Gå til innhold

Grys svangerskapsdagbok


Gjest Tistelen

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med deg?

Har du fortsatt kynnere, har de gitt seg eller har du blitt mamma igjen.,..??

 

Håper du har det bra, og når det gjelder kiloene har du all grunn til å være stolt!! 8,9 kilo er omtrent ingenting, så gratulerer til deg!

 

 

Nå er det bare å stramme inn livreima for oss som kan, og sette igang med slankekuren igjen. Bunaden, here I come!!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar
Gjest Tistelen

Jeg er møkkalei å gå grrrravid! 4 uker igjen til termin og har kynnere hele tida! Urk! Tenker hver kveld at nå må det skje noe i natt, masse kynnere hele tida, skikkelige ubehaglige kynnere faktisk! Men NEI DA, ungen skal bare stange meg i bekkenet og sparke i magesekken, helst samtidig..... Litt sur og grinete kanskje, jepp det stemmer...... Med min vanlige uflaks og om denne ungen ligner på faren sin så kommer den 1 uke over tida, MINST!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner så altfor godt hvordan du har det... Det er IKKE moro å være gravid den siste måneden, det har jeg friskt i minne.. Trøsten er at når babyen endelig kommer, så er det det beste i verden!

Men klart, vegen dit kan være inderlig lang og du har ALL min sympati!!!!!

 

Skulle du komme til å føde i natt, så vil jeg bare ønske lykke til - håper fødselen blir både smertefri og helt ufattelig kortvarig! Og for all del, informér oss så snart som overhodet mulig når vidunderet har ankommet. :-)

 

Og siden det er så populært med fødestøv overalt, så sender jeg deg alt jeg har til overs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Nok en dag med nappinger i ryggen og magen...Fortsatt lei hele greia og håper lilleknøtt snart melder sin ankomst. 3,5 uker igjen til termin, men for min del kunne han godt sprette ut denne helga. Man føler seg en smule tung (kremt!) for de 9 kg jeg har lagt på meg er jeg sikker på at ligger på magen, framtung med andre ord.... Skulle hatt sånt nett som kuene har slik at magen ikke sleper i bakken...fnis.... det hadde virkelig vært et latterlig syn:-) Jaja... Jeg får bare vente og vente.... Bagger er ferdige, barnevakt til Elise er klar osv. Nå gjenstår det bare at dette lilleknøttet spretter ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Det er ikke spesielt morsomt å være høygravid, klær passer ikke, magen er i veien overalt osv. Men det som er minst morsomt er å komme til jordmor og så skal ho telle hjerteslagene til ungen og de ender på 162(!) slag. De skal ikke over 160 slag. Dette hendte i går og så måtte jeg tilbake i dag. Det er greit nok å sjekke for sikkerhets skyld og i dag var de nede på 152 slag og innenfor normalen. Det jeg mener skjedde var at det ikke var lenge siden jeg hadde spist og at det var derfor hjerteslaga til ungen lå så høyt. Og som jeg sa til jordmora, ungen ligner på faren sin! Han må alltid av med gensern etter han har spist, da blir han varm og rød i toppen og pulsen øker. Jormora lo, og sa at det kunne det godt være:-)

Jeg var vel den som tok dette roligst, det har ikke vært noe galt i det hele tatt i svangerskapet. Og i går var blodtrykket normalt lavt, (70 i undertrykk, 110 i overtrykk), urinprøva slo som vanlig IKKE ut på noen ting, og jeg har ikke vannannsamlinger i kroppen. Faren tok det med ro for han vet at jeg er vàr på ting og når jeg er rolig er han rolig. De som ikke var rolige var besteforeldrene, jeg måtte love å ringe med engang jeg hadde vært til sjekk i dag. De roa seg når de fikk høre at alt var bra:-) og godt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg, det er ikke spesielt morsomt å bli bekymret slik på tampen av graviditeten. Heldigvis var alt under kontroll igjen allerede dagen etter!!

Men blir takk og lov passet godt på ved slike situasjoner, og de har stort sett full kontroll.

 

Jeg krysser fingre og tær for at du skal få føde snart, siden det ikke hjalp noe som helst å sende over fødestøv... !

 

Håper du fortsatt er i god form, slik at du presser ut ungen på no time. Kan forøvrig informere om at følgende IKKE fungerer for å sette igang fødselen;

Kanel (smaker heeelt for jæ... å spise mye av), laksérolje (smaker også helt forferdelig!!! og du må drikke hele flaska for å få noen som helst effekt - gav meg rier en natt, man nada skjedde utover dét..), springe i trappa (hjelper kun på kondisen), vaske hus (gir et rent hus, om ikke annet), stripping av jordmor (da må livmorhalsen være helt moden, og da setter jo fødselen igang uansett..)

 

Det eneste som fungerer er SEX, så sett igang! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med fødsel!

 

PS! Det var en som sa til meg en gang at det er grunn til at svangerskapet varer i 9 mnd og ikke 8. Det er fordi den 9 mnd er du så lei av den store magen, alle plagene osv at du ikke gruer deg til fødsel.

 

PS2! En annen venninne sa at svangerskapet varer egentlig i 10 mnd. De 9 første er barnet på innsiden av magen, den siste ligger barnet bare på utsiden av magen. Dvs du bare bærer på barnet. Stemmer ganske bra faktisk....

 

Så deilig å bare ha gått opp 9 kilo. En venninne av meg gikk opp 6 kilo og gikk ned 11 kg etter fødselen, og babyen veide 3,8 kilo ved fødsel. Tenk om det hadde vært meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Hei og hopp!

Jeg er nok desverre klar over at sex hjelper, men rakkern ta så er det det eneste stedet på kroppen jeg er hoven.... Så kort sagt så er ikke sex det jeg har mest lyst til.... Jeg har kjøpt nattlysolje kapsler da, de inneholder GLA, og det blir omdannet til prostaglandiner. Gubben blir overflødig akkurat nå:-) På en annen side jobber han 5 dagers uke i oslo og når han er hjemme pusser han opp rommet til jentungen. Han er nok litt sliten han og.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Heisann! Hos meg kunne hjerteslagene variere fra over 160 til nede i 140 på samme undersøkelsen, det hadde med at når jordmora trykket på babyen så reagerte den med raskere slag, ble sikkert sinna av å bli trykt på i ansiktet, hehe. ikke vær bekymret! De siste ukene før fødsel har jeg friskt i minne, men det er nok best å bare la naturen gå sin gang, du får ikke gjort så mye tror jeg. Jeg prøvde både sex og trappevask uten suksess :-) Du er jo superheldig som ikke har gått opp så mye! De siste 3 ukene ble jeg veldig hoven av vann, men det forsvant raskt etter fødselen.

 

Lykke til!!! Er det din første eller har du noen engler fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen
Heisann! Hos meg kunne hjerteslagene variere fra over 160 til nede i 140 på samme undersøkelsen' date=' det hadde med at når jordmora trykket på babyen så reagerte den med raskere slag, ble sikkert sinna av å bli trykt på i ansiktet, hehe. ikke vær bekymret! De siste ukene før fødsel har jeg friskt i minne, men det er nok best å bare la naturen gå sin gang, du får ikke gjort så mye tror jeg. Jeg prøvde både sex og trappevask uten suksess :-) Du er jo superheldig som ikke har gått opp så mye! De siste 3 ukene ble jeg veldig hoven av vann, men det forsvant raskt etter fødselen.

 

Lykke til!!! Er det din første eller har du noen engler fra før?[/quote']

 

 

Jeg har en datter fra før på snart 20mnd, ho ser ut som en liten engel også med masse lyse krøller, arv fra pappan, jeg har helt glatt hår....

Den jeg har innvendig er en gutt, så det blir en av hver og da skal jeg ikke ha fler barn. 2 stk får holde!!!

Klart naturen går sin gang, det jeg håper på er at nattlysolje hjelper til med å modne livmorhalsen for jeg lå 26 t med veer forrige gang. Jeg fikk stressveer de første 16t, da var jeg utslitt etter å hatt vondt hvert 5 minutt i 20-30sek av gangen. Da hadde jeg 2 cm åpning. Etter 24 t fikk jeg 1 sprøyte petidin og en sovetablett og sov i 45 min, når jeg våknet hadde jeg 9cm åpning.

Trengte bare å slappe av litt:-)

Håper det går litt lettere denne gangen.....

Bare jeg slipper stressveer. Epidural skal jeg ikke ha denne gangen heller, jeg er forferdelig sta, ikke nåler i min rygg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Dette hørtes veldig kjent ut, jeg hadde også veer hvert 5.minutt i 16 timer før jeg begynte å rusle i korridoren (vannet gikk uten at hodet var festet så jeg skulle helst ligge), da økte det på, men gikk allikevel fryktelig sakte. Holdt på i godt over 20 timer før jeg bestemte meg for epidural, for å få "sovet" litt. 12 timer senere hadde jeg omsider fått 9 cm åpning og presset som en gal i en time før jenta på 2780 gram valgte å komme ut. Virket mye større :-)

 

Hva er petidin, og hvorfor synes du det er ok framfor epidural? Litt nysgjerrig siden jeg kommer til å føde igjen sikkert om et par tre år. Har selvfølgelig ikke veldig lyst men vil jo gjerne gi snuppa en bror eller søster ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig spennende å følge med deg! Merker at jeg på en måte gleder meg til neste gang jeg blir gravid(til tross for alle plagene etc en har)

Du er heldig! Tenkt på den lille gutten som snart kommer!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har fått barn med to års mellomrom. Med første barnet gikk jeg 14 dager over tiden-men med nummer to gikk jeg bare noen dager over beregnet tid. Det var en positiv opplevelse å få andre barnet fordi man kjente situasjonen bedre og dermed ble mer sikker. Lykke til i svangerskapet og med kurset. (Jeg begynte på kurs idag - og er gravid i fjerde måneden. Det er kjempefint att man kan gå kurs under tiden man venter barn så det er lettere å kontrollere vekten.)

Ha det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen
Dette hørtes veldig kjent ut' date=' jeg hadde også veer hvert 5.minutt i 16 timer før jeg begynte å rusle i korridoren (vannet gikk uten at hodet var festet så jeg skulle helst ligge), da økte det på, men gikk allikevel fryktelig sakte. Holdt på i godt over 20 timer før jeg bestemte meg for epidural, for å få "sovet" litt. 12 timer senere hadde jeg omsider fått 9 cm åpning og presset som en gal i en time før jenta på 2780 gram valgte å komme ut. Virket mye større :-)

 

Hva er petidin, og hvorfor synes du det er ok framfor epidural? Litt nysgjerrig siden jeg kommer til å føde igjen sikkert om et par tre år. Har selvfølgelig ikke veldig lyst men vil jo gjerne gi snuppa en bror eller søster ;-)[/quote']

 

 

Petidin er en smertestillende sprøyte de setter i låret, fungerer best sammen med en sovetablett. Hovedgrunnen til at jeg ikke vil ha epidural er at jeg har ei nerve i klem i ryggen og bare tanken på at noen kommer borti den er nok til at jeg heller har smerter under en fødsel. For den er VOND, isjias nerve. Vet ikke om man får petidin lenger forresten, var noe med at fosterlyden kunne gå ned på noen. Men det kan den jo uansett under en fødsel...

 

Jentungen min veide 3800 og var 52 lang, men også hun føltes større ut når jeg lå der med vondt, da har vel de fleste følelsen av at de skal presse ut en elefantunge..... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen
Hei! Jeg har fått barn med to års mellomrom. Med første barnet gikk jeg 14 dager over tiden-men med nummer to gikk jeg bare noen dager over beregnet tid. Det var en positiv opplevelse å få andre barnet fordi man kjente situasjonen bedre og dermed ble mer sikker. Lykke til i svangerskapet og med kurset. (Jeg begynte på kurs idag - og er gravid i fjerde måneden. Det er kjempefint att man kan gå kurs under tiden man venter barn så det er lettere å kontrollere vekten.)

Ha det bra!

 

Hei! Jeg går ikke på kurs, men har lest veldig mye, så jeg passer på å spise nok og RIKTIG (selv om det ikke alltid er like lett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen
Det er veldig spennende å følge med deg! Merker at jeg på en måte gleder meg til neste gang jeg blir gravid(til tross for alle plagene etc en har)

Du er heldig! Tenkt på den lille gutten som snart kommer!

 

Lykke til!

 

 

Takk:-)

Har ikke hatt spesielt mange plager, heldigvis! Svangerskapskvalme og bekkenløsning har jeg sluppet begge gangene, takk og lov:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Ser det har vært en del som har lagt på seg i jula, og det er ikke det aller minste rart, desember er fråtse-måned nr 1! Vel dere er ikke alene, jeg har og gått opp halvannen kilo så nå har jeg lagt på meg 10,5 kg. Fortsatt ikke gæli siden terminen er 2 februar og den er det 3 uker til. Jada gravide skal da gå opp et visst antall kilo, men 1,5 kilo i løpet av et par uker er for mye for min del ettersom jeg ikke har gjort det før i svangerskapet, jula har skylda (godt å ha noen å skylde på...kremt....). Men jeg håper ungen trekker det ut av meg igjen, og jeg håper jeg raser en del ned i vekt etter fødsel. Den som lever får se:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha lest hele dagboken din... så lurer jeg på når du har termin? obs. så det nå i det siste innlegget ditt. 2 februar....

 

Skjønner at du er lei, men såvidt jeg har oppfattet så har du ikke kommet til termindatoen din enda. Må flire litt og husker veldig godt da jeg var dritlei den digre magen og bare gledet meg voldsomt til at magen ikke skulle være i veien lenger. (samt at alle plagene jeg hadde skulle forsvinne).

 

Sex, leste jeg for noen mnd siden ikke hjelper på å sette igang fødselen. Det var en amerikansk forskningsrapport. Og jeg prøvde å gå i trapper og bære tunge møbler (hagemøblene skulle ned i kjelleren :( ) Men de to første kom ca uke 41 men denne siste kom dagen før termindato. Og da hadde jeg spist brødskive med eplemos og kanelstrø oppå. Kanskje det var kanelen.... :(

 

Gratulerer forresten med en flott vektoppgang sett med GR øyne! Det skal bli spennende å se hvor mye du går ned den første mnd etter fødsel. Håper du kommer innom her og skriver litt fra hvordan fødselen gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen
Uten å ha lest hele dagboken din... så lurer jeg på når du har termin? obs. så det nå i det siste innlegget ditt. 2 februar....

 

Skjønner at du er lei' date=' men såvidt jeg har oppfattet så har du ikke kommet til termindatoen din enda. Må flire litt og husker veldig godt da jeg var dritlei den digre magen og bare gledet meg voldsomt til at magen ikke skulle være i veien lenger. (samt at alle plagene jeg hadde skulle forsvinne).

 

Sex, leste jeg for noen mnd siden ikke hjelper på å sette igang fødselen. Det var en amerikansk forskningsrapport. Og jeg prøvde å gå i trapper og bære tunge møbler (hagemøblene skulle ned i kjelleren :( ) Men de to første kom ca uke 41 men denne siste kom dagen før termindato. Og da hadde jeg spist brødskive med eplemos og kanelstrø oppå. Kanskje det var kanelen.... :(

 

Gratulerer forresten med en flott vektoppgang sett med GR øyne! Det skal bli spennende å se hvor mye du går ned den første mnd etter fødsel. Håper du kommer innom her og skriver litt fra hvordan fødselen gikk.[/quote']

 

 

 

Jeg skal nok lage meg en ny tråd her inne når fødselen er overstått, for jeg har ca 8 kg ekstra "polstring" (kremt...) fra forrige svangerskap, og disse skal også bort. Målet mitt er å nå 67kg som jeg veide før svangerskap nr 1. Når jeg startet på svangerskap nr 2 veide jeg 75kg.

Selv om jeg er 177 cm høy så er jeg så kort i livet og der legger alt ekstra seg...

Passer kroppen min å veie 67kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tegn til fødsel i dag, heller?

Vel, siden det ikke hjelper med sex så har jeg ikke flere råd, dessverre...

Kanskje du skal forsøke å spise kanel allikevel?

 

Er enig med Tigris i at vektoppgangen din er helt fantastisk! 10,5 kilo er jo ingenting, og du kommer garantert til å rase ned i vekt etter fødselen!

Jeg kjenner til ei som la på seg 8 kilo under svangerskapet, og to uker etter fødselen hadde hun gått ned 16 kilo!! Så det er bare å glede seg, tenk så deilig dét blir, da!

 

krysser fingrene for at lille bebisen din kommer i helga, selv om det strengt tatt er et par uker for tidlig *host*

 

PS. En venninne av meg fikk en liten babygutt i ettermiddag! Utrolig å tenke på! Tenk, en nyfødt, bitteliten baby! :-) Du har virkelig mye å glede deg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Niks ingen tegn til fødsel i dag heller.... Jepp krysser fingrene for helgen. Gubben vil ikke at jeg skal føde enda, mener på at han må få ferdig rommet til jentungen først. Og han har fri kun i helgene.... Resten av tida er han stasjonert i Oslo området.

Jeg har ikke hatt mye vonde kynnere i dag, men de pleier å komme om kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

I dag har jeg vært hos tannlegen og det er i for seg greit nok, men jeg fikk prøve noe som jeg ikke trodde kunne gjøres på mennesker. Nemlig SANDBLÅSING!! Ihvertfall føltes det slik... Tanna skulle ikke borres i, ikke hull i den, men det hadde gått av et lite hjørne og da måtte det tydeligvis gjøres slik, hadde virkelig følelsen av å ha munn og ansikt fullt av sand. Sikkert en form for sliping, ikke vondt heller, bare rart.

 

Ellers er det ikke noe nytt på denne fronten, jeg går bare og VENTER:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le da jeg leste at du hadde fått sandblåst munnen!! Snakk om revolusjonerende tannbehandling, hehehe! Bra det gikk bra, da! :-)

 

Fortsatt ingen fødsel? *vente, vente* Er du fortsatt like plaget av kynnere nå eller har de roet seg? Blir jo veldig spennende å se om du får før termin eller om naturen er snill med deg og lar deg føde et par uker tidligere..

Når er termin, forresten?

 

Sender deg litt tålmodighet og krysser samtidig fingrene for at du snart har en deilig, liten baby i armene. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

..... var skuffende. Ho trodde ikke at det skjedde noe før tidligst til neste uke. Jeg ble litt småsur, når man er lei er det ikke akkurat den beskjeden man har lyst til å høre! Gubben ble fornøyd da, det betyr at han har en helg til å pusse opp rommet til jentungen på. Pr dato ser det rommet ut som en byggeplass.

 

Kynnerene er VONDERE enn før og om kvelden går de i intervaller, men gir seg igjen. Ikke veer med andre ord. Men jeg starter på uke 38 i morra. Vi får se hva som skjer, det er uansett ikke mer enn et par uker igjen til terminen som er 2 februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...