Gå til innhold

Juleinnspurten! Hiv deg med!!!!!


Gjest Carpa

Anbefalte innlegg

Total sprekk med godteri..uff..men overassket allikevel..

Har bare gått ned 0,2 kg,og liv vidde er seg selv lik. Men jeg er bare lykkelig at jeg ikke gikk opp...

 

Håper det har gått bedre for dere andre..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

er lenge siden jeg har vært her inne nå.. årsaken er at jeg har vært syk og har egentlig ikke hatt energi til å tenke på slanking og slik (eller kanskje jeg i min underbevisthet har bestemt meg for det.. ikke vet jeg;) )

 

... men nå er jeg på bedringens vei og er igjen igang med å gå ned litt til før jul.

på tross av sykdom hoppa jeg innom vekta sist uke som viste 0,5 kilo ned.. men det skal veies igjen i morgen og da blir det spennende å se om det lønner seg for vekta å være syk eller ikke. noe sier meg at det ikke er bra, blir litt for lite bevegelse og litt for mye kakao;)

 

nå er det nesten bare en måned igjen til jul og da kjenner jeg at motivasjonen kommer! det er nå vi må legge inn støtet:) jeg vil så gjerne gå ned et par kilo til før jul!

 

lykke til jenter, ut ifra det jeg har lest så langt så syns jeg dere gjør en kjempejobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er lenge siden jeg har vært her inne nå.. årsaken er at jeg har vært syk og har egentlig ikke hatt energi til å tenke på slanking og slik (eller kanskje jeg i min underbevisthet har bestemt meg for det.. ikke vet jeg;) )

 

... men nå er jeg på bedringens vei og er igjen igang med å gå ned litt til før jul.

på tross av sykdom hoppa jeg innom vekta sist uke som viste 0' date='5 kilo ned.. men det skal veies igjen i morgen og da blir det spennende å se om det lønner seg for vekta å være syk eller ikke. noe sier meg at det ikke er bra, blir litt for lite bevegelse og litt for mye kakao;)

 

nå er det nesten bare en måned igjen til jul og da kjenner jeg at motivasjonen kommer! det er nå vi må legge inn støtet:) jeg vil så gjerne gå ned et par kilo til før jul!

 

lykke til jenter, ut ifra det jeg har lest så langt så syns jeg dere gjør en kjempejobb![/quote']

 

Jepp, nå skal vi legge inn støtet jenter

Fint å høre at du er frisk igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan jeg slenge meg med på denne tråden?

Målet mitt er å gå ned 2,8 kg til jul. For da har jeg nådd delmålet mitt på 85 kg (skal ned til ca 70-75 til sommeren).

 

Veier meg på kurs på onsdager, og sist onsdag veide jeg 87,8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' kan jeg slenge meg med på denne tråden?

Målet mitt er å gå ned 2,8 kg til jul. For da har jeg nådd delmålet mitt på 85 kg (skal ned til ca 70-75 til sommeren).

 

Veier meg på kurs på onsdager, og sist onsdag veide jeg 87,8.[/quote']

 

Hei

Det kan du vet du, velkommen skal du være.

Har ført deg opp på lista i første innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ha veid meg på mandag, men fikk ikke kjøpt meg badevekt før i dag.

Sliter fortsatt med spiserørsbrokk og store smerter i magen, så trimming blir det dessverre ikke noe av, men har vært veldig flink med maten. Helgen har vært helt gal med julebord lørdag, barnedåp og bursdag på søndag, men jeg forsynte meg kun en gang av kakene og vekten viser i dag 78,5, midjen 81 cm, på 2 uker blir det ned 2,5 kg og 2 cm rundt midjen.

Det kan jo aldri gå fort nok nedover, men deilig at det i allefall er et lavere tall enn forrige gang. Gleder meg til å fortsette, nå er jeg skikkelig motivert og ser frem til neste veiing. Stå på dere andre også. Det er 4 1/2 uke igjen til jul vi kan klare noen kilo til innen det.

 

Hilsen ACE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....men me har jo lov å gå på ein smell, ta eit lite tilbakeskritt eller slappa av til tider me og - berre me går på igjen med friskt mot! Eg synes alle er flinke! Nedgang er nedgang uansett, og står vekta i ro litt, så er det og heilt etter naturens orden! Forstår at folk blir lei, oppgitt og fortvila ved vektoppgang eller stillstans.....

 

Dei siste 5-6 åra har vekta mi variert +/- 30 kg...... eg veit korleis det er å vera for tung, veit og kor deilig det er å vera i balanse med seg sjølv. Ved rett trivselvekt er ALT lettare for meg. Lettare å stå opp, lettare å smila, lettare å reise seg, vere aktiv, positiv osv. Når det er sagt; ei av mine beste venniner er svært overvektig og den mest effektive, hjelpsomme og positive eg kjenner!

 

Carpa: Så kjekt at du held tråden i gang. Du kjem stadig med godord og oppmuntring til alle oss andre....Heia deg og!

 

Kjekt at du er frisk igjen, Solrik!

 

Ha ei fortsatt god veke alle saman!

 

Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig går det rette veien med meg også. Ned 1,4 siden forrige uke, men totalt ned 400 gram så langt. Nå er det bare å holde fokus framover og prøve å styre unna alle fristelsene som dukker opp i forbindelse med julen.

 

Lykke til jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag. Resultat; Vekt: 77,2 kg. -1,3 siste uke. Midje: 81, uforandret.

0 trimpoeng. Dette går bra. Har bakt og hatt gjester hjemme, men holdt meg innenfor kcal-grensen. Gleder meg til neste uke og håper den går like bra. Skal i bursdagsselskap i morgen, men det går nok bra. Skulle gjerne trent, men foreløpig må jeg la det være. Håper det går bra med dere andre også. Stå på, 4 uker til jul.

 

Klem ACE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag. Resultat; Vekt: 77' date='2 kg. -1,3 siste uke. Midje: 81, uforandret.

0 trimpoeng. Dette går bra. Har bakt og hatt gjester hjemme, men holdt meg innenfor kcal-grensen. Gleder meg til neste uke og håper den går like bra. Skal i bursdagsselskap i morgen, men det går nok bra. Skulle gjerne trent, men foreløpig må jeg la det være. Håper det går bra med dere andre også. Stå på, 4 uker til jul.

 

Klem ACE[/quote']

 

Så flink du er!

Ser vi er ganske nær hverandre i vekt og høyde, skal bli spennende å se fremover hvordan det går med deg/oss.

Men 81 cm rundt livet, det var smalt du, jeg er 93 cm. Jeg har vel kanskje mest å ta av der da?

Måler du deg rundt ved navelen? Det gjør jeg. Går jeg 3.5 cm over navelen blir jeg plutselig 10 cm tynnere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi er ganske like. Håper vi klarer målene våre sammen også. Å ja da, jeg måler på navelen. Hvis det er noen trøst så tar jeg det igjen over baken og lårene, 111 på det bredeste, lår 64 UFF. Har alltid vært sånn, selv når jeg veide 56 kg, den gang jeg var 30...... Ikke lett å få bukser og skjørt som passer, alltid for store i livet, men det finnes vel større problemer. Skal jobbe hardt nå for å komme i bedre form, bare for meg selv. Må prøve å huske den gode følelsen av å være lett og kunne få rett inn i en str. 38. Hva motiverer deg?

Min største last er sjokolade og kanelboller. Heldigvis har jeg ikke fyset noe denne uken, selv om jeg fikk mensen i går. Pleier vanligvis å gå opp et par kg, og alt er ikke bare vann nei. Gleder meg til å fortsette og håper resultatene kommer.

 

Klem ACE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi er ganske like. Håper vi klarer målene våre sammen også. Å ja da' date=' jeg måler på navelen. Hvis det er noen trøst så tar jeg det igjen over baken og lårene, 111 på det bredeste, lår 64 UFF. Har alltid vært sånn, selv når jeg veide 56 kg, den gang jeg var 30...... Ikke lett å få bukser og skjørt som passer, alltid for store i livet, men det finnes vel større problemer. Skal jobbe hardt nå for å komme i bedre form, bare for meg selv. Må prøve å huske den gode følelsen av å være lett og kunne få rett inn i en str. 38. Hva motiverer deg?

Min største last er sjokolade og kanelboller. Heldigvis har jeg ikke fyset noe denne uken, selv om jeg fikk mensen i går. Pleier vanligvis å gå opp et par kg, og alt er ikke bare vann nei. Gleder meg til å fortsette og håper resultatene kommer.

 

Klem ACE[/quote']

 

Ok, jeg har det vel ganske godt fordelt og etter tre svangerskap så har nok livvidden økt litt.

 

Det som motiverer meg er vel den følelsen av å være fornøyd med seg selv. Slippe å grue seg til å prøve klær i størrelse elefant. Vil tilbake i størrelse 38 ja, maks det. Bare finne noen klær man liker og ta dem på, uten å oppleve at det blir helt feil på kroppen min.

 

Skal bli spennende og motiverende å følge oss. Er på slutten av mensen selv og er så glad for at de store utskeielsene ikke har kommet sammen med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UPPS! Oppgang.....69,2 kg - samme livvidde....Tja, ja!

Ingen trening forrige veke heller....Eg er lærar og her gym med ungar på dagtid og er turnledar på kveldstid, men trenar ikkje meg sjølv! Absurd! Eg bør jo veta betre. I kveld skal eg gå meg ein rask tur.... etter kveldsmøte eg må nå - no!

 

Kjekt at dåke andre har gått ned!

 

Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UPPS! Oppgang.....69' date='2 kg - samme livvidde....Tja, ja!

Ingen trening forrige veke heller....Eg er lærar og her gym med ungar på dagtid og er turnledar på kveldstid, men trenar ikkje meg sjølv! Absurd! Eg bør jo veta betre. I kveld skal eg gå meg ein rask tur.... etter kveldsmøte eg må nå - no!

 

Kjekt at dåke andre har gått ned!

 

Jajo[/quote']

 

 

Lærer ja, du har min respekt. Et yrke jeg antagelig ville klare i akkurat 10 min., før jeg hadde eksplodert. Tøft å skulle gå ut på tur etter kveldsmøte, regner med at du mest av alt har lyst til å synke ned i sofakroken. Vekten din kan jeg foreløpig bare drømme om, men jeg skal komme dit om ikke så lenge. Stå på videre du også, litt opp denne uken og litt ned neste.

 

ACE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærer ja' date=' du har min respekt. Et yrke jeg antagelig ville klare i akkurat 10 min., før jeg hadde eksplodert. Tøft å skulle gå ut på tur etter kveldsmøte, regner med at du mest av alt har lyst til å synke ned i sofakroken. Vekten din kan jeg foreløpig bare drømme om, men jeg skal komme dit om ikke så lenge. Stå på videre du også, litt opp denne uken og litt ned neste.

 

ACE[/quote']

 

God kveld!

 

1/1-06 starta eg på 77,5 kg.....har ikkje gått så kraftig ned akkurat, men har vore fornøgd så langt. No vil eg ned mot 60-talet, men kanskje 5 kg til er meir realistisk...

 

Å vera lærar er heilt fantastisk dei fleste dagane! NB! Det er ikkje ungane som tar knekken på oss lærarar, men dårleg økonomi, ikkje nye lærebøker, for lite ressursar!!!!!

Takk for at du minna meg på det der med kveldsturen! Skal kle på meg regnklede no og trava avgårde ein tur!

 

Helsing Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har eg baka pepperkaker med mine to små barn...... Vanvittig gode pepperkaker.....veit ikkje kor mange eg har ete...sikkert 15....

Oppskrifta surrar i hovudet mitt....3 dl sirup, 3 dl brunt sukker,...sukk..dobbeltsukk...

Trøsta må vera at det blei masse pepperkaker!

Eg skal heretter ligge heilt unna småkaker i jula! Det får vere mitt hovedmål!

På lørdag skal me i juleselskap, - kalkun på menyen, skal ikkje pøsa på med saus of waldorfsalat,

då går det vel greit?!?

 

Har vaska vindua i dag, og no i kveldinga hang eg opp julegardinene på kjøkkenet. Eg synes adventtida er fin, men trur eg treng masse viljestyrke for å ikkje gå opp i vekt...hadde vore gøy å klara å halde vekta i jula og kanskje tilog med gå pittelitt ned...ups, det er kanskje litt vel optimistisk! Full skjerpings dei neste tre vekene, så får me kosa oss i jula!

 

God natt!

 

Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fant jeg deg jammen igjen. Det går visst litt bedre med deg enn med meg.

Vekta og høyden vår var jo ganske lik. Men nå begynner de klærne jeg kjøpte meg etter å ha gått ned i vekt å bli trange. Og jeg vil ikke kjøpe nye klær for de buksene var dyyyyyre, Hehe. Er ikke motivert nå om dagen. Men ferieturen for neste sommer er allerede booket og jeg har da et mål og en ny morivasjon. Etter jul blir jeg gjerne med og setter et påskemål. Kommer sterkere tilbake da. (vekten min er 74 kg nå).

Jeg er forsatt flinkere enn jeg var før jeg begynte her. Men ser at det ikke holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har eg baka pepperkaker med mine to små barn...... Vanvittig gode pepperkaker.....veit ikkje kor mange eg har ete...sikkert 15....

Oppskrifta surrar i hovudet mitt....3 dl sirup' date=' 3 dl brunt sukker,...sukk..dobbeltsukk...

Trøsta må vera at det blei masse pepperkaker!

Eg skal heretter ligge heilt unna småkaker i jula! Det får vere mitt hovedmål!

På lørdag skal me i juleselskap, - kalkun på menyen, skal ikkje pøsa på med saus of waldorfsalat,

då går det vel greit?!?

 

Har vaska vindua i dag, og no i kveldinga hang eg opp julegardinene på kjøkkenet. Eg synes adventtida er fin, men trur eg treng masse viljestyrke for å ikkje gå opp i vekt...hadde vore gøy å klara å halde vekta i jula og kanskje tilog med gå pittelitt ned...ups, det er kanskje litt vel optimistisk! Full skjerpings dei neste tre vekene, så får me kosa oss i jula!

 

God natt!

 

Jajo[/quote']

 

Hei Jajo

Litt av tanken ved å starte denne tråden var å kunne klare å styre meg litt i julen, i tillegg til å gå litt ned før den kommer. vi er inne i et ganske godt driv her nå synes jeg og tror vi skal klare å komme oss gjennom julen uten for mye gram opp.

 

Når det nærmer seg jul og det er uker med julebord og andre fristelser så får vel måle være å prøve å holde vekta

 

Skal på mitt første julebord neste helg og jeg har bestemt meg for å kose meg der og da. De har vanvittig god hjemmelaget pinnekjøtt og ribbe med tilbehør. Jeg skal være superflink alle de andre 6 dagene i uken også skal jeg riktig kose meg med god samvittighet den dagen. Har noe å se frem til da skjønner du.

Legge inn litt ekstra trim skader jo heller ikke.

 

Dette skal vi nok klare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fant jeg deg jammen igjen. Det går visst litt bedre med deg enn med meg.

Vekta og høyden vår var jo ganske lik. Men nå begynner de klærne jeg kjøpte meg etter å ha gått ned i vekt å bli trange. Og jeg vil ikke kjøpe nye klær for de buksene var dyyyyyre' date=' Hehe. Er ikke motivert nå om dagen. Men ferieturen for neste sommer er allerede booket og jeg har da et mål og en ny morivasjon. Etter jul blir jeg gjerne med og setter et påskemål. Kommer sterkere tilbake da. (vekten min er 74 kg nå).

Jeg er forsatt flinkere enn jeg var før jeg begynte her. Men ser at det ikke holder.[/quote']

 

Sleng deg med her så skal vi nok dra deg nedover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med kjente namn igjen! Korleis har du hatt det i det siste? Tatt litt "pause" frå GR du og?!?

Eg måtte berre ha litt støtte igjen, hente litt motivasjon, rapportere til nokon...kiloane byrja å snike seg på igjen! Skjerpings dei neste 3 fristande vekene.... Eg er klar for "Påskemål" etter jul, men det er ein måned til! Hiv deg på her med oss fram til jul, då vel?!?!

 

Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...