Gå til innhold

Grys svangerskapsdagbok


Gjest Tistelen

Anbefalte innlegg

Ja, her sitter jeg da, 30 uker på vei og vet at om max 12 uker er barn nr 2 født.

Selvfølgelig om jeg får lov til å gå over tida da....

Lagt på meg 8,3 kg så langt og er ikke så rent lite stolt over at jeg har greid å ikke "overspise":-)

Gjorde det i forrige svangerskap og da ble det +20kg. Har en viss forhåpning om at dette ikke skjer igjen! Målet mitt er å ikke gå opp mer enn 13kg totalt.

Har en viss forhåpning om at jeg skal bli kvitt "restene" etter forrige svangerskap også.......

Dattera mi på 18 mnd er nok en av grunnene til at jeg ikke har gått opp mer, jeg flakser og flyr etter den lille trollungen hver dag:-) Forbrenner nok en del på det!

 

Dere som har 2 ganske tette svangerskap, fødte dere til termin, før eller etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Litt over 8 kg på 30 uker er jo kjempebra! Da har du jammen vært flink:)

Vil bare ønske deg lykke til videre med vekt og graviditet -og ikke minst fødsel! Jeg har "bare" ett barn, så jeg har ingen erfaring med fødsel nr 2.

Kan også tenke meg to ganske tette, men lillemann er bare 8mnd enda, så jeg får vel vente litt til.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....er noe skikkelig herk! Elise driver på med hjørnetennene nede og nå har det vart 1 uke. En uke med lite søvn, mye sutring, litt paracet og en del Dentinox. Og tror dere ikke at ho har begynt med den ene hjørnetanna oppe også, det så jeg i dag, ho er hoven. Tre tenner på engang, ække rart ungen har vondt..... Men får se det positive i det, da slipper det å bli en sånn runde til...

 

Ungen i magen har også passet på å herje i natt så jeg er utslitt.....

Han har nemlig snudd seg så nå sparker han oppover.....

 

Gleder meg til helga, da skal jeg og kællen på julebord, juhu en hel natt med sammenhengende søvn:-) og to dager med masse god mat:-)

Det blir deilig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos frisøren, skal jo på julebord til helga, så det er greit å få av litt "ragg". Her er det nemlig en del å ta av som frisøren opplyste meg om opptil flere ganger, mens ho klippa og stripa håret mitt.

Det var jo hyggelig sagt:-) Syns selv håret har mistet mye av tykkelsen, men hva kan man forvente etter ett års amming og en ny graviditet......

Klippen ble bra syns jeg selv og stripene også, da gjenstår det bare å høre dommen til kællen når han kommer hjem på fredag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har det ikke akkurat blitt noen trimpoeng, er man oppe halve natten med en unge som får tenner, 4 dager i strekk, så er ikke akkurat det å gå tur veldig fristende.... Men vekta har av alle ting gått ned 300g. Burde ha gått opp 300g men men, det retter seg nok inn igjen etter helga:-)

Sambo har funnet ut at han ikke skal ha dress på julebordet, så da skal vi ut og kjøpe ny bukse når han kommer hjem, kan ikke si jeg gleder meg til å fly i butikker nå, men jeg trenger nye pensko så da passer det egentlig bra:-)

 

Jaja snakkes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hå hei hå! Da var julebordet over!! Mye god mat på Hankø fjordhotell:-)

Jeg var av naturlige grunner veldig edru, sambo holdt seg på matta, for tenk om jeg fikk veer.... Mannfolk! Han har tross alt vært gjennom dette en gang før, ikke er det så lenge siden heller, 18 mnd. Jaja, godt han er omtenksom da:-)

 

Nå skal jeg snart vurdere å pakke sykehusbaggen, starter på uke 31 på tirsdag så da skal jeg begynne å tenke på det ihvertfall. I morra skal jeg til jordmor så da får vi se om lilleknøtt har snudd seg eller ikke.

 

Vi sliter med navn, vi vet det blir en gutt. Foreløpig er mine forslag: Daniel, Benjamin eller Emil. Sambo kunne styre seg for Emil, men han hadde ikke noen forslag selv å komme med.....

 

Noen som har forslag her???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vekta mi viser oppgang på 300g i løpet av 8 dager, syns ikke det er ille! Totalt har jeg da gått opp 8,6kg i løpet av 31 svangerskapsuker. Hadde håpet jeg skulle ligge under 12-13 kg TOTALT opp pga noe "polstring" fra forrige svangerskap, men vi får se hvordan det går nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Syns du greier deg veldig fint, jeg! Imponerende, faktisk - skulle ønske jeg hadde vært like flink som deg under svangerskapet mitt...

 

Tenker tilbake på hvor morsomt det var da bebis sparket i magen, må innrømme at jeg savner det. Så du får bare nyte det mens du kan :-)

Og at mannen din unnlater å drikke alkohol i tilfelle du skal få veer allerede så tidlig som i uke 31, det står det virkelig respekt av! Han tar i allefall hensyn til deg, og det må jo kjennes veldig bra.

 

Apropo navn; dersom det ble en gutt her i gården skulle han hete Lauritz. Syns det er et utrolig kult navn, syns nesten det er litt synd at vi ikke får bruke det.... Så feel free og vurder det! :-)

 

Kos deg videre med svangerskapet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har elise sin første dag alene (uten meg) hos dagmamman og jeg er den som er engstelig... Ungen sprang inn for å leke ho, glemte meg bort fullstendig...*furte*... Men det er bra at ho har funnet seg til rette, bare dette morsinstinktet som ikke helt vil innse at ungen trenger å leke med andre barn på samme alder og ikke bare gå hjemme i "skjørtene" på mor!

 

Ellers er jeg i uke 32 nå, hakke veid meg i dag, får gjøre det i morra! Tror ikke jeg har gått mye opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise hadde hatt det helt knall hos dagmamman i dag, og jeg har hatt det knall med 3 gåturer med pulsklokke, det ble forbrent 1190 kcal tilsammen i dag og det ble 5,9 trimpoeng. Dette skjer ikke hver dag det er helt sikkert!!!!!!!! *sliten*

Nå blir det sofaen resten av dagen, og det har jeg ærlig fortjent syns jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo i luken! Har du gått tre knallharde turer på én dag??? I din tilstand??

Bøyer meg i støvet, det er intet mindre enn IMPONERENDE!!!!

 

Så bra at datteren din har hatt det fint hos dagmammaen, slike ting betyr utrolig mye for alle parter.

 

Syns du er utrolig flink, skulle ønske jeg hadde vært like flink - men NOT, er nok ikke det, gitt - heheh.

 

Kos deg med resten av dagen i sofaen, det har du vel fortjent!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo i luken! Har du gått tre knallharde turer på én dag??? I din tilstand??

Bøyer meg i støvet' date=' det er intet mindre enn IMPONERENDE!!!!

 

Så bra at datteren din har hatt det fint hos dagmammaen, slike ting betyr utrolig mye for alle parter.

 

Syns du er utrolig flink, skulle ønske jeg hadde vært like flink - men NOT, er nok ikke det, gitt - heheh.

 

Kos deg med resten av dagen i sofaen, det har du vel fortjent!! :-)[/quote']

 

 

Jeg har ingen svangerskapsplager utenom halsbrann om kvelden så jeg anser meg som heldig:-)

Jeg har ikke lyst til å gå opp alt for mye i vekt de resterende 8 ukene, for jeg har polstring fra før av, ikke vann, men fett! Jeg er 176 cm og min trivselsvekt er 67 kg. Når jeg ble gravid veide jeg 75kg, så 8kg hang igjen fra forrige svangerskap.

Målet mitt er å veie 67 kg igjen 17 mai for da skal jeg inn i en helt ny drakt som henger i skapet. Den har aldri passet men nå skal den på!!!

 

Må bare bli "ferdig" med fødsel først,og stabilisere ammingen, men melkeproduksjonen blir antaglig ikke noe problem, hadde produksjon som en middels ku når jeg ammet Elise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!!!

Jeg har gått opp 300g i løpet av 1 uke, det er helt greit:-) Total vektoppgang i løpet av 32 svangerskapsuker er 8,9kg!! Fornøyd!!

 

I dag regner det, får se om jeg gidder å gå tur i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....ihvertfall ikke jeg! Ungen sov 40 min av tida vi gikk, våkna gørr grinete etterhvert.... Siste hjørnetanna hennes truer seg fram om dagen.......og natten.... sukk.... Men da har ho fått alle tennene for en stund!

 

Jeg forbrant 584 kcal med pulsklokke, dette ble 2,9 trimpoeng! Føler meg litt flink:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' her sitter jeg da, 30 uker på vei og vet at om max 12 uker er barn nr 2 født.

Selvfølgelig om jeg får lov til å gå over tida da....

Lagt på meg 8,3 kg så langt og er ikke så rent lite stolt over at jeg har greid å ikke "overspise":-)

Gjorde det i forrige svangerskap og da ble det +20kg. Har en viss forhåpning om at dette ikke skjer igjen! Målet mitt er å ikke gå opp mer enn 13kg totalt.

Har en viss forhåpning om at jeg skal bli kvitt "restene" etter forrige svangerskap også.......

Dattera mi på 18 mnd er nok en av grunnene til at jeg ikke har gått opp mer, jeg flakser og flyr etter den lille trollungen hver dag:-) Forbrenner nok en del på det!

 

Dere som har 2 ganske tette svangerskap, fødte dere til termin, før eller etter?[/quote']

 

Jeg har to gutter med vel 20mndr imellom. Førstemann kom 6 dager før termin, sistemann ble tatt med keisersnitt 11 dager over termin.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emil er da ett fint navn det er en liten gutt her som heter det og han er så søt og grei ,og det er fint til Elise, min gutt heter Jonathan og ett mellomnavn, Daniel syntest jeg du bør styre unna for det er så mangen som heter nå.

 

Ungen kommer når den kommer og ikke før, første min kom 8 dager over termin nr 2. på termin og nr 3 måtte på overtids kur , han hadde det så behagelig der han var, det er ofte slik med gutter. enten full turbo eller skikkelige behagelige mannfolk.

 

Lykke til i alle fall !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke at du hadde spurt om det før..... men min første ble jeg igangsatt 5 dager over termin, nr kom 4 dager over termin og nr 3 kom 1 før termin. Det er 18 mnd mellom de 2 minste.

 

PS! Og når fødselen begynte så gikk det unna. De to første brukt jeg 18-20 timer fra murringene startet, denne gangen var det over på 6 timer.

 

Lykke til med deg.... og bunaden til 17 mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gått 2 lange turer med barnevogn og pulsklokke og det ble forbrent 1405 kcal som utgjorde 7 trimpoeng!!!! Det ble jammen et gulleple på treet det!!!! Så langt har jeg over 16 trimpoeng denne uka!!! Men jeg kommer garantert til å få en liten leggkrampe i natt, det gjør jeg alltid etter dager med mye gåing... Men men, det går over!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns jeg at jeg har vært denne uka, 18 trimpoeng!!! Gulleplene har poppet fram, 2 nye bare denne uka. Det eneste som ikke er gøy å se på er grafen med vekta, min går naturlig nok oppover.... men bare vent til etter fødsel er overstått da skal den rett ned noen kilo:-) ..... håper jeg da.....

 

I morra eller tirsdag skal jeg bake lussekatter, jentungen er glad i bakevarer og mora og...pluss at min mamma og svigermor skal få noen:-)

Vi skal forresten ha julaften hos oss, syntes det var greit for jentungen, og begge sett med besteforeldre kommer også. Det blir fint for ungen:-)

 

Vi har litt forskjellige mattradisjoner jeg og sambo, han er vant til ribbe og jeg vil ha svinestek, så svigemor tar med ribba og min mor svinestek og så ordner jeg resten, det syns jeg var en grei løsning. Da får alle det de forbinder med julemat:-)

 

Jaja vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd, ser ut til at jeg har lagt meg på ca 300g opp hver uke, nå er det totalt 9,2kg. Det er det kun 7 uker igjen til termin og må si jeg gleder meg å slippe å gå med mage struttende ut hele tida! Termin er 2 februar, men jeg håper ungen kommer litt tidligere, 2-3 uker før termin hadde vært knall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og litt stakkars meg... Elise har kastet opp 6-7 ganger i natt, heldigvis stoppet det i 2-tida i natt. Men så begynte diarèn til morran i dag, men ho ække spesielt plaga virker det som, samme tempo som ellers. Det har IKKE jeg, totalt utkjørt, sovet 3 timer i natt, men ho har sovet mellom hver gang ho kastet opp. Får håpe ho ikke kaster opp igjen i natt.....

Nå skal jeg ta 5 min på sofaen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... det har vært. Jeg har spydd som en gris og hatt diarè fra i går kveld til 2-3 tida i natt. Jeg HATER å kaste opp! Men jentungen er jo nettopp ferdig da var det jo naturlig at jeg ble smitta og.... Men heller nå enn i julehelga! Har endelig begynt å få i meg litt mat, frukt, tørre kjeks og vann. Er sikkert i orden til i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er verre enn spysjuka!! Stakkars dere, og du som er høygravid i tillegg? Det må ha vært knalltøft..

Du har all min sympati og alle min beundring for at du ikke har lagt på deg mer enn skarve 9 kilo så langt! Og du er snart i mål, tenk på det!

Da jeg var rundt 7 mnd på veg, hadde jeg gått opp ca 12 kilo - men så raste det på 15 kilo til de siste to mnd, men det viste seg jo å være stoffskiftet som hadde klikket.

Slik går det helt sikkert ikke med deg, og ikke er det noe å strebe etter heller når jeg tenker meg om, heheh ;-)

 

Jeg kjenner så innmari mange som er gravide for tiden, det er helt pussig. Vi var en gjeng som drev sammen innimellom, gamle studiekamerater, barndomsvenner og kollegaer - alt i én gjeng. Det vittige er at med ett unntak, så har alle sammen (!!!) nylig fått barn eller er gravide! Og da snakker vi en gjeng på ca 10 ulike personer. De fleste har etablert seg på nytt, og da er det jo naturlig med nye barn også, hehe.

I tillegg kommer det en ørliten niese til oss i april, da venter min bror og hans kone nr to. Artig! Det er jo sååååå koselig med slike bebiser! :-)

 

Håper du føler deg bedre nå, husk at loff og cola faktisk er tingen etter spysjuka.

God bedring!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei! Håper dere alle hadde en fin julaften!!! Nå er den vel overstått, vi hadde julaften hos oss i år med foreldre og svigers! Elise var helt i hundre, skjønte ikke så mye av pakkene, utenom at det kom masse nye ting ut av papiret! Neste år blir det vel andre tilstander, da begynner tiden at ungen ikke har tid til å sitte rolig å spise middag før pakkene. Den tid den sorg:-)

 

Jeg for min del har gått ned 300g de siste 2 ukene, nå er det totalt opp 8,9kg. Men kunne ikke forvente noe annet ettersom hele familien har hatt omganssyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har hatt det litt ubehagelig det siste døgnet, mye kynnere, jeg som nesten ikke har hatt kynnere før. Har hatt litt vondt i ryggen også, men håper at det ikke er noe spesielt på ferde. Har tross alt 5 uker igjen til termin. Det er lov å håpe at ungen i det minste holder seg der han er til 1 januar. Har liksom en del planer for nyttårsaften:-)

Vi får se hva som skjer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...