Gå til innhold

Heng dere på!


Gjest marijenta

Anbefalte innlegg

Det ser ut til at det som sneik seg så brutalt på i påska nå er i ferd med å slippe taket og er nesten helt borte, bare et par hundre gram igjen, oj oj for en lettelse jeg trodde at det skulle bli et blodslit å få de av igjen! Da er det bare å fortsette som før påske så tenker jeg målet er nådd sånn omtrent som panlagt, kanskje det er på tide å finne en delmålspremie igjen??det blir en del lettere å holde "koken" dersom jeg har det å strekke meg etter. Får tenke på det uti uka....hm.

 

Bikini dere??? å hjelp det har jeg ikke brukt på mange år, har gjemt meg bak...ja ja, i allefall kan jeg satse på bikinioverdel og shorts......når det lir mot sommeren, apropo sommer det har vært et utrolig flott vær her i molde i helga........reeeeen nyyyyyyyyytelse håper vi får maaaaaange slike dager i vår og sommer, (regner i dag da men...)

 

Hvordan går det med dere andre nå som det er ei ny uke? Målet er innen rekkevidde for oss alle håper jeg?!

068.gif

Gleder meg til rosene begnner å blomstre, ser at det er liv i de nå såvidt. Vårlig hilsen fra "Rosenes by" Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 861
  • Created
  • Siste svar

Hei alle sammen! Jeg har vært hjemme i helga og slappet av. Jeg har ikke vært flink i det hele tatt denne uken, likevel har påskekiloene forsvunnet. Jeg har ikke løftet en finger! Men jeg vasker mye golv på jobben, og har begynt med regelmessige måltider igjen, det er nok tingen.

 

Bikini har jeg aldri hatt, faktisk... Jeg har ALDRI kjøpt meg min egen bikini. Men i år skal jeg. Og jeg gleder meg som en unge! :)

 

Jeg må bare fortelle om hjemturen min på fredag. Jeg har jo tidligere fortalt om min egen bil som sto på stedet hvil i to måneder? Etter at jeg fikk den på verksted, kræsjet jeg jo etter 24 timer. Nå er den vraket. Vel, jeg hadde lånt bilen til pappa opp hit til Trondheim for å bli kvitt masse rot i boden og for å flytte en del saker hjem. Da jeg kjørte hjem på fredag med bilen full av ting, kjente jeg at hele bakdelen vinglet. Da jeg kjørte inn til siden mistet jeg hjulet! Herregud... det bare datt av... Så der stod jeg midt i ødemarken med tre hjul på bilen og skalv som et aspeløv. Da hopper det ut to gutter fra bilen bak som har biltilhenger med seg. Uten bil på! De skulle hente en bil nede i Askim, og de løftet opp bakdelen på bilen så jeg kom meg opp på hengeren, og så kjørte deg meg hjem. Vi skulle jo samme vei! Snakk om snille gutter :) Det rareste er at stedet de kom fra heter det samme som etternavnet mitt... Sært!

 

Jess, så denne uka har ikke vært noen slankeuke, men i dag er det en ny start. Jeg skal fikse sykkelen min og forhåpentligvis komme meg ut på sykkeltur i dag. Det blir deilig! Utrolig lenge siden sist.

 

Så nå skal jeg også komme innom her litt oftere.

 

Jhenny: godt å høre at påskekiloene dine også renner bort! Det er sånn det skal være :)

 

Snakkes, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte på internettkurs i dag, og er veldig spent på hvordan dette vil gå. Har tidligere deltatt på vanlig kurs, sist for to år siden og da gikk jeg ned 11 kg. Jeg har lagt på meg 9 av dem igjen.

 

Spørsmålet er da: hva feiler det meg som ikke kan la være å spise søtt, selv om jeg vet at det er skadelig for meg? Har diverse diagnoser som sier at jeg bør gå kraftig ned. Er 1.66 cm høy og veier 91.8 kg. Det er ille.

Hva sier dere?

 

Vendela

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert underskudd på krom.

Jeg har en tråd om krom her inne, du finner den under dette forumet.

 

Krom stopper søthunger effektivt.

Det bør være organisk krom. Og du kan ta 2 - 3 om dagen til å begynne med.

 

:-) Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Spørsmålet er da: hva feiler det meg som ikke kan la være å spise søtt' date=' selv om jeg vet at det er skadelig for meg?[/quote']

 

Det feiler deg ingenting! (Kanskje bortsett fra mangel på krom).

Jeg vet nøyaktig hvordan du har det, og det er nok maaange av oss her inne. Jeg har diabetes og klarer ikke slutte å spise søtt selv om jeg vet at for store mengder faktisk tar livet av meg. Jeg klarer rett og slett ikke å motstå søte ting. MEN; alt blir mye bedre når jeg klarer å kutte ned på mengdene. I perioder der jeg er flink, har jeg faktisk ikke lyst på søte ting, rett og slett fordi jeg ikke spiser det. Jo mer søtt jeg spiser, jo mer får jeg lyst på søte ting senere. En ond sirkel...

 

Jeg prøver å ta en dag om gangen og hver dag uten søtt er en seier. Etter en uke går det så utrolig mye bedre :)

 

Jeg har trent i dag! Og det hjelper mot søtsug, gitt! Deilig å sykle beina av seg, spesielt etter så og si null fysisk aktivitet på to uker, nesten. Puh! Skal nok sove godt i natt, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har insulinresitens og går på prepraratet Metformin. I tillegg har jeg pcos og hyperkolesterolemi. Alle disse tre tingene vil bli bedre om jeg klarer å gå ned i vekt. Har trimmet meg til 3.7 trimpoeng i dag.

 

Godt å høre at det ikke bare er i mit hode at rare ting skjer.

 

Skal prøve krom.

 

V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85
Så der stod jeg midt i ødemarken med tre hjul på bilen og skalv som et aspeløv. Da hopper det ut to gutter fra bilen bak som har biltilhenger med seg. Uten bil på! De skulle hente en bil nede i Askim' date=' og de løftet opp bakdelen på bilen så jeg kom meg opp på hengeren, og så kjørte deg meg hjem. Vi skulle jo samme vei! Snakk om snille gutter :) Det rareste er at stedet de kom fra heter det samme som etternavnet mitt... Sært!

![/quote']

 

Skjebnen...:)

 

Har ikke hatt min egen bikini før jeg heller...Vil gjerne ha i år, men det går jo innmari sakte ned her...300 gram denne uka.

Men som du sier jhenny; målet er jo innen rekkevidde! Må bare stå på videre.

Det er bare 2 kurskvelder igjen, så det ble ikke det store resultatet dette kurset..

Har nesten som "straff" at jeg må gå på kurs helt til jeg har nådd målet mitt. Jeg kaller det straff, fordi det er så dyrt for meg. Men sånn går det når man skal være så treig.

 

Jeg kjenner meg også igjen i det du sier Vendela...Men det er faktisk som en vond sirkel. Jo mer du spiser (eller oftere), jo mer og oftere får du lyst på. Og det er den første tiden som er værst. Så når du føler motivasjonen kommer, så bare bestem deg for at NÅ skal du holde deg unna. Så kan du for eksempel premiere deg selv ved å kose deg på lørdagskvelden. Jeg husker da jeg prøvde dette...Når lørdagskvelden kom, hadde jeg faktisk ikke så lyst på. Jeg koset meg likevel med litt, og ble fornøyd. Denne metoden fungerer ikke ALLTID for meg, noen ganger er søtsuget rett og slett for stort, men jeg har da lært meg til forskjellen på et søtsug som jeg kan unnvære, og et søtsug som ikke er til å holde ut.

Prøv litt forskjellig, vær sterk og tenk på alle de godene du får med deg ved å ha et sunt og godt kosthold med mindre sukker. Ikke bare blir kroppen fornøyd på innsiden - den blir fornøyd på utsiden også! :)

Håper du finner din måte å mestre denne utfordringen på. Så vil jeg gjerne ha tips hvis du finner ut noe lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med søtsuget her, folkens? Jeg er superstolt, er på min tredje, sunne dag på rad og NYYYTER det :)

 

På mandag, da jeg fikset sykkelen min, fikk jeg skikkelig vondt i ryggen, så i hele går var jeg helt ødelagt. Men i natt masserte typen min meg, og i dag er jeg mye bedre. Har syklet til jobb i dag! Deilig, selv om jeg ble full av søle :) Skal ut på en sykkeltur senere i dag også, må kjøpe meg sykkelcomputer. Artig å følge med på hvor langt man sykler.

 

Noen som har bra tips til øvelser man kan gjøre når ryggen er vond, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Atter en ny dag der alt går som det skal, herlig! Flott Ahnimah! Søtsuget holder seg unna så sant jeg spiser krom, trimmer og drikker bra med vann. Så nå har påskens synder forlatt meg:) :) Jeg har også kjøpt en ergometersykkel som jeg kan bruke når det er drittvær og jeg har fri (for da går el. sykler jeg til jobben samtidig som det blir mye gåing og tungt kroppsarbeid der) kjempelurt å bruke når jeg likevel ser på tv:cool:

 

Ryggtips: spørs hva slags? Hvis det er musklatur nederst i ryggen kan det lønne seg å legge seg ned på gulvet, press veikryggen ned mot gulvet, evt kan du legge beina oppå en stol samtidig- slik at det blir 90 graders vinkel både i hofter og knær, press ned- det hjelper iallefall meg, ellers så kan en gjøre diverse tøyeøvelser- kjenn etter hva som er best for deg. Lykke til!

 

Vendela: du har helt rett i at insulinresistens endrer seg til det bedre når bare vekta går ned så det er en motivasjonsfaktor som kan hjelpe, såg det selv da jeg gikk ned 20 kg for noen år siden for da ble det tatt prøver både før og etter, heldigvis slapp jeg å bruke noe medikament og for ikke å snakke om hvor god form man blir i når kostholdet og vekta er god. Så det er både oppnåelse av velvære og redusert fare for livsstilssykdommer som driver meg i denne prosesse om å nå idealvekta. Så lykke til! også til dere andre, kjekt å ha dere her, klem.

h045.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ja, uka for min del har vært utrolig hektisk! Føler jeg ikke har gjort noe annet enn å jobbe og sove. Men, men.. Kcal messig har det gått veldig bra:)

 

Ryggen er ikke noe særlig og ha vondt i nei, det tipset til jhenny brukte jeg tidligere når jeg hadde plager, og jeg syntes det er veldig bra.

 

Har også kjøpt krom, og det virker som det hjelper.. Har ikke vært plaga med sånn alt for stort søtsug den siste tiden heller, men greit å bli kvitt alt sammen.

 

Jaja jenter, vi snakkes. Godt å ha dere tilbake.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ryggtips jenter, det skal jeg prøve i ettermiddag! Er mye bedre enn første dagen, men kjenner det sitter i litt enda.

 

Godt å høre at det går bra med alle sammen, virker som om vi har kommet inn i rytmen igjen etter påske. Deilig!

 

Jeg fikk besøk i går og fikk ikke trent, så jeg skal ut på tur i dag. Er så glad for at det går an å sykle igjen! I dag SKAL jeg kjøpe meg sykkelcomputer :)

 

Har meldt meg på et gratis funk-kurs på lørdag, noen som har prøvd det? Jeg gleder meg, aner ikke hva det er, men en venninne av meg skal holde kurset, det hørtes spennende ut. Morsomt å prøve litt andre treningsformer!

 

Jess, da skal jeg jobbe litt, vi snakkes, jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeiii, i dag har jeg klart 4 trimpoeng, og det er jeg superstolt over! Dette innebærer sykling til og fra jobb, 1 t 20 min sykkeltur på kvelden, 20 min Pilates og 10 min vekttrening på armer. Puh, sliten! Nå skal jeg hoppe i dusjen og så sove søtt.

 

Håper det er stille her fordi dere er ute og er kjempeaktive! (Wee, jeg er litt lett i hodet etter all den fysiske utfoldelsen :)).

 

Ha en fin torsdagskveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Kan ikke skryte på meg at jeg har vært superaktiv dessverre.. Jeg har bare hatt en travel dag, for ikke å snakke om uke. Blir ikke noe mer trening på meg den uka her heller, muligens til lørdag eller søndag, men trening i helgene er ikke det som er lettest det heller.

 

Idag har jeg bakt 130 pizzaboller som jeg skal ha med på jobb imorg.. Puhhh for en jobb!!! Bakte i tre timer tror jeg, og jeg spiste bare to små:) Ble ikke mer enn 1300 kcal idag, men det får gå.. har ligget rundt 1700 de andre dagene, så hadde litt å gå på.

 

Samboer har kjøpt seg motorsykkel idag, så nå blir jeg eksosrype! :) Hehe.. Kan bli spennende. Helt ny verden for min del..

 

Snakkes senere jenter, imorg er det fredag og slutten på en utrolig hektisk uke!

 

Blir deilig med helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer har kjøpt seg motorsykkel idag' date=' så nå blir jeg eksosrype! :) Hehe.. Kan bli spennende. Helt ny verden for min del..

[/quote']

Åh, så bra! Jeg er også en fersk eksosrype, begynte å sitte på med min kjære i fjor sommer, du har mye å glede deg til der altså :-) Jeg liker det i alle fall kjempegodt! Gleder meg til varmere vær og til turene vi skal ha i år. Det litt kjedelige er at den fine MC-dressen jeg kjøpte i fjor, sikkert er aaaltfor stor nå, hehe.

Lykke til og rapporter om hvordan du liker det (eller ikke liker det).

Klem fra Ellie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Jeg vil også ha motorsykkel! Hehe... Utrolig gøy å sitte på, lurer på åssen det er å kjøre selv. Har fryktelig lyst til å ta MC-lappen, om en stund...

 

Her i Trondheim var det storm i dag tidlig, det snødde bortover... Fem cm snø har lagt seg IGJEN, så jeg fikk ikke syklet til jobb. Men, men, får ta det igjen etter jobb, da.

 

Kjenner det skal bli godt med helg, ja. Sove leeeenge og bare tenke på meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ja, dette blir spennende.. :) Regner med at det blir en liten tur til min søster idag, ikke så veldig langt men da får jeg prøvd iallefall.. Litt sommerfugler i magen, hehe.

 

Vekta har vært utrolig snill mot meg den uka her, 72,1kg!!! Deilig, når er det bare 9 kg igjen til målet mitt, og det virker ikke lenger som så veldig mye.. Gleder meg masse til jeg er under 70.

 

Idag ble jeg igjen mint på at jeg har verdens beste jobb, skulle sett gleden og jubelen da jeg kom med pizzaboller til ungene idag, er så lite som skal til.. Og i tillegg fikk jeg kjempekoselig kort og en boks med sjokolade av en jeg er assistent for i 1 klasse.. Søte søte barna!!

 

En virkelig bra avslutning på uka, nå er det helg og jeg skal slappe av og ta livet med ro.. Her er været bra, men blåser så mye at jeg tror kanskje huset mitt flyr avgårde snart. :)

 

Kjempegoooood helg til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillevenn: høres ut som superkoselige unger på jobben din! Utrolig gøy når de blir glade for så "lite" (ok, du stod og bakte i tre timer, synes egentlig ikke det er så lite jeg da:p). Men det er veldig fint å bli satt pris på!

 

Her blåser det også fælt. Jeg blir i skikkelig dårlig humør av dette været... Ikkeno gøy å sykle når vinden og snøen pisker mot meg. Men, men.

 

I morra er det funk. Skummelt! Men spennende :)

 

Nå skal jeg hoppe i dusjen og være sofagris resten av kvelden! Yay!

 

GOD HELG, jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400g ned denne uka, greit nok, men nå er motivasjonen på topp så jeg forventer et bedre resultat neste mandag! Artig med unger Lillevenn:) Ahnimah: hva er funk? Håper dere alle har hatt ei fin helg, jeg har jobba -, sykla til jobben i skikkelig drittvær, både regn, is og snø!!!men du verden så godt og friskt det er! Heldigvis så har gradestokken tenkt på å gå rette vegen igjen,YESS herlig! Stå på jenter ha ei flott og slankende uke:cool:

s070.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ja, så var enda en helg over..

 

Skjedd litt av hvert. Faren til stemoren min døde, han har jo på en måte vært en bestefar for meg, så det var trist. Så onsdag reiser jeg til nord trøndelag.. Skal kjøre så det blir en lang tur.. Men sånn er livets gang.

 

Skal være flink med trening idag og imorg ihvertfall..

 

Men dere, noe jeg lurer på; Elipsemaskin, hvordan registrerer dere det? Finner det ikke på oversikten. Har begynt å trene mer i studio, trener da en halvtime på elipsemskin og en halvtime på sykkel.. Er dette en grei økt tror dere? Har vært litt lei av saltimer, så prøver noe nytt..

 

Nå begynner jeg virkelig å merke på kroppen at ejg har gått ned i vekt.. 5kg er jo faktisk litt:) Prøvde en bukse som har vært ALT for liten lenge, nå sitter den som et skudd! Den var vel egentlig litt for liten da jeg kjøpte den.. Hehe..

 

Ja, det her blir vel også en uke litt utenom det vanlige, men jeg får ta det som det kommer.

 

Snakkes jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85

Det var leit å høre Lillevenn...

 

400 gram ned er jo bra Jhenny :) Men skjønner hva du mener med at du vil ha bedre resultat neste gang - det samme vil jeg. Skulle helst gått ned 1 kg hver uke.

Ned 600 på meg da :) Jeg er veldig glad! Har hatt en super-travel uke, så har ikke hatt tid til å komme inn her. Praksis på sykehuset, det er kjempegøy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillevenn, håper det går bra med deg! Utrolig leit at sånt skjer. Da er det iallfall godt å ha familie rundt seg...

 

Jhenny: funk er en type dans (visste ikke selv før jeg prøvde det :)). Litt sånn hip-hop/freestyle-aktig. Det var gøy :)

 

Jeg som har vært sååå flink, jeg hadde gått ned en kg på fredag, men i dag hadde jeg gått opp igjen... Jeg satser på at det er masse vann og borte til neste veiedag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det stille! Jeg må skravle litt, jeg :)

 

Har fortsatt litt vondt i ryggen, men jeg klarer iallfall å sykle. Det er utrolig gøy! Jeg er ikke flink med maten, i går ble det bare stress og jeg spiste alt jeg kom over... Men så syklet jeg masse også da. I dag har jeg vært hos tannlegen og etter jobb skal jeg sitte og lage album til kjæresten min. I morgen har vi vært sammen et år! Sært... Vet ikke om jeg får tid til noe trening i dag, men håper det siden vi skal feire litt i morgen. Skal tilbake til tannlegen, så jeg må finne på et eller annet som er sunt og kjapt å lage. Hmhm.

 

Motivasjonen min kommer og går veldig nå, men jeg har iallfall blitt hekta på trening igjen, og det er jo bra!

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er det en gjeng her som har lyst til å bli med å hjelpe hverandre til å gå ned' date=' Gi masse ros og litt ris! Jeg begynte å slanke meg for nøyaktig en månde siden og har gått ned 3.6 kg, noe som jeg er veldig fornøyd med. Nå er vekta mi 73 kg. Jeg har veldig lyst til å veie 63 kg, trur det er trivselsvekta (men er mulig den er lavere, men det tørr jeg hverken og innrømme for meg sjølv eller andre). Første delmål er 70 kg til midten av januar (da kan jeg muligens kose meg litt i jula) Også vil jeg veie under 65 til sommeren. Målet mitt er vel egentlig ikke så veldig urealistisk, men trur ikke at jeg kommert til å fortsette og klare å gå ned såpass fort som jeg går nå hele tiden.. og trur også at om jeg ikke setter meg for stor mål, vil jeg kanskje klare å holde vektajeg er nede i.

 

Akkurat nå er jeg veldig motivert, men er ikke alltid jeg er det. Så da er det godt og ha noen her inne (er også det når man er fornøyd også da:) )

 

Litt mer om meg: er 18 år og 159 cm over bakken...

 

Jeg har også gått til anskaffelse av en spinningsykkel, som jeg har brukt en halvtime hver dag (siden jeg kjøpte den på lørdag:/)

 

Dette blei ett langt inlegg om meg men.... håper det er fler som blir med! Jeg vil veldig gjerne høre om hva som er ditt mål, og hvordan du kjemper deg nedover:)

 

Hilsen fra meg[/quote']

 

Hei , jeg så innlegget ditt nå selv om det kanskje er for sent og være med i "gjengen " hehe :) . Jeg har selv veid 73kg og gikk ned til 58 kg men har gått opp igjen til 68. Trenger noen som motiverer meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahnimah: Gratulerer med jubileum!

k015.gif

Håper ryggen ordner seg etterhvert.Funk er vel sikker det samme sånn omtrent som jeg gjør av og til hjemme høres det ut som, og det er kjempeartig ja!Ellers er det sykling både ute og inne for tida, herlig med vår, 18 grader i dag !!!!koooozzzz. Er spent på vekta mandag.

 

Lillevenn: føler med deg, håper det går bedre etterhvert.

 

Starshine: det er vel spennende med praksis på sykehuset tenker jeg, husker selv hvordan det var, lykke til videre!(-med både det ene og det andre)

 

Merete: Javisst, her det det mye motivasjon å hente syns nå jeg i allefall. kjekt at vi kan prate om andre ting også i tillegg til selve slankingen, så velkommen sier nå jeg!

n045.gif

 

Sjekk denne da, en skikkelig artigsak/eller tankevekker kanskje?: http://www.ekanal.no/slutten.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahnimah: Gratulerer med jubileum!

k015.gif

Håper ryggen ordner seg etterhvert.Funk er vel sikker det samme sånn omtrent som jeg gjør av og til hjemme høres det ut som' date=' og det er kjempeartig ja!Ellers er det sykling både ute og inne for tida, herlig med vår, 18 grader i dag !!!!koooozzzz. Er spent på vekta mandag.

 

Lillevenn: føler med deg, håper det går bedre etterhvert.

 

Starshine: det er vel spennende med praksis på sykehuset tenker jeg, husker selv hvordan det var, lykke til videre!(-med både det ene og det andre)

 

Merete: Javisst, her det det mye motivasjon å hente syns nå jeg i allefall. kjekt at vi kan prate om andre ting også i tillegg til selve slankingen, så velkommen sier nå jeg!

[img']http://www.cosgan.de/images/smilie/sportlich/n045.gif[/img]

 

Sjekk denne da, en skikkelig artigsak/eller tankevekker kanskje?: http://www.ekanal.no/slutten.html

 

Det var kjempe bra :) , skal ta en tur på trening i morgen. Trener på sats , er utrolig artig med saltimer hvis dere liker det. så får man skreddersyd treningsprogram gratis.Er egentlig så støl at jeg nesten ikke greier og løfte opp armene mine . Så jeg tok fri fra treningen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...