Gå til innhold

Heng dere på!


Gjest marijenta

Anbefalte innlegg

Gjest Lillevenn

Er enig med deg galskap i forhold til å slappe for mye av i forhold til mat, men i mitt tilfelle er det å "slappe av" perioder med lite trening.. Jeg har hele veien vært bevisst på at dette skulle være en varig endring av kostholdet mitt, dette er ikke noe jeg kommer til å slutte med selv om jeg når målet mitt. Jeg har ikke utelukket sjokolade heller, men det spises kun i helgene og i moderate mengder.. Har regnet det inn i dagsbehovet.

 

Alt som er kos er byttet ut med magrere varianter, før kjøpte jeg kanskje den vaniljeisen med mest fløte, (fordi jeg mente at jo mer fløte jo bedre:)) nå er det light is osv.. Etter en stund merker man ikke forskjellen..

 

Men, vet jo at det kommer utskeielser innimellom, men det jeg kaller utskeielse idag var vanlig før. Så jeg ser på det som et stoooort skritt i riktig retning med tanke på hva jeg har gjort for kostholdet mitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 861
  • Created
  • Siste svar
Gjest galskap

Mange gode råd Lillevenn, har og lyst å prøva å ta krom. Er det spesielt dyrt?

 

Var i alle fall på 60 min spinning i dag, det var ganske hardt. Hausta eit nytt gulleple, no er snart mitt fyrste tre fullt. Dumt at eg har vore sånn av/på her inne, ellers kunne eg ha skrytt meir av dei...desverre er det hausta i løpet av fem mnd...ikkje så imponerande lenger. Har håp om å ut og sykla litt med ei venninna i kveld, om eg får lånt ein sykkel. MÅ slita meg ut i dag. Men lesinga har gått dårlig...har rett og slett ikkje interesse...eller viljestyrke. Internett, trening, høyre musikk +++ er mye kjekkare.

 

No skal eg ha kotelett! (om noen lurte så tel eg ikkje kalorier nei! :)) Men sier nei til sjokolade og snop ut månaden for å få ein kickstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Ja, prøver ikkje undervurdera innsatsen vår hittil, ikkje i det heile tatt! Trur dåkke alle er fornuftige og tenker langsiktig. Det var nok lika mykje ein advarsel til meg sjølv...hehe.

 

Forresten klarer du deg nok bra neste veke! Eg håper eg går ned litt og...*kryssar fingrane for oss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

WOO, i tillegg til ein time spinning har eg vore ute i friluft og sykla i 40 min! Er vi stolte eller???:)

 

Dvs 4 trimpoeng i dag, og 7 tilsammen hittil. Planlegger ein tur på trening i måro ettermiddag og. Dæven døtte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Flotters galskap! Ros deg selv opp i skyene! :) Idag har jeg glemt nøklene mine, så blir vel omtrent dobbelt så mye løping frem og tilbake, hehe.. Så dette blir en skikkelig trimdag på jobben!

 

Jeg kjøpte bio krom på helsekosten, tror den kostet rundt 200 kr for tre brett jeg.. Er ikke den billigste varianten, men hør på helsekost, der har de mange varianter.

 

Ha en flott dag jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ahnimah

Jeg blir så inspirert av dere her inne! Startet dagen med altfor mange kilo opp (jeg lagde skillingsboller i går...), men når jeg leser her inne blir jeg så glad :) Jeg har tatt en skikkelig alvorsprat med meg selv og funnet ut at jeg ikke orker å ha dårlig samvittighet mer. Det er bare jeg som kan gjøre noe med denne dumme uvanen med å spise så mye! Det ligger så utrolig mye psykologisk bak overvekt, slanking og selvbilde, og det må jeg bare begynne å ta hensyn til...

 

Jeg har også lyst til å teste krom, samboeren jobber jo på apotek, så kanskje han kan finne noen bra, billige tabletter til meg. Jeg har hørt noen teorier om at grunnen til at man får lyst på noe søtt etter middag er at bodsukkeret synker litt akkurat rett etter man har spist. Men det synes jeg høres så rart ut, for jeg har jo diabetes, og jeg vet at blodsukkeret mitt gjør alt annet enn å synke når jeg spiser... Og jeg har vanvittig lyst på noe søtt etter middag! Derfor har jeg lyst til å teste krom, for nå gjør jeg hva som helst for å bli kvitt søtsuget... Det er utrolig slitsomt å kjempe imot hele tiden.

 

Men dere jenter er en utrolig støtte! Det er godt å kunne være her og snakke om slanking på en SUNN måte, med andre folk som har peiling. Det er jo helt genialt at vi kan sitte på hver vår kant av landet og utveksle erfaringer, tips og råd. Det er liksom ikke så mange andre som skjønner hva jeg snakker om siden jeg ikke går på kurs! Hehe...

 

Jess, jeg er iallfall ved godt mot, og på mandag skal jeg veie mye mindre enn jeg gjorde i dag... Ha en flott slankedag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Hei hei,

 

då var min fyrste eksamen overstått, gikk egentlig ganske bra, men den var litt enklare enn forventa. No har eg komt meg heim att og slakker med kaffi, og skal vel finne litt motivasjon til å begynna å lesa til eksamen på fredag, som er mye vanskeligare. Får se om eg tar meg ein liten tur på trening i ettermiddag.

 

Krom ja. No blir vi brukarar heile gjengen. Skal kjøpa i dag om eg går såpass tidleg at butikkane er opne. Håper det hjelper. Eg har ikkje mye godterisug, men når det slår til varer det i mange dagar og ødelegger mye av det eg har oppnådd.

 

Såh der, då kan vi rapportere på krom og!

 

Heilt enig med deg ahnimah. Viktig å huske på, fint at du sa det. Uten denna plassen hadde ikkje eg klart meg så bra, det er i alle fall sikkert. For meg er overvekt nesten utelukkande psykologi, det er ikkje av reell sult at eg har blitt overvektig. Og det forstår de her inne! Kan det bli bedre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85

Wow - så flinke dere er til å trene! :)

Siden det ble lite trening forrige uke kjenner jeg at det er tungt nå, men var i alle fall på spinning på mandag og skal prøve å få trent noe i dag, styrke eller noe...Og så har jeg syklet til og fra praksis hver dag denne uken! :P Det utgjør jo en del til sammen.

Og sist, men ikke minst; Det ble satt frem en STOR skål med sjokolade på jobben i dag, og jeg rørte den ikke en gang. Takket nei til is med nonstop også. Stolt!!

 

Kanskje det er krom`en som begynner å virke? Jeg har nemlig byttet til bio-krom, siden jeg har hørt av så mange at den skal være best...Har før brukt Nature`s Sunshine og også sunkost sin. Nå tar jeg sunkost sin til frokost (for å bruke den opp) og bio-krom`en til middag. Har og hørt at en må ta krom en stund, før det begynner å virke skikkelig (90 dager elns), men det er ikke sikkert det er fakta. Det kan og sikkert variere fra person til person.

 

Lykke til med lesinga galskap!:D

Jeg skal og veie mye mindre neste gang Ahnimah; stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Hei alle sammen! Gjett ka eg har kjøpt meg???

 

 

Ingen premie her- KROM åff kårs.

 

PS: det står på den tråden at kaffi hindrar opptak av krom. Vil det si at det er bortkasta å ta krom om du drikker kaffi, eller snakker dei om den 'naturlige' opptakinga av krom gjennom mat?

 

Ja, også 3 trimpoeng til meg i dag. Hoi, det er slankende å ha eksamen, treningssenteret blir så mykje meir forlokkande...

 

Takk for lykkeønskinga, skal vere flink frå snart av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Jeg kan helt og holdent si at jeg tror ikke slankingen min hadde gått i det hele tatt uten dere her inne! Jeg har lært utrolig mye og for ikke å snakke om tips og råd i alle slags former.. Så takker også dere masse for kg som forsvinner:)

 

Dagsformen idag er helt elendig.. Skikkelig hodepine osv.. Hadde det igår også så det ble hjemmetrening på meg istedet, ble iallefall svett.

 

Får se om det blir en treningsøkt på meg imorg, men akkurat nå verker hele kroppen, litt støl og kan også hende jeg har trent litt for hardt, så får se om det kanskje blir en litt rolig uke.. Kcal er det ingen problemer med, så det er bra ihvertfall.

 

Spiste litt snack &jacks til mellommåltid istad, en sånn liten pose er bare 123kcal! :) sånn sourcream and onion smak, nammenam! Perfekt erstatning for potetgull! :P Som jeg har nevnt før, det finnes sunnere alternativer for nesten alt!

 

Skravler mer imorg jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Synst du er flink eg Lillevenn, som orker å trene sjøl om du er litt uggen.

 

I dag har eg ikkje trent, men gått til og fra byen (og såg på Kongen!), dessuten er det på tide med ein kviledag, tre dager på rad med trening holder.

 

Går dårlig med lesinga mi, kunne virkelig ønska at vi fikk meir enn ein dag mellom to viktige eksamener...pluss at eg var litt vanskeligare å distrahera.

 

Det første eg skal gjera etter eksamen i måro er i alle fall avgjort: knallhard treningsøkt!

 

Hittil ingen virkninger av krom'en...bortsett frå at eg har vore uvanlig sulten i dag(det var jo ikkje det skulle skje! :) )

 

PS I dag kommenterte noen på at eg hadde gått ned...:P Yay!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ahnimah

Snack&Jacks er genialt! Synes faktisk de smaker mye bedre enn potetgull jeg... Synes det er vanskelig å finne bra alternativer for salte ting, men akkurat Snack&Jacks er helt genialt :P

 

Jeg fikk føling i dag og hivde i meg en stor skillingsbolle... Æsj. Liker ikke å drive å sprekke sånn hele tiden. Men jeg tror jeg har fått inkludert den i dagsbehovet, så da er det ingen krise. Fikk føling i natt da, den var litt verre, husker ikke engang hvor mange brødskiver jeg stappet i meg. Men, men, en liten gåtur ekstra i dag, så hjelper det iallfall på litt.

 

Vi er bedt på fest både i morgen og fredag, huff og huff. På lørdag kan jeg kanskje klare å lure meg til å ikke drikke så mye, så slipper jeg alle kaloriene... Typisk at det skal være så mye gøy nå som jeg har hatt en bra uke! :)

 

Lillevenn: supert at du klarer å trene selv om du er litt uggen. Du er min inspirasjon, jeg SKAL ut på tur i dag :D

 

Galskap: lykke til med eksamen i morra! Det blir godt å få det overstått... Har forresten hørt at det kan ta 90 dager før krom-en begynner å virke... Kjedelig å måtte vente så lenge, da!

 

Jeppjepp, nå skal jeg kikke litt på Oprah og så skal jeg ut på tur. Snakkes, berter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Så hyggelig å høre at jeg inspirerer Ahnimah! Det skal jeg love deg at du har vært for meg også.. Drømmer fremdeles om at jeg skal se like bra ut som du gjør på bildet du la inn her;)

 

Galskap; lesing til eksamen er alltid slitsomt, men guud hvor deilig det er etterpå! Stå på, tre dager med trening er supert! Føler ikke at krom`en hjelper meg så mye enda heller, men verdt et forsøk.. Søtsuget forsvinner vel aldri helt, men den hjelper til å regulere blodsukkeret (har jeg hørt) så den er vel godt for noe..

 

Gikk dritt med treninga idag, men det får heller være.. Masse sykdom på jobben igjen, så blir lange dager. Jeg skal på fest lørdag, gleeeeder meg veldig! Lenge siden sist nå, har kjøpt meg rødvin så skal klare å redde det unna med ikke så alt for mange kcal.

 

Kjempespent på veiedag imorg.. Fremdeles er målet å klare under 70 kg til 1juli, så håper det går i boks!

 

Prøvde lett is fra diplom is idag, ca 100 kcal pr 100 gram.. var helt grei, men en litt merkelig ettersmak, så tror jeg skal kjøpe sans isen ved en senere anledning. Tror det er første gangen jeg har spist en dessert med jordbær som kun inneholder 120kcal;)

 

Nei, får vel kanskje hive meg over kveldsmaten her jeg.. Har ligget på 1500kcal den uka her, så får se om det gir resultater:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Vekta viste -600g og deter flotters! Så nå er vekta 71,1kg.

 

Lå lenge å tenkte før jeg sovnet igår kveld.. Fordi jeg har den siste tiden vært litt frustrert over at vektnedgngen går så sakte.. Men, jeg konkluderte meg fram til følgende

 

- Jeg tok opp noen vekter som tilsammen var 6 kg på trening på mandag, og de var tunge! Godt å tenke på at så mye har jeg faktisk fjernet fra kroppen min.

 

- Minus 1 kg i mnd er egentlig ikke så ille..

 

- Bare litt over en kg til jeg er under 70, JIPPI!!

 

- At den forandringen jeg har gjort nå er jo noe jeg fint klarer og leve med, så da er jo sansynligheten stor for at jeg kommer til å klare meg videre.

 

- Jeg er definitivt tynnere enn det jeg var!

 

Så ja, grublet fælt igår, men tror det er viktig en gang iblant å fokusere på det positive, og at man tenker at 1kg er faktisk ganske mye! Slanking er ikke likt for noen, og alle erfaringer oppfattes forskjellig.

 

Riktig god helg da snupper!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Flottings! Gratulerer så mykje med nedgangen, det var vel fortjent!

 

Så var den verste eksamineringa overstått for min del, stressa meg ein del opp i begynnelsen og var vel ganske motlaus, men så løsa det liksom, og trur eg kom ut av det med hovudet over vatnet.

 

Etterpå var det rett ned på gymmen! Dumt at eg ikkje får lagt inn ordentlig kaloriforbruk her inne, eg driver ein del med rask gåing/jogging i motbakke (det er liksom ingen kategori, bare gå bakker). Trur bestemt at eg får høgare kaloriuttelling på det enn det den kalkulatoren her inne meiner.

 

anyway. HÆLJ! Skal på teater og kanskje litt fylla i måro, men skal uansett ta alt piano. Har 28 kr to my name akkurat no, så både mat og moro kan bli litt knapt framover.

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85
Snack&Jacks er genialt! Synes faktisk de smaker mye bedre enn potetgull jeg... Synes det er vanskelig å finne bra alternativer for salte ting' date=' men akkurat Snack&Jacks er helt genialt [/quote']

 

Ei på kurset mitt har klart å gå ned over 15 kg, og jeg lurte fælt på hvordan hun klarte det så "raskt". Hun sa da det gikk mye i sukkerfrie pastiller osv.

Så denne uken har jeg ikke spist en eneste sjokoladebit folkens! :) Godtesuget har vært under kontroll, og livet er hærlig...Det funker utrolig bra med sånne pastiller - i alle fall denne uken. Og da jeg var på butikken for å finne utvalget i diverse sukkerfrie produkter fant jeg også Atkins lakris og Frukt toffee. Synes de var kjempegode jeg! Så det var jo noe salt Ahnimah...Og så finnes det salte mentos sukkerfrie. Hm, det var kanskje ikke sånne salte ting du mente, men jeg har gjort en ny oppdagelse...hehe :D

 

Grattis lillevenn! :P Så flink du er! Jeg håper også på ned 600 i morgen...

 

Deilig at den værste eksamenen er over da galskap...Håper du finner motivasjon til de/den neste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ja, den alkoholen den alkoholen.. Så hold dere fast, dette er IKKE bra, men fikk i meg den nette sum av 3000kcal igår.. Fyttigrisen! Men 1000 av de kcal ble fortært på burgerking i natt.. Da var jeg så sulten at jeg måtte ha mat, så det var ikke bra. Har funnet ut at kroppen tåler en utskeielse en gang i blant, så håper det går greit nå også. Ikke det at jeg ikke får dårlig samvittighet, men igår snakket magen min og ikke hjernen.. ble farris og ikke pommes frites , så litt var vel hjernen med. :)

 

Men, men.. Spist er spist. Ny uke nye muligheter.. Skal på fest igjen neste helg også, men da er det grillfest og ta med egen mat, da blir det ikke noe problem.

 

Her er det sommer og sol, ikke like varmt idag som igår, men det er spådd at det skal bli varmt i uka som kommer. Deilig!

 

Også har vi fri imorg også, tjohei!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Hei Starshine, og takk for det. Trur det skal gå fint.

 

Har og vore flink med snop denne veka, ikkje ein bit sjokkis/chips/digg har eg fått i meg...så vidt eg husker i alle fall...har ein tendens til å 'glømma' sånt. Hehe. Med mindre litt sukker på ei uforutsett pannekaka i går tel. Ja, og litt alkohyler. :) Det er jo festspel her i byen no!

 

Kanskje det er krom'en som gjer at godteriet har vore fråverande. Satser på det. Kvar gong eg ser sjokolade tenker eg på at eg har brukt masse peng på krom, og eg trur det hjelp lika mykje som den faktiske kjemiske verknaden av kromen (om det er nokon verknad i det heile). Samme for meg, bare det funker.

Ellers står det på pakko at eg skal ta krom saman med måltider, men her inne har eg lest at du skal ta den på tom mage, då tas kromen best opp av kroppen. I tillegg seier pakka ein tablett dagleg, og eg har her inne blitt anbefalt å ta to. Views anyone? Trur uansett ikkje du kan ta overdose?

 

Nyydelig vær i dag, men har mest lyst på egentrening inne...seff er treningsstudioet stengt i dag, pinse og greier. Av og til kjeder eg meg på gåturar etc, og prøver å unngå jogging på asfalt...får se om det blir noe fjell kanskje.

 

Og kossen går det med dåkke andre? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ahnimah

Oh, for en helg! Gratulerer med nedgang, Lillevenn, nå er du ikke langt unna målet!

 

Broren til sambo ble 30 år i går, så det ble noen alkohyler på meg, gitt. Og så kjørte vi gocart, fyttigrisen, det var slitsomt! Utrolig tungt å styre de små greiene... Jeg har ikke telt kalorier i hele helga, så det har nok blitt altfor mye. Jeg er heldigvis ikke så glad i burger og mat ute, så jeg spiste bare en brødskive da jeg kom hjem.

 

Begynte også å ta krom på fredag, for nå er jeg så drittlei søtsuget. Og jeg synes det virket med en gang! Men det er som du sier, galskap: at den psykologiske virkningen kanskje er størst. Jeg TROR virkelig på at dette funker, og da gjør det det. Dessuten synes jeg at jeg har fått mindre apetitt... Vet ikke om pillene skal gjøredet, men jeg blir iallfall fortere mett og har sjelden lyst til å fråtse sånn som jeg vanligvis har :) Så de 150 kr jeg investerte i Bio-chromen er absolutt verdt det hvis det skal fortsette sånn!

 

Tenkte meg ut på en liten tur i dag, har sovet aaaaltfor lenge og leiligheten skriker etter vasking. Dessuten skal vi begynne å pakke. Ikke lenge til jeg skal flytte hjem igjen nå...

 

Vi har jo fri i morra også, utrolig deilig. Ha en flott søndag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Grrr...holder på å gå på veggane her. Treningssenteret er jo stengt i dag og, og eg er ganske rastlaus. Skal egentlig lese til ein eksamen...men det går treigt, får ikkje nok panikk fordi eg synst dette emnet er ganske enkelt. Ellers er det med å frustrere meg at eg ikkje eig nåla i veggen, venter på betaling frå forskjellige steder, men inntil videre har eg 68 kr å rutta med. Har spist det samme i fire dager og begynner å bli vanvittig lei. Ein boks tunfisk hadde vert lykken, men alt er jo stengt. Var i alle fall heldig og fikk litt lasagne av ei eg bur med i går, det var svinaktig godt! :)

 

Krom eller ikkje krom, eg har herved nådd målet om ikkje noe snop denne veka, og skal holde meg til 1. juni, som jo ikkje er langt unna. Som vanlig lengter eg etter å få veid meg, men det er litt utilgjengelig for tida.

 

Trente ikkje i går, bare litt styrke på rommet med . I dag må eg få bevegd meg litt meir, men er skikkelig giddalaus. Blir i alle fall et gjensyn med Mary Windsor trur eg. Dessuten utfordrar eg meg sjølv til å gå ein halvtimes tur/jogg. Litt slapt, men bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Hohoooo, er det noen her?

 

Eg er sååå flink! Har vore ute på tur ja. Inn i byen og oppover mot Fløyen, nesten oppe finst det ein treningsbane der me tok noken runder og litt trappeløp og så gå/jogge heimover for å rekka noe på TV (:)). Tok nesten to timar! Har svinaktig vondt i rompe lår og den muskelen som ligger på forsida av låret nede mot kneet (anyone?), så det kan bli moro å se meg baksera meg rundt i morgon.

 

Ellers har man lest særdeles lite pensum og bare sosa rundt. As per usual. Hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85

Nei, alkohol er noe hærsk...Æsj altså, den kan ødelegge så mye. Jeg drakk kun 3 pils på fredagskvelden, og det gikk fint :)

Har gått ned 1 kg denne uken!! WhUuuææ!! TENK at jeg klarte å gå ned EN HEL kg på en uke! :) Er så utroli fornøyd nå. Har ligget på 1700 kcal, med unntak av fredag på 2100, og har 13 trimpoeng. Så dette ser ut til å funke altså...

 

Du er kjempeflink som klarer å holde deg unna snop galskap, jeg prøver så godt jeg kan jeg også, men har ikke noe forbud da. Er jo blitt så glad i sukkerfrie drops nå :) Hehe. Det teller vel ikke som godis?

Angående muskelen du er stiv i, så er det mest sannsynlig M. quadriceps du kjenner det i, når du kjenner det på forsiden av låret, ned mot kneet. Det er faktisk kroppens største muskel! Bra jobba, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Så flinke dere er alle sammen! For min del blir det faktisk null trening den uka her, skjer noe hver eneste kveld.. Vet det er en dårlig unnskyldning, men vil ikke presse meg selv alt for hardt heller.. Skal på langtur med barna på jobben imorg, så er jo litt trim i det da.

 

Var i sverige igår og handla masse sunn mat.. Fant til og med fullkornsris:) Så idag spiste jeg fullkorns tortellini med spinat med asparges til.. Var ganske godt!

 

Kommer meg vel i gjennom den uka her også, håper det ikke pøser ned imorg, da blir det ikke mange fornøyde barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Gratulerer med ein heil kilo ned, Starshine! Det er skikkelig masse, er kjempeimponert!

 

Så det var M. quadriceps, jah. Har ofte vondt der så kan jo prøva å huska den...

 

Faktisk e eg ikkje så hakkande gale i kroppen, så eg dreg på spinning snart. Eksamen i morgon, men føler eg har ganske roen på stoffet, så bare vaser rundt og gjør ingenting. Flink til det eg!

 

Sjølv om du ikkje får trimma får du jo mosjonert litt Lillevenn? Med den turen, og om du har mulighet sykle istedetfor kjøre/ta bussen ein dag etc. Alle monner drar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...