det har vært så flott vær idag at vi fikk helt vårstemning (vi bare måtte kjøpe oss noen briller på veien :cool:)

 

Inatt skal mannen sitte nattvakt på jobben (noe krisegreier på gang) og jeg HÅPER og KRYSSER FINGRENE for at ungene sover natten gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...