Gå til innhold

Heng dere på!


Gjest marijenta

Anbefalte innlegg

Gjest galskap

Skikkelig varmt her og...er hummerrød på armane, håper det utviklar seg til ein kledelig brunfarge snart!

 

Så som så med maten i dag, klarte å eta to lunsjar med to timars mellomrom. Driv og pakkar absolutt alle tinga mine, skal flytta i morgon, og det er ganske lett å kjeda seg og f.eks. eta eit knekkebrød til...hehe. Godt eg har vatnmelon!

 

Som sagt, flytter heim...får sjå kossen det skal gå. Farlig å bu hos mor og far og eit velfylt og gratis kjøleskap i over to mnd. DVS: vil trenge all dykkar hjelp og støtte!

 

I dag skal eg laga noko godt ut av ein biff. Klarte å vraka halvparten i går med å pøsa på masse hakka tomater i noe som skulle bli ein gryterett, men vart ein grytegraut med chilismak og kjøttbitar som ikkje smakte noe...Hehe, husmora sjøl...

 

 

Tilbake til kassane!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 861
  • Created
  • Siste svar
Gjest Ahnimah

Hehe, galskap, vi er litt like i dag! Jeg er også hummerrød, deilig! Jeg er også på flyttefot, lever i bokser for tiden. Og jeg er også kjempenervøs for å bo hjemme med mammas mat og alt det fører med seg... Grøss! I tillegg klarte jeg å steke biffstrimlene til middagen aaaaaltfor tørre, skikkelig skuffet. Vi har ikke biff SÅ ofte liksom :)

Moro.

 

Jepp, jeg er full av energi, kom akkurat hjem fra sykkeltur. Utrolig deilig med dager som i dag når man kan inkludere trening og bra livsstil med resten av verden. Jeg syklet til og fra jobb i dag, som vanlig. Så vasket jeg sykkelen min og ble rød og fin og fikk ren sykkel. Etter middag badet vi, grillet oss i sola og badet litt mer. Svømte meg inn noen trimpoeng, supert. Og så var jeg en tur på jobb igjen i kveld, syklet til og fra. 4,5 trimpoeng uten å ha trent, nesten. Deilig! Hehe, jeg får skikkelig kick når jeg har trent og det er varmt og sånn. Da må jeg skravle!

 

Galskap: vi får være hverandres støtte og stå imot gratis kjøleskapinnhold! Vannmelon er bra, namnam, det må jeg kjøpe i morra.

 

Men nuh er det kvelden, snakkes i morgen, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ahnimah

Da har jeg vært på mitt første Grete Roede-kursmøte. Bare som gjest, men likevel spennende :) Utrolig morsomt å møte andre i min situasjon, så det er veldig synd at jeg ikke kan gå et vanlig kurs selv... Men jeg skal jo gå internettkurs da, blir bra det!

 

Har da fått syklet litt i dag også, så resten av kvelden tror jeg går med til pakking. Jeppjepp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85

Kurs er kjempeinspirerende ja Ahnimah :) Tror du gjør et lurt valg i å bli kursleder om du skal det. Mitt tips er å ikke ta inn for mange på ett kurs, da blir det mindre intimt/vanskeligere å få tid til at alle skal si noe. Noen blir sittende å ikke si noe. Jeg synes i alle fall det er viktig at alle får delta og komme med sine innspill, slik at vi får en god kommunikasjon og kan utveksle erfaringer/tips/utfordringer osv. Med andre ord; lettere å åpne seg når det ikke er altfor-mange med :)

Dette merket jeg veldig godt, da kurs 1 bestod av gjennomsnittlig 7-8 som møtte opp, i motsetning til kurs 2 der vi plutselig var nesten 15. Hehe. Men mange faller jo av etterhvert. Og det kommer jo litt an på...

 

Jah, sol i dag også! :) Ha en flott dag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Så bra det virker spennende Ahnimah! :) Blir spennende å se hva du syntes om internettkurset..

 

Er det virkelig full sommer! Det er virkelig deilig, blir varm langt inn i sjela:) Fikk trent litt den uke her, så kan jo håpe på litt nedgang til imorg. Ikveld skal jeg på avslutning med jobben, ost og kjeks.. Kanskje det værste vi kan spise men, har en del kcal å gå på, pluss at jeg får fylle magen med masse frukt.. Går nok greit.

 

Ha en fiiiin varm sommerdag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Hei hei,

 

då har eg komt i hus heima i Hardanger, og har gått så som så hittil. Har besøk med meg, så tar det piano med slankekosten. Måtte bli litt øl og chips i går... I dag har vi vore på ein liten fjelltur, og her er det så bratt at eg setter det som 'gå i trapper'...det er faktisk trappetrinn oppover lia!

 

Flott med all optimismen eg høyrer her inne, trur det blir ein flott sommar. Lykke til i morgon med veiinga, Lillevenn, skal nok gå heilt fint. Og gler meg til å høyre om internettkurs Ahnimah. Eg skal rett på eit slikt med ein gong eg har fått lønning. Høres kanskje litt teit ut, men har ikkje så lyst å gå på eit her heime...mest eldre damer og litt sånn. Er det teit av meg det kanskje? Hmmmmm...føler meg uansett meir motivert for å ta eit nettkurs.

 

Nyt sola!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85
gler meg til å høyre om internettkurs Ahnimah. Eg skal rett på eit slikt med ein gong eg har fått lønning. Høres kanskje litt teit ut' date=' men har ikkje så lyst å gå på eit her heime...mest eldre damer og litt sånn. Er det teit av meg det kanskje? Hmmmmm...føler meg uansett meir motivert for å ta eit nettkurs.[/quote']

 

Skjønner galskap :D Jeg var og litt nervøs første gangen, "kommer det til å bli en gjeng med gamle kjerringer" liksom. Hehe. Men det er faktisk litt av hvert! Og jeg har blitt bedre kjent med ei kjempetrivelig jente på min alder, pluss at det er flere mellom 25 og 35 der, så det er rett så koselig :) Både og altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ja, så var det veiedag da, opp 400g.. :D Så altså 71,4.. Blææh! Men jeg gir ikke opp, prøver på det hardeste å komme ned til 69 kg innen 1 juli, og holde det der til 1 aug..

 

I helgen skal jeg til sverige, gleder meg.. Skal ta med meg litt mat hjemminifra så det ikke blir helt krise.. På avslutningen på jobben igår var det bare såååå koselig, spiste til den store gullmedaljen, men shit la gå.. Prøver å få til trening man, tirs, tors neste uke..

 

Ha en flott helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Starshine: er meir redd for at det blir litt klamt...lita bygd veit du...Det er kanskje den teite stemmen inne i meg som egentlig ikkje vil innrømma overfor andre at eg treng bittelitt hjelp. Med å gå på kurs blir det liksom så 'offentlig': HER ER EG EG ER FEIT HJELP liksom. Veit det er idiotisk å tenka sånn, det er ingen skam å ville ha hjelp. Det er bare litt skummelt å gå på kurs med folk ein kjenner litt, i alle fall kjenner nok til at det blir skravla. Men samtidig: alle dei andre der er jo i same båt.

 

Var på det lokale treningssenteret i dag, nyopna. Skikkelig fint egentlig, men litt lite. Ganske bra sommartilbud med 350 per mnd.

 

Brun og fin har eg blitt og! Berre velstand.

 

Lillevenn: kanskje det er varmen som har ein innverknad på vekta? Eg blir gjerne litt opphovna og rar når det er så varmt som no.

 

PS!

Er det nokon her som har testa Dagbladet sin vektklubb? Har registrert meg der, men har ikkje begynt å bruka det enno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

OG: målte livvidden: Kor er det meininga du skal måle eigentleg? Eg er 75 cm rundt livet på det smalaste, men 90 -NITTI- over navlen- då er jo plutselig håndtaka med og alt....synst detta var veldig rart, har alltid hatt smalt liv, så blei overraska. Anyone? Det kan umulig vere over navnlen- i så fall er jo eg i livsfare....

 

EDIT: Gjorde det litt feil...så endte på 78. Teit at det ikkje går an å sletta innlegg her btw...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Galskap; tror det viktigste er at man måler de samme stedene hver gang.. Jeg måler livvidden der jeg er smalest.

 

For en uuutrolig deilig helg! :D Jeg har bare sola, bada og virkelig kost meg.. Har vært ganske flink med maten også, kjøpte med meg litt egen mat.. Men, et par øl og en is ble det.. Men, men.. Nå er jeg ihvertfall ganske brun og blid..

 

Spennende å se hvordan sommeren kommer til og gå.. Merker jo det nå at det kan bli en utfordring.. Men jeg har jo belaget meg på at dette kan ta litt tid, så da får det vel bare gjøre det. Litt må det vel hjelpe at jeg er bevisst i matveien ihvertfall..

 

Håper dere har hatt en bra helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Ja har vore dødsbra...er litt raud og brun om kvarandre...hehe. Matmessig heilt på trynet som vanlig, men holdt meg unna berlinerboller til kaffien i det minste. Takk o store krom!

 

Byrjar i sommarjobb i morgon, gler meg! Og så snart eg får lønning blir det trimkort og internettkurs på denne deigræva det er i alle fall sikkert...:D

 

Lykke til med ei ny sunn veke alle saman!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Idag er jeg i skikkelig dårlig humør, feriepengene har kommet, og det var ikke helt hyggelig. Visste at jeg kom til å få lite, men jeg har fått undre halvparten av det igjen.. Nå må jeg drive å låne penger og styr, ååååååååååå.. Tror kanskje londonturen min gikk i vasken også.. Men jeg tror det må være en feil.. Men på lønningskontoret er det selvfølgelig ikke mennesker før imorg..

 

Sorry, måtte bare få det ut...

 

Jaja, kanskje det blir bedre imorg hvis jeg finner ut at dette er feil. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Veit akkurat korleis det der føles Lillevenn. Så surt å måtte låna. Er i samme situasjon sjølv, venter på pengar som eg skulle hatt for lengst, mens folk maser på det eg skuldar dei. SUKK!

 

Men men. Begynte ny jobb i dag, og det var ein fin opplevelse, trur eg kjem til å trivast. Lagde til og med reportasje om det nye treningssenteret i staden, bare godord fra meg hehe. Skal jo starta der så eg bør ikkje falla i unåde.

 

Skal liksom veia meg i dag, får se kossen det går. Grøss! Men her om dagen fekk eg på meg ei gammal buksa...og det vil seie GAMMAL buksa, frå videregåande. Må venta til middagen har sunke litt før eg trår på skåla.

 

Tragisk få steg på tellaren...snart skal eg ut og fylla den til bristepunktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Jepp, penger er ikke alt, men kommer ikke akkurat så veldig langt uten heller.. :D Når man får roet seg og tenkt litt over ting ordner det seg som regel alltid..

 

Fremdeles er trening nesten et fremmedord for meg.. Orker ingenting i denne varmen, men spådd litt kaldere vær framover nå, så kanskje motivasjonen og orken kommer tilbake da.. Har jo egentlig belaget meg på at sommeren kommer til å bli en litt slapp tid, prøve å holde vekten mest mulig stabil ihvertfall..

 

 

jaja, skravler ivei som vanlig jeg..

 

snakkes chicas! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ahnimah

Heisann jenter, har vært litt borte i helga, jeg. Nå er det nemlig min tur til å flytte, og all min energi går med til pakking av pappesker og så bæring :D Hehe. Greit med trim siden jeg går opp og ned trapper, men maten blir heller litt tilfeldig. Jeg har heldigvis hamstret både vannmelon og jordbær, namnamnam. Orker ikke mye mat i varmen, og når det først blir mat blir det lettvint, men derfor er det bra at jeg spiser frukt og ikke godteri iallfall.

 

Jeg har begynt på internettkurs i dag og ikke hatt tid til annen trening enn å vaske, pakke og bære, men det blir da litt det også. Det er akkurat det samme på jobben, rydder, vasker og pakker der også :)

 

Galskap; du er modig som tør å veie deg etter middag! Jeg MÅ veie meg om morran jeg, hvis ikke mister jeg alt mot, hehe.

 

Jeg tar sats på litt mer trening i morra, nå skal jeg legge meg på en enslig madrass på gulvet (vi har ikke sofa eller stuebord lenger heller, skikkelig tomt her!).

 

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Eg er ein helt! 74 kilo sa vekta! (update: eg var 75)

 

Hehe, det vil seie at på 5 1/2 mnd har eg gått ned 2 kg...imponerande framgang! Det blir opptil fleire gram i veka det. :D

 

Men med hjelp av krom og viljestyrke og ikkje minst dykkar hjelp og støtte (for å ikkje snakka om min eigen suverenitet:D), skal eg nok klara å pressa nåla litt til.

 

Lykke til med flytting ahnimah. Det skal bli kjekt å høyra om internettkurset om du får tid.

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85

Hei hei!

Uff - kjipt å ende opp med mindre penger enn forventet Lillevenn :/ Håper det ordner seg for deg (både med penger og treningslyst, hehe :)

 

Galskap: Grattis med å få på gammel bukse!! Er det ikke GØY!? :) Jeg har vært å shoppa i dag jeg, og måtte faktisk ha størrelse SMALL i opptill flere topper! Mulig at de var stor i størrelsen, det var foressten JC, men det har da aldri i historien skjedd at jeg har måttet ha small, så det var skikkelig opp-tur. Kjøpte mange topper og 2 jeans. Gratulerer med vektnedgang også! Hipp hurra! :)

 

Angående det med å veie seg - og når veie seg...I følge min vekt hadde jeg gått opp 400 gram mandagsmorgen, så når jeg kom på kurs på mandagskveld hadde jeg gått NED 700 gram, og i dag tidlig hadde jeg gått ned 100 gram i følge min vekt...*forvirra* Hadde i grunn forventa oppgang pga. en helg med en del alkohol og godteri, men vekten ser ikke ut til å klare å bestemme seg :D Hehe. Tror jeg går oppå min en gang til i morgen tidlig, så får vi se da.

 

Ja det er meg et styr å flytte Ahnimah, men deilig når du har kommet på plass da. Det er jo super trim å pakke og bære! Skulle hatt på deg puls-klokke vet du. Det har jeg foressten tenkt å ha som premie når jeg når 70 kg, hvis jeg har råd da...Kan hende jeg tar premien på forskudd også, siden jeg har en del penger nå...Hmm...vi får se. Noen andre som har puls-klokke her? Lurer litt på eventuelt hvilket merke jeg burde velge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Hei Lillevenn, JA det er utrulig digg! Wow, tenk å kunne ha ein topp i small- fantastisk! Det trur eg eg og har, men så har eg jo pæreform de luxe så problemet ligg ikkje oventil. Bukser i small derimot-HALLELUJA!

 

grattis med nedgang til deg og. Trur vekta hoppar opp og ned alt ettersom ka me har ete/drukke dagen før/tidlegare på dagen, spesielt om det er mykje salt etc.

 

Har ikkje pulsklokka, men trur eg ville gått for et merke av dei dei sel her inne. Har den same stegtellaren og den er bra. Trur det er god kvalitet på produktene dei fører. Kanskje du kan spør på treningssenteret? Ellers finst det sikkert ein forbrukertest av sånne på nett.

 

Eg har nettopp fått låna ei bok som heiter Endelig Slank av Anne M. Lystad. Tviler på at eg skal følge mykje av opplegget hennar, men synst det er interessant å lesa litt om forskjellige metoder. Ho svergar til lav GI-mat, og påstår å ha gårr frå 101 til 75 kg på 5 mnd, meir eller mindre utan trim. Heilt vanvittig spør du meg, men så var ho jo ganske så overvektig og då. Har mest lyst å lesa om raske karbohydrater og korleis dei påverkar kroppen samt motivasjonsmetodar.

 

Begynner å bli overbevist om at raske karbohydrater påverkar blodsukkeret noe vanvittig, og at eg personlig, og sikkert mange andre overvektige, er ekstra ømfintelige for denne påverknaden. Ifølge iForm-bladet mitt (som ellers er ganske dårlig), er det forresten ikkje berre GI det går på, men GB, som står for Glykemisk Belastning. Dersom ei matvare har høg GB betyr det visst berre at den er veldig rik på karbohydrater, medan GI står for kor raskt dei vert tekne opp. Eksempel på høg GI og låg GB var gulerøtter, som vert svært raskt teke opp, men som inneheld svært lite karbo og kalorier. Men då lurar eg på: er det nok med ei gulerot til å forstyrra blodsukkerbalansen?

 

Oi for ei synsing, men eg må jo testa. :D Glad for innspel om nokon har.

 

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man spiser en rå gulrot så har den ikke høy GI, men det rare er at hvis man koker den stiger plutselig GI-indeksen til kategori høy.. men jeg spiser ofte stekte gulrotskiver i stede for potet, jeg steker den slik at den framdeles er knasende men varm og litt mykere..men får den da også høy GI-indeks? huff, mye å følge med på.. de vet ikke hvor heldig de er som er født tynne og kan spis hvor mye de vil uten at det legger seg noen steder.. men jeg har veldig lavt stoffskifte, er det noen som vet hvordan jeg kan øke det?

 

så lenge jeg ser nedgang er jeg fornøyd. jeg tenker på hvor stolt jeg kan være i framtiden over å ha gått ned 20 kg.. men først, er det bare å gjøre det.. og det skal jeg vi, sammen.. :D

 

har ikke fått trent noe i dag å det plager meg, men sitter å leser til eksamen i kunsthistorie.. har spist 1250 kcal i dag, så føler at det er relativt lavt, slik at det går opp i opp med hva jeg forbrenner på en dag uten trening, om ikke mindre.. men skal trene mye resten av uken :)

 

er humøret deres like på topp slik som mitt er? jeg er i storform (bare det minuset at jeg gruer meg til eksamen i morgen, men tenk så bra det blir etter det!!! pluss at kjæresten min har flyttet til 50 mil unna meg, så nå får jeg ikke se han før 3 uke..kanksje mer..)

 

stort smil fra meg til alle dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Ifølge denna boka har gulerøtter høg GI, men det står ikkje noko om kokte eller ukokte...

Hm, synst det blir litt innvikla....lav karbo-diett er jo ganske enkelt, styr unna kornprodukter og poteter og du har det sånn nokonlunde. Men her må du læra deg alle matvarene. At gulerøtter var høg GI var ganske sjokk...

Men eg har uansett tenkt å kutta ned på karbohydrater/høg GI-mat. Har vel allerede begynt, men ikkje lagt opp nokon diett, umulig så lenge eg skal bu heime. Heldigvis et eg frukost, lunsj og kvelds 'på min måte', så har litt valfrihet der.

 

I dag hadde eg 200 cottage cheese med mandler til frukost, og det var kjempegodt! Hadde banan til, men trur at kiwi el. eple hadde vore betre. Fant oppskriften på Litt Lettere-sidene, synst dei har bra tips der.

Til no har eg sverga til havregraut med kruskakli til frukost, og måkt innpå med fiber. Er det nokon som har lest Dr Lindberg e.l. og hugsar om han seier noko om fiber? Fiber er jo viktig her i GR.

 

Du har absolutt rett li88, det er alt for innvikla detta her... Veit forresten ikkje korleis ein aukar stoffskifte, eller om det i det heile tatt er mogleg.

 

Jeps, merker ellers at jobben er stillesitjande til det uuthaldelege. Eg hadde under 500 steg (IK!) etter jobb i dag. I kveld skal eg heldigvis gå ein lang tur.

 

Har dåkke sovna litt, jenter? Synst det har vore stille her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Neida, ingen soving her Galskap, er vel heller mangel på det.. :D Siste innspurt før sommeren nå, så her går det i ett. Treninga har gått til dundas også.. Fra 1 aug er påan for fult igjen. Ser at å sette seg noe høye mål før det ikke er noen vits..

 

Får se hva jeg får til iløpet av sommeren også. Har fått låne en pilates video som jeg tenkte jeg skulle prøve ut:)

 

Når det gjelder GI osv, tenker jeg helt ærlig ikke så mye på det.. Min tanke har hele tiden vært at jeg spiser nogelunde den samme maten som før (selvfølgelig visse matvarer jeg holder meg helt unna), men magrere og mindre.. Foreløpig har jo det virket greit det.. Har ihvertfall gått ned noe:)

 

Jeg fryyyyser idag, men kanskje ikke så rart når det plutselig går fra 30 pluss til 10.. Noen av dere som kanskje bor der det har kommet snø inatt? FYSJAMEG!!! Derfor passer det perfekt med fiskesuppe til middag idag! (fiskehateren i huset er borte også, hehe)

 

Ha en flott dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Nå har jeg hatt min første hjemmetrening med pilates.. :D pilates gymball heter den filmen, 50 min program ca.. Ganske enkle og greie øvelser.. Blir "innvendig" sliten på en måte, ikke noe særlig svett. Er vel kanskje sånn det skal være? Har ingen erfaring med pilates i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Høres ut som om du har gjort det riktig Lillevenn...du blir ikkje 'kjørt' som av vanlig trening. Men det er bedre trening enn det kjennes ut som, trur eg. Personlig blei eg fort lei av heimetrening med video, så pilates er ein saga blott for meg.

 

Ganske mye mat i dag, men ingen store kriser håper eg. Klærne blir mindre, men snikveide meg i går og den sto på stedet kvil. Skal veie meg søndag el. mandag, så det blir oppdatering då.

15 min jogg og 30 min gåtur i dag. Men fylte ikkje opp skrittellaren i det heile tatt...:D

 

god helg! Eg ska shoppa i morgon juhuuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

No har eg kjøpt meg ei motivasjonsbuksa. Eg skal inn i den på tre veker. Ingen umulighet, skulle eg meine. Den er str. 40. Eg har fleire skjørt og ei anna bukse i 40, men størrelser er jo ganske forskjellige. Denne er slik at eg får den på med litt lirk, men den ser ganske ubehagelig ut (og er det og!), samt at den presser ræva mi litt flat. Om tre veker skal den sitte som eit skot.

 

Seier eg, som kom heim til bestemors middag og dessert og etterpå langa innpå med mandler og tørka frukt. :). Har avslapningsdag i dag, men skal ta meg ein liten tur og litt styrke utpå kvelden. Liker godt å trene litt utpå, merkar eg. Sikkert pga varmen på dagtid og at det er så lyst lenge.

 

Kromen gjer framleis susen forresten, så eg er strålande fornøyd. Det einaste snopet eg har spist på snart to veker er pinneis, som eg fekk av noken. Nais! (eller...spiste jo tørka frukt då...:D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...