Gå til innhold

Juleinnspurten! Hiv deg med!!!!!


Gjest Carpa

Anbefalte innlegg

Gjest mammatilfire
Hei

flott at du vil være med' date=' jo flere vi er sammen vet du (men det vet du vel du som har fire barn ;) )

 

Håper dette er drahjelpen og motivasjonen du trenger. Vet ikke om jeg sliter med lavt stoffskifte men jeg har veldig vanskelig for å gå ned i vekt. Det er nesten umulig for meg uten noe aktivitet. Men det går da sakte med sikkert nedover. Har gått ned ca 10 kg etter at jeg fikk sistemann men har fortsatt 10-14 kg igjen. Ble nok desverre litt for mange kilo som kom tilbake i sommerferien.

 

Lykke til ![/quote']

 

Takk for hyggelig svar. Og så flink du har vært!

Mange har lav forbrenning uten å ha lavt stoffskifte. Det kan bli bedre av trening og regelmessige måltider. Hvis du har andre symptomer, feks tretthet, tørr hud, håravfall, kan du jo be legen din ta en blodprøve for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar
Takk for hyggelig svar. Og så flink du har vært!

Mange har lav forbrenning uten å ha lavt stoffskifte. Det kan bli bedre av trening og regelmessige måltider. Hvis du har andre symptomer' date=' feks tretthet, tørr hud, håravfall, kan du jo be legen din ta en blodprøve for sikkerhetsskyld.[/quote']

 

Jeg tror nok jeg bare har en lav forbrenning gitt.

 

Jeg har denne uken endret fra meny 1 til meny 2, har regnet ut at det skal være den rette menyen for meg. Så får vi se om det setter noe mer fart på ting. Men jeg må jo si jeg er i tvil da. 1600 kcal om dagen er ganske mye synes jeg.

 

Lykke til med ny dag og nye utfordringer alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ny på nettstedet, men har fått GR kurs tidligere (10 år siden).

 

Er 43 år, 170cm høy, tror jeg veier 81 kg (har ikke vekt, lover å kjøpe. Veide meg før helgen hos en venninde), har ikke målt midjen.

 

Sliter med et spiserør/magesekks brokk. Gjett hva som lindrer smertene - småspising. Skal nå iallefall bytte ut potetgull og is med gulerøtter og frukt.

Gleder meg til å komme igang.

 

Mitt mål før jul - ca. 1 kg pr. uke - håper det er mulig. Da er jeg i gang.

 

Er det OK å spise Quaker multifruit havregrøt og lettmelk til frokost?

Det beste jeg vet nemlig.

 

Skal på jentetreff i kveld, ost og vin - håper de har mye frukt og grønnsaker også.

Drikker heldigvis ikke vin - men ost er jo godt da.

 

Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ny på nettstedet' date=' men har fått GR kurs tidligere (10 år siden).

 

Er 43 år, 170cm høy, tror jeg veier 81 kg (har ikke vekt, lover å kjøpe. Veide meg før helgen hos en venninde), har ikke målt midjen.

 

Sliter med et spiserør/magesekks brokk. Gjett hva som lindrer smertene - småspising. Skal nå iallefall bytte ut potetgull og is med gulerøtter og frukt.

Gleder meg til å komme igang.

 

Mitt mål før jul - ca. 1 kg pr. uke - håper det er mulig. Da er jeg i gang.

 

Er det OK å spise Quaker multifruit havregrøt og lettmelk til frokost?

Det beste jeg vet nemlig.

 

Skal på jentetreff i kveld, ost og vin - håper de har mye frukt og grønnsaker også.

Drikker heldigvis ikke vin - men ost er jo godt da.

 

Lykke til alle sammen.[/quote']

 

Hei Ace

Da noterer jeg deg på listen også. Velkommen i klubben

Vedrørende den havregrøten så vet jeg ikke, men om det ikke er tilsatt mye sukker så bør vel det være greit. Er det noe fiber i det? Lettmelk er vel toppers.

 

Vin og ost kan jo fort bli en kaloribombe men om du er flink og bare smaker litt så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si at jeg er veldig spent til at jeg skal gå på vekta til mandag..grue seg litt!

Har vært flinkjente,mem ikke fått no særlig trimpoeng,da jeg har jobbet natta..zzzzz... lettere redusert da.. hehe. men til uke har jeg friuke,så da blir det andre (letter) boller..

Ha en fin helg alle sammen.

 

Klem fra

Eme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...kjenner eg gruar meg litt....Har ikkje trimma denne veka....spiste og litt lakris og 5 sjokoladebitar i går....

 

Men eg har vore flink å drikka meir vatn denne veka, ete meir regelmessig+ ete frokost kvar deg :-)

 

I dag fekk eg sova lenge...luxus ;) og spiste ein tallerk med Allbran regular, 1/2 banan, litt rosiner og litt skumma mjølk! Det er eit kjempekick - smakar godt og gir masse energi. Av og til har eg på litt mandlar og...

 

Håpar på det beste i morgon for meg sjølv og dåke andre!!!!

 

Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Gjekk på vekta i dag - ned 0,9 kg! Jippi, no er eg seksti-og nokon-kilo igjen!!!! 69,6 kg!

(no har eg tatt av 8 kg sidan 1/1-06) No er det berre 9 kg igjen..... Midje: 82 cm!

 

Veiedag i dag! Gått ned 700 g. Ikke så mye' date=' men litt...[/quote']mammatilfire: skriv heller at du har gått ned 0,7 kg! Kjempebra!

 

Håpar eg fortsatt kan vere med på denne tråden sjølv om eg har under 10 kg å ta av..?!?

Eg kjenner eg høyrer meir til her enn blant dei som skal ta av 2-5 kg...

 

Denne veka skal eg vere kjempeflink!

 

Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

Så flinke dere har vært. Og selvfølgelig kan du være med viderer i tråden jajo, målet er jo fra +10 ... og nedover til 0 ikke sant.

 

Jeg har hatt en helg med litt uskeielser, ikke mye men litt godis på lørdag og kake i går siden det var farsdag. Men så hadde vi fersk suppe med salt svinekjøtt til middag i går da, og den var ganske salt så jeg drakk mye vann. Og jeg håper og tror at det er det vannet som har sugd seg fast i kroppen min i dag for jeg hadde gått opp 0,500 gram denne uken.... så kjipt. Jeg kommer nok til å veie meg om et par dager for å se om det har bedret seg men lar resultatet være dagens veiing på lista her.

 

Ellers hadde jeg jo en grei uke med ca 10 trimpoeng og var veldig flink med maten fra mandag til lørdag ettermiddag..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan'ke jeg få væ'me a'??? c'',)

 

Forrige uke.. som blir da dere startet viste vekten

89 kilo og 104 i midje.

I dag viser vekten

85,8 kilo og 103,5 i midje.

 

Morro.. men viser jo bare hvor feil jeg har spist i det siste da!!

Jeg er forresten 158 høy.. (pleier å skryte på meg 1,60, men rett skal være rett..hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan'ke jeg få væ'me a'??? c''' date=')

 

Forrige uke.. som blir da dere startet viste vekten

89 kilo og 104 i midje.

I dag viser vekten

85,8 kilo og 103,5 i midje.

 

Morro.. men viser jo bare hvor feil jeg har spist i det siste da!!

Jeg er forresten 158 høy.. (pleier å skryte på meg 1,60, men rett skal være rett..hehe)[/quote']

 

Jo selvfølgelig kan du også få væ'me ;-)

 

Jeg har notert deg på listen.

 

Må si jeg er imponert over resultatet ditt denne uken3,5 kg woow, det er mye smør det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo selvfølgelig kan du også få væ'me ;-)

 

Jeg har notert deg på listen.

 

Må si jeg er imponert over resultatet ditt denne uken3' date='5 kg woow, det er mye smør det[/quote']

'

Koselig å få være med!!

 

Ja..mye smør det..hehe!! Et av tiltakene mine "dennegangen" er null smør på maten..så.... får inderlig håper det ikke tilsvarer 3,5 kilo i ukentlig bruk i smør... muhahaha!

 

Det hadde vært super morro å komme ned til 80 før jul.. noe som tilsvarer en kilo i uka frem til julaften.. Klarer det nok ikke, men er da lov å håpe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned, men satte inn vekta her på torsdag så det er ikke mange dager å måle. Ned 0,6 kg og det er greit. Tenkte at jeg ikke satt inn noe nå til torsdag også tar jeg veiing på mandag i neste uke isteden. Har heller ikke tatt noe midjemål denne gangen.

 

Ellers synes jeg det egentlig har gått greit. Har drukket litt rødvin i helga, og tre never med chilinøtter. Ellers har snopet glimret med sitt fravær denne helga. Jeg er hekte på potetgull i alle varianter, og har spist masse av dette hver helg. Derfor tror jeg bare potetgull må strykes av min liste på hva jeg kan putte munnen.

 

Har også en del utfordringer denne uka. Skal ut på middag torsdag (med vin osv....), skal spise lunsj med venninner på lørdag, men det er går greit.

 

Trimmer litt hver dag og har faktisk tatt sit ups slik vi lovet hverandre forrige uke.

 

Skal prøve å være litt mer aktiv i forumet her også, men denne uka er veldig travel så går det nok litt skeis med det.

 

Jeg vil bare ønske dere alle sammen lykke til!

 

Klem fra Snart40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen.

 

Så da gikk jeg endelig på vekta o dag, etter en uke med nattskift og null trimpoeng..hmmm...men for all del,

0,7 kg skal en absolutt være fornøyd med!

Det mest positive er at jeg har gått ned til 111cm i liv vidde..hehe.. det sier seg vel selv hvor oppblåst jeg har gått rundt å vært! KJenner selv at kroppen fungerer litt bedre! Men nå får jeg tid til trim da jeg har fri uke...aahhh....

Stå på alle sammen. Flinke jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen.

 

Så da gikk jeg endelig på vekta o dag' date=' etter en uke med nattskift og null trimpoeng..hmmm...men for all del,

0,7 kg skal en absolutt være fornøyd med!

Det mest positive er at jeg har gått ned til 111cm i liv vidde..hehe.. det sier seg vel selv hvor oppblåst jeg har gått rundt å vært! KJenner selv at kroppen fungerer litt bedre! Men nå får jeg tid til trim da jeg har fri uke...aahhh....

Stå på alle sammen. Flinke jenter![/quote']

 

Det var flink jente det. Lykke til denne uken også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen.

 

Så da gikk jeg endelig på vekta o dag' date=' etter en uke med nattskift og null trimpoeng..hmmm...men for all del,

0,7 kg skal en absolutt være fornøyd med!

Det mest positive er at jeg har gått ned til 111cm i liv vidde..hehe.. det sier seg vel selv hvor oppblåst jeg har gått rundt å vært! KJenner selv at kroppen fungerer litt bedre! Men nå får jeg tid til trim da jeg har fri uke...aahhh....

Stå på alle sammen. Flinke jenter![/quote']

 

Så bra!!

Tommelene oppe her :-)

Lykke til med fri uke og masse trimming!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Pai er deilig, billig og godt + kan lagast på førehand.

+ evt. ein deilig salat attåt!

 

I staden for smågodt, sjokolade og chips kan du fylle eit stort serveringsfat med oppkutta grønsaker; gulrøter, blomkål, kålrabi + laga dipp av mager kesam med t.d. tacodip -pulver! Vanilje kesam er og god dip!

 

Ha ei fin helg! Kos deg!

 

Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Pai er deilig, billig og godt + kan lagast på førehand.

+ evt. ein deilig salat attåt!

 

I staden for smågodt, sjokolade og chips kan du fylle eit stort serveringsfat med oppkutta grønsaker; gulrøter, blomkål, kålrabi + laga dipp av mager kesam med t.d. tacodip -pulver! Vanilje kesam er og god dip!

 

Ha ei fin helg! Kos deg!

 

Hei Jajo

Jeg bestemte meg faktisk i kveld for å lage en kyllingpai. En mager variant som er kjempegod og en salat ved siden av.

 

Så får vi se om det blir noe utover det. Vi skal ha en hobbykveld så blir ikke så mye tid til å dytte inn mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Veeelig fornøyd idag! Ned 0,8 kg -> ny vekt: 68,8 kg :) midje: 79 cm.

 

Lite trim pga sjuke ungar, men skal prøva å få gjort litt styrketrening og sit-ups denne veka!

Frokosten er alfa og omega for meg no. Eg blir uvel, litt kvalm om eg ikkje et frokost! Drikk først eit stort glas vatn, så et eg grøt eller all-bran frokostblanding. Mat kvart 3.time. Litt meir mat + lakris i helgene. Eg skriv ikkje ned kcalforbruket kvar dag - tek av og til ein "dagsjekk" for å sjå kor landet ligg. Føler eg har rimelig kontroll på kaloriar og matmengde no. Det viktigaste for meg er å ikkje gløyme å drikke vatn i løpet av arbeidsdagen....

 

Ha ein fin dag alle saman!

 

Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig travel morgen, fikk ikke veid og målt, men gjør det i kveld! Har vel ikke vært veldig flink i det siste, men trimmet har jeg gjort. Når jeg blir travel, så spiser jeg mye og sjelden.

 

Skal prøve å være litt mer aktiv her inne også denne uka.

 

Ha en fin uke alle sammen!

 

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er jajo, lista er oppdatert.

 

Her går det helt feil vei, jeg har nå gått opp 800 gram på de to ukene vi har holdt på og blææ nå er jeg sur altså.

 

Det var mye sosialt i helgen og det ble alt for mye utskeielser. Er så flink midt i uken også skeier jeg ut når helgen og fristelsene kommer. Folk kommer på besøk med potetgull og sjokolade og da er det vanskelig å ikke forsyne seg altså. Uff

 

Men jeg synes jo at det har blitt litt vel mye oppgang, jeg er jo rimelig sikker på at jeg går ned i ukedagene når jeg både trener og spiser riktig.

 

En drøy uke til mensen så vet ikke om jeg kan gi den noe av skylden, det får jo tiden vise.

 

Nå sitter jeg nå her med ryvita og vannglass og er klar for en ny uke så får vi se hvordan denne blir. Til helgen er det julebord......

Men jeg får bare være flink i hverdagen så får jeg trøste meg med at det ville vært verre om jeg ikke hadde vært det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dagens vekt -0,400..altså 85,4 og midjen er på 103.

Begynte veldig bra denne uken, men har sklidd litt ut!

Skal i bursdag i dag.... og gruer meg i grunnen... er så glad i kaker..hehe!

 

MEEEEN.. må jo bare prøve å stå imot.

Hadde håpet på å komme ned til 84..ett eller annet i dag, men... neste uke... DA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...